abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 september 2019 @ 15:58:10 #251
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188991757
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 september 2019 15:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Brr. Allemaal mensen die hun leven zo op orde hebben dat ze het aandurven om kinderen op de aarde te zetten. Ben ik dan echt de enige die gewoon niet op dat punt komt? Heb nog nooit mijn leven dusdanige stabiliteit gehad dat ik het aan zou durven om kinderen mij als ouder in hun schoot te schuiven.

Nog afgezien van mijn gebrek aan vaardigheden en onwil om voor anderen beslissingen te nemen.
Mensen die totaal niet in staat zijn enige rust en orde of enige financiele stabiliteit te scheppen in hun leven krijgen het ene kind na het andere> En dat gaat meestal nog wel goed ook.
Ik ken iemand net als jij die een huis heeft, een verantwoordelijke baan, een vrouw, maar de verantwoording voor een kind niet aandurft. Heel opmerkelijk fenomeen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_188992088
Misschien maakt een kind je leven op orde BB.
Aldus.
  dinsdag 17 september 2019 @ 16:45:57 #253
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188992246
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 september 2019 16:28 schreef Z het volgende:
Misschien maakt een kind je leven op orde BB.
Dat zou ik dan op zichzelf een mindere reden vinden om een kind te krijgen...
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator dinsdag 17 september 2019 @ 16:54:25 #254
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188992324
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 september 2019 16:28 schreef Z het volgende:
Misschien maakt een kind je leven op orde BB.
Dat lijkt mij de verkeerde volgorde.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_188993390
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 september 2019 16:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat lijkt mij de verkeerde volgorde.
Dan gaat het misschien, in jouw geval, nooit gebeuren.

Ik had er niet zoveel over te zeggen. Mijn vrouw gaf aan dat het tijd was voor kinderen. Mij leek dat wel wat. Ik was er nooit zo mee bezig überhaupt.
Aldus.
  Moderator dinsdag 17 september 2019 @ 19:43:53 #256
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188994799
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2019 18:15 schreef Z het volgende:
Dan gaat het misschien, in jouw geval, nooit gebeuren.
Hij stierf in chaos opzoek naar orde.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_188997320
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 september 2019 19:43 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hij stierf in chaos opzoek naar orde.
Hier ligt BB, een leven van chaos maar nu eindelijk vree.
Aldus.
pi_188997451
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 september 2019 15:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Brr. Allemaal mensen die hun leven zo op orde hebben dat ze het aandurven om kinderen op de aarde te zetten. Ben ik dan echt de enige die gewoon niet op dat punt komt? Heb nog nooit mijn leven dusdanige stabiliteit gehad dat ik het aan zou durven om kinderen mij als ouder in hun schoot te schuiven.

Nog afgezien van mijn gebrek aan vaardigheden en onwil om voor anderen beslissingen te nemen.
Natuurlijk ben je niet de enige. Lastig is wel dat het niet kiezen voor kinderen op een gegeven moment betekent dat de keuze is gemaakt: ineens kan het niet meer of gaat het moeilijker. Daar hebben vrouwen wat eerder last van dan mannen. En daarom is het wel handig om je op een zeker moment af te vragen of je een kinderloos bestaan prima vindt.

Het blijft hoe dan ook een sprong in het diepe, kinderen nemen. Hebben we eigenlijk een goede Nederlandse vertaling van 'leap of faith'?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 17 september 2019 @ 22:33:16 #259
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188998848
Leven zonder kinderen is niet zoʼn opgave, vind ik. Al is er een tijd geweest waarin ik serieus dacht dat ik de afslag naar het grotemensenbestaan had gemist. Daar kon ik toen behoorlijk onrustig van worden. Maar die onrust is weg nu. De vrijblijvendheid van een kinderloos bestaan past me prima. Ik geloof eigenlijk niet dat ik ooit anders heb gewild.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 17 september 2019 @ 22:37:01 #260
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188998954
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 september 2019 22:33 schreef Ringo het volgende:
Leven zonder kinderen is niet zoʼn opgave, vind ik. Al is er een tijd geweest waarin ik serieus dacht dat ik de afslag naar het grotemensenbestaan had gemist. Daar kon ik toen behoorlijk onrustig van worden. Maar die onrust is weg nu. De vrijblijvendheid van een kinderloos bestaan past me prima. Ik geloof eigenlijk niet dat ik ooit anders heb gewild.
Je weet niet wat je mist (positief dan wel negatief)
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 17 september 2019 @ 22:41:33 #261
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188999069
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 22:37 schreef LXIV het volgende:
Je weet niet wat je mist (positief dan wel negatief)
Dat vind ik zoʼn dooddoener.
Ik ben er gewoon niet heel nieuwsgierig naar, nooit geweest.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 17 september 2019 @ 22:43:02 #262
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188999107
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 september 2019 22:41 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat vind ik zoʼn dooddoener.
Ik ben er gewoon niet heel nieuwsgierig naar, nooit geweest.
Dat kan zijn. Maar je weet niet wat het is omdat je het nooit ervaren hebt. Dat is trouwens geen argument om er niet of wel aan te beginnen, laat ik dat duidelijk stellen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 17 september 2019 @ 22:58:58 #263
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188999482
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 22:43 schreef LXIV het volgende:
Dat kan zijn. Maar je weet niet wat het is omdat je het nooit ervaren hebt. Dat is trouwens geen argument om er niet of wel aan te beginnen, laat ik dat duidelijk stellen.
Dat geldt toch voor elke ervaring die je niet ervaren hebt?

Ik erger me altijd een beetje wanneer zoʼn tautologische stelling op tafel wordt gegooid. Geen idee hoe ik erop moet reageren, als dat überhaupt van me verwacht wordt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ringo op 17-09-2019 23:12:25 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189000327
Loewies kan het zich nog goed voorstellen.
Aldus.
  Moderator woensdag 18 september 2019 @ 09:20:59 #265
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189002699
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 21:40 schreef Z het volgende:

[..]

Hier ligt BB, een leven van chaos maar nu eindelijk vree.
Dit is wel een goede optie :Y een andere FOK!ker stelde ooit voor "Hier ligt bosbeetle, hij kon niet tegen gekietel."
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 18 september 2019 @ 09:30:16 #266
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189002790
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 september 2019 22:58 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat geldt toch voor elke ervaring die je niet ervaren hebt?

Noem dan eens een andere keuze die:
1) onherroepelijk is
2) je leven compleet veranderd
3) waarvan je niet weet waarvoor je kiest.

Zelfmoord is er eentje die ik eigenlijk niet wilde noemen, verder weet ik het zo niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator woensdag 18 september 2019 @ 09:35:46 #267
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189002853
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 09:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Noem dan eens een andere keuze die:
1) onherroepelijk is
2) je leven compleet veranderd
3) waarvan je niet weet waarvoor je kiest.

Zelfmoord is er eentje die ik eigenlijk niet wilde noemen, verder weet ik het zo niet.
Vrijwel elke keuze die je (op jonge leeftijd) moet maken. Bijvoorbeeld de keuze om niet op je 11de te leren gitaar spelen. Ben op mijn dertigste begonnen maar ik zal dus nooit weten hoe het is om echt gitaar te kunnen spelen.

Sowieso veranderen keuzes voortdurend je leven zonder dat je ze echt volledig kunt rationaliseren en zeker niet weet wat de gevolgen zullen zijn. En terug te draaien is geen enkele keuze.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189003091
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 september 2019 15:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Brr. Allemaal mensen die hun leven zo op orde hebben dat ze het aandurven om kinderen op de aarde te zetten. Ben ik dan echt de enige die gewoon niet op dat punt komt? Heb nog nooit mijn leven dusdanige stabiliteit gehad dat ik het aan zou durven om kinderen mij als ouder in hun schoot te schuiven.

Nog afgezien van mijn gebrek aan vaardigheden en onwil om voor anderen beslissingen te nemen.
Ik kwam ook nooit op dat punt. Tot ik op een gegeven moment de bewuste keuze heb gemaakt dat ik op dat punt wilde zijn. En toen volgde de rest vanzelf.

Dat klinkt simpeler dan hoe het was uiteraard, maar het is wat mij betreft dus niet iets waar je op wacht tot het je overkomt. Geldt voor de meeste mensen denk ik vaak wel, maar ik heb echt zelf een knop omgezet. Omdat ik voelde dat ik er anders heel veel spijt van zou krijgen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Moderator woensdag 18 september 2019 @ 10:06:00 #269
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189003267
quote:
2s.gif Op woensdag 18 september 2019 09:54 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik kwam ook nooit op dat punt. Tot ik op een gegeven moment de bewuste keuze heb gemaakt dat ik op dat punt wilde zijn. En toen volgde de rest vanzelf.

Dat klinkt simpeler dan hoe het was uiteraard, maar het is wat mij betreft dus niet iets waar je op wacht tot het je overkomt. Geldt voor de meeste mensen denk ik vaak wel, maar ik heb echt zelf een knop omgezet. Omdat ik voelde dat ik er anders heel veel spijt van zou krijgen.
Bij mij zijn er gewoon veel te veel argumenten om het niet te doen. Daarom heb ik wel diep respect voor mensen die wel kinderen hebben/willen omdat die blijkbaar op al die tegenargumenten een passend antwoord hebben. Mijn lijstje met argumenten voor snijden weinig hout en komen vooral neer op dat het misschien wel gezellig is of handig is voor later. En ik zou dat dan weer niet over mijn hart kunnen verkrijgen om te moeten uitleggen aan een kind... "ja leek ons wel handig" :D

Het grootste tegenargument dat ik heb is er eentje die zelden begrepen wordt door mensen die er naar vragen en dat is het feit dat ik potentiële kinderen van mij niet kan vragen of ze wel willen bestaan. Bij het overgaan tot actief proberen kinderen te krijgen ga je cruciale beslissingen nemen voor een ander persoon en ik vind beslissingen nemen voor mijzelf al lastig maar voor een ander ga ik me niet branden en vind ik ook onwenselijk.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 18 september 2019 @ 10:30:30 #270
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189003615
quote:
2s.gif Op woensdag 18 september 2019 10:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Bij mij zijn er gewoon veel te veel argumenten om het niet te doen. Daarom heb ik wel diep respect voor mensen die wel kinderen hebben/willen omdat die blijkbaar op al die tegenargumenten een passend antwoord hebben. Mijn lijstje met argumenten voor snijden weinig hout en komen vooral neer op dat het misschien wel gezellig is of handig is voor later. En ik zou dat dan weer niet over mijn hart kunnen verkrijgen om te moeten uitleggen aan een kind... "ja leek ons wel handig" :D

Het grootste tegenargument dat ik heb is er eentje die zelden begrepen wordt door mensen die er naar vragen en dat is het feit dat ik potentiële kinderen van mij niet kan vragen of ze wel willen bestaan. Bij het overgaan tot actief proberen kinderen te krijgen ga je cruciale beslissingen nemen voor een ander persoon en ik vind beslissingen nemen voor mijzelf al lastig maar voor een ander ga ik me niet branden en vind ik ook onwenselijk.
Je rationaliseert teveel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator woensdag 18 september 2019 @ 10:35:27 #271
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189003673
quote:
Rationalisering is een psychisch afweermechanisme. Het verschijnsel treedt op als iemand door verstandelijk en bewust redeneren tot een rechtvaardiging van zijn acties probeert te komen. Men tracht dus te bewijzen dat het gedrag rationeel en gerechtvaardigd is en vandaar waard is door hemzelf en anderen te worden goedgekeurd. Het maakt daarmee deel uit van een proces van morele ontkoppeling.

Het proces treedt bijvoorbeeld op als iemand te impulsief iets heeft gekocht en hier spijt van krijgt. Het ontstane schuldgevoel wordt dan via een onderbewust proces bestreden met rationele argumenten die moeten aantonen dat de impulsieve aankoop uiteindelijk toch terecht was ("ik had nou eenmaal snel een wasmachine nodig"). Ook als iemand bang is en dat later niet wil toegeven, kan rationalisering optreden ("mama, lammetjes kunnen heel hard bijten, hè").
Okay okay... ik wil het gewoon niet :P omdat het niet goed voelt. Sorry voor mijn morele ontkoppeling van de situatie.

quote:
Morele ontkoppeling of morele onthechting is de rechtvaardiging van gedrag dat niet aansluit bij de eigen ethische standaard van waarden en normen. Zonder de eigen morele waarden en normen aan te hoeven passen kan iemand immoreel gedrag vertonen door het te rationaliseren en zelfreflectie, zelfregulering en zelfsanctie selectief uit te schakelen.
Al begrijp ik het hier niet helemaal meer want volgensmij doe ik wel aan zelfreflectie, zelfregulering en zelfsanctie... en zie ik niet percies in waar ik die selectief uitschakel... Daarbij vind ik het niet krijgen van kinderen zeker ethisch verantwoord.

Lastig allemaal.

[ Bericht 11% gewijzigd door Bosbeetle op 18-09-2019 10:44:07 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189003703
quote:
2s.gif Op woensdag 18 september 2019 10:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Het grootste tegenargument dat ik heb is er eentje die zelden begrepen wordt door mensen die er naar vragen en dat is het feit dat ik potentiële kinderen van mij niet kan vragen of ze wel willen bestaan.
Ook mij is het bestaan aangedaan en als puber heb ik mijn ouders dat jarenlang kwalijk genomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2019 10:38:19 ]
  Moderator woensdag 18 september 2019 @ 10:45:39 #273
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189003793
Om de droevige toon nog een beetje door te zetten hier wat plaatjes van moderne mensen waarbij de mobiel is weggefotoshopt.

https://qz.com/523746/a-p(...)nd-lonely-new-world/

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 18 september 2019 @ 11:08:32 #274
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189004112
quote:
2s.gif Op woensdag 18 september 2019 10:35 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Okay okay... ik wil het gewoon niet :P omdat het niet goed voelt. Sorry voor mijn morele ontkoppeling van de situatie.
[..]

Al begrijp ik het hier niet helemaal meer want volgensmij doe ik wel aan zelfreflectie, zelfregulering en zelfsanctie... en zie ik niet percies in waar ik die selectief uitschakel... Daarbij vind ik het niet krijgen van kinderen zeker ethisch verantwoord.

Lastig allemaal.
Ik bedoelde eigenlijk meer dat je het allemaal rationeel probeert te beredeneren, terwijl het voor 99% een gevoelskwestie is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 18 september 2019 @ 11:32:07 #275
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189004486
Ja, op zo’n onderwerp loopt het wel weer dood.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator woensdag 18 september 2019 @ 11:38:52 #276
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189004590
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2019 11:32 schreef Lienekien het volgende:
Ja, op zo’n onderwerp loopt het wel weer dood.
Zoals ik al zei:

quote:
2s.gif Op dinsdag 17 september 2019 12:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Alleen moet ik dan niet mee gaan praten, want dat haalt de kwaliteit eruit.
Bij deze zal ik (voorlopig) stoppen met reageren want daar wordt de reeks niet leuker op :) maar ik lees wel mee als jullie dat goed vinden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 18 september 2019 @ 11:40:47 #277
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189004619
quote:
2s.gif Op woensdag 18 september 2019 11:38 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Zoals ik al zei:
[..]

Bij deze zal ik (voorlopig) stoppen met reageren want daar wordt de reeks niet leuker op :) maar ik lees wel mee als jullie dat goed vinden.
Zonder jou bloedt het gegarandeerd weer dood. Jij bent juist onze hoop.
The love you take is equal to the love you make.
pi_189005362
quote:
2s.gif Op woensdag 18 september 2019 10:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Om de droevige toon nog een beetje door te zetten hier wat plaatjes van moderne mensen waarbij de mobiel is weggefotoshopt.
De grote transitie is nog een reden om terughoudend te zijn om kinderen te nemen. Ik twijfel alleen nog over de zin van het doorgeven van mijn DNA. Pas sinds kort realiseer ik me dat je aandeel met een paar generaties behoorlijk uitgedund is. Maar hoe moet je dat nou zien? Want met dat uitdunnen ben 'je' ook aan het verspreiden.
  woensdag 18 september 2019 @ 13:06:21 #279
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189005823
De grote transitie? Dat we van het gas af moeten?
The love you take is equal to the love you make.
pi_189005989
Die van koolstof naar siliconen natuurlijk.
pi_189006795
Ik wil helemaal niet van het gas af.
Aldus.
  woensdag 18 september 2019 @ 15:34:48 #282
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189007797
quote:
14s.gif Op woensdag 18 september 2019 12:38 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De grote transitie is nog een reden om terughoudend te zijn om kinderen te nemen. Ik twijfel alleen nog over de zin van het doorgeven van mijn DNA. Pas sinds kort realiseer ik me dat je aandeel met een paar generaties behoorlijk uitgedund is. Maar hoe moet je dat nou zien? Want met dat uitdunnen ben 'je' ook aan het verspreiden.
Juist niet zou ik zeggen, dat is juist de kern van het probleem.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189008040
quote:
2s.gif Op woensdag 18 september 2019 10:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Om de droevige toon nog een beetje door te zetten hier wat plaatjes van moderne mensen waarbij de mobiel is weggefotoshopt.

https://qz.com/523746/a-p(...)nd-lonely-new-world/

[ afbeelding ]
https://twitter.com/ThomasHogeling/status/1174295689125220354
pi_189008169
quote:
2s.gif Op woensdag 18 september 2019 10:06 schreef Bosbeetle het volgende:

Het grootste tegenargument dat ik heb is er eentje die zelden begrepen wordt door mensen die er naar vragen en dat is het feit dat ik potentiële kinderen van mij niet kan vragen of ze wel willen bestaan. Bij het overgaan tot actief proberen kinderen te krijgen ga je cruciale beslissingen nemen voor een ander persoon en ik vind beslissingen nemen voor mijzelf al lastig maar voor een ander ga ik me niet branden en vind ik ook onwenselijk.
Dat is een lastige die inderdaad door weinigen begrepen wordt. Ik peil het ook wel eens in mijn klassen trouwens, als het gaat om de vraag waarom we eigenlijk met geschiedenis bezig zijn. Dan ga ik wel eens in op het gevoel van vervreemding dat je kunt hebben, ook als kind of puber: waar ben ik eigenlijk in terecht gekomen? Alsof je zomaar ergens op een random moment in de geschiedenis van de mensheid ertussen gekwakt bent. En zoek maar uit verder, doeii.

Zelf kan ik dat ook zo voelen, dat het zo volstrekt arbitrair is, dat ik leef, dat ik hier ben, op deze plek, etc.
En dan zit denk ik 98% van zo'n klas me aan te kijken alsof ik een freak ben, en bij een enkeling zie ik iets werken in dat hoofd dat met herkenning te maken heeft.

Overigens heb ik dat gevoel dus nog steeds, en ben ik toch aan kinderen begonnen. Ik kan het ook niet echt passen daarin, behalve dan dat - als je het dan hebt over beslissingen nemen voor anderen - ik op mijn beurt niet kan beslissen hoe mijn kinderen hiermee omgaan. Zij zullen het, net als ik, zelf moeten uitdokteren.

Overigens werd mijn dochter van 5,5 vanmorgen boos op me omdat wij bijna nooit naar de kerk gaan. Zij gelooft wel in God, dus dan is het niet eerlijk dat wij als ouders hebben besloten niet naar de kerk te gaan. Kijk, daar ga je al.

Maar ze zijn dus mondig genoeg om je hieraan te herinneren, dat scheelt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Franny_G op 18-09-2019 16:18:46 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189010248
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 15:34 schreef LXIV het volgende:
Juist niet zou ik zeggen, dat is juist de kern van het probleem.
Nee, ook over die transitie heb ik het niet. Dat is wel een goede derde reden.
pi_189011099
quote:
2s.gif Op woensdag 18 september 2019 10:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Om de droevige toon nog een beetje door te zetten hier wat plaatjes van moderne mensen waarbij de mobiel is weggefotoshopt.

https://qz.com/523746/a-p(...)nd-lonely-new-world/

[ afbeelding ]
Had ook een boek kunnen zijn. Was het dan ook droevig geweest?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 18 september 2019 @ 22:32:05 #287
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189013722
quote:
15s.gif Op woensdag 18 september 2019 16:12 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Dat is een lastige die inderdaad door weinigen begrepen wordt. Ik peil het ook wel eens in mijn klassen trouwens, als het gaat om de vraag waarom we eigenlijk met geschiedenis bezig zijn. Dan ga ik wel eens in op het gevoel van vervreemding dat je kunt hebben, ook als kind of puber: waar ben ik eigenlijk in terecht gekomen? Alsof je zomaar ergens op een random moment in de geschiedenis van de mensheid ertussen gekwakt bent. En zoek maar uit verder, doeii.

Zelf kan ik dat ook zo voelen, dat het zo volstrekt arbitrair is, dat ik leef, dat ik hier ben, op deze plek, etc.
En dan zit denk ik 98% van zo'n klas me aan te kijken alsof ik een freak ben, en bij een enkeling zie ik iets werken in dat hoofd dat met herkenning te maken heeft.

Overigens heb ik dat gevoel dus nog steeds, en ben ik toch aan kinderen begonnen. Ik kan het ook niet echt passen daarin, behalve dan dat - als je het dan hebt over beslissingen nemen voor anderen - ik op mijn beurt niet kan beslissen hoe mijn kinderen hiermee omgaan. Zij zullen het, net als ik, zelf moeten uitdokteren.

Overigens werd mijn dochter van 5,5 vanmorgen boos op me omdat wij bijna nooit naar de kerk gaan. Zij gelooft wel in God, dus dan is het niet eerlijk dat wij als ouders hebben besloten niet naar de kerk te gaan. Kijk, daar ga je al.

Maar ze zijn dus mondig genoeg om je hieraan te herinneren, dat scheelt.
Oudtijdskind
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 19 september 2019 @ 01:59:29 #288
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_189016382
Zeg, ik ben jarig hè.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 19 september 2019 @ 02:13:35 #289
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189016399
Is het weer zo.
The love you take is equal to the love you make.
pi_189021302
quote:
2s.gif Op donderdag 19 september 2019 01:59 schreef JAM het volgende:
Zeg, ik ben jarig hè.
Gefeliciteerd!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189022383
JAM, van harte jongen.
pi_189023706
Ik vergeet altijd alle verjaardagen van iedereen, dus fijn dat je het zelf even zegt, JAM.
Van harte!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 19 september 2019 @ 17:14:22 #293
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_189024033
HaRtęłIJK GêféLiCitēėRd, JâM!!
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  donderdag 19 september 2019 @ 17:33:34 #294
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189024340
Gefeliciteerd, JAM!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189025258
Gefeliciteerd, JAM!
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_189025380
Ugh, het lijkt hier wel de groepsapp van m'n laatste baan.
  donderdag 19 september 2019 @ 18:38:43 #297
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189025439
Gefeliciteerd JAM!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189029147
quote:
15s.gif Op donderdag 19 september 2019 18:35 schreef LelijKnap het volgende:
Ugh, het lijkt hier wel de groepsapp van m'n laatste baan.
Moet je maar bij ons komen werken. Ongeveer de helft van het personeel contactgestoord. *) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189029752
quote:
2s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:05 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Moet je maar bij ons komen werken. Ongeveer de helft van het personeel contactgestoord. *) .
Ik vond dit juist contactgestoord omdat je ze elkaar op de werkvloer nooit zag feliciteren. Wat heb je daar nou aan, +/- 20 man die achtereen 'gefeliciteerd' spamt, in al dan niet een paar variaties. Want ze willen natuurlijk niet precies hetzelfde als de vorige persoon sturen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2019 21:28:14 ]
pi_189029839
Sowieso: groepsapp met al je collega's. ;( .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')