abonnement Unibet Coolblue
pi_187328080
Hier weer verder met alle kleuter- tot puberperikelen.

Met tieners en turntalentjes, zwemdiploma’s en hechtingen. oO<

Waar de jongsten net de basisschool binnen wandelen en de oudsten alweer de deur uitgaan :o
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 8 juni 2019 @ 22:55:47 #2
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_187328218
De hechtingen heb ik even gemist.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_187328317
Misschien was dat het kleutertopic :@. Ik lees in allebei en haal het wel eens door elkaar ):O.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 8 juni 2019 @ 23:03:06 #4
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_187328353
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 23:00 schreef Phaidra het volgende:
Misschien was dat het kleutertopic :@. Ik lees in allebei en haal het wel eens door elkaar ):O.
:D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_187332502
Dat is wel jammer livelink. Sport hij nog wel graag?
  zondag 9 juni 2019 @ 16:47:55 #6
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_187337157
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 10:16 schreef ferrari_rood het volgende:
Dat is wel jammer livelink. Sport hij nog wel graag?
Ja, hij is altijd aan het sporten. Alleen sporten in clubverband ging echt niet.
Sinds januari sport hij echter bij een groep voor kinderen met autisme. Dat is opgezet door het loket WMO van de gemeente en wordt volledig gesponsord door bedrijven in de gemeente.
Eens in de 2 weken gaat hij daar nu een uur sporten en het is de eerste keer dat sporten in clubverband eindelijk een succes is.

En het grappige is dat hij het helemaal zelf heeft ontdekt en geregeld. Een vriendje van hem zat daar op en hij is een keer meegegaan en heeft zich toen vervolgens zelf opgegeven. Hij gaat heel trouw en nog steeds met veel plezier.
En omdat het gesponsord is hoefden we ook niet eerst een ton aan formulieren in te vullen en allerlei indicaties te hebben. Gewoon een keer meedraaien was voldoende en de begeleiders hebben naar aanleiding van die keer bepaald of hij definitief mocht komen.
Ik ben zo dankbaar dat dit nu mogelijk is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 9 juni 2019 @ 17:57:16 #7
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187338081
Dat klinkt goed, livelink ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_187339406
Wat fijn Livelink!

Onze oudste wil vooral niet sporten, maar het zou zo goed voor haar zijn... maar totaal niet gemotiveerd ook en ik vertik het om haar er aan haar haren heen te zeulen.

Onze jongste is net gestopt met karate, wil dansen en gym/turnen proberen. Ik twijfel nog een beetje of ik dat nog voor de vakantie ga doen, want best wel volle en rare weken, dus wellicht moeten we dat maar over de zomer heen tillen. Ze is gelukkig ook buiten wel lekker actief, heel anders dan zus!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_187339801
Wat knap dat hij het zelf zo geregeld heeft
pi_187408341
Een leuke variatie voor dit topic: mijn jongste begint met wisselen van zijn tanden! De eerste nieuwe tand is door en de oude begint te wiebelen.. mooi optijd toch met 7,5 *)

(En de oudste van 11 staat ook al jaren stil, die wacht nog steeds op een hoektand die weg is, maar nog terug moet komen. En moet de andere 3 ook nog Gelukkig paniekt de tandarts niet :D
pi_187412023
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 18:45 schreef Deepfreeze het volgende:
Een leuke variatie voor dit topic: mijn jongste begint met wisselen van zijn tanden! De eerste nieuwe tand is door en de oude begint te wiebelen.. mooi optijd toch met 7,5 *)

(En de oudste van 11 staat ook al jaren stil, die wacht nog steeds op een hoektand die weg is, maar nog terug moet komen. En moet de andere 3 ook nog Gelukkig paniekt de tandarts niet :D
Yay! *O*

En wat betreft oudste: zelf heb ik 2 snijtanden boven niet. Zaten wel in mijn melkgebit, maar ontbreken in het volwassen gebit. Geen idee of dat ook met hoektanden wel eens voorkomt, maar het is heel makkelijk met een foto uit te sluiten bij de tandarts :)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_187415068
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 22:22 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Yay! *O*

En wat betreft oudste: zelf heb ik 2 snijtanden boven niet. Zaten wel in mijn melkgebit, maar ontbreken in het volwassen gebit. Geen idee of dat ook met hoektanden wel eens voorkomt, maar het is heel makkelijk met een foto uit te sluiten bij de tandarts :)
Er zijn 3 jaar geleden al foto's gemaakt. Toen zaten die tanden er braaf onder. Maar er is ook weinig ruimte. Daar kan alleen de ortho nog niks mee omdat hij verder moet zijn met wisselen. De tandarts wil nog wel afwachten. Hij begon ook pas met 7 met wisselen, dus dan is alles wat later. Voor zijn 18e is het vast wel opgelost ;)
pi_187415857
Oh, dan komt het vast vanzelf! Misschien komt de ruimte er ook wel als hij weer wat gegroeid is.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 14 juni 2019 @ 10:03:29 #14
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_187416410
De oudste van mijn tweeling had vorige maand een rand eruit. Dus van haar zus zat ook hartstikke los dus ik had echt het idee dat daar geen week tussen zou zitten.

Maar nu is tand nummer 2 van oudste er ook uit en bij jongste nog niet. :X Die was echt not amused #understatement. Tweeling zijn is ook best ingewikkeld soms :')
pi_187416971
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:18 schreef Phaidra het volgende:
Oh, dan komt het vast vanzelf! Misschien komt de ruimte er ook wel als hij weer wat gegroeid is.
Nee hoor.. Moeder, vader, oma.. allemaal hetzelfde probleem.. Mijn moeder hebben ze een tand ertussen uit gehaald. Ik heb een beugel gehad. en mijn man heeft een tand er dwars achter zitten.. Dus genetisch is er niet veel hoop :P

@Kyara, Dan ben je toch opeens niet meer zo hetzelfde.. Misschien haalt ze haar later wel weer in.. Een schouderduw van papa hielp hier ook een handje bij die ene hoektand van oudste.. O-)
pi_187416983
Yeah DF!

A is gister naar de ortho geweest, krijgt 25 juli een beugel.

T moet woensdag.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_187417199
spannend Vicky. Hopelijk valt het mee. Mooi middenin de vakantie. kan ze even rustig wennen..
  vrijdag 21 juni 2019 @ 15:03:23 #18
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187536623
Ik kreeg net een mail dat volgende week een tropenrooster op school in zal gaan, echt zo overdreven :D
Bij jullie ook?
  vrijdag 21 juni 2019 @ 15:06:56 #19
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187536685
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 15:03 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik kreeg net een mail dat volgende week een tropenrooster op school in zal gaan, echt zo overdreven :D
Bij jullie ook?
:N maar wij hebben continue rooster dus sowieso op tijd uit.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 21 juni 2019 @ 15:08:41 #20
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187536713
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 15:06 schreef laziness het volgende:

[..]

:N maar wij hebben continue rooster dus sowieso op tijd uit.
Al bedoelde ik vo, hebben de basisscholen ook continuroosters en ook daar allemaal tropenrooster.
Zal wel lekker druk worden op het strandje hier :')
pi_187536928
wonen jullie in de regio waar 36 graden voorspeld wordt? Hier gaat alles gewoon door zoals gewoonlijk..
  vrijdag 21 juni 2019 @ 15:32:57 #22
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187536979
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 15:03 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik kreeg net een mail dat volgende week een tropenrooster op school in zal gaan, echt zo overdreven :D
Bij jullie ook?
In mijn leslokaal was het afgelopendinsdag ochtend om 8 uur al bijna 25 graden.
No way dat ik met 29 kinderen ook maar iets ga doen als het boven de 30 komt
  vrijdag 21 juni 2019 @ 15:41:03 #23
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_187537072
Oh fantastisch....
Mijn E. wordt volgende week vrijdag geopereerd aan haar keel en neusamandelen. En tussen 1 en 4 komt pas de arts langs om te kijken... En het ziekenhuis heeft een glazen koepeldak :%
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  vrijdag 21 juni 2019 @ 15:49:15 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187537148
Mijn jongste idd tropenrooster di en do en sportdag woensdag is afgelast.

Van de oudste nog niks gehoord.
***
  vrijdag 21 juni 2019 @ 15:52:10 #25
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187537175
Ik heb nog niks gehoord over schooltijden aanpassingen. Ik denk dat ze in school beter af zijn dan daarbuiten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 15:54:25 #26
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187537206
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 15:32 schreef amaranta het volgende:

[..]

In mijn leslokaal was het afgelopendinsdag ochtend om 8 uur al bijna 25 graden.
No way dat ik met 29 kinderen ook maar iets ga doen als het boven de 30 komt
Hier is gewoon airco in het gebouw en voor de ramen hangen screens.
Kan me niet voorstellen dat het daar ook zo warm zal zijn, maar goed :P
pi_187537332
Hier dinsdag schoolreisje naar het Archeon....
Niets gehoord over een tropenrooster. Hoop het ook niet, want mijn werk zal ook gewoon doorgaan.
Bij oudste op het vo bekijken ze na maandag of ze een verkort rooster (40 min ipv 70 minuten lesrooster) in laten gaan.
pi_187537363
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 15:54 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Hier is gewoon airco in het gebouw en voor de ramen hangen screens.
Kan me niet voorstellen dat het daar ook zo warm zal zijn, maar goed :P
Niet elk gebouw is gezegend met airco.

Wij kregen net een mail van school.

quote:
Beste ouders/ verzorgers,


Zoals het er nu naar uitziet gaat het volgende week warm worden.

Natuurlijk willen wij hier zo goed mogelijk rekening mee houden en hebben we er alvast over nagedacht wat we gaan doen.


Voor alle kinderen vragen we om:

Lekker luchtig gekleed naar school te komen! Katoenen kleding zit vaak het lekkerst met deze warmte. Een pet mogen ze ook meenemen om zo hun ogen of nek wat uit de zon te houden. Een flesje water mee te nemen. Deze kunnen ze natuurlijk de hele dag bijvullen. We vragen u om uw zoon/ dochter thuis alvast in te smeren met zonnebrand.


Per unit wordt bekeken wat er verder nodig is.

In het algemeen zullen we in de ochtend wat meer naar buiten gaan en in de middag zo min mogelijk.

Ook zullen we, waar mogelijk, gebruik maken van de speeltuin.


Wellicht zal er met water gespeeld worden, u kunt uw kind extra kleding in de tas meegeven.


♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 16:16:18 #29
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187537416
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 16:08 schreef Meimeltje het volgende:
Hier dinsdag schoolreisje naar het Archeon....
Niets gehoord over een tropenrooster. Hoop het ook niet, want mijn werk zal ook gewoon doorgaan.
Bij oudste op het vo bekijken ze na maandag of ze een verkort rooster (40 min ipv 70 minuten lesrooster) in laten gaan.
Daar was de mijne afgelopen dinsdag :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_187537449
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 16:16 schreef laziness het volgende:

[..]

Daar was de mijne afgelopen dinsdag :D
Dat was een betere dag 😅
Heeft hij het leuk gehad?
  vrijdag 21 juni 2019 @ 16:24:23 #31
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187537524
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 16:18 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Dat was een betere dag 😅
Heeft hij het leuk gehad?
Ja! Hij heeft echt een hele fijne dag gehad met een prima temperatuur.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_187537623
Hier ook niks gehoord over aanpassingen, ook op mijn werk-school niet.

Welk merk heeft leuke en goede rugzakken waar 2 drinkbekers, een fruit bakje, een broodtrommel en een setje reservekleding/een knutselwerkje in past? J heeft nu zo'n goedkoop kindertasje, maar daar past het eigenlijk net niet allemaal in.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 16:35:55 #33
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187537662
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 16:32 schreef Hupje het volgende:
Hier ook niks gehoord over aanpassingen, ook op mijn werk-school niet.

Welk merk heeft leuke en goede rugzakken waar 2 drinkbekers, een fruit bakje, een broodtrommel en een setje reservekleding/een knutselwerkje in past? J heeft nu zo'n goedkoop kindertasje, maar daar past het eigenlijk net niet allemaal in.
Hier erg tevreden met een tas van zip & zoe. Houdt het erg goed.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_187537761
Ik heb na een aantal goedkope tassen nu geïnvesteerd in een Eastpak voor zowel mijn kleuters als mijn grote basisschoolkind. Ik ben tot nu toe erg tevreden. L heeft haar tas inmiddels 2 jaar en hij ziet er nog uit als nieuw.

Is er hier iemand die ervaring heeft met online typcursussen? L is 9 en ik zag laatst dat ze typt als een oud mannetje van 90. ;) Daar kan zij natuurlijk niets aan doen, maar ik denk dat ze inmiddels best oud genoeg is voor een cursus, maar welke? Ik vind dat er nogal veel prijsverschil in zit (tussen 70 en 170 euro), maar zie je dat uiteindelijk terug in de kwaliteit?
  vrijdag 21 juni 2019 @ 16:52:01 #35
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187537811
Geen idee Nikki, maar ik zie nu Ducktypen en dat ziet er tof uit :D.
KuikenGuppy
  vrijdag 21 juni 2019 @ 16:54:00 #36
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187537842
Ik heb alleen ervaring met Pica maar dat was wel positief ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_187538127
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 16:54 schreef laziness het volgende:
Ik heb alleen ervaring met Pica maar dat was wel positief ^O^
Dat is wel fijn om te horen want dat is wel één van de goedkopere. :) Het is niet dat ik er niet in wil investeren, graag zelfs want ik vind het heel belangrijk, maar ik vind het wel zonde om veel geld uit te geven als dat niet per se nodig is.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 17:47:06 #38
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187538490
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 16:46 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb na een aantal goedkope tassen nu geïnvesteerd in een Eastpak voor zowel mijn kleuters als mijn grote basisschoolkind. Ik ben tot nu toe erg tevreden. L heeft haar tas inmiddels 2 jaar en hij ziet er nog uit als nieuw.

Is er hier iemand die ervaring heeft met online typcursussen? L is 9 en ik zag laatst dat ze typt als een oud mannetje van 90. ;) Daar kan zij natuurlijk niets aan doen, maar ik denk dat ze inmiddels best oud genoeg is voor een cursus, maar welke? Ik vind dat er nogal veel prijsverschil in zit (tussen 70 en 170 euro), maar zie je dat uiteindelijk terug in de kwaliteit?
Dochter heeft pica typen gedaan. Zijn we tevreden over. (Het was 1 april en toen stuurde ze voor de grap naar haar begeleider dat ze haar arm had gebroken, en daar werd goed op gereageerd)

Zoon wil misschien ducktypen.
pi_187539179
Wij hebben nog niks gehoord over aangepast rooster ivm de te verwachten warmte. Juf van de jongste had aangegeven misschien naar t strandje te gaan hier aan de rand van de wijk ipv gym, maar ze doen wel vaker daarheen (maar dan niet in het water) ipv gym.

Typen, oudste heeft via DOC (inclusief wordt en powerpoint) op school gedaan, doen we niet weer.
Lijkt ons voor de jongste absoluut niet geschikt, dus wellicht wordt dat iets van picatypen of iets soortgelijks.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 16:32 schreef Hupje het volgende:
Hier ook niks gehoord over aanpassingen, ook op mijn werk-school niet.

Welk merk heeft leuke en goede rugzakken waar 2 drinkbekers, een fruit bakje, een broodtrommel en een setje reservekleding/een knutselwerkje in past? J heeft nu zo'n goedkoop kindertasje, maar daar past het eigenlijk net niet allemaal in.
Mijn meiden hebben sinds groep 3 een rugzak van Lässig.
. Inclusief koelvakje voorop.
Oudste zit intussen in groep 8 en het ding ziet er gebruikt uit, maar nog altijd heel. Voor volgend jaar krijgt ze een nieuwe.
Met de oudste toen in Duitsland gekocht, voor de jongste volgens mij online besteld. Maar zag dat ze bij bol ook wat hebben.
Mama van 2 lieve meiden :)
  Licht Ontvlambaar vrijdag 21 juni 2019 @ 18:58:37 #40
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_187539481
Geen tropenrooster hier, ze heeft sowieso al alleen de eerste twee uur les komende week. En daarna is het al gedaan, op een sportdag na...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 21 juni 2019 @ 19:22:35 #41
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_187539845
Hier ook geen tropenrooster, maar kinderen mogen in overleg thuisblijven als de hitte in school te veel wordt (goed geïsoleerde nieuwbouw met plat dak).

Ik heb zelf voor de tuin een watersplashbaan gekocht vandaag zodat de kinderen daar iig kunnen afkoelen.
https://images.app.goo.gl/uEP2rcM5ey9cJXMXA


quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 16:32 schreef Hupje het volgende:
Welk merk heeft leuke en goede rugzakken waar 2 drinkbekers, een fruit bakje, een broodtrommel en een setje reservekleding/een knutselwerkje in past? J heeft nu zo'n goedkoop kindertasje, maar daar past het eigenlijk net niet allemaal in.
J heeft een tas van Little legend: https://www.bagageonline.(...)errugzak-tijger.html (maar ook veel andere dessins)
Groot hoofdvak met binnenin twee bidonvakjes, groot voorvak en kleiner voorvak (met organiser). Ook aan de buitenkant nog bidonvakken. Ik vind de ritsen stevig en het formaat is net wat kleiner dan een volwassenen eastpak, maar veel groter dan zon mini kleuterzakje.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 19:43:41 #42
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_187540159
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 15:03 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik kreeg net een mail dat volgende week een tropenrooster op school in zal gaan, echt zo overdreven :D
Bij jullie ook?
Nee, heel raar 😉

We hadden ons zo verheugd op wat koelte als we volgende week naar NL komen. Hier was het gisteren ‘maar’ 37 graden (meestal op het moment tussen de 42 en 45), maar de luchtvochtigheid was zo hoog dat de gevoelstemperatuur 50 graden was.

Oh en wat tassen betreft: toen dochter voor het laatst een nieuwe tas kreeg zei ik erbij dat hij best prijzig was, en dat ze er wel een paar jaar mee moest doen. Het was een Eastpack. Ik denk 8 jaar geleden. Ze heeft hem iedere dag mee gehad naar school, en hij is in perfecte staat.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 20:18:38 #43
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187540779
Dochter heeft de Isabella van the north face, fijne tas wel.
Ik pak hem ook soms.

En ik heb een Eastpak floid (die lijkt groot, maar je kan hem heel smal maken).

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 19:43 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Nee, heel raar 😉

We hadden ons zo verheugd op wat koelte als we volgende week naar NL komen. Hier was het gisteren ‘maar’ 37 graden (meestal op het moment tussen de 42 en 45), maar de luchtvochtigheid was zo hoog dat de gevoelstemperatuur 50 graden was.

Oh en wat tassen betreft: toen dochter voor het laatst een nieuwe tas kreeg zei ik erbij dat hij best prijzig was, en dat ze er wel een paar jaar mee moest doen. Het was een Eastpack. Ik denk 8 jaar geleden. Ze heeft hem iedere dag mee gehad naar school, en hij is in perfecte staat.
omg :D
  vrijdag 21 juni 2019 @ 20:28:37 #44
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187540970
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 19:43 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Nee, heel raar 😉

We hadden ons zo verheugd op wat koelte als we volgende week naar NL komen. Hier was het gisteren ‘maar’ 37 graden (meestal op het moment tussen de 42 en 45), maar de luchtvochtigheid was zo hoog dat de gevoelstemperatuur 50 graden was.

Oh en wat tassen betreft: toen dochter voor het laatst een nieuwe tas kreeg zei ik erbij dat hij best prijzig was, en dat ze er wel een paar jaar mee moest doen. Het was een Eastpack. Ik denk 8 jaar geleden. Ze heeft hem iedere dag mee gehad naar school, en hij is in perfecte staat.
Mijn dochter gebruikt mijn eastpak van pakembeet 20 jaar geleden. Hij is alleen wat verkleurd.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 21 juni 2019 @ 20:31:52 #45
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187541029
De eastpak van onze zoon ziet er ook nog prima uit. Die kreeg hij inmiddels 9 jaar geleden. Hij gebruikt nu al een paar jaar een schoudertas van eastpak. Die ziet er ook nog goed uit.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 21 juni 2019 @ 20:44:10 #46
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_187541252
Mijn zoon kreeg in de eerste van de brugklas een Eastpak en die was na een jaar echt behoorlijk kapot. Misschien was 't ook niet de stevigste variant hoor, maar ik vond het toch wat tegenvallen. Nu hebben zowel Willem als Cato een Dakine rugzak, en die bevallen wel erg goed.
in de haak.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 21:06:46 #47
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_187541601
Hier geen tropenrooster (vooralsnog). Op mijn werk wordt het wel flink afzien denk ik, hopelijk kan ik nog een dagje thuiswerken :X

Wij hebben tassen van Next. Nadeel dat ze niet gewassen kunnen worden en dat oudste nogal eens een fruitexplosie in zijn tas heeft of lekkende bekers :r Deze tas gaat over 2 weken dus de vuilnisbak in. Bekers en trommels trouwens ook. Deze zomer alles nieuw.
pi_187568868
Hier niks over een tropenrooster gehoord. Tyler heeft morgen wel schoolreisje naar een klimpark.

Kims mentrix is overspannen sinds een paar weken en komt niet meer op school. Daarom vervalt er iig het laatste uur. Scheelt alweer iets. En af en toe vervallen er andere uren omdat er geen vervanging is. Kim neemt een extra bidon met water mee naar school.
pi_187570363
Hier wel een mail gehad. Ze mogen extra water drinken onder de les. En de gaan in de middag niet meer buiten spelen. Verder gewone tijden. En goed insmeren.

Maar hier lijkt het woensdag ook al weer onder de 30° te duiken. Dat scheelt misschien.
  zondag 23 juni 2019 @ 22:47:06 #50
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_187572376
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:37 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hier niks over een tropenrooster gehoord. Tyler heeft morgen wel schoolreisje naar een klimpark.

Kims mentrix is overspannen sinds een paar weken en komt niet meer op school. Daarom vervalt er iig het laatste uur. Scheelt alweer iets. En af en toe vervallen er andere uren omdat er geen vervanging is. Kim neemt een extra bidon met water mee naar school.
Het jaar zal inmiddels bij jullie al bijna voorbij zijn, denk ik? Is het uiteindelijk toch nog een beetje een goed schooljaar geworden?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 23 juni 2019 @ 22:51:18 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187572486
Morgen gewoon rooster, dinsdag tropenrooster.
De rest van de week weet ik nog niet, maar zal ook wel tropenrooster worden neem ik aan.

Het wordt sowieso een feestje, want jaren 30 gebouw en de klas van Soneal zit boven :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187573274
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 22:51 schreef Leandra het volgende:

Het wordt sowieso een feestje, want jaren 30 gebouw en de klas van Soneal zit boven :X
T ook...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_187575316
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 22:47 schreef livelink het volgende:

[..]

Het jaar zal inmiddels bij jullie al bijna voorbij zijn, denk ik? Is het uiteindelijk toch nog een beetje een goed schooljaar geworden?
Heel wisselend. Pesten was in fases. Is nu weer rustig. Kim ging op een gegeven moment terug pesten en daar kreeg ze dan ook problemen mee. Maar gelukkig heeft ze ook vrienden op school. Ze is nu bij het zorgteam aangemeld. Woensdag hebben we een intakegesprek.

En vandaag een gesprek bij de anesthesist ivm trekken van 4 kiezen om ruimte te maken. Dat vind ze erg spannend, ookal weet ze dat er behalve bloeddruk ed opmeten niks gaat gebeuren.
  maandag 24 juni 2019 @ 07:52:02 #54
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187575318
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 22:51 schreef Leandra het volgende:
Morgen gewoon rooster, dinsdag tropenrooster.
De rest van de week weet ik nog niet, maar zal ook wel tropenrooster worden neem ik aan.

Het wordt sowieso een feestje, want jaren 30 gebouw en de klas van Soneal zit boven :X
Hier airco en les tot half 1, incl een pauze van 30 minuten.
En dan heeft ze ook nog eens eerste uur vrij.

Denk dat ze het wel overleeft :P
  dinsdag 2 juli 2019 @ 14:47:31 #55
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187715356
Onze nieuwbouwschool heeft hetzelfde koelsysteem als wij in onze huizen hebben dus hier zijn ze de tropendagen goed doorgekomen. Geen verkort rooster geweest, alleen extra met water kliederen buiten 8-)

Vorig schooljaar had Ollie’s leerjaar 39 kinderen. Ik had er een hard hoofd in dat dit 1 klas zou kunnen worden ooit nog. Voorgaande jaren was er 2x een 3/4 en afgelopen jaar een 3/4 en losse 4 waar O in zat.

Inmiddels zijn er een aantal verhuisd en zijn het er nog 33 in groep 5. Er is nu bewust gekozen voor één klas en er is uitgesproken dat ze dit zo door willen laten lopen t/m groep 8. Geen combi meer voor deze klas.
Omdat er bij veel vakken groepsdoorbrekend gewerkt wordt in andere lokalen en het leerplein vindt instructie uiteindelijk veelal in kleinere groepjes plaats.

Ik heb er even over nagedacht maar ik geloof dat ik het wel goed vind zo. Combi klassen heeft niet mijn voorkeur en met de leerpleinen is er veel ruimte voor het eigen niveau ondanks het aantal leerlingen.

Er zijn aankomend schooljaar trouwens 3 meesters bij ons op school ^O^
Eentje staat 1 dag in de week in Ollie zijn klas volgend jaar *O* en op het leerplein loopt ook nog een mannelijke onderwijs assistent rond.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_187730270
Weer wat geleerd als nieuwe moeder op school: zorg dat je niet de laatste bent die iets mee naar huis neemt om schoon te maken. Ik kreeg de kussens die dit jaar in de kelder hadden gelegen :(. Het is dat ik niet kan naaien, anders had ik nieuwe geregeld. Brrrr.
pi_187735779
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 12:59 schreef Hupje het volgende:
Weer wat geleerd als nieuwe moeder op school: zorg dat je niet de laatste bent die iets mee naar huis neemt om schoon te maken. Ik kreeg de kussens die dit jaar in de kelder hadden gelegen :(. Het is dat ik niet kan naaien, anders had ik nieuwe geregeld. Brrrr.
:{ sterkte ermee.

Volgens mij is het tijd voor zomervakantie, jongste lijkt haar batterij aardig leeg te hebben, we tellen af nog 7 dagen school.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_187738293
Hier ook aan vakantie toe.
Maandag "overgevlogen", vandaag wennen in groep 7, morgen grote Sportdag met alle Rijswijkse basisscholen.
Volgende week een redelijk normale week (juffendag op vrijdag) en dan de week erna alleen op maandag en dinsdag naar school. Vanaf woensdag vakantie want verhuisdagen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_187738422
Zowel Ean als Sac hebben volgend schooljaar een meester ean fulltime sac twee dagen. Sowieso veel meesters volgend schooljaar nl 6.

Nog 2 dagen een dan vakantie.
  woensdag 3 juli 2019 @ 21:59:29 #60
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_187739449
Hier ook nog 2 dagen school. En inderdaad wel toe aan vakantie.

De meiden hebben al afscheid genomen van hun juf en ze vinden het nu wel erg spannend worden om naar groep 3 te gaan. Nergens voor nodig maar ja. Gelukkig krijgen ze een hele lieve juf O+
  woensdag 3 juli 2019 @ 22:03:56 #61
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187739584
Hier net afscheidsavond gr8 gehad.
Dochter had zoveel verdriet. Die bleef maar huilen en huilen.
Arm kind.
  woensdag 3 juli 2019 @ 22:24:23 #62
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_187740398
Ach dat meiske toch. :'( (Ook wel heel mooi dat ze het kennelijk zo fijn had in deze klas.)
in de haak.
  woensdag 3 juli 2019 @ 23:11:56 #63
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187742304
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 22:24 schreef trui het volgende:
Ach dat meiske toch. :'( (Ook wel heel mooi dat ze het kennelijk zo fijn had in deze klas.)
Het ging met name om een paar kinderen.
Maar heel lief hoe ook andere klasgenoten haar kwamen troosten.
pi_187745770
Het is ook niet niks, afscheid van de basisschool!

Wij moeten nog 2,5 week tot de vakantie en nog een ruime maand voordat we ook echt weggaan. We zijn nog niet zo in de stemming dus :P

Dankzij de verticale klassen heeft m'n kind volgend jaar dezelfde juffen, lokaal en voor 2/3 dezelfde klas. De kindjes die erbij komen kent hij voor een groot deel nog van de onderbouw. Gelukkig bevallen alle elementen want de eerstvolgende grote wissel is pas over 2 jaar.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_187745841
Hier nog 7 dagen school. De oudste misschien 2 dagen minder, die hebben de musical en einddisco gehad. Komende woensdag nog het groep 8 feest in hun eigen klas (combi 6-7-8). En meestal hoeven ze daarna niet meer terug.

Gisteren heeft hij ook nog een ontmoeting gehad met zijn nieuwe klas. Hij kwam blij terug. 1 jongen uit een parallel klas was er ook. En verder lijkt het een prima start te zijn. (Introvert ventje) hij is er ook echt wel aan toe.

De jongste had eigenlijk nog een jaar dezelfde juf gehad (3-4-5) maar helaas moet die juf weg. En juist hij had een geweldige klik met haar. Voor cognitieve buitenbeentjes is de juf niet heel sterk, maar ze kon heel goed met zijn emotionele eigenaardigheden omgaan. Volgende week maandag vieren ze haar verjaardag en woensdag is het groep 5 feest en haar afscheid.
Het zal even kijken zijn hoe dat met de nieuwe juf zal gaan. Ze lijkt een prima juf te zijn en voltijds, dat is wel fijn.
En dan mag hij nog een dagdeel naar een externe plusklas, om veel extra uitdaging te krijgen.

Dus genoeg veranderingen op komst. Tijd voor vakantie en vol goede moed het nieuwe jaar in.
  donderdag 4 juli 2019 @ 08:14:44 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187745966
Hier ook nog tot de 19de 12.00 uur... ik ben zo vreselijk aan vakantie toe :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187745984
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 08:14 schreef Leandra het volgende:
Hier ook nog tot de 19de 12.00 uur... ik ben zo vreselijk aan vakantie toe :')
Ik hou me vast aan het idee dat als wij op vakantie vertrekken, de rest al bijna weer aan de bak moet. En dat het dan in een mum van tijd weer herfstvakantie is. Ofzo :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_187746002
En dat het de komende weken zo lekker rustig gaan zijn in de trein O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 4 juli 2019 @ 08:43:31 #69
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187746175
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 08:18 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik hou me vast aan het idee dat als wij op vakantie vertrekken, de rest al bijna weer aan de bak moet. En dat het dan in een mum van tijd weer herfstvakantie is. Ofzo :+
Blijft raar ja, die vakantie spreiding
  donderdag 4 juli 2019 @ 09:26:53 #70
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187746585
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juli 2019 21:59 schreef Kyara het volgende:
Hier ook nog 2 dagen school. En inderdaad wel toe aan vakantie.

De meiden hebben al afscheid genomen van hun juf en ze vinden het nu wel erg spannend worden om naar groep 3 te gaan. Nergens voor nodig maar ja. Gelukkig krijgen ze een hele lieve juf O+
Hoe vind je het zelf, Kyara?
Kuiken gaat ook over naar groep 3, ik vind het zelf juist best wel spannend :D.
KuikenGuppy
  donderdag 4 juli 2019 @ 09:29:09 #71
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_187746631
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2019 09:26 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hoe vind je het zelf, Kyara?
Kuiken gaat ook over naar groep 3, ik vind het zelf juist best wel spannend :D.
Na 2,5 jaar kleuteren ben ik helemaal klaar met de kleuterklas :D Ze zijn er ook veel meer aan toe dan ze zelf denken. En M gaat natuurlijk naar groep 4 dus we weten wat we kunnen verwachten.
  donderdag 4 juli 2019 @ 09:30:49 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187746661
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 08:18 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik hou me vast aan het idee dat als wij op vakantie vertrekken, de rest al bijna weer aan de bak moet. En dat het dan in een mum van tijd weer herfstvakantie is. Ofzo :+
Ja, ze hebben wel vakantie tot 2 september, dat dan wel weer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 4 juli 2019 @ 09:31:55 #73
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187746681
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 09:29 schreef Kyara het volgende:

[..]

Na 2,5 jaar kleuteren ben ik helemaal klaar met de kleuterklas :D Ze zijn er ook veel meer aan toe dan ze zelf denken. En M gaat natuurlijk naar groep 4 dus we weten wat we kunnen verwachten.
Oja 't is voor jou natuurlijk niet de eerste :+.
KuikenGuppy
  donderdag 4 juli 2019 @ 09:41:54 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187746807
Ik vind de ontwikkeling die ze doormaken zo geweldig, vooral met een kind als Soneal dat dingen pas kan als hij ze kan, als in: hij moet even doorhebben hoe het werkt en dan gaat hij ook als een speer.
Dat geldt niet alleen met fysieke dingen maar ook met andere zaken.
Daarentegen doet hij dingen ook niet zolang hij ze niet kan, maar ik weet inmiddels dat dat altijd helemaal goed komt zodra hij het wel kan.

Van zelf naar school fietsen naar alleen naar school fietsen in 2 jaar, en de route hier word je echt niet vrolijk van.
Maar ik weet dat hij veilig fietst, en het feit dat hij zelf vroeg of het mocht was doorslaggevend, hij vraagt immers geen dingen die hij niet kan of niet durft, en het is geen kind dat dingen onderneemt zonder eerst te bedenken hoe hij er ook weer veilig af of uit kan komen.

En van 2 jaar geleden in groep 3 beginnen met taal op maan niveau en nu eind groep 4 E7 lezen...
Hij leest ook alles wat los en vast zit :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 4 juli 2019 @ 09:42:28 #75
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_187746815
Ja, dat scheelt een boel hoor :D
Ook wel sneu want het zit zo dicht op elkaar dat ik bij de meiden nergens sentimenteel meer over ben. Niet over naar school gaan, niet over naar groep 3 etc.
  donderdag 4 juli 2019 @ 10:23:14 #76
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187747308
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2019 08:20 schreef Clubsoda het volgende:
En dat het de komende weken zo lekker rustig gaan zijn in de trein O+
Ik verheug me ook al op een weg zonder files, ook op een ander tijdstip dan 06:30uur :7

Wij moeten ook nog 2,5 week. Vrijdag de 19e is een studiedag en dan zitten we al in de UK.
Dat is maar een weekje maar dan gaan we de laatste weken van augustus nog.
Dus ook je op vakantie als de rest weer naar school gaat sentiment deel ik ;)
We weten ook nog niet waar we naar toe gaan dus dat houdt de spanning er ook in ofzo :+

Bij ons hebben ze aankomend schooljaar ook een 2/3. Het lijkt me als leerkracht aanpoten maar voor zowel 2 als 3 zie ik er wel veel positieve kanten aan :Y

De ontwikkeling vanaf de kleuters gaat zo kneiterhard. Ik blijf er verwonderd naar kijken. Mijn kleine gupje gewoon naar de bovenbouw.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_187747692
Oudste heeft gistermiddag kennis gemaakt op haar nieuwe school, brugklas. Niemand van school in haar klas en de klassen waar ze samen les mee heeft.
Volgens mij heeft ze er wel zin in, maar straks eerst vakantie ;) en op zoek naar een nieuwe tas en andere schoolspullen. We hoeven in elk geval geen boeken te kaften, want die staan op de ipad en die krijgt ze in de introductieweek.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 4 juli 2019 @ 11:13:31 #78
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_187747934
Hier zit het schooljaar er zo'n beetje op. Bruin (de jongste) gaat morgen nog een half dagje naar school, Geel (middelste) heeft vandaag de boeken ingeleverd en heeft alleen nog toneelvoorstellingen van schooltoneel (en ze heeft de hoofdrol!). Rood (oudste) heeft vandaag zijn laatste tentamen van dit jaar.
Bruin gaat volgend jaar naar groep 8, Geel naar klas 5 (gymnasium) en Rood naar zijn 2e jaar Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 4 juli 2019 @ 12:00:43 #79
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187748544
Compleet andere vraag. Zijn er hier meer dochters (zoon kan ook, maar volgens mij is het wel een meiden ding) die Gacha life spelen?
  donderdag 4 juli 2019 @ 12:11:13 #80
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187748697
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 10:57 schreef Nijna het volgende:
Oudste heeft gistermiddag kennis gemaakt op haar nieuwe school, brugklas. Niemand van school in haar klas en de klassen waar ze samen les mee heeft.
Volgens mij heeft ze er wel zin in, maar straks eerst vakantie ;) en op zoek naar een nieuwe tas en andere schoolspullen. We hoeven in elk geval geen boeken te kaften, want die staan op de ipad en die krijgt ze in de introductieweek.
Alle boeken op de ipad? Handig!
Ik voel me wel wat oud als ik dat lees trouwens :7
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 4 juli 2019 @ 12:31:45 #81
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_187748908
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2019 12:11 schreef laziness het volgende:

[..]

Alle boeken op de ipad? Handig!
Ik voel me wel wat oud als ik dat lees trouwens :7
Toen mijn oudste in de brugklas zat, had hij dat ook. In de praktijk viel het nogal tegen en zijn ze ervan afgestapt. Het enige voordeel was dat de tas niet zo zwaar was.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 4 juli 2019 @ 12:48:20 #82
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187749089
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 12:31 schreef Grijs het volgende:

[..]

Toen mijn oudste in de brugklas zat, had hij dat ook. In de praktijk viel het nogal tegen en zijn ze ervan afgestapt. Het enige voordeel was dat de tas niet zo zwaar was.
Lijkt mij ook niks.
Als je moet leren en bladeren om iets op te zoeken enzo
pi_187749366
Zeker voor zwakkere leerlingen werkt het vaak niet prettig, ze hebben vaak geen overzicht over een digitaal boek. Leerlingen die ik begeleid voor hun probleemvak, adviseer ik altijd om een papieren boek aan te schaffen. Maar het scheelt wel in gewicht en boeken vergeten.
pi_187749491
Ik zou stapelgek worden van alleen digitale boeken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 4 juli 2019 @ 13:56:08 #85
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187750229
Ben je wel lekker snel klaar met kaften :P.
KuikenGuppy
pi_187752103
Hier mogen we ook gaan kaften. En nog een hele bulk andere zooi regelen. Wel mooi dat we dat lijstje nu al hebben. Kunnen we eens rustig de action onveilig maken ;)
Maar liever kaften dan ipad-boeken. Ik hou wel van bladeren..

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 09:42 schreef Kyara het volgende:
Ja, dat scheelt een boel hoor :D
Ook wel sneu want het zit zo dicht op elkaar dat ik bij de meiden nergens sentimenteel meer over ben. Niet over naar school gaan, niet over naar groep 3 etc.
Misschien soms ook wel beter. Staan de moeders nog harder te panieken dan de kinderen ;)

Vanochtend heel even met de nieuwe juf van de jongste gekletst. Lijkt een toffe dame, wel heel anders dan zijn huidige juf. Ik ben vooral benieuwd of zij cognitief iets met hem kan.. Hij is al een jaar avi-uit en maakt het rekenhuiswerk van de oudste (groep 8) :o . iets met uitdaging zoeken bij de externe plusklas :Y Gelukkig is het een heel vrolijk kind, ons blije ei O+
  vrijdag 5 juli 2019 @ 10:36:41 #87
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_187762318
Op de school van Willem werken ze ook met boeken op de iPad maar hebben ze daarnaast de meeste boeken ook nog wel op papier (en die moeten vaak ook mee dus niks lichte tas en helaas wel kaften).. .
in de haak.
pi_187763162
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 10:36 schreef trui het volgende:
Op de school van Willem werken ze ook met boeken op de iPad maar hebben ze daarnaast de meeste boeken ook nog wel op papier (en die moeten vaak ook mee dus niks lichte tas en helaas wel kaften).. .
Bij A ook
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_187765686
Ik vind het een voordeel dat ze minder hoeven te sjouwen met boeken.
Maar het even snel heen en weer bladeren lijkt me handiger om iets op te zoeken.
We zullen in de praktijk gaan ervaren hoe het wel of niet werkt... Zij gaan volgens mij steeds meer over op digitaal op school.

Vandaag indeling voor de klassen voor volgend jaar gehad voor de jongste, 2 juffen. Waarvan 1 hoogzwanger is en er na de vakantie eerst een half jaar een vervanger staat en ook dat is een leuke juf. We hebben het denk ik wel weer getroffen voor zover ik dat kan inschatten nu.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 5 juli 2019 @ 16:21:18 #90
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187766914
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 14:54 schreef Nijna het volgende:
Ik vind het een voordeel dat ze minder hoeven te sjouwen met boeken.
Maar het even snel heen en weer bladeren lijkt me handiger om iets op te zoeken.
We zullen in de praktijk gaan ervaren hoe het wel of niet werkt... Zij gaan volgens mij steeds meer over op digitaal op school.

Vandaag indeling voor de klassen voor volgend jaar gehad voor de jongste, 2 juffen. Waarvan 1 hoogzwanger is en er na de vakantie eerst een half jaar een vervanger staat en ook dat is een leuke juf. We hebben het denk ik wel weer getroffen voor zover ik dat kan inschatten nu.
Mijn nieuwe duo partner is ook in verwachting en zal na de zomervakantie dus niet starten. In haar plaats komt een zij-instromer.
Dit is iemand die de opleiding dan nog aan het doen is. Dus die moet ik waarschijnlijk wel inwerken en begeleiden. In de andere groep naast mij is ook een vervanger want die juffrouw heeft onbetaald verlof of opgenomen tot en met februari. Dus voor mij wordt het wel even aanpoten met twee nieuwe collega’s naast mij.
pi_187775288
Even een vraag voor de Middelbare scholieren ouders.

Oudste van 12, die naar de tweede gaat, geeft aan dat hij in vergelijking met andere kinderen weinig zakgeld krijgt. Hij krijgt nu totaal 22,- per maand. Alleen aan zakgeld, niet voor kleding e.d. Hij koopt vaak een broodje op school, dan gaat het er inderdaad snel doorheen. Volgens hem is er bijvoorbeeld een meisje uit zijn klas die iedere dag 10,- mee krijgt. Dat gaan we absoluut niet doen, maar ik vraag mij af wat jullie geven.
  zaterdag 6 juli 2019 @ 08:28:49 #92
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_187775335
Mijn zoon van 15 krijgt 10 euro zakgeld per week, maar dat krijgt hij pas sinds hij 14 is.
Ik weet niet meer wat mijn kinderen kregen toen ze 12 waren. Ik gok iets rond de 20 euro per maand.

Volgens mij liet ik me altijd wel inspireren door het nibud op dat punt.\

Oh wacht, ik zit inmiddels wel hoger dan het Nibud, zie ik :o
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_187775356
Hier werken ze zowel digitaal als met boeken. Iedereen heeft een laptop moeten aanschaffen, die ze dus ook altijd mee hebben naar school. Af en toe best een zware tas, maar ze hebben natuurlijk wel een kluisje.

Jongste van 9 gaat naar groep 7 en helaas worden de groepen 6 verdeeld omdat het te kleine klassen zijn geworden. Ze zaten al vanaf groep 3 bij elkaar, dus best een impact voor veel kinderen (en ouders).
Gisteren te horen gekregen dat hij in de combi-groep 7/8 komt. Gelukkig toch met 6 andere kinderen uit zijn huidige klas waar hij goed mee overweg kan. Inclusief zijn beste vriend, die eigenlijk in de andere klas (Gr 7) zou komen vanwege een zus in 7/8.
pi_187775379
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 08:28 schreef livelink het volgende:
Mijn zoon van 15 krijgt 10 euro zakgeld per week, maar dat krijgt hij pas sinds hij 14 is.
Ik weet niet meer wat mijn kinderen kregen toen ze 12 waren. Ik gok iets rond de 20 euro per maand.

Volgens mij liet ik me altijd wel inspireren door het nibud op dat punt.\

Oh wacht, ik zit inmiddels wel hoger dan het Nibud, zie ik :o
Ik heb inderdaad ook altijd op het Nibud gekeken :) Wel ietsjes erboven gaan zitten.
Eerlijk gezegd vind ik het onzin om dagelijks brood op school te kopen. Hij kan thuis gewoon brood smeren... Het is echt laksheid bij hem.
Ben wel benieuwd of wij echt zo laag zitten. Volgens hem krijgt hij dus, met nog een paar andere uit zijn klas, het laagste bedrag.
  zaterdag 6 juli 2019 @ 08:37:22 #95
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_187775384
Maar nu is het dan geen probleem meer dat broer en zus in dezelfde klas komen? Ik zou dat als kind echt niet gewild hebben. Ik wilde zelfs persé naar een andere middelbare school dan waar mijn oudere broer en zus zaten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_187775397
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 16:21 schreef amaranta het volgende:

[..]

Mijn nieuwe duo partner is ook in verwachting en zal na de zomervakantie dus niet starten. In haar plaats komt een zij-instromer.
Dit is iemand die de opleiding dan nog aan het doen is. Dus die moet ik waarschijnlijk wel inwerken en begeleiden. In de andere groep naast mij is ook een vervanger want die juffrouw heeft onbetaald verlof of opgenomen tot en met februari. Dus voor mij wordt het wel even aanpoten met twee nieuwe collega’s naast mij.
Ligt er helemaal aan in welk jaar van de opleiding de zij-instromer zit en überhaupt hoe diegene is, dat wisselt nogal ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  zaterdag 6 juli 2019 @ 08:40:00 #97
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_187775406
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 08:35 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad ook altijd op het Nibud gekeken :) Wel ietsjes erboven gaan zitten.
Eerlijk gezegd vind ik het onzin om dagelijks brood op school te kopen. Hij kan thuis gewoon brood smeren... Het is echt laksheid bij hem.
Ben wel benieuwd of wij echt zo laag zitten. Volgens hem krijgt hij dus, met nog een paar andere uit zijn klas, het laagste bedrag.
Ja, maar dat is wat kinderen natuurlijk wel altijd zeggen ;)
Beide scholen van mijn kinderen hebben geen kantine (voordeel van kleine scholen), dus dat was geen issue. Maar eerlijk is eerlijk; ik smeer nog steeds het brood voor mijn zoon 's ochtends :@
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 6 juli 2019 @ 08:42:00 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187775424
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 08:35 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad ook altijd op het Nibud gekeken :) Wel ietsjes erboven gaan zitten.
Eerlijk gezegd vind ik het onzin om dagelijks brood op school te kopen. Hij kan thuis gewoon brood smeren... Het is echt laksheid bij hem.
Ben wel benieuwd of wij echt zo laag zitten. Volgens hem krijgt hij dus, met nog een paar andere uit zijn klas, het laagste bedrag.
Nou, hoe dan ook is ¤ 10 per dag een absurd bedrag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187775432
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 08:37 schreef livelink het volgende:
Maar nu is het dan geen probleem meer dat broer en zus in dezelfde klas komen? Ik zou dat als kind echt niet gewild hebben. Ik wilde zelfs persé naar een andere middelbare school dan waar mijn oudere broer en zus zaten.
Zijn moeder heeft gemaild naar de directie dat broer en zus het juist er leuk vinden. Ook had ze mijn zoon genoemd waar hij bij wilde. Ik geloof ook zeker dat het bij deze broer en zus wel goed zit. Andere broers/zussen/tweelingen zijn niet bij elkaar geplaatst. Ze kijken naar verschillende punten, dus denk dat alle afwegingen toch voor dit besluit hebben gezorgd. Hij past qua niveau, sociale relaties en concentratie ook beter in die klas denk ik.
Ik heb vroeger ook twee jaar bij mijn broer in de klas gezeten. Had van mij toen niet gehoeven, maar een ramp vond ik het ook niet.
pi_187775457
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 08:40 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, maar dat is wat kinderen natuurlijk wel altijd zeggen ;)
😁 Daarom de vraag maar hier. Geen idee hoe ik er echt achter kan komen.
  zaterdag 6 juli 2019 @ 08:47:48 #101
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187775458
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 08:39 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ligt er helemaal aan in welk jaar van de opleiding de zij-instromer zit en überhaupt hoe diegene is, dat wisselt nogal ;)
Neemt niet weg dat het 2 nieuwe personen zijn in mijn jaargroep.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 6 juli 2019 @ 08:54:46 #102
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187775531
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 08:47 schreef Meimeltje het volgende:

😁 Daarom de vraag maar hier. Geen idee hoe ik er echt achter kan komen.
Hij leert er wel van budgetteren ;) Ik geloof niet dat onze zoon meer kreeg op die leeftijd. Ik denk zelfs minder. Zakgeld was hier ook echt zakgeld, extraatjes betaalden wij (cadeautje bij verjaardagen en dergelijke).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Licht Ontvlambaar zaterdag 6 juli 2019 @ 09:05:42 #103
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_187775617
Bijna 15-jarige hier krijgt nu 6 euro per week, dat wordt na haar verjaardag 7,50 per week. Daarvan moet ze overigens wel een cadeautje kopen voor ons voor verjaardag en kerst. Ze heeft sinds kort een bijbaantje en brood smeer ik voor haar.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 6 juli 2019 @ 09:45:17 #104
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187775990
:D mijn arme arme monsters smeren zelf hun brood als ze thuis ontbijten en smeren dan ook meteen voor school.
Ik was niet van plan om tot eind der tijden brood te staan smeren voor mn hele voetbalelftal.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_187776084
Whaha fijn Ticootje. Ik begon mij al schuldig te voelen. De jongste van 9 smeert ook meestal zelf zijn brood. Ik vraag het hem niet, maar wellicht is het ermee begonnen met dat ik wel een keer gevraagd heb om alvast te beginnen met brood klaarmaken voor school ☺
Ik ben de meeste dagen ‘s ochtends ook druk met mijn eigen werkdag-voorbereidingen ;) Hij is toch vroeg wakker 😂
Weet ook niet of het bij de oudste zal gaan helpen als ik zijn brood ga smeren. Dan is hij dat vast weer ‘vergeten, niet kunnen vinden in tas, vies geworden’.
  Moderator zaterdag 6 juli 2019 @ 10:06:35 #106
5428 crew  miss_sly
pi_187776264
Hij vindt het te weinig, kennelijk zou hij het ook uit willen geven aan andere dingen. Nu leert hij budgetteren en kiezen.

Bij ons is zakgeld vrij om uit te geven aan wat ze wil, ook als dat dingen zijn die wij mindere vinden. Maar ja, als ze het opmaakt aan snoep, kan ze niet iets anders kopen. Keuzes...

Ik maak nog wel de broodtrommel klaar, maar dit jaar begonnen met een dag per week zelf laten doen. Uiteraard koos de slimmerik voor de fruittrommel op woensdag :D maakt niet uit, volgend jaar komt er een dag bij, en dan zal ze er toch aan moeten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_187776528
Geen idee eigenlijk waar hij dan meer aan uit wil kunnen geven. Goede vraag.
Edit: net gevraagd. Het is niet dat hij meer zou willen uitgeven, maar hij vindt het raar dat anderen 5,- tot 10,- per dag krijgen en hij dus veel minder. Ik heb geprobeerd uit te leggen dat ik het ook raar vind dat anderen zoveel krijgen en hij nu wel leert omgaan met geld 😁

Haha de fruittrommel klaarmaken is ook een goed begin.

Dank voor de reacties tot nu toe!

[ Bericht 27% gewijzigd door Meimeltje op 06-07-2019 10:32:28 ]
pi_187776565
A krijgt 5 euro per week op haar rekening, ze heeft een pinpas zodat ze op school soms iets kan kopen.
Verder krijgen ze 2 euro op zaterdag.

A heeft vakantie.. althans, maandag cijfers halen, volgende week maandag Duinrell, volgende week woensdag boeken inleveren en rapport halen.

A maakt haar eigen brood (nou ja.. ze vergeet het regelmatig).
T doet het 1 a 2 per week. Woensdag is koekjesdag, de rest van de week komkommer/tomaatjes/worteltjes/cheesedippers/fruit
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_187776791
T smeert al minstens een jaar zijn eigen brood voor de lunch op school. Behalve als hij een keer in tijdnood komt of zo 's ochtends, dan help ik hem wel.

Zakgeld krijgt ie om de week, 3,5 euro nu. Hij geeft het vrijwel nooit uit dus ondanks dat het niet zoveel is heeft ie flink gespaard al. Hij klaagt ook nooit dat het weinig is. En nou gaat hij pas naar groep 7, maar ik denk dat hij als ik het zo lees en ik op deze manier doorga met mijn karige verhogingen elk jaar het minste zou krijgen van de hele klas tegen de tijd dat hij naar de middelbare school gaat.

edit: zei ik nou dat mijn kind pás naar groep 7 gaat? :o
  Moderator zaterdag 6 juli 2019 @ 11:05:46 #110
5428 crew  miss_sly
pi_187777011
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 10:25 schreef Meimeltje het volgende:
Geen idee eigenlijk waar hij dan meer aan uit wil kunnen geven. Goede vraag.
Edit: net gevraagd. Het is niet dat hij meer zou willen uitgeven, maar hij vindt het raar dat anderen 5,- tot 10,- per dag krijgen en hij dus veel minder. Ik heb geprobeerd uit te leggen dat ik het ook raar vind dat anderen zoveel krijgen en hij nu wel leert omgaan met geld 😁

Haha de fruittrommel klaarmaken is ook een goed begin.

Dank voor de reacties tot nu toe!
5 of 10 euro per dag vind ik ook wel bizar veel. Dat is uitgaande van alleen doordeweekse dagen 100-200 euro per maand :o Zakgeld? Kan me er niets bij voorstellen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_187777033
Misschien moeten de ouders hun cash kwijt.
Bizar bedrag.

Ik moet het zakgeld nog regelen. Oudste is 12. Oeps. Dacht eerder aan 10 euro per maand hahaha
Met een meidenkwartet
  zaterdag 6 juli 2019 @ 11:08:55 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187777046
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 11:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

5 of 10 euro per dag vind ik ook wel bizar veel. Dat is uitgaande van alleen doordeweekse dagen 100-200 euro per maand :o Zakgeld? Kan me er niets bij voorstellen.
Nee, ik geloof er ook niets van.
En indien wel waar dan zijn het ouders met schuldgevoel die met geld compenseren, en daar zoveel van hebben dat ze de realiteit totaal kwijt zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187777107
Chan: jeetje ook (pas) naar groep 7!
Het gemiddelde van de Middelbare school bedragen ligt wel iets hoger. Op de basisschool deden wij de laatste jaren de leeftijd in bedrag per maand. Jongste van 9 die naar groep 7 gaat krijgt dus 9,- per maand op zijn rekening gestort.
Volgens mij is het bedrag wat jij geeft juist een richtlijn wat het Nibud aangeeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Meimeltje op 06-07-2019 11:22:14 ]
  Moderator zaterdag 6 juli 2019 @ 11:17:14 #114
5428 crew  miss_sly
pi_187777135
Is het zakgeld, of is het lunchgeld? Daar zit ook nog wel een verschil in. Hoewel ik ook geen 100 euro per maand ga geven om lunch op school te kopen, maar ik kan me dan voorstellen dat ik een keer per week lunchgeld zou geven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_187777138
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 11:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, ik geloof er ook niets van.
En indien wel waar dan zijn het ouders met schuldgevoel die met geld compenseren, en daar zoveel van hebben dat ze de realiteit totaal kwijt zijn.
Ik geloof wel dat er iemand is die dat bedrag krijgt. Denk alleen dat mijn zoon een verkeerd beeld krijgt doordat 1-3 personen zeggen dit te krijgen. Een groot deel van de klas zegt waarschijnlijk niets over het bedrag dat ze krijgen.
pi_187777174
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 11:17 schreef miss_sly het volgende:
Is het zakgeld, of is het lunchgeld? Daar zit ook nog wel een verschil in. Hoewel ik ook geen 100 euro per maand ga geven om lunch op school te kopen, maar ik kan me dan voorstellen dat ik een keer per week lunchgeld zou geven.
Het meisje zou het ook gebruiken voor lunch. Ze krijgt iedere schooldag 10,- mee. Mijn zoon zegt dat ze ook iedere dag weer 10,- laat zien. Hij zegt het vol overtuiging. Ik opperde nog dat ze dan vast het overgebleven geld teruggeeft en weer opnieuw 10,- krijgt. Dit was volgens hem niet zo ;)
  zaterdag 6 juli 2019 @ 11:23:09 #117
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187777188
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 11:17 schreef miss_sly het volgende:
Is het zakgeld, of is het lunchgeld? Daar zit ook nog wel een verschil in. Hoewel ik ook geen 100 euro per maand ga geven om lunch op school te kopen, maar ik kan me dan voorstellen dat ik een keer per week lunchgeld zou geven.
Ik geef zelf niet eens 100 eu per maand uit aan lunch.

Amehoela dat ik zo iets zou financieren. Wil je elke dag een 10tje, ga maar werken.

Zakgeld zitten wij op 2,5 - 2 - 1,5 per week. Ze geven het uit aan snoep en millshakes. Voor vakantie krijgen ze altijd wat extra. Verder is het vrij te besteden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator zaterdag 6 juli 2019 @ 11:25:15 #118
5428 crew  miss_sly
pi_187777205
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 11:21 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Het meisje zou het ook gebruiken voor lunch. Ze krijgt iedere schooldag 10,- mee. Mijn zoon zegt dat ze ook iedere dag weer 10,- laat zien. Hij zegt het vol overtuiging. Ik opperde nog dat ze dan vast het overgebleven geld teruggeeft en weer opnieuw 10,- krijgt. Dit was volgens hem niet zo ;)
We zijn scholen in Amsterdam Zuid waar ik denk dat dit meisje prima tussen zou passen. Ik vind het bizar, maar geloof zeker dat het gebeurt.

Nou had ik vroeger ook altijd een tientje bij me (gulden dan), maar dat was voor de fietsenmaker mocht ik een lekke band krijgen. Wel altijd hetzelfde briefje, tot ik een lekke band had gehad, uiteraard ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 6 juli 2019 @ 11:26:40 #119
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187777219
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 11:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

We zijn scholen in Amsterdam Zuid waar ik denk dat dit meisje prima tussen zou passen. Ik vind het bizar, maar geloof zeker dat het gebeurt.

Nou had ik vroeger ook altijd een tientje bij me (gulden dan), maar dat was voor de fietsenmaker mocht ik een lekke band krijgen. Wel altijd hetzelfde briefje, tot ik een lekke band had gehad, uiteraard ;)
Ik vind dat je je kind moet leren met geld omgaan. Min of meer eindeloos budget kan geen goed van komen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_187777357
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 11:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, ik geloof er ook niets van.
En indien wel waar dan zijn het ouders met schuldgevoel die met geld compenseren, en daar zoveel van hebben dat ze de realiteit totaal kwijt zijn.
Je kind moet op school toch ook eten en drinken, en als die naar de stad gaat gaat ie toch ook even wat drinken? Kost allemaal geld
  zaterdag 6 juli 2019 @ 11:40:16 #121
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187777372
Ollie van 8 krijgt 5 euro per maand op zijn rekening gestort.
Hij koopt eens een ijsje als de ijscoman in de straat komt en wij het wel best vinden als het de 3e keer deze week is ;) maar verder spaart hij het op.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 6 juli 2019 @ 11:42:33 #122
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187777400
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 11:39 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Je kind moet op school toch ook eten en drinken, en als die naar de stad gaat gaat ie toch ook even wat drinken? Kost allemaal geld
Op school voldoet een broodtrommel en flesje drinken van thuis mee genomen prima. En zo af en toe een broodje kroket kopen ook, maar elke dag is totaal niet nodig.
Een keertje na schooltijd wat doen vraagt niet om 10 euro per dag. Dat is echt absurd.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_187777456
Tientje per dag vind ik ook wel veel maar 5 euro per dag vind ik niet zo vreemd. Zoiets geef ik zelf ook elke dag uit aan eten en drinken.
  zaterdag 6 juli 2019 @ 11:54:07 #124
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187777508
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 11:48 schreef Cryptocoryne het volgende:
Tientje per dag vind ik ook wel veel maar 5 euro per dag vind ik niet zo vreemd. Zoiets geef ik zelf ook elke dag uit aan eten en drinken.
Dat is meer dan 100 euro per maand. Terwijl als je thuis er 5 minuten in stopt, je voor max een euro boterhammen en beleg en drinken kan hebben?

En dat je in de werk kantine eet betekent niet dat een kind niet gewoon kan leren dat je van huis bammetjes meeneemt omdat het goedkoper en meestal ook gezonder is?

Van die 100 euro per maand die dan in de lunch gaat, gaat mijn kind een jaar op judoles, 3 maanden op gitaarles etc.
Er zijn zoveel betere bestemmingen voor die 100 euro dan een snack en zoete drank uit de schoolkantine.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_187777602
Ze neemt ook broodjes van thuis mee, maar ze drinkt ook graag een koud drankje, of een snackje. En daar krijgt ze geld voor mee.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 6 juli 2019 @ 12:15:07 #126
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187777738
Zoon hier regelt dat allemaal zelf. Toen hij jonger was gaf ik hem af en toe wel een extraatje om in de pauze iets te kopen. Verder gewoon brood mee.

Hier verkopen ze op de scholen overigens alleen broodjes met hartig beleg en water met prik (echte Duitse gewoonte :D ) en thee. Nu is hij oud genoeg om van het schoolterrein af te mogen en naar een supermarkt te wandelen voor een koud drankje of zo. Hij neemt brood en water overigens zelf mee van huis.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_187778104
Geld storten op de rekening... Ik ga maar beginnen met cash. Minder handig voor mij. Meer overzicht voor de kinderen denk ik. Zal ze eens zeggen wat reminders in the plannen.

Hier op school iedere dag drie gangen lunch. Verplicht. Verder niets te koop dus daar hoeven ze het niet uit te geven. En ze mogen ze het terrein niet af.
Met een meidenkwartet
pi_187778115
Mijn elfjarige heeft geluk: ik smeer zijn brood nog steeds (maar dat komt ook omdat er 3 rondlopen met een ochtendhumeur en nr4 er vreselijk vrolijk tussendoor stuitert :@ )
En hij heeft ook pech: hij krijgt nu 7,50 per maand gestort. Vrij te besteden, niet voor cadeautjes etc.
Tijdens de vakantie eens overleggen, of hij een mobiel abonnement wil (dan wel minder zakgeld) of zelf wat meer. Ik kom echt niet in de buurt van 5 euro per dag voor een 12 jarige. Eens een snack of ander drinken prima, maar dat hoeft heus niet dagelijks. Neem je lekker een boterham extra mee van huis, wij besteden ook nauwelijks iets extra's naast de gewone boodschappen. 4-5 euro per week komt eerder in de buurt.

De jongste van 7 krijgt 50 cent per week op zijn rekening.
pi_187778150
Ik zou echt geen 5 euro per dag geven. Dat zou opgaan aan snoep en chocolade.
Met een meidenkwartet
  Moderator zaterdag 6 juli 2019 @ 13:32:46 #130
5428 crew  miss_sly
pi_187778700
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 11:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik vind dat je je kind moet leren met geld omgaan. Min of meer eindeloos budget kan geen goed van komen.
Eens. Maar veel van deze kinderen groeien echt heel anders op. Die hebben echt wel vrijwel onbeperkt geld. Die kopen ook geen broodje kroket, maar hele luxe broodjes bij luxe zaken. Maar ik zou mijn dochter daar ook niet naar school doen, want wij zouden daar niet aan mee kunnen en willen doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 6 juli 2019 @ 14:04:08 #131
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187779043
Ik ben echt niet gedisciplineerd wat geld betreft :@

Ze kreeg zakgeld en dan had ik vaak geen losgeld in huis oid. Ook vroeg ze tussendoor vaak geld om eten te kopen op school (mevrouw doet niet aan brood van huis, ook niet als ik het maak :') ) en dan gaf ik toe, want anders heeft ze honger. Dus nu doe ik eigenlijk maar en geef ik wanneer ik wil.

Maar dat gaat niet over 10 euro p/d.
  zaterdag 6 juli 2019 @ 14:09:01 #132
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187779104
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 14:04 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik ben echt niet gedisciplineerd wat geld betreft :@

Ze kreeg zakgeld en dan had ik vaak geen losgeld in huis oid. Ook vroeg ze tussendoor vaak geld om eten te kopen op school (mevrouw doet niet aan brood van huis, ook niet als ik het maak :') ) en dan gaf ik toe, want anders heeft ze honger. Dus nu doe ik eigenlijk maar en geef ik wanneer ik wil.

Maar dat gaat niet over 10 euro p/d.
Ze hebben hier alle 3 een rekening en zakgeld gaat elke week automatisch.

Ze mogen zeker niet al het geld houden wat ze vinden in huis, er slingeren namelijk genoeg muntjes rond. Soms zeg ik hou maar, maar dat moet gewoon een uitzondering blijven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 6 juli 2019 @ 18:15:10 #133
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_187782739
Mijn 12-jarige krijgt 5 euro per week. Brood van thuis, iets lekkers mee (snicker meestal) en 1 of 2 bekers/flesjes drinken.
Wil hij wat anders op school moet het van doen die 5 euro. Beter nu inzien dat geld niet eindeloos is dan over een paar jaar schulden...
pi_187782993
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 12:50 schreef Cathmar het volgende:
Ik zou echt geen 5 euro per dag geven. Dat zou opgaan aan snoep en chocolade.
Maar door dat wel te geven leert je kind ook de waarde van geld. Ik wil liever dat ze weten hoe ze ermee om moeten gaan dan ze altijd kort houden qua geld en als ze dan eens iets hebben om uit te geven dat ze het uitgeven aan snoep en chocola, dan hebben ze niks geleerd van het kort houden.
pi_187783027
Mijn 9 jarige krijgt 2 euro zakgeld per week. Ze mag er tot dusver juist geen eten van kopen omdat ik dat niet nodig vind, eten verzorgen wij.

Ik weet dat ik dat moet laten varen tegen de tijd dat ze naar de middelbare gaat, maar dat duurt nog even gelukkig. Overigens is dan het plan dan dat ze nog steeds gewoon eten en drinken van thuis mee krijgt, maar ik begrijp ook dat ze af en toe een snackje op school willen kopen. Dat deed ik zelf vroeger ook. We hadden het niet breed en ik kreeg geen zakgeld, maar ik kreeg dan 1 keer per week 1 euro mee voor een broodje kroket of iets anders lekkers. O+
pi_187783103
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 18:35 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mijn 9 jarige krijgt 2 euro zakgeld per week. Ze mag er tot dusver juist geen eten van kopen omdat ik dat niet nodig vind, eten verzorgen wij.

Ik weet dat ik dat moet laten varen tegen de tijd dat ze naar de middelbare gaat, maar dat duurt nog even gelukkig. Overigens is dan het plan dan dat ze nog steeds gewoon eten en drinken van thuis mee krijgt, maar ik begrijp ook dat ze af en toe een snackje op school willen kopen. Dat deed ik zelf vroeger ook. We hadden het niet breed en ik kreeg geen zakgeld, maar ik kreeg dan 1 keer per week 1 euro mee voor een broodje kroket of iets anders lekkers. O+
Mijn kind is nu 15, ze krijgt 15 euro zakgeld per week, 70 euro aan kleedgeld, en als ze om geld vraagt krijgt ze het. Wij verzorgen ook eten en drinken maar die 5 euro per dag komt vaak wel op, ook al neemt ze brood van thuis mee, een drinkje en een snack is vaak al 3,50 per dag, op die school verkopen ze alleen fruit,geen vette happen, wel soep vd dag, koffie thee en ranja, maar ze gaat in een tussenuur vaak even naar de jumbo
  zaterdag 6 juli 2019 @ 18:48:15 #137
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_187783186
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 18:41 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Mijn kind is nu 15, ze krijgt 15 euro zakgeld per week, 70 euro aan kleedgeld, en als ze om geld vraagt krijgt ze het. Wij verzorgen ook eten en drinken maar die 5 euro per dag komt vaak wel op, ook al neemt ze brood van thuis mee, een drinkje en een snack is vaak al 3,50 per dag, op die school verkopen ze alleen fruit,geen vette happen, wel soep vd dag, koffie thee en ranja, maar ze gaat in een tussenuur vaak even naar de jumbo
Ik neem wel aan dat die 70 euro kleedgeld per maand is en niet per week.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_187783193
Het is maar net wat je gewend bent.. ik haal gemiddeld eens per week iets lekkers buiten het gewone eten om. En mijn man misschien 2 keer. Dan kom je met 5 euro pp per week een heel eind.

Als ze later zichzelf financieel moeten redden, is er ook geen oneindige berg geld waar ze uit kunnen putten. Een beperking qua hoeveelheid geld en bijbehorende keuzes krijgen ze later ook genoeg. Het is niet elke dag feest..

Wij hadden vroeger altijd tosti-vrijdag(2 gulden). En de andere dagen soms een kop koffie/thee(50 cent). Dan was je voor 5 gulden O+ ook wel klaar :P
  zaterdag 6 juli 2019 @ 19:00:03 #139
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187783380
Ik heb perioden dat ik dagelijks ga lunchen, maar ook hele perioden dat ik gewoon een broodje kaas meeneem.

Mijn oudste gaat gewoon zelf naar de supermarkt na school, op de donderdag is ze bij oma en dat is gelijk aan afspreken met vriendinnen uit het dorp. Ritsen bifi worstjes en blikjes sinas. Ik moet er wel om lachen, je ziet gewoon hoe ze naar een echte puber aan het groeien is.

Laatst werd ze aangesproken door een mevrouw in de rij, “lekker gezond meiden”. Maar goed de mevrouw had zelf alleen ijs op de band liggen dus mijn dame had meteen het antwoord terug “moet jij zeggen”.
In een dorp komt dat dan wel terug bij ons, maar de mevrouw vond het ook wel een terechte opmerking.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 6 juli 2019 @ 19:02:28 #140
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_187783406
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 19:00 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb perioden dat ik dagelijks ga lunchen, maar ook hele perioden dat ik gewoon een broodje kaas meeneem.

Mijn oudste gaat gewoon zelf naar de supermarkt na school, op de donderdag is ze bij oma en dat is gelijk aan afspreken met vriendinnen uit het dorp. Ritsen bifi worstjes en blikjes sinas. Ik moet er wel om lachen, je ziet gewoon hoe ze naar een echte puber aan het groeien is.

Laatst werd ze aangesproken door een mevrouw in de rij, “lekker gezond meiden”. Maar goed de mevrouw had zelf alleen ijs op de band liggen dus mijn dame had meteen het antwoord terug “moet jij zeggen”.
In een dorp komt dat dan wel terug bij ons, maar de mevrouw vond het ook wel een terechte opmerking.
Hou oud is je oudste nu, Ticootje?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 6 juli 2019 @ 19:04:43 #141
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187783431
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 19:02 schreef livelink het volgende:

[..]

Hou oud is je oudste nu, Ticootje?
Bijna 12.

Over het algemeen is ze wel redelijk terughoudend hoor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 6 juli 2019 @ 19:08:27 #142
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_187783480
Over pubers gesproken: ik dacht dat ik er wel redelijk doorheen gezwijnd was met mijn oudste, maar ik had te vroeg gejuicht. Ze is nu 17 en begint steeds meer te puberen :o
Het valt waarschijnlijk nog allemaal heel erg mee; er is geen sprake van drank en drugs en jongens en zo, maar wij doen in haar ogen nauwelijks meer iets goeds. De sfeer in huis is soms echt om te snijden. Niet gezellig hoor.

Mijn 15-jarige zoon vertoont gelukkig nog geen tekenen van puberteit *O*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 6 juli 2019 @ 19:24:26 #143
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187783663
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 18:32 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Maar door dat wel te geven leert je kind ook de waarde van geld. Ik wil liever dat ze weten hoe ze ermee om moeten gaan dan ze altijd kort houden qua geld en als ze dan eens iets hebben om uit te geven dat ze het uitgeven aan snoep en chocola, dan hebben ze niks geleerd van het kort houden.
Het is niet kort houden maar leren dat geld niet oneindig is en je keuzes moet maken.
Dat heeft niks met snoep en chocola te maken.
Juist door het te blijven geven leren ze de waarde niet.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 6 juli 2019 @ 19:40:14 #144
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187783834
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 19:24 schreef laziness het volgende:

Het is niet kort houden maar leren dat geld niet oneindig is en je keuzes moet maken.
Dat heeft niks met snoep en chocola te maken.
Juist door het te blijven geven leren ze de waarde niet.
Mee eens. Mijn schoonmoeder vertelde weleens dat, als ze haar zoons wat geld gaf, twee het in hun spaarpot stopten en eentje rende naar de snoepwinkel. Drie keer raden wie van hen nog altijd niet goed met geld kan omgaan ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 6 juli 2019 @ 19:46:10 #145
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187783908
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 19:40 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Mee eens. Mijn schoonmoeder vertelde weleens dat, als ze haar zoons wat geld gaf, twee het in hun spaarpot stopten en eentje rende naar de snoepwinkel. Drie keer raden wie van hen nog altijd niet goed met geld kan omgaan ;)
Ik kon ook nooit sparen. :D

En ik ben echt wel slordig met geld. Zo weet ik ook echt niet precies wat erin komt, uitgaat, wat dingen precies kosten.

Ik neem me vaak voor om wat meer orde erin te krijgen, maar neem er de tijd niet voor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 6 juli 2019 @ 20:01:39 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187784094
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 18:32 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Maar door dat wel te geven leert je kind ook de waarde van geld. Ik wil liever dat ze weten hoe ze ermee om moeten gaan dan ze altijd kort houden qua geld en als ze dan eens iets hebben om uit te geven dat ze het uitgeven aan snoep en chocola, dan hebben ze niks geleerd van het kort houden.
Een 15-jarige moet 2 uur werken voor ¤ 5,=
Ik weet niet wat jij per dag aan tussendoortjes en lekkers en weet ik veel wat uitgeeft, maar een kind leert niet "de waarde van geld" als je ze 2 uurlonen werken per dag cadeau doet om maar lekker uit te geven.

Stel even dat jij 2 uurlonen over de balk zou smijten aan lunch, lekkers en leuks, je vrouw zou hetzelfde doen, dan is de helft van wat je per dag verdient al op aan leuks, lekkers en lunch voor 2 personen.
Ik weet niet hoor, maar ons budget ziet er een beetje anders uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 6 juli 2019 @ 20:07:25 #147
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187784177
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 19:46 schreef Ticootje het volgende:

Ik kon ook nooit sparen. :D

En ik ben echt wel slordig met geld. Zo weet ik ook echt niet precies wat erin komt, uitgaat, wat dingen precies kosten.

Ik neem me vaak voor om wat meer orde erin te krijgen, maar neem er de tijd niet voor.
Ik heb het ook door schade en schande moeten leren hoor ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 6 juli 2019 @ 20:38:47 #148
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187784566
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 19:08 schreef livelink het volgende:
Over pubers gesproken: ik dacht dat ik er wel redelijk doorheen gezwijnd was met mijn oudste, maar ik had te vroeg gejuicht. Ze is nu 17 en begint steeds meer te puberen :o
Het valt waarschijnlijk nog allemaal heel erg mee; er is geen sprake van drank en drugs en jongens en zo, maar wij doen in haar ogen nauwelijks meer iets goeds. De sfeer in huis is soms echt om te snijden. Niet gezellig hoor.

Mijn 15-jarige zoon vertoont gelukkig nog geen tekenen van puberteit *O*
Sterkte.
  zaterdag 6 juli 2019 @ 20:48:04 #149
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187784694
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 14:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ze hebben hier alle 3 een rekening en zakgeld gaat elke week automatisch.

Ze mogen zeker niet al het geld houden wat ze vinden in huis, er slingeren namelijk genoeg muntjes rond. Soms zeg ik hou maar, maar dat moet gewoon een uitzondering blijven.
Mijn vriend laat altijd overal en nergens geld slingeren, ik niet.
Ik weet niet eens waar wat ligt, ze zou het zo kunnen pakken zonder dat ik het door heb.

Ze heeft nu ook wel een rekening, maar ik vind dit ook wel makkelijk.
Geven wanneer ik het wil.

En als ze echt aan het sparen is of ze wil iets groots doet ze wel is een klusje.
Ze is nog te jong om echt een bijbaantje te hebben.
Meestal doet ze dan de tuin vegen als ik de heg snoei ofzo, dan geef ik meestal een 10tje.
pi_187784725
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 18:41 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Mijn kind is nu 15, ze krijgt 15 euro zakgeld per week, 70 euro aan kleedgeld, en als ze om geld vraagt krijgt ze het. Wij verzorgen ook eten en drinken maar die 5 euro per dag komt vaak wel op, ook al neemt ze brood van thuis mee, een drinkje en een snack is vaak al 3,50 per dag, op die school verkopen ze alleen fruit,geen vette happen, wel soep vd dag, koffie thee en ranja, maar ze gaat in een tussenuur vaak even naar de jumbo
Mijn dochter kan hoog en laag springen, zoveel geld zou ze echt niet krijgen. Als ze voor zichzelf moet zorgen komt het geld ook niet eindeloos binnen en ik wil graag dat ze dat nu al leert.
  zaterdag 6 juli 2019 @ 20:51:20 #151
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187784734
Ik geef geen geld voor klusjes. We moeten gewoon met zn allen af en toe eens een handje helpen om alles op orde te houden.

Zo rijden de kinderen de container om, wordt vaak de vaatwasser even ingeruimd, doekje over de tafel als ik dat vraag, even het kleed stofzuigen.

Ik ga er niet aan beginnen dat elke keer dat ze een keertje wat doen dat ze dan geld krijgen. Ik krijg ook geen geld omdat ik het huishouden doe.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 6 juli 2019 @ 21:04:59 #152
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187784953
Hier ook geen geld voor gewone huishoudelijke klussen. Hij heeft weleens geld gekregen om de auto te wassen en ook een keertje voor een schoonmaakklus die echt niet leuk was en die ik zelf niet kon doen. Maar dat zijn dan ook niet de normale dingen als vaatwasser in- of uitruimen en zo. Zijn kleren wassen doet hij overigens al een aantal jaren zelf (en uit zichzelf) ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 6 juli 2019 @ 21:23:09 #153
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187785312
Geld voor gewone huishoudelijke klusjes doe ik ook niet.

Maar ze hoeft niet veel te doen vind ik, iedere ochtend de hond uitlaten voor het huis (5 minuten werk) en eens in de 3 dagen een vuilniszak weggooien.
pi_187786154
Geld voor klusjes krijgen ze ook niet. Mijn kinderen hebben het slecht joh.

Helpen in huis hoort er gewoon bij. En ze zijn vijf dagen per week van 9-17 op school dus ze hoeven door de week echt amper iets te doen.

Maar zakgeld heb ik vandaag geregeld.
Wij hadden het vroeger echt krap en ik heb heel goed om leren gaan met geld en dat ga ik zeker doorgeven aan mijn kinderen.

@Ticootje zometeen met vijf misschien wel een extra doel om de financiën inzichtelijk te krijgen. Het geeft mij wel rust om goed inzicht te hebben en spaar doelen te hebben per jaar.
Met een meidenkwartet
  zaterdag 6 juli 2019 @ 22:09:17 #155
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187786239
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 22:05 schreef Cathmar het volgende:
Geld voor klusjes krijgen ze ook niet. Mijn kinderen hebben het slecht joh.

Helpen in huis hoort er gewoon bij. En ze zijn vijf dagen per week van 9-17 op school dus ze hoeven door de week echt amper iets te doen.

Maar zakgeld heb ik vandaag geregeld.
Wij hadden het vroeger echt krap en ik heb heel goed om leren gaan met geld en dat ga ik zeker doorgeven aan mijn kinderen.

@:Ticootje zometeen met vijf misschien wel een extra doel om de financiën inzichtelijk te krijgen. Het geeft mij wel rust om goed inzicht te hebben en spaar doelen te hebben per jaar.
Ik heb straks tijd!
Sparen is opzich niet het probleem, ik denk alleen dat we best wat meer inzicht mogen hebben, idd straks nog 2 erbij...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_187786354
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 22:09 schreef Ticootje het volgende:

Ik heb straks tijd!

Ik ben benieuwd!!
Met een meidenkwartet
pi_187790648
Mijn kinderen van 5 en 6 (oktober 7) geven we zakgeld. Die van 5 krijgt 50 cent er week en die van bijna 7 krijgt 1 euro. Besloten dit jaar niet te verhogen volgend jaar met de zomervakantie gaat de jongste naar 1 euro oudste naar 1.50

De hoogte bepaal ik nav de Nibud site

Ik schrik serieus van sommige bedragen hier. Elke dag eten kopen op school etc... Ze kunnen brood mee krijgen en mogen als ze ouder zijn best zo nu en dan wat lekkers kopen. Ook ja anders hebben ze honger, dan hebben ze maar honger moet je maar brood mee nemen.

Ik heb een potje hier staan met allemaal muntjes van 50, 1 en 2 en daar gaat het zakgeld op zaterdag uit. Dit weekend heb ik met de oudste overlegd of ik mocht wisselen uit zijn spaarpot dus die heeft nu 2 briefjes van 20 en ik 35 euro aan kleingeld en briefje van 5 terug.
Hij heeft gecontroleerd wat de ruil was en vond het goed

[ Bericht 24% gewijzigd door Goitske op 07-07-2019 07:50:04 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 7 juli 2019 @ 09:47:49 #158
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187791167
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2019 07:31 schreef Goitske het volgende:
Hij heeft gecontroleerd wat de ruil was en vond het goed

O+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 7 juli 2019 @ 12:13:57 #159
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_187792650
Ik moet even een correctie maken van wat ik eerst zei: ik zei dat mijn 15-jarige 40 euro zakgeld per maand kreeg, maar het is 20 euro. Net nog even voor de zekerheid nagekeken.

Dus dan klopt het dat ik me inderdaad aan de richtlijnen van het Nibud hou.
Mijn 17- jarige krijgt 75 euro per maand en dat is inclusief kleedgeld.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 7 juli 2019 @ 15:52:47 #160
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_187795477
De 15-jarige krijgt 15 euro per maand en dan betalen wij haar mobiele telefoon-abonnement. Vorig jaar ofzo kreeg ze meer zakgeld, maar wilde ze per se een ander telefoon-abbo (meer data).. daar mocht ze zelf aan bijdragen dus..
Tegenwoordig werkt ze op zaterdag en weet ze dat ze voor bijv. een screenprotector voor d'r telefoon een paar uur moet werken.. Sindsdien is ze heel wat krenteriger ;-) Grootste deel van d'r salaris wordt gespaard.

Voor de middelste moeten we even bekijken hoeveel hij straks gaat krijgen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 7 juli 2019 @ 16:37:32 #161
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187796443
Oh, de oudste heeft wel een mobiel hier idd. 8 eu per maand. Die vergat ik dus helemaal.

Die heeft ze ook niet zelf hoeven kopen. Als hin stuk gaat dan moet ze wel zelf lappen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_187803163
Hier ook beiden een (2e hands) mobiel. A met een abonnement van 12 euro, T van 8 euro
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_187809985
A heeft helaas 2 tekorten en gaat volgend jaar naar 3 VMBO...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 8 juli 2019 @ 11:29:30 #164
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187810133
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 11:19 schreef Vicky het volgende:
A heeft helaas 2 tekorten en gaat volgend jaar naar 3 VMBO...
Wat deed ze nu?

Hier 1 tiende te kort, gelukkig gewoon over en ze zien het door de vingers.
Ze mag 2 onvoldoendes staan, alles wordt afgerond en staat daardoor 3x een 5 en je mag eigenlijk max 2 onvoldoendes.
Ze heeft moeite met Frans, geschiedenis & science.
  maandag 8 juli 2019 @ 12:16:01 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187810737
Ik blijf dat zoiets raars vinden, ik hoor het ook overal om me heen, zitten blijven mag niet meer, je gaat meteen een niveau terug. :?
***
  maandag 8 juli 2019 @ 12:48:03 #166
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187811191
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 12:16 schreef Brighteyes het volgende:
Ik blijf dat zoiets raars vinden, ik hoor het ook overal om me heen, zitten blijven mag niet meer, je gaat meteen een niveau terug. :?
Zitten blijven mag hier wel, er is èèn meisje wat blijf zitten (eerste klas) en er zijn er heel wat die inderdaad een niveau lager gaan doen 2de jaar en zelfs eentje een niveau lager eerste klas.

Ze kijken tegenwoordig echt heel erg naar de punten en gaan dan pas vergaderen. In mijn tijd waren cijfers niet zoveel waard (17 jaar geleden) als ik kijk naar mijn cijferlijsten en het advies.
pi_187811514
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 11:29 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Wat deed ze nu?

Hier 1 tiende te kort, gelukkig gewoon over en ze zien het door de vingers.
Ze mag 2 onvoldoendes staan, alles wordt afgerond en staat daardoor 3x een 5 en je mag eigenlijk max 2 onvoldoendes.
Ze heeft moeite met Frans, geschiedenis & science.
Havo/vwo
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 8 juli 2019 @ 13:11:42 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187811616
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 12:48 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Zitten blijven mag hier wel, er is èèn meisje wat blijf zitten (eerste klas) en er zijn er heel wat die inderdaad een niveau lager gaan doen 2de jaar en zelfs eentje een niveau lager eerste klas.

Ze kijken tegenwoordig echt heel erg naar de punten en gaan dan pas vergaderen. In mijn tijd waren cijfers niet zoveel waard (17 jaar geleden) als ik kijk naar mijn cijferlijsten en het advies.
Hier gebeurt het volgens mij bij hoge uitzondering.

En idd hoorde ik ook van vrienden van mij dat hun zoon ook nog het risico loopt om en een niveau lager en dan nog eens de klas doubleren. Ik vind dat maar vaag hoor.

Vicky, wat vindt A er zelf van? Het kan wel helpen de druk wat van de ketel te halen voor haar? (Als dat is waar het aan schort natuurlijk. ;) )
***
pi_187811889
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 13:11 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hier gebeurt het volgens mij bij hoge uitzondering.

En idd hoorde ik ook van vrienden van mij dat hun zoon ook nog het risico loopt om en een niveau lager en dan nog eens de klas doubleren. Ik vind dat maar vaag hoor.

Vicky, wat vindt A er zelf van? Het kan wel helpen de druk wat van de ketel te halen voor haar? (Als dat is waar het aan schort natuurlijk. ;) )
Ze vindt het dubbel. Ene kant balen dat het niet gelukt is, maar ze liep al een tijdje op dr tenen. Andere kant dus ook wel weer "fijn" want stapje terug geeft ook lucht.

Ze hing er al een tijdje tegenaan en de proefwerkweek heeft de doorslag gegeven.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 8 juli 2019 @ 13:34:55 #170
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_187811992
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 13:11 schreef Brighteyes het volgende:
En idd hoorde ik ook van vrienden van mij dat hun zoon ook nog het risico loopt om en een niveau lager en dan nog eens de klas doubleren. Ik vind dat maar vaag hoor.
Dat gebeurde de zoon van een vriendin. Maar school was dusdanig niet in staat om aan te geven waarom, en hoe het zou helpen etc., dat ze ervoor heeft gekozen hem naar een andere school te sturen. Hij is inmiddels geslaagd, voor het VWO, zonder enige vertraging.
pi_187812300
Vicky wat rot voor A dat het net niet gelukt is. Aan de andere kant wel fijn als het vmbo voor de nodige rust zorgt, dat is ook heel wat waard.

Ik heb een BSO/alleen naar huis vraag, L van 9 jaar zit op dit moment 3 middagen per week op de BSO gaat en eigenlijk zou ze liever niet meer gaan.

Even een schets van de situatie:
De school staat op een afstand van 100 meter van ons huis, ze moet als ze uit school komt alleen een 30km straat in een woonwijk oversteken. L kan prima alleen thuis zijn want dat doet ze de laatste tijd ook als wij iets willen ondernemen met het gezin en zij geen zin heeft/andere plannen. Ze blijft gerust een paar uur alleen thuis en geniet daar enorm van.
L komt op de BSO dagen om 14.45 uur uit school. Mijn man komt elke dag tussen 16:00-16.15 uur thuis en werkt in het dorp/naastgelegen dorp, in theorie zou ze dan 1-1.5 uur alleen zijn na school. Aan de ene kant ben ik helemaal geen voorstander van een kind zelf naar huis laten gaan uit school, maar L vindt het heerlijk om alleen thuis te zijn. Ze geniet van de rust en kijkt tv, knutselt of speelt buiten. Het grote vraagstuk is dus, gaan we L toestaan om niet meer naar de BSO te gaan maar gewoon naar huis. Op één van haar BSO dagen werk ik sowieso altijd thuis soms meerdere dagen, ze zou dus in principe 2 dagen per week alleen thuiskomen.
Als ik L in het kort zou moeten beschrijven dan is dat: rustig, verantwoordelijk, loopt niet in zeven sloten tegelijk. Ik vertrouw haar wel als ze alleen thuis is. En toch vind ik het heel lastig, eigenlijk vind ik 9 te jong om alleen uit school te komen zonder dat er iemand op haar wacht, maar van naar de BSO gaan wordt ze niet gelukkig. Ik zit dus een beetje met mijn handen in het haar en weet niet zo goed wat de beste optie is. Voor mij zou dat BSO zijn, maar L verdient het ook om gehoord te worden en zij heeft daar een compleet andere mening over. Zijn er hier mensen met ervaring met een dergelijk proces?
  Licht Ontvlambaar maandag 8 juli 2019 @ 14:03:23 #172
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_187812368
Ja, hier ook zo’n situatie gehad. Kind werd vrij ongelukkig van BSO op een bepaald moment. Wij zijn er volgens mij begin groep 6 mee gestopt. Het waren ook twee dagen dat ze ongeveer 1-1,5 uur alleen thuis was. Vrij snel daarna zijn we ook gestopt met overblijven.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 8 juli 2019 @ 14:11:53 #173
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_187812481
Heb je wel de mogelijkheid om na school even contact te hebben? Al is het maar via Whatsapp? Dan weet jij/je man dat ze thuis is en kan ze evt problemen alvast even luchten.
Dat zou voor mijn oudste de grootste issue zijn, het alleen zijn als je niet lekker in je vel zit. Zelfstandigheid is daar het probleem ook niet.
Bij de jongste moet ik er de komende 10 jaar niet aan denken.

Evt eerst 1 dag doen? En dan afspreken dat je in de herfstvakantie opnieuw gaat kijken?
pi_187812999
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 14:11 schreef Deepfreeze het volgende:
Heb je wel de mogelijkheid om na school even contact te hebben? Al is het maar via Whatsapp? Dan weet jij/je man dat ze thuis is en kan ze evt problemen alvast even luchten.
Dat zou voor mijn oudste de grootste issue zijn, het alleen zijn als je niet lekker in je vel zit. Zelfstandigheid is daar het probleem ook niet.
Bij de jongste moet ik er de komende 10 jaar niet aan denken.

Evt eerst 1 dag doen? En dan afspreken dat je in de herfstvakantie opnieuw gaat kijken?
Contact hebben zou wat mij betreft sowieso moeten. Ik zou wel even een berichtje willen krijgen dat ze thuis is geloof ik. :@ We hebben een mobiele telefoon die standaard thuis ligt, dus ze zou ons kunnen appen/bellen als ze thuiskomt of als er iets aan de hand is.
pi_187813194
Toevallig hebben wij datzelfde aan de hand gehad Nikki. T wilde echt niet meer naar de BSO, ik heb geprobeerd te rekken tot ze 10 was maar na een incident (volgens T is ze geslagen door een pmw'er) was het klaar.

Wij wonen op zo'n 700m van school. T gaat met de fiets. De eerste paar keren ben ik 's ochtends meegefietst, daarna niet meer. Ze komt dus alleen naar huis, heeft een eigen sleutel en een mobiel. De afspraak is dat ze belt/appt als ze thuis is. A is over het algemeen ook thuis.

Ben wel benieuwd hoe het de komende zomervakantie gaat, dan zijn de dames 3 maandagen allen. Ik gok dat ze dan naar mijn moeder in Delft (6,5 km) gaan fietsen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 8 juli 2019 @ 18:36:34 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187816726
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 13:34 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Dat gebeurde de zoon van een vriendin. Maar school was dusdanig niet in staat om aan te geven waarom, en hoe het zou helpen etc., dat ze ervoor heeft gekozen hem naar een andere school te sturen. Hij is inmiddels geslaagd, voor het VWO, zonder enige vertraging.
:o Wauw! :o
***
  maandag 8 juli 2019 @ 18:39:37 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187816774
Hier gaat de 9-jarige ook al bijna een jaar niet meer naar de BSO. Nu ben ik het grootste deel van de tijd thuis, maar als ik weg ben, dan is het gelijk ook een paar uur. En dat vind ik niet altijd even leuk, maar het gaat prima, met behulp van de vierkante oppas, al dan niet met controller in de knuistjes.
Scheelt misschien wel dat broer van 11 er meestal ook bij is, maar ook niet altijd.
Over 1-1,5 uur zou ik niet twijfelen als je kind er overduidelijk aan toe is en het ook aan kan.
***
pi_187817257
Vicky, betekent het ook dat A naar een andere school moet of hebben ze ook VMBO? Begrijp heel goed dat het dubbel voor haar is...

Oudste zit ook in een combi klas Havo/ Atheneum. Hij staat nu net iets te laag om direct naar Atheneum te gaan. Wel voor alles voldoende (Duits/ Frans/ Spaans tellen dit jaar nog als 1 cijfer). Hij zit nu nog in zijn toetsweek, maar ik verwacht niet veel verandering. Het is iemand van last minute leren en huiswerk op school al afmaken, zodat hij thuis dus niets meer hoeft te doen. Thuis is vooral gamen belangrijk.
Het zal dus denk ik in de tweede ook nog Havo/ Atheneum blijven. Derde jaar moet er wel een keuze gemaakt worden.

Voor de jongste (9) hebben we vanaf het nieuwe schooljaar 1 dag BSO eraf gehaald. Hij gaat dan nog twee dagen en op die twee dagen zelf al om 17 uur naar huis.
Hij had vandaag een mooi rapport mee naar huis en gaat volgend jaar naar een combiklas groep 7/8.
  maandag 8 juli 2019 @ 19:27:17 #179
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_187817730
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 19:04 schreef Meimeltje het volgende:
Vicky, betekent het ook dat A naar een andere school moet of hebben ze ook VMBO? Begrijp heel goed dat het dubbel voor haar is...

Oudste zit ook in een combi klas Havo/ Atheneum. Hij staat nu net iets te laag om direct naar Atheneum te gaan. Wel voor alles voldoende (Duits/ Frans/ Spaans tellen dit jaar nog als 1 cijfer). Hij zit nu nog in zijn toetsweek, maar ik verwacht niet veel verandering. Het is iemand van last minute leren en huiswerk op school al afmaken, zodat hij thuis dus niets meer hoeft te doen. Thuis is vooral gamen belangrijk.
Het zal dus denk ik in de tweede ook nog Havo/ Atheneum blijven. Derde jaar moet er wel een keuze gemaakt worden.

Voor de jongste (9) hebben we vanaf het nieuwe schooljaar 1 dag BSO eraf gehaald. Hij gaat dan nog twee dagen en op die twee dagen zelf al om 17 uur naar huis.
Hij had vandaag een mooi rapport mee naar huis en gaat volgend jaar naar een combiklas groep 7/8.
Wel lekker dat de definitieve keuze dan nog een jaartje uitgesteld kan worden. Ik ben daar zeer groot voorstander van.

Wat jammer voor A. Vicky, maar het kan nog allemaal alle kanten op na de middelbare school.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_187817849
Als ik het zo lees lijkt 9 wel een normale leeftijd voor deze stap. Ik denk dat ik haar komende twee weken ga laten oefenen en als dat goed gaat kan ze evt. na de zomervakantie stoppen.
pi_187818053
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 19:34 schreef _NIKKI_ het volgende:
Als ik het zo lees lijkt 9 wel een normale leeftijd voor deze stap. Ik denk dat ik haar komende twee weken ga laten oefenen en als dat goed gaat kan ze evt. na de zomervakantie stoppen.
De oudste was 10 (groep 7) toen we het af gingen bouwen. Hij verveelde zich echt op de BSO.
De jongste (9,5) vermaakt zich nog prima, maar als hij de keus heeft is het ook naar huis ipv BSO. Het is denk ik echt afhankelijk van het kind en niet zozeer leeftijdsgebonden. Er zijn hier ook kinderen op school die al vanaf 7/8 jaar alleen thuis zijn na school, maar ook kinderen van 11/12 die nog naar de BSO gaan.
Het is hier ook wel een beetje praktisch. Met twee keer in de week korfbaltraining om 18:00 uur is het gehaast na mijn werk. Het is fijn als hij zich alvast kan omkleden of straks gewoon zelfstandig er naartoe kan gaan. We gaan nu wel een telefoon voor hm regelen. Hij is 1 van de weinige uit de klas die nog geen telefoon heeft en aangezien hij straks ook met 11-jarigen in de klas komt kan hij nu niet meer achterblijven.
pi_187818108
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 19:04 schreef Meimeltje het volgende:
Vicky, betekent het ook dat A naar een andere school moet of hebben ze ook VMBO? Begrijp heel goed dat het dubbel voor haar is...


Nee ze hoeft gelukkig niet van school af.

De mentor gaf ook nog als optie te doubleren maar dat wil A niet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_187818168
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 19:47 schreef Vicky het volgende:

[..]

Nee ze hoeft gelukkig niet van school af.

De mentor gaf ook nog als optie te doubleren maar dat wil A niet.
Wel fijn dat ze op dezelfde school kan blijven.
Doubleren is ook niet fijn. Na VMBO kan ze natuurlijk altijd nog naar de Havo als ze dat wil.
  maandag 8 juli 2019 @ 20:11:02 #184
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187818662
Ik ga met Jen beginnen af te bouwen na de zomer. De vrijdag mag ze naar huis komen.

Volgend jaar gaat Jen nog een keer groep 7 doen. Ze maakt nu eindelijk wat vorderingen en ik vind het zonde om die lijn niet nog even door te zetten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 8 juli 2019 @ 20:26:02 #185
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_187818966
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 20:11 schreef Ticootje het volgende:
Ik ga met Jen beginnen af te bouwen na de zomer. De vrijdag mag ze naar huis komen.

Volgend jaar gaat Jen nog een keer groep 7 doen. Ze maakt nu eindelijk wat vorderingen en ik vind het zonde om die lijn niet nog even door te zetten.
Groot gelijk, Ticootje.

Ik herken zoveel van wat jij over Jen schrijft in de route die ik met mijn zoon heb doorgemaakt. Hij begon ook pas in groep 7 voor het eerst wat vorderingen te maken. Niet gedoubleerd, want hij had ook al een jaar extra gekleuterd. Dus in groep 8 had hij nog hele lage scores op zijn Cito.
Maar als je daarbij in ogenschouw nam dat hij dus pas in groep 7 voor het eerst ging lezen was zijn Cito-score dus echt super. En gelukkig heeft zijn basisschool dat ook in hun advies meegenomen en kreeg hij dus het advies TL/Havo. En nu gaat hij naar 4 Havo, dus ze hadden het goed gezien. Hij heeft echt ten volle geprofiteerd van het feit dat het advies leidend was.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_187820831
Zo'n mooi verhaal vind ik dit, livelink O+ Zo'n bijzondere ontwikkeling na die oude verhalen over taxidrama's en brieven in kliko's van buren etc.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 8 juli 2019 @ 22:19:51 #187
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_187821431
Nou echt wel. Ik volg het andere topic ook al jaren en echt, zijn ontwikkeling is zo mooi om te volgen. O+
  maandag 8 juli 2019 @ 22:20:59 #188
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_187821459
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 21:52 schreef Vanyel het volgende:
Zo'n mooi verhaal vind ik dit, livelink O+ Zo'n bijzondere ontwikkeling na die oude verhalen over taxidrama's en brieven in kliko's van buren etc.
Ja he? Laatst kwam ik toevallig nog een taxichauffeur tegen van zijn slechtste periode. Die chauffeur kon bijna niet geloven dat het nu zo goed ging.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 8 juli 2019 @ 22:53:52 #189
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_187822131
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 19:47 schreef Vicky het volgende:

[..]

Nee ze hoeft gelukkig niet van school af.

De mentor gaf ook nog als optie te doubleren maar dat wil A niet.
was dit haar eerste jaar, Vicky? Ja toch he? Jammer voor haar dat het net niet lukte om binnen dit niveau over te gaan, maar als ze echt teveel op haar tenen moest lopen is dit vast een goede keuze.

Livelink, ik vind het ook zo mooi om te lezen hoe J zich ontwikkeld heeft. Heel spannend straks de overstap naar regulier onderwijs, ik hoop enorm dat dat goed uit zal pakken voor hem.

Hier gaan ze alweer naar de 5e en 3e na de zomer, wat gaat dat toch hard!
in de haak.
pi_187824336
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 22:53 schreef trui het volgende:

[..]

was dit haar eerste jaar, Vicky? Ja toch he? Jammer voor haar dat het net niet lukte om binnen dit niveau over te gaan, maar als ze echt teveel op haar tenen moest lopen is dit vast een goede keuze.

Livelink, ik vind het ook zo mooi om te lezen hoe J zich ontwikkeld heeft. Heel spannend straks de overstap naar regulier onderwijs, ik hoop enorm dat dat goed uit zal pakken voor hem.

Hier gaan ze alweer naar de 5e en 3e na de zomer, wat gaat dat toch hard!
Nee 2e
dus of 2 Havo nog een keer doen, of naar 3 vmbo
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 06:15:14 #191
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_187824349
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 06:05 schreef Vicky het volgende:

[..]

Nee 2e
dus of 2 Havo nog een keer doen, of naar 3 vmbo
Wat zou jij de beste keuze vinden, Vicky?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_187824452
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 06:15 schreef livelink het volgende:

[..]

Wat zou jij de beste keuze vinden, Vicky?
Lastig..

Aan de ene kant denk ik dat ze Havo aan kan, maar aan de andere kant heb ik haar afgelopen jaar echt zien struggelen..
En ik denk dat, voor haar, maar ook voor de sfeer in huis, het beter is als ze een stapje terug doet. We hebben we in december ook een lang gesprek over gehad met de mentor.

Daarbij wil ze zelf echt niet blijven zitten in de 2e.

Maar leeftijdstechnisch is ze nog echt een guppie..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_187843428
Vicky, een betere sfeer in huis zal ook fijn zijn. Even wat meer rust op schoolgebied.

Ik ben zelf vooral blij dat de oudste vandaag zijn laatste toets heeft. Ook als moeder kan zo’n toetsweek blijkbaar vreselijk zijn 😅 Zoon geeft aan dat het toch niet meer uitmaakt wat hij haalt, want hij had al eerder bij de leerkracht aan moeten geven dat hij kans wilde maken om het tweede jaar naar VWO te gaan. Hij liet het er de afgelopen week dus maar een beetje bij zitten. Heel misschien komt hij nu die 0,1 punt gemiddeld hoger te staan. Ze rekenen met afgeronde cijfers, best krom vind ik. Hij neemt niet snel initiatief, dus heeft zelf natuurlijk niet aangegeven dat hij kans wilde maken. Als hij de keus heeft wil hij wel het liefst naar VWO (zegt hij).
Ik hoop echt dat de motivatie volgend schooljaar iets groter is.
  maandag 22 juli 2019 @ 13:34:22 #194
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_188054062
Ik zoek even naar wat ervaringsverhalen op het gebied van vrijheden.
V wordt in september 7 en heeft heel erg de behoefte om uit huis te zijn. Het is misschien niet zo zeer dat hij perse weg hoeft, maar hij heeft vooral de behoefte niet bij zn broer te zijn. Wat voor zichzelf doen in zn kamer/ergens anders in huis zit er nog niet in (ofwel hij wil dan met ons wat doen maar zonder broer of zn broer zoekt hem op).

Hij gaat op dit moment dikwijls bij zijn opa en oma of bij de opa en oma van vriend op bezoek. Ik wil alleen niet dat dit te vaak gebeurt, vanwege het soort van verplichte karakter die het dan voor opa en oma krijgt (om hem te vermaken) en vanwege de hoeveelheid snoep wat hij dan te verwerken krijgt.

Hij mocht ook af en toe op de fiets naar een speeltuin in de buurt, maar na wat concrete berichten over een man van middelbare leeftijd die kinderen aanspreekt en wat beloftes maakt als ze mee komen, voelt dat op dit moment niet goed.

Ik wil hem wel graag volgen in zijn behoefte aan rust, maar weet niet zo goed hoe dit aan te pakken. Hij komt vanuit zichzelf gewoon aan niks toe en hem op gang helpen maakt dat hij er hoogstens 5 minuten opvolging aan geeft.

Er zijn geen buurkindjes om mee te spelen helaas.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  maandag 22 juli 2019 @ 17:19:21 #195
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_188058172
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 13:34 schreef AwayTL het volgende:
Ik zoek even naar wat ervaringsverhalen op het gebied van vrijheden.
V wordt in september 7 en heeft heel erg de behoefte om uit huis te zijn. Het is misschien niet zo zeer dat hij perse weg hoeft, maar hij heeft vooral de behoefte niet bij zn broer te zijn. Wat voor zichzelf doen in zn kamer/ergens anders in huis zit er nog niet in (ofwel hij wil dan met ons wat doen maar zonder broer of zn broer zoekt hem op).

Hij gaat op dit moment dikwijls bij zijn opa en oma of bij de opa en oma van vriend op bezoek. Ik wil alleen niet dat dit te vaak gebeurt, vanwege het soort van verplichte karakter die het dan voor opa en oma krijgt (om hem te vermaken) en vanwege de hoeveelheid snoep wat hij dan te verwerken krijgt.

Hij mocht ook af en toe op de fiets naar een speeltuin in de buurt, maar na wat concrete berichten over een man van middelbare leeftijd die kinderen aanspreekt en wat beloftes maakt als ze mee komen, voelt dat op dit moment niet goed.

Ik wil hem wel graag volgen in zijn behoefte aan rust, maar weet niet zo goed hoe dit aan te pakken. Hij komt vanuit zichzelf gewoon aan niks toe en hem op gang helpen maakt dat hij er hoogstens 5 minuten opvolging aan geeft.

Er zijn geen buurkindjes om mee te spelen helaas.
Lastig AwayTL. Hoe oud is zijn broertje? Mijn jongste had ook zo'n enorme vrijheidsdrang. Andere oorzaak, maar ik herken het probleem dus wel. Zijn vrijheidsdrang was zo groot dat hij ook echt regelmatig wegliep. Ik probeerde op een gegeven moment toch wel elke kans te pakken om met hem er op uit te gaan. Kan je niet mee naar de speeltuin (met broertje dan wel mee) en dat jij je dan in de speeltuin vooral met zijn broertje bezig houdt zodat hij alleen of met andere kinderen kan spelen?

Of misschien met zijn 3'en een eind gaan wandelen? En als dat niet mogelijk is, dan toch proberen een beetje los te laten en hem heel goed instrueren als het gaat om meegaan met vreemde mensen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 22 juli 2019 @ 18:48:47 #196
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188059463
Vanaf hoe oud is het normaal dat ze alleen buiten spelen? Bram loopt vanaf een jaar of 5 wel alleen naar oma ofzo. Nu fietst hij alleen naar vriendjes en vriendinnetjes.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 22 juli 2019 @ 19:07:28 #197
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188059861
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 18:48 schreef Ticootje het volgende:
Vanaf hoe oud is het normaal dat ze alleen buiten spelen? Bram loopt vanaf een jaar of 5 wel alleen naar oma ofzo. Nu fietst hij alleen naar vriendjes en vriendinnetjes.
Dat lijkt me enorm situatie- en kindafhankelijk?
Ik las eens dat het brein van een kind pas met 7 jaar voldoende ontwikkeld is om verkeerssituaties goed in te kunnen schatten om bijv veilig te kunnen oversteken.
KuikenGuppy
  maandag 22 juli 2019 @ 22:36:51 #198
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188064381
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 19:07 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat lijkt me enorm situatie- en kindafhankelijk?
Ik las eens dat het brein van een kind pas met 7 jaar voldoende ontwikkeld is om verkeerssituaties goed in te kunnen schatten om bijv veilig te kunnen oversteken.
Bram mag niet oversteken nog.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 22 juli 2019 @ 22:48:40 #199
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188064607
Mijn dochter zat in groep 6 toen ze voor het eerst echt uit het zicht buiten mocht spelen.
Maar ze had er daarvoor ook niet zoveel behoefte aan, woonomgeving was ook een stuk minder kindvriendelijk.

Ik zie waar we nu wonen kinderen van 4-5 al alleen buitenspelen, vind ik altijd wel eng.
Vooral als ze bij de sloot aan het klooien zijn.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 06:56:40 #200
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_188067883
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 17:19 schreef livelink het volgende:

[..]

Lastig AwayTL. Hoe oud is zijn broertje? Mijn jongste had ook zo'n enorme vrijheidsdrang. Andere oorzaak, maar ik herken het probleem dus wel. Zijn vrijheidsdrang was zo groot dat hij ook echt regelmatig wegliep. Ik probeerde op een gegeven moment toch wel elke kans te pakken om met hem er op uit te gaan. Kan je niet mee naar de speeltuin (met broertje dan wel mee) en dat jij je dan in de speeltuin vooral met zijn broertje bezig houdt zodat hij alleen of met andere kinderen kan spelen?

Of misschien met zijn 3'en een eind gaan wandelen? En als dat niet mogelijk is, dan toch proberen een beetje los te laten en hem heel goed instrueren als het gaat om meegaan met vreemde mensen.
Broertje is 4. Er op uit gaan doen we naar mijn beleving al vrij vaak, maar het kan niet altijd/heb ik ook gewoon niet altijd zin in (lekker dom zitten wachten totdat zij klaar zijn met spelen, hekel aan). Als we naar de speeltuin gaan en ik ben er bij komt hij ook vrij weinig aan spelen toe. Is altijd druk met wat ik dan mee ‘moet’ doen. De speeltuinen zijn niet zo groot dat hij echt iets anders kan gaan doen oid. Dan zouden we er echt een dagje uit van moeten maken.

Maar voordat er een hele discussie over wel/niet alleen buiten spelen wordt ontketend, (vind ik in onze omgeving nu al prima kunnen onder voorwaarden) nog mensen die ervaring hebben met een kind dat niet aan spelen toe komt? Daardoor ook alle aandacht gaat opeisen en zn broertje extreem gaat managen, waardoor die ook kneiter chagrijnig is.

Het is niet dat we heel veel speelgoed hebben waardoor hij niet kan kiezen en ook niet dat er niks is. Buiten dingen met een schermpje is hij toch niet geinteresseerd.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 07:32:10 #201
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_188068073
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 06:56 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Broertje is 4. Er op uit gaan doen we naar mijn beleving al vrij vaak, maar het kan niet altijd/heb ik ook gewoon niet altijd zin in (lekker dom zitten wachten totdat zij klaar zijn met spelen, hekel aan). Als we naar de speeltuin gaan en ik ben er bij komt hij ook vrij weinig aan spelen toe. Is altijd druk met wat ik dan mee ‘moet’ doen. De speeltuinen zijn niet zo groot dat hij echt iets anders kan gaan doen oid. Dan zouden we er echt een dagje uit van moeten maken.

Maar voordat er een hele discussie over wel/niet alleen buiten spelen wordt ontketend, (vind ik in onze omgeving nu al prima kunnen onder voorwaarden) nog mensen die ervaring hebben met een kind dat niet aan spelen toe komt? Daardoor ook alle aandacht gaat opeisen en zn broertje extreem gaat managen, waardoor die ook kneiter chagrijnig is.

Het is niet dat we heel veel speelgoed hebben waardoor hij niet kan kiezen en ook niet dat er niks is. Buiten dingen met een schermpje is hij toch niet geinteresseerd.
Nee, helaas kom ik niet verder dan het zelf initiëren en meedoen met het spelen. Zoals ik zei: ik herken het wel. Mijn kind had ook vrijwel geen andere kinderen waarmee hij kon spelen, maar hij wilde wel altijd heel graag spelen. Hij kwam in zijn eentje ook wel een heel eind, maar ik heb toch ook wel heel veel met hem gespeeld.

Wat bij ons wel een groot succes was, was een trampoline in de tuin. Daar kon hij alleen op spelen en het had tegelijkertijd ook zo'n grote aantrekkingskracht op andere kinderen, dat die ook regelmatig mee kwamen springen en spelen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 07:50:37 #202
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_188068200
Vonden de andere kinderen dat niet erg dan? Die focus op 1? Of zijn er bij jullie geen broertjes/zusjes :) .

Trampoline O+ O+ , helaas krijg ik dat er echt niet door bij vriend. Vindt dat veel te gevaarlijk ;( .

Oh en een niet onbelangrijke vraag: is dat meespelen voorbij gegaan? Dat is nl echt niet iets waar ik op zit te wachten, gaat zo extreem tegen mijn natuur in, maar wat moet, moet.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 08:10:03 #203
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_188068337
Mijn andere kind is inderdaad tekort gekomen. Pijnlijk onderwerp. Zij zocht haar heil bij anderen. Het meespelen is bij mij doorgegaan tot hij naar de middelbare school ging, maar bouwde wel steeds meer af. Nu doe ik elke dag nog wel een spelletje met hem voordat hij naar bed gaat,maar dat is gewoon leuk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 08:27:40 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188068448
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 19:07 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat lijkt me enorm situatie- en kindafhankelijk?
Ik las eens dat het brein van een kind pas met 7 jaar voldoende ontwikkeld is om verkeerssituaties goed in te kunnen schatten om bijv veilig te kunnen oversteken.
12 zelfs pas hoorde ik gisteren van een kinderpsychologe.
***
  dinsdag 23 juli 2019 @ 09:02:35 #205
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188068776
En een sport?

Dan hebben ze echt wat voor zichzelf? Of muziekles?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188069380
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 22:48 schreef SacreCoeur het volgende:
Mijn dochter zat in groep 6 toen ze voor het eerst echt uit het zicht buiten mocht spelen.
Maar ze had er daarvoor ook niet zoveel behoefte aan, woonomgeving was ook een stuk minder kindvriendelijk.

Ik zie waar we nu wonen kinderen van 4-5 al alleen buitenspelen, vind ik altijd wel eng.
Vooral als ze bij de sloot aan het klooien zijn.
Precies dit doen mijn 5 jarigen. Klooien bij de sloot, in bomen klimmen, takken verzamelen, thuiskomen met een boeketje zelfgeplukte paardenbloemen of klaprozen. Altijd zwarte voeten van de aarde en vieze kleding van het ravotten. O+ We wonen in een dorp in een rustige woonwijk en niet geheel onbelangrijk, ze kunnen zwemmen.
Ik gun de kinderen hun vrijheid en zie graag dat ze buitenspelen, maar wil daarnaast zelf wel ook enige mate van rust in mijn hoofd hebben. Daarom heb ik een paar maanden geleden gps horloges aangeschaft zodat ze mij kunnen bellen in geval van nood en ik ook contact met hen kan opnemen als ze naar huis moeten komen om even iets te eten/drinken. Als ik dat niet zou doen dan zouden ze dat letterlijk vergeten. Ik zie nu waar ze ongeveer uithangen en dat weten zij ook. Het is voor mij op dit moment de ideale oplossing. Mijn buitenkinderen worden namelijk ontzettend vervelend van binnenzitten, ze lopen dan letterlijk met hun ziel onder hun arm en zitten elkaar in de weg.
Ik heb heel erg moeten wennen aan deze situatie en met mijn dochter van inmiddels 9 had ik dit nooit aangedurfd, maar blijkbaar groei je als ouder ook en pas je je aan de situatie aan. Ik merk dat ik steeds minder in de app kijk om te zien waar ze zijn, maar dat vertrouwen moest echt even groeien.
pi_188069787
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 06:56 schreef AwayTL het volgende:

Broertje is 4. Er op uit gaan doen we naar mijn beleving al vrij vaak, maar het kan niet altijd/heb ik ook gewoon niet altijd zin in (lekker dom zitten wachten totdat zij klaar zijn met spelen, hekel aan). Als we naar de speeltuin gaan en ik ben er bij komt hij ook vrij weinig aan spelen toe. Is altijd druk met wat ik dan mee ‘moet’ doen. De speeltuinen zijn niet zo groot dat hij echt iets anders kan gaan doen oid. Dan zouden we er echt een dagje uit van moeten maken.

Maar voordat er een hele discussie over wel/niet alleen buiten spelen wordt ontketend, (vind ik in onze omgeving nu al prima kunnen onder voorwaarden) nog mensen die ervaring hebben met een kind dat niet aan spelen toe komt? Daardoor ook alle aandacht gaat opeisen en zn broertje extreem gaat managen, waardoor die ook kneiter chagrijnig is.

Het is niet dat we heel veel speelgoed hebben waardoor hij niet kan kiezen en ook niet dat er niks is. Buiten dingen met een schermpje is hij toch niet geinteresseerd.
Ik denk dat je het bij hem moet houden. Jij bent niet verantwoordelijk. Hij moet het zelf leren. Dus: niet zijn probleem willen oplossen, hoe lastig dat ook is. Je schrijft dat hij niet aan spelen 'toe' komt. Maar hij zal toch moeten leren zichzelf bezig te houden en te vermaken. Ik zou duidelijke regels maken voor in huis. Vaste tijden en momenten dat je samen iets doet, zoals een spelletje. Maar ook bijv de afspraak dat hij een half uur alleen op z'n kamer is, zonder schermpje. Dan moet hij het verder uitzoeken. Dan verveelt hij zich maar. Dat idee dat anderen verplicht zijn hem te vermaken, moet hij afleren, vind ik. Want op de langere termijn krijg je daarmee een kind dat geen verantwoordelijkheid neemt over het eigen gedrag. Ik merk het soms bij mijn dochter van vijf die een keer zei: 'Ik doe vervelend omdat jij niet met me wil spelen!" Nee, zo werkt het dus niet.

Misschien een idee om ipv naar een speeltuin te gaan samen te gaan wandelen, fietsen, of iets anders actiefs te doen? Ik snap wel dat speeltuinen niet aan alle kinderen besteed zijn. Het valt mij vaak op dat ouders bij een speeltuin in de natuur zitten, zelf op een bankje, kinderen spelen en na een half uur gaan ze weer weg, maar het hele omliggende bos is dan genegeerd. Terwijl even samen wandelen door zo'n bos soms meer creativiteit (en leuke gesprekjes) oproept dan de speeltuin.

[ Bericht 6% gewijzigd door Franny_G op 23-07-2019 10:33:47 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 23 juli 2019 @ 17:41:26 #208
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_188077027
In de basis ben in het helemaal met je eens. Ik ben vooralsnog ook niet begonnen aan het meespelen. Het nadeel is dat geen vermaak resulteert in het betere ‘pest je broer-werk’ en het perfectioneren van de ‘haal het bloed onder je moeders nagels-routine’ . Dat maakt het er niet gezelliger op. Dat is ook de reden dat hij dan zn heil maar ergens anders mag gaan zoeken dan thuis. Komt Franske ook eens aan spelen toe zonder gemicromanaged te worden.

Sporten doen ze overigens beide. V zit op voetbal en voor de vakantie nog op zwemles. Na de vakantie wil ik kijken voor muziek (verwacht niet dat hij de passie heeft om te oefenen, maar hij vermaakt zich inmiddels wel redelijk met spotify premium).

Er op uit gaan is bij ons meestal echt ergens met een doel. Doen wel wandeltochten in het bos etc, maar V is dan ook weer zon pessimist dat alles stom is :( :( :( . Dat trekt mijn geduld dan weer slecht :') . Geocatching vindt hij wel leuk, dat misschien maar eens vaker uit de kast trekken ^O^ .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 17:47:03 #209
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188077121
Ik zie dat het wel overal min of meer hetzelfde gaat.

Gelukkig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 17:51:04 #210
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_188077201
Jullie zijn mijn referentiekader :P . Ik heb een ‘dit is normaal, het zijn allemaal mini eikels’ nodig ;( , of hulp en tips. Ik ga uit van het positieve en hoop op het laatste.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 18:10:24 #211
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188077421
Sorry.

Het klinkt mij niet vreemd en ik noem mn kinderen ook gewoon een stelletje eikels.

Zelfs al ben je op vakantie met 50.000 andere kinderen, zwembaden, speeltuinen en animatie. Dan nog krijg ik of de klachten dat er niks te doen is, of dat er geen andere kinderen zijn of dat het zo ongezellig is als de andere 2 niet mee willen.

Bij de jumbo kun je toch voor dagjes uit sparen? Dus ik kreeg de vraag of ik die meuk spaarde: mijn antwoord: “nee wij doen nooit leuke dingen met de kinderen”.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 18:15:25 #212
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_188077481
Ach ja, en als je kinderen ouder worden doen zij ineens de leuke dingen en zit jij je thuis te vervelen bij wijze van spreken.
Mijn zoon is lekker met een vriend gaan zwemmen vandaag; mijn dochter is met vriendinnen naar de Parade en ik heb saai gewerkt en zit nu thuis. Het kan en zal verkeren.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 18:18:23 #213
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188077519
Hoe oud?

Die van mij ga ik straks eens de disco inschoppen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 18:20:19 #214
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_188077547
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 18:18 schreef Ticootje het volgende:
Hoe oud?

Die van mij ga ik straks eens de disco inschoppen.
15 en 17.
En ik ben al op het punt aangekomen dat ik niet eens meer wakker word als mijn 17-jarige dochter bij nacht en ontij thuiskomt.
's Ochtends kijk ik of haar fiets er staat, zodat ik weet dat ze thuis is :@
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 19:00:47 #215
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188078177
Ik slaap erop. Joene is vaak in het buitenland en komt dan op onchristelijke tijden thuis. Ik val pas echt in slaap als iedereen binnen is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 19:02:34 #216
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_188078199
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 19:00 schreef Ticootje het volgende:
Ik slaap erop. Joene is vaak in het buitenland en komt dan op onchristelijke tijden thuis. Ik val pas echt in slaap als iedereen binnen is.
Ja, dat hield ik niet meer vol. Ik heb nu wel vaak nachtelijke app-sessies met haar. Dan word ik even wakker en stuur snel een appje met de vraag waar ze is en of ze nog thuiskomt en als ik dan antwoord heb, val ik weer in slaap.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 20:29:05 #217
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188079969
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 19:02 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, dat hield ik niet meer vol. Ik heb nu wel vaak nachtelijke app-sessies met haar. Dan word ik even wakker en stuur snel een appje met de vraag waar ze is en of ze nog thuiskomt en als ik dan antwoord heb, val ik weer in slaap.
Ja maar ik slaap dus wel. Maar een soort half van.

Ook altijd als ik zelf reis, ik slaap minder diep ofzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188194454
Goedenavond allemaal,

Ik ben op zoek naar input... Sarah (over 2 dagen 5) mag na het eten nog even buiten spelen, maar om half 8 uiterlijk moet ze naar binnen, ben ik nou zo belachelijk in mijn tijd?

Ze lijkt de enige te zijn die al zo vroeg naar binnen/ bed moet, (mijn buurmeisje van 3 loopt gerust tot 22:00 buiten dat is de andere kant ;) ) maar ik vind half 8 gewoon een mooie tijd en natuurlijk als het 30 graden is mag ze best wel eens tot 20:00 maar dan is t wel klaar..

Hoe staan jullie hierin?
S. 2014
J. 2016
pi_188194510
Dat is toch een prima tijd?
Schudden voor gebruik
  maandag 29 juli 2019 @ 21:01:46 #220
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_188194557
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goedenavond allemaal,

Ik ben op zoek naar input... Sarah (over 2 dagen 5) mag na het eten nog even buiten spelen, maar om half 8 uiterlijk moet ze naar binnen, ben ik nou zo belachelijk in mijn tijd?

Ze lijkt de enige te zijn die al zo vroeg naar binnen/ bed moet, (mijn buurmeisje van 3 loopt gerust tot 22:00 buiten dat is de andere kant ;) ) maar ik vind half 8 gewoon een mooie tijd en natuurlijk als het 30 graden is mag ze best wel eens tot 20:00 maar dan is t wel klaar..

Hoe staan jullie hierin?
Wat heb jij eraan als ik zeg dat ik vind dat ze tot 21 uur op mag blijven?
Jij bent haar moeder dus jij bepaalt.
Waarom kies jij dit tijdstip? Is ze dan moe? Wil jij de avond voor jezelf.
pi_188194688
Ik vind half 8 een prima tijd voor een 5 jarige. Er wordt hier ook flink buitengespeeld na het avondeten, maar tussen 7 en half 8 moeten ze toch echt douchen en naar bed. Gewoon omdat er rond die tijd ook oudere kinderen rondhangen en ik dat niet prettig vind.
Buiten vakantie om mogen ze nu het 's avonds nog licht is soms in het weekend nog even naar buiten na het eten.
pi_188195024
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:01 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wat heb jij eraan als ik zeg dat ik vind dat ze tot 21 uur op mag blijven?
Jij bent haar moeder dus jij bepaalt.
Waarom kies jij dit tijdstip? Is ze dan moe? Wil jij de avond voor jezelf.
Ik probeer een beetje te peilen wat "de standaard" is... ik wil dat ze om half 8 naar binnen komt omdat ik dat een mooie tijd vind. Ze is pas 5 en heeft haar slaap echt hard nodig, anders eindigt ze oververmoeid en met koorts op de bank.
Dus ik heb er zeker mijn redenen voor maar ben ook nog nieuw in dit wereldje.
S. 2014
J. 2016
  maandag 29 juli 2019 @ 21:32:11 #223
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_188195105
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik probeer een beetje te peilen wat "de standaard" is... ik wil dat ze om half 8 naar binnen komt omdat ik dat een mooie tijd vind. Ze is pas 5 en heeft haar slaap echt hard nodig, anders eindigt ze oververmoeid en met koorts op de bank.
Dus ik heb er zeker mijn redenen voor maar ben ook nog nieuw in dit wereldje.
Je moet naar je kind kijken, en dat doe je.
Prima toch zo dan.
Mijn 9 jarige gaat om 20u
En mijn 11 jarige 20.15
Zal na de vakantie voor beide ietwat opschuiven
  maandag 29 juli 2019 @ 21:33:12 #224
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_188195121
Oh mensen, ik heb geloof ik even hulp nodig of een handvat om met het volgende om te gaan ... Herkenning? Help!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_188195165
Herken het niet rijst. Maar kan het nog een stukje verwerking van haar vader zijn? Of ben je weggeweest voor werk oid?
  maandag 29 juli 2019 @ 21:37:35 #226
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_188195215
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:35 schreef ferrari_rood het volgende:
Herken het niet rijst. Maar kan het nog een stukje verwerking van haar vader zijn? Of ben je weggeweest voor werk oid?
Ik heb geen idee, ze vertelt ons niets, dus ik heb geen idee hoe ik het kan uitvragen bij haar. Ze is net als hem, geen uiter. Ik ben wel weg naar mijn werk, maar ik werk maar 5 minuten van huis, dus ben nooit ver.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_188195312
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:37 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, ze vertelt ons niets, dus ik heb geen idee hoe ik het kan uitvragen bij haar. Ze is net als hem, geen uiter. Ik ben wel weg naar mijn werk, maar ik werk maar 5 minuten van huis, dus ben nooit ver.
Dat is lastig want teveel pushen werkt vaak ook niet. Hopelijk wil ze het toch zelf vertellen binnenkort.
pi_188196218
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:33 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Oh mensen, ik heb geloof ik even hulp nodig of een handvat om met het volgende om te gaan ... Herkenning? Help!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt als een paniekaanval maar wat is dan de trigger...kan het zijn dat er iets gebeurd is op dat feestje?
De narcose en wakker worden was goed gegaan toch? Soms komt het voor dat kinderen het "ineens" weg zijn later moeten verwerken, maar dar lijkt dit wel te heftig voor te zijn...
S. 2014
J. 2016
pi_188196524
Gewoonmezelf, ik vind 8 uur een prima tijd voor een 5 jarige.
Ik heb vaak discussie met mijn man over de tijd dat ze naar binnen moeten, die van mij zijn iets ouder. Maar hij kijkt ook erg naar wat de andere kinderen mogen. En wat mij betreft gaan ze gewoon op de afgesproken tijd naar bed, ook als de halve straat nog buiten rond loopt te keutelen.
Jij weet wat bij je kind past en als ze haar slaap hard nodig heeft dan lijkt het me goed om daar rekening mee te houden.

Rijst, wat naar om je kind zo in paniek (althans, zo klinkt het) te zien. Zeker ook als je er maar niet achter kan komen wat het is. Zou het werken om een knuffel te laten vragen of ze er iets over wil zeggen?
Heeft ze misschien iets gezien op tv ofzo waar ze bang van is geworden?
Hopelijk gaat het vanzelf weg zoals het ook ineens kwam, anders eens overleggen met de huisarts hoe lang je dit kan aankijken?
:*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_188197134
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:33 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Oh mensen, ik heb geloof ik even hulp nodig of een handvat om met het volgende om te gaan ... Herkenning? Help!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik lees hier maar af en toe mee maar lees ook iets over narcose. Een ontsteking mogelijk?

Google eens op PANDAS? Is wel een heel heftig verhaal als je dat googlet maar vrouw hier heeft er wel eens lezingen over gehad, zij vindt het acute begin van best heftig angstig gedrag nogal opvallend en zegt áls, dan is tijdig antibiotica een slim ding.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vanyel op 29-07-2019 23:04:30 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 30 juli 2019 @ 00:30:31 #231
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_188198555
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 22:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik lees hier maar af en toe mee maar lees ook iets over narcose. Een ontsteking mogelijk?

Google eens op PANDAS? Is wel een heel heftig verhaal als je dat googlet maar vrouw hier heeft er wel eens lezingen over gehad, zij vindt het acute begin van best heftig angstig gedrag nogal opvallend en zegt áls, dan is tijdig antibiotica een slim ding.

Ze is recent geopereerd aan keel en neusamandelen. Ging vrij goed..

Dank allemaal zo ver, ik lees en antwoord snel waar nog nodig.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_188199559
Narcose blijft nog even in je lichaam toch? Wellicht komt het toch daarvan. Echt naar om je kind zo in paniek te zien. Sterkte ermee
pi_188649940
Iemand nog een briljante oplossing tegen puberzweetlucht?
Andere deo gehaald in de hoop dat dat wat verschil maakt, maar wie weet zijn er nog andere oplossingen...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_188649965
Geen axe oid als deo maar een goede antitranspirant.
Je hebt ook spul dat je ‘s nachts moet aanbrengen maar die is vrij heftig.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:05:05 #235
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_188650702
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:26:44 #236
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_188651090
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 14:15 schreef Nijna het volgende:
Iemand nog een briljante oplossing tegen puberzweetlucht?
Andere deo gehaald in de hoop dat dat wat verschil maakt, maar wie weet zijn er nog andere oplossingen...
Ik heb veel baat gehad bij de deo's van Deoleen.. Ik ben een chronische zweter, vooral onder mijn armen.. heel vervelend (understatement).. :{
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:56:25 #237
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_188651535
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 14:15 schreef Nijna het volgende:
Iemand nog een briljante oplossing tegen puberzweetlucht?
Andere deo gehaald in de hoop dat dat wat verschil maakt, maar wie weet zijn er nog andere oplossingen...
Volg!
De opmerking vaker douchen viel hier in ieder geval verkeerd.
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:03:20 #238
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_188651665
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 15:56 schreef amaranta het volgende:

[..]

Volg!
De opmerking vaker douchen viel hier in ieder geval verkeerd.
Dat is, hoe logisch het ook klinkt niét de oplossing. Zweet stinkt namelijk niet.. Wanneer er bacteriën bijkomen wel.. :X
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_188651724
Ik zeg het gewoon.

Ik vraag in de ochtend of ze deo heeft gebruikt en ze moeten elke dag douchen.

Maar als ze uit school komen en hard gespeeld hebben, man man man !!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188652676
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 14:15 schreef Nijna het volgende:
Iemand nog een briljante oplossing tegen puberzweetlucht?
Andere deo gehaald in de hoop dat dat wat verschil maakt, maar wie weet zijn er nog andere oplossingen...
Geen oplossing, wel herkenning!

Kim heeft Fa maar dat werkt niet goed heb ik het idee. Ze heeft mijn deo (Dove) geprobeerd en dat lijkt al beter te helpen.
pi_188652781
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 14:17 schreef ferrari_rood het volgende:
Geen axe oid als deo maar een goede antitranspirant.
Je hebt ook spul dat je ‘s nachts moet aanbrengen maar die is vrij heftig.
Ik heb nu rexona gehaald en je hebt van dat spul als syneo 5 (ik weet niet of je dat bedoelt), maar mijn eigen ervaring is dat je oksels redelijk droog zijn, maar je op andere plekken meer gaat zweten ter compensatie.

quote:
Nog even bij drogist geweest, die wees dat spul ook aan, maar lijkt me gelijk zo heftig ofzo, ze raadde wel antibacteriele zeep aan. En anders kan ik altijd nog die maximale bescherming rexona halen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 15:26 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ik heb veel baat gehad bij de deo's van Deoleen.. Ik ben een chronische zweter, vooral onder mijn armen.. heel vervelend (understatement).. :{
Daar heb ik zelf geen goede ervaring mee.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 16:06 schreef Ticootje het volgende:
Ik zeg het gewoon.

Ik vraag in de ochtend of ze deo heeft gebruikt en ze moeten elke dag douchen.

Maar als ze uit school komen en hard gespeeld hebben, man man man !!
Douchen doet ze elke dag, deo moet ik helpen herinneren.
En zonder hard spelen wil het ook wel hoor ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_188653053
Ik heb het idee dat hoe extremer de middeltjes en hoe vaker we zouden gaan soppen, hoe erger we het maken.

Ergens moet je een lijf ook wat rust gunnen en leren zelf te reguleren.

Net als haren wassen. Ik was mn haar 1x per 2 weken eens met shampoo. De jongste was ik uberhaupt niet met shampoo, Leyla alleen als ze vies is en Jenny zo’n 1x per week. Verder spoelen we onze haren gewoon goed uit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188653918
quote:
Lokquote. Heeft ze nog meer van die paniekaanvallen gehad?
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:59:23 #244
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_188654065
Mitchum deodorant sticks werken hier prima!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_188654466
Ik ben zelf ook een flinke okselzweter en ik gebruik Syneo. Valt hier onder de heftige middeltjes denk ik, maar geen enkele deodorant hielp bij mij. Nu is Syneo ook niet hét middel, maar ik merk wel dat ik minder zweet en het minder stinkt. 3x per week gebruiken is meer dan voldoende. Zweetplekken en zweetgeur kan zó onzeker maken. Toen ik in de eerste klas zat was ik 'het meisje met de spijkerjasjes'. Dat was de enige manier om de zweetplekken in mijn shirts te verhullen. Strakke shirts, truien en t-shirts kon ik mijn hele pubertijd eigenlijk niet aan :'( Het fietsen van en naar school was ook mede-veroorzaker van het vele zweten.

Verder behandel ik Nu mijn kleding (met name shirtjes) onder de oksels af en toe met schoonmaakazijn. Nachtje laten intrekken, wassen en daarna het okseldeel van het shirt goed strijken. Zweetgeur trekt snel in je kleding en dat maakt ook dat je sneller gaat stinken en dat deo ook niet meer helpt. Bij de eerste zweetdruppels stinken mijn shirts soms al.

Sterkte met de zweters. Het is een natuurlijk meganisme, maar ook naar als je er te veel last van hebt.
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:12:05 #246
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_188657937
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 17:51 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Lokquote. Heeft ze nog meer van die paniekaanvallen gehad?
Nee, het is vooralsnog bij die ene keer gebleven. Wel nog eens lastig doen met ergens naar toe gaan. Al heeft ze me vorige week hoogst verbaasd door tegen me te zeggen.. 'mama, ik heb er over nagedacht en ga bij opa en oma logeren'! Zo geschiedde.. O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_188663835
Kim wordt straks onder volledige narcose geholpen aan haar gebit. Er moeten 4 elementen worden getrokken omdat ze te weinig ruimte heeft.. Met een beetje geluk helpt dit goed en hoeft ze geen beugel. En anders is ze iig van de drukpijn af. Blijft toch wel een beetje spannend voor mij. Vooral omdat Kim zo bang is. Of het me goed lukt om haar rustig te houden. Maar omdat ze er de laatste week veel last van heeft wil ze wel graag dat het opgelost gaat worden. Ben benieuwd!
pi_188664155
Spannend Ingrid. Zou fijn zijn als ze er zo vanaf komt. Na napijn zal ook nog wel een dingetje zijn (wat ik me herinner van mijn getrokken kiezen). Goed PCM geven, maar daar geven ze vast wel advies voor.
Het scheelt wel dat ze zelf het nut er wel van inziet..

Fijn rijstebuiltje!

Hier ook een beginnende zweter. Douchen meestal met water(met zeep verstoor je natuurlijke dingen), gewone deo, en er ruim omheen lopen is hier afdoende :P
pi_188667338
We zijn weer thuis. Het is goed gegaan. Narcose met alleen een infuus lukte niet. Toch een kapje erbij om rustig te worden, daarna kon het infuus aangelegd worden.
In de uitslaapkamer was ze nog aardig de weg kwijt, harrie in de warrie. ;) En nergens mee eens en de kiezen moesten maar weer terug gezet worden. En het infuus was ze het al helemaal niet mee eens. :)
Nu wel pijn en de boel is nog verdoofd wat natuurlijk raar aanvoelt. Ze loopt nog wat wankel en is moe en heeft flinke trek want ze moest nuchter blijven. Nu aan de bouillon en wat drinken. Eten zal straks vast wel lukken als de verdoving is uitgewerkt.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:41:26 #250
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_188673271
Dat klinkt heftig Ingrid. Bij mijn zoon kregen we ook de keuze voor narcose voor het trekken. Hij was panisch bij het idee dus uiteindelijk met gewone verdoving gedaan. Nu ik dit lees ben ik daar toch wel blij om. Die verwarring zou voor hem heel beangstigend zijn. Sterkte voor jullie vanavond en de komende dagen!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_188673536
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:41 schreef livelink het volgende:
Dat klinkt heftig Ingrid. Bij mijn zoon kregen we ook de keuze voor narcose voor het trekken. Hij was panisch bij het idee dus uiteindelijk met gewone verdoving gedaan. Nu ik dit lees ben ik daar toch wel blij om. Die verwarring zou voor hem heel beangstigend zijn. Sterkte voor jullie vanavond en de komende dagen!
Bij Kim was gewone verdoving geen optie. Maar tis iig achter de rug. We hebben naproxen voor de napijn, mag ook paracetamol naast.
Ze heeft nog 2 uur geslapen vanmiddag en net een klein beetje gegeten. Zometeen nog wat soep proberen. Drinken gaat wel goed en de verdoving is alleen bij de onderlip nog een beetje aanwezig. De naproxen lijkt goed te helpen.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:56:41 #252
11682 Moonah
Jolie femme
pi_188673541
Fijn dat het achter de rug is Ingrid!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_188675420
Fijn dat t klaar is ingrid!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_188682644
Fijn dat de ingreep achter de rug is. Hoe gaat het nu?

Puber heeft hier zijn eerste echte schooldag. En dat is echt een gevalletje; zeg rugtas, waar ga je met die brugpieper heen :P
(Maar hij heeft op donderdag pas zijn eerste les in 10:30 :o )
pi_188683292
Onze dochter is maandag op een nieuwe school in groep 7 begonnen. Ze stond te popelen om te starten, en kwam maandagmiddag helemaal blij en met zin in de volgende schooldag naar buiten. Dinsdag ging ze al bij klasgenootjes spelen. Gisteren kwamen we klasgenootjes tegen op het strand.

We moeten natuurlijk nog kijken hoe het op de langere termijn gaat, maar vooralsnog is ze ontzettend positief en blij.

Ze kijkt ook al heel erg uit naar de middelbare school :D Deden jullie brugklassers dat ook al een aantal jaren? Ik kan het me van mezelf niet herinneren, maar ergens is het ook niet gek, omdat het een volgende stap naar meer onafhankelijkheid en zelfstandigheid is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 29 augustus 2019 @ 09:10:22 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188683308
Oh, wat fijn dat dat zo goed gaat!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188683327
Fijne start Miss.
In groep 7 dacht hij er niet over na.. Maar begin groep 8 zagen we wel de verandering opeens. Ook dat hij er echt klaar voor was. Het is ook niet het type kind dat daar echt over nadenkt :P
pi_188683604
We hadden wel goede hoop dat het zo soepel zou gaan; ze is al heel vaak een heel flexibel persoon gebleken en ze legt gemakkelijk contacten met andere kinderen. Toch vonden wij het wel heel spannend of het dit keer, met een prepuber, ook zo gemakkelijk zou gaan.

Deepfreeze, dat zal ook verschil maken inderdaad, hoe het kind in elkaar zit. S is altijd al het type geweest dat vol verwachting vooruitkijkt naar wat komen gaat. Ze vindt het ook heel leuk en een beetje spannend dat ze dit jaar een voorlopig advies krijgt. Kwam ze zelf mee, wij zijn daar niet zo mee bezig :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188683667
Wat fijn Miss!!

T kijkt een beetje uit naar de middelbare..

Beide dames krijgen vandaag een beugel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_188683813
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 09:43 schreef Vicky het volgende:
Wat fijn Miss!!

T kijkt een beetje uit naar de middelbare..

Beide dames krijgen vandaag een beugel.
Beide een beugel? Op de foto's zien hun gebitten er altijd zo mooi recht uit!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 29 augustus 2019 @ 10:11:54 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188683990
Mijn groep 8-er kijkt er erg naar uit. Heeft ook zin ik huiswerk, zegt ie! :D

Ik had het zelf ook wel hoor. Maar ik had een 1,5 jaar oudere zus waar ik van alles van mee kreeg en ik vond het machtig interessant. :Y
***
pi_188684034
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 09:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Beide een beugel? Op de foto's zien hun gebitten er altijd zo mooi recht uit!
Ja allebei..

T een boksbeugel, A nu slotjes boven, later onder.


T heeft flinke overbeet (duimen), A vindt de grote ruimte tussen haar tanden niet mooi.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 18% gewijzigd door Vicky op 29-08-2019 10:43:11 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_188684393
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 07:34 schreef Deepfreeze het volgende:
Fijn dat de ingreep achter de rug is. Hoe gaat het nu?

Puber heeft hier zijn eerste echte schooldag. En dat is echt een gevalletje; zeg rugtas, waar ga je met die brugpieper heen :P
(Maar hij heeft op donderdag pas zijn eerste les in 10:30 :o )
Het gaat redelijk. Kim moest vannacht een paar keer spugen, voor de misselijkheid medicatie gehad. Lijkt nu goed te gaan.
Net voor het eerst vast voedsel geprobeerd en dat ging redelijk. Doet nog flink zeer met eten. Aan 1 kant is het nog wat dik en aan de binnenkant een beetje blauw. Maar met pijnstilling om de 4 uur gaat het wel. Ze is wel een stuk rustiger nog dan normaal.

Tyler is ook in groep 7 begonnen, had er veel zin in. Hij ziet de middelbare school ook wel zitten, komt ook door de verhalen van Kim.
pi_188684407
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 10:16 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ja allebei..

T een boksbeugel, A nu slotjes boven, later onder.

T heeft flinke overbeet (duimen), A vindt de grote ruimte tussen haar tanden niet mooi.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een knapperds! Hopelijk hebben ze niet veel last van de beugel.
pi_188688682
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 07:34 schreef Deepfreeze het volgende:
Fijn dat de ingreep achter de rug is. Hoe gaat het nu?

Puber heeft hier zijn eerste echte schooldag. En dat is echt een gevalletje; zeg rugtas, waar ga je met die brugpieper heen :P
(Maar hij heeft op donderdag pas zijn eerste les in 10:30 :o )
10.30u pas? De mijne begint elke dag om half 9, en heeft 1 dag tot half 2 en de andere dagen tot 3 uur.
Vandaag was laatst introductiedag, morgen echt aan de bak. Ik ben benieuwd.
De klas lijkt wel leuk, ze heeft al wat mensen ontdekt met dezelfde interesses, schept toch een band. Ben benieuwd hoe het serieuze werk straks gaat ;).

quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 09:09 schreef miss_sly het volgende:
Onze dochter is maandag op een nieuwe school in groep 7 begonnen. Ze stond te popelen om te starten, en kwam maandagmiddag helemaal blij en met zin in de volgende schooldag naar buiten. Dinsdag ging ze al bij klasgenootjes spelen. Gisteren kwamen we klasgenootjes tegen op het strand.

We moeten natuurlijk nog kijken hoe het op de langere termijn gaat, maar vooralsnog is ze ontzettend positief en blij.

Ze kijkt ook al heel erg uit naar de middelbare school :D Deden jullie brugklassers dat ook al een aantal jaren? Ik kan het me van mezelf niet herinneren, maar ergens is het ook niet gek, omdat het een volgende stap naar meer onafhankelijkheid en zelfstandigheid is.
Wat fijn dat de overgang zo soepeltjes lijkt te gaan!
Uitkijken naar de middelbare school deed ik niet zo volgens mij. Wel in groep 8 wat meer, ik was vooral benieuwd naar al die nieuwe vakken die ik zou krijgen.

Vicky, succes met de beugelbekkies!

Ingrid, beterschap! Hopelijk snel minder last.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_188688866
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 15:53 schreef Nijna het volgende:

[..]

10.30u pas? De mijne begint elke dag om half 9, en heeft 1 dag tot half 2 en de andere dagen tot 3 uur.
Vandaag was laatst introductiedag, morgen echt aan de bak. Ik ben benieuwd.
De klas lijkt wel leuk, ze heeft al wat mensen ontdekt met dezelfde interesses, schept toch een band. Ben benieuwd hoe het serieuze werk straks gaat ;).
[..]

Ja, maandag, dinsdag en woensdag 9:20 starten, donderdag 10:30 en vrijdag 8:30.. Dan wel ma-do-vrijdag tot 16:05 en di+woensdag 15:20. Voor een puber klinkt het wel lekker, het is ook echt geen ochtendmens. Dus hij vindt het wel best.

Hij zit met 3 trajecten in 1 stamklas. 2/3e van zijn klas moest vandaag de eerst 6 uur, de andere 1/3e de laatste 6 uur. Die overlappende uren hebben ze samen de vakken op eigen niveau(atheneum), de andere 2 uur vandaag zijn voor de stroming, Voor C met de Havo/atheneum-trajectgenoten samen.

Verder lijkt hij zijn draai wel te vinden, wat kinderen van zijn stroming waar hij mee omhangt.
pi_188694431
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 10:11 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn groep 8-er kijkt er erg naar uit. Heeft ook zin ik huiswerk, zegt ie! :D

:D :D Haha,ben benieuwd hoe het hem tzt zal bevallen!

Sly, wat fijn dat S zo enthousiast is en dat ze zo lekker gestart is. :)

Onze zoon is vorige week gestart op de middelbare school. De vele wisselingen van lokaal/rooster/docent en lesuitval vindt hij wel lastig mee om te gaan en brengen ook de nodige spanning met zich mee. Eén keer was het zo erg (magister gaf op zijn telefoon iets anders aan dan op mijn laptop) dat hij moest braken van de stress die dat opleverde. Toen heb ik hem een dagje thuis laten blijven om bij te komen.
Maar wat we ontzettend fijn vinden, is dat er twee knullen in de klas zitten met wie hij een goed contact heeft. Eéntje is zowel gisteren als vandaag bij ons thuis gekomen. Eerst samen huiswerk maken, daarna gamen. Ze doen blijkbaar alles met zijn drietjes op school.
Ik ben erg opgelucht, want onze zoon is (uiteraard... :D ) een fantastisch kind, maar niet alle kinderen prikken door zijn soms wat bijzondere gedrag heen. En deze twee jongens zijn ook serieus en zachtaardig. Ik ben zo blij met de klik tussen hen...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Licht Ontvlambaar donderdag 29 augustus 2019 @ 20:17:06 #268
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_188694562
Moonah, jouwes ook al naar de middelbare school :o Het gaat zo hard!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 29 augustus 2019 @ 20:19:08 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188694614
Nou, wat Sjeen zegt! :o
En wat sneu dat hij af en toe zo’n last heeft van die onduidelijkheid.
Maar dat van die klasgenoten is dan wel weer tof! :Y
***
pi_188694636
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 20:17 schreef Sjeen het volgende:
Moonah, jouwes ook al naar de middelbare school :o Het gaat zo hard!
Gheghe! :D Jazeker!
Hij is me zelfs al bijna voorbij gegroeid.
Let wel: bíjna.... ;)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_188694678
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 20:19 schreef Brighteyes het volgende:

Maar dat van die klasgenoten is dan wel weer tof! :Y
De basis, wat mij betreft.
Als je geen aansluiting vindt, kom je niet tot optimale ontwikkeling.
Dus ja, tof!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_188694817
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 20:11 schreef Moonah het volgende:

[..]

:D :D Haha,ben benieuwd hoe het hem tzt zal bevallen!

Sly, wat fijn dat S zo enthousiast is en dat ze zo lekker gestart is. :)

Onze zoon is vorige week gestart op de middelbare school. De vele wisselingen van lokaal/rooster/docent en lesuitval vindt hij wel lastig mee om te gaan en brengen ook de nodige spanning met zich mee. Eén keer was het zo erg (magister gaf op zijn telefoon iets anders aan dan op mijn laptop) dat hij moest braken van de stress die dat opleverde. Toen heb ik hem een dagje thuis laten blijven om bij te komen.
Maar wat we ontzettend fijn vinden, is dat er twee knullen in de klas zitten met wie hij een goed contact heeft. Eéntje is zowel gisteren als vandaag bij ons thuis gekomen. Eerst samen huiswerk maken, daarna gamen. Ze doen blijkbaar alles met zijn drietjes op school.
Ik ben erg opgelucht, want onze zoon is (uiteraard... :D ) een fantastisch kind, maar niet alle kinderen prikken door zijn soms wat bijzondere gedrag heen. En deze twee jongens zijn ook serieus en zachtaardig. Ik ben zo blij met de klik tussen hen...
Wat sneu van die stress.
Maar wat fijn dat hij zo leuk contact heeft!

Dat gewissel van lokalen heeft mijn brugklasser heel veel minder als ik op het rooster kijk. Ze hebben in 1 lokaal les en de enige uitzonderingen zijn gym, muziek, theater en beelden vakken. De rest is allemaal in hetzelfde lokaal.
En een gebouw met alle brugklassers bij elkaar, morgen eerste dag les. We gaan de tas zo maar eens inpakken.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_188694892
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 20:26 schreef Nijna het volgende:

Dat gewissel van lokalen heeft mijn brugklasser heel veel minder als ik op het rooster kijk. Ze hebben in 1 lokaal les en de enige uitzonderingen zijn gym, muziek, theater en beelden vakken. De rest is allemaal in hetzelfde lokaal.
En een gebouw met alle brugklassers bij elkaar, morgen eerste dag les. We gaan de tas zo maar eens inpakken.
Oh, dat is mooi geregeld, zo veel in een vast lokaal.
Succes morgen, voor je grote dame!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_188694957
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 20:11 schreef Moonah het volgende:

[..]

:D :D Haha,ben benieuwd hoe het hem tzt zal bevallen!

Sly, wat fijn dat S zo enthousiast is en dat ze zo lekker gestart is. :)

Onze zoon is vorige week gestart op de middelbare school. De vele wisselingen van lokaal/rooster/docent en lesuitval vindt hij wel lastig mee om te gaan en brengen ook de nodige spanning met zich mee. Eén keer was het zo erg (magister gaf op zijn telefoon iets anders aan dan op mijn laptop) dat hij moest braken van de stress die dat opleverde. Toen heb ik hem een dagje thuis laten blijven om bij te komen.
Maar wat we ontzettend fijn vinden, is dat er twee knullen in de klas zitten met wie hij een goed contact heeft. Eéntje is zowel gisteren als vandaag bij ons thuis gekomen. Eerst samen huiswerk maken, daarna gamen. Ze doen blijkbaar alles met zijn drietjes op school.
Ik ben erg opgelucht, want onze zoon is (uiteraard... :D ) een fantastisch kind, maar niet alle kinderen prikken door zijn soms wat bijzondere gedrag heen. En deze twee jongens zijn ook serieus en zachtaardig. Ik ben zo blij met de klik tussen hen...
Het is ook zo’n overgang, van basisschool naar middelbare school. Zoveel indrukken en wijzigingen en dingen die je moet onthouden en doen.
Wat ontzettend fijn dat hij aansluiting bij die twee jongens heeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188694983
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 20:26 schreef Nijna het volgende:

[..]

Wat sneu van die stress.
Maar wat fijn dat hij zo leuk contact heeft!

Dat gewissel van lokalen heeft mijn brugklasser heel veel minder als ik op het rooster kijk. Ze hebben in 1 lokaal les en de enige uitzonderingen zijn gym, muziek, theater en beelden vakken. De rest is allemaal in hetzelfde lokaal.
En een gebouw met alle brugklassers bij elkaar, morgen eerste dag les. We gaan de tas zo maar eens inpakken.
Wat lekker rustig, zo weinig wisselingen.
Succes morgen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188702880
Ik zie voor vandaag 5 vakken, 6 uur les en 6 lokalen op het rooster staan. Hier ook veel wissels dus. De meeste vakken zijn in het bijgebouw met de andere brugklassers.
Gisteren hadden ze hun eerste echte schooldag, er viel gelijk al een uur uit, maar een paar minuten voor de les bleek een later uur naar voren te zijn geschoven. Hij is er rustig heen gehobbeld met zijn klasgenoten. Dus hij pikt dat blijkbaar allemaal wel.

Hij trekt ook vooral met een groepjes jongens op, 1 had in de pauze iets gezegd over een spel wat C niet hoefde te downloaden op zijn mobiel, want hij was dan toch nog een noob. Waarop een andere gezegd had dat C echt geen noob was in gamen. Dat had hem wel een goed gevoel gegeven O+

En zijn rugtas was 5,3 kg exl lunch :P
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 10:16:36 #277
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_188703200
Oh grappig dat je de schooltas hebt gewogen. Ga ik ook eens doen.
pi_188703398
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 10:16 schreef amaranta het volgende:
Oh grappig dat je de schooltas hebt gewogen. Ga ik ook eens doen.
Ik niet, hij kwam zelf naar beneden met dat getal :D
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:19:28 #279
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_188704229
Mijn dochter klaagt er ook over. Nu moet ik zeggen dat haar schooltas van zichzelf al best zwaar is. Zonder boeken. Maar het is wel een degelijke (en er moet elke dag een laptop mee ook). Gisteren was ze zich aan het verbazen over klasgenootjes die de boeken in een handtasje stoppen. Toevallig zat ik me daar ook over te verbazen. Omdat ik ‘s ochtends bij mijn eigen school ook een meisje had gezien met alle boeken in een handtasje.
Hip and fabulous
pi_188704403
Hier geen laptop mee, maar genoeg boeken en een multomap.
Ik wilde gisteren de tas ook achterop zijn fiets doen (nieuwe fiets, nog geen snelbinders, maar kwam een spin tegen). Maar dat wilde hij ook niet. Nou ja, dan zelf maar weten en 5 km fietsen met dat ding op je rug..
Hij heeft op school wel een kluisje. Dus hij heeft gisteren de boeken van de ochtendlessen daarin gedaan. Dat scheelt nog wel, als je de helft in je kluisje kan bewaren.
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:36:05 #281
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_188704655
Mijn dochter heeft wel snelbinders maar haar tas valt steeds er van af. Ze zijn een beetje slap. Dus zij wil wel voor een spin gaan. Eigenlijk wil ze een voordrager. Maar ze heeft een nieuwe fiets, mintkleurig en vind maar eens een voordrager die erbij past. Zat een mandje op maar die vond ze niet mooi. En zo’n brugklasding achterop de fiets ik weet niet hoe het heet, een tassteun ofzo, wil ze niet.

Puber troubles O+
pi_188704748
Zo'n monkey mee bedoel je denk ik..

De mijne heeft een gewone herenfiets, ik denk dat hij zijn been niet over dat rekje krijgt als we die nog achterop zetten :D

Voorrek wil de hij niet, hij heeft mijn fiets geprobeerd, maar vind het raar fietsen zo dat gewicht op je stuur.
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:49:18 #283
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_188704989
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 11:39 schreef Deepfreeze het volgende:
Zo'n monkey mee bedoel je denk ik..

De mijne heeft een gewone herenfiets, ik denk dat hij zijn been niet over dat rekje krijgt als we die nog achterop zetten :D

Voorrek wil de hij niet, hij heeft mijn fiets geprobeerd, maar vind het raar fietsen zo dat gewicht op je stuur.
Een monkeymee ja.
Ja, Dat proberen wij bij mijn dochter ook uit te leggen dat het heel zwaar fietsen wordt met zo’n rek voor op.
Ze moeten even nog hun weg vinden. Ik vind alleen de tas op de rug wel echt onverantwoord.
pi_188706375
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 11:49 schreef amaranta het volgende:

[..]

Een monkeymee ja.
Ja, Dat proberen wij bij mijn dochter ook uit te leggen dat het heel zwaar fietsen wordt met zo’n rek voor op.
Ze moeten even nog hun weg vinden. Ik vind alleen de tas op de rug wel echt onverantwoord.
Dat hangt misschien ook wel van je kind af.. Mijn oudste is iets bovengemiddeld qua lengte en heeft genoeg kracht..
Mijn jongste is een stukkie kleiner qua groeicurve, en ook nog een half jaar jonger als hij tzt naar het VO gaat.. Die valt wel om waarschijnlijk :X :D :P
pi_188709078
Wij hebben het voorrekje wat op de fiets van de oudste zat, gedemonteerd.
Ze wilde het zelf niet en ik ben daar wel blij om want ze is qua motoriek en evenwicht ook niet zo'n ster. Ze heeft wel fietstassen.
Zo'n monkeymee lijkt me ook nog wel een optie, als de fietstassen toch niet handig blijken te zijn.

Vandaag viel mee, de boeken konden door een storing niet gedownload worden (alles digitaal dus geen gesleep met boeken) dus ze hebben amper les gehad, alleen gym wel gewoon.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:42:24 #286
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_188709847
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 12:59 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Dat hangt misschien ook wel van je kind af.. Mijn oudste is iets bovengemiddeld qua lengte en heeft genoeg kracht..
Mijn jongste is een stukkie kleiner qua groeicurve, en ook nog een half jaar jonger als hij tzt naar het VO gaat.. Die valt wel om waarschijnlijk :X :D :P
Ik blijf het onverantwoord vinden om met zo’n zware boekentas op je rug op de fiets te gaan. Maar goed ieder zijn ding.
pi_188710791
onverantwoord in welke zin ivm. groei oid? ben gewoon nieuwsgierig..
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 18:19:34 #288
56471 pinquit
oh my lama!
pi_188710981
Er hoeven tegenwoordig een stuk minder boeken mee naar school dan vroeger.
Maar E. moet wel heel ver fietsen geloof ik he?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 19:58:01 #289
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_188712100
Spannend zeg, zoveel kinderen die op de middelbare starten!
pi_188715777
Nou wat zijn er veel nieuwe brugpiepers hier! Veel succes allemaal :)

Oudste, die naar de tweede gaat, kon vandaag pas op Magister zien in welke klas hij komt. Zijn klas is helemaal uit elkaar gehaald. Hopelijk een fijnere samenstelling :) Dinsdag starten.
Jongste start maandag in groep 7 (combi klas 7/8).
Ze hebben er beiden nog niet echt zin in 😁
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 07:00:54 #291
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_188717526
Hier kwam oudste gisteravond laat beneden:” Ik probeerde te slapen, maar m’n telefoon bleef maar zoemen.” Wat bleek: Arabische feestdagen worden vaak op het allerlaatste moment bepaald aan de hand van de maan. Ze werden geacht zondag (normaal onze eerste schooldag van de week) vrij te hebben vanwege Arabisch Nieuwjaar en dan maandag nog vanwege de introductie van nieuwe leerlingen. Maar Nieuwjaar valt onverwacht een dag eerder, en op de twitter account van het ministerie van onderwijs stond iets met de strekking: “Ouders zullen blij zijn: zondag is de eerste schooldag!”

Daar waren zo’n 140 kinderen die net als oudste hun examenjaar ingaan niet zo erg blij mee. Het werd een beetje beter toen we op die tweet ook een -niet erg blije- reply vonden van een vice-principal van haar school. Ik denk dat we het maar negeren.
pi_188729350
Nijna, Wat wel werkt bij zweetlucht: de odorex extra dry. Dat breng je aan op schone oksels en werkt een aantal dagen.

Mijn oudste zit eindelijk in de brugklas, daar vroeg ze al een aantal jaren om, of ze er heen mocht. Daarmee is jouw vraag ook beantwoord miss sly. Ze zat de eerste dag al met een aantal nieuwe vriendinnen op het terras van de ijssalon. De rest van de week kwamen ook steeds dezelfde namen voorbij. Gaat goed dus. En huiswerk is stom, leraren zijn stom, dus dat gaat goed😉

Mijn jongste zit nu in groep 7, en het is nog echt een jongetje...klein, onschuldig... moet er niet aan denken dat hij er over 2 jaar ook heen moet
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_188730896
Andere deo doet al heel veel, ik heb haar al een paar dagen niet geroken ;) (klinkt wel een beetje lelijk...).
Huiswerk is uiteraard stom, dat horen we hier ook en dan heeft ze alleen nog maar van 1 vak 7 woordjes _O- wordt nog wat.
Het lijkt erop dat de boeken nu wel te downloaden zijn, maar geen idee hoe dat werkt dus dat mogen ze morgen op school uitzoeken... kunnen ze echt wat gaan doen *) .

Hier ook de jongste in groep 7, ze hebben nog 2 jaar... maar ze begint aardig bijdehand te worden (thuis in elk geval).
Mama van 2 lieve meiden :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 september 2019 @ 08:50:26 #294
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188731140
Spannend die brugpiepers :)

Zoon begint hier aan zijn laatste jaar gymnasium (Duitse naam voor vwo). Hij staat er prima voor en hoeft zich gelukkig geen zorgen te maken of hij het wel haalt.

Nu nog even bedenken wat hij hierna gaat doen O-)

[ Bericht 1% gewijzigd door Rewimo op 01-09-2019 08:56:15 ]
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator zondag 1 september 2019 @ 08:50:59 #295
5428 crew  miss_sly
pi_188731144
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 23:54 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nijna, Wat wel werkt bij zweetlucht: de odorex extra dry. Dat breng je aan op schone oksels en werkt een aantal dagen.

Mijn oudste zit eindelijk in de brugklas, daar vroeg ze al een aantal jaren om, of ze er heen mocht. Daarmee is jouw vraag ook beantwoord miss sly. Ze zat de eerste dag al met een aantal nieuwe vriendinnen op het terras van de ijssalon. De rest van de week kwamen ook steeds dezelfde namen voorbij. Gaat goed dus. En huiswerk is stom, leraren zijn stom, dus dat gaat goed😉

Mijn jongste zit nu in groep 7, en het is nog echt een jongetje...klein, onschuldig... moet er niet aan denken dat hij er over 2 jaar ook heen moet
Wat fijn dat je grote op een goede plek zit!
Ik vind je jongste ook nog zo’n lief menneke op de foto’s, inderdaad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 1 september 2019 @ 08:51:49 #296
5428 crew  miss_sly
pi_188731151
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 08:50 schreef Rewimo het volgende:
Spannend die brugpiepers :)

Zoon begint hier aan zijn laatste jaar gymnasium (vwo). Hij staat er prima voor en hoeft zich gelukkig geen zorgen te maken of hij het wel haalt.

Nu nog even bedenken wat hij hierna gaat doen O-)
Laatste jaar gymnasium, wauw!
Heeft ie nog geen idee wat hij wil?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 september 2019 @ 08:55:09 #297
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188731181
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 08:51 schreef miss_sly het volgende:

Laatste jaar gymnasium, wauw!
Heeft ie nog geen idee wat hij wil?
Hij wil misschien optometrie doen, en dan specialiseren in zijn eigen oogziekte. Of iets compleet anders, namelijk International business communication. Hij is een talenkind en spreekt 3 talen vloeiend, dus dat is ook een goede optie.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator zondag 1 september 2019 @ 08:57:39 #298
5428 crew  miss_sly
pi_188731202
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 08:55 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hij wil misschien optometrie doen, en dan specialiseren in zijn eigen oogziekte. Of iets compleet anders, namelijk International business communication. Hij is een talenkind en spreekt 3 talen vloeiend, dus dat is ook een goede optie.
Inderdaad twee heel andere dingen. Ben benieuwd wat het wordt en hoe hij de keuze gaat maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 september 2019 @ 08:59:02 #299
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188731210
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 08:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Inderdaad twee heel andere dingen. Ben benieuwd wat het wordt en hoe hij de keuze gaat maken.
De open dagen staan op de kalender :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 1 september 2019 @ 09:57:05 #300
56471 pinquit
oh my lama!
pi_188731906
Omg Rewimo, wat groot en volwassen allemaal :o

Ik herinner me nog Pais en nog-een-Pais O+ :'( ;( wat gaat de tijd toch snel
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 september 2019 @ 11:06:40 #301
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188732863
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 09:57 schreef pinquit het volgende:
Omg Rewimo, wat groot en volwassen allemaal :o

Ik herinner me nog Pais en nog-een-Pais O+ :'( ;( wat gaat de tijd toch snel
Ze zijn er nog steeds hoor O+

Nog een week of 6, dan wordt hij 19 :o
En de jouwe wordt ook al zo groot!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')