Zo, ziet er goed uit!quote:
En staan er nog een stuk of vijftien dus ik kan straks m'n lol opquote:
Zo, dat ziet er gaaf uit.quote:Op maandag 17 juni 2019 21:43 schreef athlonkmf het volgende:
Toch maar fototje gemaakt. Dak bloeit explosief
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
papaver/klaproos heeft toch maar enkele blaadjes? Deze lijkt haast op een volledige roos.quote:
Je hebt verschillende soortenquote:Op dinsdag 18 juni 2019 09:01 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
papaver/klaproos heeft toch maar enkele blaadjes? Deze lijkt haast op een volledige roos.
Die heeft wel naar z'n zin... de klaproosjes rondom de tuin zijn veel kleiner.
*even checken of dat nadelig is voor andere bloemen, anders blijft ie lekker daar.
Heb je daar nou een verdiepte fietsenstalling?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:37 schreef athlonkmf het volgende:
Vandaag zijn wat bloemen uitgekomen, maar weet iemand wat die rode bloem is? Onkruid of niet? Het hoort een blauw/paars/witte border te zijn. En dat rode is dan niet op de juiste plek
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dit horen er te komen:
1 x Hortensia (Hydrangea 'Strong Annabelle')
3 x Klokjesbloem (Campanula lactiflora 'Prichards Variety')
3 x Ridderspoor (Delphinium 'Summer Skies')
5 x Monnikskap (Aconitum carmichaelii 'Arendsii')
6 x Salie (Salvia nemorosa 'Viola Klose')
3 x Toorts (Verbascum chaixii 'Album')
5 x Virginische ereprijs (Veronicastrum virginicum 'Lavendelturm')
Zo dan!quote:Op maandag 17 juni 2019 21:43 schreef athlonkmf het volgende:
Toch maar fototje gemaakt. Dak bloeit explosief
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Klopt, is een verdiepte fietsenschuurtje. Heel handig. Kan ik mijn garage vrijhouden voor auto.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 09:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je daar nou een verdiepte fietsenstalling?
If so: fraai hoor!
Ja. echt een eyecatcher. En blijkt dus ook gewoon heel goed voor biodiversiteit te zijn. Ik ben daarom van plan om een twee paar daakjes ook te vergroenen (die je alleen ziet als je vanuit dakterras naar beneden tuurt).quote:Op dinsdag 18 juni 2019 09:58 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zo dan!![]()
![]()
![]()
Ik begin hier gewoon een beetje van te kwijlen!!
Nee, het had geen vleugels.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 21:46 schreef Vanyel het volgende:
Witte vlieg? Die vliegt maar komt wel opeens onder blaadjes vandaan.
De natuur is maar freaky!quote:Op woensdag 19 juni 2019 22:20 schreef SacreCoeur het volgende:
Lijkt wel een hele felle lychee![]()
Hier eind goed al, was vandaag bij mijn ouders in de tuin (totaal andere plaats als waar ik woon) en die hadden precies hetzelfde springerige gebeuren in hun springklaverzegt mijn moeder, dat zijn gewoon zaadjes hoor.
Fragaria vesca.quote:Op woensdag 19 juni 2019 20:33 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kwam zo'n schattig plantje tegen in onze tuin:
[ afbeelding ]
De schijnaardbei.
Nou de gespitte grond is beter waterdoorlatend en dan zakt het water daarin? Is het een idee om een afwateringsgeul de graven rondom de kas, of anders drainage maar dat laatste is natuurlijk veel meer werk.quote:Op maandag 17 juni 2019 17:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat klopt. Want gebeurt er dan? Neemt die minder water op?
Op langere termijn werkt dat juist omgekeerd. Gespitte grond verliest structuur en je sloopt het bodemleven, waardoor de gangetjes en dingen verdwijnen en de grond eerder dichtslaat.quote:Op donderdag 20 juni 2019 06:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou de gespitte grond is beter waterdoorlatend en dan zakt het water daarin? Is het een idee om een afwateringsgeul de graven rondom de kas, of anders drainage maar dat laatste is natuurlijk veel meer werk.
Dat is de bosaardbei?quote:
Nou, ik heb goed nieuws!quote:Op donderdag 20 juni 2019 06:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou de gespitte grond is beter waterdoorlatend en dan zakt het water daarin? Is het een idee om een afwateringsgeul de graven rondom de kas, of anders drainage maar dat laatste is natuurlijk veel meer werk.
daar heb ik een heleboel van. het is net onkruid, ze gaan overal zitten.quote:Op woensdag 19 juni 2019 20:33 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kwam zo'n schattig plantje tegen in onze tuin:
[ afbeelding ]
De schijnaardbei.
In de (half)schaduw?quote:Op donderdag 20 juni 2019 10:12 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
daar heb ik een heleboel van. het is net onkruid, ze gaan overal zitten.
overal, zon, schaduw als ze gaan sprieten groeien ze overal.quote:
Dat is zeker goed nieuws!!quote:Op donderdag 20 juni 2019 10:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, ik heb goed nieuws!
We schijnen een drainagesysteem te hebben. Dat wil zeggen, we hebben een pompput met een pomp die het niet meer doet. Ook liggen er buizen in de tuin, alleen weten we niet waar. Maar de kinderen hebben laatst in de kas een diep gat gegraven en kwamen toen een buis tegen. Ook weet ik dat de vorige en oorspronkelijke bewoner een moestuin had in en rondom de kas. (De buurvrouw weet gelukkig veel.)
De buurman bleek nog een oude dompelpomp te hebben. Die hebben we aan de praat gekregen en op een provisorische manier aangesloten (denk aan een net niet passende slang vasttapen):
[ afbeelding ]
Het is een kleine pomp, maar toch pompt-ie met 120 liter per minuut en dat vind ik best indrukwekkend. We hebben hem ongeveer zes uur aan gehad en in die tijd is al het overtollige water uit de tuin verdwenen, ook uit de kas. De druif doet het fantastisch, de kiwi lijkt dood maar geef ik een kans, en ik vermoed dat sommige komkommers en watermeloenen het gaan redden. Even afwachten.
Later gaan we denk ik een nieuwe pomp kopen die zelf aanslaat als het waterpeil in de put boven een bepaald niveau komt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.op de laatste foto is een Siciliaanse bonus bougainville, uit de chinese actionkon hem niet laten hangen.
[ Bericht 2% gewijzigd door AnneX op 20-06-2019 20:43:27 ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |