#ANONIEM | zondag 9 juni 2019 @ 22:56 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # De aero regels voor 2019 # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? # Hoe werkt engine mapping en wat heb je eraan? | |
#ANONIEM | zondag 9 juni 2019 @ 22:57 |
Er staat een standaard riedeltje dat beroep mogelijk is volgens de regels. En in de regels staat dat tijd penalties niet aangevochten kunnen worden. | |
sasquatsch | zondag 9 juni 2019 @ 22:57 |
Staat er standaard onder. Tijdstraffen en DTs en zo kunnen niet worden aangevochten. Staat in de regels. | |
Whiskers2009 | zondag 9 juni 2019 @ 22:57 |
Sommige mensen moeten nodig een (sterker) brilletje.. | |
Whiskers2009 | zondag 9 juni 2019 @ 22:58 |
Exact. Kan NIET aangevochten worden. | |
mikieu | zondag 9 juni 2019 @ 22:58 |
Gezeur over RB.. Maar in Monaco wel sneller dan vorig jaar. Honda is gewoon zwak. | |
HiDiHo | zondag 9 juni 2019 @ 22:58 |
Oh ok..beetje raar dat ze rijder er dan aan herinneren dat sommige dingen aangevochten kunnen worden | |
THEFXR | zondag 9 juni 2019 @ 22:58 |
straf was terecht, alleen het verneukte de race zodanig, dat wereldwijd weer een wagonlading fans heeft afgehaakt. slecht voor de sport dit. | |
Gruj0 | zondag 9 juni 2019 @ 22:58 |
Zijn seizoen is verloren, gewoon verloren. Weet niet wat Leclerc nou probeerde bij de uitreiking, maar hij gaf hem een hug, terwijl het tegenstanders zijn. Beetje apart. F1 wordt verkloot door de FIA, door Merc en door die slijmende grapjurk genaamd Hamilton. | |
Whiskers2009 | zondag 9 juni 2019 @ 22:59 |
Honda doet het boven verwachting goed. | |
potjecreme | zondag 9 juni 2019 @ 22:59 |
Waar heb jij het over? | |
sasquatsch | zondag 9 juni 2019 @ 22:59 |
Maar hij haalde wel twee Renaults in op het rechte stuk. | |
Gruj0 | zondag 9 juni 2019 @ 23:00 |
Over Vettel en het WDC. Gaat hem dit jaar alweer niet worden en mensen beginnen Merc en HAM zat te worden. | |
sasquatsch | zondag 9 juni 2019 @ 23:01 |
Moeten de anderen beter hun best doen. Dat kun je Mercedes en Hamilton niet verwijten. | |
Whiskers2009 | zondag 9 juni 2019 @ 23:01 |
Mensen zijn HAM en Merc al even zat hoor... | |
Whiskers2009 | zondag 9 juni 2019 @ 23:01 |
Verwijten niet, schijtbeu zijn wel ![]() En verwijten eigenlijk ook wel als het de nwe banden betreft. | |
hjansen82 | zondag 9 juni 2019 @ 23:02 |
![]() | |
potjecreme | zondag 9 juni 2019 @ 23:02 |
Leclerc en Vettel zijn teamgenoten. Dit was toch een goede race voor Ferrari. Merc was eigenlijk nergens echt te bekennen. Dit zou mensen toch weer hoop moeten geven. | |
Gruj0 | zondag 9 juni 2019 @ 23:02 |
Precies. En Merc vroeg om dunnere banden, daar kunnen de meeste teams gewoon niet mee omgaan. Gevalletje van iets wat alleen in hun voordeel werkt. | |
Lokale_Notabele | zondag 9 juni 2019 @ 23:03 |
Gek hé, op nieuwe medium banden terwijl de Renaults op harde banden van 40+ ronden oud stonden. Hij had veel meer tractie uit de hairpin op dat moment. | |
ShaoliN | zondag 9 juni 2019 @ 23:03 |
Betere exit door frisse band en drs. Renault en Honda komen allebei nog iets tekort op de Benz en veel op de ferrari. | |
Whiskers2009 | zondag 9 juni 2019 @ 23:03 |
Whut? | |
potjecreme | zondag 9 juni 2019 @ 23:03 |
Ik vond het een opwindende einde al met al. | |
Pino112 | zondag 9 juni 2019 @ 23:03 |
Louis Hamilton, aldus de NOS-radionieuwslezer ![]() | |
Breekfast | zondag 9 juni 2019 @ 23:04 |
Het seizoen gaat nu al als een nachtkaars uit. Ferrari is niet meer in de race voor het kampioenschap, en ook Bottas is inmiddels wel afgehaakt. | |
Whiskers2009 | zondag 9 juni 2019 @ 23:04 |
Dat heb ik dan ook meteen toegevoegd na de originele post ![]() | |
ShaoliN | zondag 9 juni 2019 @ 23:04 |
Als de updates die Renault brengt aankomende race, gaan ze oprecht RBR het nog lastig maken ook. | |
THEFXR | zondag 9 juni 2019 @ 23:04 |
krijg het idee, dat discussie over de motoren de verkeerde is, maar dat het over de banden moet gaan | |
Gruj0 | zondag 9 juni 2019 @ 23:05 |
Ja dat zag ik pas later, maar toevallig wel. ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 9 juni 2019 @ 23:05 |
Ik vond het een schijtrace | |
ShaoliN | zondag 9 juni 2019 @ 23:06 |
Wat was die ook weer slap deze race. Jezus wat een middelmaat is dat toch. Ik denk dat Hamilton nog iets teveel in partymode stond begin van het seizoen en daarom het verschil kleiner was. | |
Zorro | zondag 9 juni 2019 @ 23:06 |
Een gelukje: Het is niet dat we door deze schijtrace een fantastische finale Nederland - Portugal gemist hebben. | |
Breekfast | zondag 9 juni 2019 @ 23:06 |
Gasly waarschijnlijk wel ja, maar dat is ook niet zo moeilijk. | |
Gruj0 | zondag 9 juni 2019 @ 23:07 |
Dat zijn ze tegenwoordig allemaal. | |
Tarado | zondag 9 juni 2019 @ 23:07 |
helemaal mee eens, het was al niet spannend en dan verneuken ze ook nog even de uitslag vanachter een bureau | |
ColtZ40 | zondag 9 juni 2019 @ 23:08 |
Straf was niet terecht. De rest klopt wel wat je schrijft. Ik ben er idd wel klaar mee. | |
Whiskers2009 | zondag 9 juni 2019 @ 23:08 |
Ging ik toch al niet kijken. | |
Peterselieman | zondag 9 juni 2019 @ 23:08 |
ik las er vandaag een artikel over. Een aantal teams pleit voor terugkeer naar de banden van vorig jaar. Die waren niet perfect, maar wel beter dan deze | |
Gruj0 | zondag 9 juni 2019 @ 23:09 |
De F1 begint teveel op het voetbal van vandaag te lijken. VAR is leuk maar er wordt veels te veel gebruik van gemaakt, voor ELK witwasje. WTF, ze zijn aan het racen, aan het spelen. Fouten kunnen gebeuren, je moet niet alles kunnen en willen zien én willen straffen. | |
Whiskers2009 | zondag 9 juni 2019 @ 23:09 |
Ferrari, RBR en Haas iig ja | |
Droopie | zondag 9 juni 2019 @ 23:10 |
+1 | |
Gruj0 | zondag 9 juni 2019 @ 23:10 |
Hij keek wel beteuterd voor zich uit toen Seb door de teamradio lossloeg. ![]() | |
Peterselieman | zondag 9 juni 2019 @ 23:11 |
uhuh. Die 0,4 millimeter maakt kennelijk een wereld van verschil | |
Whiskers2009 | zondag 9 juni 2019 @ 23:12 |
Dit is idd zó funest voor de sport... ![]() | |
Lokale_Notabele | zondag 9 juni 2019 @ 23:12 |
Volgende race in Paul Ricard kunnen we weer bewonderen hoe bij de start 5+ auto's de eerste bocht afsnijden zonder gevolgen en daar voordeel uit halen. F1 begint een tamelijk lachwekkende vertoning te worden. | |
Whiskers2009 | zondag 9 juni 2019 @ 23:12 |
Dat blijkt wel echt zo ja | |
sasquatsch | zondag 9 juni 2019 @ 23:13 |
Ze oververhitten minder snel maar zijn ook moeilijker op temperatuur te krijgen. | |
Gruj0 | zondag 9 juni 2019 @ 23:14 |
Valt het iemand ook op dat HAM zo respectloos bezig is met zijn handdoek tijdens de volksliederen? ![]() | |
potjecreme | zondag 9 juni 2019 @ 23:14 |
Nee | |
Whiskers2009 | zondag 9 juni 2019 @ 23:15 |
En de fans willen juist glorieuze gevechten op het randje zien. Niet saaie optochten of klinische saaiheid. Gevechten en emotie willen we ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 9 juni 2019 @ 23:15 |
nee, maar dat kan ook komen omdat ik de podiumceremonie eigenlijk niet meer kijk omdat Merc weer gewonnen heeft | |
Whiskers2009 | zondag 9 juni 2019 @ 23:15 |
Of met zichzelf en zijn tattoos showen | |
HiDiHo | zondag 9 juni 2019 @ 23:16 |
Zou mooi zijn als we eens wat meer telemetrie gegevens in beeld kregen | |
maan_man | zondag 9 juni 2019 @ 23:16 |
Vettel maakte een paar races geleden via de teamradio een statement waar hij nu even niet aan dacht:
| |
Gruj0 | zondag 9 juni 2019 @ 23:17 |
Daar gaan andere teams gretig gebruik van maken hoor. Denk niet dat dat zal gebeuren. | |
Lokale_Notabele | zondag 9 juni 2019 @ 23:19 |
Wat verwacht je van iemand met tatoeages, cornrows, gouden kettingen en een instagram account waar het narcisme vanaf druipt? Mentaal is die jongen de puberteit nooit ontstegen. | |
Whiskers2009 | zondag 9 juni 2019 @ 23:22 |
Wat is een cornrow? Kapsel? | |
Tarado | zondag 9 juni 2019 @ 23:24 |
waarschijnlijk al voorbij gekomen maar toch | |
#ANONIEM | zondag 9 juni 2019 @ 23:24 |
Gefilmd met een gameboy camera die eerst overreden is door een vrachtwagen? [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2019 23:24:59 ] | |
Whiskers2009 | zondag 9 juni 2019 @ 23:24 |
Anyway. Mijn conclusie: schijtrace. onterechte straf. racen en vechten mag definitief niet meer. sport wordt afgebroken. meh. | |
Tarado | zondag 9 juni 2019 @ 23:25 |
don't shoot the messenger ![]() | |
Gruj0 | zondag 9 juni 2019 @ 23:25 |
Hij heeft het ook niet erg makkelijk gehad tijdens zijn jeugd door zijn huidskleur. Ik ben van mening dat er GEEN kleuren bestaan en dat elk mens, blank, donker of wat dan ook, niet voor elkaar onderdoet. Ik (blank) ben NIET beter dan iemand die donker is. Wat dat betreft heb ik zeker medelijden met HAM en respect dat hij zich op jonge leeftijd al staande heeft weten te houden tegen discriminatie. ![]() Het heeft hem allemaal gevormd tot wie hij nu is. Ik haat hem zeker niet, maar bepaalde trekjes zijn gewoon too much en het zou hem sieren als hij die achterwege zou houden. | |
Lokale_Notabele | zondag 9 juni 2019 @ 23:26 |
Het is een kapsel waar je als volwassen man van 30+ niet mee gezien zou moeten worden. Dat is dan het uithangbord van Mercedes-Benz. | |
Whiskers2009 | zondag 9 juni 2019 @ 23:27 |
Even iets anders: waarom komt Leclerc iedere keer weg met dingen waar een andere (semi)rookie niet mee weg komt? Ik vind het opvallend worden en ik ben zeer zeker NIET van complotgejammer... | |
THEFXR | zondag 9 juni 2019 @ 23:28 |
en steeds meer fans haken af | |
Gruj0 | zondag 9 juni 2019 @ 23:29 |
Dit is pas zijn 2e seizoen, tegen de tijd dat hij er een paar achter de rug heeft zoals Max, zullen de stewards hem wel te vinden weten. | |
HiDiHo | zondag 9 juni 2019 @ 23:29 |
Ik wel..ik zeg al jaren dat diegene die het meest betaald wint | |
n00biedoobiedoo | zondag 9 juni 2019 @ 23:30 |
Ik denk dat Rudi Carrell ingegrepen heeft vanuit het hiernamaals. Die zal ook gedacht hebben dit zal me niet nog eens toegeschoven worden.. | |
opreis | zondag 9 juni 2019 @ 23:30 |
Het was ook heel slecht in beeld gebracht. Ze lieten de verkeerde dingen zien | |
#ANONIEM | zondag 9 juni 2019 @ 23:30 |
In dat geval, iets minder aardappel kwaliteit: ![]() https://streamable.com/2f8cs [ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2019 23:31:44 ] | |
Gruj0 | zondag 9 juni 2019 @ 23:30 |
Zolang het ene team meer te besteden heeft voor R&D dan het andere team, zal het altijd zo blijven dat één team absolute top is. Gewoon een budgetplafond instellen. | |
Tarado | zondag 9 juni 2019 @ 23:30 |
die hebben daar blijkbaar geen moeite mee en ik ook niet, dat hij cadeautjes uitpakt kan je hem toch moeilijk verwijten en mentaal een puber, dat slaat natuurlijk ook nergens op | |
Whiskers2009 | zondag 9 juni 2019 @ 23:30 |
![]() | |
Tarado | zondag 9 juni 2019 @ 23:31 |
betere kwaliteit maar niet lang geoeg | |
mikieu | zondag 9 juni 2019 @ 23:31 |
Wat was er nu dan? | |
Whiskers2009 | zondag 9 juni 2019 @ 23:31 |
Nee. Normaliter zijn ze juist streng tegen rookies. Bij Max overdrijven ze het en doen ze alsof hij nog steeds een rookie is... | |
Whiskers2009 | zondag 9 juni 2019 @ 23:33 |
Deze race niks. Dit weekend wel. | |
fietsie | zondag 9 juni 2019 @ 23:33 |
Het is nu eenmaal niet de bedoeling dat er geraced wordt, dan zou het eventueel gevaarlijk kunnen worden. En gevaarlijk mag het natuurlijk niet zijn in de F1. Stel je voor. Eigenlijk zou adaptive cruisecontrol verplicht moeten zijn: altijd minstens 5 meter afstand houden. Mooi veilig. | |
#ANONIEM | zondag 9 juni 2019 @ 23:34 |
Wat denk je nog te zien in een langere versie dan? ![]() | |
THEFXR | zondag 9 juni 2019 @ 23:34 |
alsof het VVN is | |
R-woud93 | zondag 9 juni 2019 @ 23:34 |
![]() Overdrijf niet zo, idioot | |
Lokale_Notabele | zondag 9 juni 2019 @ 23:34 |
Laat je niks wijsmaken, Lewis komt uit een welgesteld gezin. Hij doet er heel zielig over dat zijn vader een tweede hypotheek moest nemen om zijn carrière te bekostigen maar banken delen dat geld niet zomaar uit natuurlijk. Omdat hij zwart is wil dat niet automatisch zeggen dat hij in een ghetto opgegroeid is en tegen de stroom in heeft moeten zwemmen. McLaren heeft hem op jonge leeftijd al onder de vleugels genomen. Lewis is een verwend rijkeluiszoontje en zo gedraagt hij zich ook. | |
HiDiHo | zondag 9 juni 2019 @ 23:34 |
Ik heb de hele race nog wel ergens liggen in full-hd ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 9 juni 2019 @ 23:34 |
Ja, echt ![]() | |
R-woud93 | zondag 9 juni 2019 @ 23:35 |
Wel sneu voor Gasly dat hij weer achter Max eindigt | |
mikieu | zondag 9 juni 2019 @ 23:36 |
Eens hoor. Irriteer me wezeloos aan Leclerc en Gasly. Gasly had ook weer een mooi verhaal dat ie met een goeie tow zelfs p3 had kunnen zijn ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 9 juni 2019 @ 23:38 |
Kom op zeg, toen hij 10 was zat hij al in een McLarenopleidingsprogramma.. En werd hij het oogappeltje van Ron Dennis.. Arme, arme Lewis... Wat heeft hij het toch zwaar gehad... NOT ![]() | |
Tarado | zondag 9 juni 2019 @ 23:39 |
![]() | |
opreis | zondag 9 juni 2019 @ 23:40 |
Anyway. -Als Leclerc nu gewoon een goede kwalificatie had gereden dan had Ferrari hier nog een overwinning behaald. -Bottas laat weer even zien dat hij duidelijk geen WDC materiaal is -Gasly laat weer even zien dat hij niet in de Red Bull hoort -Renault laat zien dat ze toch een goede kans maken om het 4de team te worden/de aansluiting bij RB kunnen vinden (als ze straks een motor upgrade krijgen is dat weer een stapje) -Stroll deed het voor de verandering prima -Kvyat laat zien dat hij een 2de kans bij RB verdient -Haas/Alfa zijn het helemaal kwijt na een goed begin van het seizoen -Kubica kan zn spullen maar beter pakken | |
Tarado | zondag 9 juni 2019 @ 23:40 |
wat je in de slechte versie ziet ![]() | |
Gruj0 | zondag 9 juni 2019 @ 23:41 |
Zoveel info had ik ook weer niet, doet wel een beetje af dan. Vanaf zijn 10e bij McLaren. Maar ja, Max is ook zo'n beetje vanaf zijn kleuter zijn met zijn pa aan zijn carrière bezig geweest. Hoeft niet perse slecht te zijn, zo ontstaan talenten. | |
Tarado | zondag 9 juni 2019 @ 23:41 |
wel eens al begin ik ook wel een beetje aan Leclerc te twijfelen, die heeft geen moment meegedaan | |
Whiskers2009 | zondag 9 juni 2019 @ 23:42 |
Zijn ghetto-act klopt gewoon niet. En Max heeft ook zeker geluk met pa en ma. Maar die betaalden het wél zelf | |
Lokale_Notabele | zondag 9 juni 2019 @ 23:43 |
Hoe kom je aan dat hele discriminatie/ moeilijke jeugd verhaal dan? | |
potjecreme | zondag 9 juni 2019 @ 23:44 |
Zou het ook niet zomaar klakkeloos aannemen. | |
Gruj0 | zondag 9 juni 2019 @ 23:44 |
Van een of andere documentaire. Dit van Ron Dennis / McLaren kwam er niet echt in terug. Wat bedoel je? | |
Whiskers2009 | zondag 9 juni 2019 @ 23:45 |
Wat klopt er niet dan? | |
Tarado | zondag 9 juni 2019 @ 23:45 |
ik vind z'n image ook een beetje gemaakt maar goed dat moet hij weten, hij is wel gewoon een topcoureur | |
Peterselieman | zondag 9 juni 2019 @ 23:45 |
- RB is gewoon te langzaam | |
WheeledWarrior | zondag 9 juni 2019 @ 23:45 |
Eens | |
Whiskers2009 | zondag 9 juni 2019 @ 23:45 |
Wat klopt er niet? | |
potjecreme | zondag 9 juni 2019 @ 23:46 |
Nou jij hebt een docu gezien en hier wordt er wel meer geroepen. Wellicht ligt de waarheid in het midden. | |
opreis | zondag 9 juni 2019 @ 23:47 |
Ik zou er eerder van maken dat Mercedes te snel is en Canada de Ferrari erg lag. Op andere banen kon Max nog redelijk een vuist maken tov Ferrari. | |
Whiskers2009 | zondag 9 juni 2019 @ 23:47 |
Of ik heb gewoon gelijk... | |
Peterselieman | zondag 9 juni 2019 @ 23:48 |
het is duidelijk dat zowel de Honda als het chassis van RB nog veel tekort komen. | |
Tarado | zondag 9 juni 2019 @ 23:48 |
sinds hij bij McLaren weg is is hij van office boy naar Lewis from the hood image gegaan | |
Gruj0 | zondag 9 juni 2019 @ 23:48 |
Ik zeg toch, iemand onder zijn hoede nemen hoeft niet perse slecht te zijn. Max is ook onder zijn hoede genomen. De waarheid ligt altijd ergens in het midden. ![]() HAM is overigens wel gewoon een topcoureur, dat zal ik niet ontkennen. HAM VS VET maakt HAM de minste fouten. Maar ze whinen allebei wel. | |
opgebaarde | zondag 9 juni 2019 @ 23:52 |
Zo'n leclerk en bottas vallen enorm tegen. Diep triest dat een Ferrari en Mercedes geen tegenstand hebben | |
Gruj0 | zondag 9 juni 2019 @ 23:54 |
Ferrari heeft al genoeg tegenstand van zichzelf. ![]() | |
WheeledWarrior | zondag 9 juni 2019 @ 23:54 |
Leclerc zit pas in zijn tweede seizoen, zijn eerste bij een topteam. Hij mag wat fouten maken. Dat Bottas geen WC-materiaal is wisten we al een paar jaar. | |
Whiskers2009 | zondag 9 juni 2019 @ 23:54 |
Wie?! Wtf is er zo moeilijk aan "Leclerc"?! | |
potjecreme | zondag 9 juni 2019 @ 23:56 |
Het ging mij om de stelligheid van sommigen. Maar goed, elk nadeel heeft zijn voordeel. Als Vettel door die fout op de baan zijn eerste plek kwijt was geraakt dan was hij weer afgeschreven. Nu hebben we het vooral over de tijdstraf. | |
Whiskers2009 | zondag 9 juni 2019 @ 23:56 |
Nee, dat mag dus niet. Bij een topteam. Zeker niet als dat Ferrari is. Niet voor niets dat ze geen rookies in dienst namen. | |
WheeledWarrior | zondag 9 juni 2019 @ 23:57 |
Dan hadden ze hem eerst nog maar een jaartje moeten laten rijpen in de Alfa. | |
Whiskers2009 | zondag 9 juni 2019 @ 23:58 |
Exact | |
Tarado | zondag 9 juni 2019 @ 23:59 |
eigenlijk wel maar dit is toch een verloren jaar dus het maakt weinig uit | |
Whiskers2009 | maandag 10 juni 2019 @ 00:01 |
GERUCHT: https://racingnews365.nl/(...)AxJROeUVCnWWh_ZEHv5Q | |
Tarado | maandag 10 juni 2019 @ 00:02 |
dat was toch al bekend? | |
opgebaarde | maandag 10 juni 2019 @ 00:02 |
Jij wil veel te graag de ander wijzen op zijn of haar fout. Houdt daar eens mee op joh en ga eens voor kwaliteit. Je reageert op alle vormen van Leclerc (zelfs zonder eerste hoofdletter) en je ziet de fouten niet bij de namen van Stroll, Vettel, Hamilton, Sainz, Russell, Gasly of Perez. De rest heb ik denk ik niet niet bewust fout gespeld Leclerck (veel plezier, doe je ding) | |
Peterselieman | maandag 10 juni 2019 @ 00:02 |
precies. Was onder meer bij ziggy al genoemd. | |
opreis | maandag 10 juni 2019 @ 00:04 |
Maak je niet zo druk joh. Je weet best over wie het gaat en niemand behalve jij stoort zich eraan | |
Whiskers2009 | maandag 10 juni 2019 @ 00:06 |
Je hebt niks fout gespeld. En het irriteert me bij elke naam in de F1. Hoe kun je pretenderen het te volgen als je de naam ve coureur niet eens kunt (leren) spellen?! | |
potjecreme | maandag 10 juni 2019 @ 00:08 |
Ja stond ook op de eerdere postte FIA communicatie. | |
Whiskers2009 | maandag 10 juni 2019 @ 00:08 |
Je geeft geen fuck om F1 als je dat niet eens wil leren | |
opgebaarde | maandag 10 juni 2019 @ 00:14 |
Check vooral wanneer ik het schrijf en via mycroft kan je het verleden uitpluizen. Je ziet mij al jaren in dit topic, kom op joh
(Hier durfde ik Giovinazzi niet fout te spellen, want ik het leek me al veel te obvious, zeker omdat andere fokkers meededen)
Ga je gang, veel plezier mevrouw Whiskers | |
Whiskers2009 | maandag 10 juni 2019 @ 00:16 |
Als iets je interesseert leer je de namen en spel je ze correct. Net als je eigen naam. | |
opreis | maandag 10 juni 2019 @ 00:16 |
Jij hebt hier wel een spelfout, wat is 've'? Sinds wanneer is het spellen van namen (of uberhaupt kunnen spellen) een vereiste om F1 te volgen? Het enige wat je hoeft te doen is de juiste knop op je afstandsbediening te vinden en je reet op een stoel parkeren. Nep elitair gelul Is jouw mening. En in mijn ogen een behoorlijk domme mening | |
Whiskers2009 | maandag 10 juni 2019 @ 00:19 |
Dom is doen alsof iets je interesseert, maar weigeren je erin te verdiepen. Zelfs maar zo weinig te verdiepen dat je iig de namen vd coureurs kent. Echt superslecht. | |
opgebaarde | maandag 10 juni 2019 @ 00:21 |
Prima | |
Mothzor | maandag 10 juni 2019 @ 00:47 |
Net terug van het circuit, prima race of van dichtbij mee te maken, helaas niet zoveel actie maar de sfeer was fantastisch. Op de tribune was echt niemand te spreken over de tijdstraf, afgezien van wat Lewis/Mercedes fans uiteraard. Na de race direct het circuit opgegaan en heerlijk boe staan roepen bij de uitreiking ![]() ![]() | |
Nattekat | maandag 10 juni 2019 @ 00:47 |
Hamilton's auto had een hydraulisch lek in parc fermé en Mercedes is er mee bezig geweest, iets wat nog zomaar gevolgen kan hebben. Lees: MIA doet alsof ze het onderzoeken maar gaan gewoon rustig naar bed. | |
Nattekat | maandag 10 juni 2019 @ 00:50 |
Vet ![]() | |
opgebaarde | maandag 10 juni 2019 @ 00:51 |
De straf is wel conseuquent. Misschien niet terecht maar wel consequent. Maar Stroll DotD, wie had dat verwacht. | |
Nattekat | maandag 10 juni 2019 @ 01:00 |
Vettel. | |
Sjemmert | maandag 10 juni 2019 @ 01:15 |
Net de race pas kunnen kijken. Goede race. Jammer van de straf voor Vettel. Volgens de regels misschien correct. Maar Vettel kon weinig anders denk ik. Vergelijkbaar met het incident tussen Verstappen en Räikkönen in Suzuka. Nog knap van beide dat ze niet in de muur geëindigd zijn daar. | |
opgebaarde | maandag 10 juni 2019 @ 01:33 |
Ja officieel, reed hij net zoals Leclerc daarmee ook beter dan Verstappen of een Stroll? Snelheid van RBR viel mij enorm tegen. Geeft weinig hoop voor komende races | |
Tijn | maandag 10 juni 2019 @ 01:50 |
Inderdaad. En de Renaults deden het juist opvallend goed. | |
Tinos85 | maandag 10 juni 2019 @ 07:59 |
Die zaten er vorig jaar ook goed bij in Canada als best of the rest. Nu staan ze 1 plekje meer naar voren omdat Gasly niet bij the best hoorde maar meer bij the rest. Wel waren de tijdverschillen een stuk groter dit jaar maar vorig jaar was ook iedereen tot en met 7 gelapt. | |
Donderkonijn | maandag 10 juni 2019 @ 08:08 |
Tuurlijk. Een spelfout gelijk stellen aan interesse. Hou eens op met dat gezeur man, het is irritant. Er word hier meer gestoord aan dat gezeur dan de spelling. Je zit nog niet zo lang op fok! als je niet begrijpt dat sommige dingen erbij horen. Het is Hont, chanant en Sjarls. Klaar. | |
Afhaalchinees | maandag 10 juni 2019 @ 08:49 |
Moest trouwens lachen om Kmag ![]() ![]() | |
ShaoliN | maandag 10 juni 2019 @ 08:52 |
Ik zou als monteur bij Haas een steeksleutel tussen zijn tanden parkeren. Laat hem de volgende race maar zelf een auto van lego bouwen die vuile stink Deen. Ondankbaar varken. Goed dat hij aangepakt werd. | |
Mylene | maandag 10 juni 2019 @ 08:54 |
Ferrari tekent beroep aan tegen tijdstraf Vettel in Grand Prix van Canada | |
Gruj0 | maandag 10 juni 2019 @ 08:54 |
Dat is idd ondankbaar van KMAG. Trouwens, Ferrari bleek Leclerc niet te hebben ingelicht over de tijdstraf van Vettel. ![]() Wat een droeftoeters zijn het ook. https://www.gptoday.net/n(...)vettel-tijdstraf-had | |
maan_man | maandag 10 juni 2019 @ 09:01 |
Even iets minder tijd besteden aan zijn remmen. Alhoewel je op Paul Ricard zelf zonder remmen weinig problemen hebt, met al die uitloopstroken. | |
Sunri5e | maandag 10 juni 2019 @ 09:51 |
Tegen 5 seconden straf kun je toch geen beroep aantekenen? | |
Tarado | maandag 10 juni 2019 @ 09:54 |
| |
Fer | maandag 10 juni 2019 @ 10:05 |
https://www.motorsport.co(...)shed-canada/4461461/ Na nog een paar keer een slomo te bekijken, begrijp ik wat ze bedoelen. Vettel komt terug op de baan en stuurt hard naar rechts om een overstuur te voorkomen. Daarna stuurt hij licht naar links en de auto volgt prima, daarna echter stuurt hij recht en omdat de auto nog met zijn neus richting de muur rechts wees, resulteerde dat hij dichter bij de muur kwam zo het gat dichtte. De stewards zijn van mening, dat na de correctie tegen overstuur, Sebastian ook zijn stuur links had kunnen houden, maar dit niet deed. | |
vosss | maandag 10 juni 2019 @ 10:08 |
In een slomo ziet dat er kwant uit, maar ik denk niet dat hij volledige controle had zonder dat laatste stuurmoment naar rechts zegmaar. Ik blijf de straf onterecht vinden. Dat was een fractie van een seconde en een wonder dat ie hem niet in de muur hing. Lewis is een pannenkoek en had gewoon de binnenkant moeten kiezen. Dan was ie er zonder problemen voorbij gestoken. Maargoed, die moest dat ook in diezelfde fractie van een seconde kiezen. Dus ja. Gewoon raceincident, ik blijf erbij. | |
vosss | maandag 10 juni 2019 @ 10:09 |
De auto volgde daar niet prima; die gleed nog door en moest opgevangen worden voor zover ik kon zien. | |
Tarado | maandag 10 juni 2019 @ 10:11 |
natuurlijk, gewoon een achterlijke straf | |
tja77 | maandag 10 juni 2019 @ 10:12 |
Dus omdat Vettel z’n bolide niet onder controle had na een persoonlijke fout, is de straf ten onrechte, en is Lewis een pannenkoek omdat hij niet de binnenkant koos? Oké dan. | |
klaasweetalles | maandag 10 juni 2019 @ 10:16 |
Welke conclusie kan uit deze post getrokken worden? Dat Klaas een grote helderziende is? Dat Klaas grootste F! kenner van Fok is? | |
vosss | maandag 10 juni 2019 @ 10:17 |
De straf is onterecht omdat het enige wat Vettel aan het doen was zn auto uit die muur te houden. Dat Lewis daar toevallig ook zat maakt verder niet uit. Er zijn in het verleden gewoon crashes geweest omdat iemand een fout maakte en vervolgens een andere coureur eraf kegelde en die zijn ook afgedaan als raceincident. | |
vosss | maandag 10 juni 2019 @ 10:17 |
KLAAS WEET ALLES ![]() | |
potjecreme | maandag 10 juni 2019 @ 10:18 |
Noem eens voorbeelden? | |
wdn | maandag 10 juni 2019 @ 10:19 |
Klopt. Wordt zondermeer afgekeurd dit beroep met als argument "je kunt je hier niet op beroepen". | |
opreis | maandag 10 juni 2019 @ 10:20 |
Wat een onzin | |
Red_85 | maandag 10 juni 2019 @ 10:20 |
Niet gek in een tussenjaar. | |
potjecreme | maandag 10 juni 2019 @ 10:22 |
https://www.gpupdate.net/(...)le-straf-van-vettel/ | |
vosss | maandag 10 juni 2019 @ 10:22 |
Ja weet ik veel, ik ben net wakker en heb een kater. Was er een straf in Spanje 2016 Rosberg Hamilton? | |
tja77 | maandag 10 juni 2019 @ 10:23 |
Vettel had geen controle over z’n bolide en veroorzaakte daarmee een onveilige situatie omdat hij terug op de racelijn keerde. Lewis zat daar niet toevallig, dat was de racelijn en dat is het hele punt nou juist. Als Vettel niet op een onveilige manier was teruggekeerd op de racelijn, dan had hij Hamilton niet gehinderd en reed Hamilton op kop. Deed Vettel het opzettelijk? Ik denk het niet. Veroorzaakte Vettel een gevaarlijke situatie? Jazeker. Kon Lewis de binnenkant kiezen? Ik denk het niet. | |
Lokale_Notabele | maandag 10 juni 2019 @ 10:23 |
In de straf stond iets over "forcing another driver of the track" maar op dat punt van het circuit kun je de baan letterlijk niet eens verlaten omdat er een muur staat. Ik denk dat Ferrari kans maakt als ze hiertegen in beroep gaan. Het is echt complete waanzin om een penalty uit te delen wanneer iemand per abuis een chicane mist en door het gras schiet. Misschien dat meneer Pirro uit de doeken kan doen hoe Vettel precies "veilig" de track had moeten rejoinen. Lachwekkend. | |
klaasweetalles | maandag 10 juni 2019 @ 10:24 |
Vettel en Ham konden eigenlijk beide nergens heen dan dat ze deden met de snelheden die ze reden op dat punt. Een andere richting op gaan had waarschijnlijk een grote crash opgeleverd hoe dan ook. Als Vettel naar aan de binnenkant was blijven hangen dan was hij voor 99 procent gespind en in de vangrail terecht gekomen. Dat kon iedere idioot zien. NOu ja als je er beetje verstand van heb. Ik heb zo langzamhand het idee dat Mercedes met zijn miljarden een grote invloed heeft op de FIA. | |
Tarado | maandag 10 juni 2019 @ 10:25 |
maar is het een straf waard? Dat vind ik dan weer van niet | |
opreis | maandag 10 juni 2019 @ 10:25 |
Volgens mij heeft Ferrari nu een 'intentie om bezwaar te maken' in gediend. Dan hebben ze nog een X aantal dagen(?) om met NIEUW bewijs te komen. Ik zie niet welk nieuw bewijs ze zouden kunnen aanleveren. | |
vosss | maandag 10 juni 2019 @ 10:26 |
Hoe had Vettel op een veilige manier de baan terug op moeten komen?? Dat was in dit geval onmogelijk geweest. ![]() | |
tja77 | maandag 10 juni 2019 @ 10:26 |
Omdat het niet opzettelijk was, zou je zeggen geen straf. Omdat hij d.m.v. een gevaarlijke situatie die hij veroorzaakte, de leiding wist te behouden, is de lichtst mogelijke straf ergens wel te begrijpen | |
vosss | maandag 10 juni 2019 @ 10:28 |
Dat hele stewards gebeuren moet maar eens op de schop; zodat er ook enige sprake van consistentie gaat bestaan bij die straffen. | |
opreis | maandag 10 juni 2019 @ 10:28 |
Opzettelijk is natuurlijk geen goed criterium. Ik denk niet dat grojean in 2012 opzettelijk die startcrash veroorzaakte, maar het verdiende natuurlijk gewoon een straf. | |
Tarado | maandag 10 juni 2019 @ 10:30 |
Ook omdat hij in die situate weinig anders kon, uiteraard heeft hij zichzelf erin gebracht maar goed opgelost uiteindelijk, achteraf jammer dat ze niet tegen elkaar zijn geknald | |
tja77 | maandag 10 juni 2019 @ 10:31 |
Onmogelijk? Dat weet jij niet en dat weet ik niet. Vettel roept over gras op de banden en dat hij geen keus had. Wat hij had kunnen doen: Van het gas af gaan of remmen. Een andere lijn kiezen of in ieder geval trachten dat te doen. Hij ondernam sowieso geen poging, hij stelde dat het onmogelijk was en dat hij geen kant op kon. | |
vosss | maandag 10 juni 2019 @ 10:32 |
Kijk dan nog eens. Dat is een redelijk snelle knik en komt daar half controlerend de baan weer op. Het enige wat hij aan het doen was was die auto opvangen. Als ik vol in de ankers was gegaan hadden ze er beide af gelegen. | |
tja77 | maandag 10 juni 2019 @ 10:35 |
Max tikte Ricciardo een keer uit de race in Hongarije meen ik me te herinneren. Max verloor tractie in de bocht (fout) en schoof daardoor tegen Ricciardo. Ricciardo viel uit, gaf de middelvinger, en Max kreeg straf. Natuurlijk schoof Max niet opzettelijk tegen Ricciardo, maar het was een gevolg van een fout. Zo zijn er -tig situaties geweest, waar een straf een indirect gevolg was op een fout, waardoor een situatie ontstond die niemand wilde. | |
Lokale_Notabele | maandag 10 juni 2019 @ 10:37 |
Ga jij lekker in het gras remmen met een F1 wagen. Dat is pas gevaarlijk. Nigel Mansell heeft het goed verwoord op Twitter. Vettel was een passagier op dat moment. | |
THEFXR | maandag 10 juni 2019 @ 10:38 |
gewoon langzaam, zonder onveilig voor Lewis te zijn. this wel kut voor de race en de sport | |
Tarado | maandag 10 juni 2019 @ 10:38 |
maar bij het incident van gisteren wordt er niemand geraakt mede door goed reageren van Hamilton, Vettel heeft niets gewonnen want hij lag al op 1 dus hadden ze het ook gewoon kunnen laten | |
tja77 | maandag 10 juni 2019 @ 10:38 |
Maar Hamilton is een pannenkoek omdat hij niet binnendoor ging in diezelfde redelijk snelle knik? | |
THEFXR | maandag 10 juni 2019 @ 10:39 |
als hij werkelijk gras op zijn banden had, was hij lewis nooit voorgebleven, maar hij blokte hem en reed toen weer weg | |
tja77 | maandag 10 juni 2019 @ 10:40 |
Hij maakte een fout, en als hij Hamilton niet gehinderd zou hebben, had Hamilton op kop gelegen. Hamilton moest immers vol in de ankers. Dus hoezo niks gewonnen? | |
vosss | maandag 10 juni 2019 @ 10:40 |
Hamilton is sowieso een pannenkoek in mijn optiek, maar zoals ik al zei snap ik best dat in die splitsecond hij besloot om dat niet te doen. En dat gelul van hem ja ik zat op mn racelijn is leuk en alles, maar als er voor je iets gebeurd op de racelijn dan moet je daar op anticiperen; is het niet? | |
Tarado | maandag 10 juni 2019 @ 10:42 |
gaining a position | |
tja77 | maandag 10 juni 2019 @ 10:43 |
Je kunt ook remmen nadat je van het gras af bent. De volgende bochten had Vettel nergens last van. Hij ondernam ook geen poging om weg te sturen van de racelijn. Maar kneep het gat waar Lewis in zat dicht. Kon hij wat anders? Geen idee. Maar hij probeerde het niet eens. | |
opreis | maandag 10 juni 2019 @ 10:44 |
Kijk het ff na, no way dat Lewis daar nog de binnenkant had kunnen pakken | |
THEFXR | maandag 10 juni 2019 @ 10:45 |
zijn eigenlijk twee dingen, of hij onveilig de baan betrad of dat hij zijn nr 1 positie behield door lewis te blokken | |
tja77 | maandag 10 juni 2019 @ 10:46 |
Max kreeg straf toen hij voor Vettel lag, zich verremde, en voor Vettel de baan weer op kwam. Vettel zei nare dingen over Whiting in die race. Ik meen dat het Mexico was. Max kreeg toen wel een straf, terwijl hij geen positie gainde. | |
vosss | maandag 10 juni 2019 @ 10:46 |
No way ook dat Vettel zonder die laatste stuurbeweging naar rechts hem uit de muur had kunnen houden. En dan had Lewis er ook afgelegen. | |
vosss | maandag 10 juni 2019 @ 10:47 |
Lewis Ricciardo in Monaco geen straf, terwijl Lewis daar bewust en met zijn auto gewoon volledig onder controle Ricciardo bijna de muur in duwde. ![]() | |
tja77 | maandag 10 juni 2019 @ 10:47 |
Ja en nee, door het blokken moest Vettel over de racelijn. | |
#ANONIEM | maandag 10 juni 2019 @ 10:47 |
Ze konden beide gewoon nergens heen. Lewis kon niet binnenlangs en Vettel kon anders niet uit de muur blijven. Ergo -> Racing Incident.![]() | |
Nattekat | maandag 10 juni 2019 @ 10:48 |
Dat was net zo'n compleet belachelijke beslissing. | |
opreis | maandag 10 juni 2019 @ 10:48 |
Ja dat klopt, maar hoe is dit relevant voor lewis die in jouw ogen de binnenkant had moeten pakken? | |
opreis | maandag 10 juni 2019 @ 10:49 |
Helemaal gezien Hamilton aan het begin van de race precies hetzelfde deed en er wel mee weg kwam | |
Lokale_Notabele | maandag 10 juni 2019 @ 10:50 |
Maar wat wil jij dan vriend? Dat Vettel er alles aan gaat doen om koninklijke hoogheid Lewis Hamilton voorbij te laten? Ze waren gewoon aan het racen en Lewis koos de verkeerde kant op dat moment. Als dit een "te onveilige situatie" was dan moeten we deze lachwekkende raceklasse vandaag nog opheffen. | |
opreis | maandag 10 juni 2019 @ 10:51 |
Sidenote:Max is al meer dan een jaar niet meer achter zijn teamgenoot gefinished. DNF's nagelaten. | |
Weltschmerz | maandag 10 juni 2019 @ 10:52 |
Hamilton laat even zien hoe je veilig weer de baan op komt, volgens de stewards: | |
opgebaarde | maandag 10 juni 2019 @ 10:52 |
Natuurlijk was Vettel op een gegeven moment alleen nog maar bezig om controle over zijn auto te krijgen. Omdat het blokkeren of afsnijden niet doelbewust gaat. Betekent dit toch niet dat het daarom geoorloofd is? Stel coureur x remt te laat en daardoor snijdt hij heel de chicane af. Hierdoor heeft hij diverse voordelen, maar het ging per ongeluk. Zou die coureur geen straf verdienen? Ik ben serieus zoekende of die straf nu wel of niet terecht is. Ik lees teveel stukken tekst waar niet alleen gekeken wordt naar de situatie, maar het kampioenschap, de dominantie Mercedes en de laatste rondes van deze spannende GP meegenomen worden in de afschuw richting "de jury". | |
tja77 | maandag 10 juni 2019 @ 10:54 |
Vriend.... Lewis koos geen kant en zat op de racelijn. Vettel laat z’n bolide lekker lang doorlopen tot zowat tegen de cerbs. En kneep op die manier het gat af. Vettel had op z’n minst kunnen proberen weg te sturen van de racelijn. Maar hij probeerde het niet eens. | |
opreis | maandag 10 juni 2019 @ 10:57 |
Lewis koos helemaal niet de verkeerde kant. Die deed gewoon alles goed. Ongeacht wat je van de straf vind kan je Lewis helemaal niets verwijten in deze | |
opgebaarde | maandag 10 juni 2019 @ 10:57 |
Daar hield Lewis wel ruimte over. Dat zie je goed in de camerabeelden van voren dat 'an sich' Ricciardo rechts langs Lewis had kunnen rijden. Ik weet alleen niet of dat het argument van de stewards was ![]() | |
Tarado | maandag 10 juni 2019 @ 10:58 |
dat was toch ook niet terecht al kan ik me dat niet goed herinneren | |
Lokale_Notabele | maandag 10 juni 2019 @ 10:59 |
Ik kan me nog een race in Bahrain herinneren waarbij Lewis Nico Rosberg letterlijk iedere ronde buiten de baan duwde en afsneed. Dat mocht kennelijk allemaal. Beter doet de F1 een persbericht de deur uit waarin staat dat Lewis boven de wet verheven is, dan weten we waar we aan toe zijn en hoeven we de televisie niet meer aan te zetten voor deze lachwekkende vertoningen. | |
manny | maandag 10 juni 2019 @ 11:07 |
Ah. Een complot. Dat ontbrak er nog aan. Feit is wel dat Lewis dit keer niets fout deed en ook na de race duidelijk aangaf niet blij te zijn met hoe dit liep. De straf voor Vettel is er 1 in een rijtje rare straffen waar ook Max en anderen er wel wat van hebben gekregen. | |
Gruj0 | maandag 10 juni 2019 @ 11:10 |
Het zou Lewis hebben gesierd als hij via de boardradio had laten weten dat hij P1 niet wilde accepteren en daarom 5s langzamer zou rijden. Dat zou een goede actie zijn geweest imo, zeker omdat hij de gehele race niet domineerde. Had hem zoveel meer faam opgeleverd bij iedereen. Vind het ergens knullig dat hij dit soort overwinningen blijft nemen. Rusland 2018, Bahrein 2019, nu weer Canada 2019. Goed Bahrein was niet anders, gewoon een strijd en een overwinning, maar geen verdiende overwinning. | |
FYazz | maandag 10 juni 2019 @ 11:11 |
Heb je wel eens in een F1 bolide gezeten of in een andere snelle racewagen? Je praat zo gemakkelijk over moeilijke / onmogelijke manoeuvres dat ik het gevoel heb dat je racen alleen kent van de tv, maar geen idee hebt hoe lastig het racen in werkelijkheid is. Je hebt het over "hij probeerde het niet eens", maar volgens mij besef je niet dat er zoveel kracht achter zo'n wagen zit en dat je niet even de tijd hebt om alle opties te overdenken, als er al meerdere opties zouden zijn. | |
klaasweetalles | maandag 10 juni 2019 @ 11:13 |
mooiste actie van gisteren ![]() | |
Gruj0 | maandag 10 juni 2019 @ 11:14 |
Zelfs in een kartwagen is het soms al moeilijk genoeg. | |
VEM2012 | maandag 10 juni 2019 @ 11:16 |
Nou ja, je kon zien dat hij de auto pas op het laatst weer onder controle had. En dat is ook normaal. | |
raptorix | maandag 10 juni 2019 @ 11:18 |
Volgens mij zou het beter zijn qua straf dat een rijder zijn positie moet afgeven. | |
THEFXR | maandag 10 juni 2019 @ 11:18 |
maar trok wel weg bij lewis met zijn gras banden ![]() | |
Nattekat | maandag 10 juni 2019 @ 11:20 |
Hoe lang denk je dat dat gras op de banden blijft zitten dan? | |
OscarMopperkont | maandag 10 juni 2019 @ 11:21 |
Die complot theorieen hier ![]() Gewoon race incident, niks meer, niks minder. Helaas ten onrechte bestraft met 5 seconden. Het is helaas niet anders. | |
THEFXR | maandag 10 juni 2019 @ 11:21 |
paar honderd meter | |
Nattekat | maandag 10 juni 2019 @ 11:23 |
Dat is 2-3 seconden. Hamilton moest net vol op de rem en had dus geen vaart meer, bij de volgende bocht is het al voorbij. | |
Gruj0 | maandag 10 juni 2019 @ 11:24 |
Moet dat HAM wel nageven, snel en goed gereageerd. ![]() | |
beantherio | maandag 10 juni 2019 @ 11:30 |
Volgens mij zijn er ook wel situaties geweest waarbij dit een straf heeft voorkomen. Misschien zelfs wel met Max als een van de deelnemers. | |
Zorro | maandag 10 juni 2019 @ 11:31 |
Volgens de mensen die de tijdstraf terecht vinden had Pantano hier ook straf moeten krijgen voor het onveilig terugkeren op de baan? Hij kon er niks aan doen maar hij doet het wel. | |
FYazz | maandag 10 juni 2019 @ 11:37 |
Ja precies. Vettel had niet even rustig de tijd om een andere optie te bedenken en had de auto net op tijd onder controle. Menig ander was trouwens daar vol in de muur geklapt of had gespind en had zeer waarschijnlijk Hamilton hierbij meegenomen. In dat geval was het mogelijk wel een racing incident geweest. Dus Vettel moet volgende keer maar niet corrigeren en Hamilton gewoon meenemen in de crash. Is beter voor zijn kampioenschap en voor de constructeurstitel. ![]() | |
VEM2012 | maandag 10 juni 2019 @ 11:54 |
Ja, dat gras heeft de neiging niet de rest van de race op de banden te blijven zitten. Mijn hemel zeg! | |
Tarado | maandag 10 juni 2019 @ 12:07 |
Brasil 2018 | |
beantherio | maandag 10 juni 2019 @ 12:09 |
Blijkbaar maakte hij juist een stuurbeweging naar rechts (richting Hamilton) nadat hij de wagen weer onder controle had gekregen, en was dat de reden van de straf. Zie https://www.gpupdate.net/(...)t-werd-in-gp-canada/ | |
Tarado | maandag 10 juni 2019 @ 12:12 |
het is de vraag of hij de auto toen al onder controle had | |
beantherio | maandag 10 juni 2019 @ 12:14 |
Ik denk dat de stewards dat beter weten dan wij. En Vettel zal uiteraard zijn eigen belangen verdedigen. | |
Tarado | maandag 10 juni 2019 @ 12:16 |
mwa ik betwijfel of die stewards op Pirro na dat beter weten ook gezien de reacties van ex coureurs die het wel beter weten | |
potjecreme | maandag 10 juni 2019 @ 12:19 |
Waarom? Vettel maakte een fout er wordt wel heel makkelijk gedaan dat Vettel het echt niet anders had kunnen doen. Bovendien Hamilton bleef er druk op houden. Wellicht zonder die druk had Vettel niet die fout gemaakt. Dat is wat veel mensen niet zien. [ Bericht 6% gewijzigd door potjecreme op 10-06-2019 12:33:17 ] | |
Evenstar | maandag 10 juni 2019 @ 12:23 |
Zoals ik gisteren al zei, Max schreeuwt al jaren dat de straffen nergens op slaan en dat ze de coureurs moeten laten racen. Vettel stond toen vooraan om te zeiken op Max en te zeggen dat de straffen terecht waren. Nu merkt hij zelf ook even hoe kut de straffen uitpakken ook al kan je er zelf niks aan doen. Als de coureurs nou een vuist vormen in plaats van elkaar constant afbranden kan er misschien verandering komen. | |
Marcoss | maandag 10 juni 2019 @ 12:23 |
De fout niet maken, dat had hij anders kunnen doen ja | |
potjecreme | maandag 10 juni 2019 @ 12:24 |
Grappig Doornbos twijfelde ook even aan Vettel vanwege het kijken in de spiegel en de stuurbeweging. | |
Fer | maandag 10 juni 2019 @ 12:28 |
Nu ik er nog langer over nadenk. Het zal een instinctieve reactie zijn geweest van Vettel. De bocht zo ruim mogelijk nemen nadat hij terug op de baan kwam om controle te krijgen en overstuur uit te bannen en anderzijds zo breed mogelijk maken om inhalers tegen te gaan. Hij zal er niets eens over nagedacht hebben, maar zijn racers instinct stuurde op deze manier. | |
Fer | maandag 10 juni 2019 @ 12:31 |
Tja hij was in het laatste gedeelte wel sneller, met een do or die actie had hij er wellicht voorbij gekomen, maar dat risico nam hij maar niet. | |
Tarado | maandag 10 juni 2019 @ 12:34 |
om te beginnen, was hij afgeleid door die achterblijver? | |
potjecreme | maandag 10 juni 2019 @ 12:36 |
Nee hij was op zijn stuur bezig. | |
Tarado | maandag 10 juni 2019 @ 12:39 |
schlemielig wel | |
trein2000 | maandag 10 juni 2019 @ 12:42 |
Ik heb het incident net pas gezien maar vind het een straf die te verdedigen is. Vettel gaat van de baan en komt terug op een manier waarbij een concurrent met 4 wielen over de witte lijn moet. Dan heb je de stewards iets gegeven om wat mee te doen. Ik vraag me, zonder BNWachtig te worden wel af wat er gebeurd als zoiets gebeurd bij de nummers 12 en 13. | |
opreis | maandag 10 juni 2019 @ 12:47 |
Hoezo zou hij dat doen? Vanuit zijn oogpunt drukte Vettel hem van de baan af. Dat zei hij ook op de boardradio. Hamilton heeft gewoon goed gereden gister, Vettel maakte een klein foutje dat (door de stewards te) hard bestraft werd. Slaat nergens op dat Hamilton die niets fout doet de fouten van anderen moet gaan corrigeren. | |
THEFXR | maandag 10 juni 2019 @ 13:02 |
de stewards gaven Ferrari de laagste straf, maar 5 sec, ze hadden meer kunnen geven. | |
opreis | maandag 10 juni 2019 @ 13:04 |
Of gewoon als racing incident kunnen beschouwen. Er was niet eens contact | |
THEFXR | maandag 10 juni 2019 @ 13:06 |
kan me herinneren dat Vettel, Max wilde inhalen, Max ging toen door het gras en behield positie, Vettel mad as hell. | |
Tarado | maandag 10 juni 2019 @ 13:08 |
zeker, waarschijnlijk als Max in de positie van Hamilton was geweest had 90% in dit topic de straf terecht hadden gevonden. Maar het blijft altijd jammer als races vanachter een bureau worden beslist | |
tja77 | maandag 10 juni 2019 @ 13:09 |
Precies, en daar heb je dus stewards voor. Of barst jij van de F1 ervaring? | |
opreis | maandag 10 juni 2019 @ 13:10 |
Ik neem aan dat je het hebt over Mexico 2016, toen kreeg max ook een penalty na de race. | |
Tarado | maandag 10 juni 2019 @ 13:11 |
Uiteindelijk maakt het toch geen moer uit, dit blijft een verschrikkelijk F1 jaar | |
THEFXR | maandag 10 juni 2019 @ 13:12 |
die passen de regels toe, anders doen ze hun werk niet, de regels zijn kut en verpesten het voor iedereen en nu ook het seizoen beslist. | |
potjecreme | maandag 10 juni 2019 @ 13:12 |
Of reprimande achteraf. | |
THEFXR | maandag 10 juni 2019 @ 13:13 |
en daar was hij ook kwaad over, net zoals Vettel het nu is | |
opreis | maandag 10 juni 2019 @ 13:14 |
Ik denk ook dat het zeker mee speelt dat Hamilton nu iets van 80 races al gewonnen heeft en het eindelijk leek alsof Mercedes puur op pace werd verslagen. En er bekruipt mij toch ook het gevoel dat dit incident met andere coureurs andere uitkomsten had kunnen hebben. Hamilton krijgt in de net wel net niet situaties toch best vaak het voordeel van de twijfel. | |
THEFXR | maandag 10 juni 2019 @ 13:15 |
opreis | maandag 10 juni 2019 @ 13:16 |
Dat snap ik wel. In de wagen is Seb best wel emotioneel, maar als hij eenmaal afgekoeld is is hij echt een sieraad voor de sport. Zelfs in de interviews na de ceremonie was hij prima. | |
tja77 | maandag 10 juni 2019 @ 13:17 |
Mexico toen, en Canada gister was wel enigszins te vergelijken. Degene die voor lag maakte een foutje maar behield z’n positie. Beide malen mekkerde degene die niet kon overtaken. Echter zorgde gister Vettel voor een gevaarlijke situatie en moest Hamilton in de ankers. | |
opreis | maandag 10 juni 2019 @ 13:23 |
Dit vind ik behoorlijk overdreven hoor. Dit hoort gewoon bij racen. | |
maniack28 | maandag 10 juni 2019 @ 13:35 |
Net pas race gekeken. 100% gelijk voor Vettel hier. Al die domme penalties maken de sport kapot. Monaco ook al met die unsafe release. We willen races op scherpst van de snede zijn, geen optocht. Als ze dan iedere actie bestraffen met een penalty is het snel klaar. Kijk naar hoe Schumi, Senna of Prost het WK hebben gewonnen, dat kan in dit tijdperk dus gewoon niet meer | |
VEM2012 | maandag 10 juni 2019 @ 13:41 |
Racen ontdoen van gevaar. Prima. Zullen we alle auto’s omwille van de veiligheid ook maar op 45 km/u begrenzen? Van mij hoeft de F1 niet meer jaarlijks 1 of meerdere dodelijke slachtoffers te hebben. Maar godverdomme zeg, dit slaat gewoon nergens meer op. Coureurs afstraffen omdat ze op de grens rijden. | |
SolarStorm | maandag 10 juni 2019 @ 13:54 |
Formule 1 heeft een groot probleem hoe om te gaan met coureurs die niet netjes binnen de lijnen blijven rijden. Vroeger werd het rijden buiten de lijnen automatisch afgestraft: gridbak/muur/etc. Tegenwoordig ligt er (onder de noemer van veiligheid) bij de meeste banen meters asfalt of een mooi stukje gras. Echter, er is een soort noodzaak ontstaan om te zorgen de ze toch binnen de lijnen blijven. Diverse oplossingen zijn er zoals de gele krebs in Oostenrijk (dat kost weer een differentieel), sensoren (Hongarije icm waarschuwingen) of routes rondom een bollard. Dit soort oplossing kan niet in elke bocht. Over het algemeen wordt het nu gedoogd als 1) 'er niet echt een voordeel uitgehaald is' denk aan Hamilton (Mexico 2016, Monaco 2016, beide discutabel), Verstappen (Monaco 2018, zwembad chicane bv) 2) Het een uitwijkactie is om erger/gevaarlijker te voorkomen En het wordt bestraft als er 1) 'A lasting advance' mee is behaald. Denk aan Verstappen USA 2017/Mexico 2016. 2) Bij het weer op het circuit komen, er een gevaarlijke situatie ontstond voor rijders die wel netjes binnen de lijnen bleven. Je kunt je terecht afvragen of alle keren dat coureurs buiten de baan komen bestraft zou moeten worden of het gewoon compleet vrij laten (denk aan indy car op Cota) beter is. Dat maakt het wel consequent. Echter, ik denk dat het compromi dat er nu is, het minst slechte is. En vergeet niet, de stewards moeten het ook maar doen met de lay-outs van de baan en de coureur die weten dat in veel bochten een klein foutje niet noodzakelijk einde wedstrijd meer betekend. Zo doende lijkt mij de straf voor Vettel terecht. Onwenselijk voor het verloop van de wedstrijd, maar wel terecht. Dat hij niet anders kon op het moment dat hij al op het gras zat is niet relevant, hij hoort om te beginnen niet buiten de baan te komen. | |
vosss | maandag 10 juni 2019 @ 13:54 |
Dan had ie niet vol in de ankers moeten gaan en er gewoon voorbij kunnen rijden. Je weet wel, anticiperen heet dat. Als iemand voor je een fout maakt. Lewis had met al zijn ervaring kunnen weten hoe Vettel terug de baan op zou komen. Fijn dat ie op de racelijn zat. Chapeau hoor. Maar dat doet er niet zo veel toe verder. De straf is onterecht. | |
tja77 | maandag 10 juni 2019 @ 14:00 |
Niks mis met het inperken van gevaarlijke situaties, maar overdrijven is ook een vak. Coureurs worden niet gestraft omdat ze op de grens rijden. Ze worden gestraft omdat ze regels overtreden. | |
beantherio | maandag 10 juni 2019 @ 14:04 |
Is deze al gepost? | |
Tarado | maandag 10 juni 2019 @ 14:05 |
maar het moet natuurlijk wel in de geest van de sport blijven en hadden ze dit dus weg kunnen wuiven | |
tja77 | maandag 10 juni 2019 @ 14:07 |
Wat een kwats. Als Hamilton op maximale snelheid een bocht of chicane neemt, dan kan hij toch niet net na die bocht of chicane zomaar van de racelijn afwijken door nog scherper naar binnen te sturen. En omdat Vettel in de fout gaat, moet Hamilton maar anticiperen. Beetje omgekeerde wereld. | |
Tarado | maandag 10 juni 2019 @ 14:10 |
dit wel natuurlijk, niet dat hij fout zat maar als iemand voor je een fout maakt moet je daarop reageren en dat deed hij prima | |
Peterselieman | maandag 10 juni 2019 @ 14:10 |
dat anticiperen heet racen en hij zag een gat dat er niet was | |
Evenstar | maandag 10 juni 2019 @ 14:11 |
Max stuurde niet 1 keer naar rechts maar straf was terecht volgens Vettel. Max zit full lock naar links te sturen .... Vettel stuurt wel naar rechts (waar het door komt is een tweede), maar straf is onterecht volgens zelfde Vettel. Enige verschil tussen de twee is dat gisteren Hamilton wel remde en Vettel de vorige keer niet. Ik vind beide straffen onterecht en onnodig, maar dan had Vettel maar achter Max moeten staan de afgelopen jaren en niet nu pas gaan zeuren. | |
Tarado | maandag 10 juni 2019 @ 14:12 |
mwa het feit dat Vettel hem niet raakt betekent wel dat hij er goed op reageerde | |
tja77 | maandag 10 juni 2019 @ 14:12 |
Dat had gekund. Vanuit het oogpunt van Vettel, hij maakte een fout en kwam op een manier terug op de baan waaraan hij in zijn optiek niks kon veranderen. Vanuit het oogpunt van Hamilton. Vettel maakte een fout, en Hamilton kon er voorbij, ware het niet dat het gat werd dichtgegooid door Vettel. | |
Tarado | maandag 10 juni 2019 @ 14:14 |
dat laatste is toch niks mis mee, hij deed hetzelfde bij Ricciardo in Monaco 2016 (geen straf) | |
tja77 | maandag 10 juni 2019 @ 14:14 |
Gat was er gewoon wel. Bekijk de onboard beelden van Hamilton eens terug zou ik zeggen. | |
tja77 | maandag 10 juni 2019 @ 14:15 |
Schijnbaar in de optiek van de stewards was het unsafe. Dat van Ricciardo kan ik me niet voor de geest halen. | |
maniack28 | maandag 10 juni 2019 @ 14:17 |
In het algemeen ben ik het met je eens, maar deze bocht heeft altijd gras gehad, dus was 20 jaar geleden niet anders geweest. Naar mijn mening betekent unsafely rejoining the track dat je op een bewuste wijze je weg op de baan hervat en dat unsafe doet. Als je de controle over de auto kwijt raakt en na een stuk gras te pakken de baan weer opschiet is er geen sprake van rejoining the track. Of ga je iemand die bij een crash weer de baan op komt (denk Kubica, Canada) ook een penalty geven voor unsafely rejoining the track? | |
SolarStorm | maandag 10 juni 2019 @ 14:20 |
Nee, daar heeft het verlaten van de baan automatisch al tot een straf (=uitgeschakeld) geleid. Daar nog 5sec bij op is zinloos (en die penalty points zijn sowieso een raar systeem). | |
tja77 | maandag 10 juni 2019 @ 14:22 |
Iets met appels en peren? Ik denk dat als Hamilton Vettel had gepasseerd na dat uitstapje, dat er ook geen straf was uitgedeeld door de stewards. | |
Tarado | maandag 10 juni 2019 @ 14:24 |
https://streamable.com/2f8cs | |
tja77 | maandag 10 juni 2019 @ 14:28 |
Dit is ook strafwaardig. | |
opreis | maandag 10 juni 2019 @ 14:35 |
Kijk het ff terug. Op het moment dat Vettel die fout maakt was Hamilton al gecommiteerd aan de racelijn. Die Racelijn is een zn ruim mogelijke bocht om er zo snel mogelijk doorheen te komen. Als Hamilton er aan de binnenkant langs had willen gaan, had ie dat al moeten inzetten (en afremmen om de krappere bocht te kunnen nemen) voordat Vettel uberhaupt het gras op was gegaan. | |
tja77 | maandag 10 juni 2019 @ 14:38 |
Dit dus, je kunt niet zomaar ff naar binnen sturen als je op volle snelheid een bocht/chicane neemt. Hamilton kon in feite geen kant op. | |
opreis | maandag 10 juni 2019 @ 14:42 |
Blijkbaar was er hier wel genoeg ruimte voor Ricciardo (vanuit ander oogpunt was dat te zien). Maar het was op het natte gedeelte van de baan waardoor Hamilton betere tractie zou hebben. Maar alsnog nog vind ik dat Hamilton daar een straf verdiende. Niet omdat hij te weinig ruimte liet maar omdat hij de chicane afsneed en daar voordeel aan overhield. | |
vosss | maandag 10 juni 2019 @ 14:43 |
Vettel ook niet. | |
opreis | maandag 10 juni 2019 @ 14:46 |
Maar je maakt Hamilton het verwijt dat hij iets zou moeten doen wat helemaal niet kan. Dat Vettel dat niet kan is omdat Vettel zelf een fout maakte bij het remmen en het gras op ging. Hamilton doet gewoon alles goed in deze situatie. Als je boos wil zijn moet je dat op de stewards zijn. Het Hamilton in de schoenen willen schuiven slaat helemaal nergens op. | |
Lokale_Notabele | maandag 10 juni 2019 @ 14:47 |
Het lijkt erop dat veel circuits zijn aangelegd door mensen die semi-retarded zijn. Een kind kan bedenken dat het geen goed idee is om overal asfalt neer te leggen en vervolgens aan de heren coureurs te vragen of ze alsjeblieft netjes binnen de lijntjes willen blijven rijden. Geasfalteerde uitloopstroken kunnen opzich wel zolang je maar een strook gras hebt tussen het circuit en de uitloopstrook. Suzuka, Silverstone en Shanghai zijn hier goede voorbeelden van. Je kunt jezelf geen voordeel verschaffen door buiten de baan te gaan. Je verliest tijd. De mensen die Paul Ricard, COTA, Red Bull Ring etcetera aangelegd hebben zijn full retard gegaan en hebben waarschijnlijk nog nooit een autorace op televisie gezien. De stewards hebben dan de ondankbare taak om deze races in goede banen te leiden. Maar het gaat in de eerste plaats inderdaad mis bij de circuits. | |
vosss | maandag 10 juni 2019 @ 14:54 |
Ik ben ook niet boos op Lewis. En ik schuif hem niks in de schoenen. Ik zeg alleen dat als hamilton de binnenkant had gekozen er niets aan de hand was geweest en dat de straf onterecht is. Tot dusver de enige coureur die ik kon vinden en het eens is met de straf is, hoe kan het ook anders, Rosberg. Nee die is lekker objectief ![]() De rest is het er allemaal over eens dat de straf onterecht is. Button, Hill, Webber, Andretti, Wurz etc etc etc, allemaal niet eens met de straf. | |
opreis | maandag 10 juni 2019 @ 15:21 |
En ik zeg jou dat het nergens op slaat dat Hamilton de binnenkant had moeten kiezen. Dat kon niet zoals ik hierboven al uitlegde. | |
tja77 | maandag 10 juni 2019 @ 15:29 |
Nee, maar Vettel ging de fout in en verliet de baan. | |
FYazz | maandag 10 juni 2019 @ 15:34 |
Kom, niet zo flauw doen. Jij weet ook dat je opmerking "hij probeerde het niet eens" nergens op slaat. Als je nog nooit in een racewagen hebt gezeten dan heb je geen besef van hoe snel dit gaat en met hoeveel kracht en in welke korte tijd je instinctief moet reageren. | |
tja77 | maandag 10 juni 2019 @ 15:40 |
Als Hamilton wel de tijd heeft om te reageren en af te remmen, dan zou Vettel ook naar links hebben kunnen sturen of het in ieder geval kunnen proberen. | |
XL | maandag 10 juni 2019 @ 15:45 |
Ik ga de ja/nee discussie niet voeren, voor de volledigheid wel mijn perspectief. Straf is consequent met het verleden. Baan verlaten en voordeel behalen. Ik had graag gezien dat dit in het verleden en nu werd toegestaan. Ben met deze oplossing tevreden omdat het in lijn met de regels is. Het zou zuurder zijn geweest als alleen Vettel dit had gemogen. Het zou mooi zijn om in plaats van die stomme seconde straffen een blauwe vlag te geven. Zodat Vettel nog wat terug kan doen. | |
tja77 | maandag 10 juni 2019 @ 15:47 |
Ik denk ook (maar dat is een aanname) dat wanneer Hamilton wel Vettel was voorbij gegaan op dat moment, er geen straf was gekomen. Dit omdat de positie verliezen al genoeg straf zou zijn geweest. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 10 juni 2019 @ 15:50 |
Ik heb er duidelijk meer kijk op dan jij. https://www.gpupdate.net/(...)t-werd-in-gp-canada/ | |
FYazz | maandag 10 juni 2019 @ 15:52 |
Naar links sturen zodat zijn achterkant uitbreekt, tegen Hamilton aan spint en hij mogelijk zelf in de linkermuur crasht. Ja, had gekund ... Ook niet heel gek dat Hamilton op asfalt en met in een auto die onder controle is wel tijdig kan remmen en dat het reactievermogen van Vettel, met een auto die net over het gras is gegaan, net even een split second later reageert. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 10 juni 2019 @ 16:02 |
Vettel maakt gewoon een fout. Heeft niets te maken met op de grens rijden. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 10 juni 2019 @ 16:03 |
Maar dat hebben ze niet gedaan, omdat ze vinden dat Vettel moedwillig een gevaarlijke situatie veroorzaakt. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 10 juni 2019 @ 16:03 |
Dat gat was er wel, maar Vettel gooide het met opzet dicht. Er is geen coureur op deze aardkloot die niet voor dat gat gegaan was, inclusief Vettel. En Vettel had nog veel harder gejankt als een andere coureur hem dat had aangedaan. | |
FYazz | maandag 10 juni 2019 @ 16:15 |
Op deze slow motion zie je dat Vettel niet anders kon en dat het nog knap is dat hij niet is gecrasht. https://www.dailymotion.c(...)bBFeeLU3UYGgvvskrDio Naar links kon hij niet en hij stuurt duidelijk naar rechts louter en alleen om te voorkomen dat zijn achterkant uitbreekt (die anders tegen Hamilton was aangekomen). Zodra er weer volledig grip is stuurt hij direct naar links. Je ziet het vooral goed bij de laatste frames. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 10 juni 2019 @ 16:19 |
Wat je daar ziet is dat hij hem opvangt en een tweede keer naar rechts stuurt. Precies zoals de wedstrijdleiding zegt. Ergo, opzet. | |
Gruj0 | maandag 10 juni 2019 @ 16:21 |
We zien komende tijd wel. Het is niet ondenkbaar dat HAM geen soortgelijke fout zal maken. Als hij dan niet gestraft wordt is het wel duidelijk dat de FIA een dubbele agenda heeft. Wb wat ik eerder schreef, stel HAM had dit gedaan, iedereen had hem dan een geweldige kerel gevonden. Een dikke PR stunt. En zoveel punten armer was hij dan ook weer niet geweest. | |
opreis | maandag 10 juni 2019 @ 16:23 |
Betwijfel of Hamilton een soortgelijke fout gaat maken. Op de meeste andere circuits zal de Mercedes er weer flink voor zitten en gaat Lewis gewoon vooraan cruizen | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 10 juni 2019 @ 16:24 |
Nee, hoor. Dan had hij exact dezelfde straf moeten krijgen. Als het Max geweest was ook. | |
Gruj0 | maandag 10 juni 2019 @ 16:25 |
Dat rechts insturen door Vettel wat sommigen zeggen is eigenlijk te belachelijk voor woorden. Hij stuurt inderdaad naar rechts in, maar dat voor slechts een fractie van enkele seconden en alleen maar omdat dat de enige manier is om snel weer grip terug te krijgen. Je ziet wel vaker dat soort stuurwielbewegingen tijdens de race. Ik heb het over de actie die ik in mijn voorgaande post opperde. Jij hebt het over wat anders. | |
opreis | maandag 10 juni 2019 @ 16:29 |
Het gaat blijkbaar niet eens om het naar rechts sturen. Toen hij de auto weer onder controle had stuurde hij lichtjes naar links, toen hij zag dat lewis eraan kwam zette hij zijn stuur weer recht (waardoor hij naar rechts ging op de baan) waardoor de ruimte waar lewis in wilde duiken verdween. Het rechtzetten van zijn stuur nadat hij lichtjes naar links kon gaan gebruiken de stewards als doorslaggevend. | |
Gruj0 | maandag 10 juni 2019 @ 16:33 |
Niemand is foutloos. Tijdens die actie was hij weer back on track toch? Tuurlijk gooi je de deur dan dicht, wat anders?? Ik zie maar een beweging, dus correct verdedigd, wel nadat hij uitschoot maar toch. Je kan niet zeggen dat hij geprofiteerd heeft van het afsnijden, want gras en hobbels zijn niet zo goed voor de banden en vloer. Hij had vooral zichzelf ermee. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 10 juni 2019 @ 16:40 |
Hij stuurt twee keer naar rechts. Daardoor hebben de stewards besloten dat hij met opzet het gat dichtgooide. En daarmee creeerde hij een onveilige situatie. Dus terecht straf. | |
Tarado | maandag 10 juni 2019 @ 16:56 |
moedwillig nog wel, maar goed deze discussie is toch zinloos, ik neem ook aan dat Ferrari hun protest zal intrekken | |
klaasweetalles | maandag 10 juni 2019 @ 16:58 |
In principe moet je 1 lijn trekken De straf lijkt onterrecht maar is wel terecht volgens de regels van de wet van FIA Je kunt dus stellen dat de regels niet kloppen op dit moment Maar regels zijn nu eenmaal regels daar houw je aan vast totdat ze gewijzigd zijn. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 10 juni 2019 @ 17:01 |
Als het niet per ongeluk is, dan is dat de enig andere optie. ![]() | |
THEFXR | maandag 10 juni 2019 @ 17:06 |
vol |