abonnement Unibet Coolblue
pi_187902378
Heten al die liedjes van Nederlandse nep muzikanten niet iets in die richting?
pi_187902981
Toch, dit soort gebash tussen die drie dames is nasty, maar het levert ze ook allemaal weer publiciteit en dus een zeker voordeel op.

Jeff heeft trouwens zelf ook weer een nieuwe single uitgepoept. :P
  † In Memoriam † zaterdag 13 juli 2019 @ 19:11:58 #128
368283 ato
pi_187903925
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Toch, dit soort gebash tussen die drie dames is nasty, maar het levert ze ook allemaal weer publiciteit en dus een zeker voordeel op.

Jeff heeft trouwens zelf ook weer een nieuwe single uitgepoept. :P
Hoe dommer hoe beter en meer aandacht :P
Life can be a bitch, so like it..
  zaterdag 13 juli 2019 @ 19:14:04 #129
429367 DKUp
ON TOUR
pi_187903951
Wat een soap, wat een domme dozen.
SOONY
  Spellchecker dinsdag 16 juli 2019 @ 20:42:55 #131
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187957129
quote:
Gluren in medische gegevens Barbie kost Haga Ziekenhuis bijna half miljoen euro
quote:
Het HagaZiekenhuis in Den Haag moet 460.000 euro boete betalen omdat patiëntendossiers slecht zijn beveiligd. Het ziekenhuis gaat hiertegen in beroep. Het is de eerste AVG-boete in Nederland. Dat er door personeel ongeoorloofd in dossiers werd gekeken kwam aan het licht toen vorig jaar medische gegevens van Samantha de Jong (Barbie) in de publiciteit kwamen. Zij was er opgenomen na een zelfmoordpoging.
Directievoorzitter Carla van de Wiel van het ziekenhuis zegt het zuur te vinden dat het geld nu niet aan patiëntenzorg kan worden besteed. Zij zegt er in een schriftelijke verklaring alles aan te doen om de dwangsom te vermijden van nog eens vele duizenden euro’s waarmee de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) dreigt als de 460.000 euro boete niet wordt betaald. Het ziekenhuis gaat in beroep tegen de boete.
De AP constateert bij monde van voorzitter Aleid Wolfsen dat uit onderzoek naar de manier van werken in het Haagse ziekenhuis blijkt dat de beveiliging van medische gegevens nog steeds niet op orde is. ,,Wat we hebben aangetroffen is een zeer zorgelijke situatie", zegt Wolfsen tegen EenVandaag. ,,De beveiliging is echt onder de maat. Er wordt niet goed gecontroleerd, mensen kunnen te gemakkelijk bij die medische dossiers."

Het ziekenhuis zegt nu de interne beveiliging van patiëntendossiers verder aan te scherpen. ,,Twee van de in totaal zes onderdelen worden als niet afdoende beoordeeld door de Autoriteit Persoonsgegevens."

Wat de patiënten gaan merken van de 460.000 euro minder op het budget, kan het ziekenhuis niet zeggen. ,,Dat is niet specifiek te maken", laat de woordvoerder in een mail weten.

Ook gaat de directie niet in op de vraag waarom patiënten moeten boeten voor iets waaraan ze geen schuld hebben. Namelijk het niet voldoende beveiligen van medische dossiers van patiënten.

Beveiliging
Wat er onder meer ontbrak aan de eigen beveiligingsregels was dat er in veel gevallen al ingelogd kon worden met gebruik van enkel gebruikersnaam en wachtwoord. Eigenlijk zou je pas toegang tot de dossiers moeten krijgen na invoering van gebruikersnaam, wachtwoord én controle van personeelspas en pincode. Wie met gebruikersnaam en wachtwoord inlogde had bovendien vier uur toegang tot bepaalde gegevens. De bedoeling is dat er in die tijd vaker opnieuw ingelogd moet worden en ook dat de controle op het inloggen vaker moet plaatsvinden.

Het HagaZiekenhuis zegt de nu nog ontbrekende extra controle op het inloggen van medewerkers in dossiers voor oktober aangescherpt te hebben. Die deadline is ook nodig om te voorkomen dat er bovenop de boete nog een dwangsom moet worden betaald die kan oplopen tot nog eens vele duizenden euro's.
pi_187958455
quote:
De boete vind ik meer dan terecht! Echt schandalig.
Alleen jammer dat de patiënten de dupe worden van het geld.
pi_187958707
Gewoon per direct ontslaan.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 16 juli 2019 @ 22:14:38 #134
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_187958764
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 22:11 schreef superniger het volgende:
Gewoon per direct ontslaan.
Dit.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_187958991
Ik heb in het ziekenhuis gewerkt en iedereen die een code heeft kan een willekeurige patient opzoeken. Het is tegen de regels, je mag alleen de dossiers van je eigen patienten bekijken maar het is heel verleidelijk om even te spieken waarom bv. Hans Kazan in het ziekenhuis ligt. (Hans Kazan is maar een voorbeeld omdat ik die net in een reclame voorbij zie komen haha)

Er wordt wel een database bijgehouden waarin men kan zien met welke code er is ingelogd bij een patient maar doordat zoveel mensen inloggen wordt daar niet/nauwelijks naar gekeken. Maar ze zouden dus in principe na kunnen gaan wie er heeft ingelogd in het dossier van Barbie.
Eigenlijk heeft alleen de arts het recht om in het dossier van zijn patient te kijken maar verpleegkundigen kunnen dit dus ook. Zelfs de doktersassistenten die in het ziekenhuis werken kunnen erbij.

Dit gaat dan over de electronische dossiers uiteraard. De statussen kunnen door iedereen bekeken worden zonder dat iemand dat weet.

Edit, ik zie nu pas dat in het bericht van Maily al uitgelegd wordt hoe het werkt met inloggen enzo. Mosterd dus.

[ Bericht 6% gewijzigd door praadje op 17-07-2019 15:36:43 ]
pi_187965891
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 21:54 schreef mereltjuhh34 het volgende:

[..]

De boete vind ik meer dan terecht! Echt schandalig.
Alleen jammer dat de patiënten de dupe worden van het geld.
Hoeveel kosten de juristen die hierop in beroep gaan. Het is goedkope marketing om te zeggen dat deze boete ten koste van patienten gaat. :D
pi_187967498
Wie is die Cathy Pronk waar SUMMAANNTT mee op de foto staat?
  Spellchecker woensdag 17 juli 2019 @ 14:14:11 #138
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187967552
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 14:10 schreef C.L.Werner het volgende:
Wie is die Cathy Pronk waar SUMMAANNTT mee op de foto staat?
Familie van een doodgeschoten meneer.
pi_187967571
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2019 14:14 schreef maily het volgende:

[..]

Familie van een doodgeschoten meneer.
Okee dank. Die zet er even verplept, als niet verlepter uit als SUMMANNTT
  woensdag 17 juli 2019 @ 14:22:39 #140
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187967686
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 22:26 schreef praadje het volgende:
Ik heb in het ziekenhuis gewerkt en iedereen die een code heeft kan een willekeurige patient opzoeken. Het is tegen de regels, je mag alleen de dossiers van je eigen patienten bekijken maar het is heel verleidelijk om even te spieken waarom bv. Hans Kazan in het ziekenhuis ligt. (Hans Kazan is maar een voorbeeld omdat ik die net in een reclame voorbij zie komen haha)

Er wordt wel een database bijgehouden waarin men kan zien met welke code er is ingelogd bij een patient maar doordat zoveel mensen inloggen wordt daar niet/nauwelijks naar gekeken. Maar ze zouden dus in principe na kunnen gaan wie er heeft ingelogd in het dossier van Barbie.
Eigenlijk heeft alleen de arts het recht om in het dossier van zijn patient te kijken maar verpleegkundigen kunnen dit dus ook. Zelfs de doktersassistenten die in het ziekenhuis werken kunnen erbij.

Dit gaat dan over de electronische dossiers uiteraard. De statussen kunnen door iedereen bekeken worden zonder dat iemand dat weet.
Aangezien er waarschuwingen zijn uitgedeeld aan personeel hebben ze wel degelijk de audit trails nagelopen. Zo lastig is het ook weer niet om daar specifiek op te zoeken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_187967884
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 14:15 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Okee dank. Die zet er even verplept, als niet verlepter uit als SUMMANNTT
Nee, ze is er geen familie van, ze is wel de ex van een andere ex(crimineel) Pronk, of liever gezegd weduwe. Daarna had ze volgens mij een relatie met een andere crimi, die inmiddels ook overleden is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Charade op 17-07-2019 15:26:26 ]
pi_187968073
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 21:54 schreef mereltjuhh34 het volgende:

[..]

De boete vind ik meer dan terecht! Echt schandalig.
Alleen jammer dat de patiënten de dupe worden van het geld.
Dat zou ook asociaal zijn gezien de enorme salarissen van het management en vaak hoog eigen vermogen van ziekenhuizen
pi_187968492
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 14:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Aangezien er waarschuwingen zijn uitgedeeld aan personeel hebben ze wel degelijk de audit trails nagelopen. Zo lastig is het ook weer niet om daar specifiek op te zoeken.
Ja dat zeg ik ook. Dat ze dat na kunnen kijken. Maar dat dat niet dagelijks gebeurd maar alleen als er een vermoeden is. Of als het zoals hier al vast staat.
pi_187968779
quote:
Ik had het onderste stukje van je post niet gezien waarin al uitgelegd wordt hoe het werkt met inloggen. Dus mijn post was een beetje overbodig.
  woensdag 17 juli 2019 @ 15:41:13 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187968854
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2019 14:14 schreef maily het volgende:

[..]

Familie van een doodgeschoten meneer.
Nee, niet doodgeschoten, wel overleden, de doodgeschoten meneer is weer een andere meneer in dezelfde stad, met dezelfde achternaam, en ik geloof dat ze ook wat issues hadden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187969196
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 14:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Aangezien er waarschuwingen zijn uitgedeeld aan personeel hebben ze wel degelijk de audit trails nagelopen. Zo lastig is het ook weer niet om daar specifiek op te zoeken.
Op de HAP doen ze dat elke week.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  woensdag 17 juli 2019 @ 16:09:25 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187969439
Terecht ook. Het systeem is maar zo veilig als de discipline van de medewerker met de laagste grenzen.

Overigens ook gelijk de reden waarom wij geen toestemming hebben gegeven onze gegevens in het EPD te zetten.

Grappig genoeg moest ik toen ik op vakantie wilde toestemming geven bij de apotheek om mijn eigen medicijnoverzicht te krijgen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187981321
quote:
En hoeveel krijgt Samantha daarvan?
  zaterdag 20 juli 2019 @ 20:21:27 #149
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_188028755
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 06:32 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

En hoeveel krijgt Samantha daarvan?
ik gok niks
pi_188030676
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 20:21 schreef amaranta het volgende:

[..]

ik gok niks
Denk het ook niet nee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')