abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Miss 200.000.000! maandag 3 juni 2019 @ 12:14:43 #1
367000 roos94
pi_187235620
Noa Pothoven is overleden. Ze leed aan ptss, anorexia en depressies. Noa was pas 16 toen ze besloot dat het leven voor haar geen zin meer had. Ze is uiteindelijk 17 jaar geworden.

In haar boek ‘Winnen of leren’ beschrijft ze hoe ze op jonge leeftijd is aangerand en verkracht. Thuis vertelt ze daar jarenlang niets over. “Ik herbeleef de angst, die pijn nog elke dag. Altijd bang, altijd op mijn hoede. En tot op de dag van vandaag voelt mijn lichaam nog vies. Er is ingebroken in mijn huis, mijn lichaam, dat kan nooit meer ongedaan worden gemaakt,” schrijft ze in het boek. Ze informeert bij de Levenseindekliniek in Den Haag, maar die kunnen haar niet helpen. “Ze vinden me te jong om dood te gaan. Ze vinden dat ik de traumabehandeling moet afronden en dat mijn hersenen eerst volgroeid moeten zijn. Dat duurt tot je 21ste. Ik ben er kapot van, want zo lang kan ik niet meer wachten.’’

Van een vrolijk, slim en sociaal meisje verandert ze in een psychisch wrak. Ze begint zichzelf uit te hongeren en raakt zwaar depressief. Vele opnames in instellingen volgen. Na het verschijnen van haar boek is er veel kritiek op de jeugdzorg. “Noa is de afgelopen jaren omwille van haar veiligheid opgenomen in drie instellingen voor de jeugdzorg, maar eigenlijk zou ze in een gesloten instelling voor jeugdpsychiatrie opgenomen moeten worden. Ook daar zijn enorme wachtlijsten. We willen eigenlijk één plek voor haar, waar ze kan blijven en waar al haar lichamelijke en geestelijke problemen worden aangepakt. In Nederland is die niet te vinden,” zei haar moeder vorig jaar in De Gelderlander.

In haar boek vertelt Noa dat ze traumatherapie nog één kans geeft, maar ook die behandeling heeft geen zin gehad. Op Instagram schreef ze onlangs dat ze al een tijdje niet meer at of dronk. “Na jaren strijden en vechten is het op. Na veel gesprekken en beoordelingen is er besloten dat ik word losgelaten omdat mijn lijden ondraaglijk is. Het is op. Ik leef al zo lang niet meer écht, ik overleef, en zelfs dat niet echt. Ik adem wel maar leef niet meer.”

https://www.msn.com/nl-nl(...)OOe&ocid=mailsignout
pi_187235802
Tsja, antidepressiva en opname hadden dit kunnen voorkomen.
Ditto.
  maandag 3 juni 2019 @ 12:23:37 #3
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_187235809
Godver. Ik krijg een bal in mijn buik als is dit lees.

quote:
In haar boek ‘Winnen of leren’ beschrijft ze hoe ze op jonge leeftijd is aangerand en verkracht.
Is deze vent ooit gepakt? Die mogen ze wat mij betreft nu voor dood door schuld oid. veroordelen en heel lang opbergen.

Wat lijkt het me voor de ouders en evt. broers/zussen vreselijk. Je kind niet kunnen redden en er mee moeten instemmen dat ze besluit een eind aan haar eigen leven gaat maken.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 3 juni 2019 @ 12:24:15 #4
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_187235820
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 12:23 schreef DittoAsPikachu het volgende:
Hoe kan je dit nou concluderen vanaf je zolderkamer?
pi_187235822
Triest.
  Miss 200.000.000! maandag 3 juni 2019 @ 12:24:40 #6
367000 roos94
pi_187235836
17 is echt jong. Op die leeftijd al beslissen dat het leven voor jou geen zin meer heeft...
pi_187235883
:'( zo triest
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_187235901
Treurig.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Forum Admin maandag 3 juni 2019 @ 12:30:07 #9
35723 crew  GGMM
pi_187235938
quote:
Bedankt dokter Pikachu.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_187235975
“Noa is de afgelopen jaren omwille van haar veiligheid opgenomen in drie instellingen voor de jeugdzorg, maar eigenlijk zou ze in een gesloten instelling voor jeugdpsychiatrie opgenomen moeten worden. Ook daar zijn enorme wachtlijsten. We willen eigenlijk één plek voor haar, waar ze kan blijven en waar al haar lichamelijke en geestelijke problemen worden aangepakt. In Nederland is die niet te vinden,” zei haar moeder vorig jaar in De Gelderlander.

Hier ligt de kern van het probleem. Wat haar is overkomen is verschrikkelijk maar deze zelfmoord had met intensievere hulp waarschijnlijk wel voorkomen kunnen worden.
  maandag 3 juni 2019 @ 12:37:05 #11
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_187236063
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 12:32 schreef Luckyseven het volgende:
“Noa is de afgelopen jaren omwille van haar veiligheid opgenomen in drie instellingen voor de jeugdzorg, maar eigenlijk zou ze in een gesloten instelling voor jeugdpsychiatrie opgenomen moeten worden. Ook daar zijn enorme wachtlijsten. We willen eigenlijk één plek voor haar, waar ze kan blijven en waar al haar lichamelijke en geestelijke problemen worden aangepakt. In Nederland is die niet te vinden,” zei haar moeder vorig jaar in De Gelderlander.

Hier ligt de kern van het probleem. Wat haar is overkomen is verschrikkelijk maar deze zelfmoord had met intensievere hulp waarschijnlijk wel voorkomen kunnen worden.
Dat er problemen zijn in de geestelijke gezondheidszorg is overduidelijk. Misschien hadden er mensen gered kunnen worden van zelfmoord door daadkrachtiger optreden van professionals, zou zo maar kunnen.

Maar niet iedereen is te redden, hoeveel hulp en medicatie je er ook tegenaan gooit. Sommigen zijn te beschadigd. Een mens is geen laptop of tablet, waar je met een update of softwarepatch gewoon even de bestaande software kunt veranderen. Was dat maar zo.
pi_187236108
Zeer triest verhaal.
  maandag 3 juni 2019 @ 12:40:40 #13
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_187236136
Ik vind het allemaal wel een beetje gehaast overkomen eigenlijk, alsof ze voor zichzelf al besloten had dat dit nooit meer goed zou komen en dat kwam dan ook uit. Alsof ze geboden hulp niet echt een kans gaf. Maar goed zo komt het op mij over.
pi_187236150
quote:
Bij sommigen werkt het, bij velen niet. Ik sukkel al 19 jaar met depressiviteit, heb ook antidepressiva gehad in het begin maar van die rotzooi blijf ik nu liever af. Meermaals gesprekken met verschillende psychologen maar ondanks dat is het nooit helemaal weg gegaan. Nu heb ik fases en val nog wel eens terug, met als resultaat dat ik mij rustig een jaar van alles en iedereen kan afsluiten buiten het werken dan. Je leeft dan eigenlijk niet meer, maar sukkelt de dag door. De laatste keer dat ik hulp zocht (zo'n 3/4 jaar geleden) vielen de kosten buiten de zorg en moest ik er zelf voor opdraaien. Na 3 gesprekken en een rekening van meer dan 400 euro heb ik het maar afgekapt omdat het niet te betalen was. De wachttijd viel wel mee, 6 weken voordat ik de intake kreeg. Maar aan de andere kant is 6 weken een ontzettend lange tijd als je zwaar depressief bent omdat je eigenlijk meteen hulp nodig hebt.

Helaas het niveau van de geestelijke gezondheidszorg in Nederland momenteel. }:| Nu ben ik niet zo ver heen als deze meid, die duidelijk een wens had om haar leven te beëindigen, maar het lijkt mij wel dat er al van alles geprobeerd is om haar te helpen. De impact van depressiviteit wordt vaak onderschat door velen die er zelf nooit te maken mee hebben gehad, ik werd vroeger ook wel eens uitgemaakt voor gek en ik moest maar kappen met zo zielig te doen, gewoon vrolijk proberen te zijn. Totdat één van die personen die mij dat zei er zelf last van kreeg.
pi_187236311
Ah, dat las ik vanmorgen op Twitter. Ik las een gedicht dat werd opgedragen aan Noa. Kon het niet helemaal plaatsen.
Somebody that I used to know
pi_187236356
quote:
Ik heb al ruim 16 jaar psychische klachten. Lange tijd in de pubertijd suicidaal geweest. Daarna wel veel klachten en veel therapieeen. Veel dingen geleerd maar sommige dingen blijven.

Ik kreeg vorig jaar zomer een diepe depressie. Huisarts stelde voor anti depressiva. Ben door die troep nog nooit zo slecht gegaan. Voor her eerst weer suicidaal sinds de pubertijd. Voelde me intens kut. Voelde alsof ik drugs gebruikte. Lag 24 uur per dag in bed. Duizelig bij opstaan, niks meer eten, amper drinken. Geen zelfzorg meer. Overgestapt op een andere na 4 weken. Opnieuw zelfde. Alleen bij deze werd ik vergeetachtig ik was me van niks meer bewust en handelde destructief zonder er achter te staan en het me later nog te herinneren.

Nee top, gewoon anti depressiva dan voorkom je de klachten wel. Er zijn veel mensen die er baat bij hebben. Maar er zijn ook enkele mensen die er heel slecht op reageren.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_187236359
quote:

Dit ja. Eén plek waar iemand terecht kan om alles aan te pakken. Ik snap echt niet waarom dat er niet is. Dat is alles wat zo iemand nodig heeft. Stabiliteit en zekerheid zijn basisvoorwaarden, zeker bij zo'n behandeling. Als die bij voorbaat al niet aanwezig zijn, dan blijft het pappen en nathouden en iedereen, inclusief de patiënt, weet dat.
pi_187236474
quote:
9s.gif Op maandag 3 juni 2019 12:24 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Hoe kan je dit nou concluderen vanaf je zolderkamer?
Omdat depressie en PTSS uit eigen ervaring goed te behandelen zijn.
Ditto.
pi_187236480
quote:

Zie.
Ditto.
pi_187236500
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 12:55 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

Ik heb al ruim 16 jaar psychische klachten. Lange tijd in de pubertijd suicidaal geweest. Daarna wel veel klachten en veel therapieeen. Veel dingen geleerd maar sommige dingen blijven.

Ik kreeg vorig jaar zomer een diepe depressie. Huisarts stelde voor anti depressiva. Ben door die troep nog nooit zo slecht gegaan. Voor her eerst weer suicidaal sinds de pubertijd. Voelde me intens kut. Voelde alsof ik drugs gebruikte. Lag 24 uur per dag in bed. Duizelig bij opstaan, niks meer eten, amper drinken. Geen zelfzorg meer. Overgestapt op een andere na 4 weken. Opnieuw zelfde. Alleen bij deze werd ik vergeetachtig ik was me van niks meer bewust en handelde destructief zonder er achter te staan en het me later nog te herinneren.

Nee top, gewoon anti depressiva dan voorkom je de klachten wel. Er zijn veel mensen die er baat bij hebben. Maar er zijn ook enkele mensen die er heel slecht op reageren.
Die dingen werken ook pas na een tijdje.eerst worden de klachten iets erger. Raar dat je dat niet verteld is.
Ditto.
  maandag 3 juni 2019 @ 13:12:22 #21
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_187236642
quote:
Pardon?
pi_187236674
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:12 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Pardon?
Ouders zeggen het zelf.
Ditto.
pi_187236677
Zie je nou wel. Ze had gelijk naar FOK! moeten komen. Dan was dit allemaal niet nodig geweest |:( :') 8)7
pi_187236707
quote:
OK, bedankt Dr. Hans.
U MAD?
  maandag 3 juni 2019 @ 13:19:03 #25
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187236764
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:01 schreef DittoAsPikachu het volgende:

[..]

Voor de een wel, voor de ander niet.

Wat gedaan is kan niet ongedaan gemaakt worden, er is geen behandeling of medicijn die je terug de tijd in kan sturen zodat het gebeurde voorkomen kon worden, ongedaan kan maken.

Of je kan accepteren dat je het altijd bij je zal dragen, maar er ook voorbij kan gaan kijken hangt van het persoon en de omstandigheden af.
Dat is aan het eind van de dag toch iets wat iemand zelf moet doen. Er kan enkel ondersteund worden om dat zelf te doen.

Zij kon en/of wilde dat blijkbaar niet. En dat was haar keuze. Treurig, maar haar recht.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  † In Memoriam † maandag 3 juni 2019 @ 13:21:09 #26
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_187236799
Mensen hebben vaak geen idee wat in de hoofden van anderen speelt.

Triest verhaal...
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  maandag 3 juni 2019 @ 13:25:36 #27
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187236874
Zeer triest. In ieder geval is haar lijden nu voorbij.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_187236883
Tsja dat ze dood wilde is vreselijk maar de schulsd van de idioten die haar op een wachtlijst zetten.
Ditto.
pi_187236896
quote:
Sommige mensen zijn zo beschadigd, daar werkt helemaal niks meer voor.

Hoop dat ze nu rust heeft gevonden.
pi_187236900
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:01 schreef DittoAsPikachu het volgende:

[..]

Vertel eens wat over jouw ervaringen als je wil. Mijn ervaringen zijn heel anders.
pi_187236924
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:26 schreef SVW5. het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn zo beschadigd, daar werkt helemaal niks meer voor.

Hoop dat ze nu rust heeft gevonden.
Dit is echt verschrikkelijk. Je geeft haar op terwijl ze zelf wel heeft geloofd in beter kunnen worden, MITS ZE MAAR DE JUISTE HULP HAD GEHAD.
Echt verschrikkelijk dat ze dat niet heeft kunnen krijgen.
pi_187236944
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:27 schreef SVW5. het volgende:

[..]

Vertel eens wat over jouw ervaringen als je wil. Mijn ervaringen zijn heel anders.
Is prive maar het heeft geholpen.
Ditto.
pi_187237016
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:30 schreef DittoAsPikachu het volgende:

[..]

Is prive maar het heeft geholpen.
Oke. Ik kamp sinds 16 jaar met PTSS en zit onafgebroken bij de psychiatrie en niks maar dan ook niks heeft geholpen. Ik word wel sinds 2006 volgepropt met medicijnen. Heb ondertussen een hele apotheek in mijn woonkamer liggen.
pi_187237131
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 12:41 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Bij sommigen werkt het, bij velen niet. Ik sukkel al 19 jaar met depressiviteit, heb ook antidepressiva gehad in het begin maar van die rotzooi blijf ik nu liever af. Meermaals gesprekken met verschillende psychologen maar ondanks dat is het nooit helemaal weg gegaan. Nu heb ik fases en val nog wel eens terug, met als resultaat dat ik mij rustig een jaar van alles en iedereen kan afsluiten buiten het werken dan. Je leeft dan eigenlijk niet meer, maar sukkelt de dag door. De laatste keer dat ik hulp zocht (zo'n 3/4 jaar geleden) vielen de kosten buiten de zorg en moest ik er zelf voor opdraaien. Na 3 gesprekken en een rekening van meer dan 400 euro heb ik het maar afgekapt omdat het niet te betalen was. De wachttijd viel wel mee, 6 weken voordat ik de intake kreeg. Maar aan de andere kant is 6 weken een ontzettend lange tijd als je zwaar depressief bent omdat je eigenlijk meteen hulp nodig hebt.

Helaas het niveau van de geestelijke gezondheidszorg in Nederland momenteel. }:| Nu ben ik niet zo ver heen als deze meid, die duidelijk een wens had om haar leven te beëindigen, maar het lijkt mij wel dat er al van alles geprobeerd is om haar te helpen. De impact van depressiviteit wordt vaak onderschat door velen die er zelf nooit te maken mee hebben gehad, ik werd vroeger ook wel eens uitgemaakt voor gek en ik moest maar kappen met zo zielig te doen, gewoon vrolijk proberen te zijn. Totdat één van die personen die mij dat zei er zelf last van kreeg.
Respect dat je je verhaal doet en je je kwetsbaar op durft te stellen in een forum dat vrij hard is ^O^

Een enorm triest verhaal, ik had het vanochtend al gelezen en het interview met het meisje gezien. Dit zijn dingen die voor mij (gelukkig) niet te bevatten zijn. Omdat ik op heel veel vlakken geluk heb gehad waar zij, en anderen, pech hadden.

De manco's van de Geestelijke Gezondheidszorg eens goed tegen het licht houden en oplossen zou geen overbodige luxe zijn in een welvarend land als Nederland.
pi_187237155
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:03 schreef DittoAsPikachu het volgende:

[..]

Die dingen werken ook pas na een tijdje.eerst worden de klachten iets erger. Raar dat je dat niet verteld is.
Dat wist ik wel, maar zonder therapie en het in je eentje moeten doen en veilig houden is best pittig moet ik zeggen. Zeker als je ruim 2.5 maand met die medicatie blijft rommelen. Ik had geen toezicht van een psychiater. Mijn huisarts had zoiets van 'ik hoor het wel als dr iets mis gaat'. Ik zat 2.5 maand in bovenstaande situatie en moest er helemaal alleen mee dealen. Ik moet eerlijk zeggen, ik kan dat niet. Ik werd een gevaar voor mezelf.
pi_187237206
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:26 schreef DittoAsPikachu het volgende:
Tsja dat ze dood wilde is vreselijk maar de schulsd van de idioten die haar op een wachtlijst zetten.
:')

Ik denk eerder de schuld van haar verkrachters.
  maandag 3 juni 2019 @ 13:43:29 #37
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_187237217
Heel veel van de slagingskans hangt af van de kwaliteit die je in een kliniek ter beschikking hebt alsmede de organisatie daarvan. Behandeling in drie klinieken maakt duidelijk dat ze Noa niet hebben kunnen bieden wat ze nodig had. Klinkt een beetje flauw, maar ik wijd dit daarom meer aan het onvermogen van die drie klinieken.

Het verzet van Noa dat ze in hongerstaking gaat, dat ze vond dat ze zoveel leed dat dat ze er liever een einde aanmaakte, is niet meer dan onderdeel van de vervorming in haar psyche als gevolg van haar trauma. Niet terecht dus dat het daar aan te wijten zou zijn dat Noa er uit gestapt is. Ze hebben Noa simpelweg niet geboden of kunnen bieden wat nodig was.

Zonde en pijnlijk dus voor Noa en haar familieleden dat dit zo heeft moeten lopen.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_187237318
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:40 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

Dat wist ik wel, maar zonder therapie en het in je eentje moeten doen en veilig houden is best pittig moet ik zeggen. Zeker als je ruim 2.5 maand met die medicatie blijft rommelen. Ik had geen toezicht van een psychiater. Mijn huisarts had zoiets van 'ik hoor het wel als dr iets mis gaat'. Ik zat 2.5 maand in bovenstaande situatie en moest er helemaal alleen mee dealen. Ik moet eerlijk zeggen, ik kan dat niet. Ik werd een gevaar voor mezelf.
Waarom had jij in godsnaam geen psychiater met jouw geschiedenis
Ditto.
pi_187237343
quote:

Nee dat zie je verkeerd, de veroorzaker is inderdaad de aanrander en de verkrachter van een paar jaar later deed er nog een schepje boven op.

Maar het uiteindelijke pijnpunt in de oplossing(in dit geval de kern van het probleem) is zij zelf, als ze op 11jarige leeftijd had aangegeven wat er was gebeurd dan had het nooit zover kunnen komen.

Maar nee in plaatst daarvan is er gedacht: ik zeg niks, dit gaat wel over. Doch waren er gedrags veranderingen gesignaleerd, wat me dan ook doet denken of de ouders niet meer actie hadden kunnen ondernemen.

Vind trouwens het wel veel te makkelijk allemaal, heuh ik heb geen zin meer dus ik moet dood. Vooral in dit geval dat er zoveel media aandacht voor gevraagd word, want ze vraagt zelf om al die aandacht in de kwestie dat ze dood wilt.

Moeten we rouwen om het feit dat ze er niet meer is? Nee niet bepaald, moeten we meer aandacht vragen voor het onderwerp? Ja dat zeker. Maar ik zal nooit en te nimmer een traan laten om iemand die zijn eigen leven neemt terwijl het voorkomen had kunnen worden. Nee de gebeurtenis neem je er niet mee weg, en misschien de herinnering ook niet. Maar alles verwaterd ook slechte dingen, en ik vind niet dat je op je 15e of 16e al kan zeggen ik wil dood want....

[ Bericht 0% gewijzigd door CaseJunky op 03-06-2019 13:57:29 ]
pi_187237344
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:42 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Ik denk eerder de schuld van haar verkrachters.
Nou ze is niet de enige die ooit verkracht is. Mensen als Elisabeth Fritzl gaan ookdoor met hun leven. Hier speelde meer en hulpverlening heeft verzaakt actie te ondernemen.
Ditto.
pi_187237369
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:34 schreef SVW5. het volgende:

[..]

Oke. Ik kamp sinds 16 jaar met PTSS en zit onafgebroken bij de psychiatrie en niks maar dan ook niks heeft geholpen. Ik word wel sinds 2006 volgepropt met medicijnen. Heb ondertussen een hele apotheek in mijn woonkamer liggen.
Ik slikte ook antidepressiva, jarenlang. Maar ik had een goede psych.
Ditto.
pi_187237385
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:50 schreef CaseJunky het volgende:

[..]

Nee dat zie je verkeerd, de veroorzaker is inderdaad de aanrander en de verkrachter van een paar jaar later deed er nog een schepje boven op.

Maar het uiteindelijke pijnpunt in de oplossing(in dit geval de kern van het probleem) is zij zelf, als ze op 11jarige leeftijd had aangegeven wat er was gebeurd dan had het nooit zover kunnen komen.

Maar nee in plaatst daarvan is er gedacht: ik zeg niks, dit gaat wel over. Doch waren er gedrags veranderingen gesignaleerd, wat me dan ook doet denken of de ouders niet meer actie hadden kunnen ondernemen.

Vind trouwens het wel veel te makkelijk allemaal, heuh ik heb geen zin meer dus ik moet dood. Vooral in dit geval dat er zoveel media aandacht voor gevraagd word, want zelf zelf ze vraagt zelf om al die aandacht in de kwestie dat ze dood wilt.

Moeten we rouwen om het feit dat ze er niet meer is? Nee niet bepaald, moeten we meer aandacht vragen voor het onderwerp? Ja dat zeker. Maar ik zal nooit en te nimmer een traan laten om iemand die zijn eigen leven neemt terwijl het voorkomen had kunnen worden. Nee de gebeurtenis neem je er niet mee weg, en misschien de herinnering ook niet. Maar alles verwaterd ook slechte dingen, en ik vind niet dat je op je 15e of 16e al kan zeggen ik wil dood want....
Heb je gelijk in, maar triest blijft het.
pi_187237439
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:48 schreef DittoAsPikachu het volgende:

[..]

Waarom had jij in godsnaam geen psychiater met jouw geschiedenis
Zodra ik een goede periode heb vind de ggz dat ik goed functioneer en geen hulp meer nodig heb. Ik was dus al ruim een jaar (weer) weg bij de ggz. Toen ik mij tegelijkertijd met start AD aanmeldde bleek de wachtlijst 9 maanden te zijn, en na 3 weken kreeg ik een mailtje dat ik al bekend was bij hen en dat ik vanwege mijn therapiegeschiedenis uitbehandeld was.

Het is dat mijn nieuwe huisarts weigerde verantwoordelijkheid te nemen over mij, want ze vond dat dat een psychiater moest doen. Toen ben ik aangemeld bij FACT en zij vonden dat er nog wel mogelijkheden waren.
pi_187237468
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:50 schreef DittoAsPikachu het volgende:

[..]

Nou ze is niet de enige die ooit verkracht is. Mensen als Elisabeth Fritzl gaan ookdoor met hun leven. Hier speelde meer en hulpverlening heeft verzaakt actie te ondernemen.
Maar stel dat Elisabeth Fritzl zelfmoord had gepleegd, dan geef je toch ook de hulpverleners niet de schuld?
pi_187237472
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:51 schreef DittoAsPikachu het volgende:

[..]

Ik slikte ook antidepressiva, jarenlang. Maar ik had een goede psych.
Dat is natuurlijk fijn. Maar ik heb bij psychische problemen het idee dat veel mensen denken dat je er met medicijnen, therapie en goede hulpverleners uit kan komen. Wat in sommige gevallen echt niet zo is.

De kennis over wat we weten van de hersenen is nog zeer beperkt.
pi_187237531
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:56 schreef SVW5. het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk fijn. Maar ik heb bij psychische problemen het idee dat veel mensen denken dat je er met medicijnen, therapie en goede hulpverleners uit kan komen. Wat in sommige gevallen echt niet zo is.

De kennis over wat we weten van de hersenen is nog zeer beperkt.
Ik denk dat dat ook wel kan hoor.

Alleen wanneer je meerdere diagnoses hebt, of complexere problematiek wordt het al moeilijker.

Soms heelt een gebroken been, soms blijf je voor altijd mank, of verlamd. Er is helaas geen kant en klare methode. En dat is wat mensen maar niet lijken te begrijpen..
pi_187237996
Bizar veel depressieve mensen op FOK.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 3 juni 2019 @ 14:43:00 #48
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_187238305
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:50 schreef DittoAsPikachu het volgende:

[..]

Hier speelde meer en hulpverlening heeft verzaakt actie te ondernemen.
Pardon?
  Redactie Frontpage maandag 3 juni 2019 @ 14:52:15 #49
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_187238433
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 12:24 schreef roos94 het volgende:
17 is echt jong. Op die leeftijd al beslissen dat het leven voor jou geen zin meer heeft...
Wel bijzonder dat je je hier druk om maakt, aangezien je in een ander topic van je één van de meest gruwelijke kindermoordenaars aanbidt:
ONZ / Gertrude Baniszewski
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 3 juni 2019 @ 14:59:02 #50
33189 RM-rf
1/998001
pi_187238508
quote:
Wat haar is overkomen is verschrikkelijk maar deze zelfmoord had met intensievere hulp waarschijnlijk wel voorkomen kunnen worden.
want mensen in een gesloten opname plegen plots nooit meer zelfmoord?

uit een onderzoek over 15 jaar op basis van 120.000 patientengevallen bleek het aantal zelfmoorden bij mensen met suicidaal gedrag bij gesloten opnames even groot te zijn als bij reguliere open opnames...
Suicide risk and absconding in psychiatric hospitals with and without open door policies: a 15 year, observational study
Dr Christian G Huber, MD, Basel switzerland
https://www.thelancet.com/pdfs/journals/lanpsy/PIIS2215-0366(16)30168-7.pdf

punt is, als mensen willen gaan, is het héél lastig ze eindeloos tegen te houden.
ook is het nutteloos achteraf te stellen dat dit 'te voorkomen was'.. en dan aan te komen mete en serie clichematige 'als'-gedachtes...:

- Als er maar meer geld voor psychiatrsische behandelingen beschikbaar gesteld wordt
- als er maar meer medicatie gegeven wordt
- als er maar beter behandeld wordt
- als de sociale omgeving maar beter met psychische zieken omgaat
- als er maar geen rottige dingen met mensen gebeuren
- als mensen niet meer ziek kunnen worden

het spijt me zeer, maar al die 'als'-gedachtes veranderen niks aan een harde en vaak niet zo leuke werkelijkheid
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_187238637
Triest verhaal.

Het begint er inmiddels op te lijken dat de geestelijke gezondheidszorg in Nederland in deze vorm failliet is. Het lijkt nodig om dit hele zorgstelsel opnieuw in te richten. Bij veel van deze verhalen lees je over het falen tussen verschillende instanties.
  maandag 3 juni 2019 @ 15:12:50 #52
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_187238696
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:07 schreef zlotka het volgende:
Triest verhaal.

Het begint er inmiddels op te lijken dat de geestelijke gezondheidszorg in Nederland in deze vorm failliet is. Het lijkt nodig om dit hele zorgstelsel opnieuw in te richten. Bij veel van deze verhalen lees je over het falen tussen verschillende instanties.
Mua, veel mensen geven instanties ook de schuld terwijl het instanties zijn, lekker makkelijk. Wie is verplicht jouw beter te maken?
pi_187238735
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:12 schreef xzaz het volgende:

[..]

Mua, veel mensen geven instanties ook de schuld terwijl het instanties zijn, lekker makkelijk. Wie is verplicht jouw beter te maken?
Niemand is iets verplicht, maar op het moment dat er iemand opgenomen wordt om 'beter te worden' dan is het wel prettig als instanties enigszins fatsoenlijk samen kunnen werken natuurlijk. Als je elke x aantal maanden bij een volgende instantie moet aankloppen en alles weer opnieuw begint dan schiet het allemaal maar niks op natuurlijk
  maandag 3 juni 2019 @ 15:17:24 #54
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_187238757
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:15 schreef zlotka het volgende:

[..]

Niemand is iets verplicht, maar op het moment dat er iemand opgenomen wordt om 'beter te worden' dan is het wel prettig als instanties enigszins fatsoenlijk samen kunnen werken natuurlijk. Als je elke x aantal maanden bij een volgende instantie moet aankloppen en alles weer opnieuw begint dan schiet het allemaal maar niks op natuurlijk
Dat is wat anders, maar veel mensen die deze problematiek hebben verwijten de instanties dat ze ziek zijn. Tenminste zo komt het bij mij (al dan niet terecht) over.
  maandag 3 juni 2019 @ 15:19:17 #55
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187238787
Uhm, waar aan is ze nu overleden?
Zelfmoord?
Euthanasie?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 3 juni 2019 @ 15:20:21 #56
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_187238802
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:19 schreef Harvest89 het volgende:
Uhm, waar aan is ze nu overleden?
Zelfmoord?
Euthanasie?
Zelfmoord aan de hand van niet eten begrijp ik?
  maandag 3 juni 2019 @ 15:20:25 #57
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187238805
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:07 schreef zlotka het volgende:
Triest verhaal.

Het probleem zijn vooral de wachtlijsten.
Er moet veel meer geld naar toe, maar in plaats daarvan is er jarenlang op bezuinigd.
pi_187238842
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:20 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Het probleem zijn vooral de wachtlijsten.
Er moet veel meer geld naar toe, maar in plaats daarvan is er jarenlang op bezuinigd.
Dat er meer geld naar toe moet is zeker. Dit zal dan ook zeker bijdragen, maar toch vraag ik me af of dat op de lange termijn genoeg is. Ook al zou je korte tot geen wachttijden meer hebben, zolang instanties niet goed samenwerken en patiënten van het kastje naar de muur gestuurd worden dan heeft het nog weinig zin.

Daartegenover heb ik dan niet genoeg kennis van dit systeem om het echt ergens op te baseren. Meer geld is inderdaad een must.
pi_187238846
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:12 schreef xzaz het volgende:

[..]

Niemand is verplicht je beter te maken, maar men is wel verplicht om je te helpen. En dat lijken ze soms (bewust) na te laten. Heb zelf ooit een psycholoog gehad die bewust aan de oppervlakte bleef, terwijl hij wist dat er een hele laag onder zat. Dat niet bespreekbaar maken of afkaderen en in plaats daarvan gewoon negeren en doorgaan met een oppervlakkige protocolbehandeling, dat neem ik hem wel kwalijk ja.
pi_187238864
quote:

Dat weet jij niet want ieder mens is anders. Je kan wel iemand proberen te helpen maar als die persoon na jarenlang intensieve hulp nog 3 zelfmoordpogingen heeft geprobeerd is hij/zij gewoon niet te redden.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  maandag 3 juni 2019 @ 15:24:39 #61
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_187238868
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:22 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Niemand is verplicht je beter te maken, maar men is wel verplicht om je te helpen. En dat lijken ze soms (bewust) na te laten. Heb zelf ooit een psycholoog gehad die bewust aan de oppervlakte bleef, terwijl hij wist dat er een hele laag onder zat. Dat niet bespreekbaar maken of afkaderen en in plaats daarvan gewoon negeren en doorgaan met een oppervlakkige protocolbehandeling, dat neem ik hem wel kwalijk ja.
Hij heeft je toch geholpen?
pi_187238875
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:24 schreef xzaz het volgende:

[..]

Hij heeft je toch geholpen?
Hoe dan?
  maandag 3 juni 2019 @ 15:25:57 #63
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187238890
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:22 schreef zlotka het volgende:
Ook al zou je korte tot geen wachttijden meer hebben, zolang instanties niet goed samenwerken en patiënten van het kastje naar de muur gestuurd worden dan heeft het nog weinig zin.
Ja hier ben ik ook niet mee bekend.
Zou niet weten hoe je dit probleem moet oplossen.
  maandag 3 juni 2019 @ 15:26:05 #64
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_187238893
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:25 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Hoe dan?
Door aan de oppervlakte te blijven? Ben jij psycholoog? Ben jij geschoold om te beslissen om dieper te graven?
  maandag 3 juni 2019 @ 15:26:53 #65
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_187238911
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:25 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ja hier ben ik ook niet mee bekend.
Zou niet weten hoe je dit probleem moet oplossen.
Simpel; minder mensen hebben die in dit soort trajecten komen.
pi_187238942
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:29 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dit is echt verschrikkelijk. Je geeft haar op terwijl ze zelf wel heeft geloofd in beter kunnen worden, MITS ZE MAAR DE JUISTE HULP HAD GEHAD.
Echt verschrikkelijk dat ze dat niet heeft kunnen krijgen.
Ook hier hetzelfde...dat weet jij niet. Misschien had het ook helemaal niet geholpen.
pi_187238964
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:26 schreef xzaz het volgende:

[..]

Door aan de oppervlakte te blijven? Ben jij psycholoog? Ben jij geschoold om te beslissen om dieper te graven?
Ben jij ineens nu de expert?
  maandag 3 juni 2019 @ 15:30:25 #68
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_187238979
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:29 schreef HSG het volgende:

[..]

Ben jij ineens nu de expert?
Nee maar de expert wel en die is aan de oppervlakte gebleven; blijkbaar was dat nodig.
pi_187238993
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:30 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nee maar de expert wel en die is aan de oppervlakte gebleven; blijkbaar was dat nodig.
Hoe weet je nou dat het echt heeft geholpen?
  maandag 3 juni 2019 @ 15:31:20 #70
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187238998
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:24 schreef HSG het volgende:

[..]

Dat weet jij niet want ieder mens is anders. Je kan wel iemand proberen te helpen maar als die persoon na jarenlang intensieve hulp nog 3 zelfmoordpogingen heeft geprobeerd is hij/zij gewoon niet te redden.
Nee zij was er van overtuigd dat ze niet te redden viel. Mensen met depressies en andere psychische stoornissen maken zichzelf van alles wijs en geloven heilig in hun waangedachtes.

Die moet je nooit als verloren opgeven. Want het kan zijn dat ze door de tijd heen nog ervaringen in haar leven zou meemaken in combinatie met zorg waardoor het iets beter met haar gegaan zou kunnen zijn. Nu heeft ze de handdoek vroegtijdig in de ring gegooid, begrijpelijk, maar heel erg jammer.
  maandag 3 juni 2019 @ 15:31:27 #71
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_187239003
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:31 schreef HSG het volgende:

[..]

Hoe weet je nou dat het echt heeft geholpen?
Ze typt een bericht op FOK! :)
pi_187239006
quote:

[..]

Huh? Ik was de patiënt...? Ik had het nodig om doorgezaagd te worden. Anders was die hele behandeling zinloos.
(en dat was het dus ook uiteindelijk. Wat een deceptie. Als dat psychologische hulp is in Nederland...)
  maandag 3 juni 2019 @ 15:31:53 #73
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187239013
quote:

[..]

Simpel; minder mensen hebben die in dit soort trajecten komen.
En hoe gaan we dat doen?
  Miss 200.000.000! maandag 3 juni 2019 @ 15:32:02 #74
367000 roos94
pi_187239018
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 14:52 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Wel bijzonder dat je je hier druk om maakt, aangezien je in een ander topic van je één van de meest gruwelijke kindermoordenaars aanbidt:
ONZ / Gertrude Baniszewski
Het staat in onz en was een obv niet serieus.
  maandag 3 juni 2019 @ 15:32:03 #75
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_187239019
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:31 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Huh? Ik was de patiënt...? Ik had het nodig om doorgezaagd te worden. Anders was die hele behandeling zinloos.
(en dat was het dus ook uiteindelijk. Wat een deceptie. Als dat psychologische hulp is in Nederland...)
Nou dan maak je er toch lekker een eind aan... echt mensen tegenwoordig..
  maandag 3 juni 2019 @ 15:32:49 #76
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_187239032
quote:
7s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

En hoe gaan we dat doen?
Nou laten we eens beginnen met iedereen die dood wil gewoon dood laten gaan, het mag wel in de buik maar opeens niet meer als we leven en na 65+ is het ook goed.

Stoppen met soldaatje spelen voor mensen die het niet aan kunnen.
pi_187239033
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:31 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dus iedereen die een bericht op FOK typt heeft geen psychische of depressieve klachten?
  maandag 3 juni 2019 @ 15:33:10 #78
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_187239039
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:32 schreef HSG het volgende:

[..]

Dus iedereen die een bericht op FOK typt heeft geen psychische of depressieve klachten?
Ja
pi_187239054
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:33 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ja
Ah misschien hadden we Noah een premium account op Fok moeten schenen. Dan was zij, volgens jou, in een keer genezen.
  maandag 3 juni 2019 @ 15:34:33 #80
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_187239058
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:34 schreef HSG het volgende:

[..]

Ah misschien hadden we Noah een premium account op Fok moeten schenen. Dan was zij, volgens jou, in een keer genezen.
Toevallig heeft ze zich niet geregistreerd; my point.
  maandag 3 juni 2019 @ 15:35:35 #81
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187239074
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:32 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nou laten we eens beginnen met iedereen die dood wil gewoon dood laten gaan, het mag wel in de buik maar opeens niet meer als we leven en na 65+ is het ook goed.

maandag 3 juni 2019 @ 15:36:46 #82
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_187239088
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:35 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Goed antwoord!
  maandag 3 juni 2019 @ 15:40:27 #83
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_187239139
Wat een treurig verhaal ;(.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_187239151
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:33 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ja
Ik zal tegen mijn psychiater zeggen : ik heb geen klachten want ik heb een account op fok!

Echt. :') :') :') :') :') :')
pi_187239171
Het grootste probleem met dit soort ziekten is dat het giswerk blijft voor professionals. Ook de beste psychologen en psychiaters kunnen niet altijd helpen, want we kunnen immers NIET in de bovenkamer kijken. Het menselijk brein blijft iets magisch, iets bijzonders. Je kan met de beste bedoelingen mensen willen helpen, maar alsnog kan het fout gaan.

Zo heb ik dat zelf meegemaakt met een goede vriend. 1 week na uitbehandeling en met goede resultaten lag hij onder een trein. Tja zeg het maar.... Je weet niet wat er in koppies van mensen omgaat, zelfs de allerbeste psychologen weten dat niet. Wel hebben die natuurlijk vermoedens en kwaliteiten om bepaald gedrag te begrijpen, maar alsnog is het toch deels giswerk.

Respect dat Noa eruit is gestapt. Ondraaglijk lijden moet je niet wilen.
pi_187239185
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:32 schreef xzaz het volgende:

[..]

Eens
pi_187239222
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:28 schreef HSG het volgende:

[..]

Ook hier hetzelfde...dat weet jij niet. Misschien had het ook helemaal niet geholpen.
Klopt, heb je gelijk in. Beetje kort door de bocht. Maar net zo min kan je stellen dat ze niet meer te redden was.

quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:30 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dat is niet waar en je doet nogal een aanname. Het was wel nodig om de diepte in te gaan, maar hij vertikte dat ('daar is de eerstelijns zorg niet voor bedoeld' :r ) Tja, problemen lossen zich niet vanzelf op, dus later ben ik mezelf alsnog tegengekomen.
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:31 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dat is absoluut niet zijn verdienste geweest.
  maandag 3 juni 2019 @ 15:46:43 #88
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187239229
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:43 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Eens
Waarom eens?
Hij zegt het op een manier dat we iedereen met een depressie die dood wil dood moeten laten gaan.
pi_187239257
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Waarom eens?
Hij zegt het op een manier dat we iedereen met een depressie die dood wil dood moeten laten gaan.
Je snapt zelf ook wel dat hij dat zo niet bedoelt mag ik hopen. Als mensen er niet uitkomen, dan moet men er gewoon uit kunnen stappen. Het is hun leven, hun lichaam.
  maandag 3 juni 2019 @ 15:52:31 #90
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_187239314
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Waarom eens?
Dat zeg ik toch niet :')
  maandag 3 juni 2019 @ 15:53:20 #91
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_187239326
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:41 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

Ik zal tegen mijn psychiater zeggen : ik heb geen klachten want ik heb een account op fok!

Echt. :') :') :') :') :') :')
Dat zeg ik toch niet :') Mensen die ECHT problemen hebben zitten echt niet op FOK! hoor. The fck zeg is iedereen hier zo dom of zo.
  maandag 3 juni 2019 @ 15:55:05 #92
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187239351
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:52 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet :')
"Stoppen met soldaatje spelen voor mensen die het niet aan kunnen."

Kunnen we toch ook de hele zelfmoordpreventie afschaffen? Mensen na een mislukte zelfmoordpoging alsnog een spuitje geven, ze willen immers dood.
  maandag 3 juni 2019 @ 15:56:15 #93
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_187239366
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

"Stoppen met soldaatje spelen voor mensen die het niet aan kunnen."

Kunnen we toch ook de hele zelfmoordpreventie afschaffen? Mensen na een mislukte zelfmoordpoging alsnog een spuitje geven, ze willen immers dood.
Ben ik ook voor; mensen die dood willen gaan echt wel dood. Al die onzin van "maar ze willen niet echt dood" is bullshit. Dat zou betekenen dat mensen die leven ook niet echt willen leven.
pi_187239418
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:53 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet :') Mensen die ECHT problemen hebben zitten echt niet op FOK! hoor. The fck zeg is iedereen hier zo dom of zo.
Okay, ik ben dom. Prima.

Dan is mijn vraag ; wat versta jij over écht problemen hebben ?
Ik waarom zouden die niet op FOK! kunnen zitten ?
  maandag 3 juni 2019 @ 16:01:19 #95
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_187239439
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:46 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Hoe kan je dat nou voor je zelf beoordelen? :D Anders speel je voor je zelf psycholoog.
quote:
[..]

Klopt, heb je gelijk in. Beetje kort door de bocht. Maar net zo min kan je stellen dat ze niet meer te redden was.
[..]

Dat is niet waar en je doet nogal een aanname. Het was wel nodig om de diepte in te gaan, maar hij vertikte dat ('daar is de eerstelijns zorg niet voor bedoeld' :r ) Tja, problemen lossen zich niet vanzelf op, dus later ben ik mezelf alsnog tegengekomen.
En daar heb je echt alleen je zelf mee. Ik hoop dat je geen financiele steun heb gehad.
quote:
[..]

Dat is absoluut niet zijn verdienste geweest.
Nee, je moet er ZELF uit zien te komen, kan dat niet? Pech gehad.
  maandag 3 juni 2019 @ 16:01:45 #96
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187239448
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:56 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ben ik ook voor; mensen die dood willen gaan echt wel dood. Al die onzin van "maar ze willen niet echt dood" is bullshit. Dat zou betekenen dat mensen die leven ook niet echt willen leven.
Waarom dan eerst ontkennen?
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 15:53 schreef xzaz het volgende:
Dat zeg ik toch niet
Ze willen trouwens niet echt dood. De meeste niet. Alleen zien ze geen uitweg meer doordat ze de hele dag vermoeid, lusteloos, en neerslachtig zijn. Dat is gewoon te behandelen, alleen voor de een duurt het een maand en bij de ander jaren.
  maandag 3 juni 2019 @ 16:01:57 #97
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_187239452
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 16:00 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

Okay, ik ben dom. Prima.

Dan is mijn vraag ; wat versta jij over écht problemen hebben ?
Ik waarom zouden die niet op FOK! kunnen zitten ?
Omdat die niet in staat zijn om te relativeren.
  maandag 3 juni 2019 @ 16:02:58 #98
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_187239469
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 16:01 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Waarom dan eerst ontkennen?
[..]

Ze willen trouwens niet echt dood. De meeste niet. Alleen zien ze geen uitweg meer doordat ze de hele dag vermoeid, lusteloos, en neerslachtig zijn. Dat is gewoon te behandelen, alleen voor de een duurt het een maand en bij de ander jaren.
Ik geloof niet in de behandelingen. Hop gewoon aan het werk en het gaat vanzelf weer over :) Zo niet? Dan ga je gewoon dood :) Hard, dat klopt maar wel realistisch.
  maandag 3 juni 2019 @ 16:05:14 #99
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_187239504
Was er laatst ook niet een meisje die precies 't zelfde had? Die helemaal vermagerde en op een gegeven moment nog maar 20 kilo woog?
  maandag 3 juni 2019 @ 16:05:49 #100
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187239519
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 16:02 schreef xzaz het volgende:
Ik geloof niet in de behandelingen. Hop gewoon aan het werk en het gaat vanzelf weer over Zo niet? Dan ga je gewoon dood Hard, dat klopt maar wel realistisch.
Dus in andere woorden: Je bent een troll of 12 jaar oud.
Ga aub een ander topic vervuilen joh.
pi_187239527
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 16:05 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dus in andere woorden: Je bent een troll of 12 jaar oud.
Ga aub een ander topic vervuilen joh.
Offtopic : thank god, ik dacht dat het aan mij lag :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')