abonnement Unibet Coolblue
pi_187450717
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 10:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Omdat iets op Facebook/Twitter staat, maakt het het nog geen feit.
Dat zijn de afvoerputjes van onze sociaal maatschappelijk contact.
Als jij op twitter iemand met de dood bedreigt

Is het een feit dat je iemand op twitter met de dood hebt bedreigd.
pi_187450772
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 10:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat zou allemaal kunnen maar dan blijft je bij de basisvraag, wat is er gebeurt en waar?

Een derde partij kan allerlei redenen gehad hebben:
Mond snoeien
Geile bui
Afwijzing
Ruzie
Toevallige passant
Oud jeugd zeer
We weten evenmin de emotionele toestand van deze vrouw. Misschien hebben ze wel iets in haar drankje gedaan en werd ze hierdoor verward. Je weet het niet.

De kans dat ze niet meer leeft is aannemelijk. Maar zonder stoffelijk overschot om te onderzoeken blijft het gissen. Wel vreselijk voor de nabestaanden.
  Moderator zondag 16 juni 2019 @ 11:03:54 #278
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187450901
hier geen twitter, geen facebook, geen sociale media

zoveelste keer dit }:|
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_187452020
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 11:03 schreef sp3c het volgende:
hier geen twitter, geen facebook, geen sociale media

zoveelste keer dit }:|
Even voor de duidelijkheid voordat mensen onbewust FB of twitter gaan plaatsen. Mag er wel geschreven worden wat je hebt gelezen op FB en Twitter of ander social media zonder de naam van de eigenaar van dat account te noemen?

Ik ken geen familieleden of bekenden maar het zou jammer zijn als het niet helemaal duidelijk is en er daardoor een slotje op komt. Want ook deze vermissing verdient aandacht.

[ Bericht 0% gewijzigd door praadje op 16-06-2019 12:26:58 ]
  Miss 200.000.000! zondag 16 juni 2019 @ 12:23:19 #280
367000 roos94
pi_187452052
Ik vind het idd ook raar dat er compleet niets maar dan ook echt niets is vernoemd over haar toestand die avond. Had ze gedronken of niet, drugs of niet, had ze de laatste tijd zorgen. We weten hier precies niets van.
pi_187452177
Aanvankelijk, na het vinden van de tas in de sloot, vond ik dat ontvoering het meest waarschijnlijk was.

Echter, na het bekend worden van de beelden om 3.45 uur 's nachts, is m.i. helaas een zelfdoding het meest waarschijnlijke scenario, dat wordt gesteund door alle gebeurtenissen en verklaringen.
  Miss 200.000.000! zondag 16 juni 2019 @ 12:34:57 #282
367000 roos94
pi_187452198
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 12:33 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Aanvankelijk, na het vinden van de tas in de sloot, vond ik dat ontvoering het meest waarschijnlijk was.

Echter, na het bekend worden van de beelden om 3.45 uur 's nachts, is m.i. helaas een zelfdoding het meest waarschijnlijke scenario, dat wordt gesteund door alle gebeurtenissen en verklaringen.
Dat denk ik ook alleen de naasten zeggen dat dit 1000% uitgesloten is :?
pi_187452214
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 12:34 schreef roos94 het volgende:

[..]

Dat denk ik ook alleen de naasten zeggen dat dit 1000% uitgesloten is :?
Op basis waarvan?
  Miss 200.000.000! zondag 16 juni 2019 @ 12:37:02 #284
367000 roos94
pi_187452220
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 12:36 schreef Physsic het volgende:

[..]

Op basis waarvan?
Geen idee. Maar nabestaanden zeggen vaak dat hun dierbare dat noooooit zou doen.
pi_187452298
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 12:34 schreef roos94 het volgende:

[..]

Dat denk ik ook alleen de naasten zeggen dat dit 1000% uitgesloten is :?
Het feit dat de nabestaanden dit uitsluiten, beschouw ik juist als een bevestiging.

Het is een menselijke reactie: dat wat je juist niet wil, waar je bang voor bent, daarvan zeg je: dat is uitgesloten!

Daarnaast kan het ook een min of meer opzettelijke misleiding van de politie zijn. Met het idee: Als het een zelfdoding is, dan zoeken ze niet meer, dan geven ze het op. Maar ze moeten door blijven zoeken.
  Moderator zondag 16 juni 2019 @ 12:47:13 #286
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187452370
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 12:19 schreef praadje het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid voordat mensen onbewust FB of twitter gaan plaatsen. Mag er wel geschreven worden wat je hebt gelezen op FB en Twitter of ander social media zonder de naam van de eigenaar van dat account te noemen?

Ik ken geen familieleden of bekenden maar het zou jammer zijn als het niet helemaal duidelijk is en er daardoor een slotje op komt. Want ook deze vermissing verdient aandacht.
doe maar helemaal niets want het begint iedere keer met 'die of die zegt dit' en het eindigt met 'die of die is verdacht' en dan boeit het me echt niet of er een linkje bijstaat

lijkt me 100% duidelijk op die manier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_187452456
De hypothese van zelfdoding

om 1.50 uur, vertrokken uit café, toestand onbekend, om onbekende redenen besloten om er een eind aan te maken. Misschien is er in het café iets voorgevallen of iets gezegd, dat weten we niet. Misschien speelde ze al langer met de gedachte, wat paradoxaal genoeg wordt ondersteund door de absolute ontkenning van deze mogelijkheid door de nabestaanden. Misschien heeft ze er wel eens over gesproken, maar toen ook gezegd: nee, dat zal ik echt nooit doen.

tussen 1.50 en 3.40, geworsteld met het voornemen van suïcide. Hoe en waarom. Rondgelopen, vertwijfeld. Uiteindelijk uit wanhoop besloten in de sloot aan de Melkweg te springen. Maar hier kwam ze er achter dat je jezelf niet kunt verdrinken in een sloot. Het is te ondiep. Door de natuurlijke overlevingsdrang sta je vanzelf op als je geen lucht meer heb.

rond 3.40, ten einde raad maar weer uit de sloot geklommen. Tas achter gelaten, die was al uit haar hoofd. Teruggelopen richting de Binnenwatering.

om 3.45, waargenomen bij de Binnenwatering. Kort daarna ergens van grote hoogte in het water gesprongen. Snel door de kou bevangen, weggegleden in het metersdiepe water en verdronken.
pi_187452644
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 12:37 schreef roos94 het volgende:

[..]

Geen idee. Maar nabestaanden zeggen vaak dat hun dierbare dat noooooit zou doen.
Als ze dat denken omdat ze het zich gewoon niet kunnen voorstellen, hecht ik daar geen enkele waarde aan.

Als ze dat baseren op informatie uit onderzoek van de politie, dan ligt dat natuurlijk al iets anders.
pi_187452653
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 12:52 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
De hypothese van zelfdoding

om 1.50 uur, vertrokken uit café, toestand onbekend, om onbekende redenen besloten om er een eind aan te maken. Misschien is er in het café iets voorgevallen of iets gezegd, dat weten we niet. Misschien speelde ze al langer met de gedachte, wat paradoxaal genoeg wordt ondersteund door de absolute ontkenning van deze mogelijkheid door de nabestaanden. Misschien heeft ze er wel eens over gesproken, maar toen ook gezegd: nee, dat zal ik echt nooit doen.

tussen 1.50 en 3.40, geworsteld met het voornemen van suïcide. Hoe en waarom. Rondgelopen, vertwijfeld. Uiteindelijk uit wanhoop besloten in de sloot aan de Melkweg te springen. Maar hier kwam ze er achter dat je jezelf niet kunt verdrinken in een sloot. Het is te ondiep. Door de natuurlijke overlevingsdrang sta je vanzelf op als je geen lucht meer heb.

rond 3.40, ten einde raad maar weer uit de sloot geklommen. Tas achter gelaten, die was al uit haar hoofd. Teruggelopen richting de Binnenwatering.

om 3.45, waargenomen bij de Binnenwatering. Kort daarna ergens van grote hoogte in het water gesprongen. Snel door de kou bevangen, weggegleden in het metersdiepe water en verdronken.
Veel waterlijken worden pas gevonden nadat de ontbinding is begonnen omdat het lichaam gaat drijven door de gasvorming in het lichaam. De lichamen gaan binnen ongeveer een week naar boven drijven bij een temperatuur van 20 graden. In de zomer zal dit sneller gaan; 3 tot 4 dagen.
pi_187452666
Het feit dat politie en anderen in de dagen erna allerlei zoektochten hebben uitgezet, in diverse wateren, in een groot duingebied en in de buurt van waar ze woonde, wijst ook niet op een ontvoering, maar op de mogelijkheid van zelfdoding. Wanneer ze ontvoerd zou zijn, dan kun je net zo goed in Rotterdam of Den Haag gaan zoeken, bij wijze van spreken.

Het enige manco in het scenario van zelfdoding is dat er nog geen stoffelijk overschot is gevonden. De woonbuurt en het duingebied zijn grondig onderzocht; daar is ze dus niet. Maar het water - dat is een ander verhaal. Er is daar sowieso veel water en ook metersdiep.

Ik vrees dat het stoffelijk overschot ergens in de komende weken wel zal komen bovendrijven. Hopelijk niet in de buurt van kinderen.

Een andere mogelijkheid is dat het stoffelijk overschot vroeg of laat in één van de roosters van de binnensluis of buitensluis vast komt te zitten. Hoe die sluizen precies in elkaar zitten, weet ik niet, maar ze zijn sowieso waterdoorlatend.

Toen ik als klein jongetje in Katwijk woonde, mocht ik van mijn moeder nooit de zee in als ze gingen "spuien". Alle rotzooi uit alle riolen in Leiden en omgeving werd dan in de zee geloosd.
pi_187452737
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 13:06 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het feit dat politie en anderen in de dagen erna allerlei zoektochten hebben uitgezet, in diverse wateren, in een groot duingebied en in de buurt van waar ze woonde, wijst ook niet op een ontvoering, maar op de mogelijkheid van zelfdoding. Wanneer ze ontvoerd zou zijn, dan kun je net zo goed in Rotterdam of Den Haag gaan zoeken, bij wijze van spreken.

Het enige manco in het scenario van zelfdoding is dat er nog geen stoffelijk overschot is gevonden. De woonbuurt en het duingebied zijn grondig onderzocht; daar is ze dus niet. Maar het water - dat is een ander verhaal. Er is daar sowieso veel water en ook metersdiep.

Ik vrees dat het stoffelijk overschot ergens in de komende weken wel zal komen bovendrijven. Hopelijk niet in de buurt van kinderen.

Een andere mogelijkheid is dat het stoffelijk overschot vroeg of laat in één van de roosters van de binnensluis of buitensluis vast komt te zitten. Hoe die sluizen precies in elkaar zitten, weet ik niet, maar ze zijn sowieso waterdoorlatend.

Toen ik als klein jongetje in Katwijk woonde, mocht ik van mijn moeder nooit de zee in als ze gingen "spuien". Alle rotzooi uit alle riolen in Leiden en omgeving werd dan in de zee geloosd.
Metersdiep ? Waar staat dat ?
pi_187452818
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 13:10 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Metersdiep ? Waar staat dat ?
Dat staat nergens, het is mijn inschatting. Ik ken die omgeving en die wateren zeer goed, ben daar opgegroeid. Ik kan het niet echt onderbouwen, maar ik schat dat het water van de jachthaven zeker 2 of 3 meter diep is. Het water van de Binnenwatering is lastiger, want daar kun je met een bootje niet komen en het is volgens mij ook verboden om daar te zwemmen. In elk geval heb ik daar nog nooit iemand in het water gezien. Maar dat water is in het directe verlengde van de jachthaven, vandaar dat ik veronderstel dat het daar ook wel 1 of 2 meter diep zal zijn.
pi_187453624
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 12:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

doe maar helemaal niets want het begint iedere keer met 'die of die zegt dit' en het eindigt met 'die of die is verdacht' en dan boeit het me echt niet of er een linkje bijstaat

lijkt me 100% duidelijk op die manier
Duidelijk ^O^
  Miss 200.000.000! zondag 16 juni 2019 @ 14:21:15 #294
367000 roos94
pi_187453687
Door Elske van der Valk - 16 juni 2019

Misdaadjournalist John van den Heuvel denkt dat de vermiste Anja misschien in een auto is getrokken en meegenomen. Dat vertelt hij tijdens een uitzending van RTL Boulevard waarin de vermissing van de 33-jarige Anja uit Katwijk besproken werd.

Anja Schaap wordt vermist sinds woensdag 29 mei. Ze werd voor het laatst gezien op de Kanaaldijk rond 03.45 uur. Van den Heuvel vindt het een slecht voorteken dat haar tas met haar spullen in een sloot gevonden zijn. ‘Verder zijn er geen sporen in die omgeving gevonden en is er sindsdien geen levensteken meer van haar. Dat in combinatie met die tas, dan ga je al snel aan een scenario denken dat zij misschien in een auto is getrokken en meegenomen.’

Volgens Van den Heuvel is dat voor het onderzoek ‘buiten gewoon lastig’. ‘De kring waarin je dan moet gaan zoeken is onmetelijk groot.’

Op vrijdag 31 mei vond de politie tijdens onderzoek haar tas met telefoon in een sloot aan de Melkweg. ‘Als je iemand met kwade bedoeling wilt meenemen dan is het eerste wat je van zo’n iemand ontdoet, de telefoon. Dat is een soort zender die je bij je hebt.’

De misdaadjournalist vindt het geen hoopgevend scenario. ‘Hoe meer tijd verstrijkt, hoe moeilijker het wordt een goede afloopt te bewerkstelligen.’

https://www.katwijkactuee(...)n-auto-is-getrokken/
pi_187453892
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 14:21 schreef roos94 het volgende:
Door Elske van der Valk - 16 juni 2019

Misdaadjournalist John van den Heuvel denkt dat de vermiste Anja misschien in een auto is getrokken en meegenomen. Dat vertelt hij tijdens een uitzending van RTL Boulevard waarin de vermissing van de 33-jarige Anja uit Katwijk besproken werd.

Anja Schaap wordt vermist sinds woensdag 29 mei. Ze werd voor het laatst gezien op de Kanaaldijk rond 03.45 uur. Van den Heuvel vindt het een slecht voorteken dat haar tas met haar spullen in een sloot gevonden zijn. ‘Verder zijn er geen sporen in die omgeving gevonden en is er sindsdien geen levensteken meer van haar. Dat in combinatie met die tas, dan ga je al snel aan een scenario denken dat zij misschien in een auto is getrokken en meegenomen.’

Volgens Van den Heuvel is dat voor het onderzoek ‘buiten gewoon lastig’. ‘De kring waarin je dan moet gaan zoeken is onmetelijk groot.’

Op vrijdag 31 mei vond de politie tijdens onderzoek haar tas met telefoon in een sloot aan de Melkweg. ‘Als je iemand met kwade bedoeling wilt meenemen dan is het eerste wat je van zo’n iemand ontdoet, de telefoon. Dat is een soort zender die je bij je hebt.’

De misdaadjournalist vindt het geen hoopgevend scenario. ‘Hoe meer tijd verstrijkt, hoe moeilijker het wordt een goede afloopt te bewerkstelligen.’

https://www.katwijkactuee(...)n-auto-is-getrokken/
Ja, ik heb die uitzending gezien. Misschien heeft Van den Heuvel er toch niet al te diep over nagedacht. In eerste instantie dacht ik ook aan ontvoering, maar als je er iets nauwkeuriger naar kijkt, dan kom je toch tot een andere conclusie. Zie #287.
pi_187453913
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 14:38 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ja, ik heb die uitzending gezien. Misschien heeft Van den Heuvel er toch niet al te diep over nagedacht. In eerste instantie dacht ik ook aan ontvoering, maar als je er iets nauwkeuriger naar kijkt, dan kom je toch tot een andere conclusie. Zie #287.
Dan kom JIJ tot een andere conclusie.
De sloot ingesprongen en er weer uitgeklommen is ronduit belachelijk.
pi_187453957
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 00:28 schreef ikleesalleen007 het volgende:
En toch ben ik ook wel benieuwd naar het afvallen dat ze recentelijk deed. Misschien denk ik veel te ver door, maar in het opsporingsbericht staat dat Anja een mager postuur heeft. Op enkele foto’s is een volslanke/mollige Anja te zien. Familielid zei dat ze recentelijk wat is afgevallen. Kan ook door stress zijn, bijvoorbeeld omdat ze door een wraaklustige ex werd gestalkt. Of andere stressvolle situaties.
In tegenstelling tot andere reacties op deze opmerking, vind ik dit wél relevant.

Het is inderdaad scherp opgemerkt dat de persoon die we op de foto's hebben gezien, op het eerste gezicht niet de indruk geeft een mager postuur te hebben.

Excessief afvallen kan wijzen op een stoornis of een probleem met de eigenwaarde. Daarnaast kan het leiden verdere verwarring in het hoofd, nog los van eventuele medicatie die voor dit afvallen gebruikt zou kunnen zijn.

Met andere woorden: dit zou kunnen bijdragen aan de gedachte van zelfdoding.
pi_187453963
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 14:39 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Dan kom JIJ tot een andere conclusie.
De sloot ingesprongen en er weer uitgeklommen is ronduit belachelijk.

Ok, waarom dan precies? Ik beschouw dit juist een sterke vondst van mezelf :)

Het is namelijk het enige scenario, van de scenario's die ik heb gelezen, die zowel de tas in de sloot als de camerabeelden om 3.45 uur verklaren.
pi_187453988
Zou ze misschien aan het tippelen zijn geweest aan de Kanaaldijk? Je mag het misschien niet zeggen maar het is vreemd dat ze opeens op dat tijdstip daar te zien is.
pi_187454003
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 14:48 schreef Loekie1 het volgende:
Zou ze misschien aan het tippelen zijn geweest aan de Kanaaldijk?
Nee, daar valt helemaal niets te tippelen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')