Laat mij er eens buitenquote:Op donderdag 13 juni 2019 00:26 schreef JanPawelII het volgende:
[..]
Ik wel.
Allemaal viesrijke welvaartsbuiken
Hoe dan?quote:
Study finds poverty reduces brain powerquote:
https://www.trouw.nl/same(...)uzes-maken~aa13d165/quote:Om het toch hard te maken togen ze onder meer naar het platteland van India, waar suikerrietboeren van nature in een ideale onderzoeksopzet bleken te leven.
De ruim vierhonderd boeren die ze spraken krijgen de opbrengst van hun oogst jaarlijks in één keer uitbetaald. Zij zijn arm in de maanden vóór dat moment, en relatief rijk in de maanden erna. En dat scheelde gemiddeld zo'n 13 IQ-punten.
quote:In een ander experiment lieten de econoom en psycholoog bezoekers van een winkelcentrum nadenken over een fictief probleem: een kapotte auto. Reparatie zou 1500 dollar kosten. Terwijl deelnemers mochten nadenken over hoe ze dat geld opzij zouden leggen, moesten ze wat iq-test-achtige oefeningen doen.
Wat bleek? Arme deelnemers waren zo in beslag genomen door zelfs dit fictieve verhaal van 1500 dollar dat hun denkvermogen direct afnam (vergeleken met een groep arme mensen waarin het fictieve bedrag slechts 150 dollar bedroeg).
Maar ervaar je het als armoede? Ben je telkens met je bankrekening bezig?quote:Op donderdag 13 juni 2019 00:31 schreef Fok-it het volgende:
Nou hopelijk duurt mijn periode van armoede niet nog veel langer dan, voordat ik straks onder de 100 eindig
Natuurlijkquote:Op donderdag 13 juni 2019 00:33 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Maar ervaar je het als armoede? Ben je telkens met je bankrekening bezig?
Vind ik een heel matig experimentquote:
Ja, dan is het dus superkut. Ook een leuke informatieve video in deze context is overigens deze:quote:
Zowel lichamelijk als mentaal ja.quote:
Enerzijds kan ik me daar lastig in verplaatsen omdat ik nog kan aankloppen bij duo, aan de andere kant moet ik er letterlijk niet aan denken hoe ik dingen ga regelen als ik niet meer kan lenen, want dan kan ik echt niet op scriptie focussenquote:
werken voor dat cheldquote:Op donderdag 13 juni 2019 00:46 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Enerzijds kan ik me daar lastig in verplaatsen omdat ik nog kan aankloppen bij duo, aan de andere kant moet ik er letterlijk niet aan denken hoe ik dingen ga regelen als ik niet meer kan lenen, want dan kan ik echt niet op scriptie focussen
Hoop volgend jaar student assistent te worden, maar ook daarmee bezig zijn past niet in m'n hoofd op dit moment. Nog 2,5 week scriptie genotquote:
Heb je geantwoord met niet?quote:Op donderdag 13 juni 2019 00:52 schreef naatje_1 het volgende:
Huisgenoot belt net redelijk aangeschoten op met vraag hoe lang ik wakker blijf, want hij is z'n sleutels vergeten
Ik weet het niet, maar hij kan bellen en de deurbel doet het weer. Maar werd net door iemand anders opgebeld en het lijkt erop dat ze uitgaan, dus ik ga niet mijn best doen om wakker te blijvenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |