abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin dinsdag 4 juni 2019 @ 15:06:06 #1
35723 crew  GGMM
pi_187256508
quote:
Beide partijen waren al een poos met elkaar in onderhandeling. Dinsdag rond het middaguur werden de benodigde handtekeningen op papier gezet.

De Mexicaanse miljonair, waar Roda al eerder gesprekken mee had gevoerd, koopt 80% van de aandelen van de Limburgse club. Aleksei Korotaev blijft voor 20% eigenaar
raykerckhoffs twitterde op dinsdag 04-06-2019 om 13:06:33 Roda JC is gered. Geen noodplan maar Mexicaanse miljonair, woonachtig in Europa, koopt 80% van de aandelen. Korotaev blijft 20% eigenaar. Gouden aandeel in handen van stichting. Straks meer via https://t.co/aw3TPYhdU1 reageer retweet
raykerckhoffs twitterde op dinsdag 04-06-2019 om 14:27:31 Nieuwe eigenaar Roda JC heeft ook belangen in Real Murcia. het is de Mexicaanse investeerder. Salvador Mauricio Garcia de la Vega, kortweg Mauricio de la Vega. Korotaev blijft voor 20% eigenaar. reageer retweet
De la Vega vloog maandag vanuit Spanje, waar hij woont, naar Nederland om de onderhandelingen af te ronden. De exacte details van de deal zijn nog niet bekend, maar duidelijk is wel dat de Mexicaan de aandelen van Schrouff zal overnemen in ruil voor een meerjarig investeringsplan. Daaruit zou volgens de betrokkenen een ‘behoorlijke ambitie’ spreken.
Bron: https://www.telegraaf.nl/(...)teerder-redt-roda-jc

Het schijnt dat ze in Mexico vanaf vandaag allemaal in een Roda JC shirtje lopen. :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 15:10:44 #2
131800 Tarado
capô de fusca
pi_187256584
Van wie hebben ze dat afgekeken die Mexicaanse connectie?
  dinsdag 4 juni 2019 @ 15:12:31 #3
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_187256616
Zit die Korotaev nog steeds in de cel?
Oh.
pi_187256621
Wat moet zo'n man nou met zo'n club. Crimineel geld witwassen? Je ontleent toch geen status bij je rijke vriendjes als je eigenaar bent van een pauperclub als Roda JC...
blablablabla
pi_187256652
Mooi! Of niet mooi.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 15:24:43 #6
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_187256827
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 15:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
Zit die Korotaev nog steeds in de cel?
https://www.vi.nl/nieuws/korotaev-hoop-flakkert-op-in-kerkrade
  dinsdag 4 juni 2019 @ 15:34:51 #7
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187256957
Tsja, die zal wel weer nul investering doen in eigen jeugd en de club gebruiken als handelshuis.

Overeenstemming bereiken om de eredivisie en het voetbal te verbeteren zal niet makkelijker worden.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_187257007
Lozano gaat naar Roda JC?
metal up your ass
  dinsdag 4 juni 2019 @ 15:42:20 #9
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_187257055
quote:
Benieuwd of hij er nog mee verder wil nu een Mexicaan de meerderheid van de aandelen heeft :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 15:34 schreef Klopkoek het volgende:
Tsja, die zal wel weer nul investering doen in eigen jeugd en de club gebruiken als handelshuis.

Overeenstemming bereiken om de eredivisie en het voetbal te verbeteren zal niet makkelijker worden.
Misschien nog een random oud-speler die weer de jeugdopleiding mag doorlichten :')

Maar als het was zoals een Jordania deed met het bouwen van een nieuw trainingscomplex is het wel prima.
Oh.
pi_187257879
rodajckerkrade twitterde op dinsdag 04-06-2019 om 15:19:14 Dhr. Schrouff heeft het volste vertrouwen in de financiële slagkracht, de voetbalexpertise en het wereldwijde netwerk van de Mexicaanse investeerder. 🇲🇽Lees verder ⤵️#BienvenidoMauriciohttps://t.co/mgDbfud0Cl reageer retweet
Die Spaanstalige reacties onder die tweet van Roda.

_O-

Deze Mexicaan is nog dubieuzer dan die Russische schoonspringer...
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  woensdag 5 juni 2019 @ 13:46:09 #11
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_187272840
quote:
Het nieuws dat Roda JC Kerkrade wordt overgenomen door Mauricio García de la Vega levert opvallend veel negatieve reacties op uit Spanje. Daar is de Mexicaanse zakenman al ruim een jaar bezig om aan de macht te komen bij het noodlijdende Real Murcia. Terwijl De la Vega bekvecht met andere bestuursleden glijdt de club met een miljoenenschuld en woedende fans verder richting de afgrond. Wat ging er mis?

Real Murcia kampt al jaren met grote financiële problemen en zakt daardoor ook sportief af. In de jaren tachtig speelde de club nog regelmatig in de Primera División, tegenwoordig pendelen Los Pimentoneros tussen het tweede en derde niveau. In 2014 wordt Murcia vanwege de financiële perikelen teruggezet naar de Segunda División B, waar de club sindsdien niet meer uit is gepromoveerd. Zakenman Raúl Moro neemt na de gedwongen degradatie de aandelen van de plotseling overleden eigenaar Jesus Samper over, maar daarmee is het verre van gedaan met de problemen.

Fans kopen van ellende zelf ballen, zodat de spelers kunnen trainen

Moro sluit in december 2017 een deal met De la Vega om de club te kopen. Eerder was de zakenman nog onsuccesvol in een poging om bij Osasuna aan de macht te komen. De Mexicaan krijgt bij Murcia een optie die eind juni 2019 zou verlopen, maar De la Vega besluit in maart 2018 al om de optie te lichten. Moro trekt vervolgens zijn keutel in omdat De la Vega niet aan alle voorwaarden zou hebben voldaan en verkoopt zijn aandelen aan Víctor Gálvez, een andere zakenman die niets van De la Vega moet hebben. 'Ik vrees dat hij slechte intenties heeft. Hij wil de club ten gronde brengen', sprak de Mexicaan. Het moddergooien over en weer is begonnen.

De la Vega laat het er niet bij zitten en stapt naar het sporttribunaal CAS, dat hem net als het Spaanse sporttribunaal in het gelijk stelt. Gálvez en de rest van de clubleiding gaan daar echter niet mee akkoord. Volgens Gálvez is het een zaak tussen Moro en De la Vega. Ondertussen lijkt niemand zich te bekommeren om de club, die nog steeds in financiële nood verkeert. Fans van de club besluiten eind vorig jaar om zelf nieuwe ballen te kopen, zodat de spelers niet met versleten exemplaren hoeven te trainen.

De spelers, maar ook de staf en het kantoorpersoneel wachten op salaris en de kibbelende De la Vega en Gálvez zeggen van elkaar dat ze het moeten betalen. De spelers staan in oktober zelfs dertig seconden stil op het veld (zie bovenstaande video) als protest. Gálvez zegt vervolgens dat hij helemaal niet de eigenaar van Murcia is en kondigt aan in november te vertrekken. 'Ik betaal de voetballers en personeelsleden niet omdat ik dat volgens de belastingdienst niet mag doen met geld van mijn bedrijven. Ik heb wel een kleine injectie gedaan, maar ik ben niet de eigenaar van deze club. Het gaat tussen Moro en De la Vega. Zij vechten om de club. Ik ben hier gekomen om problemen op te lossen, niet om te betalen voor het opruimen van puinhopen', zegt Gálvez tegen 7TV.

De supporters van de club zijn inmiddels al helemaal klaar met de bestuurlijke ruzies. Moro, Gálvez, De la Vega. Ze hebben het in de ogen van de fans allemaal afgedaan. Als de Mexicaan in september bij het Estadio Nueva Condomina arriveert, wacht een groep woedende fans hem op. Hij komt het stadion niet in en onder begeleiding van de politie verlaat De la Vega het terrein. Later zegt hij daarover tegen La Opinion de Murcia: 'Niet alle fans zijn tegen me. Als ik in de stad uiteten ga met mijn familie, is er niets aan de hand. Er zijn veel mensen die weten dat ik hier ben om hard te werken voor de club.'

Waar De la Vega na het vertrek van Gálvez in november hoopt alsnog de touwtjes in handen te krijgen bij Murcia loopt het anders. Een groep mensen uit Murcia grijpt de macht onder aanvoering van ziekenhuisdirecteur José María Almela, die de nieuwe president is. De Murcianos hebben het gehad met personen als De la Vega en gaan, gesteund door de fans, zelf op zoek naar een oplossing voor de club. De schuld bedraagt in juli 53 miljoen euro, waarvan zestien miljoen aan de Spaanse overheid.

Almela wil fungeren als tussenpaus om Murcia samen met lokale figuren uit de crisis te leiden. Fans kunnen een aandeel kopen, waarmee bijna vier miljoen werd opgebracht en er tevens voor zorgt dat niet alle macht bij één persoon terechtkomt. De spelers worden weer betaald en het lijkt heel langzaam weer de goede kant op te gaan met Murcia, maar De la Vega geeft nog niet op. De Mexicaan is al maanden in een juridische strijd verwikkeld om alsnog zijn 84 procent van de aandelen in handen te krijgen. Volgens Spaanse bronnen is hij ook na de overname van Roda JC, die door de licentiecommissie van de KNVB nog moet worden goedgekeurd, niet van plan om Murcia op te geven.

Mijn intentie is niet om allerlei mensen eruit te gooien. We kunnen samenwerken.
Mauricio García de la Vega
De la Vega doet in december de belofte om een miljoen euro in de club te steken als de huidige clubleiding hem de controle geeft. Hij geeft tijdens een persmoment tevens aan graag te willen samenwerken met president Almela. 'Ik vraag om een kans om deze club te leiden zoals ik dat een jaar geleden al wilde doen. Ik wil de problemen van Murcia oplossen. Ik hoef geen president te zijn, dat doet Almela prima. Mijn intentie is niet om allerlei mensen eruit te gooien. We kunnen samenwerken. Ik wil Murcia financieel gezonder maken, dat is nodig om de problemen te verhelpen.'

Almela heeft echter geen hoge pet op van De la Vega. 'Voor dat geld zal hij ook macht willen. Dat is niet het clubmodel dat wij voor ogen hebben. We willen een club die gerund wordt door mensen uit Murcia en door fans. We hebben de afgelopen jaren kunnen zien wat er gebeurt als we de macht aan één persoon overdragen. De la Vega moet zijn probleem oplossen met Moro. Murcia wordt als derde partij enkel benadeeld in dit conflict. Dat vindt het CAS ook. Volgens die organisatie hoeft de club De la Vega niet als eigenaar toe te kennen.'

Hoewel De la Vega de strijd niet opgeeft, lijkt het er niet op dat het conflict tussen hem, Moro en Murcia op korte termijn wordt opgelost. Bij de fans van de club zal de Mexicaan, wat zijn bedoelingen ook zijn, vooral bekendstaan als weer een zakenman die van alles belooft en uiteindelijk ellende met zich meebrengt.

Bron:https://www.vi.nl/nieuws/(...)otst-wordt-in-murcia

pi_187272943
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 13:46 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Klinkt alsof die Mexicaan het probleem Roda gaat oplossen. Voor ons dan. Failliet ole ole _O_
U MAD?
pi_187282478
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 13:46 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Als Roda-supporter zou je dan toch liever bankroet willen gaan in plaats van met deze maniak in zee te gaan? _O-
  donderdag 6 juni 2019 @ 06:04:12 #14
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
  donderdag 6 juni 2019 @ 06:09:04 #15
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_187284260
Dit wordt een topshow
  Moderator vrijdag 27 september 2019 @ 21:27:05 #16
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_189150569
Zojuist door eigen supporters het stadion uit gejaagd _O_

Zie link in tweet
ZO_NWS twitterde op vrijdag 27-09-2019 om 21:03:51 Boze fans @rodajckerkrade brengen Mauricio Garcia de la Vega het stadion uit. Dat gebeurde tijdens de rust van Roda tegen De Graafschap. https://t.co/jpPZc6ZXIA reageer retweet
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 27 september 2019 @ 21:39:21 #17
408813 crew  trein2000
pi_189150849
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 21:27 schreef Tagliano het volgende:
Zojuist door eigen supporters het stadion uit gejaagd _O_

Zie link in tweet
ZO_NWS twitterde op vrijdag 27-09-2019 om 21:03:51 Boze fans @:rodajckerkrade brengen Mauricio Garcia de la Vega het stadion uit. Dat gebeurde tijdens de rust van Roda tegen De Graafschap. https://t.co/jpPZc6ZXIA reageer retweet
Wtf :')
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 27 september 2019 @ 21:52:02 #18
186611 Haags
pi_189151135
Dit is toch prachtig man. Laat het een voorbeeld zijn voor bijvoorbeeld ADO. :)
Zonder wrijving geen glans
pi_189151197
_O_
#12 is not for sale!
pi_189151391
Normaal ben ik niet zo van dit soort tokkie acties, maar kan hier wel echt enorm van genieten. Ongelooflijk dat Roda überhaupt met deze man in zee wil gaan.
  vrijdag 27 september 2019 @ 22:54:06 #21
22565 asco
Los in deze tent
pi_189152219
Limburg. 👌
pi_189152624
De voetballerij is een open inrichting
pi_189152845
Maar heeft ie niet betaald of komt dit voort vanuit de resultaten?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_189153335
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 15:06 schreef GGMM het volgende:

[..]

Bron: https://www.telegraaf.nl/(...)teerder-redt-roda-jc

Het schijnt dat ze in Mexico vanaf vandaag allemaal in een Roda JC shirtje lopen. :)
Ik ga het in de gaten houden bij de Walmart.
Land of the free. Home of the brave.
pi_189154736
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 23:22 schreef Knutknuttsson het volgende:
Maar heeft ie niet betaald of komt dit voort vanuit de resultaten?
Ben k ook wel benieuwd naar. Wanneer wordt er voor een overname betaald? Als de knvb goedkeuring geeft? Dat duurde bij fc den bosch in totaal een jaar ofzo. Ondertussen kan je club dan al op de rand vd afgrond staan.
  zaterdag 28 september 2019 @ 02:44:01 #26
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_189155054
Hahaha, wat de shit? 10.gif

Heel bijzonder.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 23:22 schreef Knutknuttsson het volgende:
Maar heeft ie niet betaald of komt dit voort vanuit de resultaten?


Dat staat althans als comment in die Twitter post.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_189155112
Geniale actie
pi_189156080
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 02:44 schreef Kriegel het volgende:
Hahaha, wat de shit? [ afbeelding ]

Heel bijzonder.
[..]

[ afbeelding ]

Dat staat althans als comment in die Twitter post.
Klinkt als een betrouwbare investeerder.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_189156490
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 06:09 schreef Sheffield het volgende:
Dit wordt een topshow
Called it.

Net als ongeveer, tsja, iedereen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_189160232
Gisteren bij de samenvattingen vd kkd door kraay sports gezegd dat ie idd geen cent heeft betaald tot nu toe. Hoe kunnen mensen hierin trappen?

Ook raar dat ie in de media als eigenaar wordt genoemd. Hij heeft niet betaald maar wel 80 procent vd aandelen in handen? Anyway, lekkere actie van die supporters. Weg met die leechers die de boel oplichten. Geweldig ook dat de politie erbij staat en nog niet eens iets doet :D geeft ook wel aan wat voor een karig politieapparaat wij hebben
pi_189160899
Loooool hoor nou pas "we're going to kill you!"

En die beveiliger "no habla espanol"

Edit ook het is were not
  zaterdag 28 september 2019 @ 16:29:11 #33
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_189161085
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 02:44 schreef Kriegel het volgende:
Hahaha, wat de shit? [ afbeelding ]

Heel bijzonder.
[..]

[ afbeelding ]

Dat staat althans als comment in die Twitter post.
Punt 9 is meer dan terecht
RED ONS HENNIEGOD
pi_189161994
Genotsclub dat Roda. Lekker in zee gaan met iedere debiel die een zak geld komt brengen en de supporters jagen ze het stadion uit. _O_
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_189181866
quote:
Mauricio Garcia de la Vega had voorafgaand aan de wedstrijd tussen Roda JC en De Graafschap, waarin hij door boze Roda-fans uit het stadion werd gezet, al een akkoord bereikt over zijn vertrek bij de club. Door de actie van de supporters is die optie nu onmogelijk geworden.

De Mexicaan zou met Frits Schrouff, voormalig eigenaar van Roda JC, tot een akkoord zijn gekomen over een vertrek 'door de voordeur' van het Parkstad Limburg Stadion. Die optie is nu onmogelijk, zo valt te lezen in een mail van Schrouffs adviseur Huub Mullenders aan alle betrokken partijen. Deze mail is in handen van De Limburger.

De adviseur maakt in deze mail ook bekend dat hij zal stoppen met al zijn werkzaamheden op de achtergrond voor de club uit Kerkrade, waardoor de vrees ontstaat dat ook Schrouff zijn handen volledig van Roda af zal trekken. Hoe het dan verder moet met de club is onduidelijk.

De actie van vrijdagavond lijkt er voor te zorgen dat Garcia de la Vega niet meer mee wil werken aan zijn eigen vertrek, zo weet de regionale krant. Betrokkenen rondom Roda zijn er bang voor dat de Mexicaan de club nu juridisch aan wil gaan pakken. De investeerder heeft ook al aangifte gedaan tegen de fans van Roda.
Ojee, Mexicaantje is boos.
pi_189182159
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 20:07 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Ojee, Mexicaantje is boos.
Lol.
  Moderator zondag 29 september 2019 @ 21:03:34 #37
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_189183223
Wat een soap _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_189183734
Hij zou al vertrekken, maar gaat nu niet door, begrijp ik? Veel bereikt met die actie dan _O-
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_189184337
Waar die man zin in heeft :') gaat toch gewoon genieten van je geld.
pi_189187021
quote:
Mooie beloftes maar geen geld: Roda JC wil af van zijn Mexicaanse ‘investeerder’

Alsof er niets aan de hand is kregen alle spelers van Roda JC deze maand hun salaris. Op één na: de Engelsman Ike Ugbo.

De van Chelsea gehuurde spits verdient met 48.000 euro bruto per maand ongeveer het tienvoudige van wat zijn medespelers verdienen. Ter compensatie maakt Chelsea hiervoor maandelijks 43.000 euro over aan Roda, dat zijn salaris aanvult en uitbetaalt. Maar dit keer niet. In Kerkrade zijn de financiële sores nu al zo groot, dat de club Ugbo’s salaris niet aan hem, maar aan zijn collega’s heeft uitgekeerd, zo blijkt nu uit onderzoek van NRC. Liever één boze grootverdiener dan paniek in de hele selectie, was de redenering.

Toch weten ze bij Roda dat dit symptoombestrijding was. Het echte probleem, weten betrokkenen, is de komst van Mauricio Garcia de la Vega, de Mexicaan die afgelopen zomer de clubaandelen van de Limburgse zakenman Frits Schrouff dacht over te nemen, maar inmiddels zoveel problemen heeft aangewakkerd dat hij sinds vorige week vanuit meerdere kanten naar de uitgang wordt gewerkt. Létterlijk.

Terwijl de politie en burgemeester Petra Dassen-Housen hem vrijdag uit veiligheidsoverwegingen nog afraadden om de thuiswedstrijd tegen De Graafschap te bezoeken, ging Garcia de la Vega ’s avonds toch naar het stadion. „Fuck off Mauricio”, las hij op de spandoeken langs de reling. Maar pas in de rust werd de sfeer echt naargeestig.

Zittend in de skybox kreeg de ex-bankier uit Guadalajara bezoek van een groep supporters. Zij zouden met hem in gesprek gaan, was de afspraak. Toen Garcia de la Vega toch niet wilde praten omdat er twijfel was of dit gesprek respectvol zou verlopen, hebben de supporters de Mexicaan, hem voor hen uitduwend, uit het stadion gezet. Geen steward greep in.

Mede daarom vermoedt Garcia de la Vega dat de actie georkestreerd was: een complot van binnenuit om hem ten val te brengen. Want waarom hielp niemand hem? Waarom konden fans zover komen?

Ook Schrouffs adviseur Huub Mullenders deelt die mening, bleek uit een e-mail die in bezit is van NRC. „We zijn dus een club geworden, waarbij een man bewust wordt beschadigd en triomfantelijk voor het oog van de hele wereld de deur wordt gewezen. Een club waarvan de marktwaarde voor sponsoren en mogelijke investeerders in één avond is gedecimeerd.”

„Een club die bewust meewerkt aan deze actie: een skybox wordt ter beschikking gesteld en stewards kijken de andere kant op. (..) Een club die het lachertje van het land is geworden (..) Een club die een soepele en snelle regeling met Mauricio in een klap naar de vaantjes heeft geholpen.”

Wat in juni 2019 een gezonde bedrijfsovername leek te zijn, is uitgelopen op totale chaos. Financiële voorspoed? Niets daarvan. In plaats daarvan kampt Roda JC met een begrotingstekort van bijna een miljoen euro en dreigen ook volgende maand de salarissen niet betaald te kunnen worden. Garcia de la Vega beloofde dat hij tekorten zou dekken, maar stak tot op heden nog geen euro in de club.

Lees ookdit achtergrondverhaal over de Mexicaanse beoogd eigenaar van Roda JC
Rijden, slapen, eten, drinken: alles doet hij op kosten van de club. Logisch, vindt hij zelf: hij werkt ook voor de club en krijgt daarvoor geen salaris. De bankgarantie van 910.000 euro die hem is gevraagd? Die is er weken later nog steeds niet. En waar blijft toch dat geld van de stadiondeal met dat cryptovalutabedrijf? En vanwaar die geheimzinnigheid over de 150.000 euro die hij leende in Duitsland?

Uit onderzoek van NRC bleek eind vorige maand al dat Garcia de la Vega ook elders een spoor van problemen heeft achtergelaten. In Mexico verloor hij zijn licentie als spelersmakelaar. In Spanje liep zijn overname van voetbalclub Real Murcia spaak wegens ruzie om geld, zoals nu ook bij Roda JC gebeurt.

Zelfs enkele tienduizenden euro’s aan persoonlijke juridische kosten liet Garcia de la Vega al door Roda betalen. Wegens zorgen over zijn vermogen blijkt afgelopen maand dan ook al in het geheim over hem te zijn gesproken bij de KNVB en op het stadhuis. „Hij heeft contractueel overeengekomen bepalingen niet nageleefd”, aldus Mullenders in zijn mail.

Vrijdagochtend, op de dag van het duel met De Graafschap, dachten Mullenders en Schrouff eindelijk een vertrekregeling met Garcia de la Vega te zijn overeengekomen. Maar nog voor het weekeinde, waarin over de voorwaarden zou worden gesproken, volgde ’s avonds het dieptepunt van de voorbije vier maanden: zijn verwijdering uit het stadion, waarvan de beelden binnen no time op internet stonden.

Hoe kon de buitenlandse overname van Roda JC zo uit de hand lopen?

De stadiondeal
Vier maanden eerder heerst er juist optimisme in Kerkrade. Zoals vaak bij buitenlandse eigenaren, wordt ook Garcia de la Vega verwelkomd als een frisse visionair van elders. Een charmante zakenman, die scheidend clubeigenaar Frits Schrouff (79) om zijn vingers windt. Schrouff verloor in vier jaar tijd 20 miljoen euro aan de club en wilde wegens ziekte van zijn 79,98 procent van de aandelen af. Niets hoeft hij ervoor te hebben, zolang de nieuwe eigenaar hem garandeert dat Roda er bovenop komt. Na de degradatie in 2018 is dat gevoel zeer welkom.

Garcia de la Vega is meteen volop aanwezig. Hij formeert een nieuw, goedkoper team en krijgt credits voor het seminar dat hij organiseert voor potentiële Mexicaanse sponsoren. Intern schermt hij met zijn goede contacten in de toeristensector in het Spaanse Murcia. Hij heeft daar weliswaar nog altijd ruzie over de aankoop van Real Murcia, maar sponsoren denkt hij er dan nog altijd te kunnen vinden. Roda, meent hij, kan het Nederlandse uithangbord van Murcia worden.

Maar belangrijker dan die contacten, is de stadiondeal die hij voor ogen heeft. Doordat de gemeente Kerkrade de naam van het Parkstad Limburg Stadion heeft willen vrijgeven, kan Garcia de la Vega op zoek naar een commerciële naamgever. Zoals ADO in het Cars Jeans Stadion speelt en FC Groningen in het Hitachi Capital Mobility Stadion, zo komt hij uit bij de Duitse UAC Holding GbmH, een groeiend bedrijf op de crypto-valutamarkt.

Een droomdeal. Niet alleen omdat het driejarige contract één miljoen euro waard is. Oók omdat UAC het geld al in augustus wil overmaken. Zodoende is er genoeg geld in kas voor het seizoen 2019-2020. Bovendien, is het idee, kan Roda met deze deal goede sier maken bij de licentiecommissie van de KNVB, de afdeling die Garcia de la Vega officieel moet goedkeuren als nieuwe aandeelhouder.

Ja, het geld laat even op zich wachten. Maar tot ver na de betalingstermijn blijft de Mexicaan verzekeren dat het onderweg is. Inmiddels is het zes weken later en is het er nog steeds niet. Van de UAC Holding is niets meer vernomen.

Alarm bij KNVB
Intern beginnen ze steeds meer aan Garcia de la Vega te twijfelen. Want een afgeketste sponsordeal is tot daar aan toe, maar waarom komt hij niet over de brug met de bankgarantie die zo hard nodig is? Bankgaranties zijn gangbaar in de reglementen van de KNVB: ze dienen als garantie dat een voetbalclub het seizoen kan uitspelen, zodat andere clubs geen hinder hebben van een eventueel faillissement. Bij Roda gaat het om 910.000 euro.

Wat vrijwel niemand weet, is dat er aan dit verzoek van de KNVB een opmerkelijke manoeuvre vooraf is gegaan. Meerdere bronnen bevestigen aan NRC dat er al weken geleden vanuit Roda contact is opgenomen met de KNVB. De bond krijgt medegedeeld dat Garcia de la Vega er een dubieuze betalingsmoraal op nahoudt. Het lijkt erop, horen ze bij de KNVB, dat de Mexicaan helemaal geen geld heeft.

Terwijl de overnamedeal van binnenuit wordt gedwarsboomd, zijn ze bij de KNVB blij met de waarschuwingen. De bond is buitenlandse eigenaren sinds vorig jaar nog strenger gaan screenen. Wie zijn integriteit niet kan aantonen, komt het Nederlandse profvoetbal niet in. Zoals de Georgiër Kakhi Jordania bij FC Den Bosch.

Ook Garcia de la Vega lijkt een twijfelgeval voor goedkeuring, maar de bezorgde bestuurders willen het proces bij de KNVB liever niet afwachten. Het kan nog maanden duren. En tijd kost Roda geld.

De bankgarantie was precies waar zij op hadden gehoopt. Het is een eis waarmee ze de druk op Garcia de la Vega intern verder kunnen opvoeren. In de deal die de Mexicaan met scheidend eigenaar Frits Schrouff heeft gesloten, staat namelijk dat de grootaandeelhouder grotendeels verantwoordelijk is voor een gezonde liquiditeitspositie van Roda. Blijft hij in gebreke, dan kan de deal worden gecanceld.

Maar zelfs als de nood hoog is, legt Garcia de la Vega nog geen euro op tafel. Zelf vindt hij dat niet raar: hij is een businessman, geen weldoener. Zomaar betalen, is niet zijn doel. Maar hierdoor lopen de tekorten op. Ook omdat er sponsoren zijn de niet willen betalen zolang hij er zit.

Oud-commissaris van de club Hessel Meijer ziet het met pijn in zijn hart gebeuren. De eigenaar van projectontwikkelaar Wyckerveste, die tijdelijk een directieduo met Garcia de la Vega vormt, besluit daarom om 300.000 euro te lenen aan de club. Hij hoopt dat dit geld persoonlijk aan hem wordt terugbetaald door Garcia de la Vega, maar dat gebeurt niet.

Opmerkelijk genoeg staat er half september plots geld op de Raborekening van Roda: 150.000 euro. Geld, zo ontdekt de kasbeheerder, dat afkomstig is van een Duitse partij. Een lening, afgesloten door Garcia de la Vega. Zelf zwijgt hij erover. Nog altijd kunnen ze bij Roda slechts raden naar de voorwaarden van de lening.

Hoewel de club die 150.000 euro goed kan gebruiken, haalt tijdelijk directeur Meijer het er meteen weer af. Als hij zijn 300.000 euro niet terugkrijgt, moet hij het zelf maar terugboeken. Gevolg is dat er maandag 23 september nog slechts 21.000 euro in kas zit. En dat de 43.000 euro die Chelsea zal storten voor spits Ugbo, aan diens collega’s moet worden uitgekeerd.

Blij wordt Meijer er niet van. Daarom gaat hij naar het stadhuis om te vertellen dat Roda kapot gaat als Garcia de la Vega zonder te investeren de baas wil blijven spelen. Elke maand neemt het tekort met een ton toe. „Zo komen we niet verder”, zegt hij.

Verloren strijd
Als laatsten keren Frits Schrouff en zijn adviseur Mullenders zich tegen Garcia de la Vega. Vrijdagochtend 27 september, de dag van het treffen met De Graafschap, gaan ze met hem in gesprek. Hoewel ze erkennen dat hij goede dingen heeft gedaan, zoals bezuinigen op spelers, concluderen ze ook dat hij een verloren strijd levert. Een vertrek is de beste optie.

Erop rekenend dat ze in het weekeinde verder onderhandelen, schrikken Schrouff en Mullenders zich rot als Garcia de la Vega ’s avonds uit het stadion wordt gezet. Mullenders is woest dat niemand heeft ingegrepen en staakt per direct zijn hand- en spandiensten voor de club. „Hebben jullie al eens midden in de nacht huilende kinderen aan de lijn gehad die vanuit Spanje denken dat hun pappa iets is aangedaan?”, schrijft hij in zijn mail.

De dag erna besluit Garcia de la Vega dat hij zich niet laat wegjagen. Zijn vertrek heeft een prijs. Circa 250.000 euro wil hij zien voordat hij akkoord gaat met zijn aftocht. Dat bedrag wil niemand hem graag betalen, maar tegelijk dringt het besef door dat er misschien geen keuze is. Als deze man op zijn plek blijft zitten, kan de financiële schade op termijn groter zijn dan de vertrekpremie die hij nu wenst. Het is kiezen tussen twee kwaden.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nvesteerder-a3975039

Die club gaat de winterstop niet redden _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2019 08:07:58 ]
pi_189187290
Ik lees hierboven dat Frits Schrouff in vier jaar tijd maar liefst ¤ 20 miljoen moest bijleggen op zijn aandelen in Roda JC.
  maandag 30 september 2019 @ 08:57:29 #42
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_189187313
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 02:44 schreef Kriegel het volgende:
Hahaha, wat de shit? [ afbeelding ]

Heel bijzonder.
[..]

[ afbeelding ]

Dat staat althans als comment in die Twitter post.
Heeft die vent ook aandelen in Real Murcia?
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  User die overal opduikt 2022 maandag 30 september 2019 @ 08:59:26 #43
186611 Haags
pi_189187326
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 08:07 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

https://www.nrc.nl/nieuws(...)nvesteerder-a3975039

Die club gaat de winterstop niet redden _O-
Mooi, weg met die moffenclubs. Twente idem dito natuurlijk.
Zonder wrijving geen glans
pi_189188193
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 21:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dit is toch prachtig man. Laat het een voorbeeld zijn voor bijvoorbeeld ADO. :)
Ik denk niet dat je hier gelijk hebt. De Chinezen hebben de afgelopen vier jaar bijna net zo veel eigen geld verkwist in ADO als Frits Schrouff in Roda JC.
  User die overal opduikt 2022 maandag 30 september 2019 @ 11:24:29 #45
186611 Haags
pi_189188851
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 10:34 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je hier gelijk hebt. De Chinezen hebben de afgelopen vier jaar bijna net zo veel eigen geld verkwist in ADO als Frits Schrouff in Roda JC.
Daar heb je ook gelijk in ja. :)
Zonder wrijving geen glans
pi_189189734
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 08:59 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Mooi, weg met die moffenclubs. Twente idem dito natuurlijk.
Nog steeds mad _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 30 september 2019 @ 12:56:48 #47
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189189973
Wel respect voor die supporters dat ze zich er niet voor willen laten lenen om iedereens bitch te spelen. Legalistische moraalridders kunnen de tering krijgen.
We have always been at war with Eastasia.
  Forum Admin maandag 30 september 2019 @ 15:25:32 #48
35723 crew  GGMM
pi_189192283
quote:
Personeel Roda JC meldt zich ziek vanwege beoogde nieuwe clubeigenaar
Het kantoorpersoneel van Roda JC heeft zich vandaag ziek gemeld. De werknemers doen dit uit onvrede over de komst van Mauricio Garcia de la Vega, de beoogde nieuwe eigenaar van de noodlijdende club. Dat schrijft 1Limburg.

De aanhang van Roda is het vertrouwen in de Mexicaan verloren. Daarom hebben ze hem vrijdag in de rust van het duel tegen De Graafschap het Parkstad Limburg Stadion uitgezet.

De la Vega heeft later aangifte gedaan van bedreiging en mishandeling. De KNVB neemt het optreden van de supporters van Roda JC onder de loep. De club uit Kerkrade zelf komt later vandaag met een verklaring.
https://nos.nl/artikel/23(...)we-clubeigenaar.html

Het personeel wil ook even interessant doen. Jezelf ziek melden :r
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_189192377
Kut club niemand zal ze missen.
pi_189193067
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 15:25 schreef GGMM het volgende:

[..]

https://nos.nl/artikel/23(...)we-clubeigenaar.html

Het personeel wil ook even interessant doen. Jezelf ziek melden :r
Hoezo. Als er geen geld meer is om salarissen te betalen dan meld ik me ook ziek.
  Forum Admin maandag 30 september 2019 @ 16:18:40 #51
35723 crew  GGMM
pi_189193106
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 16:16 schreef SOG het volgende:

[..]

Hoezo. Als er geen geld meer is om salarissen te betalen dan meld ik me ook ziek.
De weg van de minste weerstand. :)

(en dat ze geen salaris krijgen is pure speculatie van jouw kant)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_189197929
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 16:18 schreef GGMM het volgende:

[..]

De weg van de minste weerstand. :)

(en dat ze geen salaris krijgen is pure speculatie van jouw kant)
Zie nrc artikel. Er is geen cent meer over.
pi_189198010
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 16:18 schreef GGMM het volgende:

[..]

De weg van de minste weerstand. :)

(en dat ze geen salaris krijgen is pure speculatie van jouw kant)
Jij zou nog naar je werk gaan als je toch geen salaris zou krijgen?
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Forum Admin maandag 30 september 2019 @ 21:08:32 #54
35723 crew  GGMM
pi_189198054
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 21:06 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Jij zou nog naar je werk gaan als je toch geen salaris zou krijgen?
Jij niet dan?
oh wacht (lol)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_189198139
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 21:08 schreef GGMM het volgende:

[..]

Jij niet dan?
oh wacht (lol)
Sow
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_189198320
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 21:08 schreef GGMM het volgende:

[..]

Jij niet dan?
oh wacht (lol)
pi_189198338
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 21:08 schreef GGMM het volgende:

[..]

Jij niet dan?
oh wacht (lol)
Sow, jeetje, hoppa _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_189201313
Net bij veronica inside. Kantoorpersoneel komt morgen ook niet werken :D
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 00:10:23 #59
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_189201532
Relaxed. Kunnen ze die gast hierna ook een tijdje naar mijn kantoor sturen?
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_189201810
quote:
Garcia de la Vega is gechoqueerd over wat hem vrijdag in het Parkstad Limburg Stadion is overkomen. De beoogde nieuwe eigenaar werd door woedende supporters het stadion uitgejaagd. „Ik ben vastgegrepen, geduwd, ik ben zelfs gevallen. Ik voelde me heel onveilig en ben aangetast in mijn waardigheid. Ik vroeg mijn stewards om me te helpen, maar niemand hielp me.”
https://www.telegraaf.nl/(...)-in-mijn-waardigheid
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator dinsdag 1 oktober 2019 @ 01:53:00 #61
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_189201988
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 01:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

"No habla Espanol", die vent was wel een baas, moet ik zeggen. Hij was die Garcia volgens mij al meer dan beu _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_189203583
Onbegrijpelijk dat er nog altijd mensen zijn die in dit soort figuren trappen, schokkend en bizar.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:21:40 #63
186611 Haags
pi_189203638
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 01:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Lekker janken
Zonder wrijving geen glans
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 20:45:00 #64
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_189232957
Nieuwe dreun voor Roda JC: KNVB reageert met puntenaftrek

Man man man. Een Twentescenario dus.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_189241177
Eerst Nol Hendriks, later Frits Schrouff. Het zijn niet kleine beetjes, die zij in de club stopten, maar miljoen euro's per jaar.

Mijn vraag is, is een nieuw stadion echt wel de juiste oplossing? Roda JC was een subtopper, toen het nog op Kaalheide speelde.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 3 oktober 2019 @ 09:32:57 #66
186611 Haags
pi_189241192
quote:
Die bestaan helaas ook nog :{
Zonder wrijving geen glans
pi_189241272
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Die bestaan helaas ook nog :{
Roda JC had een Chinees moeten binnenhalen, net zoals ADO. Dan was men niet zo in de problemen gekomen.
  Moderator donderdag 3 oktober 2019 @ 12:00:56 #68
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_189243264
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Die bestaan helaas ook nog :{
Heerlijk hoe mad je daar over bent :9
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 02:40:55 #69
416931 yats
(non) Average Joe
pi_189258212
quote:
Alleen word Roda niet door de KNVB gematst en gaat Roda waarschijnlijk wel failliet.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_189258262
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 02:40 schreef yats het volgende:

[..]

Alleen word Roda niet door de KNVB gematst en gaat Roda waarschijnlijk wel failliet.
zou mooi zijn maar gaat niet gebeuren
U MAD?
pi_189284198
De club staat op de eerste plaats, en om die reden ziet De la Vega af van overname van de aandelen.

https://www.ad.nl/nederla(...)s-gestaan~a18ccbbaf/

Ook sportief gaat het nu goed met Roda JC, uit winnen bij Telstar.
pi_189284409
Roda JC is een parodie etc

Limburg is een parodie op een provincie.
  zondag 6 oktober 2019 @ 09:55:06 #73
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_189294483
Hoe zit het nou met de lening die hij blijkbaar op naam van de club heeft afgesloten?
  zondag 6 oktober 2019 @ 10:37:37 #74
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_189294923
Roda is al jaren een grote faalclub. Laat ze maar lekker wegkwijnen in de eerste divisie.
pi_189294996
quote:
10s.gif Op zondag 6 oktober 2019 09:55 schreef Twiitch het volgende:
Hoe zit het nou met de lening die hij blijkbaar op naam van de club heeft afgesloten?
Dat geld is toch ten behoeve van Roda JC uitgegeven. Dus lijkt het mij dat Roda JC dat zelf later weer moet terugbetalen.
  zondag 6 oktober 2019 @ 10:45:43 #76
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_189295020
Red Bull Roda
  zondag 6 oktober 2019 @ 10:51:10 #77
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_189295100
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 22:05 schreef Simmertje het volgende:
Normaal ben ik niet zo van dit soort tokkie acties, maar kan hier wel echt enorm van genieten. Ongelooflijk dat Roda überhaupt met deze man in zee wil gaan.
Dit lijkt een tokkie actie ja. Maar onder die supporters zaten veel nette mensen die geen uitweg meer zagen. Zie het als een greep naar de noodrem.

Dat bestuur van Roda waar ook heel veel mis mee is, gaat graag in zee met dit soort mensen, zij zijn ook de reden dat het zo slecht gaat. Het is juist de trouwe achterban die deze man sinds het begin niet vertrouwt.
  zondag 6 oktober 2019 @ 15:39:51 #78
416931 yats
(non) Average Joe
pi_189299485
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 10:51 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Dit lijkt een tokkie actie ja. Maar onder die supporters zaten veel nette mensen die geen uitweg meer zagen. Zie het als een greep naar de noodrem.

Dat bestuur van Roda waar ook heel veel mis mee is, gaat graag in zee met dit soort mensen, zij zijn ook de reden dat het zo slecht gaat. Het is juist de trouwe achterban die deze man sinds het begin niet vertrouwt.
Diezelfde trouwe achterban die blind achter dfie andere luchtfietser Korataev aan loopt?
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_189302266
Weg die club. Tijd voor Sporting Limburg.
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_189311614
Ik begin mij nu ook zorgen te maken om Cambuur.
Hessel Meijer is nu al drie weken continu bezig met Roda JC, de man die Cambuur in een nieuwbouwprojekt gaat storten.

https://www.telegraaf.nl/(...)-mexicaanse-zakenman

Ik zie met dat nieuwbouwproject Cambuur dezelfde kant uitgaan als waarin nu Roda JC verkeert.
  maandag 7 oktober 2019 @ 13:46:13 #81
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_189313973
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 15:39 schreef yats het volgende:

[..]

Diezelfde trouwe achterban die blind achter dfie andere luchtfietser Korataev aan loopt?
Die achterban waar ik het over had liep niet achter hem aan.
  maandag 7 oktober 2019 @ 13:46:39 #82
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_189313976
quote:
14s.gif Op zondag 6 oktober 2019 17:58 schreef De_Kraam het volgende:
Weg die club. Tijd voor Sporting Limburg.
Gaat niet werken.

Ajax en Feyenoord kun je ook niet samenvoegen.
  maandag 7 oktober 2019 @ 13:50:25 #83
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_189314040
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 13:46 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Gaat niet werken.

Ajax en Feyenoord kun je ook niet samenvoegen.
Overkopen kan wel. 1 Frenkie de Jong voor heel Feyenoord plus het aanliggende treinstation Rotterdam Stadion.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')