In principe is dat een goed teken. Er zijn dan geen (privé) leningen of geregistreerde achterstanden.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 10:08 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Uit de pitch: "Medegeldnemer is DGA M. Kalin (BKR score onbekend)"
BKR score onbekend![]()
![]()
Meestal zetten ze dan neer: BKR; Klant onbekend.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 10:21 schreef Horsemen het volgende:
[..]
In principe is dat een goed teken. Er zijn dan geen (privé) leningen of geregistreerde achterstanden.
De zekerheden bij collin direct neem ik altijd met een flinke korrel zout, al is het maar omdat gelden 2 dagen na volschrijven aan de ondernemer uitbetaald worden. In die periode een 2e hypotheek vastgelegd krijgen is best krap lijkt me.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 12:07 schreef djh77 het volgende:
Detailhandel tegen 9% met 2e hypotheek op Collin direct
https://www.collincrowdfund.nl/karand/
Volgens mij klopt die 2 dagen niet, ik meen dat er een verwerkingstijd van 14 dagen is.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 12:14 schreef optrandje het volgende:
[..]
De zekerheden bij collin direct neem ik altijd met een flinke korrel zout, al is het maar omdat gelden 2 dagen na volschrijven aan de ondernemer uitbetaald worden. In die periode een 2e hypotheek vastgelegd krijgen is best krap lijkt me.
Vermoedelijk onderpandquote:Op vrijdag 21 juni 2019 12:14 schreef optrandje het volgende:
[..]
De zekerheden bij collin direct neem ik altijd met een flinke korrel zout, al is het maar omdat gelden 2 dagen na volschrijven aan de ondernemer uitbetaald worden. In die periode een 2e hypotheek vastgelegd krijgen is best krap lijkt me.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.WOZ 216k
Overwaarde 60k (op basis van taxatie of WOZ?)
Reeele waarde 240k naar verwachting
Als overwaarde op basis van WOZ is, dan is de zekerheidspositie in orde, mits de hypotheek gevestigd wordt;)
Standaard verwerkingstijd is inderdaad 2 dagen, maar (de weinige) ervaring met Collin direct leert dat bij vastlegging van zekerheden de verwerkingstijd langer is.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 12:27 schreef rechtsbackje het volgende:
[..]
Volgens mij klopt die 2 dagen niet, ik meen dat er een verwerkingstijd van 14 dagen is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden zijn mij te vaagquote:Op vrijdag 21 juni 2019 13:29 schreef obligataire het volgende:
Collin:
https://www.collincrowdfund.nl/new-true-b-v/
Ziet er m.i. aantrekkelijk uit, zien jullie valkuilen?
Jammer dat er niet een directe hypothecaire zekerheid wordt verstrekt.
Zo blijft het toch nog onduidelijk hoe en een ander afgewikkeld zou moeten worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deel 2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 21 juni 2019 14:14 schreef kopersneek het volgende:
Balanzs Fitness en Yoga Studio
Aankoop VG. Twee delen, eerste deel is bedrag van executiewaarde, tweede deel verschil aankoopwaarde en executiewaarde
Deel 1SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deel 2Leuk bedrijf, zit in meerdere financieringen bij hen via KoM. Betalen altijd goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens verdiepen.
Er lijkt nog iets niet te kloppen met de looptijden, ik zie 5 en 6 jaar voorbij komen.
Zekerheden kloppen ook niet:
Eerste hypothecaire inschrijving met 30% opslag op 2517 AR 's-Gravenhage, Laan van Meerdervoort 96
Je krijgt mijn inziens enkel inschrijving op 96-C
Als ik op heel 96 een eerste hypotheek krijg ga ik er vol in;)
[ Bericht 4% gewijzigd door impact9 op 21-06-2019 14:24:19 ]
Aankoop VG. Twee delen, eerste deel is bedrag van executiewaarde, tweede deel verschil aankoopwaarde en executiewaarde
Deel 1SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deel 2Ik hoor heel graag wie hier wel en niet instappen, en indien wel: in welk deel. En vooral: waarom?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
Deel 1SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deel 2Afgaande op het taxatierapport is heeft deel een altijd nog een ltv van ruim 83%.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overstappen naar een ander platform lijkt me een beter ideequote:Op vrijdag 21 juni 2019 16:21 schreef zeeland6 het volgende:
pure passie lost vervroegd af (KOM)
wie weet zal ik zelfs dit platform gaan gebruiken om de investering bij elkaar te krijgen voor deze nieuwe BBQ buiten lokatie, maar dit zal ik eerst met mijn financieel adviseur overleggen en bespreken, hierover later meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er is wel iets aan winst en personeelskosten, maar om daar 1 FTE + eigenaar van te betalen...
quote:Op vrijdag 21 juni 2019 23:18 schreef Jaco078 het volgende:
Als deze administrateur 2 werknemers heeft (hijzelf inclusief, als ik zijn website ziet), waar betaalt hij die medewerker en zichzelf dan van?Volgens mij zijn ze in totaal met z'n tweeën. Van de personeelskosten kan hij zijn collega betalen. Het resultaat onder aan de streep is zijn eigen "salaris".SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er is wel iets aan winst en personeelskosten, maar om daar 1 FTE + eigenaar van te betalen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 21 juni 2019 23:26 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze in totaal met z'n tweeën. Van de personeelskosten kan hij zijn collega betalen. Het resultaat onder aan de streep is zijn eigen "salaris".Geen riant inkomen voor een redelijk opgeleid administrateur.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neem dit weekend de shoarmatent in Amsterdam mee en het café.
Beide goede recensies en een biertje en een kebab dat loopt toch altijd wel door...
Klopt ja. Bestaat ook al meer dan 30 jaar.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 09:58 schreef obligataire het volgende:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
Deze? Ziet er inderdaad niet verkeerd uit. Goede winst (verdeeld over ? ondernemers), nauwelijks schuld.
Info:
https://www.uw-adres.nl/r(...)land-30c1a69e00.html
Maar geen cijfers over 2018. Dat vind ik half 2019 wel een probleem.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 10:17 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Klopt ja. Bestaat ook al meer dan 30 jaar.
ik zie bij geen enkel project cijfers over 2018 tot nu toequote:Op zaterdag 22 juni 2019 10:58 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Maar geen cijfers over 2018. Dat vind ik half 2019 wel een probleem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |