Een kentering dus in de houding van de familie die aanvankelijk alles overlieten aan de autoriteiten en nu zelf toevlucht zoeken in het inzetten van een sonarboot nota bene. Spijtig en verdrietig dan Anja nog steeds niet gevonden is. Het moet een hoop energie kosten om in zo'n situatie nog hoopvol te blijven...quote:De familie van Anja Schaap heeft op Tweede Pinksterdag zelf zoeking gedaan op het water van de Jachthaven. Daarbij is gebruik gemaakt van een sonarboot. Het onderzoeksteam is daarbij aangesloten. Dat meldt de politie dinsdag.
Dit weekend is de politie druk bezig geweest met informatie uit het buurtonderzoek te analyseren, het horen van getuigen en het nalopen van tips.
Vrijdagmiddag is nog een grote zoekactie geweest in de omgeving van de Buitenwatering en de Noordduinen. Daar is door 60 vrijwilligers van het Veteran Search Team, medewerkers van Staatsbosbeheer, KNRM, Reddingsbrigade Katwijk, Kustwacht en brandweer gezocht.
01.00 uur of 01.50 uur?
Ook is eindelijk duidelijkheid rond welk tijdstip Anja café In den Blauwen Bock heeft verlaten. Dat is om 01.50 uur. De politie liet in eerste instantie weten dat het om 01.00 uur ging. 'In het begin van het onderzoek hebben wij de eerste informatie die bij ons bekend is geworden naar buiten gebracht om zo snel mogelijk aandacht te vragen voor de vermissing.'
Vermist
Anja Schaap verliet in de nacht van dinsdag 28 mei op woensdag 29 mei om 01.50 uur café In den Blauwen Bock aan de Badstraat en daarna verdween ze van de radar. Ze kwam nooit thuis aan. Wel is haar tas twee dagen later in een sloot aan de Melkweg aangetroffen. Ook is ze om 03.45 nog gezien op de Kanaaldijk. Daar hangen camera's.
https://www.allesoverkatw(...)actie-op-water?redir
Mooi dat die mensen zich zo willen inzettenquote:De helden
Vrijwilliger John zoekt mee naar vermiste Anja: 'We willen iemand thuisbrengen'
DEN HAAG - De politie heeft vrijdag tijdens de zoektocht naar de vermiste Anja Schaap hulp gekregen van het Veteranen Search Team. De Haagse John Blonk is vrijwilliger bij dit team. 'Mijn drijfveer en eigenlijk van ons allemaal is dat we iemand thuis willen brengen.'
Het team is ontstaan tijdens de zoekactie van Anne Faber in oktober 2017. De leden zijn veelal ex-militair en laten werkelijk alles vallen wanneer er om hun hulp wordt gevraagd.
Ze zijn volgens de politie goud waard, omdat ze gezien hun achtergrond precies weten hoe ze een terrein moeten benaderen. John: 'Burgers bedoelen het natuurlijk goed, maar kunnen ongemerkt bijvoorbeeld sporen kapot maken.'
Onzekerheid wegnemen
John benadrukt dat hij het belangrijk vindt om de onzekerheid bij de familie van een vermist persoon weg te nemen. 'Je moet er niet aan denken dat het je nichtje, je dochter, zoon of vader of moeder is. En stel, er wordt niets aan gedaan. Dat lijkt me vreselijk.'
Vrijdag heeft de zoekactie naar Anja Schaap helaas niets opgeleverd, maar mocht de politie hen weer nodig hebben staan John en zijn team paraat.
https://www.omroepwest.nl(...)-iemand-thuisbrengen
quote:Familie vermiste Anja Schaap: 'Het leven staat voor ons letterlijk op pauze'
De politie is nog altijd druk bezig met zoeken naar Anja Schaap. Een familielid noemt de onzekerheid een 'hel'. "Kom toch terug", smeekt ze in een bericht op Facebook.
"Lieve Anja, weer een dag voorbij zonder dat we je hebben gevonden. Wat een hel is dit", schrijft Angela. Ze vertelt slapeloze nachten te hebben en vol zit met vragen.
'Niks is te ver'
"Hele dagen zoeken we je met z'n allen." Er wordt gezocht in meertjes, op het strand, in de duinen en afgelegen terreinen. "Niks is te ver." Ook vreemden helpen mee met zoeken, schrijft ze.
De politie laat weten nog steeds 'onverminderd' bezig te zijn met het onderzoek. Dit is niet altijd zichtbaar voor iedereen. De tips worden één voor één doorgenomen. "We hopen haar nog altijd in goede gezondheid te vinden. We houden alle scenario's open."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-voor-ons-letterlijk
twitter:POL_DenHaag twitterde op donderdag 13-06-2019 om 13:21:24Het onderzoek naar #AnjaSchaap gaat ook vandaag onverminderd door. Op dit moment wordt nader onderzoek gedaan op de #Melkweg in #Katwijk waar haar handtas is aangetroffen door het @PolitieLTOZ. @PolitieKatwijk https://t.co/amjh0wgjA6 reageer retweet
Dat is niet zeker, dat niemand dat weet.quote:Op donderdag 13 juni 2019 02:01 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Domme vraag. Niemand weet dat helaas
twitter:POL_DenHaag twitterde op donderdag 13-06-2019 om 16:25:04Het onderzoek op de #Melkweg in #Katwijk heeft vandaag helaas geen bijzonderheden opgeleverd. De laatste informatie over de vermissing van #AnjaSchaap is te vinden op onze speciale pagina: https://t.co/Z5wYK5DMrX @PolitieKatwijk https://t.co/Mn6MeoMgrq reageer retweet
Quote:quote:Op donderdag 13 juni 2019 15:29 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het zou toch wel een tikje vreemd zijn wanneer ze nu wél in die sloot zou worden gevonden. Er was daar immers al gezocht. Je mag toch veronderstellen dat men dan zó uitgebreid zoekt dat een tweede zoektocht niet nodig is. Zo groot is die sloot namelijk niet, zeker niet in vergelijking met de andere zoekgebieden die daarna zijn uitgekamd.
Als dat zo is, zou ik zeggen dat je gewoon niet goed gezocht hebquote:Op donderdag 13 juni 2019 16:54 schreef gynaika het volgende:
[..]
Quote:
Dat de politie vanmiddag naar precies dezelfde plek terugkeerde, is niet heel raar, zegt de woordvoerder. "Ik snap dat het gek klinkt, maar mensen worden wel vaker pas veel later in het water gevonden."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)vermiste-anja-schaap
Zo zou je het inderdaad kunnen stellen.quote:Op donderdag 13 juni 2019 18:10 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als dat zo is, zou ik zeggen dat je gewoon niet goed gezocht heb
In leeuwarden toen die jongen pas na een maandquote:Op donderdag 13 juni 2019 19:16 schreef quirina het volgende:
lijken die in t water liggen komen pas na twee weken boven drijven.
Ja, maar hier gaat het op een betrekkelijk kleine sloot. Hoe diep zal het water daar zijn? Misschien 50 tot 80 cm, schat ik. Dus als je met een kleine ploeg even goed doorwerkt, dan moet je die hele sloot toch in een dag centimeter voor centimeter kunnen onderzoeken.quote:Op donderdag 13 juni 2019 23:27 schreef HarrylnDeWarrie het volgende:
[..]
In leeuwarden toen die jongen pas na een maand
Omdat ze dat mogelijk:quote:Op vrijdag 14 juni 2019 17:52 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
https://www.politie.nl/ni(...)verminderd-door.html
Op deze website van de politie een gedetailleerd overzicht van alle activiteiten na de vermissing in omgekeerd chronologische volgorde. Cursief een paar vragen/opmerkingen van mij.
Donderdag 13 juni: In de sloot aan de Melkweg in Katwijk, waar de tas van Anja Schaap is aangetroffen op vrijdag 31 mei, verricht het Landelijk Team Onderwaterzoekingen (LTOZ) nader onderzoek. Ook doet het onderzoeksteam onderzoek op de social media kanalen van Anja.
Dinsdagavond en woensdagochtend 11/12 juni: Het onderzoeksteam heeft een passantenonderzoek gehouden in de omgeving van het parkeerterein De Noordduinen in Katwijk.
Maandag 10 juni: De familie van Anja start zelf een zoeking op het water van de Jachthaven met een sonarboot en het onderzoeksteam is daarbij aangesloten.
Zaterdag 8 en zondag 9 juni: Het onderzoeksteam is bezig met informatie uit buurtonderzoek te analyseren, het horen van getuigen en het nalopen van tips.
Vrijdag 7 juni: in de omgeving van de Buitenwaterring en de Noord Duinen is gezocht door 60 vrijwilligers van het Veteran Search Team, medewerkers van Staatsbosbeheer, KNRM, Reddingsbrigade Katwijk, Kustwacht en brandweer.
Woensdag 5 juni: is opnieuw gezocht door het Landelijk Team Onderwaterzoekingen samen met de brandweer in het water van de Binnenwatering aan de Kanaaldijk. Met het Parate Peloton zijn de kades en de rietkragen doorzocht. Dit naar aanleiding van camerabeelden waar Anja om 3.45 uur op de Kanaaldijk lopend te zien is.
Als inderdaad alleen de kades en rietkragen onderzocht zijn, dan kan het stoffelijk overschot zich dus nog wel ergens anders (diep) in het water van de Binnenwatering bevinden.
Dinsdag 4 juni: in de uitzending van Team West is aandacht besteed aan de vermissing. Deze uitzending leverde nieuwe tips op. Die kwamen binnen via de Opsporingstiplijn en social media.
Diezelfde dag heeft het politieteam Katwijk een pop-politiebureau neergezet op de Melkweg ter hoogte van supermarkt Lidl. Ongeveer veertig bezoekers kwamen naar dit pop-up bureau en het leverde enkele nieuwe tips op. Deze tips zijn doorgezet naar het team dat het onderzoek doet.
Maandag 3 juni: de brandweer heeft gezocht in het water aan de Hercules en het Noorderlicht, dit is in de omgeving van haar woning.
Zaterdag 1 juni en zondag 2 juni: nieuwe camerabeelden geanalyseerd, opnieuw getuigen gesproken en is er digitaal onderzoek gedaan.
Zaterdag 1 juni: veertig mensen van het Veteranen Searchteam, politie, familie en vrijwilligers zochten in het gedeelte tussen de Melkweg en haar woning aan de Wega in Katwijk naar de vermiste vrouw en eventuele sporen.
Vrijdag 31 mei: de tas van Anja werd gevonden in het water aan de Melkweg. Duikers van de brandweer hebben het water doorzocht, maar Anja niet aangetroffen. In de handtas zaten persoonlijke bezittingen, waaronder haar mobiele telefoon. Diezelfde dag is met speurhonden de route gelopen die Anja tussen het café en haar woning heeft afgelegd. Vrijdagavond heeft de politie haar foto landelijk verspreid. De aangetroffen mobiele telefoon maakt prominent onderdeel uit van het onderzoek.
Hoe wéét men dat Anja inderdaad naar huis is gelopen? Of is dit gewoon onnauwkeurig geformuleerd?
Donderdag 30 mei (Hemelvaartsdag): de politie kreeg de melding dat Anja sinds woensdagochtend 29 mei werd vermist. Het politieteam in Katwijk startte direct een zoekactie, waarbij werd onderzocht hoe Anja naar huis is gelopen vanuit het café waar zij geweest was. Daarvoor zijn getuigen gehoord, camerabeelden bekeken en is er vanuit de politiehelikopter gekeken.
Idem
Woensdag 29 mei: Anja Schaap verlaat rond 1.50 uur het café In Den Blauwen Bock (Blauwe Bock). Op camerabeelden is zij voor het laatst gezien om 3.45 uur op de Kanaaldijk, blijkt later uit onderzoek.
Dat verbaast mij ook een beetje. Maar misschien weet de politie meer dan naar buiten wordt gebracht.quote:Op donderdag 13 juni 2019 21:30 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik begrijp niet waarom deze vermissing niet net zoveel aandacht krijgt als Anne Faber.
Excuses, ik was niet duidelijk en je hebt mijn vraag niet goed begrepen.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 17:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Omdat ze dat mogelijk:
1 gezegd heeft tegen haar neef/personeel
2 omdat men dat haar gevraagd had
3 omdat men dat gezien had (camera's of/en getuigen)
Volgens mij kun je daar dan gewoon vanuit gaan, mogelijk had ze geen fiets of staat deze met een lekke band in de berging.
Ze zullen best een reden hebben om dit aan te nemen.
Nou die vraag stel ik me ook af, aangezien die tas verder richting huis gevonden is dan ze op die beelden staat, maar ook die melding van haar nichtje dat de telefoon nabij of in haar huis nog uitgepeild was. Maar daarover hoor je ze niet.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 18:04 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Excuses, ik was niet duidelijk en je hebt mijn vraag niet goed begrepen.
Ik begreep dat het de bedoeling van Anja was om naar huis te lopen. Maar volgens de verstrekte informatie is niet duidelijk in hoeverre zij erin ook is geslaagd om thuis te komen. Zoals het er geformuleerd staat, lijkt het erop dat zij wel thuis is gekomen. Maar dat zal, zoals ik schreef, een kwestie zijn van onnauwkeurig formuleren.
Dus in plaats van:
Diezelfde dag is met speurhonden de route gelopen die Anja tussen het café en haar woning heeft afgelegd.
had daar moeten staan:
Diezelfde dag is met speurhonden de route gelopen die Anja tussen het café en haar woning zou kunnen hebben afgelegd.
Het doet mij meer aan de Middeleeuwen (en heksen) denken.quote:Op donderdag 13 juni 2019 18:21 schreef quirina het volgende:
Zit daar misschien zo’n instelling in de buurt voor ex tbs’ers?
Dit doet me aan Anne Faber denken.
Maar wat is precies "nabij"? De afstand tussen haar woning en de vindplaats van haar tas is hemelsbreed zoiets als 500 meter. Dat lijkt mij toch al vrij nabij voor een zendmast van de telefoon.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 18:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nou die vraag stel ik me ook af, aangezien die tas verder richting huis gevonden is dan ze op die beelden staat, maar ook die melding van haar nichtje dat de telefoon nabij of in haar huis nog uitgepeild was. Maar daarover hoor je ze niet.
Waarom?quote:Op vrijdag 14 juni 2019 18:55 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Het doet mij meer aan de Middeleeuwen (en heksen) denken.
Nee, dat gaat veel nauwkeuriger tegenwoordig.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 19:28 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Maar wat is precies "nabij"? De afstand tussen haar woning en de vindplaats van haar tas is hemelsbreed zoiets als 500 meter. Dat lijkt mij toch al vrij nabij voor een zendmast van de telefoon.
Goh...quote:Op zaterdag 15 juni 2019 01:30 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik krap na zoveel dagen wel even achter mijn oren, waar blijft de noodoproep van de nabestaanden in de media?
Anja zou nu meer dan 14 dagen vermist zijn. Natuurlijk krijgt de familie hulp van recherche. Maar ik na zoveel dagen niets horen van de directe familie? Beetje vreemd.
Las eerder dat ze geen ouders meer had want overleden, wel zussen en nichten.
Ik heb het niet eerder meegemaakt (in alle door case zaken) dat nabestaanden de media niet uiteindelijk opzochten. Ik begin dit een beetje vreemd te vinden.
Waar blijven de oproepen van vrienden, collega's, buren, vrienden en kennissen?
Ik snap deze case niet.
Misschien heeft ze wel een slechte reputatie opgebouwd dat ze het zwarte schaapje in de familie is geworden, who knowsquote:Op zaterdag 15 juni 2019 01:30 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik krap na zoveel dagen wel even achter mijn oren, waar blijft de noodoproep van de nabestaanden in de media?
Anja zou nu meer dan 14 dagen vermist zijn. Natuurlijk krijgt de familie hulp van recherche. Maar ik na zoveel dagen niets horen van de directe familie? Beetje vreemd.
Ik heb het niet eerder meegemaakt (in alle door case zaken) dat nabestaanden de media niet uiteindelijk opzochten. Ik begin dit een beetje vreemd te vinden.
Ik snap deze case niet.
Ja kan, een artikel in de lokale krant zonder foto familie kan ook. Maar helemaal niets... Ik vind dat vreemd.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 02:16 schreef dokter.knakworst het volgende:
[..]
Misschien heeft ze wel een slechte reputatie opgebouwd dat ze het zwarte schaapje in de familie is geworden, who knows
Tja, jij volgt iedereen en van alles, leg dit dan even uit? Ik vind het ondertussen heel vreemd.quote:
Misschien is ze gewoon onopvallend de grens overgestoken (Levend)quote:Op zaterdag 15 juni 2019 02:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja kan, een artikel in de lokale krant zonder foto familie kan ook. Maar helemaal niets... Ik vind dat vreemd.
Ik zag wel steeds oproepen tot bidden voorbij komen. Of dat nu van familie of vrienden afkomt? Geen idee, want ik heb dan al gegeten en gedronken, bij wijze van. Kan daar heel slecht tegen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 01:30 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik snap deze case niet.
Dat denk ik ook maar uiteraard ten gunste van het onderzoek.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 02:37 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Misschien ligt het aan mij, maar door deze wat abstracte verklaring krijg ik het idee dat de politie met opzet iets achter houdt.
De politie geeft in de verklaring de indruk dat ze daar absolute zekerheid over hebben.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 08:39 schreef Loekie1 het volgende:
Maar hoe zeker is men ervan dat het zij het is op de camerabeelden van 3.45?
Uiteraard.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 10:40 schreef gynaika het volgende:
[..]
Dat denk ik ook maar uiteraard ten gunste van het onderzoek.
Om 01:52 een kroeg verlaten doen de meesten niet geheel nuchter.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 13:31 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Uiteraard.
De politie kan iets achter houden met het idee geen "daderkennis" weg te geven.
Zou Anja daar bijvoorbeeld op de camera staan met een nog niet geïdentificeerde andere persoon of personen?
Wat kun je trouwens doen om 3.45 uur op die verlaten plek? Toen ik jong was, deed ik 's nachts ook hele rare dingen, maar dan was ik altijd zwaar onder invloed van alcohol.
De berichtgeving bij deze vermissing zegt niets over de alcoholische toestand van Anja. Men zal in dat café toch wel weten wat zij gedronken moet hebben.
Daarnaast bestaat er de mogelijkheid van andere drugs, maar ook daar wordt met geen woord over gerept.
Daar zit wat in. Maar dat verklaart nog niet de tas in de sloot.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 13:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Om 01:52 een kroeg verlaten doen de meesten niet geheel nuchter.
Ze hebben toch twee keer die sloot doorzocht nu?quote:Op zaterdag 15 juni 2019 13:50 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Daar zit wat in. Maar dat verklaart nog niet de tas in de sloot.
Klopt. En behalve de tas is daar niets gevonden.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 13:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze hebben toch twee keer die sloot doorzocht nu?
En twee duikers in de buurt toch?
Het blijft vreemd inderdaad.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 13:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Klopt. En behalve de tas is daar niets gevonden.
Maar Scum sluit al redelijk vroeg de deuren, dus rond 23:00quote:Op zaterdag 15 juni 2019 14:16 schreef Spectator19 het volgende:
Op die verlaten plek is het ruigste hard rock café van Katwijk.
Scum
Er is ook een skatepark Katwijk.
Hm. Pas op. Geen namen noemen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 14:35 schreef roos94 het volgende:
De beste vriendin van Anja, ----------------, die in direct contact staat met de familie en politie heeft al een tijdje geleden bevestigd dat Anja op de beelden van 3.45 uur in haar eentje te zien was. Staat ergens op haar Twitter account van vorige week oid.
Hm. Alleen iemand die betrokken is bij de verdwijning, kan dat weten.quote:Ik blijf erbij: zij wordt nooit meer gevonden.
nabestaanden krijgen een familierechercheur toegewezen. Communicatie tussen familie en politie verloopt via hen. Mogelijk hebben familieleden de vriendin hierbij betrokken, ook omdat vriendinnen soms andere dingen weten van de vermiste dan de familieleden.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 15:31 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Hm. Pas op. Geen namen noemen.
Wat trouwens de vraag oproep hoe deze vriendin dit kan weten. Heeft zij informatie van de politie gekregen die niet officieel naar buiten is gebracht? Dat zou toch vreemd zijn.
[..]
Hm. Alleen iemand die betrokken is bij de verdwijning, kan dat weten.
Neuh. Dacht ik ook direct bij de Maddie Mccann zaak. Nooit gevonden. Natalee Holloway hetzelfde verhaal, nooit gevonden. Andrew Gosden, ook verdwenen om niet meer terug te keren. Soms weet je het gewoon.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 15:31 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
[..]
Hm. Alleen iemand die betrokken is bij de verdwijning, kan dat weten.
Maar, zijn er misschien vermissingszaken geweest waarbij jij ook zei "die wordt nooit gevonden" - en waarbij die vermiste persoon na enige tijd wél werd gevonden?quote:Op zaterdag 15 juni 2019 15:45 schreef roos94 het volgende:
[..]
Neuh. Dacht ik ook direct bij de Maddie Mccann zaak. Nooit gevonden. Natalee Holloway hetzelfde verhaal, nooit gevonden. Andrew Gosden, ook verdwenen om niet meer terug te keren. Soms weet je het gewoon.
Zeker. Al volg ik er maar weinig op de voet. Jayme Closs is er zo eentje.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:02 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Maar, zijn er misschien vermissingszaken geweest waarbij jij ook zei "die wordt nooit gevonden" - en waarbij die vermiste persoon na enige tijd wél werd gevonden?
Ik ben het in grote lijnen eens met jouw redenering.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:11 schreef roos94 het volgende:
[..]
Zeker. Al volg ik er maar weinig op de voet. Jayme Closs is er zo eentje.
Maar wat kunnen ze nou nog doen. Er is zo goed als 0 media aandacht dus daar zullen ze niets mee winnen. Nederland schijnt het niet te kunnen verotten wat er met Anja is gebeurd want ze is niet zo lekker relatable als een Anne Faber of Julie van Espen. Er is overal gezocht, in het water etc. Er is groot buurtonderzoek gedaan. Ze hebben alleen het laatste beeld van 3.45 uur waarop ze in haar eentje te zien is. Ze is niet meer op andere beelden te zien. Er lijkt nu geen verdachte te zijn. Volgens de BFF van Anja houden ze alle scenarios nog open al zegt ze dat suicide uitgesloten is(?). Maar dat zegt de omgeving vaak van iemand die verdwenen/overleden is.
En nu? Alle grond in Katwijk omploegen kijken of ze ergens begraven ligt? Gaan ze niet doen. Als ze ontvoerd was om een specifieke reden zoals losgeld of politiek/religieus statement was daar nu wel iets van naar buiten gekomen.
Dus mij lijkt momenteel 1 scenario nog mogelijk waarbij ze in leven is. Een absolute gek heeft haar ontvoerd en in een kelder oid gestopt( beetje Natascha Kampusch idee). Maar dat matcht dan weer niet goed met het feit dat ze om 1.50 uur het cafe uit ging in haar eentje en om 3.45 uur weer in haar eentje is gesignaleerd. Misschien dan toch suicide op een plek waar ze niet gevonden wilde worden.
De politie stelt dat dit een urgent vermissing is. Zelfdoding wordt hierbij juist niet uitgesloten.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:11 schreef roos94 het volgende:
[..]
Volgens de BFF van Anja houden ze alle scenarios nog open al zegt ze dat suicide uitgesloten is(?). Maar dat zegt de omgeving vaak van iemand die verdwenen/overleden is.
En nu? Alle grond in Katwijk omploegen kijken of ze ergens begraven ligt? Gaan ze niet doen. Als ze ontvoerd was om een specifieke reden zoals losgeld of politiek/religieus statement was daar nu wel iets van naar buiten gekomen.
Dus mij lijkt momenteel 1 scenario nog mogelijk waarbij ze in leven is. Een absolute gek heeft haar ontvoerd en in een kelder oid gestopt( beetje Natascha Kampusch idee). Maar dat matcht dan weer niet goed met het feit dat ze om 1.50 uur het cafe uit ging in haar eentje en om 3.45 uur weer in haar eentje is gesignaleerd. Misschien dan toch suicide op een plek waar ze niet gevonden wilde worden.
https://www.politie.nl/ni(...)verminderd-door.htmlquote:Hoe uitzonderlijk is de vermissing van Anja?
Maandelijks worden er in de Eenheid Den Haag 300 personen als vermist opgegeven. Slechts 5% daarvan wordt aangemerkt als ‘urgente’ vermissing. De verdwijning van Anja wordt aangemerkt als urgente vermissing.
Wat is het verschil tussen een ‘urgente’ vermissing en een ‘gewone’ vermissing?
Bij een gewone vermissing zijn er geen directe aanwijzingen van bedreiging, gevaar of risico. En er is vaak een aanleiding bekend die het ‘weglopen’ zou kunnen verklaren. Ook zijn er omstandigheden, zoals het meenemen van geld en goederen die erop wijzen dat het om een bewuste actie gaat.
Bij een urgente vermissing zijn er substantiële aanwijzingen dat vermiste in gevaar is doordat de vermissing in complete tegenstelling is tot het normale gedrag, of er zijn aanwijzingen dat de vermiste persoon slachtoffer is van een misdrijf. Daarbij kun je denken aan kinderen jonger dan 13 jaar, verstandelijke of lichamelijke beperkt personen, mensen die directe medische zorg nodig (zoals dementerenden), jongeren in gezelschap van criminelen of als er aanwijzingen voor (voornemen) zelfdoding zijn.
Ik zeg ook dat volgens de BFF zelfdoding uitgesloten is, niet volgens de politiequote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:26 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
De politie stelt dat dit een urgent vermissing is. Zelfdoding wordt hierbij juist niet uitgesloten.
[..]
https://www.politie.nl/ni(...)verminderd-door.html
Niets over gelezen in ieder gevalquote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Nou dan hebben we nog de jachthaven...
Zijn er schepen vertrokken die nacht/morgen de zee op?
En zijn deze toevallig ook gecontroleerd?
Bij een zelfdoding hoort een stoffelijk overschot. Nu blijft dit soms lang verstopt, als het ergens onder water ligt. Dat is in dit geval mogelijk in bijvoorbeeld de Binnenwatering. Als je vanaf de sluis naar beneden springt, dan word je, naar ik aanneem, snel bevangen door de kou en overlijd je vervolgens snel door verdrinking. En dan kan het stoffelijk overschot zich ergens op de bodem van dat niet kleine water bevinden.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:29 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik zeg ook dat volgens de BFF zelfdoding uitgesloten is, niet volgens de politie
De jachthaven in Katwijk heeft geen vaarverbinding met de zee. Je kunt alleen terug de Oude Rijn op en dan vervolgens wel op alle binnenwateren van Nederland komen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Nou dan hebben we nog de jachthaven...
Zijn er schepen vertrokken die nacht/morgen de zee op?
En zijn deze toevallig ook gecontroleerd?
Mmm ze zijn die twee dag van haar vermissing al met speurhonden gaan rondlopen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:36 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Bij een zelfdoding hoort een stoffelijk overschot. Nu blijft dit soms lang verstopt, als het ergens onder water ligt. Dat is in dit geval mogelijk in bijvoorbeeld de Binnenwatering. Als je vanaf de sluis naar beneden springt, dan word je, naar ik aanneem, snel bevangen door de kou en overlijd je vervolgens snel door verdrinking. En dan kan het stoffelijk overschot zich ergens op de bodem van dat niet kleine water bevinden.
Een scenario zou kunnen zijn dat ze die nacht eerst lang heeft rondgelopen met het idee op de hand aan zichzelf te slaan. Op enig moment is ze in de sloot gesprongen, maar ontdekte dat het daar te ondiep is om je zelf te verdrinken. Ze is toen de sloot weer uitgeklommen maar heeft haar tas achtergelaten. Vervolgens is ze een paar honderd meter teruggelopen naar de Binnenwatering of de jachthaven en is daar vanaf de sluis of de kade naar beneden gesprongen en verdronken.
Dat zou een sluitend scenario kunnen zijn. Het stoffelijk overschot zal dan ooit wel weer boven komen drijven, tenzij dit toevallig is vastgeraakt aan iets dat zich toevallig onder water bevindt, zoals een oude fiets o.i.d.
Klopt. En ze hebben dan ook gezocht bij en in de Binnenwatering. Alleen, las ik later, bij de kade en de rietkragen. Ze hebben dus niet de gehele Binnenwatering onderzocht. Dat is waarschijnlijk teveel werk. Het is niet vreselijk groot, maar toch een flink water. Hoe diep het daar is, weet ik niet. Ik schat wel een paar meter.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mmm ze zijn die twee dag van haar vermissing al met speurhonden gaan rondlopen.
Ook bij de plek van de tas. Dan had haar spoor zeker richting de binnenwatering moeten lopen. Zeker een persoon met natte kleding aan.
Bijzonder, zo dicht bij de zee.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:38 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
De jachthaven in Katwijk heeft geen vaarverbinding met de zee. Je kunt alleen terug de Oude Rijn op en dan vervolgens wel op alle binnenwateren van Nederland komen.
Dichtstbijzijnde zeehavens bevinden zich in Scheveningen en IJmuiden.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Bijzonder, zo dicht bij de zee.
Zij was toch in het café in gezelschap van iemand?quote:Op zaterdag 15 juni 2019 13:31 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Uiteraard.
De politie kan iets achter houden met het idee geen "daderkennis" weg te geven.
Zou Anja daar bijvoorbeeld op de camera staan met een nog niet geïdentificeerde andere persoon of personen?
Wat kun je trouwens doen om 3.45 uur op die verlaten plek? Toen ik jong was, deed ik 's nachts ook hele rare dingen, maar dan was ik altijd zwaar onder invloed van alcohol.
De berichtgeving bij deze vermissing zegt niets over de alcoholische toestand van Anja. Men zal in dat café toch wel weten wat zij gedronken moet hebben.
Daarnaast bestaat er de mogelijkheid van andere drugs, maar ook daar wordt met geen woord over gerept.
Is ook allemaal uitgezocht, maar dan nog is het vreemd.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:05 schreef gynaika het volgende:
[..]
Zij was toch in het café in gezelschap van iemand?
Die zou wellicht kunnen vertellen of zij redelijk onder invloed was?
Of de bediening die weet toch ook wat er alzo door haar gedronken is?
Was zij op de camerabeelden wel alleen? De politie behoeft toch niet alles naar buiten te brengen?
Uitgesloten, want die komen in Katwijk niet voor. Het grootst roofdier is de vos, afgezien van honden die als huisdier worden gehouden. Maar dan zouden er bloedspoeren moeten zijn.quote:
Ja, ze was door onder meer met haar eigen neef die in Duitsland schijnt te wonen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:05 schreef gynaika het volgende:
[..]
Zij was toch in het café in gezelschap van iemand?
Die zou wellicht kunnen vertellen of zij redelijk onder invloed was?
Of de bediening die weet toch ook wat er alzo door haar gedronken is?
Was zij op de camerabeelden wel alleen? De politie behoeft toch niet alles naar buiten te brengen?
Het kan natuurlijk zo zijn dat de politie die “goeie vriendin” niet alle informatie geeft, of zelfs expresquote:Op zaterdag 15 juni 2019 14:35 schreef roos94 het volgende:
De beste vriendin van Anja die in direct contact staat met de familie en politie heeft al een tijdje geleden bevestigd dat Anja op de beelden van 3.45 uur in haar eentje te zien was. Staat ergens op haar Twitter account van vorige week oid.
Ik blijf erbij: zij wordt nooit meer gevonden.
Hoe weet je dat?quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:14 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk zo zijn dat de politie die “goeie vriendin” niet alle informatie geeft, of zelfs expres
verkeerde informatie geeft.
Die vriendin heeft ook 6 uur op het politiebureau gezeten, eigenlijk best lang.
Vermoedelijk heeft de landbouwlobby hiermee te maken. Die heeft behoefte aan een laag waterpeil zodat ze veel kunnen lozen. De scheepvaart heeft behoefte aan een hoger waterpeil, zodat ze meer kunnen laden op schepen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Bijzonder, zo dicht bij de zee.
https://noord-hollandsarc(...)denis-haarlemmermeerquote:In mei 1840 werd begonnen met het graven van de 60 kilometer lange ringvaart en het opwerpen van een ringdijk. In 1845 was dit werk klaar en kon het stoomgemaal Leeghwater aan de Kaag beginnen met het spuien op een speciaal voor dit doel gegraven kanaal dat bij Katwijk in zee uitwaterde.
Ik zag daar een reactie op voorbijkomen maar heb de orginele post niet gelezen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:34 schreef IriYe het volgende:
Ik schreef straks al iets over een 'helder licht' maar het is Hetlichtpuntje. Wie is dat? Of is niemand die naam tegengekomen?
Diegene had bij Anne Faber toch ook het nodige voorspeld dat bleek te kloppen? Weet niet wat ik ervan moet denken.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik zag daar een reactie op voorbijkomen maar heb de orginele post niet gelezen.
Als je maar genoeg roept, klopt er altijd wel iets.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:59 schreef ikleesalleen007 het volgende:
[..]
Diegene had bij Anne Faber toch ook het nodige voorspeld dat bleek te kloppen? Weet niet wat ik ervan moet denken.
Ja dat is zo’n cold reading tante uit Drenthe. Knettergek.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:34 schreef IriYe het volgende:
Ik schreef straks al iets over een 'helder licht' maar het is Hetlichtpuntje. Wie is dat? Of is niemand die naam tegengekomen?
Dat kun je wel stellen, ja.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:07 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Ja dat is zo’n cold reading tante uit Drenthe. Knettergek.
Spijtig dat de politie ook bezig is met het natrekken van dingen die ze roepen vanuit Drenthe. Zonde van de tijd.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:07 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Ja dat is zo’n cold reading tante uit Drenthe. Knettergek.
Nee dat druist in tegen hun gave. Andere mensen helpen...quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:59 schreef roos94 het volgende:
Dat lichtpuntje is inderdaad een dwaas. Schrijft ook heel vaag alles op.
Bij dit soort mensen denk ik: doe dan lekker mee aan alle loterijen in Nederland of duik het casino in en laat zien hoe goed jouw gaven zijn. Maar dat doen ze dan weer niet
Als ik zo'n medium zou zijn had ik nu al een honderden miljoenen euro's bij elkaar "gevoeld" door elke jackpot te voorspellen en zat ik lekker in de zon op een mooi jacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |