abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 juni 2019 @ 16:39:14 #161
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_187390372
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:24 schreef Phaidra het volgende:

[..]

:D :') _O- .

Misschien niet de meest praktische oplossing, maar het scheelt echt! Al is I vaak heel teleurgesteld dat A wel helemaal opgaat in zijn eigen spel en dan helemaal niet samen wil spelen. Komt I toch weer bij ons uit :P. Of hij gaat zijn kleine broertje saboteren. Never a dull moment, zullen we maar zeggen. Ik had gehoopt dat I van lezen zou gaan houden, zodat hij op momenten dat hij zich verveelde gewoon een boek kon pakken, maar die vlieger gaat vooralsnog niet op. Ja, een Donald Duck junior. Die leest hij in 20 minuten uit en dan moeten we weer 2 weken wachten op de volgende.
Om dit probleem 'op te lossen'. Bij onze bieb kun je ook tijdschriften lenen, en ze hebben ook een goede selectie aan kindertijdschriften ^O^

En verder: J gaat volgend jaar naar groep 3, en ik heb dezelfde hoop als jij had. Als ie van lezen houdt, geef ik m een abonnement op National Geographic Junior, daar kan ie hopelijk langer dan 20 min mee vooruit :P (hij houdt van dieren en natuur, de 'Wild van Freek' moet ik steeds opnieuw voorlezen).

En ja, die 'neem nog een kind' tip is echt de beste. Ze spelen hier heel goed samen. Vooral buiten, dus droog en niet te koud doen ook veel.
pi_187390414
Bij monkeytown, ben je dan samen met iemand of bedoel je de andere gasten? Ik kan van de mijnesen iig niet verwachten dat ze met vreemden spelen, dat zit er niet in. Zeker niet in zo´n tent. Dan speelt ze met haar broertje of verzint trucjes en zegt 1946x "mamma kijk, kijk nou, kijk eens wat ik kan, goed he, kijk nou mamma, hele tijd kijken he, kijk nouhouuuu".

Verder speel ik vaak op afstand mee. Vanaf de keuken of mijn naaimachien haha. En als ik wil dat ze alleen speelt dan leg ik dat uit, dat ik nu echt niet mee kan doen, want blablabla. Dan heeft ze vaak wat hulp nodig om op gang te komen maar dan gaat het wel. Broertje helpt wel, daar speelt ze leuk mee.
pi_187390449
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 15:51 schreef Burdie het volgende:
Hier ook een claimende kleuter, mijn tip is een tweede kind nemen :@ :').
Heb je pas wat aan als die tweede ouder is zeker :D :') Hier ook geclaim inderdaad, fijn wel die herkenning!

Hebben die van jullie ook zo’n honger de hele tijd? Ik word zo krankjorum van dat ‘mama, mag ik een broodje/koekje/snoepje/komkommer/vul maar in’.

Net een heel bord, EEN HEEL BORD vol komkommer, snoeptomaatjes en druifjes op en ze wil direct nog meer. avondeten is een uitzondering uiteraard, dan zit ze na twee happen vol :')
pi_187390645
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:44 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

Heb je pas wat aan als die tweede ouder is zeker :D :') Hier ook geclaim inderdaad, fijn wel die herkenning!

Hebben die van jullie ook zo’n honger de hele tijd? Ik word zo krankjorum van dat ‘mama, mag ik een broodje/koekje/snoepje/komkommer/vul maar in’.

Net een heel bord, EEN HEEL BORD vol komkommer, snoeptomaatjes en druifjes op en ze wil direct nog meer. avondeten is een uitzondering uiteraard, dan zit ze na twee happen vol :')
JA! Echt! De hele dag. Maar wij hebben nu de eetmomenten wat beperkt, want door al dat (gezonde) gesnaai wilde de kleuter idd niet meer eten tijdens de gezamenlijke eetmomenten. En dat vond ik toch niet zo geslaagd. Dus weer even terug naar max 5 eetmomenten. Maar laatst had hij zo'n emmertje snoeptomaatjes te pakken gekregen in een onbewaakt ogenblik en samen met de overbuurjongen helemaal leeg gegeten. :') 8)7
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 12 juni 2019 @ 19:36:33 #165
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187393292
Hahaha phaidra! Gelukkig was het geen zak drop ofzo :+.
KuikenGuppy
  woensdag 12 juni 2019 @ 20:01:47 #166
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_187393688
Die van mij kan ook de hele dag eten ja. Tomaatjes, komkommer, appel, etc bij voorkeur. Maar de eetmomenten heb ik toch drastisch ingeperkt na het laatste tandartsbezoek. S had twee gaatjes, en de tandarts had een sterk vermoeden dat het vooral door de hoeveelheid eetmomenten kwam, en het uitrekken daarvan, omdat hij verder geen tekenen (plaque, tandsteen) zag van slecht poetsen.

Dus nu de afspraak om per dag max 2 x tussendoor iets te eten en dan ook te zorgen dat hij het snel opeet en er niet te lang over doet. Geldt ook voor ranja trouwens, zo'n beker moet voortaan sneller op. Daarvan mag hij elke dag 1-2 bekers maar die dronk ie dan ook over een tijdspanne van minimaal drie kwartier leeg.
pi_187394857
Nooit bij stilgestaan dat het aantal eetmomenten ook invloed had op je gebit joh!

Moet nodig eens met S. naar de tandarts ook. Die is pas 1 keer geweest.. toen ze 2 was :@
pi_187395013
Onze tandarts geeft een uiterst maximum van 7x per dag. Minder is altijd beter.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_187395339
Het drinken van een beker limonade staat overigens ook gelijk aan een eetmoment als je puur naar het gebit kijkt. Dus liefst in één keer iets eten en drinken, zodat dat weer een extra moment scheelt. Aldus onze kindertandarts. Wij moeten bij T en S ook de eetmomenten beperken omdat ze allebei kaaskiezen hebben en daar zelfs al zilveren kroontjes voor hebben gekregen.

Qua eten kunnen ze hier ook de hele dag doorgaan als ze de kans krijgen. Af en toe vraag ik me af waar ze het allemaal laten, maar ze zijn wel enorm energiek en spelen erg veel buiten. Ze zullen de extra energie gewoon wel nodig hebben denk ik.
pi_187395461
Hier ook een rvs kroontje (prinsessenkiesje). En inderdaad het advies gehad om de eetmomenten te beperken in aantal en duur. N eet nog steeds vrij langzaam, maar het gaat vanzelf al beter.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_187395683
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 21:37 schreef SaskiaR het volgende:
Hier ook een rvs kroontje (prinsessenkiesje). En inderdaad het advies gehad om de eetmomenten te beperken in aantal en duur. N eet nog steeds vrij langzaam, maar het gaat vanzelf al beter.
Wij hebben 'piratenkiezen'. :D T en S hebben er allebei 4, dus het was behoorlijk extreem, de aantasting van hun kiezen. -O-
pi_187395870
Wow dat is veel! Gaat het nu verder wel goed met hun gebit? Het was nogal gendergericht, meisjes krijgen blijkbaar prinsessenkiezen en jongens piratenkiezen |:(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_187396017
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 21:59 schreef SaskiaR het volgende:
Wow dat is veel! Gaat het nu verder wel goed met hun gebit? Het was nogal gendergericht, meisjes krijgen blijkbaar prinsessenkiezen en jongens piratenkiezen |:(
Ja heel genderneutraal inderdaad. :')

Het gaat nu gelukkig goed. De kiesjes begonnen direct na het doorkomen al af te brokkelen, dus we konden er ook echt niets aan doen. Bij S zijn naast zijn kiezen ook zijn hoektanden aangetast en één daarvan heeft inmiddels een vulling gekregen.
Na een tijd lang elke 4 maanden op controle bij een speciale kinderpraktijk mogen we nu weer terug naar elke 6 maanden controle. Het is gewoon domme pech dat T en S dit allebei in vrij ernstige mate hebben, maar met goed poetsen, eetmomenten beperken en regelmatige controles hopen we het onder controle te houden.
pi_187397426
Hier ook kaaskiezen dankzij antibiotica op het verkeerde moment, volgens de tandarts. Volgens mij zitten er dikke gaten in, maar wij hebben een tandartsprobleem, dus dat wordt waarschijnlijk onder narcose rond einde zomer. Ben benieuwd wat het dan gaat worden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_187397495
Die tandarts verhalen doen me er aan herinneren dat ik ook weer een afspraak moet maken bij de tandarts. Ik ben benieuwd of J zijn mond open durft te doen dit keer :')

Zelf spelen kan J soms heel goed en soms helemaal niet. Aangeven wanneer ik mee ga doen helpt vaak wel tegen zeuren.

Wij hadden vandaag een gesprekje met de juf. Ze ziet op school dezelfde J als wij thuis en heeft al een plan uitgestippeld voor de aanpak volgend jaar. Fijn, ik heb er vertrouwen in.
  woensdag 12 juni 2019 @ 23:47:24 #176
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_187398246
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:19 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ja inderdaad :D O+. Hij is nu alweer 7! De tijd gaat zo ontzettend snel. Jij ook gefeliciteerd!
Van harte gefeliciteerd!
pi_187401349
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 13:56 schreef mousemicky het volgende:

- een activiteit afspreken (we maken samen deze ene tekening, en daarna ga je alleen tekenen)

Als bovenstaande niet werkt: Ik ben inmiddels bedreven in nee zeggen en dat blijven herhalen... tegen mijn zin meedoen is voor niemand leuk, dus doe ik niet...
Zo doe ik het inderdaad ook. I kan trouwens ook heel goed alleen spelen, maar vindt aandacht nu eenmaal ook erg leuk en samen iets doen. Dat snap ik ook, maar ik begrens dat wel heel duidelijk. En als ik dat heel duidelijk doe, dan zeurt ze misschien nog wel even door, maar dan geef ik niet toe en houdt zij ook op. Ik houd daarbij altijd voor ogen dat het echt belangrijk is dat je jezelf kunt vermaken én dat verveling ook niet erg is. Soms geef ik haar wel een tip. "Anders ga je dit of dat doen' Dan geef ik haar op die manier een 'zetje' en dat werkt vaak goed.

Wat ik veel lastiger vind, is dat mijn beide kinderen zo dol zijn op fysiek contact. Zowel I als Ysje houden zo van met mij knuffelen, bij me zitten, tegen me aan, op schoot etc. Op een vrije dag als we allemaal thuis zijn dan proberen ze me daarin allebei te claimen. En bij weigering of begrenzing is het drama. Huilen, gillen, schreeuwen. En dat kan mij ook echt benauwen. Ik weet nog niet hoe ik daar mee om moet gaan. Het is echt een heel sterke behoefte bij hen allebei. En zeker op zaterdag, als ik vier dagen heb gewerkt en ze daardoor niet heel veel heb gezien, dan moeten ze iets inhalen. Toen I klein was, deed ik haar op zaterdagochtend gewoon in de draagzak en gingen we samen op pad. Dan voelde ik me niet beperkt en had zij haar fysieke contact. Maar nu met twee kinderen is dat een stuk lastiger. En als ik bijv een tijd afspreek, dan werkt dat ook zelden, het lijkt zeker voor I nooit genoeg. :{ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_187401928
Oh heeel erg herkenbaar Franny. Als ik bezig ben heb ik een dolle peuter aan mijn ene been en een kleuter aan mijn andere.
S is een beetje ziek en O had weetikveelwat dus man lag in O haar bed en de kids bij mij, ik in het midden. O had haar arm om mij heen en hield me in haar slaap stevig vast, en S had zijn mollige armpjes om mijn arm, om noooit meer los te laten. Schattig, heel lief, maar ik kon geen kant op :D Goddank heb ik vrij vandaag :D

Maar ja, ik vind he ook een uitdaging. Ik wil ze niet afwijzen, maar ook kunnen ademen ;)
pi_187402143
Hier ook heel herkenbaar Franny. Ik zit niet vaak op de bank, maar als ik er wel zit dan heb ik als ik niet uitkijk binnen no time 3 kinderen op mijn schoot. Aangezien ze inmiddels alledrie aardig aan de maat zijn past er maar één en dat zorgt weer voor de nodige irritaties bij de rest. :') Ik vind het wel heel gezellig hoor, zeker als we dan samen een boekje lezen of televisie kijken, maar zeker op warme dagen ben ik er niet zo blij mee, want dan heb ik al genoeg aan mezelf qua hitte.

Ik hoor mezelf regelmatig iets zeggen als "jongens ik krijg het een beetje benauwd als jullie allemaal op me zitten, ga nu maar weer even op je eigen plekje zitten." x100 :D

Het zelfde geldt voor samen slapen. Ze willen allemaal heel graag in ons bed in slaap vallen en de afspraak is dat ze dat om beurten mogen. Ik heb niet altijd zin/tijd om bij ze te gaan liggen maar ik doe het over het algemeen wel. Vooral omdat het even een momentje is waarop we dan 1 op 1 de dag bespreken of gewoon even gezellig kletsen zonder gestoord te worden door de andere kinderen. En dat is met 3 jonge kinderen die allemaal graag de aandacht hebben ook heel wat waard en keihard nodig. O+ En over het algemeen slapen ze allemaal binnen een kwartier dus echt veel tijd kost het niet. ;)
  donderdag 13 juni 2019 @ 14:18:02 #180
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_187404621
Hier hebben ze me juist helemaal niet meer nodig. Voorlezen kan nog net zeg maar (en dan willen ze inderdaad wel allemaal op schoot of op dezelfde vierkantecentimeter zitten :')

Misschien scheelt het ook wat dat ze alledrie in dezelfde leeftijd zitten. Er is altijd wel iemand die mee wil spelen. En ze zijn ook nogal van de alsof spelletjes en daar kun je als volwassene ook lastiger in meegaan (ik in elk geval niet :D )
  donderdag 13 juni 2019 @ 15:53:16 #181
171422 LadyBlack
paint it black
pi_187405943
Hier is heel bewust samen iets doen (en dan ook echt zonder telefoon of ondertussen iets opruimen oid) echt de sleutel.

Als ik half meepuzzel en ondertussen iets opruim óf denk dat ik ondertussen wel even iemand kan whatsappen, word ik echt enorm geclaimd en gaat S niet zelf spelen.

Als ik even helemaal meedoe, raakt hij zo fijn in zn spel dat ik daarna ook gewoon kan aankondigen dat ik nu even [insert willekeurig taakje] ga doen.

Bovenstaande gaat over de driejarige peuter trouwens. De kleuter-af was gewoon sowieso niet zo heel goed in zichzelf vermaken :')

Maar ik merk aan mezelf dat ik ze af en toe 'mis'. Ze hadden allebei net een periode dat ze alles zelf konden en helemaal niet op schoot wilden, en S slaapt hele nachten door... en toen betrapte ik mezelf erop dat ik bij een kuchje door de babyfoon eigenlijk hoopte dat hij wakker zou worden zodat ik m gezellig bij me in bed kon nemen :D

En bij E steel ik af en toe de knuffels en kusjes oO< en wacht ik op de aanhankelijke periode die ook altijd nog volgt... O+
  donderdag 13 juni 2019 @ 16:00:56 #182
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187406068
Hier zoeken de broers het fysieke tegenwoordig ook vaak bij elkaar. Op z'n broers, dat wel. Dus die rollebollen regelmatig al knuffelend en stoeiend door de kamer O+.
KuikenGuppy
pi_187407937
In het dreumes topic gaat het over de rommel van een zandbak. Ik haalde J vandaag op van school, J kiepte zijn schoenen nog even leeg bij de zandbak. Komt de juf even vertellen dat ze altijd precies kan zien waar J heeft gezeten, omdat daar altijd een bult zand op de grond ligt :+
  donderdag 13 juni 2019 @ 21:02:19 #184
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_187410651
Ja wat LB zegt herken ik ook wel. Als we samen opstarten of wanneer ik echt mn best doe om een leuk verhaal / plan te bedenken wat ze kunnen gaan uitvoeren, dan werkt het vaak een stuk langer. Helaas zitten onze oudsten in een fase waarin ze veel ruziën -O-, Soes heeft in de gaten dat ze niet op alles wat broer zegt ja hoeft te zeggen, en past dat daarom op alles toe, en broer zit in een combinatieklas met groep 4 en die zijn natuurlijk verbaal al behoorlijk sterk en een stuk 'stoerder' dan mijn zesjarige groep-3-er, maar wat hij daar leert, past hij continu explosief op haar toe :'). Het lijkt wel of hij gewoon niet meer met een normale / rustige reactie kan komen. Gezellig, heb zin in de zomervakantie! :+

En dan nog een mini anekdote van mijn echte kleuter (ik zie de oudste nog steeds onterecht als kleuter :+):
Ik lag net met haar in bed een boekje voor te lezen en op een bladzijde stond een rups getekend. Zegt ze zo zachtjes fluisterend: " :o is dat een prinsessierups?"

O+
  donderdag 13 juni 2019 @ 21:35:16 #185
171422 LadyBlack
paint it black
pi_187411233
Prinsessierups O+ Heerlijk, die complete onderdompeling in een roze prinsessenwereld _O_

En jaaa wat erg he, ze zijn al niet eens meer kleuters :X

Ik las hier trouwens gisteren(?) ook nog over halflege drinkbekers en broodbakken. E liet ook consequent de helft erin zitten en wij kregen ook eens de opmerking dat we wel wat minder druiven mee mochten geven / het mandarijntje wat secuurder moesten pellen :') Maarrrrr toen kwam er een Zeer Consequente bso juf in de klas tijdens de lunch en sindsdien eet ze alles op! (óók de korsten, hallelujah!) En, ook als die juf er niet is. Ze leren dus ook nog wel wat bij aan time management.
pi_187411970
Oh Burdie, Franny & Spees, de HERKENBAARHEID! Maar echt! Ik leerde onlangs dat er ook een term is voor de fysieke overprikkeling: touched out. Dat gevoel ken ik. En dat mijn lief dan na een drukke dag met kinderen dan óók nog aan me wil zitten :X }:|. Nu. Even. Niet. :'(

Ander dingetje deze week. Het is niet echt fijn weer (nee echt? :P) en de kinderen moeten ca. 15-20 min lopen van school naar bso. Ik geef bij slechte weersvoorspelling steeds een regenjasje mee. Maar kleuter doet die niet aan. Denkt er niet aan of weigert als zijn grote broer hem eraan herinnert (ik had het hem vanmorgen nog even extra op het hart gedrukt en hij deed het ook nog O+). Dus voor de 2e keer deze week was hij zeiknat aangekomen op de bso. Maar het is toch gek dat zo’n leidster hem niet even sommeert om die regenjas aan te trekken?! Kom nou, eigen mening is leuk, maar hier gaat wat mij betreft wel een beetje de beschermende macht in... Hij moet nog even door met zijn natte kleding. Of zie ik dat verkeerd? (Hij lijkt er zelf niet echt van onder de indruk, maar ok :') )
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 13 juni 2019 @ 22:19:55 #187
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187412003
Phaidra, wil hij misschien een eigen paraplu als alternatief?
KuikenGuppy
pi_187412071
Dat is nog wel een goeie! Al ben ik een beetje huiverig meestal met paraplu’s ivm lompheid. Maar dat moet dan maar even.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_187412072
Touched out. Herkenbaar. En ik voel me er altijd zo schuldig over.

Phaidra, ik vind ook dat de leidsters daar een beetje op mogen letten. Best een lange wandeling nog.
pi_187412139
Ja, is ook best lang. Zeker nu er een aantal jonge kleuters bij zitten (waaronder de mijne :P). Niet alle leidsters hebben een rijbewijs om met het busje te gaan. Ze hadden eerst ook een stint, maar ja... ;(. Er is goede hoop dat die binnen nu en een jaar weer veilig de weg op kan, maar tot die tijd moeten ze soms ook wandelen. Ze maken er wel wat leuks van hoor, met een route langs speeltuinen en parkjes. Dus meestal vinden ze het best leuk.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 13 juni 2019 @ 22:34:29 #191
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_187412250
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 22:17 schreef Phaidra het volgende:
Oh Burdie, Franny & Spees, de HERKENBAARHEID! Maar echt! Ik leerde onlangs dat er ook een term is voor de fysieke overprikkeling: touched out. Dat gevoel ken ik. En dat mijn lief dan na een drukke dag met kinderen dan óók nog aan me wil zitten :X }:|. Nu. Even. Niet. :'(

Ander dingetje deze week. Het is niet echt fijn weer (nee echt? :P) en de kinderen moeten ca. 15-20 min lopen van school naar bso. Ik geef bij slechte weersvoorspelling steeds een regenjasje mee. Maar kleuter doet die niet aan. Denkt er niet aan of weigert als zijn grote broer hem eraan herinnert (ik had het hem vanmorgen nog even extra op het hart gedrukt en hij deed het ook nog O+). Dus voor de 2e keer deze week was hij zeiknat aangekomen op de bso. Maar het is toch gek dat zo’n leidster hem niet even sommeert om die regenjas aan te trekken?! Kom nou, eigen mening is leuk, maar hier gaat wat mij betreft wel een beetje de beschermende macht in... Hij moet nog even door met zijn natte kleding. Of zie ik dat verkeerd? (Hij lijkt er zelf niet echt van onder de indruk, maar ok :') )
Oh dat touched out is zo herkenbaar, ik wist niet dat er een term voor was :+. Dit was ook een van de hoofdredenen dat ik he-le-maal klaar was met huisdieren, zeker na kind 2. Dan had je de hele dag een peuter en/of baby over je heen en dan begonnen daarna die twee katten :X ik werd daar dus echt idd een soort van overprikkeld van. Moet nu echt niet meer denken aan een huisdier :').

Ik vind dat niet veel gevraagd hoor, aan de BSO leidster. En een paraplu is idd leuk, en veel van die kinderversies hebben grote afgeronde doppen dus ook niet zo lomp. Ver lopen idd, dat moeten die van ons ook sinds het ongeluk met de Stint. Minuut of 25 zijn ze wel onderweg, die vierjarigen zijn niet zo snel. Het went wel, geloof ik. Ik meen dat hier de Stint in / vlak na september mogelijk weer in gebruik gaat komen na de vereiste aanpassingen.
  donderdag 13 juni 2019 @ 22:36:21 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_187412275
Ik haat mijn kat zo intens tegenwoordig. En ik vind het zo stom van mezelf :')

Mijn man kan ik nog net eens in de twee weken aandacht geven. :')
disclaimer
pi_187412327
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 22:28 schreef Phaidra het volgende:
Ja, is ook best lang. Zeker nu er een aantal jonge kleuters bij zitten (waaronder de mijne :P). Niet alle leidsters hebben een rijbewijs om met het busje te gaan. Ze hadden eerst ook een stint, maar ja... ;(. Er is goede hoop dat die binnen nu en een jaar weer veilig de weg op kan, maar tot die tijd moeten ze soms ook wandelen. Ze maken er wel wat leuks van hoor, met een route langs speeltuinen en parkjes. Dus meestal vinden ze het best leuk.
De stint gaat hier vanaf september weer rijden, wel aangepast volgens de nieuwe normen en alleen voor leidsters met een rijbewijs B
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_187412496
Ohhh ik kan onze kat ook al 4,5 jaar nog maar nét in huis tolereren. Maar ook maar nét. Word inderdaad helemaal kriegelig als dat beest óók nog eens bij me komt. En als vriend wil knuffelen :o en vanochtend toen S. bij me op schoot kwam en ik het gewoon echt even niet trok :o gaat een wereld voor me open zeg :') touched out, even onthouden
  donderdag 13 juni 2019 @ 22:53:56 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_187412578
Mauw. Mauw. Mauw? MAAAUUWW??

SODEMIETER OP, KUTKAT!!!

ja ehm dat dus.
disclaimer
pi_187412600
Oh! Zo herkenbaar de kat!
Zo herkenbaar dat toen wij de kans kregen om de kat aan een oudere eenzame dame te geven wij dat meteen hebben gedaan ;)
De baby slaapt trouwens niet, dus nog steeds geen me-time ;)

Verder hoi! Ik lees trouw mee :)
  donderdag 13 juni 2019 @ 22:59:08 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_187412654
Ja, wij hebben gewoon 2 van de 3 laten inslapen.
disclaimer
pi_187412720
_O- ;) ;(

Det konden wij niet maken met een kat van 7 jaar ;)
pi_187412788
_O-

Wij hebben nu net twee weken een leenkat, om te kijken of het iets voor ons is. Jullie zaaien wel twijfel. :')
  donderdag 13 juni 2019 @ 23:07:44 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_187412798
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2019 23:07 schreef Selvaria het volgende:
_O-

Wij hebben nu net twee weken een leenkat, om te kijken of het iets voor ons is. Jullie zaaien wel twijfel. :')
Oh maar als je de kat ná de kinderen neemt loopt dat wel los ;)
disclaimer
pi_187413265
quote:
_O-

Mocht het nou iets voor jullie zijn, dan heb ik nog wel een grensoverschrijdende kat voor je, helemaal gratis!
pi_187415839
quote:
_O-

Onze katten zijn totaal niet aanhankelijk. Als er eens 1 op schoot komt liggen voor 5 minuten dan is dat zo’n wonder dat het gewoon tof is ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_187415886
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2019 22:48 schreef krijgerrtje het volgende:
Ohhh ik kan onze kat ook al 4,5 jaar nog maar nét in huis tolereren. Maar ook maar nét. Word inderdaad helemaal kriegelig als dat beest óók nog eens bij me komt. En als vriend wil knuffelen :o en vanochtend toen S. bij me op schoot kwam en ik het gewoon echt even niet trok :o gaat een wereld voor me open zeg :') touched out, even onthouden
Ja, ja, ja, allemaal herkenbaar. Voel me altijd een enorme bitch op die momenten. :+ .

Wat ik daar mindfuck aan vind, is dat ik (we) kennelijk toch wel erg vast zit in het idee dat een moeder dit allemaal gewoon op natuurlijke wijze kan, dat het raar is als een moeder denkt: argh nu even niet!

En dat zegt dan een hardcore feminist he. Als iemand anders dit zou schrijven, dan stond ik meteen klaar voor een spanking. ~O> . oO/ .

Wat betreft dit laatste. I heeft gisteren onze schoenen bij de haard gezet en zong op de fiets 'Zie ginds komt de stoomboot'. <O) . Buurman in de straat: zohooo, dat is wel heel vroeg!

Nee echt? Ik keek hem zo aan, geloof ik. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_187417445
Ja hoi, ik heb het schoolreisje overleefd hoor. Zat helemaal onder de pijnstillers want had al vanaf woensdag hoofdpijn....dus ik was wat duf maar ik heb 4 kleuters levend en compleet afgeleverd aan het einde van de middag. Wel heel erg leuk om de dynamiek tussen die kleuters te zien en vooral hoe B dan is. Zijn beste vriendje zat in het groepje en 2 meisjes waarvan ik er 1 wel kende maar de andere niet. Ze waren hartstikke gezellig met zijn 4tjes. Geen gedoe gehad, smooth ging het.

Katten, onze katten wonen in een aanleunwoning. Haha, maar dan echt. We hebben een uitbouw aan de achterkant, niet horizontaal zeg maar, maar verticaal. Gaat dus aan 1 kant een stuk de tuin in. In de uittbouw zit de keuken, toilet, speelkamer en een extra schuurtje. In dat schuurtje staat een koel/vrieskast en het gereedschap van mijn vrouw (ja van haar, daar kom ik echt niet aan) en daar zitten dus de katten. Het is geisoleerd, er hangt een radiator en ze kunnen via een kattenluikje naar buiten (en weer naar binnen). Ze komen dus nooit meer binnen het huis in.
Dat is sinds Juul want we hadden geen kamer meer over in huis. En we hebben sloopkogels als katten dus die mogen echt niet alleen in de woonkamer.
Ze zijn al iets van 12 jaar maar gedragen zich als jonge beestjes, het zijn echte buitenkatten geworden. Ik moet met regelmaat resten van een extra maaltijd opruimen.
B is gek op ze dus die gaat wel eens gewoon even in de schuur bij ze zitten.

En knuffelen, wij zijn een gezin met een oxitocine overschot. B en Juul zijn erg knuffelig en aanrakerig en wij zelf ook. :@ We hebben bewust een 140cm bed, dan liggen we dicht bij elkaar :D

En zelf spelen, bij mij deed B dat altijd redelijk tot hartstikke goed en bij mijn vrouw eerst echt niet. Het scheelt wel dat B zelf naar de speeltuin gaat, daar zijn altijd wel kinderen te vinden en anders kleppert ie met de brievenbus bij 1 van de 2 overbuurjongens.
Hij maakt ook makkelijk contact, waar we ook zijn, hij zoekt contact met andere kindjes. In de zomervakantie op de camping zullen we hem wel weer 2 weken 'kwijt' zijn.
Wij zijn altijd een beetje huiverig dat hij juist iedereen leuk en aardig vindt. Zowel volwassenen als kinderen. Soms zou ik willen dat hij wat terughoudener is.

Bij B helpt het afspraken maken en tijden afspreken heel erg. Zo drink ik in het weekend eerst 2 koffie (na het ontbijt) en ga douchen en daarna gaan we samen spelen.
pi_187426295
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 23:34 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Mocht het nou iets voor jullie zijn, dan heb ik nog wel een grensoverschrijdende kat voor je, helemaal gratis!
Nog een eikel extra kan best. *O*

Ik heb N. na een lange schoolweek serieus nét pas in bed gegooid. We waren met vriendjes op een foodtruck festival. Waarschijnlijk nu dramaweekend door al die drukte. :') Maar goed, twee daagjes volhouden, dan ga ik op werkweek met de derdejaars, mag man alles fixen. :7
pi_187426675
Hier ligt mijn zesjarige ook net op bed. We zijn even naar het strand gegaan. Wat heeft ze genoten. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 22:33:34 #207
73386 Fazz
onderweg
pi_187426767
Touched out, check!

M'n kleuter heeft het zwaar deze week. De peuter krijst al een paar avonden op rij tot een uur of 9, half 10 en hij kan daardoor niet slapen. Gisteren deed ze het ook nog even tussen 4 en 5 's ochtends }:| We worden er allemaal niet bepaald gezelliger door :X

Morgen 1e zwemles *O*
pi_187427427
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 22:33 schreef Fazzoletti het volgende:
Touched out, check!

M'n kleuter heeft het zwaar deze week. De peuter krijst al een paar avonden op rij tot een uur of 9, half 10 en hij kan daardoor niet slapen. Gisteren deed ze het ook nog even tussen 4 en 5 's ochtends }:| We worden er allemaal niet bepaald gezelliger door :X

Morgen 1e zwemles *O*
Spannend! En heel leuk! Saar zwemt sinds december en de vorderingen zijn echt leuk om te zien.

Ik ben zondag jarig maar vier het morgen, nu moesten er van saar dus slingers opgehangen worden en een ballon want anders was t niet echt :') O+

Zijn jullie kleuters ook zo brutaal? Ik wordt er af en t erg kriegel van 🙊
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 15 juni 2019 @ 06:36:04 #209
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_187430587
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 23:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Spannend! En heel leuk! Saar zwemt sinds december en de vorderingen zijn echt leuk om te zien.

Ik ben zondag jarig maar vier het morgen, nu moesten er van saar dus slingers opgehangen worden en een ballon want anders was t niet echt :') O+

Zijn jullie kleuters ook zo brutaal? Ik wordt er af en t erg kriegel van 🙊
Alvast gefeliciteerd GM! en herkenbaar, alles wat op het schoolplein gehoord word, moet thuis ook even uitgeprobeerd worden. Gelukkig zegt/doet O. Het niet meer na uitleg van ons dat dat niet leuk is om zo te praten.

Ook tegen zusje doet ze vaak een stuk "gemener" want thuis ben je ineens zelf ouder en niet de jongste zoals op school.
pi_187435705
Alvast gefeliciteerd GM! Hopelijk een leuk feestje vandaag.

En brutaal? Check! Ik heb begrepen dat het best wel normaal is. Thuis in de vertrouwde omgeving dingen uitproberen zoals woorden of uitspraken. Dingen die B oppikt van andere kinderen, ook oudere kinderen.
Soms schrikt ie er zelf van terwijl hij het uitspreekt en soms snapt hij echt niet wat er fout aan is.
pi_187441863
Ik kom binnenvallen met een crosspost uit het peutertopic:

Ketel is peuter-af! :o Het voelt nog niet helemaal echt omdat hij pas in september naar school gaat, maar hij is vandaag echt vier geworden.

Hij was wel ontzettend jarig, leefde er al een week naartoe inclusief aftellen hoeveel nachtjes hij nog moest slapen, en vertelde vandaag aan iedereen die het maar horen wilde dat hij jarig was. Hij was dol op de slingers en ballonnen, blies echt een kaarsje op zijn taart uit en heeft de halve dag met zijn nieuwe Paw Patrol wagen gespeeld. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187442730
Oh Omen, wat een heerlijke foto. O+ Strand O+ .

GM, alvast van harte! Wat bedoel je precies met brutaal? Woordgebruik of meer uitdagend, of discussies aangaan? I staat regelmatig bevelen uit te delen, zoals laatst bij Ballorig: "Mama, ik ga nu even met papa wat doen, en dan moet jij gewoon even op Ysje passen!" En dan ook met armgebaar erbij en stemverheffing. Zie ik mensen opkijken: Zooo :o . *) .

luna, gefeliciteerd. Kleuters zijn leuk. O+ .

I had vandaag de dansvoorstelling met haar dansschool. Het was een mega-spektakel, op een groot podium en ze mocht twee keer met haar klasje het podium op. Zo extravert als ze doorgaans is, zo ingetogen stond ze daar nu toch. Met een heel serieus hoofdje en duidelijk heel erg bezig het allemaal goed te doen. De tweede keer kwam ze wel wat meer los.

[ Bericht 16% gewijzigd door Franny_G op 17-06-2019 13:17:34 ]
pi_187444406
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 21:29 schreef Franny_G het volgende:
Oh Omen, wat een heerlijke foto. O+ Strand O+ .

GM, alvast van harte! Wat bedoel je precies met brutaal? Woordgebruik of meer uitdagend, of discussies aangaan? I staat regelmatig bevelen uit te delen, zoals laatst bij Ballorig: "Mama, ik ga nu even met papa wat doen, en dan moet jij gewoon even op Ysje passen!" En dan ook met armgebaar erbij en stemverheffing. Zie ik mensen opkijken: Zooo :o . *) .

luna, gefeliciteerd. Kleuters zijn leuk. O+ .

I had vandaag de dansvoorstelling met haar dansschool. Het was een mega-spektakel, op een groot podium en ze mocht twee keer met haar klasje het podium op. Zo extravert als ze doorgaans is, zo ingetogen stond ze daar nu toch. Met een heel serieus hoofdje en duidelijk heel erg bezig het allemaal goed te doen. De tweede keer kwam ze wel wat meer los. Thuis maakte ik nog een paar foto's van die grote. :o .

SPOILER
Ooh nee... echt meer " Jij bent echt stom" of als ik vraag of ze iets wil doen " Doe het lekker zelf" en van de week zei ze ook tegen mij " hou lekker je mond"...

En ik weet dat ze grenzen zoekt, zeker omdat ze die bij haar vader mist (hij schreeuwt wel hard maar is niet consequent) maar oeff vind t soms wel lastig om dan rustig te reageren.
S. 2014
J. 2016
pi_187449584
Gefeliciteerd lunapuella en GM!

Brutaal herken ik nog niet echt, wel wordt er met alles zo gerijmd of geassocieerd dat het standaard eindigt met poep of kak }:|
pi_187453868
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:20 schreef Hupje het volgende:

Brutaal herken ik nog niet echt, wel wordt er met alles zo gerijmd of geassocieerd dat het standaard eindigt met poep of kak }:|
Ja poepiekakiescheetjedrolletjes... heeeel bekend 🤣🤣
S. 2014
J. 2016
pi_187455404
Franny, wat een mooie dame. O+
  zondag 16 juni 2019 @ 17:42:47 #217
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187456334
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 09:20 schreef Hupje het volgende:

Hansepansekevertje klom eens op een scheet.
Neer viel de scheten die spoelden alles scheet.

;( :').
KuikenGuppy
  zondag 16 juni 2019 @ 18:03:23 #218
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_187456649
Hier is het sinds gisteren; ‘piemel, piemel, piemel, piemel’ 😫
Dank je wel (andere kinderen op) school voor het uitbreiden van de woordenschat.
pi_187457182
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 17:42 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hansepansekevertje klom eens op een scheet.
Neer viel de scheten die spoelden alles scheet.

;( :').
Dit dus. :')
Er is er 1 jarig, hoera, hoera. Dat kun je wel zien dat is scheet!
pi_187457392
- “Mama, ruik mijn billen eens.”
* ruikt
- laat scheet
- “hahahahaha ik stink! Ik moet poepen!”

}:|
  zondag 16 juni 2019 @ 18:49:49 #221
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_187457408
Hier riep het vriendinnetje van E. steeds k*t. Gelukkig verstond E. dat steeds als kat. Dus zong ze hele dagen 'kat kat, poes poes' *)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 16 juni 2019 @ 19:25:34 #222
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_187457822
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 18:03 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Hier is het sinds gisteren; ‘piemel, piemel, piemel, piemel’ 😫
Dank je wel (andere kinderen op) school voor het uitbreiden van de woordenschat.
Piemel is toch een heel normaal woord voor kinderen, of niet 😬 ik zou echt niet weten waarom ze dat woord niet zouden mogen zeggen, behalve wellicht in bepaalde context. Als ze nou lul of big cock zouden zeggen dan snap ik het :+

Die van ons vinden scheet enzo wel grappig, maar durven (waar ik bij ben althans) echt niks te zeggen in de categorie kut of fuck, terwijl ik echt wel denk dat de oudste die woorden kent gezien zijn combinatieklas waar een paar goedgevocabulairde ( :7) kinderen zitten. Groep 1 kleuter heeft nog echt geen idee van het bestaan van die woorden. Maar zij zit ook in een heel makkelijk braaf klasje waarvan er veel de oudste thuis zijn.
pi_187458002
‘Dat bepaal ik zelf wel’
‘Boeit me helemaal niets’
‘Ik sla je doormidden’

B heeft vriendjes die en 1 jaar ouder zijn dan hem en oudere broers hebben.
Gelukkig schrikt hij zelf ook altijd van deze uitspraken. Op het moment dat ie zo’n zin heeft uitgesproken, wordt hij al rood en zegt snel sorry.

Poep en plas zijn sowieso hilarisch. De poepluiers van zijn zusje zijn ook altijd goed voor een hoop oh’s en ah’s.
Mijn vrouw is juf voor groep 6 en poep en plas blijft nog wel even leuk geloof ik.
pi_187458237
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 19:25 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Piemel is toch een heel normaal woord voor kinderen, of niet 😬 ik zou echt niet weten waarom ze dat woord niet zouden mogen zeggen, behalve wellicht in bepaalde context. Als ze nou lul of big cock zouden zeggen dan snap ik het :+
Wij zeggen tegen Ketel ook gewoon dat hij op de wc zijn piemel naar beneden moet doen inderdaad. Maar dat geeft waarschijnlijk een ander effect dan wanneer giechelende kleuters het als 'stout' woord blijven herhalen ;)

Verder ben ik eigenlijk nog steeds verbaasd hoe braaf zijn vocabulaire is, gezien we zelf bepaald geen heiligen zijn qua vloeken. :@
  zondag 16 juni 2019 @ 19:55:29 #225
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_187458367
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 19:49 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Wij zeggen tegen Ketel ook gewoon dat hij op de wc zijn piemel naar beneden moet doen inderdaad. Maar dat geeft waarschijnlijk een ander effect dan wanneer giechelende kleuters het als 'stout' woord blijven herhalen ;)

Verder ben ik eigenlijk nog steeds verbaasd hoe braaf zijn vocabulaire is, gezien we zelf bepaald geen heiligen zijn qua vloeken. :@
Oh ja mee eens hoor, mijn reactie doelde op het sarcastische 'dankjewel aan de school / andere kinderen voor het uitbreiden van de woordenschat'. Alsof het zo erg is als je kind het woord piemel kent :+
pi_187458681
Hier zijn poep/plas/geslachtsdelen grapjes ook helemaal het einde.

En brutaal. Check. Kind is zes jaar. Qua brutaliteit en deuren slaan heb ik hebt idee dat ik met een zestienjarige leef. Qua driftbuien kan ze net een peuter zijn. :D
Gelukkig is ze meestal schattig en lief. Kinderen. O+
  zondag 16 juni 2019 @ 20:21:04 #227
360012 Shopaholic1984
pi_187458825
quote:

[..]

Die van ons vinden scheet enzo wel grappig, maar durven (waar ik bij ben althans) echt niks te zeggen in de categorie kut of fuck, terwijl ik echt wel denk dat de oudste die woorden kent gezien zijn combinatieklas waar een paar goedgevocabulairde ( :7) kinderen zitten. Groep 1 kleuter heeft nog echt geen idee van het bestaan van die woorden. Maar zij zit ook in een heel makkelijk braaf klasje waarvan er veel de oudste thuis zijn.
Piemel is op zich een normaal woord. Maar ik heb 2 meiden en als ze heel de tijd piemel roepen vind ik het nergens voor nodig.
  zondag 16 juni 2019 @ 20:22:00 #228
360012 Shopaholic1984
pi_187458846
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 19:55 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oh ja mee eens hoor, mijn reactie doelde op het sarcastische 'dankjewel aan de school / andere kinderen voor het uitbreiden van de woordenschat'. Alsof het zo erg is als je kind het woord piemel kent :+
quote:

[..]

Piemel is op zich een normaal woord. Maar ik heb 2 meiden en als ze heel de tijd piemel roepen vind ik het nergens voor nodig. Ze kenden het woord natuurlijk al, het was ook sarcastisch bedoeld.
pi_187468430
Nee, het is nergens voor nodig maar wel leuk om te zeggen.

Piemel.

Hihihi.

Ik snap dat wel. _O- .

De 'ik vind jou stom' en meer van dat soort uitspraken vind ik al niet meer schokkend. :') . Dat zei ze al toen ze drie was.
Ik zie het ook niet echt als brutaal, meer als laten zien wat ze kan/durft te zeggen of gewoon haar geldingsdrang, gebrek aan inleving e.d. En de ene keer is het beter te negeren dan de andere keer.

Vorige week was ik mijn tas op mijn werk vergeten, met alles erin (telefoon, portemonnee, proefwerken). Daar kwam ik achter toen ik I ophaalde bij de BSO. Dus snel naar huis, via de vaste telefoon naar mijn werk bellen etc. En I ondertussen: "jij vergeet ook altijd dingen zeg. Wil je me nu helpen met de iPad neerzetten?" Ik, beetje norsig: nee I, ik ben even bezig, dit is echt belangrijk. I: "Nouhou, dan hoef je toch niet zo boos tegen me te doen, het is toch je eigen schuld, dan moet je dat maar niet vergeten, dat is gewoon stom én dom."

Ik had dus gisteren wel even een leuk momentje toen bleek dat I bij het buitenspelen haar jas op de stoep had laten liggen en de buurvrouw die een dag later bij ons kwam brengen. >:) .
pi_187516400
Franny, jouw laatste zin _O- _O- _O-

Gezeur in spoiler.

SPOILER
Oh en als iemand in onze gezellige straat met ons als bijna buren nog een huis zoekt. Instapklaar huisje _O-

SPOILER
  donderdag 20 juni 2019 @ 10:06:18 #231
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187516563
"instapklaar" :'). Als je een termiet bent, misschien :7.

Exode herkenbaar, ik neem mijn kleuter regelmatig helemaal over de zeik mee terug naar huis. Dan wil hij afspreken maar er kan niemand, of ze komen er niet uit bij wie ze willen spelen, of het kan/mag niet van mij... Altijd heel gezellig, terug lopen met een huilend, schoppend en scheldend kind :').

Ik vind mijn kleuter momenteel best pittig, hij toont totaal geen respect voor mij, alles moet op zo'n drammerig toontje, en het liefst door het huis geschreeuwd... Dit gaat weer over, toch? Toch? :')
KuikenGuppy
pi_187516751
Burdie.....tja...het is bij B vooral lastig omdat ie gewoon echt niet bij iemand anders wilt spelen. Dus hij was super trots dat hij nu bij een vriendje ging spelen. Ik snapte de frustratie ook volledig, maar op een gegeven moment is het wel klaar. En dat meisje komt iig voorlopig niet meer spelen. Daar was duidelijk geen klik. Ik weet wel dat zij B heel leuk vindt, want hij was vorige week op haar feestje, als enige jongen. Ik hoorde haar naam voor het eerst toen de uitnodiging binnenkwam...

Haha ja, wat wil je nog aan het huis doen? Likje verf? Ze zijn er wel heel eerlijk over :P is nogal een opknapper, maar eej als je geruisloos sloopt en klust kom ik af en toe koffie of een ijsje brengen.
Staat al een jaar leeg en verder geschiedenis van dit huis kan je in 1 van mijn eerdere posts vinden :+ (maanden geleden >:) )
  donderdag 20 juni 2019 @ 20:54:32 #233
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_187526831
Als t zo klinkt vind ik t best handig dat Melba nooit zoveel aandrang heeft tot afspreken :+

Vandaag was de schoolreis. Ze hebben het heerlijk gehad! Kreeg via de klassenapp allemaal foto’s van blije koppies. Alleen kleutervriendelijke dingen gedaan en enorm genoten O+
Kwak
pi_187532525
Haha, kan ik me voorstellen Kwak. Maar gelukkig gaat het vaker goed dan niet goed. Er zijn een aantal kindjes waar het vlekkeloos mee gaat en ik dus geen kind aan ze heb.

Op school bij B is volgende week tropenrooster. Elke dag van 08:00 tot 12:30 naar school. Donderdag was al een studiemiddag gepland. Maandag en donderdag ga ik met het mannetje zwemmen bij de plassen.

De school waar mijn vrouw lesgeeft is nu samen met de BSO ook aan het kijken of er een tropenrooster ingevoerd kan worden. Het lokaal waar mijn vrouw in staat, was vorig jaar met die hitte 28 (!) graden.
pi_187534840
Bij ons is volgende week ook tropenrooster op maandag en donderdag. Dinsdag is het schoolreisje.

R heeft ook geen aandrang om elke woensdag met iemand af te spreken. Wel speelt ze de laatste tijd veel met een vriendinnetje die een klas hoger zit. Ze komen dan hier spelen of daar.
Afgelopen dinsdag hebben ze met zijn tweetjes zelf geplukte besjes proberen te verkopen en hadden ze allebei een ¤ 1,- verdiend. :D
  vrijdag 21 juni 2019 @ 12:35:34 #236
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187534876
Hier ook tropenrooster komende week.
Beetje jammer dat onze tuin momenteel een zandbak is (met zwart zand), dus we kunnen het zwembad niet opzetten :').
KuikenGuppy
  vrijdag 21 juni 2019 @ 12:36:07 #237
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_187534886
Tropenrooster ;( ik werk op t VO en ons gebouw is bekleed met aluminium platen ;( en niks tropenrooster...

Sta komende week elke middag tot half vijf in de surveillance voor tentamens (toetsweek). Wat een ellende wordt dat!
Kwak
pi_187534959
Hier geen tropenrooster. Afgelopen woensdag had ik het al 30 graden dus ben benieuwd
pi_187536987
Oh wat een gedoe, met die speeldates en ik ga daar ook wel bewust gedoseerd mee om. In ons vorige huis kon I de hele tijd met buurkinderen spelen, maar ik merkte toen dat het regelmatig eigenlijk teveel was, te weinig rust, om gewoon op jezelf te zijn, en je eigen dingen te doen. Nu met drie dagen BSO en school zelf heeft ze meer dan genoeg gelegenheid om met vriendjes te spelen, en is het ook wat duidelijker afgebakend. Nu speelt ze thuis ook lekker zelf en komt ze echt tot rust en komen wij als gezin ook meer tot elkaar.

I was afgelopen maandag voor het eerst aan het spelen bij een klasgenootje. Na afloop riep ze dat ze daar ging wonen. Zo gaat dat altijd. :') .
pi_187552074
Vraagje: hadden jullie kleuters veel last van de DKTP-prik met 4 jaar? Ketel kreeg 'm woensdag en gaf toen geen kik, maar sindsdien is hij lamlendig en koortsig. Ze zeiden op het CB wel dat dat 48 uur kon duren, maar daar zitten we nu al 24 uur overheen.

Hij is net zelfs op de bank in slaap gevallen terwijl hij Bumba keek, kleine sneue. ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')