SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); kree of Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Jepquote:
Waar in Hoorn?quote:
Hoorn Noord.quote:Op donderdag 6 juni 2019 02:16 schreef -0- het volgende:
[..]
Waar in Hoorn?
Stelt hier in de grote Waal veel minder voor dan gisteren. Laf regentje en een hoop geflits in de verte.
Flink wat ja...moet nog veel meer vallen.quote:Op donderdag 6 juni 2019 05:00 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hoeveel mm regen is er wel niet gevallen?
Het regent nog flink.
Zeker ja, maar het blíjft voorlopig nog wel even wisselvallig.quote:Op donderdag 6 juni 2019 05:10 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Flink wat ja...moet nog veel meer vallen.
Hier omgeving Medemblik ook goed raak. Worden wel korte nachten zoquote:Op donderdag 6 juni 2019 02:38 schreef essnhills het volgende:
[..]
Hoorn Noord.
Discobal in de lucht, en enorm harde regen. Nu niet meer, maar hier was het juist heftiger dan gisteren
Nou het raam bleef open, maar dit was geruststellend onweer ofzo. Er heerlijk dwars doorheen geslapen. Geen wind vooraf zoals dinsdag dus ook veel minder schademeldingen.quote:Op donderdag 6 juni 2019 07:06 schreef jajablahblah het volgende:
Gisteren om 23.30 wel even wakker geworden van onweer en heftige regen. Raam dicht gedaan en lekker verder geslapen
Oké Pietquote:Op donderdag 6 juni 2019 06:50 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ja, komt nog wel meer bij ook.
Was niet normaal het bleef hozen.quote:Op donderdag 6 juni 2019 05:00 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hoeveel mm regen is er wel niet gevallen?
Het regent nog flink.
Lekker manquote:Op donderdag 6 juni 2019 07:32 schreef MarkyMarkyeah het volgende:
[..]
Was niet normaal het bleef hozen.
twitter:Simpelengoed twitterde op donderdag 06-06-2019 om 00:16:06Onweer met joekels van Hagelstenen! #Heiloo https://t.co/3I6UhEcOjg reageer retweet
Als dat alles is..quote:Op donderdag 6 juni 2019 08:16 schreef Leonos het volgende:
Niks gemerkt vannacht, zadel van mijn fiets was wel nat
Hier ook op ook goed zichtbaar hoeveel pech de Achterhoek/Twente heeftquote:Op donderdag 6 juni 2019 08:10 schreef _UserName_ het volgende:
En weer niks voor De Achterhoek, gelukkig wel lagere temperatuur, kan de warmte (hopelijk) het huis uit. Het lijkt wel alsof waar men het meest verwacht, het minste gebeurt. Beetje jammer wel.
quote:Actueel nog af en toe regen aan de west en zuidwestflank van het laag, aanvankelijk lokaal ook nog verscholen onweersbuien boven de Duitse Bocht en het uiterste noordoosten. Vanmiddag op dagelijkse gang nog een enkele lichte bui. In de nacht naar vrijdag en vrijdagochtend droog. In de loop van vrijdagmiddag van het zuidwesten uit opnieuw onweersbuien die zie voor het koufront uit ontwikkelen. De MUCAPE (en SBCAPE) komt lokaal iets boven de 1000 J/kg, de effectieve schering (0-6 km) bedraagt 40-50 kn, lokaal hoger. Het koufront zorgt voor lijnforcering, daarbij komt ook nog de forcering in de bovenlucht op nadering van de hoogtetrog. Dit alles bij elkaar zorgt ervoor dat er goed georganiseerde multicells kunnen gaan ontstaan, lokaal mogelijk ook supercells.
https://www.knmi.nl/neder(...)nce-modelbeoordeling
welkom bij de clubquote:Op donderdag 6 juni 2019 08:10 schreef _UserName_ het volgende:
En weer niks voor De Achterhoek, gelukkig wel lagere temperatuur, kan de warmte (hopelijk) het huis uit. Het lijkt wel alsof waar men het meest verwacht, het minste gebeurt. Beetje jammer wel.
zo dan... welk station was dat? Lopik ofzo?quote:Op donderdag 6 juni 2019 08:11 schreef aloa het volgende:
Windstoot van 127 km gisteravond.
[ afbeelding ]
Cabauwquote:Op donderdag 6 juni 2019 08:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
zo dan... welk station was dat? Lopik ofzo?
Daar nog meldingen van schade dan? Die windhoos was noordelijker.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cabauwquote:Op donderdag 6 juni 2019 08:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
zo dan... welk station was dat? Lopik ofzo?
Nou volgens mij heb je dat gekregenquote:Op woensdag 5 juni 2019 22:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Flitsen kopen we niks mee, doem willen we
Vannacht wel één (1) gigantische klap gehad. De ramen trilden ervanquote:
Ik heb heerlijk geslapenquote:Op donderdag 6 juni 2019 09:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou volgens mij heb je dat gekregen![]()
Holy shit wat een noodweer vannacht, ik heb echt superkut geslapen...wel 100X wakker geworden.
Dat was net na 0:30 dan, ik heb 'm wel gehoord in ieder geval en ook zichtbaar op de barometer van mn domotica:quote:Op donderdag 6 juni 2019 11:26 schreef Symphonic het volgende:
Windhoos in 't Veld (NH)
https://www.nhnieuws.nl/n(...)oor-ravage-in-t-veld
Dat is echt een enorme piek naar beneden ja...quote:Op donderdag 6 juni 2019 11:28 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Dat was net na 0:30 dan, ik heb 'm wel gehoord in ieder geval en ook zichtbaar op de barometer van mn domotica:
https://twitter.com/ReneHG/status/1136552784621449216
Toch geen monumentale bomen?quote:Op donderdag 6 juni 2019 11:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
meer dan 150 bomen omgewaaid in Centrum amsterdam:
https://www.at5.nl/artike(...)tad-na-heftige-storm
Flinke joekels ook meestal.
Ik heb geenidee wat 'normaal' is, maar deze viel me wel op. Zeker omdat ie samenvalt met het tijdstip dat ik dat geraas hoorde.quote:Op donderdag 6 juni 2019 11:50 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Dat is echt een enorme piek naar beneden ja...
Hmm...daar kom ik nog wel regelmatigquote:Op donderdag 6 juni 2019 11:26 schreef Symphonic het volgende:
Windhoos in 't Veld (NH)
https://www.nhnieuws.nl/n(...)oor-ravage-in-t-veld
Morgen weerquote:Op donderdag 6 juni 2019 12:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
Gaan we weer, hoewel Nederland even buiten schot blijft?
Dankje, al moet ik zeggen dat ik er niet blij mee benquote:
Eh bah ik moet op en neer naar het noorden voor een bruiloft...quote:Op donderdag 6 juni 2019 08:37 schreef FlyingEagle het volgende:
Vrijdag tegen de avond aan zijn er opnieuw kansen voor zwaar onweer.
Tis begin juni. Tijd zat nog voor echt zomerweer toch? Vorig jaar was heel uitzonderlijk, ik hoop niet dat je dat als een standaard Nederlandse zomer bent gaan zien want dan zal het waarschijnlijk zelfs tegenvallen als je een maand lang zomerweer krijgt.quote:Op donderdag 6 juni 2019 17:50 schreef INViCTuS het volgende:
Na morgen mag het best eens een tijd stabiel zomerweer worden en temperaturen 24-26 graden. Zit er wederom niet in. Waardeloos
Yep. We kwakkelen gewoon weer verder lijkt het.quote:Op donderdag 6 juni 2019 17:50 schreef INViCTuS het volgende:
Na morgen mag het best eens een tijd stabiel zomerweer worden en temperaturen 24-26 graden. Zit er wederom niet in. Waardeloos
Mmm, we zitten in NL he. Vanaf half Augustus wordt het al aanzienlijk moeilijker om 25+ temps te halen.quote:Op donderdag 6 juni 2019 17:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Tis begin juni. Tijd zat nog voor echt zomerweer toch?
Liever saaie temperaturen dan een saai weerbeeld in het Oosten. Het Oosten heeft de meeste benauwdheid door de temperatuur en de minste afkoeling. Laat staan sensatieweer. Ondanks het vandaag wel frisser is, ben ik al bang voor morgen. Weer hoge temperaturen, zal er van alles gebeuren maar het Oosten, nee.. die slaat moedertje natuur over. Wat heeft het Oosten misdaan!quote:Op donderdag 6 juni 2019 18:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yep. We kwakkelen gewoon weer verder lijkt het.
Af en toe een uitschietertje omhoog waarbij je in 't oosten nog het beste zit voor hogere temperaturen. Midden/westen veelal saaie temperaturen tussen de 18 / 22
[..]
Maar wat vind je zelf realistische temperaturen voor begin juni dan?quote:Op donderdag 6 juni 2019 18:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yep. We kwakkelen gewoon weer verder lijkt het.
Af en toe een uitschietertje omhoog waarbij je in 't oosten nog het beste zit voor hogere temperaturen. Midden/westen veelal saaie temperaturen tussen de 18 / 22
Het is begin juNi. Met een N. Dus echt nog tijd zat.quote:Mmm, we zitten in NL he. Vanaf half Augustus wordt het al aanzienlijk moeilijker om 25+ temps te halen.
Ja, het kán, maar je moet dan steeds meer mazzel hebben dat alles goed valt. Vanaf begin September duiken de temps al regelmatig onder de 20 graden.
Dus nee, zoveel tijd zat vind ik het persoonlijk niet. (en dan vindt men me vast weer negatief, I don't care)
Steevast dertigersquote:Op donderdag 6 juni 2019 19:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar wat vind je zelf realistische temperaturen voor begin juni dan? Er zijn al een paar prachtige dagen en zelfs een 30+er geweest nu al.
[..]
Het is begin juNi. Met een N. Dus echt nog tijd zat.
Als je steevast maandenlange zomers met alleen maar 25/30+ verwacht woon je in het verkeerde land (met uiteraard uitzonderingen als vorig jaar). Want zoals je zelf al zegt, 'we zitten in NL he'.
En je mag uiteraard het hele jaar klagen over elke grijze dag die niet in je perfecte zomerplaatje past. Als je dan maar niet tegelijkertijd anderen hier de maat neemt over dik of astmatisch zijn als zij warmte toevallig níet zo lekker vinden. It works both ways, snap je.
"Ben je soms dik of astmatisch ofzo?"quote:Op donderdag 6 juni 2019 19:00 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Steevast dertigersalsjeblieft niet zeg..
Deze man weet.quote:Op donderdag 6 juni 2019 19:25 schreef INViCTuS het volgende:
Nee, maar stabiel 24-26 is helemaal niet zoveel gevraagd. Volgende week zit het alweer 3 dagen onder de 20. Dat is bij mij geen zomer. 20 of daarboven is zelfs vrij normaal voor hier. Het hoeft geen 30 graden te worden, maar warmer en stabieler mag wel. 20-18-28-19-26 vind ik te veel ups en downs hebben. Dat patroon is wel leuk voor buien, want waarschijnlijk heb je dan koufronten afgewisseld met warmte, maar juist die kleffe/benauwde warmte komt door dat soort weer. Er verdampt veel vocht. Eigenlijk moet je dat dynamische en onstabiele weer helemaal niet hebben. Buiten werken en beter kunnen ademen/voelen is fijner als het gewoon wat droger is. Als het dan wat minder heet wordt, dan is 1/2 in de maand even 20 millimeter regen met onweer wel voldoende.
Eens.quote:Op donderdag 6 juni 2019 19:25 schreef INViCTuS het volgende:
Nee, maar stabiel 24-26 is helemaal niet zoveel gevraagd. Volgende week zit het alweer 3 dagen onder de 20. Dat is bij mij geen zomer. 20 of daarboven is zelfs vrij normaal voor hier. Het hoeft geen 30 graden te worden, maar warmer en stabieler mag wel. 20-18-28-19-26 vind ik te veel ups en downs hebben. Dat patroon is wel leuk voor buien, want waarschijnlijk heb je dan koufronten afgewisseld met warmte, maar juist die kleffe/benauwde warmte komt door dat soort weer. Er verdampt veel vocht. Eigenlijk moet je dat dynamische en onstabiele weer helemaal niet hebben. Buiten werken en beter kunnen ademen/voelen is fijner als het gewoon wat droger is. Als het dan wat minder heet wordt, dan is 1/2 dagen in de maand even 20 millimeter regen met onweer wel voldoende.
Nee, juist totaal niet. Gaat voor mij ook al niet op namelijk. Daarom vond ik het ook zo typisch dat jij daar wel van uitgaat als iemand niet jouw voorkeuren deelt.quote:Op donderdag 6 juni 2019 19:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je voelt je wel héél erg aangesproken door die vraag he
Die storm heeft vast een voorschot genomen..quote:Op donderdag 6 juni 2019 11:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
meer dan 150 bomen omgewaaid in Centrum amsterdam:
https://www.at5.nl/artike(...)tad-na-heftige-storm
Flinke joekels ook meestal.
Hier ben ik niet zo blij mee, derde dag dat er in Twente/Achterhoek een 2 is. Volgens mij betekent het dan dat er niets komtquote:
Ga daar maar vanuit, alles trekt zoals gewoonlijk wel weer naar het midden en westenquote:Op vrijdag 7 juni 2019 07:43 schreef FlyingEagle het volgende:
[..]
Hier ben ik niet zo blij mee, derde dag dat er in Twente/Achterhoek een 2 is. Volgens mij betekent het dan dat er niets komt
Vandaag mág het wegblijven van mij, mijn dochter heeft een sporttoernooi bij Arnhem en dat is rond 17:30 afgelopen en dan moeten ze nog met de bus terug naar Twentequote:Op vrijdag 7 juni 2019 07:43 schreef FlyingEagle het volgende:
[..]
Hier ben ik niet zo blij mee, derde dag dat er in Twente/Achterhoek een 2 is. Volgens mij betekent het dan dat er niets komt
Drie maal is scheepsrecht hequote:Op vrijdag 7 juni 2019 07:43 schreef FlyingEagle het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 7 juni 2019 08:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Drie maal is scheepsrecht heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkheidsbaas van alles.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |