abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 juni 2019 @ 12:42:44 #26
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_187254535
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 12:39 schreef Atak het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat esthetica verkeerd is. Ik wil van jou horen waarom dat een beter woord is en dan kan is beslissen of je gelijk hebt.
"Esthetica is de leer van de zintuiglijke waarneming, in meer specifieke zin de tak van de filosofie die zich bezighoudt met schoonheid en kunst."

[ Bericht 9% gewijzigd door NanKing op 05-06-2019 14:27:13 ]
pi_187254582
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 12:42 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Eerste en laatste keer dat ik iets voorkauw, lui varken. Binnen 10 seconden gegoogled en de eerste zin van het Wikipedia-artikel over esthetica:
quote:
"Esthetica is de leer van de zintuiglijke waarneming, in meer specifieke zin de tak van de filosofie die zich bezighoudt met schoonheid en kunst."
Ja en? Je kunt niet iets onderbouwen door alleen een definitie te geven.

[ Bericht 4% gewijzigd door NanKing op 05-06-2019 14:27:40 ]
pi_187254690
Kunst hoeft niet per se aesthetisch te zijn om kunst te zijn.
pi_187255055
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 11:29 schreef Atak het volgende:

[..]

Klopt. Dit is ook wat wetenschap is.
ja, vroeger was er ook nauwelijks onderscheid tussen kunst en wetenschap. zeg maar ten tijde van Leonardo.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 13:38:26 #30
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_187255352
Ik verzoek u beide te bedaren en deze schermutseling elders voort te zetten daar dit nog immer een deftig forum is. :(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_187256000
quote:
16s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 13:38 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik verzoek u beide te bedaren en deze schermutseling elders voort te zetten daar dit nog immer een deftig forum is. :(
Je zou de discussie ook als kunstuiting kunnen zien. Ik niet maar er zijn mensen voor wie vrijwel alles kunst is. Een echt wetenschappelijke definitie van kunst is er dan ook niet.
Een flesje frisdrank leeg gieten in zee kan iedereen, het is geen ambacht, er is geen kennis voor nodig en is zeker geen wetenschap, toch zijn er mensen die het kunst vinden.

Een ruime definitie van kunst is "het moet iets met je doen", een bepaalde emotie oproepen, bijv: woede of verbazing, etc. Dan wordt kunst dus heel subjectief.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 14:57:03 #32
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_187256350
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 14:26 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Je zou de discussie ook als kunstuiting kunnen zien. Ik niet maar er zijn mensen voor wie vrijwel alles kunst is. Een echt wetenschappelijke definitie van kunst is er dan ook niet.
Een flesje frisdrank leeg gieten in zee kan iedereen, het is geen ambacht, er is geen kennis voor nodig en is zeker geen wetenschap, toch zijn er mensen die het kunst vinden.

Een ruime definitie van kunst is "het moet iets met je doen", een bepaalde emotie oproepen, bijv: woede of verbazing, etc. Dan wordt kunst dus heel subjectief.
Komt er in ieder geval op neer dat dit topic in F&L thuishoort, waar jij in eerste instantie over begon.
pi_187256542
quote:

[..]

Dat je kunst niet begrijpt betekent niet dat het niet bestaat. Net zoals een slechte wetenschapper die niks snapt en maar iets typt zoals je in dit topic kunt zien.
pi_187256581
Als je zegt dat kunst los staat van wetenschap dan leef je in de illusie dan de mens niet deel uit maakt van de wetenschap en een apart iets is waar de wetten van het universum niet voor gelden.

Dit is trouwens niet alleen mijn mening. Als je er meer over wil lezen dan kan dat hier:

https://www.forbes.com/si(...)ated-than-you-think/
pi_187256698
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 15:10 schreef Atak het volgende:
Als je zegt dat kunst los staat van wetenschap dan leef je in de illusie dan de mens niet deel uit maakt van de wetenschap en een apart iets is waar de wetten van het universum niet voor gelden.

Dit is trouwens niet alleen mijn mening. Als je er meer over wil lezen dan kan dat hier:

https://www.forbes.com/si(...)ated-than-you-think/
Het zijn trouwens ook altijd semi intellectuelen die ontkennen dat kunst en wetenschap niks met elkaar te maken hebben.
pi_187257333
quote:

[..]

dat flesje was toen kunst, omdat het de grenzen van wat als kunst werd geaccepteerd, overschreedt, en toch als kunst werd gebracht. het opende een hele nieuwe wereld voor de kunst, doorbrak vastgelegde regels. en maakte heel veel emoties en interpretaties los, nu nog steeds. dus in die zin, was het zeker wel kunst.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 16:50:04 #37
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_187258037
En dan komt meneer met een linkdump van het eerste resultaat van de zoekopdracht "is art science" ( https://www.google.com/search?q=is%20art%20science ), poneert dat als betrouwbare bron en onderbouwing voor zijn wankelende standpunt, terwijl het slechts een copypaste is van een opiniestukje als reactie op een vraag op Quora (staat er letterlijk in).

Ook bronnenonderzoek is iets wat je leert op de universiteit.

Zelf nadenken? Ho maar. Zelf redeneren? Ho maar. Zelf je bronnen nalezen? Ho maar. Intellectuele armoede. Zei het toch?
pi_187258277
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 16:50 schreef Gary_Oak het volgende:
En dan komt meneer met een linkdump van het eerste resultaat van de zoekopdracht "is art science" ( https://www.google.com/search?q=is%20art%20science ), poneert dat als betrouwbare bron en onderbouwing voor zijn wankelende standpunt, terwijl het slechts een copypaste is van een opiniestukje als reactie op een vraag op Quora (staat er letterlijk in).

Ook bronnenonderzoek is iets wat je leert op de universiteit.

Zelf nadenken? Ho maar. Zelf redeneren? Ho maar. Zelf je bronnen nalezen? Ho maar. Intellectuele armoede. Zei het toch?
Ik probeerde nog met je te beredeneren maar je ging meteen over naar schelden en vingertjes wijzen. In plaats van te trollen leg eens uit waarom jij het beter weet.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 17:18:31 #39
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_187258492
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 17:06 schreef Atak het volgende:

[..]

Ik probeerde nog met je te beredeneren maar je ging meteen over naar schelden en vingertjes wijzen. In plaats van te trollen leg eens uit waarom jij het beter weet.
Ik trol nergens. Jij komt met stellingen zonder (eigen) onderbouwingen. Ik kom met het simpele gegeven dat de esthetica de tak is van de filosofie die zich bezighoudt met kunst, in plaats van de metafysica. Daar is geen verdere uitleg voor nodig, en het is ook geen mening. Het is een kwestie van definitie. Net zoals dat de wiskunde zich niet bezighoudt met antropologie. In plaats van dat je erbij neerlegt, sla je wartaal uit, leg je de bewijslast bij een ander, zodat je je niet hoeft te verantwoorden en gooi je het op trollen van mijn kant.

Intellectuele armoede.
pi_187259271
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 17:18 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik trol nergens. Jij komt met stellingen zonder (eigen) onderbouwingen. Ik kom met het simpele gegeven dat de esthetica de tak is van de filosofie die zich bezighoudt met kunst, in plaats van de metafysica. Daar is geen verdere uitleg voor nodig, en het is ook geen mening. Het is een kwestie van definitie. Net zoals dat de wiskunde zich niet bezighoudt met antropologie. In plaats van dat je erbij neerlegt, sla je wartaal uit, leg je de bewijslast bij een ander, zodat je je niet hoeft te verantwoorden en gooi je het op trollen van mijn kant.

Intellectuele armoede.
Ik leg het je uit. Je snapt het niet. Ik geef je een link hoe wetenschappers (in de oudheid en nu) de link leggen tussen kunst en wetenschap en je zegt nog steeds niet dat ik het niet onderbouw.

Je hoeft er niet mee eens te zijn maar je kan niet zeggen dat ik het niet onderbouw. Als je dat wel zegt dan zit je gewoon te trollen of ben je autistisch of zo.

Overigens geven andere mensen ook voorbeelden van de oudheid en nu hoe mensen die links leggen. Dat negeer je compleet. Als je niet stopt met trollen dan ga ik rapporteren.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 18:49:20 #41
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_187259987
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 18:07 schreef Atak het volgende:

[..]

Ik leg het je uit. Je snapt het niet. Ik geef je een link hoe wetenschappers (in de oudheid en nu) de link leggen tussen kunst en wetenschap en je zegt nog steeds niet dat ik het niet onderbouw.

Je hoeft er niet mee eens te zijn maar je kan niet zeggen dat ik het niet onderbouw. Als je dat wel zegt dan zit je gewoon te trollen of ben je autistisch of zo.

Overigens geven andere mensen ook voorbeelden van de oudheid en nu hoe mensen die links leggen. Dat negeer je compleet. Als je niet stopt met trollen dan ga ik rapporteren.
Dat is geen onderbouwing. Je geeft gewoon iemand anders zijn mening weer. Je legt zelf niets uit. Copypasten doe je maar op het mbo. Ik heb zelf al je bron onderuit gehaald. Heb je zelf wel gelezen, laat staan begrepen wat erin stond?

Anders lees je zelf even de allereerste post van mij in dit topic terug: dat metafysica niet de vraagstelling beantwoordt over wat kunst is, maar de esthetica. Daar ging het om en dat heb ik eronderuit gehaald door jou een begripsdefinitie te geven van esthetica die je zelf ook kon vinden binnen 10 seconden. Vervolgens ga je draaien door steeds de doelpalen te verschuiven,
Ga je gang, rapporteer het maar. Wil wel zien hoe je afgaat. :*

[ Bericht 3% gewijzigd door NanKing op 05-06-2019 14:35:12 ]
pi_187260225
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 18:49 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Dat is geen onderbouwing. Je geeft gewoon iemand anders zijn mening weer. Je legt zelf niets uit. Copypasten doe je maar op het mbo. Ik heb zelf al je bron onderuit gehaald. Heb je zelf wel gelezen, laat staan begrepen wat erin stond?

Anders lees je zelf even de allereerste post van mij in dit topic terug: dat metafysica niet de vraagstelling beantwoordt over wat kunst is, maar de esthetica. Daar ging het om en dat heb ik eronderuit gehaald door jou een begripsdefinitie te geven van esthetica die je zelf ook kon vinden binnen 10 seconden. Vervolgens ga je draaien door steeds de doelpalen te verschuiven,
Ga je gang, rapporteer het maar. Wil wel zien hoe je afgaat. :*
Wat is copy and paste dan? Het enige wat ik gekopieerd heb is de link naar dit topic na mijn tekst en uitleg. Tief eens op met je getrol.

[ Bericht 2% gewijzigd door NanKing op 05-06-2019 14:35:22 ]
pi_187260365
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 16:01 schreef pokkerdepok het volgende:

dat flesje was toen kunst, omdat het de grenzen van wat als kunst werd geaccepteerd, overschreedt, en toch als kunst werd gebracht. het opende een hele nieuwe wereld voor de kunst, doorbrak vastgelegde regels. en maakte heel veel emoties en interpretaties los, nu nog steeds. dus in die zin, was het zeker wel kunst.
Ben ik het wel mee eens, sluit aan met de definitie van kunst als "iets wat emoties losmaakt"
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_187260629
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 12:53 schreef Atak het volgende:
Kunst hoeft niet per se aesthetisch te zijn om kunst te zijn.
Geef eens hier antwoord op.
Als je alles negeert wat ik zeg: blijf gewoon weg!
  dinsdag 4 juni 2019 @ 19:27:48 #45
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_187260670
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 19:17 schreef Atak het volgende:

[..]

Dus als je er niet mee eens bent is het wartaal? Weerleg het maar of blijf gewoon weg met je getrol.
Enige wat je tot nu toe hebt gedaan is een copy/paste definitie zonder tekst en uitleg.
Ik heb je al de begripsdefinitie gegeven van wat esthetica is, daar ging, voor de zoveelste keer, de discussie over. Lees het maar terug. Je kunt stampen en janken wat je wil, maar als je de basiskennis niet wil of kan snappen, heb je grotere issues. Jij bent echt te dom voor woorden.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 19:29:56 #46
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_187260721
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 20:29 schreef Atak het volgende:

[..]

Metafysica.
Geef eens eerst antwoord waarom de metafysica de vraagstelling van dit topic moet beantwoorden dan, in plaats van de esthetica? :') Meneer de doelpalenverschuiver? Laten we beginnen met de definitie? Zal ik die opzoeken? Oh, wacht. :')
  dinsdag 4 juni 2019 @ 21:01:54 #47
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_187262786
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 20:59 schreef Atak het volgende:

[..]

Je gaat steeds de discussie uit de weg. Door te schelden of het gewoon autistisch te negeren.

Stop eens met die copy/paste definities en geef hier antwoord op.
[..]

Geef eens hier antwoord op.
Als je alles negeert wat ik zeg: blijf gewoon weg!
Niet de rollen omdraaien. Jouw debiele bewering die ik net quotte kwam eerder. Niet negeren en een nieuwe stelling de lucht in gooien ter afleiding van je faalpost aan het begin van dit topic.

Kunst is het onderzoeksgebied van de metafysica. Uhu. :')

quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 20:29 schreef Atak het volgende:

[..]

Metafysica.
Geef eens eerst antwoord waarom de metafysica de vraagstelling van dit topic moet beantwoorden dan, in plaats van de esthetica? :') Meneer de doelpalenverschuiver? Laten we beginnen met de definitie? Zal ik die opzoeken? Oh, wacht. :')

[ Bericht 29% gewijzigd door NanKing op 05-06-2019 14:29:39 ]
pi_187262934
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 21:01 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Niet de rollen omdraaien. Jouw debiele bewering die ik net quotte kwam eerder. Niet negeren en een nieuwe stelling de lucht in gooien ter afleiding van je faalpost aan het begin van dit topic.

Kunst is het onderzoeksgebied van de metafysica. Uhu. :')
[..]

Waar denk je dat dit topic overgaat? Het lijkt het alsof ik met een kleuter zit te discussiėren. Je geeft nergens antwoord op.

[ Bericht 1% gewijzigd door NanKing op 05-06-2019 14:29:49 ]
pi_187263074
Een object zonder praktisch nut
  dinsdag 4 juni 2019 @ 21:17:09 #50
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_187263223
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 21:11 schreef wawowiewa het volgende:
Een object zonder praktisch nut
Ja zo'n soortgelijke definitie ben ik ook wel eens tegengekomen. Iets gemaakt om te ervaren maar niet om te gebruiken ongeveer. Alleen dan zou architectuur geen kunst zijn?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')