"gods weg enige weg" en "mensen die het licht nog niet hebben gezien"quote:Op dinsdag 11 juni 2019 19:34 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Hij gaat uit van 2000 jaar ervaring met het christendom. Het is nu eenmaal geen fris clubje.
Toch fijn dat jij je er thuis voelt en geluk vindt.
Als er geen God is dan zij het zo. Het is niet zozeer dat mensen beoordeeld willen worden. Beetje lang verhaal om uit te leggen.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 19:35 schreef MMaRsu het volgende:
En als er dan geen god is? En waarom wil je beoordeelt worden?
Ik ben in het verleden zeer slecht behandeld door een aantal mensen. Ik heb echt kwaadaardige mensen gekend. Het blijft geloof natuurlijk maar ik geloof oprecht dat die mensen hun eigen daden eens hard terugkrijgen.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 19:44 schreef MMaRsu het volgende:
Nee maar ik vroeg me meer af of jij de wens hebt om beoordeeld te worden door god en zoja waarom?
En ook als er geen god is en je zodoende niet beoordeeld kan worden wat voor invloed dat heeft op jouw denkbeeld en/of handelen?
Oke nou ja mooi dat je dat kan geloven.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 19:53 schreef SVW5. het volgende:
[..]
Ik ben in het verleden zeer slecht behandeld door een aantal mensen. Ik heb echt kwaadaardige mensen gekend. Het blijft geloof natuurlijk maar ik geloof oprecht dat die mensen hun eigen daden eens hard terugkrijgen.
Als er geen God is, waar geloof je dan in?quote:Op dinsdag 11 juni 2019 19:43 schreef SVW5. het volgende:
[..]
Als er geen God is dan zij het zo. Het is niet zozeer dat mensen beoordeeld willen worden. Beetje lang verhaal om uit te leggen.
Wie heeft jou dat verteld?quote:Op dinsdag 11 juni 2019 14:48 schreef rival het volgende:
Er is geen leven hierna. Als je dood gaat stopt het gewoon voor je.
Dat is juist het idee van geloof.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 20:23 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Als er geen God is, waar geloof je dan in?
Zou je kunnen doen inderdaad maar ja. De reden dat er gelooft wordt in God is vanwege de boeken, overleveringen etc. Bedoel zoiets kan je zo ver verdraaien als je wil en verder afgaan van de kern maar dan kan je net zo goed in smurfjes geloven omdat je ze op tv zag. Als God bestaat mag je toch aannemen dat hij zo is als dat hij beschreven is, niet zoals dat sommige mensen hem nu zien (natuur, vibratie of wat dan ook)quote:Op dinsdag 11 juni 2019 20:27 schreef SVW5. het volgende:
[..]
Dat is juist het idee van geloof.
Ik zie God niet als een man in de wolken. Je zou zelfs de natuur als God kunnen zien. Het valt simpelweg niet te bewijzen maar ook niet te ontkrachten.
Dat is volgens mij heel wat anders dan het originele idee van religie. Dus ik zou mezelf ook als God kunnen zien? (geen grap)quote:Op dinsdag 11 juni 2019 20:27 schreef SVW5. het volgende:
[..]
Dat is juist het idee van geloof.
Ik zie God niet als een man in de wolken. Je zou zelfs de natuur als God kunnen zien. Het valt simpelweg niet te bewijzen maar ook niet te ontkrachten.
Ik zie de "heilige"boeken als een leidraad maar zeker niet als absolute waarheid. Dat lijkt me ook niet gezond. Het is geschreven in die tijd en ik geloof zeker niet dat het het absolute woord van God is. Wel geloof ik dat mensen er positieve dingen uit kunnen halen.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 20:30 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Zou je kunnen doen inderdaad maar ja. De reden dat er gelooft wordt in God is vanwege de boeken, overleveringen etc. Bedoel zoiets kan je zo ver verdraaien als je wil en verder afgaan van de kern maar dan kan je net zo goed in smurfjes geloven omdat je ze op tv zag. Als God bestaat mag je toch aannemen dat hij zo is als dat hij beschreven is, niet zoals dat sommige mensen hem nu zien (natuur, vibratie of wat dan ook)
Natuurlijk kan je dat zo zien. Daar is ook niks mis mee.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 20:33 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Dat is volgens mij heel wat anders dan het originele idee van religie. Dus ik zou mezelf ook als God kunnen zien? (geen grap)
Oke tjah. Dus die mensen logenquote:Op dinsdag 11 juni 2019 20:36 schreef SVW5. het volgende:
[..]
Ik zie de "heilige"boeken als een leidraad maar zeker niet als absolute waarheid. Dat lijkt me ook niet gezond. Het is geschreven in die tijd en ik geloof zeker niet dat het het absolute woord van God is. Wel geloof ik dat mensen er positieve dingen uit kunnen halen.
Dit dus.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 14:41 schreef Gary_Oak het volgende:
Van die mensen die miraculeus het licht hebben gezien en een zendeling worden.Heel fijn voor je, maar hou je religie voor jezelf.
En ik ben ook uit een dal gekropen, zónder god. En nu?
Oke, zoals ik het zie staat dat dan los van alle Goden op de wereld. Bedoel zonder het voorbeeld van die religies had je dit waarschijnlijk niet bedacht maar het is gewoon heel wat anders dan al die religies. Je eigen persoonlijke religie toch?quote:Op dinsdag 11 juni 2019 20:40 schreef SVW5. het volgende:
Het concept van hemel en hel zoals vroeger beschreven geloof ik niet in. Ik geloof niet in een hemel in de wolken of een heil 5 kilometer onder de grond. Ik geloof dat je na de dood in staat van bewustzijn verkeerd zoals het in je hoofd afspeelt. Zonder besef van tijd.
En wat nou als je hoofd onder de grond weg is gerot? Waar is dan je bewustzijn gebleven?quote:Op dinsdag 11 juni 2019 20:40 schreef SVW5. het volgende:
Het concept van hemel en hel zoals vroeger beschreven geloof ik niet in. Ik geloof niet in een hemel in de wolken of een heil 5 kilometer onder de grond. Ik geloof dat je na de dood in staat van bewustzijn verkeerd zoals het in je hoofd afspeelt. Zonder besef van tijd.
Als je tweede zin waar is, vanwaar dit topic?quote:Op dinsdag 11 juni 2019 18:57 schreef SVW5. het volgende:
[..]
Je weet niet waar je over praat.
Ik ben geen zendeling en ook hou ik religie voor mezelf. Mijn relatie met God bevat uitsluitend de Bijbel, de natuur, de dieren en mezelf. Ben niet verbonden aan een kerk en zal dat nooit worden.
Alle onderdelen van de mens zijn beschreven en gemeten in de wetenschap behalve de hersenen. En dan met name het vermogen om te denken. Het denkvermogen is niet in moleculen uit te leggen of wetenschappelijk te verklaren.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 20:53 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
En wat nou als je hoofd onder de grond weg is gerot? Waar is dan je bewustzijn gebleven?
Ik probeer mensen aan het denken te zetten. Wat mensen er mee doen is niet aan mij.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 21:08 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Als je tweede zin waar is, vanwaar dit topic?
Oke ja dit topic is 13 in een dozijn zoals ze dan zeggen dus geen reden om dat te doenquote:Op dinsdag 11 juni 2019 21:09 schreef SVW5. het volgende:
[..]
Ik probeer mensen aan het denken te zetten. Wat mensen er mee doen is niet aan mij.
Zo beginnen die gesprekken op straat ook altijd met die mensen die een bijbel in je handen duwen.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 21:09 schreef SVW5. het volgende:
[..]
Ik probeer mensen aan het denken te zetten. Wat mensen er mee doen is niet aan mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |