Ik heb geen enkele behoefte om anderen een geloof aan te praten. Denken kan echter nooit kwaad. Lezen ook niet trouwens. Ik heb in januari 81 bladzijdes uit de Koran gelezen.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 21:11 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Zo beginnen die gesprekken op straat ook altijd met die mensen die een bijbel in je handen duwen.
Ik weiger principieel om dogmatische religieuze geschriften op mij te nemen. Lees liever een filosofieboek of over religie uit secundaire bronnen. Maar religieuzen staan naar mijn ervaring niet bekend om kritisch na te denken, dus wat dat betreft weet ik niet waar je mee bezig bent.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 21:14 schreef SVW5. het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele behoefte om anderen een geloof aan te praten. Denken kan echter nooit kwaad. Lezen ook niet trouwens. Ik heb in januari 81 bladzijdes uit de Koran gelezen.
Hey prima dat jij gelooft in die flauwekul, maar val mij er niet mee lastig.quote:Aan het einde van de rit kan alleen God je beoordelen
Dit dus. Zelfs als hij bestaat (laten we daar nu hypothetisch ervan uitgaan), zou ik niet aan zijn kant willen staan met alle ellende in deze wereld. Het is immoreel om zo'n iemand te aanbidden. Dus ik weiger om een letter uit de bijbel te lezen. Zijn woord komt mijn hoofd niet in.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 21:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Hey prima dat jij gelooft in die flauwekul, maar val mij er niet mee lastig.
Als god al bestaat, dan zal ik hem godverdomme finaal onder zn zak trappen als ik aan de deur sta daar. Wat een faalhaas is dat zeg.
Kijk eens om je heen in de wereld, oorlog, geweld, honger, kanker, aids, kutzooi, armoede etc etc.
God is een lamlul eerste klas als hij bestaat en dit allemaal toe laat dan wel faciliteert.
En kom niet aan met dom gelul over gods wegen zijn ondoorgrondelijk. Ophoeren met die charlatan
Is je goed recht.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 21:16 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik weiger principieel om dogmatische religieuze geschriften op mij te nemen. Lees liever een filosofieboek of over religie uit secundaire bronnen. Maar religieuzen staan naar mijn ervaring niet bekend om kritisch na te denken, dus wat dat betreft weet ik niet waar je mee bezig bent.
Kan het inderdaad niet. Maar uit secundaire bronnen kan het ook. Net zoals dat manifesto van die massamoordenaar in Nieuw-Zeeland werd verboden, omdat de regering hem geen publiek gunde, gun ik in mijn hoofd gods letterlijke woord niet. Hetzelfde geldt voor Marx en Hitler overigens.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 21:25 schreef SVW5. het volgende:
[..]
Is je goed recht.
Ik kan prima kritisch nadenken. Heb 12 jaar geleden Mein Kampf van Adolf Hitler gelezen en heb 7 boeken in de kast staan van Karl Marx en Friedrich Engels. Heb nog meer "foute" literatuur in de kast staan. Ik heb altijd het idee gehad dat lezen nooit kwaad kan.
Eet smakelijk!quote:Op dinsdag 11 juni 2019 21:43 schreef SVW5. het volgende:
Gary_Oak ik vond het leuk om met je te praten ondanks enkele meningsverschillen.
Ik ga noodles eten en in coma liggen (slapen)
Quantum mechanica is het niet met je eens.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 14:48 schreef rival het volgende:
Er is geen leven hierna. Als je dood gaat stopt het gewoon voor je.
Doe eens bronnen posten danquote:Op woensdag 12 juni 2019 05:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Quantum mechanica is het niet met je eens.
Zijn meer en meer aanwijzingen dat het toch niet zo simpel ligt.
Daar ga je geen keiharde bronnen over vinden, omdat men er nog niet helemaal over uit is.quote:
Maar als je hersenen weg zijn, is toch ook je denkvermogen weg? Je zegt het zelf, alles gebeurt in je hersenen. Als die wegvallen is er dan logischerwijs ook niks meer. Geen wereld, geen bewustzijn, niks. Want alles zit tussen je oren. Een objectieve wereld bestaat niet, althans dat kunnen we onmogelijk bewijzen.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 21:08 schreef SVW5. het volgende:
[..]
Alle onderdelen van de mens zijn beschreven en gemeten in de wetenschap behalve de hersenen. En dan met name het vermogen om te denken. Het denkvermogen is niet in moleculen uit te leggen of wetenschappelijk te verklaren.
Alleen al het feit dat mensen vanuit het niets dingen kunnen creëren vanuit hun eigen idee. In mijn optiek staat dat helemaal los van het (levende) menselijk lichaam en ik kan niet geloven dat dat denkvermogen (of de ziel zo je wil) kwijtraakt bij het sterven van het lichaam.
Hij zegt nergens dat wie dan ook hoe dan ook moet denken, buitensporige reactie dit.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 14:41 schreef Gary_Oak het volgende:
Van die mensen die miraculeus het licht hebben gezien en een zendeling worden.Heel fijn voor je, maar hou je religie voor jezelf.
En ik ben ook uit een dal gekropen, zónder god. En nu?
Hoe wil je dit meten dan?quote:Op woensdag 12 juni 2019 08:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dan zijn er nog de klinische studies wat er nou gebeurt als het hart stopt en als je dus echt klinisch dood bent qua hersenfuncties.
Daaruit blijkt dat er wel degelijk iets lijkt te zijn na de dood.
Iemand klinisch dood verklaren? Jij denkt dat het niet kan ofzo?quote:
Komen we terug op quantum physics en mechanica, het denken en het “zijn” gebeurt op een dieper niveau dan we voorheen wisten wat je kan teruglezen in het linkje wat ik gaf.quote:Op woensdag 12 juni 2019 10:34 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Maar als je hersenen weg zijn, is toch ook je denkvermogen weg? Je zegt het zelf, alles gebeurt in je hersenen. Als die wegvallen is er dan logischerwijs ook niks meer. Geen wereld, geen bewustzijn, niks. Want alles zit tussen je oren. Een objectieve wereld bestaat niet, althans dat kunnen we onmogelijk bewijzen.
Dat betekent nog niet dat er iets is na de dood. Je trekt vreemde conclusies.quote:Op woensdag 12 juni 2019 10:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Komen we terug op quantum physics en mechanica, het denken en het “zijn” gebeurt op een dieper niveau dan we voorheen wisten wat je kan teruglezen in het linkje wat ik gaf.
Welnee, het denken en het zijn is het resultaat van elektrische signalen in je hersens die zeer eenvoudig beïnvloedbaar zijn middels bepaalde moleculaire verbindingen. Neem alleen alcohol maar. Of betablokkers etcquote:Op woensdag 12 juni 2019 10:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Komen we terug op quantum physics en mechanica, het denken en het “zijn” gebeurt op een dieper niveau dan we voorheen wisten wat je kan teruglezen in het linkje wat ik gaf.
Dat is het oppervlakkige, het gaat veel verder dan dat.quote:Op woensdag 12 juni 2019 11:11 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Welnee, het denken en het zijn is het resultaat van elektrische signalen in je hersens die zeer eenvoudig beïnvloedbaar zijn middels bepaalde moleculaire verbindingen. Neem alleen alcohol maar. Of betablokkers etc
Beetje simpel geredeneerd.quote:Op woensdag 12 juni 2019 11:11 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Welnee, het denken en het zijn is het resultaat van elektrische signalen in je hersens die zeer eenvoudig beïnvloedbaar zijn middels bepaalde moleculaire verbindingen. Neem alleen alcohol maar. Of betablokkers etc
Dat heb ik ook niet zo stellig beweerd, hoogstens dat er wel degelijk aanwijzingen zijn.quote:Op woensdag 12 juni 2019 11:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat betekent nog niet dat er iets is na de dood. Je trekt vreemde conclusies.
Laat staan onze eigen hersenen.quote:Op woensdag 12 juni 2019 11:28 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Beetje simpel geredeneerd.
Sowieso een natuurkundig fenomeen, gaat wat dieper dan enkel 'moleculaire verbindingen en elektrische signalen'. Vooropgesteld dat we nog lang niet alles begrijpen van de natuurkunde.
Ja en jij weet quantummechanica te begrijpen. Je kent de uitspraak he?quote:Op woensdag 12 juni 2019 11:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat is het oppervlakkige, het gaat veel verder dan dat.
Maar goed, dan zal je de link moeten lezen en begrijpen.
Nee, ik weet ook niet exact hoe een processor werkt. Dat wil nog niet zeggen dat er een bovennatuurlijk iets aan ten grondslag ligt.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |