Grappig, dat eerste stukje. Mijn oudste zoon verschilde in die mate van haar baby, dat ik hem echt geen 2 uur kon laten liggen zonder dat hij ging huilenquote:Op woensdag 12 juni 2019 14:45 schreef Omentielvo het volgende:
Ik heb veel gehad aan dit artikel.
https://www.janetlansbury(...)oddler-in-3-steps-2/
Ik vind het niet mijn taak om haar elk moment dat we samen zijn bezig te houden. Dus met haar erbij ruim ik op of drink ik thee of koffie.
De tijd die we samen zijn ben ik er voor haar, zonder afleidingen.
Ga ik even doorlezenquote:Op woensdag 12 juni 2019 14:45 schreef Omentielvo het volgende:
Ik heb veel gehad aan dit artikel.
https://www.janetlansbury(...)oddler-in-3-steps-2/
Ik vind het niet mijn taak om haar elk moment dat we samen zijn bezig te houden. Dus met haar erbij ruim ik op of drink ik thee of koffie.
De tijd die we samen zijn ben ik er voor haar, zonder afleidingen.
Hier is het andersom. Ik lees op de dag dat ik thuis ben met de kinderen eerst de krant, met koffie, ben dan ook echt toe aan gewoon even geen werk of agenda aan mijn hoofd. Kinderen gaan rustig spelen met elkaar. Als mijn vriend er is dan kan hij geen pagina lezen, ze zijn dan erg op hem gericht, hij moet meedoen (en doet dat ook). Jongste van 2 wil op straat ook wel eens gedragen worden, ik doe dat nu nooit meer (31 weken zwanger) en hij loopt prima met mij mee - met vriend niet. Gelukkig vindt die dat geen probleem, de hele ochtend lego'en of jongste dragen, maar ik heb op zo'n dag ook gewoon even behoefte aan niemand aan mijn lijf, baby zit er al in, en op momenten rust. Vind het niet zielig, ze spelen leuk met elkaar en op andere momenten doe ik mee.quote:Op woensdag 12 juni 2019 15:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ga ik even doorlezenIk vrees dat ik zelf er ook aan meegewerkt heb, ik heb haar van baby af aan ge-entertaind. Vriend heeft dat niet gedaan en bij hem laat ze dat claimende niet zien.
Ja inderdaadquote:Op woensdag 12 juni 2019 15:51 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ik schaar me achter de tips van MM, Sunshine. Zo doen we het hier ook
Ze speelt dolgraag samen, maar alleen gaat ook prima hier. Misschien met wat onvrede van E. haar kant als ik maar volhoud. (boterhammen smeren zich immers niet vanzelf)![]()
Phaidra, jouw I. is vandaag jarig toch?
Ik heb dat onthouden, omdat ik dat vandaag ook ben
quote:Op woensdag 12 juni 2019 15:51 schreef Burdie het volgende:
Hier ook een claimende kleuter, mijn tip is een tweede kind nemen![]()
.
Om dit probleem 'op te lossen'. Bij onze bieb kun je ook tijdschriften lenen, en ze hebben ook een goede selectie aan kindertijdschriftenquote:Op woensdag 12 juni 2019 16:24 schreef Phaidra het volgende:
[..]![]()
![]()
.
Misschien niet de meest praktische oplossing, maar het scheelt echt! Al is I vaak heel teleurgesteld dat A wel helemaal opgaat in zijn eigen spel en dan helemaal niet samen wil spelen. Komt I toch weer bij ons uit. Of hij gaat zijn kleine broertje saboteren. Never a dull moment, zullen we maar zeggen. Ik had gehoopt dat I van lezen zou gaan houden, zodat hij op momenten dat hij zich verveelde gewoon een boek kon pakken, maar die vlieger gaat vooralsnog niet op. Ja, een Donald Duck junior. Die leest hij in 20 minuten uit en dan moeten we weer 2 weken wachten op de volgende.
Heb je pas wat aan als die tweede ouder is zekerquote:Op woensdag 12 juni 2019 15:51 schreef Burdie het volgende:
Hier ook een claimende kleuter, mijn tip is een tweede kind nemen![]()
.
JA! Echt! De hele dag. Maar wij hebben nu de eetmomenten wat beperkt, want door al dat (gezonde) gesnaai wilde de kleuter idd niet meer eten tijdens de gezamenlijke eetmomenten. En dat vond ik toch niet zo geslaagd. Dus weer even terug naar max 5 eetmomenten. Maar laatst had hij zo'n emmertje snoeptomaatjes te pakken gekregen in een onbewaakt ogenblik en samen met de overbuurjongen helemaal leeg gegeten.quote:Op woensdag 12 juni 2019 16:44 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]
Heb je pas wat aan als die tweede ouder is zeker![]()
Hier ook geclaim inderdaad, fijn wel die herkenning!
Hebben die van jullie ook zo’n honger de hele tijd? Ik word zo krankjorum van dat ‘mama, mag ik een broodje/koekje/snoepje/komkommer/vul maar in’.
Net een heel bord, EEN HEEL BORD vol komkommer, snoeptomaatjes en druifjes op en ze wil direct nog meer. avondeten is een uitzondering uiteraard, dan zit ze na twee happen vol![]()
Wij hebben 'piratenkiezen'.quote:Op woensdag 12 juni 2019 21:37 schreef SaskiaR het volgende:
Hier ook een rvs kroontje (prinsessenkiesje). En inderdaad het advies gehad om de eetmomenten te beperken in aantal en duur. N eet nog steeds vrij langzaam, maar het gaat vanzelf al beter.
Ja heel genderneutraal inderdaad.quote:Op woensdag 12 juni 2019 21:59 schreef SaskiaR het volgende:
Wow dat is veel! Gaat het nu verder wel goed met hun gebit? Het was nogal gendergericht, meisjes krijgen blijkbaar prinsessenkiezen en jongens piratenkiezen
Van harte gefeliciteerd!quote:Op woensdag 12 juni 2019 16:19 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja inderdaad![]()
. Hij is nu alweer 7! De tijd gaat zo ontzettend snel. Jij ook gefeliciteerd!
Zo doe ik het inderdaad ook. I kan trouwens ook heel goed alleen spelen, maar vindt aandacht nu eenmaal ook erg leuk en samen iets doen. Dat snap ik ook, maar ik begrens dat wel heel duidelijk. En als ik dat heel duidelijk doe, dan zeurt ze misschien nog wel even door, maar dan geef ik niet toe en houdt zij ook op. Ik houd daarbij altijd voor ogen dat het echt belangrijk is dat je jezelf kunt vermaken én dat verveling ook niet erg is. Soms geef ik haar wel een tip. "Anders ga je dit of dat doen' Dan geef ik haar op die manier een 'zetje' en dat werkt vaak goed.quote:Op woensdag 12 juni 2019 13:56 schreef mousemicky het volgende:
- een activiteit afspreken (we maken samen deze ene tekening, en daarna ga je alleen tekenen)
Als bovenstaande niet werkt: Ik ben inmiddels bedreven in nee zeggen en dat blijven herhalen... tegen mijn zin meedoen is voor niemand leuk, dus doe ik niet...
Oh dat touched out is zo herkenbaar, ik wist niet dat er een term voor wasquote:Op donderdag 13 juni 2019 22:17 schreef Phaidra het volgende:
Oh Burdie, Franny & Spees, de HERKENBAARHEID! Maar echt! Ik leerde onlangs dat er ook een term is voor de fysieke overprikkeling: touched out. Dat gevoel ken ik. En dat mijn lief dan na een drukke dag met kinderen dan óók nog aan me wil zitten![]()
. Nu. Even. Niet.
![]()
Ander dingetje deze week. Het is niet echt fijn weer (nee echt?) en de kinderen moeten ca. 15-20 min lopen van school naar bso. Ik geef bij slechte weersvoorspelling steeds een regenjasje mee. Maar kleuter doet die niet aan. Denkt er niet aan of weigert als zijn grote broer hem eraan herinnert (ik had het hem vanmorgen nog even extra op het hart gedrukt en hij deed het ook nog
). Dus voor de 2e keer deze week was hij zeiknat aangekomen op de bso. Maar het is toch gek dat zo’n leidster hem niet even sommeert om die regenjas aan te trekken?! Kom nou, eigen mening is leuk, maar hier gaat wat mij betreft wel een beetje de beschermende macht in... Hij moet nog even door met zijn natte kleding. Of zie ik dat verkeerd? (Hij lijkt er zelf niet echt van onder de indruk, maar ok
)
De stint gaat hier vanaf september weer rijden, wel aangepast volgens de nieuwe normen en alleen voor leidsters met een rijbewijs Bquote:Op donderdag 13 juni 2019 22:28 schreef Phaidra het volgende:
Ja, is ook best lang. Zeker nu er een aantal jonge kleuters bij zitten (waaronder de mijne). Niet alle leidsters hebben een rijbewijs om met het busje te gaan. Ze hadden eerst ook een stint, maar ja...
. Er is goede hoop dat die binnen nu en een jaar weer veilig de weg op kan, maar tot die tijd moeten ze soms ook wandelen. Ze maken er wel wat leuks van hoor, met een route langs speeltuinen en parkjes. Dus meestal vinden ze het best leuk.
Oh maar als je de kat ná de kinderen neemt loopt dat wel losquote:Op donderdag 13 juni 2019 23:07 schreef Selvaria het volgende:
![]()
Wij hebben nu net twee weken een leenkat, om te kijken of het iets voor ons is. Jullie zaaien wel twijfel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |