klopt, maar in die eerste periode moet je op bijvoorbeeld zandgrond ook regelmatig water geven. liever in het begin wat water geven en er daarna weinig omkijken naar hebben dan dat de boel steeds blank staat.quote:Op maandag 17 juni 2019 09:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Goed om te weten! Ik vermoedde al dat vooral de beginperiode voor planten cruciaal is, als ze nog niet diep genoeg geworteld zijn. We hebben een droge periode achter de rug en toen vond ik de aarde soms wel erg droog.
Wat gebruik je zelf als mulch?quote:Op maandag 17 juni 2019 09:48 schreef Elleska het volgende:
[..]
klopt, maar in die eerste periode moet je op bijvoorbeeld zandgrond ook regelmatig water geven. liever in het begin wat water geven en er daarna weinig omkijken naar hebben dan dat de boel steeds blank staat.
mulchen helpt om het vocht in de bovenlaag vast te houden. Helpt ook om bij grote regenbuien het vocht snel af te voeren zodat er geen plassen blijven liggen al blijft dat afvoeren van teveel water op klei lastig.
quote:Op maandag 17 juni 2019 09:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, dat is fijn! Ik weet niet eens hoe larven van lieveheersbeestjes eruit zien.
quote:Op maandag 17 juni 2019 09:56 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zoiets maar dan kleiner en in het zwart
Ik transplanteer die diertjes dagelijks van mijn prunus naar mijn rozen. Hebben ze nu echt niet door dat de bloei van de prunus nu voorbij is?quote:Op maandag 17 juni 2019 11:55 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Maarre.. je weet serieus niet wat dit is?
[ afbeelding ]
Ik zie dit voor het eerst!quote:Op maandag 17 juni 2019 11:55 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Maarre.. je weet serieus niet wat dit is?
[ afbeelding ]
Ziet er spectaculair uit.quote:
En dat voor omgerekend nog geen 2,5 euro bij de lidlquote:
En het zijn je vrienden!quote:
Mooi Dven.quote:
Omdat de grond in de kas is gespit?quote:Op maandag 17 juni 2019 09:40 schreef Claudia_x het volgende:
Ik snap trouwens niet waarom onze kas nog steeds een zwembad is. De grond eromheen is drassig, maar ik zie er geen plassen water op liggen. Zou dat komen doordat het gras water opneemt en de kas nog vooral aarde met een paar jonge planten is? De grond in de kas lijkt niet echt lager te liggen (maar ik kan me vergissen).
Goeiequote:Op maandag 17 juni 2019 15:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Omdat de grond in de kas is gespit?
Dat klopt. Want gebeurt er dan? Neemt die minder water op?quote:Op maandag 17 juni 2019 15:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Omdat de grond in de kas is gespit?
Zo, ziet er goed uit!quote:
En staan er nog een stuk of vijftien dus ik kan straks m'n lol opquote:
Zo, dat ziet er gaaf uit.quote:Op maandag 17 juni 2019 21:43 schreef athlonkmf het volgende:
Toch maar fototje gemaakt. Dak bloeit explosief
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
papaver/klaproos heeft toch maar enkele blaadjes? Deze lijkt haast op een volledige roos.quote:
Je hebt verschillende soortenquote:Op dinsdag 18 juni 2019 09:01 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
papaver/klaproos heeft toch maar enkele blaadjes? Deze lijkt haast op een volledige roos.
Die heeft wel naar z'n zin... de klaproosjes rondom de tuin zijn veel kleiner.
*even checken of dat nadelig is voor andere bloemen, anders blijft ie lekker daar.
Heb je daar nou een verdiepte fietsenstalling?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:37 schreef athlonkmf het volgende:
Vandaag zijn wat bloemen uitgekomen, maar weet iemand wat die rode bloem is? Onkruid of niet? Het hoort een blauw/paars/witte border te zijn. En dat rode is dan niet op de juiste plek
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dit horen er te komen:
1 x Hortensia (Hydrangea 'Strong Annabelle')
3 x Klokjesbloem (Campanula lactiflora 'Prichards Variety')
3 x Ridderspoor (Delphinium 'Summer Skies')
5 x Monnikskap (Aconitum carmichaelii 'Arendsii')
6 x Salie (Salvia nemorosa 'Viola Klose')
3 x Toorts (Verbascum chaixii 'Album')
5 x Virginische ereprijs (Veronicastrum virginicum 'Lavendelturm')
Zo dan!quote:Op maandag 17 juni 2019 21:43 schreef athlonkmf het volgende:
Toch maar fototje gemaakt. Dak bloeit explosief
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Klopt, is een verdiepte fietsenschuurtje. Heel handig. Kan ik mijn garage vrijhouden voor auto.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 09:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je daar nou een verdiepte fietsenstalling?
If so: fraai hoor!
Ja. echt een eyecatcher. En blijkt dus ook gewoon heel goed voor biodiversiteit te zijn. Ik ben daarom van plan om een twee paar daakjes ook te vergroenen (die je alleen ziet als je vanuit dakterras naar beneden tuurt).quote:Op dinsdag 18 juni 2019 09:58 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zo dan!![]()
![]()
![]()
Ik begin hier gewoon een beetje van te kwijlen!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |