Is deze vent ooit gepakt? Die mogen ze wat mij betreft nu voor dood door schuld oid. veroordelen en heel lang opbergen.quote:In haar boek ‘Winnen of leren’ beschrijft ze hoe ze op jonge leeftijd is aangerand en verkracht.
Hoe kan je dit nou concluderen vanaf je zolderkamer?quote:Op maandag 3 juni 2019 12:23 schreef DittoAsPikachu het volgende:
Tsja, antidepressiva en opname hadden dit kunnen voorkomen.
Bedankt dokter Pikachu.quote:Op maandag 3 juni 2019 12:23 schreef DittoAsPikachu het volgende:
Dat er problemen zijn in de geestelijke gezondheidszorg is overduidelijk. Misschien hadden er mensen gered kunnen worden van zelfmoord door daadkrachtiger optreden van professionals, zou zo maar kunnen.quote:Op maandag 3 juni 2019 12:32 schreef Luckyseven het volgende:
“Noa is de afgelopen jaren omwille van haar veiligheid opgenomen in drie instellingen voor de jeugdzorg, maar eigenlijk zou ze in een gesloten instelling voor jeugdpsychiatrie opgenomen moeten worden. Ook daar zijn enorme wachtlijsten. We willen eigenlijk één plek voor haar, waar ze kan blijven en waar al haar lichamelijke en geestelijke problemen worden aangepakt. In Nederland is die niet te vinden,” zei haar moeder vorig jaar in De Gelderlander.
Hier ligt de kern van het probleem. Wat haar is overkomen is verschrikkelijk maar deze zelfmoord had met intensievere hulp waarschijnlijk wel voorkomen kunnen worden.
Bij sommigen werkt het, bij velen niet. Ik sukkel al 19 jaar met depressiviteit, heb ook antidepressiva gehad in het begin maar van die rotzooi blijf ik nu liever af. Meermaals gesprekken met verschillende psychologen maar ondanks dat is het nooit helemaal weg gegaan. Nu heb ik fases en val nog wel eens terug, met als resultaat dat ik mij rustig een jaar van alles en iedereen kan afsluiten buiten het werken dan. Je leeft dan eigenlijk niet meer, maar sukkelt de dag door. De laatste keer dat ik hulp zocht (zo'n 3/4 jaar geleden) vielen de kosten buiten de zorg en moest ik er zelf voor opdraaien. Na 3 gesprekken en een rekening van meer dan 400 euro heb ik het maar afgekapt omdat het niet te betalen was. De wachttijd viel wel mee, 6 weken voordat ik de intake kreeg. Maar aan de andere kant is 6 weken een ontzettend lange tijd als je zwaar depressief bent omdat je eigenlijk meteen hulp nodig hebt.quote:Op maandag 3 juni 2019 12:23 schreef DittoAsPikachu het volgende:
Ik heb al ruim 16 jaar psychische klachten. Lange tijd in de pubertijd suicidaal geweest. Daarna wel veel klachten en veel therapieeen. Veel dingen geleerd maar sommige dingen blijven.quote:Op maandag 3 juni 2019 12:23 schreef DittoAsPikachu het volgende:
Dit ja. Eén plek waar iemand terecht kan om alles aan te pakken. Ik snap echt niet waarom dat er niet is. Dat is alles wat zo iemand nodig heeft. Stabiliteit en zekerheid zijn basisvoorwaarden, zeker bij zo'n behandeling. Als die bij voorbaat al niet aanwezig zijn, dan blijft het pappen en nathouden en iedereen, inclusief de patiënt, weet dat.quote:Op maandag 3 juni 2019 12:32 schreef Luckyseven het volgende:
“Noa is de afgelopen jaren omwille van haar veiligheid opgenomen in drie instellingen voor de jeugdzorg, maar eigenlijk zou ze in een gesloten instelling voor jeugdpsychiatrie opgenomen moeten worden. Ook daar zijn enorme wachtlijsten. We willen eigenlijk één plek voor haar, waar ze kan blijven en waar al haar lichamelijke en geestelijke problemen worden aangepakt. In Nederland is die niet te vinden,” zei haar moeder vorig jaar in De Gelderlander.
Hier ligt de kern van het probleem. Wat haar is overkomen is verschrikkelijk maar deze zelfmoord had met intensievere hulp waarschijnlijk wel voorkomen kunnen worden.
Omdat depressie en PTSS uit eigen ervaring goed te behandelen zijn.quote:Op maandag 3 juni 2019 12:24 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Hoe kan je dit nou concluderen vanaf je zolderkamer?
Zie.quote:Op maandag 3 juni 2019 12:32 schreef Luckyseven het volgende:
Die dingen werken ook pas na een tijdje.eerst worden de klachten iets erger. Raar dat je dat niet verteld is.quote:Op maandag 3 juni 2019 12:55 schreef ConqueringChaos het volgende:
[..]
Ik heb al ruim 16 jaar psychische klachten. Lange tijd in de pubertijd suicidaal geweest. Daarna wel veel klachten en veel therapieeen. Veel dingen geleerd maar sommige dingen blijven.
Ik kreeg vorig jaar zomer een diepe depressie. Huisarts stelde voor anti depressiva. Ben door die troep nog nooit zo slecht gegaan. Voor her eerst weer suicidaal sinds de pubertijd. Voelde me intens kut. Voelde alsof ik drugs gebruikte. Lag 24 uur per dag in bed. Duizelig bij opstaan, niks meer eten, amper drinken. Geen zelfzorg meer. Overgestapt op een andere na 4 weken. Opnieuw zelfde. Alleen bij deze werd ik vergeetachtig ik was me van niks meer bewust en handelde destructief zonder er achter te staan en het me later nog te herinneren.
Nee top, gewoon anti depressiva dan voorkom je de klachten wel. Er zijn veel mensen die er baat bij hebben. Maar er zijn ook enkele mensen die er heel slecht op reageren.
Pardon?quote:Op maandag 3 juni 2019 12:23 schreef DittoAsPikachu het volgende:
OK, bedankt Dr. Hans.quote:Op maandag 3 juni 2019 12:23 schreef DittoAsPikachu het volgende:
Voor de een wel, voor de ander niet.quote:Op maandag 3 juni 2019 13:01 schreef DittoAsPikachu het volgende:
[..]
Omdat depressie en PTSS uit eigen ervaring goed te behandelen zijn.
Sommige mensen zijn zo beschadigd, daar werkt helemaal niks meer voor.quote:Op maandag 3 juni 2019 12:23 schreef DittoAsPikachu het volgende:
Vertel eens wat over jouw ervaringen als je wil. Mijn ervaringen zijn heel anders.quote:Op maandag 3 juni 2019 13:01 schreef DittoAsPikachu het volgende:
[..]
Omdat depressie en PTSS uit eigen ervaring goed te behandelen zijn.
Dit is echt verschrikkelijk. Je geeft haar op terwijl ze zelf wel heeft geloofd in beter kunnen worden, MITS ZE MAAR DE JUISTE HULP HAD GEHAD.quote:Op maandag 3 juni 2019 13:26 schreef SVW5. het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn zo beschadigd, daar werkt helemaal niks meer voor.
Hoop dat ze nu rust heeft gevonden.
Is prive maar het heeft geholpen.quote:Op maandag 3 juni 2019 13:27 schreef SVW5. het volgende:
[..]
Vertel eens wat over jouw ervaringen als je wil. Mijn ervaringen zijn heel anders.
Oke. Ik kamp sinds 16 jaar met PTSS en zit onafgebroken bij de psychiatrie en niks maar dan ook niks heeft geholpen. Ik word wel sinds 2006 volgepropt met medicijnen. Heb ondertussen een hele apotheek in mijn woonkamer liggen.quote:Op maandag 3 juni 2019 13:30 schreef DittoAsPikachu het volgende:
[..]
Is prive maar het heeft geholpen.
Respect dat je je verhaal doet en je je kwetsbaar op durft te stellen in een forum dat vrij hard isquote:Op maandag 3 juni 2019 12:41 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Bij sommigen werkt het, bij velen niet. Ik sukkel al 19 jaar met depressiviteit, heb ook antidepressiva gehad in het begin maar van die rotzooi blijf ik nu liever af. Meermaals gesprekken met verschillende psychologen maar ondanks dat is het nooit helemaal weg gegaan. Nu heb ik fases en val nog wel eens terug, met als resultaat dat ik mij rustig een jaar van alles en iedereen kan afsluiten buiten het werken dan. Je leeft dan eigenlijk niet meer, maar sukkelt de dag door. De laatste keer dat ik hulp zocht (zo'n 3/4 jaar geleden) vielen de kosten buiten de zorg en moest ik er zelf voor opdraaien. Na 3 gesprekken en een rekening van meer dan 400 euro heb ik het maar afgekapt omdat het niet te betalen was. De wachttijd viel wel mee, 6 weken voordat ik de intake kreeg. Maar aan de andere kant is 6 weken een ontzettend lange tijd als je zwaar depressief bent omdat je eigenlijk meteen hulp nodig hebt.
Helaas het niveau van de geestelijke gezondheidszorg in Nederland momenteel.Nu ben ik niet zo ver heen als deze meid, die duidelijk een wens had om haar leven te beëindigen, maar het lijkt mij wel dat er al van alles geprobeerd is om haar te helpen. De impact van depressiviteit wordt vaak onderschat door velen die er zelf nooit te maken mee hebben gehad, ik werd vroeger ook wel eens uitgemaakt voor gek en ik moest maar kappen met zo zielig te doen, gewoon vrolijk proberen te zijn. Totdat één van die personen die mij dat zei er zelf last van kreeg.
Dat wist ik wel, maar zonder therapie en het in je eentje moeten doen en veilig houden is best pittig moet ik zeggen. Zeker als je ruim 2.5 maand met die medicatie blijft rommelen. Ik had geen toezicht van een psychiater. Mijn huisarts had zoiets van 'ik hoor het wel als dr iets mis gaat'. Ik zat 2.5 maand in bovenstaande situatie en moest er helemaal alleen mee dealen. Ik moet eerlijk zeggen, ik kan dat niet. Ik werd een gevaar voor mezelf.quote:Op maandag 3 juni 2019 13:03 schreef DittoAsPikachu het volgende:
[..]
Die dingen werken ook pas na een tijdje.eerst worden de klachten iets erger. Raar dat je dat niet verteld is.
quote:Op maandag 3 juni 2019 13:26 schreef DittoAsPikachu het volgende:
Tsja dat ze dood wilde is vreselijk maar de schulsd van de idioten die haar op een wachtlijst zetten.
Waarom had jij in godsnaam geen psychiater met jouw geschiedenisquote:Op maandag 3 juni 2019 13:40 schreef ConqueringChaos het volgende:
[..]
Dat wist ik wel, maar zonder therapie en het in je eentje moeten doen en veilig houden is best pittig moet ik zeggen. Zeker als je ruim 2.5 maand met die medicatie blijft rommelen. Ik had geen toezicht van een psychiater. Mijn huisarts had zoiets van 'ik hoor het wel als dr iets mis gaat'. Ik zat 2.5 maand in bovenstaande situatie en moest er helemaal alleen mee dealen. Ik moet eerlijk zeggen, ik kan dat niet. Ik werd een gevaar voor mezelf.
Nee dat zie je verkeerd, de veroorzaker is inderdaad de aanrander en de verkrachter van een paar jaar later deed er nog een schepje boven op.quote:Op maandag 3 juni 2019 12:32 schreef Luckyseven het volgende:
Nou ze is niet de enige die ooit verkracht is. Mensen als Elisabeth Fritzl gaan ookdoor met hun leven. Hier speelde meer en hulpverlening heeft verzaakt actie te ondernemen.quote:Op maandag 3 juni 2019 13:42 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Ik denk eerder de schuld van haar verkrachters.
Ik slikte ook antidepressiva, jarenlang. Maar ik had een goede psych.quote:Op maandag 3 juni 2019 13:34 schreef SVW5. het volgende:
[..]
Oke. Ik kamp sinds 16 jaar met PTSS en zit onafgebroken bij de psychiatrie en niks maar dan ook niks heeft geholpen. Ik word wel sinds 2006 volgepropt met medicijnen. Heb ondertussen een hele apotheek in mijn woonkamer liggen.
Heb je gelijk in, maar triest blijft het.quote:Op maandag 3 juni 2019 13:50 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Nee dat zie je verkeerd, de veroorzaker is inderdaad de aanrander en de verkrachter van een paar jaar later deed er nog een schepje boven op.
Maar het uiteindelijke pijnpunt in de oplossing(in dit geval de kern van het probleem) is zij zelf, als ze op 11jarige leeftijd had aangegeven wat er was gebeurd dan had het nooit zover kunnen komen.
Maar nee in plaatst daarvan is er gedacht: ik zeg niks, dit gaat wel over. Doch waren er gedrags veranderingen gesignaleerd, wat me dan ook doet denken of de ouders niet meer actie hadden kunnen ondernemen.
Vind trouwens het wel veel te makkelijk allemaal, heuh ik heb geen zin meer dus ik moet dood. Vooral in dit geval dat er zoveel media aandacht voor gevraagd word, want zelf zelf ze vraagt zelf om al die aandacht in de kwestie dat ze dood wilt.
Moeten we rouwen om het feit dat ze er niet meer is? Nee niet bepaald, moeten we meer aandacht vragen voor het onderwerp? Ja dat zeker. Maar ik zal nooit en te nimmer een traan laten om iemand die zijn eigen leven neemt terwijl het voorkomen had kunnen worden. Nee de gebeurtenis neem je er niet mee weg, en misschien de herinnering ook niet. Maar alles verwaterd ook slechte dingen, en ik vind niet dat je op je 15e of 16e al kan zeggen ik wil dood want....
Zodra ik een goede periode heb vind de ggz dat ik goed functioneer en geen hulp meer nodig heb. Ik was dus al ruim een jaar (weer) weg bij de ggz. Toen ik mij tegelijkertijd met start AD aanmeldde bleek de wachtlijst 9 maanden te zijn, en na 3 weken kreeg ik een mailtje dat ik al bekend was bij hen en dat ik vanwege mijn therapiegeschiedenis uitbehandeld was.quote:Op maandag 3 juni 2019 13:48 schreef DittoAsPikachu het volgende:
[..]
Waarom had jij in godsnaam geen psychiater met jouw geschiedenis
Maar stel dat Elisabeth Fritzl zelfmoord had gepleegd, dan geef je toch ook de hulpverleners niet de schuld?quote:Op maandag 3 juni 2019 13:50 schreef DittoAsPikachu het volgende:
[..]
Nou ze is niet de enige die ooit verkracht is. Mensen als Elisabeth Fritzl gaan ookdoor met hun leven. Hier speelde meer en hulpverlening heeft verzaakt actie te ondernemen.
Dat is natuurlijk fijn. Maar ik heb bij psychische problemen het idee dat veel mensen denken dat je er met medicijnen, therapie en goede hulpverleners uit kan komen. Wat in sommige gevallen echt niet zo is.quote:Op maandag 3 juni 2019 13:51 schreef DittoAsPikachu het volgende:
[..]
Ik slikte ook antidepressiva, jarenlang. Maar ik had een goede psych.
Ik denk dat dat ook wel kan hoor.quote:Op maandag 3 juni 2019 13:56 schreef SVW5. het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk fijn. Maar ik heb bij psychische problemen het idee dat veel mensen denken dat je er met medicijnen, therapie en goede hulpverleners uit kan komen. Wat in sommige gevallen echt niet zo is.
De kennis over wat we weten van de hersenen is nog zeer beperkt.
Pardon?quote:Op maandag 3 juni 2019 13:50 schreef DittoAsPikachu het volgende:
[..]
Hier speelde meer en hulpverlening heeft verzaakt actie te ondernemen.
Wel bijzonder dat je je hier druk om maakt, aangezien je in een ander topic van je één van de meest gruwelijke kindermoordenaars aanbidt:quote:Op maandag 3 juni 2019 12:24 schreef roos94 het volgende:
17 is echt jong. Op die leeftijd al beslissen dat het leven voor jou geen zin meer heeft...
want mensen in een gesloten opname plegen plots nooit meer zelfmoord?quote:Op maandag 3 juni 2019 12:32 schreef Luckyseven het volgende:
Wat haar is overkomen is verschrikkelijk maar deze zelfmoord had met intensievere hulp waarschijnlijk wel voorkomen kunnen worden.
Mua, veel mensen geven instanties ook de schuld terwijl het instanties zijn, lekker makkelijk. Wie is verplicht jouw beter te maken?quote:Op maandag 3 juni 2019 15:07 schreef zlotka het volgende:
Triest verhaal.
Het begint er inmiddels op te lijken dat de geestelijke gezondheidszorg in Nederland in deze vorm failliet is. Het lijkt nodig om dit hele zorgstelsel opnieuw in te richten. Bij veel van deze verhalen lees je over het falen tussen verschillende instanties.
Niemand is iets verplicht, maar op het moment dat er iemand opgenomen wordt om 'beter te worden' dan is het wel prettig als instanties enigszins fatsoenlijk samen kunnen werken natuurlijk. Als je elke x aantal maanden bij een volgende instantie moet aankloppen en alles weer opnieuw begint dan schiet het allemaal maar niks op natuurlijkquote:Op maandag 3 juni 2019 15:12 schreef xzaz het volgende:
[..]
Mua, veel mensen geven instanties ook de schuld terwijl het instanties zijn, lekker makkelijk. Wie is verplicht jouw beter te maken?
Dat is wat anders, maar veel mensen die deze problematiek hebben verwijten de instanties dat ze ziek zijn. Tenminste zo komt het bij mij (al dan niet terecht) over.quote:Op maandag 3 juni 2019 15:15 schreef zlotka het volgende:
[..]
Niemand is iets verplicht, maar op het moment dat er iemand opgenomen wordt om 'beter te worden' dan is het wel prettig als instanties enigszins fatsoenlijk samen kunnen werken natuurlijk. Als je elke x aantal maanden bij een volgende instantie moet aankloppen en alles weer opnieuw begint dan schiet het allemaal maar niks op natuurlijk
Zelfmoord aan de hand van niet eten begrijp ik?quote:Op maandag 3 juni 2019 15:19 schreef Harvest89 het volgende:
Uhm, waar aan is ze nu overleden?
Zelfmoord?
Euthanasie?
Het probleem zijn vooral de wachtlijsten.quote:Op maandag 3 juni 2019 15:07 schreef zlotka het volgende:
Triest verhaal.
Het begint er inmiddels op te lijken dat de geestelijke gezondheidszorg in Nederland in deze vorm failliet is. Het lijkt nodig om dit hele zorgstelsel opnieuw in te richten. Bij veel van deze verhalen lees je over het falen tussen verschillende instanties.
Dat er meer geld naar toe moet is zeker. Dit zal dan ook zeker bijdragen, maar toch vraag ik me af of dat op de lange termijn genoeg is. Ook al zou je korte tot geen wachttijden meer hebben, zolang instanties niet goed samenwerken en patiënten van het kastje naar de muur gestuurd worden dan heeft het nog weinig zin.quote:Op maandag 3 juni 2019 15:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het probleem zijn vooral de wachtlijsten.
Er moet veel meer geld naar toe, maar in plaats daarvan is er jarenlang op bezuinigd.
Niemand is verplicht je beter te maken, maar men is wel verplicht om je te helpen. En dat lijken ze soms (bewust) na te laten. Heb zelf ooit een psycholoog gehad die bewust aan de oppervlakte bleef, terwijl hij wist dat er een hele laag onder zat. Dat niet bespreekbaar maken of afkaderen en in plaats daarvan gewoon negeren en doorgaan met een oppervlakkige protocolbehandeling, dat neem ik hem wel kwalijk ja.quote:Op maandag 3 juni 2019 15:12 schreef xzaz het volgende:
[..]
Mua, veel mensen geven instanties ook de schuld terwijl het instanties zijn, lekker makkelijk. Wie is verplicht jouw beter te maken?
Dat weet jij niet want ieder mens is anders. Je kan wel iemand proberen te helpen maar als die persoon na jarenlang intensieve hulp nog 3 zelfmoordpogingen heeft geprobeerd is hij/zij gewoon niet te redden.quote:Op maandag 3 juni 2019 12:32 schreef Luckyseven het volgende:
Hij heeft je toch geholpen?quote:Op maandag 3 juni 2019 15:22 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Niemand is verplicht je beter te maken, maar men is wel verplicht om je te helpen. En dat lijken ze soms (bewust) na te laten. Heb zelf ooit een psycholoog gehad die bewust aan de oppervlakte bleef, terwijl hij wist dat er een hele laag onder zat. Dat niet bespreekbaar maken of afkaderen en in plaats daarvan gewoon negeren en doorgaan met een oppervlakkige protocolbehandeling, dat neem ik hem wel kwalijk ja.
Ja hier ben ik ook niet mee bekend.quote:Op maandag 3 juni 2019 15:22 schreef zlotka het volgende:
Ook al zou je korte tot geen wachttijden meer hebben, zolang instanties niet goed samenwerken en patiënten van het kastje naar de muur gestuurd worden dan heeft het nog weinig zin.
Door aan de oppervlakte te blijven? Ben jij psycholoog? Ben jij geschoold om te beslissen om dieper te graven?quote:
Simpel; minder mensen hebben die in dit soort trajecten komen.quote:Op maandag 3 juni 2019 15:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja hier ben ik ook niet mee bekend.
Zou niet weten hoe je dit probleem moet oplossen.
Ook hier hetzelfde...dat weet jij niet. Misschien had het ook helemaal niet geholpen.quote:Op maandag 3 juni 2019 13:29 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dit is echt verschrikkelijk. Je geeft haar op terwijl ze zelf wel heeft geloofd in beter kunnen worden, MITS ZE MAAR DE JUISTE HULP HAD GEHAD.
Echt verschrikkelijk dat ze dat niet heeft kunnen krijgen.
Ben jij ineens nu de expert?quote:Op maandag 3 juni 2019 15:26 schreef xzaz het volgende:
[..]
Door aan de oppervlakte te blijven? Ben jij psycholoog? Ben jij geschoold om te beslissen om dieper te graven?
Hoe weet je nou dat het echt heeft geholpen?quote:Op maandag 3 juni 2019 15:30 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee maar de expert wel en die is aan de oppervlakte gebleven; blijkbaar was dat nodig.
Nee zij was er van overtuigd dat ze niet te redden viel. Mensen met depressies en andere psychische stoornissen maken zichzelf van alles wijs en geloven heilig in hun waangedachtes.quote:Op maandag 3 juni 2019 15:24 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat weet jij niet want ieder mens is anders. Je kan wel iemand proberen te helpen maar als die persoon na jarenlang intensieve hulp nog 3 zelfmoordpogingen heeft geprobeerd is hij/zij gewoon niet te redden.
Ze typt een bericht op FOK!quote:Op maandag 3 juni 2019 15:31 schreef HSG het volgende:
[..]
Hoe weet je nou dat het echt heeft geholpen?
Huh? Ik was de patiënt...? Ik had het nodig om doorgezaagd te worden. Anders was die hele behandeling zinloos.quote:Op maandag 3 juni 2019 15:26 schreef xzaz het volgende:
[..]
Door aan de oppervlakte te blijven? Ben jij psycholoog? Ben jij geschoold om te beslissen om dieper te graven?
En hoe gaan we dat doen?quote:Op maandag 3 juni 2019 15:26 schreef xzaz het volgende:
[..]
Simpel; minder mensen hebben die in dit soort trajecten komen.
Het staat in onz en was een obv niet serieus.quote:Op maandag 3 juni 2019 14:52 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat je je hier druk om maakt, aangezien je in een ander topic van je één van de meest gruwelijke kindermoordenaars aanbidt:
ONZ / Gertrude Baniszewski
Nou dan maak je er toch lekker een eind aan... echt mensen tegenwoordig..quote:Op maandag 3 juni 2019 15:31 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Huh? Ik was de patiënt...? Ik had het nodig om doorgezaagd te worden. Anders was die hele behandeling zinloos.
(en dat was het dus ook uiteindelijk. Wat een deceptie. Als dat psychologische hulp is in Nederland...)
Nou laten we eens beginnen met iedereen die dood wil gewoon dood laten gaan, het mag wel in de buik maar opeens niet meer als we leven en na 65+ is het ook goed.quote:
Dus iedereen die een bericht op FOK typt heeft geen psychische of depressieve klachten?quote:
Jaquote:Op maandag 3 juni 2019 15:32 schreef HSG het volgende:
[..]
Dus iedereen die een bericht op FOK typt heeft geen psychische of depressieve klachten?
Ah misschien hadden we Noah een premium account op Fok moeten schenen. Dan was zij, volgens jou, in een keer genezen.quote:
Toevallig heeft ze zich niet geregistreerd; my point.quote:Op maandag 3 juni 2019 15:34 schreef HSG het volgende:
[..]
Ah misschien hadden we Noah een premium account op Fok moeten schenen. Dan was zij, volgens jou, in een keer genezen.
quote:Op maandag 3 juni 2019 15:32 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nou laten we eens beginnen met iedereen die dood wil gewoon dood laten gaan, het mag wel in de buik maar opeens niet meer als we leven en na 65+ is het ook goed.
Stoppen met soldaatje spelen voor mensen die het niet aan kunnen.
Ik zal tegen mijn psychiater zeggen : ik heb geen klachten want ik heb een account op fok!quote:
Eensquote:Op maandag 3 juni 2019 15:32 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nou laten we eens beginnen met iedereen die dood wil gewoon dood laten gaan, het mag wel in de buik maar opeens niet meer als we leven en na 65+ is het ook goed.
Stoppen met soldaatje spelen voor mensen die het niet aan kunnen.
Huh? Ik was de patiënt...? Ik had het nodig om doorgezaagd te worden. Anders was die hele behandeling zinloos.quote:Op maandag 3 juni 2019 15:26 schreef xzaz het volgende:
[..]
Klopt, heb je gelijk in. Beetje kort door de bocht. Maar net zo min kan je stellen dat ze niet meer te redden was.quote:Op maandag 3 juni 2019 15:28 schreef HSG het volgende:
[..]
Ook hier hetzelfde...dat weet jij niet. Misschien had het ook helemaal niet geholpen.
Dat is niet waar en je doet nogal een aanname. Het was wel nodig om de diepte in te gaan, maar hij vertikte dat ('daar is de eerstelijns zorg niet voor bedoeld'quote:Op maandag 3 juni 2019 15:30 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee maar de expert wel en die is aan de oppervlakte gebleven; blijkbaar was dat nodig.
Dat is absoluut niet zijn verdienste geweest.quote:
Waarom eens?quote:
Je snapt zelf ook wel dat hij dat zo niet bedoelt mag ik hopen. Als mensen er niet uitkomen, dan moet men er gewoon uit kunnen stappen. Het is hun leven, hun lichaam.quote:Op maandag 3 juni 2019 15:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waarom eens?
Hij zegt het op een manier dat we iedereen met een depressie die dood wil dood moeten laten gaan.
Dat zeg ik toch nietquote:Op maandag 3 juni 2019 15:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waarom eens?
Hij zegt het op een manier dat we iedereen met een depressie die dood wil dood moeten laten gaan.
Dat zeg ik toch nietquote:Op maandag 3 juni 2019 15:41 schreef ConqueringChaos het volgende:
[..]
Ik zal tegen mijn psychiater zeggen : ik heb geen klachten want ik heb een account op fok!
Echt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
"Stoppen met soldaatje spelen voor mensen die het niet aan kunnen."quote:
Ben ik ook voor; mensen die dood willen gaan echt wel dood. Al die onzin van "maar ze willen niet echt dood" is bullshit. Dat zou betekenen dat mensen die leven ook niet echt willen leven.quote:Op maandag 3 juni 2019 15:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
"Stoppen met soldaatje spelen voor mensen die het niet aan kunnen."
Kunnen we toch ook de hele zelfmoordpreventie afschaffen? Mensen na een mislukte zelfmoordpoging alsnog een spuitje geven, ze willen immers dood.
Okay, ik ben dom. Prima.quote:Op maandag 3 juni 2019 15:53 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch nietMensen die ECHT problemen hebben zitten echt niet op FOK! hoor. The fck zeg is iedereen hier zo dom of zo.
Hoe kan je dat nou voor je zelf beoordelen?quote:Op maandag 3 juni 2019 15:46 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Huh? Ik was de patiënt...? Ik had het nodig om doorgezaagd te worden. Anders was die hele behandeling zinloos.
(en dat was het dus ook uiteindelijk. Wat een deceptie. Als dat psychologische hulp is in Nederland...)
En daar heb je echt alleen je zelf mee. Ik hoop dat je geen financiele steun heb gehad.quote:[..]
Klopt, heb je gelijk in. Beetje kort door de bocht. Maar net zo min kan je stellen dat ze niet meer te redden was.
[..]
Dat is niet waar en je doet nogal een aanname. Het was wel nodig om de diepte in te gaan, maar hij vertikte dat ('daar is de eerstelijns zorg niet voor bedoeld') Tja, problemen lossen zich niet vanzelf op, dus later ben ik mezelf alsnog tegengekomen.
Nee, je moet er ZELF uit zien te komen, kan dat niet? Pech gehad.quote:[..]
Dat is absoluut niet zijn verdienste geweest.
Waarom dan eerst ontkennen?quote:Op maandag 3 juni 2019 15:56 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ben ik ook voor; mensen die dood willen gaan echt wel dood. Al die onzin van "maar ze willen niet echt dood" is bullshit. Dat zou betekenen dat mensen die leven ook niet echt willen leven.
Ze willen trouwens niet echt dood. De meeste niet. Alleen zien ze geen uitweg meer doordat ze de hele dag vermoeid, lusteloos, en neerslachtig zijn. Dat is gewoon te behandelen, alleen voor de een duurt het een maand en bij de ander jaren.quote:
Omdat die niet in staat zijn om te relativeren.quote:Op maandag 3 juni 2019 16:00 schreef ConqueringChaos het volgende:
[..]
Okay, ik ben dom. Prima.
Dan is mijn vraag ; wat versta jij over écht problemen hebben ?
Ik waarom zouden die niet op FOK! kunnen zitten ?
Ik geloof niet in de behandelingen. Hop gewoon aan het werk en het gaat vanzelf weer overquote:Op maandag 3 juni 2019 16:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waarom dan eerst ontkennen?
[..]
Ze willen trouwens niet echt dood. De meeste niet. Alleen zien ze geen uitweg meer doordat ze de hele dag vermoeid, lusteloos, en neerslachtig zijn. Dat is gewoon te behandelen, alleen voor de een duurt het een maand en bij de ander jaren.
Dus in andere woorden: Je bent een troll of 12 jaar oud.quote:Op maandag 3 juni 2019 16:02 schreef xzaz het volgende:
Ik geloof niet in de behandelingen. Hop gewoon aan het werk en het gaat vanzelf weer over Zo niet? Dan ga je gewoon dood Hard, dat klopt maar wel realistisch.
Offtopic : thank god, ik dacht dat het aan mij lagquote:Op maandag 3 juni 2019 16:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dus in andere woorden: Je bent een troll of 12 jaar oud.
Ga aub een ander topic vervuilen joh.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |