abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187377168
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 21:11 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Zo beginnen die gesprekken op straat ook altijd met die mensen die een bijbel in je handen duwen.
Ik heb geen enkele behoefte om anderen een geloof aan te praten. Denken kan echter nooit kwaad. Lezen ook niet trouwens. Ik heb in januari 81 bladzijdes uit de Koran gelezen.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 21:16:49 #52
330313 Gary_Oak
graag verwijderen
pi_187377237
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 21:14 schreef SVW5. het volgende:

[..]

Ik heb geen enkele behoefte om anderen een geloof aan te praten. Denken kan echter nooit kwaad. Lezen ook niet trouwens. Ik heb in januari 81 bladzijdes uit de Koran gelezen.
Ik weiger principieel om dogmatische religieuze geschriften op mij te nemen. Lees liever een filosofieboek of over religie uit secundaire bronnen. Maar religieuzen staan naar mijn ervaring niet bekend om kritisch na te denken, dus wat dat betreft weet ik niet waar je mee bezig bent.
pi_187377240
quote:
Aan het einde van de rit kan alleen God je beoordelen
Hey prima dat jij gelooft in die flauwekul, maar val mij er niet mee lastig.

Als god al bestaat, dan zal ik hem godverdomme finaal onder zn zak trappen als ik aan de deur sta daar. Wat een faalhaas is dat zeg.

Kijk eens om je heen in de wereld, oorlog, geweld, honger, kanker, aids, kutzooi, armoede etc etc.
God is een lamlul eerste klas als hij bestaat en dit allemaal toe laat dan wel faciliteert.

En kom niet aan met dom gelul over gods wegen zijn ondoorgrondelijk. Ophoeren met die charlatan :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  dinsdag 11 juni 2019 @ 21:19:42 #54
330313 Gary_Oak
graag verwijderen
pi_187377312
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 21:17 schreef vosss het volgende:

[..]

Hey prima dat jij gelooft in die flauwekul, maar val mij er niet mee lastig.

Als god al bestaat, dan zal ik hem godverdomme finaal onder zn zak trappen als ik aan de deur sta daar. Wat een faalhaas is dat zeg.

Kijk eens om je heen in de wereld, oorlog, geweld, honger, kanker, aids, kutzooi, armoede etc etc.
God is een lamlul eerste klas als hij bestaat en dit allemaal toe laat dan wel faciliteert.

En kom niet aan met dom gelul over gods wegen zijn ondoorgrondelijk. Ophoeren met die charlatan :r
Dit dus. Zelfs als hij bestaat (laten we daar nu hypothetisch ervan uitgaan), zou ik niet aan zijn kant willen staan met alle ellende in deze wereld. Het is immoreel om zo'n iemand te aanbidden. Dus ik weiger om een letter uit de bijbel te lezen. Zijn woord komt mijn hoofd niet in.
pi_187377439
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 21:16 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik weiger principieel om dogmatische religieuze geschriften op mij te nemen. Lees liever een filosofieboek of over religie uit secundaire bronnen. Maar religieuzen staan naar mijn ervaring niet bekend om kritisch na te denken, dus wat dat betreft weet ik niet waar je mee bezig bent.
Is je goed recht.

Ik kan prima kritisch nadenken. Heb 12 jaar geleden Mein Kampf van Adolf Hitler gelezen en heb 7 boeken in de kast staan van Karl Marx en Friedrich Engels. Heb nog meer "foute" literatuur in de kast staan. Ik heb altijd het idee gehad dat lezen nooit kwaad kan.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 21:28:37 #56
330313 Gary_Oak
graag verwijderen
pi_187377498
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 21:25 schreef SVW5. het volgende:

[..]

Is je goed recht.

Ik kan prima kritisch nadenken. Heb 12 jaar geleden Mein Kampf van Adolf Hitler gelezen en heb 7 boeken in de kast staan van Karl Marx en Friedrich Engels. Heb nog meer "foute" literatuur in de kast staan. Ik heb altijd het idee gehad dat lezen nooit kwaad kan.
Kan het inderdaad niet. Maar uit secundaire bronnen kan het ook. Net zoals dat manifesto van die massamoordenaar in Nieuw-Zeeland werd verboden, omdat de regering hem geen publiek gunde, gun ik in mijn hoofd gods letterlijke woord niet. Hetzelfde geldt voor Marx en Hitler overigens.

[ Bericht 2% gewijzigd door Gary_Oak op 11-06-2019 21:37:31 ]
pi_187377837
Gary_Oak ik vond het leuk om met je te praten ondanks enkele meningsverschillen.

Ik ga noodles eten en in coma liggen (slapen)
  dinsdag 11 juni 2019 @ 21:49:59 #58
330313 Gary_Oak
graag verwijderen
pi_187377994
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 21:43 schreef SVW5. het volgende:
Gary_Oak ik vond het leuk om met je te praten ondanks enkele meningsverschillen.

Ik ga noodles eten en in coma liggen (slapen)
Eet smakelijk! :)
pi_187382672
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 14:48 schreef rival het volgende:
Er is geen leven hierna. Als je dood gaat stopt het gewoon voor je.
Quantum mechanica is het niet met je eens.
Zijn meer en meer aanwijzingen dat het toch niet zo simpel ligt.
pi_187382980
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 05:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Quantum mechanica is het niet met je eens.
Zijn meer en meer aanwijzingen dat het toch niet zo simpel ligt.
Doe eens bronnen posten dan
pi_187383116
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 07:37 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Doe eens bronnen posten dan
Daar ga je geen keiharde bronnen over vinden, omdat men er nog niet helemaal over uit is.
Er zijn dus alleen theorieën beschikbaar, sowieso omdat het hele quantum gebeuren nog lang niet helemaal begrepen word of is.

De algemene opvattingen die je kan vinden gaan over quantum microtubules zoals bijv. hier : https://www.sciencedaily.com/releases/2014/01/140116085105.htm

Dan zijn er nog de klinische studies wat er nou gebeurt als het hart stopt en als je dus echt klinisch dood bent qua hersenfuncties.
Daaruit blijkt dat er wel degelijk iets lijkt te zijn na de dood.

Ik had een mooie bron daarvoor over dat laatste, volgens mij van het john hopskins ziekenhuis uit Amerika, niet de minste dus, waar het hoofd van het team er zelf ook verbaasd over was maar daar zijn nog geen peer-reviewed bronnen van.

Daar is de conclusie in ieder geval dat er "iets" lijkt te zijn, 10% herinnert zich nog iets nadat ze toch nog vanuit klinische dood terug waren gebracht.
De verklaring waarom er zoveel zich dan niets kunnen herinneren komt zeer waarschijnlijk door de medicatie die gebruikt word.
Dat tast het geheugen zwaar aan.

Enfin, jammer dat ik die niet meer zo snel kan vinden, dat was echt wel interessant.
pi_187384398
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 21:08 schreef SVW5. het volgende:

[..]

Alle onderdelen van de mens zijn beschreven en gemeten in de wetenschap behalve de hersenen. En dan met name het vermogen om te denken. Het denkvermogen is niet in moleculen uit te leggen of wetenschappelijk te verklaren.

Alleen al het feit dat mensen vanuit het niets dingen kunnen creëren vanuit hun eigen idee. In mijn optiek staat dat helemaal los van het (levende) menselijk lichaam en ik kan niet geloven dat dat denkvermogen (of de ziel zo je wil) kwijtraakt bij het sterven van het lichaam.
Maar als je hersenen weg zijn, is toch ook je denkvermogen weg? Je zegt het zelf, alles gebeurt in je hersenen. Als die wegvallen is er dan logischerwijs ook niks meer. Geen wereld, geen bewustzijn, niks. Want alles zit tussen je oren. Een objectieve wereld bestaat niet, althans dat kunnen we onmogelijk bewijzen.
  woensdag 12 juni 2019 @ 10:38:50 #63
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_187384439
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 14:41 schreef Gary_Oak het volgende:
Van die mensen die miraculeus het licht hebben gezien en een zendeling worden. :') Heel fijn voor je, maar hou je religie voor jezelf.

En ik ben ook uit een dal gekropen, zónder god. En nu? 8)7
Hij zegt nergens dat wie dan ook hoe dan ook moet denken, buitensporige reactie dit.

OT als religie je rust kan geven is dit een mooi iets en wens ik je er het beste mee. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_187384531
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 08:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dan zijn er nog de klinische studies wat er nou gebeurt als het hart stopt en als je dus echt klinisch dood bent qua hersenfuncties.
Daaruit blijkt dat er wel degelijk iets lijkt te zijn na de dood.
Hoe wil je dit meten dan?
pi_187384596
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 10:47 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Hoe wil je dit meten dan?
Iemand klinisch dood verklaren? Jij denkt dat het niet kan ofzo?
Hoe denk jij dat je dood verklaard wordt?

Een arts kan dat he.

Edit : volgens mij bedoelde je hoe je kan meten wat iemand nog weet na klinische dood.
Doordat diegene nieuwe herinneringen erbij heeft gemaakt in de hersenen, dat is meetbaar.(misschien is zichtbaar een betere term)

Ook zijn het vaak herinneringen die de patient simpelweg niet kan hebben, maar toch weet.
pi_187384621
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 10:34 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Maar als je hersenen weg zijn, is toch ook je denkvermogen weg? Je zegt het zelf, alles gebeurt in je hersenen. Als die wegvallen is er dan logischerwijs ook niks meer. Geen wereld, geen bewustzijn, niks. Want alles zit tussen je oren. Een objectieve wereld bestaat niet, althans dat kunnen we onmogelijk bewijzen.
Komen we terug op quantum physics en mechanica, het denken en het “zijn” gebeurt op een dieper niveau dan we voorheen wisten wat je kan teruglezen in het linkje wat ik gaf.
pi_187384759
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 10:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Komen we terug op quantum physics en mechanica, het denken en het “zijn” gebeurt op een dieper niveau dan we voorheen wisten wat je kan teruglezen in het linkje wat ik gaf.
Dat betekent nog niet dat er iets is na de dood. Je trekt vreemde conclusies.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_187384791
Ik denk dat op het einde van de rit alleen de mensen om je heen je kunnen beoordelen. En daarna maakt het niet zoveel meer uit.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_187384810
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 10:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Welnee, het denken en het zijn is het resultaat van elektrische signalen in je hersens die zeer eenvoudig beïnvloedbaar zijn middels bepaalde moleculaire verbindingen. Neem alleen alcohol maar. Of betablokkers etc
pi_187385025
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 11:11 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Welnee, het denken en het zijn is het resultaat van elektrische signalen in je hersens die zeer eenvoudig beïnvloedbaar zijn middels bepaalde moleculaire verbindingen. Neem alleen alcohol maar. Of betablokkers etc
Dat is het oppervlakkige, het gaat veel verder dan dat.
Maar goed, dan zal je de link moeten lezen en begrijpen.
pi_187385027
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 11:11 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Beetje simpel geredeneerd.

Sowieso een natuurkundig fenomeen, gaat wat dieper dan enkel 'moleculaire verbindingen en elektrische signalen'. Vooropgesteld dat we nog lang niet alles begrijpen van de natuurkunde.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_187385030
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 11:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Dat betekent nog niet dat er iets is na de dood. Je trekt vreemde conclusies.
Dat heb ik ook niet zo stellig beweerd, hoogstens dat er wel degelijk aanwijzingen zijn.
  woensdag 12 juni 2019 @ 11:29:55 #73
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_187385039
quote:
2s.gif Op woensdag 12 juni 2019 11:28 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Beetje simpel geredeneerd.

Sowieso een natuurkundig fenomeen, gaat wat dieper dan enkel 'moleculaire verbindingen en elektrische signalen'. Vooropgesteld dat we nog lang niet alles begrijpen van de natuurkunde.
Laat staan onze eigen hersenen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_187385075
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 11:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat is het oppervlakkige, het gaat veel verder dan dat.
Maar goed, dan zal je de link moeten lezen en begrijpen.
Ja en jij weet quantummechanica te begrijpen. Je kent de uitspraak he?
pi_187385081
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 11:29 schreef Samzz het volgende:

[..]

Laat staan onze eigen hersenen.
Nee, ik weet ook niet exact hoe een processor werkt. Dat wil nog niet zeggen dat er een bovennatuurlijk iets aan ten grondslag ligt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')