abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187532919
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 10:08 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Uit de pitch: "Medegeldnemer is DGA M. Kalin (BKR score onbekend)"

BKR score onbekend :+ :+ :+
In principe is dat een goed teken. Er zijn dan geen (privé) leningen of geregistreerde achterstanden.
pi_187533748
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 10:21 schreef Horsemen het volgende:

[..]

In principe is dat een goed teken. Er zijn dan geen (privé) leningen of geregistreerde achterstanden.
Meestal zetten ze dan neer: BKR; Klant onbekend.

Score onbekend zal betekenen dat de toets niet is gedaan of wellicht een spelfout in de naam heeft plaatsgevonden.
pi_187534580
Detailhandel tegen 9% met 2e hypotheek op Collin direct
https://www.collincrowdfund.nl/karand/
pi_187534649
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 12:07 schreef djh77 het volgende:
Detailhandel tegen 9% met 2e hypotheek op Collin direct
https://www.collincrowdfund.nl/karand/
De zekerheden bij collin direct neem ik altijd met een flinke korrel zout, al is het maar omdat gelden 2 dagen na volschrijven aan de ondernemer uitbetaald worden. In die periode een 2e hypotheek vastgelegd krijgen is best krap lijkt me.
pi_187534783
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 12:14 schreef optrandje het volgende:

[..]

De zekerheden bij collin direct neem ik altijd met een flinke korrel zout, al is het maar omdat gelden 2 dagen na volschrijven aan de ondernemer uitbetaald worden. In die periode een 2e hypotheek vastgelegd krijgen is best krap lijkt me.
Volgens mij klopt die 2 dagen niet, ik meen dat er een verwerkingstijd van 14 dagen is.
pi_187534896
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 12:14 schreef optrandje het volgende:

[..]

Vermoedelijk onderpand
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WOZ 216k
Overwaarde 60k (op basis van taxatie of WOZ?)

Reeele waarde 240k naar verwachting

Als overwaarde op basis van WOZ is, dan is de zekerheidspositie in orde, mits de hypotheek gevestigd wordt;)
pi_187534947
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 12:27 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

Volgens mij klopt die 2 dagen niet, ik meen dat er een verwerkingstijd van 14 dagen is.
Standaard verwerkingstijd is inderdaad 2 dagen, maar (de weinige) ervaring met Collin direct leert dat bij vastlegging van zekerheden de verwerkingstijd langer is.
pi_187535050
Kijk daar hou ik van:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187535506
Collin:
https://www.collincrowdfund.nl/new-true-b-v/

Ziet er m.i. aantrekkelijk uit, zien jullie valkuilen?
Jammer dat er niet een directe hypothecaire zekerheid wordt verstrekt.
Zo blijft het toch nog onduidelijk hoe en een ander afgewikkeld zou moeten worden.
Pecunia non olet
pi_187535656
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 13:29 schreef obligataire het volgende:
Collin:
https://www.collincrowdfund.nl/new-true-b-v/

Ziet er m.i. aantrekkelijk uit, zien jullie valkuilen?
Jammer dat er niet een directe hypothecaire zekerheid wordt verstrekt.
Zo blijft het toch nog onduidelijk hoe en een ander afgewikkeld zou moeten worden.
Zekerheden zijn mij te vaag
pi_187536056
Balanzs Fitness en Yoga Studio

Aankoop VG. Twee delen, eerste deel is bedrag van executiewaarde, tweede deel verschil aankoopwaarde en executiewaarde

Deel 1
SPOILER
Deel 2

SPOILER
pi_187536078
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 14:14 schreef kopersneek het volgende:

Aankoop VG. Twee delen, eerste deel is bedrag van executiewaarde, tweede deel verschil aankoopwaarde en executiewaarde

Deel 1
SPOILER
Deel 2

SPOILER
Leuk bedrijf, zit in meerdere financieringen bij hen via KoM. Betalen altijd goed.
Eens verdiepen.

Er lijkt nog iets niet te kloppen met de looptijden, ik zie 5 en 6 jaar voorbij komen.

Zekerheden kloppen ook niet:

Eerste hypothecaire inschrijving met 30% opslag op 2517 AR 's-Gravenhage, Laan van Meerdervoort 96

Je krijgt mijn inziens enkel inschrijving op 96-C
Als ik op heel 96 een eerste hypotheek krijg ga ik er vol in;)

[ Bericht 4% gewijzigd door impact9 op 21-06-2019 14:24:19 ]
  vrijdag 21 juni 2019 @ 14:23:59 #238
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_187536145
quote:

Deel 1
SPOILER
Deel 2

SPOILER
Ik hoor heel graag wie hier wel en niet instappen, en indien wel: in welk deel. En vooral: waarom?
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_187536222
quote:

Deel 1
SPOILER
Deel 2

SPOILER
Afgaande op het taxatierapport is heeft deel een altijd nog een ltv van ruim 83%.
pi_187537237
deel 1 5 jaar en deel 2 6 jaar klopt niet met de tekst. vraag naar CC gestuurd.
en ook: waarom niet via de bank ?

taxatierapport ziet er ook niet enthousiast uit. Behoorlijk aantal keren 'redelijk' wat in makelaarstermen niet positief is.
pi_187537485
pure passie lost vervroegd af (KOM)

Goedemiddag geachte investeerders,

Binnen enkele ogenblikken zal ik alles van de restschuld in 1 keer aflossen, dit door diverse redenen,
1. mijn bedrijf als zzpér WWW.purepasieontour.com een zeer succesvolle onderneming is geworden mede door jullie!
2. ik zojuist een nieuwe woning heb gekocht en van mijn bkr registratie af moest voor het aanvragen van een nieuwe hypotheeek.
ik heb samen met mijn partner een boerderij in Heijningen gekocht met een B&B en een flinke lap grond, waar ik een BBQ workshop experience center zal gaan neerzetten, waar diverse soorten BBQ en kook, trainingen, workshops en feestjes gegeven kunnen worden. met daarbij uiteraard de mogelijkheid tot overnachten en zo ook meerdaagse trainingen en workshops. deze lokatie zal ik graag in 2020 gereed willen hebben voor het nieuwe BBQ seizoen begint.

wie weet zal ik zelfs dit platform gaan gebruiken om de investering bij elkaar te krijgen voor deze nieuwe BBQ buiten lokatie, maar dit zal ik eerst met mijn financieel adviseur overleggen en bespreken, hierover later meer.

nogmaals wil ik jullie allen super bedanken voor het vertrouwen in mij en mijn bedrijf en het door jullie geleende geldbedrag!!

m.v.g. Leonard Elenbaas
pi_187537709
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 16:21 schreef zeeland6 het volgende:
pure passie lost vervroegd af (KOM)
wie weet zal ik zelfs dit platform gaan gebruiken om de investering bij elkaar te krijgen voor deze nieuwe BBQ buiten lokatie, maar dit zal ik eerst met mijn financieel adviseur overleggen en bespreken, hierover later meer.
Overstappen naar een ander platform lijkt me een beter idee
pi_187538729
Een "vervroegde" aflossing op Funding Circle van het project 'Lunchroom zomermaanden'. Een volledige aflossing voordat het project goed en wel liep.

Blijkbaar had de ondernemer toch een andere manier gevonden om het bedrag te financieren of had Funding Circle er bij nader inzien geen vertrouwen in. De incasso en het uitbetalen van de lening duurde ook al langer dan normaal. Ik verwacht nog een bericht van Funding Circle. Het geld is in ieder geval teruggestort.
pi_187543957
Als deze administrateur 2 werknemers heeft (hijzelf inclusief, als ik zijn website ziet), waar betaalt hij die medewerker en zichzelf dan van?

SPOILER
Er is wel iets aan winst en personeelskosten, maar om daar 1 FTE + eigenaar van te betalen...
pi_187544148
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 23:18 schreef Jaco078 het volgende:
Als deze administrateur 2 werknemers heeft (hijzelf inclusief, als ik zijn website ziet), waar betaalt hij die medewerker en zichzelf dan van?

SPOILER
Er is wel iets aan winst en personeelskosten, maar om daar 1 FTE + eigenaar van te betalen...
Volgens mij zijn ze in totaal met z'n tweeën. Van de personeelskosten kan hij zijn collega betalen. Het resultaat onder aan de streep is zijn eigen "salaris".
SPOILER
pi_187544319
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 23:26 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]

Volgens mij zijn ze in totaal met z'n tweeën. Van de personeelskosten kan hij zijn collega betalen. Het resultaat onder aan de streep is zijn eigen "salaris".
SPOILER
Geen riant inkomen voor een redelijk opgeleid administrateur.

Neem dit weekend de shoarmatent in Amsterdam mee en het café.
Beide goede recensies en een biertje en een kebab dat loopt toch altijd wel door...
pi_187547855
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
Deze? Ziet er inderdaad niet verkeerd uit. Goede winst (verdeeld over ? ondernemers), nauwelijks schuld.

Info:
https://www.uw-adres.nl/r(...)land-30c1a69e00.html
Pecunia non olet
pi_187548067
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 09:58 schreef obligataire het volgende:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
Deze? Ziet er inderdaad niet verkeerd uit. Goede winst (verdeeld over ? ondernemers), nauwelijks schuld.

Info:
https://www.uw-adres.nl/r(...)land-30c1a69e00.html
Klopt ja. Bestaat ook al meer dan 30 jaar.
pi_187548571
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:17 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Klopt ja. Bestaat ook al meer dan 30 jaar.
Maar geen cijfers over 2018. Dat vind ik half 2019 wel een probleem.
pi_187549014
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:58 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Maar geen cijfers over 2018. Dat vind ik half 2019 wel een probleem.
ik zie bij geen enkel project cijfers over 2018 tot nu toe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')