![vaurlb.png]()
Het clubvoetbal wordt zaterdag afgesloten met de finale van de Champions League. Net als de EL gaat ook de cup met de grote oren naar een Engelse club. Dat kon na de halve finales al niet meer missen. Engeland is ook de tegenstander van Nederland in de halve finale van de Nations League. De andere deelnemers aan dit minitoernooitje zijn Portugal en Zwitserland. Zij spelen op woensdagavond al hun wedstrijd. Nederland speelt dus donderdagavond, het tijdstip bij beide wedstrijden is 20.45 uur. De beide verliezers spelen zondag om 15.00 uur de troostfinale. De winnaars spelen om 20.45 de finale. Voor de duidelijkheid: er staat geen EK ticket op het spel. Het gaat enkel om een spuuglelijke beker en om de centen. Voor de winnaar ligt zes miljoen euro klaar en de verliezend finalist toucheert 4,5 miljoen euro. De nummer drie en vier incasseren respectievelijk 3,5 en 2,5 miljoen euro. Het toernooi wordt georganiseerd door Portugal. De speelsteden zijn Porto (Portugal-Zwitserland en de finale) en Guimaraes (Engeland-Nederland en de troostfinale). Estádio do Dragao is normaal gesproken de thuishaven van FC Porto, Estadio D. Afons Henriques de thuishaven van Victoria S.C.
![qwmg1lnxjq.jpg]()
Het Nederlands elftal is na een aantal moeizame jaren opgekrabbeld onder de trainer Ronald Koeman. Als toetje mogen ze aantreden op het eerste eindtoernooi van de Nations League. Laten we hopen dat er voorlopig geen trein uit Barcelona langs komt rijden. Naast het succes met het land hebben ook een flink aantal spelers een uitstekend seizoen gedraaid. Voor Van Dijk en Wijnaldum kan dat seizoen nog wat mooier worden, zij spelen zaterdag de Champions League finale. Bezijden reservekeeper bij Barcelona Cilessen heeft eigenlijk alleen Kevin Strootman geen vaste basisplaats bij zijn club (vervangen svp). Quincy Promes lijkt ook niet geheel tevreden met zijn rol als wingback bij Sevilla. Om even de geheugens op te frissen: Nederland zat bij Frankrijk en Duitsland in de poule. De eerste wedstrijd in en tegen Frankrijk werd met 2-1 verloren. Daarna volgden knappe overwinningen in eigen huis tegen Duitsland (3-0) en Frankrijk 2-0. Door een late goal van Van Dijk werd Duitsland in eigen huis op 2-2 gehouden en zodoende het eindtoernooi bereikt. In de EK-kwalificatie ging het even iets minder. Met Wit-Rusland hadden ‘we’ weinig moeite (4-0) maar thuis tegen Duitsland verloren ‘we’ met 2-3. Zijn we er toch weer ingetuind. Verder zitten in deze poule nog koploper Noord-Ierland en Estland. De eerste twee landen mogen op het EK aantreden.
*Selectie Nederland voor de Nations League:SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
![p4it4n.jpg]()
Ook in de selectie van Engeland een aantal spelers met een meer dan uitstekend seizoen. Alexander-Arnold, Rose,Alli,Dier Henderson en Kane zijn nog in de race voor de Champions League. Sterling had een knap seizoen en is kampioen geworden van Engeland, net als Stones,Walker en Delph. Wat mij opvalt als ik naar de selectie kijk is dat het vrijwel uitsluitend spelers uit de Premier League zijn. (niet geheel verrassend) De enige uitzondering is het supertalent Jadon Sancho, die een fantastisch seizoen kende bij Borussia Dortmund. Harry Kane lijkt net op tijd fit voor de slotfase van het seizoen. In de Nations League was Engeland ingedeeld bij Spanje en Kroatië. Na twee wedstrijden leek het er totaal nog niet op dat Engeland groepswinnaar zou worden. Thuis werd met 1-2 verloren van Spanje en in Kroatië kwamen ze niet verder dan een bloedeloze 0-0. Uit tegen Spanje kwamen ze echter wervelend uit de startblokken, na 38 minuten stond het al 0-3. Uiteindelijk werd het nog 2-3. Thuis werd met moeite gewonnen van Kroatië om de winst in de poule veilig te stellen. Na een 0-1 achterstand wonnen ze uiteindelijk door late goals van Lingard en Kane. In de EK-kwalificatie zijn ze ook voortvarend van start gegaan. Tsjechie werd met 5-0 weggevaagd door onder meer een hattrick van Sterling en in en tegen Montenegro wonnen ze met 1-5. De andere landen in de poule zijn Bulgarije en Kosovo, dat mag geen probleem zijn voor de eilanders.
*Selectie Engeland voor de Nations League:SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*Poll: Welk land gaat door naar de finale?•
Nederland•
EngelandTussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier*Te volgend op
NPO 1. De voorbeschouwing begint om
20.25uur, de wedstrijd om
20.45 uur.
Noot noot.
zoekte
What can change the nature of a man?
Promes krijgt komend seizoen te maken met Lopeteguiball

.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
Schiet die bal gewoon dwars door het midden joh
SCHOP DIE BAL UIT!!! DONNY ERIN!
Zei de commentator nou serieus zoekte?
wtf
quote:
Nu doe ik Eddie Howe wel tekort, soort van.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
What can change the nature of a man?
Te weinig avontuur in het spel van Nederland. Hand van de trainer als je het mij vraagt.
quote:
Op donderdag 6 juni 2019 22:10 schreef El-Stinho het volgende:[..]
Rylan en I Am Easy To Find vind ik wel mooie nummers. Heb vandaag de rest geluisterd maar werd er niet wild van. Soms denk je: "Hm, ik luister hem nog een keer. Misschien moet het nog vallen", maar nee.
National moet altijd wel groeien bij mij, de eerste keer vond ik Vanderlyle of England ook niet bijzonder en die vind ik nu wel erg sterk.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Sterling met de eeuwige vallende ziekte.