Dat is jouw mening. Wetenschap en kunst imiteert elkaar.quote:Op maandag 3 juni 2019 19:51 schreef Discombobulate het volgende:
Zoals Oud_student zegt, dit is geen wetenschappelijke vraag. Hoort in F&L.
Welke wetenschap zou zich dan over deze vraag moeten buigen?quote:Op maandag 3 juni 2019 19:58 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Wetenschap en kunst imiteert elkaar.
Metafysica.quote:Op maandag 3 juni 2019 20:23 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Welke wetenschap zou zich dan over deze vraag moeten buigen?
Niet met dure filosofische termen gooien als je er geen verstand van hebt.quote:
Weet je wel wat het is? Waarmee ben je het niet mee eens? Laat maar even je wijsheid zien dan.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 00:28 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Niet met dure filosofische termen gooien als je er geen verstand van hebt.Als je nou esthetica zei, was er nog enigszins over te praten. Maar ja, "kunst en wetenschap imiteren elkaar" belooft ook weinig goeds.
Ik heb het oa gestudeerd, mafkees. Tevens: wie eist, die bewijst.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 08:42 schreef Atak het volgende:
[..]
Weet je wel wat het is? Waarmee ben je het niet mee eens? Laat maar even je wijsheid zien dan.
Soms neemt kunst idd extreme vormen aan, volgens velen zou dit geen kunst zijn ?quote:Op dinsdag 4 juni 2019 09:28 schreef Munktar het volgende:
Kunst ontstaat uit ambacht, als je zo goed bent in een ambacht dat je iets met je ambacht kan doen dan andere niet kunnen.
Helaas is tegenwoordig kunst vooral een verhaal dat je aan mensen moet vertellen waardoor ze denken dat het kunst is...
Klopt. Dit is ook wat wetenschap is.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 10:27 schreef pokkerdepok het volgende:
eigenlijk het uitvinden en/of onderzoeken van iets moois.
Kennis = ambacht = kunst = wetenschapquote:Op dinsdag 4 juni 2019 09:28 schreef Munktar het volgende:
Kunst ontstaat uit ambacht, als je zo goed bent in een ambacht dat je iets met je ambacht kan doen dan andere niet kunnen.
Helaas is tegenwoordig kunst vooral een verhaal dat je aan mensen moet vertellen waardoor ze denken dat het kunst is...
Als jij je minderwaardig voelt, omdat ik je corrigeer, is dat toch echt jouw probleem. Misschien meer nederigheid vertonen, is belangrijk in de wetenschap.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 11:34 schreef Atak het volgende:
[..]
Ach, wat ben je weer zielig. Jij komt toch in dit topic met een zielige pseudo superioriteitsgevoel en zegt dat je een papiertje hebt. Enige waar jij hooggeleerd in bent is trollen.
wat exact hetzelfde is momenteel met allerhande gebruiks-goederen en merken:quote:Op dinsdag 4 juni 2019 09:28 schreef Munktar het volgende:
Je hoeft het niet eens met mij te zijn. Hier zeg je dat ik een verkeerd woord gebruik en je zegt dat esthetica een beter woord is.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 12:28 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Anders lees je even je post hierboven terug.Ik moest mijn papiertje onderbouwen.
Grappig je tweede alinea: wie eist, bewijst. Wat heeft de metafysica met de vraagstelling te maken over wat kunst is? Je hebt zelf in den beginsel niets onderbouwd. Lees zelf even wat de verschillende disciplines van de filosofie zijn. Ik ga toch niet alles voorkauwen? Maar dat laatste zou je wel begrepen hebben als je op de universiteit hebt gezeten.
Dan moet je dat ook onderbouwen.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 12:16 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Zeggen dat je de term metafysica verkeerd gebruikt en dat esthetica beter op zijn plaats is, is natuurlijk getrol.![]()
Juist ja. Jij hoeft niets te onderbouwen en als ik je op iets heel basaals corrigeer, moet ik het wel doen. Echt, Google nou maar gewoon even op eigen houtje wat de verschillende filosofische disciplines zijn. Het is geen kwestie van mening dit.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 12:32 schreef Atak het volgende:
[..]
Je hoeft het niet eens met mij te zijn. Hier zeg je dat ik een verkeerd woord gebruik en je zegt dat esthetica een beter woord is.
[..]
Ik zeg toch niet dat esthetica verkeerd is. Ik wil van jou horen waarom dat een beter woord is en dan kan is beslissen of je gelijk hebt.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 12:35 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Juist ja. Jij hoeft niets te onderbouwen en als ik je op iets heel basaals corrigeer, moet ik het wel doen. Echt, Google nou maar gewoon even op eigen houtje wat de verschillende filosofische disciplines zijn. Het is geen kwestie van mening dit.
"Esthetica is de leer van de zintuiglijke waarneming, in meer specifieke zin de tak van de filosofie die zich bezighoudt met schoonheid en kunst."quote:Op dinsdag 4 juni 2019 12:39 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat esthetica verkeerd is. Ik wil van jou horen waarom dat een beter woord is en dan kan is beslissen of je gelijk hebt.
quote:Op dinsdag 4 juni 2019 12:42 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Eerste en laatste keer dat ik iets voorkauw, lui varken. Binnen 10 seconden gegoogled en de eerste zin van het Wikipedia-artikel over esthetica:
Ja en? Je kunt niet iets onderbouwen door alleen een definitie te geven.quote:"Esthetica is de leer van de zintuiglijke waarneming, in meer specifieke zin de tak van de filosofie die zich bezighoudt met schoonheid en kunst."
ja, vroeger was er ook nauwelijks onderscheid tussen kunst en wetenschap. zeg maar ten tijde van Leonardo.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |