abonnement Unibet Coolblue
  maandag 3 juni 2019 @ 10:02:41 #1
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187234079
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_187234135
Nieuwe ketting, deze eerst ontvetten voordat ik er squirt lube op doe?
Of zal de wax het fabrieksvet eruit werken, dat af en toe de ketting afnemen met een droge doek voldoende is?
pi_187234465
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 10:07 schreef Flipmoehoe het volgende:
Nieuwe ketting, deze eerst ontvetten voordat ik er squirt lube op doe?
Of zal de wax het fabrieksvet eruit werken, dat af en toe de ketting afnemen met een droge doek voldoende is?
Eerst ontvetten, daarna meerdere keren wax aanbrengen en tussentijds laten drogen. Als je het vet/olie er niet uithaalt zal je wax steeds vrij snel van je ketting lopen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_187234726
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 10:39 schreef Patroon het volgende:

[..]

Eerst ontvetten, daarna meerdere keren wax aanbrengen en tussentijds laten drogen. Als je het vet/olie er niet uithaalt zal je wax steeds vrij snel van je ketting lopen.
Toch eerst ontvetten, ga ik dat vanavond maar eens doen.
en 3x aanbrengen met tussenpozen van uur of 3 a 4 was bekend ^O^

Heb nu dat hij op 1 tandwiel achter wat ratelt, Versnelling hoger of lager en hij is stil. Op en af schakelen gaat met elke versnelling snel en soepel.
Het "geratel" was precies de versnelling waar ik hem gister veel op had staan.
Eerste 250km was hij gewoon stil, hopelijk straks met de squirt lube weer een stille ketting.
pi_187234760
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 11:06 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Toch eerst ontvetten, ga ik dat vanavond maar eens doen.
en 3x aanbrengen met tussenpozen van uur of 3 a 4 was bekend ^O^

Heb nu dat hij op 1 tandwiel achter wat ratelt, Versnelling hoger of lager en hij is stil. Op en af schakelen gaat met elke versnelling snel en soepel.
Het "geratel" was precies de versnelling waar ik hem gister veel op had staan.
Eerste 250km was hij gewoon stil, hopelijk straks met de squirt lube weer een stille ketting.
Kan zijn dat dat tandwiel iets meer versleten is en de ketting dus net wat meer tijd heeft om daar op in te lopen. succes
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 3 juni 2019 @ 13:16:42 #6
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187236716
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 11:06 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Toch eerst ontvetten, ga ik dat vanavond maar eens doen.
en 3x aanbrengen met tussenpozen van uur of 3 a 4 was bekend ^O^

Heb nu dat hij op 1 tandwiel achter wat ratelt, Versnelling hoger of lager en hij is stil. Op en af schakelen gaat met elke versnelling snel en soepel.
Het "geratel" was precies de versnelling waar ik hem gister veel op had staan.
Eerste 250km was hij gewoon stil, hopelijk straks met de squirt lube weer een stille ketting.
Anders upgraden naar dura ace cassette?
pi_187237378
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:16 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Anders upgraden naar dura ace cassette?
185 euro voor een cassette :X
  maandag 3 juni 2019 @ 14:00:25 #8
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187237554
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:51 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

185 euro voor een cassette :X
Stuk voordeliger dan super record hoor.
  maandag 3 juni 2019 @ 14:14:02 #9
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_187237823
Heren, jullie hebben vast ervaring met fietsendragers/dakdragers.

Ik ga volgende week naar Italië en de fiets moet natuurlijk mee. O+ Nu heb ik een dakdrager gehuurd, maar is mijn fiets met carbon frame daar tegen bestand of kan ik beter mijn oude aluminium fiets meenemen?

Ik lees namelijk dat de meeste dakdragers niet helemaal geschikt zijn voor carbon. Je hebt wel speciale dragers voor carbon, maar die ik huur is dat niet verwacht ik.

Eerlijk gezegd denk ik dat het wel zou moeten kunnen, maar hoor graag wat de experts hier zeggen. :)
  maandag 3 juni 2019 @ 14:18:44 #10
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187237906
Bij een dakdrager monteer je de fiets meest toch op de quick release van 't voorwiel en een riempje door 't achterwiel? Dat kan een cabonnen fiets prima hebben hoor.

Als er een klem bijzit voor op de zitbuis moet die niet te strak en doe er een doek tussen voor bescherming. Carbon kan niet heel veel aan qua puntbelasting.
pi_187237926
Welk systeem gebruikt jouw dakdrager (hoe wordt de fiets bevestigd/geklemd)?
Aldus.
  maandag 3 juni 2019 @ 14:38:06 #12
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_187238216
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 14:18 schreef kaasplankje het volgende:
Bij een dakdrager monteer je de fiets meest toch op de quick release van 't voorwiel en een riempje door 't achterwiel? Dat kan een cabonnen fiets prima hebben hoor.

Als er een klem bijzit voor op de zitbuis moet die niet te strak en doe er een doek tussen voor bescherming. Carbon kan niet heel veel aan qua puntbelasting.
Dank! Ik weet niet precies welk systeem het is, maar die doek kan wel een nuttige zijn om die puntbelasting van die klem te verlagen. ^O^
  maandag 3 juni 2019 @ 14:45:29 #13
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187238345
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 14:38 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Dank! Ik weet niet precies welk systeem het is, maar die doek kan wel een nuttige zijn om die puntbelasting van die klem te verlagen. ^O^
Wat gevaarlijk is als de framebuisklem niet dezelfde vorm heeft als je framebuis, stel de klem is gemaakt voor een ronde buis maar jouw framebuis loopt taps toe dan klemt die alleen aan 1 kant en dan zou je 'm kunnen kraken als je ze strak vastzet.

En je moet natuurlijk goed opletten met de hoogte van je voertuig incl fiets, bij een laag viaduct of bij de tolppoort, etc.





[ Bericht 10% gewijzigd door kaasplankje op 03-06-2019 14:51:17 ]
  maandag 3 juni 2019 @ 14:55:33 #14
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187238476
En 't is vrij nadelig voor je brandstofverbruik een fiets op het dak. Zeker als je wat harder rijdt ga je dat goed merken.
pi_187239646
Ik heb onlangs een THULE EUROCLASSIC G6 929 FIETSENDRAGER VOOR 3 FIETSEN gekocht met een extra dingetje erbij zodat er 4 fietsen meekunnen. Als vervanging voor een spinder eagle (oid).

Spinder bevalt goed maar aangezien het kroost ook vaker een fiets mee wil hebben, nu even iets meer uitgegeven en een Thule gekocht. (Mocht je interesse hebben in de spinder, pm me)
  maandag 3 juni 2019 @ 19:18:41 #16
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_187242913
Schwarzwald, is dat goed te doen op de crossfiets of moet ik een MTB meenemen? Ik ben van plan korte ritjes van 1-2 uur te maken dus voor het comfort hoef ik het niet te doen.
De crossfiets is wat makkelijker mee te nemen, dus als het kan neem ik die liever mee.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  maandag 3 juni 2019 @ 19:39:54 #17
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_187243332
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 14:45 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Wat gevaarlijk is als de framebuisklem niet dezelfde vorm heeft als je framebuis, stel de klem is gemaakt voor een ronde buis maar jouw framebuis loopt taps toe dan klemt die alleen aan 1 kant en dan zou je 'm kunnen kraken als je ze strak vastzet.

En je moet natuurlijk goed opletten met de hoogte van je voertuig incl fiets, bij een laag viaduct of bij de tolppoort, etc.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat van die hoogte is inderdaad vrij belangrijk. :')

Ik heb daar nooit echt bij stil gestaan, maar volgens mij kan moet ik overal wel onderdoor kunnen. :@
  maandag 3 juni 2019 @ 21:09:43 #18
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_187245539
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 19:39 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Dat van die hoogte is inderdaad vrij belangrijk. :')

Ik heb daar nooit echt bij stil gestaan, maar volgens mij kan moet ik overal wel onderdoor kunnen. :@
Op zich is het op de openbare weg goed te doen. 2 jaar geleden naar Finland had ik een maximaal toegestane hoogte van 2.10 meter op de boot van Travemunde naar Helsinki. Daarvoor heb ik toen een dakdrager gekocht waarbij het de voorvork vastgezet moest worden. Vervolgens het zadel er nog af en hij was ergens tussen de 2.05 en 2.10.

Vorig jaar wilde ik de tijdritfiets mee, maar dat ging niet lukken onder de 2.10 zonder hele rare fratsen. Dus toen heb ik gewoon een dakkoffer op de kop getikt. Vervolgens de bagage in de koffer en de fiets in de kofferbak :)
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_187249888
Graag zou ik advies willen voor een fietscomputer.

Ik wil graag mijn hartslag en cadans kunnen zien, en uiteraard niet teveel uitgeven.

Ik geef niet zo veel om navigatie, maar wel om degelijkheid (geen gedoe met verbinden) en redelijk makkelijk te installeren.

Er is zoveel te koop dat ik het lastig vindt. Zou zoiets https://www.futurumshop.n(...)adans-hartslag.phtml iets zijn. Of kan ik beter iets meer geld investeren in bijvoorbeeld een Garmin?
pi_187251018
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 05:31 schreef Najieto het volgende:
Wahoo elemnt bolt. Meer hoeft er niet gezegd te worden :7
Ik heb mijn bolt na 1 rit weer verkocht (voor de zelfde prijs). Qua navigatie is het echt een stap terug tov de edge 800. Zwart wit scherm en alle wegen zien er hetzelfde uit. Kan niet over de kaart scrollen en als ik teveel uitzoomde (wat niet eens ver was) zag ik nog amper wegen.

Bij de edge met OSM zie ik bijv waar water is en snelwegen etc, dat is in onbekend gebied makkelijker oriënteren.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_187251957
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 06:40 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik heb mijn bolt na 1 rit weer verkocht (voor de zelfde prijs). Qua navigatie is het echt een stap terug tov de edge 800. Zwart wit scherm en alle wegen zien er hetzelfde uit. Kan niet over de kaart scrollen en als ik teveel uitzoomde (wat niet eens ver was) zag ik nog amper wegen.

Bij de edge met OSM zie ik bijv waar water is en snelwegen etc, dat is in onbekend gebied makkelijker oriënteren.
Zal even kijken wat de prijsverschillen zijn. Navigatie is mooi meegenomen, maar niet waar ik hem voor koop.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 09:06:07 #23
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187252018
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 00:55 schreef papert het volgende:
Graag zou ik advies willen voor een fietscomputer.

Ik wil graag mijn hartslag en cadans kunnen zien, en uiteraard niet teveel uitgeven.

Ik geef niet zo veel om navigatie, maar wel om degelijkheid (geen gedoe met verbinden) en redelijk makkelijk te installeren.

Er is zoveel te koop dat ik het lastig vindt. Zou zoiets https://www.futurumshop.n(...)adans-hartslag.phtml iets zijn. Of kan ik beter iets meer geld investeren in bijvoorbeeld een Garmin?
Geen navigatie of niet zulke goede navigatie? Gaat je heel veel schelen in prijs.

Wil je ritjes uploaden (Strava etc?) Zo ja, dan via de fietscomputer of je telefoon?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_187252547
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 06:40 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik heb mijn bolt na 1 rit weer verkocht (voor de zelfde prijs). Qua navigatie is het echt een stap terug tov de edge 800. Zwart wit scherm en alle wegen zien er hetzelfde uit. Kan niet over de kaart scrollen en als ik teveel uitzoomde (wat niet eens ver was) zag ik nog amper wegen.

Bij de edge met OSM zie ik bijv waar water is en snelwegen etc, dat is in onbekend gebied makkelijker oriënteren.
De BOLT is dan ook niet meer helemaal van deze tijd. Je had een ROAM moeten nemen. De BOLT was 2 jaar geleden erg goed, nu is er een beter product.

[ Bericht 0% gewijzigd door RealBizkit666 op 04-06-2019 10:07:48 ]
pi_187252556
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 05:31 schreef Najieto het volgende:
Wahoo elemnt bolt. Meer hoeft er niet gezegd te worden :7
ROAM bedoel je.
pi_187253139
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 10:02 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

De BOLT is dan ook niet meer helemaal van deze tijd. Je had een ROAM moeten nemen. De BOLT was 2 jaar geleden erg goed, nu is er een beter product.
Over de ROAM lees ik ook niet veel goeds op fiets.nl. Als ik nu zou moeten kiezen zou het de Garmin edge 830 worden, alleen zou ik even wachten op de eerste ervaringen, zodat de kinderziektes eruit gehaald kunnen worden.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_187253724
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar even in spoiler, want wat bloederige plaatjes, maar deze gast kreeg bij een valpartij de steekas in z'n knie en moest met wiel en al naar het ziekenhuis. Kan er niet helemaal uit opmaken of het nu aan de schijfremmen lag of niet.

En een paar dagen eerder had deze renner ook al een schijfrem in z'n knie gehad bij Parijs-Roubaix voor beloften :X
Demain, on roule
  dinsdag 4 juni 2019 @ 13:04:02 #28
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187254835
Siemmeno heeft zelf gezegd dat het helemaal veilig is.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 14:06:16 #29
545 dop
:copyright: dop
pi_187255763
In Spandex met een stukje piepschuim op je kop, op twee dunne bandjes van bergen af racen. En dan verbaasd zijn dat vallen zeer doet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 4 juni 2019 @ 18:16:59 #30
454791 Najieto
FOK!
pi_187259375
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 06:40 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik heb mijn bolt na 1 rit weer verkocht (voor de zelfde prijs). Qua navigatie is het echt een stap terug tov de edge 800. Zwart wit scherm en alle wegen zien er hetzelfde uit. Kan niet over de kaart scrollen en als ik teveel uitzoomde (wat niet eens ver was) zag ik nog amper wegen.

Bij de edge met OSM zie ik bijv waar water is en snelwegen etc, dat is in onbekend gebied makkelijker oriënteren.
Het is persoonlijk. Zelf kan ik heel slecht omgaan met een kleurenscherm ivm kleurenblindheid. Scrollen en ver uit zoemen hoef ik niet want des te langer ben ik afgeleid en met de navi aan het klooien. Water zie je gewoon op de bolt mits je de kaart ge-update hebt. Zelfs de kribben in de lek zijn zichtbaar.
UnibetSpeel mee met Lucky Day en win!
  dinsdag 4 juni 2019 @ 20:02:57 #31
262909 papert
pi_187261428
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 09:06 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Geen navigatie of niet zulke goede navigatie? Gaat je heel veel schelen in prijs.

Wil je ritjes uploaden (Strava etc?) Zo ja, dan via de fietscomputer of je telefoon?
Mijn voornaamste reden is een hartslagmeter en een cadans meter, dat ik deze tijdens het fietsen zie, en achteraf kan analyseren. Ook zou ik graag een GPS functie hebben. Niet voor de navigatie, maar wel om achteraf mijn route te zien.
Mijn eerste optie was om dit via mijn telefoon te doen, maar qua batterij en connectiviteit is mijn telefoon daar niet zo geschikt voor.
Toen ben ik verder gaan kijken naar bundels, en kwam ik onder andere bij die cat eye uit. Deze blijkt echter niet zo degelijk te zijn.
Na veel inlezen op internet kom ik toch snel uit bij systemen met navigatie. De Garmin edge 130 met losse hartslagmeter en cadans meter en de Wahoo Bolt bundel zijn nu opties voor mij. Ook al was ik in eerste instantie niet van plan zo veel geld uit te geven.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 21:02:09 #32
262909 papert
pi_187262796
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 20:02 schreef papert het volgende:

[..]

Mijn voornaamste reden is een hartslagmeter en een cadans meter, dat ik deze tijdens het fietsen zie, en achteraf kan analyseren. Ook zou ik graag een GPS functie hebben. Niet voor de navigatie, maar wel om achteraf mijn route te zien.
Mijn eerste optie was om dit via mijn telefoon te doen, maar qua batterij en connectiviteit is mijn telefoon daar niet zo geschikt voor.
Toen ben ik verder gaan kijken naar bundels, en kwam ik onder andere bij die cat eye uit. Deze blijkt echter niet zo degelijk te zijn.
Na veel inlezen op internet kom ik toch snel uit bij systemen met navigatie. De Garmin edge 130 met losse hartslagmeter en cadans meter en de Wahoo Bolt bundel zijn nu opties voor mij. Ook al was ik in eerste instantie niet van plan zo veel geld uit te geven.
Edit; ik vind nu ook de Mio cycling 215 inclusief hartslagmeter, cadansmeter en snelheidsmeter voor 200 euro. Is dit degelijk spul, of een geval goedkoop is duurkoop?
  dinsdag 4 juni 2019 @ 21:26:58 #33
11342 Z
pi_187263474
De Garmin Edge 25 kan volgens mij ook alles wat je wilt. Dat is een prima en degelijk apparaat.
Aldus.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 21:57:37 #34
50772 RealBizkit666
pi_187264331
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 21:26 schreef Z het volgende:
De Garmin Edge 25 kan volgens mij ook alles wat je wilt. Dat is een prima en degelijk apparaat.
Daar heb ik er nog eentje van liggen die overgekocht mag worden.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 22:01:27 #35
11342 Z
pi_187264419
Win-win zeg ik je.
Aldus.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 22:19:20 #36
262909 papert
pi_187264886
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 21:57 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Daar heb ik er nog eentje van liggen die overgekocht mag worden.
Top, je heb pm 👍
  dinsdag 4 juni 2019 @ 22:45:56 #37
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187265519
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 14:06 schreef dop het volgende:
In Spandex met een stukje piepschuim op je kop, op twee dunne bandjes van bergen af racen. En dan verbaasd zijn dat vallen zeer doet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het is makkelijk om te wijzen naar de dingen die fout gegaan zijn. Maar hoeveel crashes zouden er voorkomen zijn door schijfremmen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 11:36 schreef Mykonos het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar even in spoiler, want wat bloederige plaatjes, maar deze gast kreeg bij een valpartij de steekas in z'n knie en moest met wiel en al naar het ziekenhuis. Kan er niet helemaal uit opmaken of het nu aan de schijfremmen lag of niet.

En een paar dagen eerder had deze renner ook al een schijfrem in z'n knie gehad bij Parijs-Roubaix voor beloften :X
Dit kan je toch ook gebeuren met een snelspanner?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 22:53:21 #38
130803 Gripper
Get a grip
pi_187265672
Ik ben de hele week voor training bij onze fabriek in Duitsland, aan de rand van het sauerland. Mooie omgeving, en omdat na een dag Duits praten mn kop aardig overloopt heb ik lekker de fiets meegenomen!

Beetje de omgeving hier verkennen; en het is sowieso beter dan elke avond in zo’n hotelbar zitten. 1 collega wilde heel lief wat tips opschrijven en ik kreeg een route van m : 20 geprinte velletjes met screenshots van Google maps waarop ie elke afslag had aangegeven en erbij gezet : steile steigung!!! Of “vorsicht bergab”
Das wel aandoenlijk dus heb mn eigen route getekend en voor de moeite ook grotendeels zijn lusje van wel 20 km erin gestopt O+
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 4 juni 2019 @ 23:14:34 #39
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187266084
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 22:53 schreef Gripper het volgende:
Ik ben de hele week voor training bij onze fabriek in Duitsland, aan de rand van het sauerland. Mooie omgeving, en omdat na een dag Duits praten mn kop aardig overloopt heb ik lekker de fiets meegenomen!

Beetje de omgeving hier verkennen; en het is sowieso beter dan elke avond in zo’n hotelbar zitten. 1 collega wilde heel lief wat tips opschrijven en ik kreeg een route van m : 20 geprinte velletjes met screenshots van Google maps waarop ie elke afslag had aangegeven en erbij gezet : steile steigung!!! Of “vorsicht bergab”
Das wel aandoenlijk dus heb mn eigen route getekend en voor de moeite ook grotendeels zijn lusje van wel 20 km erin gestopt O+
Duitsers zijn lief O+

Donderdag naar Sauerland, maar helaas een dagtrip zonder fiets
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 4 juni 2019 @ 23:19:25 #40
545 dop
:copyright: dop
pi_187266188
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 22:45 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

En het is makkelijk om te wijzen naar de dingen die fout gegaan zijn. Maar hoeveel crashes zouden er voorkomen zijn door schijfremmen?
Precies, je gaat vast ook wel. Wielrenners vinden die zich hebben bezeerd aan hun bel of stuur. Geen reden om het er dan maar af te slopen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
UnibetSpeel mee met Lucky Day en win!
  woensdag 5 juni 2019 @ 06:33:46 #41
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187268474
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 22:45 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

En het is makkelijk om te wijzen naar de dingen die fout gegaan zijn. Maar hoeveel crashes zouden er voorkomen zijn door schijfremmen?
[..]

Dit kan je toch ook gebeuren met een snelspanner?
Schijfremmen zijn al gemeengoed in andere diciplines in het wedstrijdfietsen, maar waar er grote getalen in een peloton met hoge snelheid zich over 's Heren wegen begeven vind ik dat met men daar ook rekening mee dient te houden. Daarom zijn de Spinergy 8 spaak carbon wielen destijds verbannen. Het argument jamaar dan moet je niet gaan wielrennen dat is sws gevaarlijk vind ik larie.
Niemand zit te wachten op gedeeltelijk of geheel geamputeerde ledematen door scherpe uitsteeksels op fietsen.
  woensdag 5 juni 2019 @ 07:00:38 #42
50772 RealBizkit666
pi_187268560
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 06:33 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Schijfremmen zijn al gemeengoed in andere diciplines in het wedstrijdfietsen, maar waar er grote getalen in een peloton met hoge snelheid zich over 's Heren wegen begeven vind ik dat met men daar ook rekening mee dient te houden. Daarom zijn de Spinergy 8 spaak carbon wielen destijds verbannen. Het argument jamaar dan moet je niet gaan wielrennen dat is sws gevaarlijk vind ik larie.
Niemand zit te wachten op gedeeltelijk of geheel geamputeerde ledematen door scherpe uitsteeksels op fietsen.
Kettingwielen maar verbieden dan?

Het heeft ook weinig met scherpe uitsteeksels te maken. Het probleem van een schijfrem is niet de scherpte overigens:

  woensdag 5 juni 2019 @ 07:09:48 #43
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187268583
Ja dat filmpje kennen we al, zo kan ik ook mijn hand langs mijn kettingblad laten slepen zonder er iets gebeurd. De disc rotor zit voor of achterop de fiets, en wanneer er gevallen wordt in een peloton is de kans reeel dat iemand zich daaraan verwond.
  woensdag 5 juni 2019 @ 07:53:20 #44
545 dop
:copyright: dop
pi_187268833
Okay allemaal een gesloten kettingkast en trommelremmen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 5 juni 2019 @ 08:19:33 #45
454791 Najieto
FOK!
pi_187269016
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 07:53 schreef dop het volgende:
Okay allemaal een gesloten kettingkast en trommelremmen
Is hopeloos verouderd. Allemaal aan de belt drive en een rohloff naaf
  woensdag 5 juni 2019 @ 10:36:26 #46
14928 ddx
pi_187270515
Nieuwe wielset :



Wat ik bespaard heb door frame uit China te halen weer uitgegeven aan wielset 8-)

[ Bericht 13% gewijzigd door ddx op 05-06-2019 11:26:47 ]
  woensdag 5 juni 2019 @ 11:22:09 #47
545 dop
:copyright: dop
pi_187271012
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 10:36 schreef ddx het volgende:
Nieuwe wielset :

[ afbeelding ]

Wat ik bespaard heb door frame uit China te halen weer uitgegeven aan wielset 8)
Mooi enve 👌
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 5 juni 2019 @ 11:46:52 #48
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187271343
Zohee mooie naven ook.
  woensdag 5 juni 2019 @ 15:29:38 #49
139816 Tommeke
Hoi.
pi_187274006
Gaaf!
  woensdag 5 juni 2019 @ 15:54:29 #50
-1 #ANONIEM
pi_187274229
TT klopt niet meer ;(
Natte schoenen zo naar huis.
UnibetUnibet
  woensdag 5 juni 2019 @ 16:15:03 #51
350432 Patroon
pi_187274483
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 10:36 schreef ddx het volgende:
Nieuwe wielset :

[ afbeelding ]

Wat ik bespaard heb door frame uit China te halen weer uitgegeven aan wielset 8-)
Nice!
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 5 juni 2019 @ 16:15:58 #52
11342 Z
pi_187274493
Mooi hoor! Zit zelf ook naar nieuwe wielen te kijken. Valt me op dat die Amerikaanse merken soms lastig te bestellen/vinden zijn. Of lastig te vinden op google. Bijvoorbeeld Hed Ardennes. Enve kom je ook niet heel veel tegen. Zelfde gold voor American Classic (bestaat nu niet meer).
Aldus.
  woensdag 5 juni 2019 @ 16:18:19 #53
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187274521
quote:
2s.gif Op woensdag 5 juni 2019 16:15 schreef Z het volgende:
Enve kom je ook niet heel veel tegen.
Als je weet wat ze kosten is dat ook best begrijpelijk.
  woensdag 5 juni 2019 @ 19:52:15 #54
11342 Z
pi_187277959
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 16:18 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Als je weet wat ze kosten is dat ook best begrijpelijk.
True.
Aldus.
  woensdag 5 juni 2019 @ 22:00:27 #55
350432 Patroon
pi_187280413
Vandaag ook een mooi koopje op de kop getikt. Dit pareltje stond bij 12go. Dus om 13u in de auto gesprongen en opgehaald. Kon hem ook voor 30 euro laten versturen, maar wilde hem toch eerst graag even zien. Afgemonteerd met Ultegra. Ideaal voor gravelritjes of in de winter.


Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 5 juni 2019 @ 22:09:25 #56
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187280610
Focus is altijd goed.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 6 juni 2019 @ 00:11:55 #57
139816 Tommeke
Hoi.
pi_187282766
Nu kunnen we lekker offroad met bikepacken :9
  donderdag 6 juni 2019 @ 08:58:25 #58
130803 Gripper
Get a grip
pi_187285104
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 00:11 schreef Tommeke het volgende:
Nu kunnen we lekker offroad met bikepacken :9
Ik zat meer te denken aan op een natte februaridag in vliegende vaart over de MTB parcoursen van de heuvelrug jagen, zwart als mijnwerkers thuiskomen, en de bevroren kleren van je afpellen. Daarna heel veel Belgisch speciaalbier drinken, hamburgers eten en cross kijken O-)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 6 juni 2019 @ 11:25:12 #59
139816 Tommeke
Hoi.
pi_187286733
Ik hou me aanbevolen!
  donderdag 6 juni 2019 @ 11:36:07 #60
350432 Patroon
pi_187286861
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 08:58 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik zat meer te denken aan op een natte februaridag in vliegende vaart over de MTB parcoursen van de heuvelrug jagen, zwart als mijnwerkers thuiskomen, en de bevroren kleren van je afpellen. Daarna heel veel Belgisch speciaalbier drinken, hamburgers eten en cross kijken O-)
Dan liever een droge februaridag met bevroren paden
Maar ik kan 't mis hebben...
Speel mee met Lucky Day en win!Unibet
  donderdag 6 juni 2019 @ 11:47:26 #61
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187286994
Waarom kan dat niet in de zomer?
  donderdag 6 juni 2019 @ 11:48:34 #62
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187287004
Mooie fiets hoor Pat, ga je met die banden bikepakken?
  donderdag 6 juni 2019 @ 11:52:30 #63
350432 Patroon
pi_187287060
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 11:48 schreef kaasplankje het volgende:
Mooie fiets hoor Pat, ga je met die banden bikepakken?
Nee moeten even andere wegbanden om. De buitenmaat van de velg is 26mm, dus weet niet of mijn 25mm banden eromheen kunnen...ff uitvinden.

Ik moet nog een nieuwe zadelpen zonder setback. Nu geeft 12go 15% korting om een nieuwe pen te kopen. Ik wil kiezen uit de volgende:

PRO is 50 euro en 246gram alu.
https://www.12gobiking.nl/pro-koryak-zadelpen

Ritchey is 71 euro en 195 gram alu
https://www.futurumshop.n(...)lpen-mat-zwart.phtml

BBB is 27 euro en 295gram alu (is wel loeizwaar)
https://www.12gobiking.nl/bbb-bsp-20-skyscraper-zadelpen

In hoevere is het gewicht bij een crosser belangrijk? Als ik met bepakking rij zal die 50 gram verschil tussen de PRO en Ritchey sowieso niet zo belangrijk zijn lijkt mij.
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 6 juni 2019 @ 11:57:37 #64
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187287111
Lekker belangrijk die zadelpen, je banden zijn voor off road rijden beter niet smaller dan 30mm ik zou met 32mm gaan rijden. En de spanning is ook belangrijk offroad moet die zo slap mogelijk en op asfalt juist niet.
  donderdag 6 juni 2019 @ 12:00:24 #65
350432 Patroon
pi_187287149
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 11:57 schreef kaasplankje het volgende:
oad rijden beter niet smaller dan 30mm ik zou met 32mm gaan rijden.
Maar gaat puur even over voor op de weg. Voor die roadtrip.

Voor gravel heb je volgens mij ook van die fijne banden met heel veel platte nopjes...want op het asfalt slijten die grotere noppen toch veel sneller of nie?
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 6 juni 2019 @ 12:04:15 #66
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187287214
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 12:00 schreef Patroon het volgende:

[..]

Maar gaat puur even over voor op de weg. Voor die roadtrip.

Voor gravel heb je volgens mij ook van die fijne banden met heel veel platte nopjes...want op het asfalt slijten die grotere noppen toch veel sneller of nie?
Ja met noppen heb je op asfalt ook juist iets minder grip en meer weerstand. De juiste band is altijd een compromis. Ik zou misschien een semislick nemen met een klein schoudernopje.
  donderdag 6 juni 2019 @ 12:08:06 #67
139816 Tommeke
Hoi.
pi_187287251
Ik heb op m’n crosser 25 mm bandjes. Zijn van die brede mtb-velgen, werkt prima!
  donderdag 6 juni 2019 @ 12:09:36 #68
350432 Patroon
pi_187287270
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 12:08 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb op m’n crosser 25 mm bandjes. Zijn van die brede mtb-velgen, werkt prima!
Oke tof, dan probeer ik mijn 25mm erom te leggen, anders ga ik nog wat bredere wegbanden bestellen ofzo, of iets met een klein nopje..van die soort gravelbanden

Zoiets: https://www.mantel.com/sc(...)YmVsZXNzI3N0YXJ0MTY=
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 6 juni 2019 @ 12:21:16 #69
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187287396
Ja of die Conti speed king CX
  donderdag 6 juni 2019 @ 12:23:22 #70
350432 Patroon
pi_187287414
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 12:21 schreef kaasplankje het volgende:
Conti speed king CX
Oja die is ook wel vet!

Heb nu deze erom: 28": Continental Cyclo-X King, 700x35C
Maar ik kan 't mis hebben...
UnibetUnibet
  donderdag 6 juni 2019 @ 12:53:14 #71
130803 Gripper
Get a grip
pi_187287813
Schwalbe G-one voor de bikepack tocht Patròn! amper rolweerstand op de weg, en tonnen grip op gravel. Ik rij er mits niet te modderig zelfs mee op de mtb routes, en verbaasde me de eerste keer hoeveel grip die kleine zuignapjes nog hebben vergeleken met een echte crossband.

Als je m bij Rose bestelt, en dan de allround neemt en niet de speed-versie dan kost ie maar 22 ¤ ofzo. Kan er morgen op weg naar huis wel ff langs rijden om een setje mee te nemen, moet zelf toch ook nieuwe ;)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 6 juni 2019 @ 13:16:30 #72
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187288135
Dan wel die met die bruine zijkant, en snor laten staan voor de luxe koffiesefies op Instagram!
  donderdag 6 juni 2019 @ 13:27:13 #73
139816 Tommeke
Hoi.
pi_187288319
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 13:16 schreef kaasplankje het volgende:
Dan wel die met die bruine zijkant, en snor laten staan voor de luxe koffiesefies op Instagram!
Precies! Patty en ik moeten sowieso nog ff denken aan een hashtag en contentplanning voor op insta :7

Overigens ga ik voor een setje Specialized Espoir Elite vouwbandje in 25mm. Heb ook nog 30mm Specialized Roubaix Pro liggen, maar die lijken me wel erg breed.

Wat zouden jullie doen?
  donderdag 6 juni 2019 @ 13:49:15 #74
350432 Patroon
pi_187288615
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 13:27 schreef Tommeke het volgende:
moeten sowieso nog ff denken aan een hashtag en contentplanning voor op insta

Overigens ga ik voor een setje Specialized Espoir Elite vouwbandje in 25mm. Heb ook nog 30mm Specialized Roubaix Pro liggen, maar die lijken me wel erg breed.

Wat zouden jullie doen?
Ik ga op die Schwalbe G-one 38mm. Beetje weerstand is goed voor je.

Ga ze vooraf even testen met een goede rit. Als ik het niets vind, koop ik nog wel een setje 28-30mm ofzo voor op de weg.

Dit is een gaaf kanaal: https://www.instagram.com/velodrombarcelona/
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 6 juni 2019 @ 14:04:27 #75
350432 Patroon
pi_187288784
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 6 juni 2019 @ 14:28:31 #76
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187288992
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 13:49 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik ga op die Schwalbe G-one 38mm. Beetje weerstand is goed voor je.

Ga ze vooraf even testen met een goede rit. Als ik het niets vind, koop ik nog wel een setje 28-30mm ofzo voor op de weg.

Dit is een gaaf kanaal: https://www.instagram.com/velodrombarcelona/
Hoe dikker de band hoe zwaarder het wiel wordt, chunky banden rijden wel goed offroad maar 't gewicht gaat er wel flink mee omhoog. Kzou dan wel een latex biba nemen.
  donderdag 6 juni 2019 @ 14:34:12 #77
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187289035
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 13:27 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Precies! Patty en ik moeten sowieso nog ff denken aan een hashtag en contentplanning voor op insta :7

Overigens ga ik voor een setje Specialized Espoir Elite vouwbandje in 25mm. Heb ook nog 30mm Specialized Roubaix Pro liggen, maar die lijken me wel erg breed.

Wat zouden jullie doen?
Ik zou niet offroad gaan met een 25mm band en helemaal niet met ook nog bepakking.
  donderdag 6 juni 2019 @ 14:44:07 #78
139816 Tommeke
Hoi.
pi_187289138
Tijdje geleden in Tecklenburg nog gedaan. Zonder bepakking, dat wel.

Maar idd, 30 is dan veel beter. Dan maar iets zwaarder :)
  donderdag 6 juni 2019 @ 14:47:05 #79
350432 Patroon
pi_187289175
Ik zie onze eerste Fok! gravel/offroad bikepacking weekend ontstaan... :D
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 6 juni 2019 @ 16:41:38 #80
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187290593
25 mm met bepakking en een offroad afdaling stutgart in is misschien nog wel het engste wat ik ooit gedaan heb.

Remmen ging niet en het bospad werd hoe verder ik naar beneden ging alleen maar slechter :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
UnibetUnibet
  donderdag 6 juni 2019 @ 16:43:41 #81
389282 Flipmoehoe
pi_187290621
vaak buj te bange :P
  donderdag 6 juni 2019 @ 17:02:49 #82
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187290922
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 14:47 schreef Patroon het volgende:
Ik zie onze eerste Fok! gravel/offroad bikepacking weekend ontstaan... :D
Een weekend zou wel lukken wellicht, houd mij op de hoogte.
  donderdag 6 juni 2019 @ 17:05:55 #83
139816 Tommeke
Hoi.
pi_187290965
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 16:41 schreef kanovinnie het volgende:
25 mm met bepakking en een offroad afdaling stutgart in is misschien nog wel het engste wat ik ooit gedaan heb.

Remmen ging niet en het bospad werd hoe verder ik naar beneden ging alleen maar slechter :D
Ik kan ‘t me goed voorstellen :D

Dit voorjaar ben ik nog op de Venge offroad gegaan in Tecklenburg. Het was erg droog en dus best te doen, maar ik vergat in al m’n enthousiasme soms wel ff dat ik niet op m’n crosser was :D
  donderdag 6 juni 2019 @ 19:59:05 #84
350432 Patroon
pi_187293317
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 17:02 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Een weekend zou wel lukken wellicht, houd mij op de hoogte.
Tof!
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 6 juni 2019 @ 20:43:40 #85
11342 Z
pi_187294199
quote:
2s.gif Op zondag 2 juni 2019 11:46 schreef Z het volgende:
Zou de as wel willen vervangen maar maar vind je een as? Reynolds heeft een hopeloze service.
Hier even op terugkomen. Reynolds gaat m'n wiel repareren.
Aldus.
  donderdag 6 juni 2019 @ 22:17:44 #86
117107 MarcoD
.........
pi_187296597
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 17:05 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik kan ‘t me goed voorstellen :D

Dit voorjaar ben ik nog op de Venge offroad gegaan in Tecklenburg. Het was erg droog en dus best te doen, maar ik vergat in al m’n enthousiasme soms wel ff dat ik niet op m’n crosser was :D
Vorig jaar nog op de racert ergens op de Veluwe op een MTB route beland. Asfalt>gravel>zand>mulzand>mulzand van hoge velgdiepte leuk avontuurtje wel :p
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  donderdag 6 juni 2019 @ 22:24:58 #87
117107 MarcoD
.........
pi_187296914
Doe je die g-ones wel tubeless monteren Patroon?
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  donderdag 6 juni 2019 @ 22:26:39 #88
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187296962
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 22:24 schreef MarcoD het volgende:
Doe je die g-ones wel tubeless monteren Patroon?
Over tubeless monteren gesproken....
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 6 juni 2019 @ 22:27:57 #89
350432 Patroon
pi_187297004
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 22:24 schreef MarcoD het volgende:
Doe je die g-ones wel tubeless monteren Patroon?
Denk eerst maar met biba. Weet niet hoe dat moet...
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 6 juni 2019 @ 22:42:52 #90
14928 ddx
pi_187297620
Als je velgen tubeless compatible zijn zou ik ze zeker tubeless monteren.
Onverhard erg prettig.
UnibetSpeel mee met Lucky Day en win!
  donderdag 6 juni 2019 @ 23:22:49 #91
545 dop
:copyright: dop
pi_187298995
G-one goede snelle band, maar minpunt is lek bestendigheid.
Daarom tubeless

Gewoon op de weg zal je ze overigens niet heel snel lek rijden
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 7 juni 2019 @ 06:14:31 #92
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187301225
Ojee Pat gaat tubeless monteren! :o
  vrijdag 7 juni 2019 @ 06:52:59 #93
350432 Patroon
pi_187301291
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 22:42 schreef ddx het volgende:
Als je velgen tubeless compatible zijn zou ik ze zeker tubeless monteren.
Onverhard erg prettig.
Moet ik dan een soort pomp hebben ofzo? En wat voor Latex?
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 7 juni 2019 @ 07:56:55 #94
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187301508
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 06:52 schreef Patroon het volgende:

[..]

Moet ik dan een soort pomp hebben ofzo? En wat voor Latex?
Het komt er op neer dat je eerst een speciaal velglint in je velg moet doen, daar een speciaal ventielt doorprikken, dan je band erom, daar de latex in en dan moet je 'm oppompen. En dat oppompen is dan problematisch, want je moet er in 1 keer heel veel lucht in stoppen.

Woensdag ga ik mijn banden tubeless maken met behulp van MarcoD :+
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 08:19:58 #95
324053 Reljem
pi_187301622
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 10:36 schreef ddx het volgende:
Nieuwe wielset :

[ afbeelding ]

Wat ik bespaard heb door frame uit China te halen weer uitgegeven aan wielset 8-)
Wat een extreem botergeile fiets zeg.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 08:21:46 #96
324053 Reljem
pi_187301633
Ik heb er eigenlijk nooit echt over nagedacht, maar na 4 jaar heb ik een keer een andere wielset, eindelijk. Team Vision 35 Comp, ze passen en ze zijn heerlijk. Echter; het o zo heerlijk geluid als je je benen stilhoudt en je fiets lekker verder ratelt ben ik zo goed als kwijt. Waar zit dat geluid 'm eigenlijk in? En hoe krijg ik het weer terug? :D Het heeft met name te maken met achterwiel zelf lijkt mij. Met mijn standaard Mavic Fulcrums op de Bulls Harrier had ik het toch aanzienlijk meer.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 08:33:56 #97
350432 Patroon
pi_187301686
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 07:56 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Het komt er op neer dat je eerst een speciaal velglint in je velg moet doen, daar een speciaal ventielt doorprikken, dan je band erom, daar de latex in en dan moet je 'm oppompen. En dat oppompen is dan problematisch, want je moet er in 1 keer heel veel lucht in stoppen.

Woensdag ga ik mijn banden tubeless maken met behulp van MarcoD :+
mmm klinkt behoorlijk kut
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 7 juni 2019 @ 08:45:56 #98
11342 Z
pi_187301760
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 08:21 schreef Reljem het volgende:
Ik heb er eigenlijk nooit echt over nagedacht, maar na 4 jaar heb ik een keer een andere wielset, eindelijk. Team Vision 35 Comp, ze passen en ze zijn heerlijk. Echter; het o zo heerlijk geluid als je je benen stilhoudt en je fiets lekker verder ratelt ben ik zo goed als kwijt. Waar zit dat geluid 'm eigenlijk in? En hoe krijg ik het weer terug? :D Het heeft met name te maken met achterwiel zelf lijkt mij. Met mijn standaard Mavic Fulcrums op de Bulls Harrier had ik het toch aanzienlijk meer.


Die haakjes maken de ratel. Die lopen dus soepel bij jou en maken weinig geluid
Aldus.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 08:46:55 #99
11342 Z
pi_187301764
Ik vind het dus wonderlijk dat al je kracht overgebracht wordt door (meestal) drie haakjes.
Aldus.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 08:51:15 #100
50772 RealBizkit666
pi_187301790
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 08:21 schreef Reljem het volgende:
Ik heb er eigenlijk nooit echt over nagedacht, maar na 4 jaar heb ik een keer een andere wielset, eindelijk. Team Vision 35 Comp, ze passen en ze zijn heerlijk. Echter; het o zo heerlijk geluid als je je benen stilhoudt en je fiets lekker verder ratelt ben ik zo goed als kwijt. Waar zit dat geluid 'm eigenlijk in? En hoe krijg ik het weer terug? :D Het heeft met name te maken met achterwiel zelf lijkt mij. Met mijn standaard Mavic Fulcrums op de Bulls Harrier had ik het toch aanzienlijk meer.
Naaf. En nee, dat geluid kun je niet reproduceren op een andere naaf.
UnibetUnibet
  vrijdag 7 juni 2019 @ 08:54:42 #101
350432 Patroon
pi_187301827
Wat helpt is even de body losmaken en het dikke vet eruit halen (dus van die palletjes). Daarna wat naaimachine olie erin, dit is een stuk dunner. Hierdoor heb je al wat meer geluid, maar de ene naaf zal nooit even veel geluid maken als de ander. Ik heb DT350s naven en die zijn nagenoeg stil. Eerst miste ik dat geluid ook wel, maar in de bergen bij lange afdalingen vind ik de rust heerlijk O+
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 7 juni 2019 @ 09:00:22 #102
324053 Reljem
pi_187301864
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 08:45 schreef Z het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Die haakjes maken de ratel. Die lopen dus soepel bij jou en maken weinig geluid
Oh joh daar zitten haakjes aan. Gaaf. Nou, blij dat het soepel loopt maar een beetje geluid is ook niet erg. Mooiste geluid wat er is. Enig nadeeltje aan de nieuwe wielset dus, vooruit.

Dank.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 09:01:23 #103
324053 Reljem
pi_187301875
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 08:54 schreef Patroon het volgende:
Wat helpt is even de body losmaken en het dikke vet eruit halen (dus van die palletjes). Daarna wat naaimachine olie erin, dit is een stuk dunner. Hierdoor heb je al wat meer geluid, maar de ene naaf zal nooit even veel geluid maken als de ander. Ik heb DT350s naven en die zijn nagenoeg stil. Eerst miste ik dat geluid ook wel, maar in de bergen bij lange afdalingen vind ik de rust heerlijk O+
Hier ga ik misschien ook nog wel naar kijken maar ik dacht precies hetzelfde; als ik over een maandje in de Alpen van de Galibier af dans is de enorme stilte misschien ook wel heerlijk.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 09:09:40 #104
11342 Z
pi_187301946
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 08:54 schreef Patroon het volgende:
Wat helpt is even de body losmaken en het dikke vet eruit halen (dus van die palletjes). Daarna wat naaimachine olie erin, dit is een stuk dunner. Hierdoor heb je al wat meer geluid, maar de ene naaf zal nooit even veel geluid maken als de ander. Ik heb DT350s naven en die zijn nagenoeg stil. Eerst miste ik dat geluid ook wel, maar in de bergen bij lange afdalingen vind ik de rust heerlijk O+
Wat zijn de speciale eigenschappen van naaimachine-olie? Ik heb ook wel eens gelezen dat je er helemaal niks vettigs in moet stoppen omdat, als er dan vuil in komt, de palletjes dan vast gaan zitten.
Aldus.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 09:14:08 #105
350432 Patroon
pi_187301978
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 09:09 schreef Z het volgende:

[..]

Wat zijn de speciale eigenschappen van naaimachine-olie? Ik heb ook wel eens gelezen dat je er helemaal niks vettigs in moet stoppen omdat, als er dan vuil in komt, de palletjes dan vast gaan zitten.
Wat denk je wat voor dikke spul er nu in zit...is ook behoorlijk vet! :D
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 7 juni 2019 @ 09:32:48 #106
454791 Najieto
FOK!
pi_187302117
Droog er in is ook weer zo wat.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 09:32:55 #107
350432 Patroon
pi_187302118
Ik ben even op zoek naar een biba die in zowel een 28mm raceband kan als een 35mm gravelband. Is dit wat?

https://www.mantel.com/sc(...)bmJhbmRlbiNzdGFydDEy
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 7 juni 2019 @ 10:37:24 #108
11342 Z
pi_187302711
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 09:14 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wat denk je wat voor dikke spul er nu in zit...is ook behoorlijk vet! :D
Ja precies. Bij mij zat er nauwelijks wat in toen ik 'm openmaakte. Ik ken naaimachineolie niet.
Aldus.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 13:03:55 #109
324053 Reljem
pi_187304492
Iemand (recentelijk) nog in de Vogezen geweest en wat geile routes over? Gaan er in de zomer een weekje heen, standplaats La Bresse, tijd voor het routeboek (L)
  vrijdag 7 juni 2019 @ 13:09:30 #110
139816 Tommeke
Hoi.
pi_187304580
Ik zat vorig jaar een kleine twee weken vlakbij Colmar. Schitterend gebied, zou er zo weer heen willen! Halverwege de Platzerwasel heb je een terras met lekkere taart.
UnibetUnibet
  vrijdag 7 juni 2019 @ 13:11:49 #111
14928 ddx
pi_187304610
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 08:21 schreef Reljem het volgende:
Ik heb er eigenlijk nooit echt over nagedacht, maar na 4 jaar heb ik een keer een andere wielset, eindelijk. Team Vision 35 Comp, ze passen en ze zijn heerlijk. Echter; het o zo heerlijk geluid als je je benen stilhoudt en je fiets lekker verder ratelt ben ik zo goed als kwijt. Waar zit dat geluid 'm eigenlijk in? En hoe krijg ik het weer terug? :D Het heeft met name te maken met achterwiel zelf lijkt mij. Met mijn standaard Mavic Fulcrums op de Bulls Harrier had ik het toch aanzienlijk meer.
Soms wilt naaf eraf halen en beetje vet eraf halen nog wel wat uitmaken.
Af fabriek zitten sommige wielen flink in het vet. (nieuwe fulcrum wielen hoor je ook amper meer)

of ik open nieuwe pagina en lees dat Patroon dat ook al had gepost :D
  vrijdag 7 juni 2019 @ 13:11:59 #112
350432 Patroon
pi_187304613
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 13:09 schreef Tommeke het volgende:
Ik zat vorig jaar een kleine twee weken vlakbij Colmar. Schitterend gebied, zou er zo weer heen willen! Halverwege de Platzerwasel heb je een terras met lekkere taart.
Kan je daar ook op gravel? :7
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 7 juni 2019 @ 13:12:36 #113
350432 Patroon
pi_187304621
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 13:11 schreef ddx het volgende:

[..]

Soms wilt naaf eraf halen en beetje vet eraf halen nog wel wat uitmaken.
Af fabriek zitten sommige wielen flink in het vet. (nieuwe fulcrum wielen hoor je ook amper meer)
echt? 8-)
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 7 juni 2019 @ 13:18:35 #114
14928 ddx
pi_187304681
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 07:56 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Het komt er op neer dat je eerst een speciaal velglint in je velg moet doen, daar een speciaal ventielt doorprikken, dan je band erom, daar de latex in en dan moet je 'm oppompen. En dat oppompen is dan problematisch, want je moet er in 1 keer heel veel lucht in stoppen.

Woensdag ga ik mijn banden tubeless maken met behulp van MarcoD :+
Zou het anders doen, velglint moet idd goed afdichten zodat lucht niet langs spaken naar buiten kan.
Maar velglint heb je altijd wel nodig dus dat is wenig lastigs.
Daarna band erop doen en dan afhankelijk van band/velg combinatie is het of gewoon oppompen met goede pomp. (sks pomp red ik racefiets wielen en 27.5" gravel wielen zonder problemen)
Of je hebt compressor oid nodig, bij m'n 700c gravelwielen heb ik dit ding :
https://www.mantel.com/schwalbe-tire-booster-tubeless-pomp
Oppompen tot de band zich in velgrand zet, je hoort dan paar ploffen dat band vastzit. (daarom heb je ook speciale velg nodig)
En daarna vloeistof erin en weer omppompen. (en daarna band ff goed schudden zodat vloeistof overal komt)
Booster en vloeistof erin als je ventielcore eruit haalt trouwens.

Vloestof erin en dan pas omppompen/compressor erop zou ik niet doen.
Als het pompen niet lukt loop je risico dat vloeistof gaat ontsnappen en zo'n bende geeft.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 13:19:55 #115
117107 MarcoD
.........
pi_187304699
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 07:56 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Het komt er op neer dat je eerst een speciaal velglint in je velg moet doen, daar een speciaal ventielt doorprikken, dan je band erom, daar de latex in en dan moet je 'm oppompen. En dat oppompen is dan problematisch, want je moet er in 1 keer heel veel lucht in stoppen.

Woensdag ga ik mijn banden tubeless maken met behulp van MarcoD :+
Die velgen van pat zijn tubeless ready, ventiel erin, band erom, latex erin en pompen met een pomp. Gaat in zijn geval niet lastig zijn( heb ervaring met die velgen) weinig speciaals nodig.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  vrijdag 7 juni 2019 @ 13:20:21 #116
14928 ddx
pi_187304705
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 08:33 schreef Patroon het volgende:

[..]

mmm klinkt behoorlijk kut
Valt mee, al kan het bij sommige velg/band combinaties behoorlijk schelden zijn.
met m'n gravel 700c wielset (nox citico) is het erg lastig om band om velg te krijgen. (zelfs eerste kant over velg zit ik al te vloeken)

Ik heb zelf 2 dt swiss wielset en daar was het beide gewoon oppompen met sks pomp, geen compressor nodig.
pr1600 voor racefiets
en xm1491 voor 27.5" gravel
  vrijdag 7 juni 2019 @ 13:25:50 #117
350432 Patroon
pi_187304788
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 13:20 schreef ddx het volgende:

[..]

Valt mee, al kan het bij sommige velg/band combinaties behoorlijk schelden zijn.
met m'n gravel 700c wielset (nox citico) is het erg lastig om band om velg te krijgen. (zelfs eerste kant over velg zit ik al te vloeken)

Ik heb zelf 2 dt swiss wielset en daar was het beide gewoon oppompen met sks pomp, geen compressor nodig.
pr1600 voor racefiets
en xm1491 voor 27.5" gravel
Oke thnx! Ga eens proberen, wel moet er dan nog velglint in voor tubeless en die smurrie he.
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 7 juni 2019 @ 13:25:58 #118
117107 MarcoD
.........
pi_187304789
Het probleem is dat het moeilijker lijkt dan het daadwerkelijk is.

Hoewel ik ook weleens op een bepaalde velg/bandcombinatie heb gevloekt.. maar in alle jaren dat ik bandjes tubeless monteer eigenlijk maar 1 keer zon geval gehad en dat was een Shimano/vittoria combi.

@Patroom
Je heb geen speciaal lint nodig! Die dtswiss wielen zijn standaard tubeless ready.
Om de 2/3 maanden even op vloeistof checken is voldoende.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  vrijdag 7 juni 2019 @ 13:26:46 #119
139816 Tommeke
Hoi.
pi_187304799
Wat is het voordeel? Ik heb in m’n crosser een setje carbon Rovals die ook TL geschikt zijn dacht ik.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 13:26:51 #120
14928 ddx
pi_187304800
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 13:25 schreef Patroon het volgende:

[..]

Oke thnx! Ga eens proberen, wel moet er dan nog velglint in voor tubeless en die smurrie he.
Mijn beide dt swiss wielsets zat dat er al op en niet nodig om te vervangen. (Ventiel zat er ook al bij.)
Speel mee met Lucky Day en win!Speel mee met Lucky Day en win!
  vrijdag 7 juni 2019 @ 13:28:26 #121
14928 ddx
pi_187304821
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 13:26 schreef Tommeke het volgende:
Wat is het voordeel? Ik heb in m’n crosser een setje carbon Rovals die ook TL geschikt zijn dacht ik.
Geen stootlekken meer.
Zelfs op racefiets wil ik eigenlijk niet meer met binnenband rijden.
Het is dat ik nog wat wielsets heb staan en om die nou allemaal weg te doen...

Afgelopen week 2 keer lekgerden, beide keren doordat ik ergens flinke steen meepakte en stootlek had.

En meer comfort doordat je met lagere druk kan rijden.
Op racefiets zit op 4 bar vergeleken met 5bar met binnenband (25mm)
  vrijdag 7 juni 2019 @ 13:29:17 #122
350432 Patroon
pi_187304830
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 13:28 schreef ddx het volgende:
efiets wil ik eigenlijk niet meer met binnenband rijden.
Het is dat ik nog wat wielsets heb staan en om die nou allemaal weg te doen...

Afgelopen week 2 keer lekgerden, beide keren doordat ik ergens flinke steen meepakte en stootlek had.
Mmm oke, ik heb altijd biba en rij ook nooit lek, ook niet stootlek..kan me dat met een racefiets eigenlijk ook niet voorstellen...voor gravel lijkt het mij wel een voordeel.
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 7 juni 2019 @ 13:30:35 #123
14928 ddx
pi_187304841
Tja ik rij ook niet zo vaak lek, maar soms heb je gewoon ff pech.
Vorige week industrieterein waar wat bouwgrind lag dus eigenlijk ook gravel zegmaar.
Hoorde opeens pang steen wegschieten onder achterband en paar seconde later reed ik op velg.

En op racefiets is gravelpaadjes meepakken soms ook best leuk en gaat prima mits het niet diep zand is.
Maar comfort is ook een groot voordeel.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 13:33:39 #124
14928 ddx
pi_187304873
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 13:25 schreef MarcoD het volgende:
Hoewel ik ook weleens op een bepaalde velg/bandcombinatie heb gevloekt.. maar in alle jaren dat ik bandjes tubeless monteer eigenlijk maar 1 keer zon geval gehad en dat was een Shimano/vittoria combi.
Nox Citico is echt een ramp.
Ik monteer geen Schwalbe G-One meer, dan loop ik echt te vloeken.
Nu Challenge Gravel Grinders, maar ook dan gaat het nog niet heel makkelijk.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 13:38:48 #125
324053 Reljem
pi_187304922
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 13:09 schreef Tommeke het volgende:
Ik zat vorig jaar een kleine twee weken vlakbij Colmar. Schitterend gebied, zou er zo weer heen willen! Halverwege de Platzerwasel heb je een terras met lekkere taart.
Toevallig nog wat (Strava) routes voorradig?
  vrijdag 7 juni 2019 @ 13:49:17 #126
50772 RealBizkit666
pi_187305010
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 13:28 schreef ddx het volgende:

[..]

Geen stootlekken meer.
Zelfs op racefiets wil ik eigenlijk niet meer met binnenband rijden.
Het is dat ik nog wat wielsets heb staan en om die nou allemaal weg te doen...

Afgelopen week 2 keer lekgerden, beide keren doordat ik ergens flinke steen meepakte en stootlek had.

En meer comfort doordat je met lagere druk kan rijden.
Op racefiets zit op 4 bar vergeleken met 5bar met binnenband (25mm)
Conversiesetje kopen zoals deze: https://www.internet-bike(...)y-kit-21-mm-5-delig/ ;)
  vrijdag 7 juni 2019 @ 13:56:47 #127
14928 ddx
pi_187305065
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 13:49 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Conversiesetje kopen zoals deze: https://www.internet-bike(...)y-kit-21-mm-5-delig/ ;)
Ja allemaal spullen die handig zijn met tubeless compatible/ready velg.
Maar als je velgrand/band niet aan elkaar vast kan zetten/klikken (of hoe je dat ook noemt) ga je niet alle voordelen halen.
En loop je risico dat je bij echt lek/leegloper alle vloeistof eruit komt via de zijkant.

Bij echte tubeless velgen kan je alle luch eruit laten en blijft band gewoon vast zitten.
Gaatje dichten met plug, ompompen en weer verder.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 14:12:03 #128
350432 Patroon
pi_187305205
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 13:56 schreef ddx het volgende:

[..]

Ja allemaal spullen die handig zijn met tubeless compatible/ready velg.
Maar als je velgrand/band niet aan elkaar vast kan zetten/klikken (of hoe je dat ook noemt) ga je niet alle voordelen halen.
En loop je risico dat je bij echt lek/leegloper alle vloeistof eruit komt via de zijkant.

Bij echte tubeless velgen kan je alle luch eruit laten en blijft band gewoon vast zitten.
Gaatje dichten met plug, ompompen en weer verder.
Ik ga eens even kijken. Eerst die trip met 28mm racebandjes rijden en dan kan ik altijd nog die G-one banden kopen die tubeless ready zijn.

https://www.mantel.com/sc(...)ZFtdPTE1I3N0YXJ0MTM=
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 7 juni 2019 @ 14:31:17 #129
14928 ddx
pi_187305405
Ik heb deze op m'n gravel fiets :

https://www.futurumshop.n(...)nd-zwart-zwart.phtml
  vrijdag 7 juni 2019 @ 14:40:03 #130
350432 Patroon
pi_187305497
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 14:31 schreef ddx het volgende:
Ik heb deze op m'n gravel fiets :

https://www.futurumshop.n(...)nd-zwart-zwart.phtml
Ook gaaf, hoe is die op de gewone weg? En heb je dan een 33 of 38? De Schwalbe G-one schijnt nogal snel te slijten.
Maar ik kan 't mis hebben...
UnibetUnibet
  vrijdag 7 juni 2019 @ 15:18:08 #131
14928 ddx
pi_187305917
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 14:40 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ook gaaf, hoe is die op de gewone weg? En heb je dan een 33 of 38? De Schwalbe G-one schijnt nogal snel te slijten.
Ik heb 42 voor en 38 achter. (meer omdat ik dacht 2x 42 te monteren maar dat liep achter direct aan)
Rijd prima op de weg en net wat meer noppen aan zijkant als je onverhard gaat.
Slijtage ontkom je niet aan als er wat van noppen op zit, verschilt niet heel veel van de g-one.
Uiteindelijk kan je wel lang rijden maar op bepaald moment heb je geen nopjes meer dus voor onverhard moet je dan eigenlijk wat eerder vervangen.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 15:20:34 #132
188813 de_boswachter
VIESDIK
pi_187305943
Sta op de Vaalserberg bij de Hammer Series. Taco van der Hoorn van Lotto NL puft als een oud wijf na de 2e keer de berg op te hebben gereden en moet er vanaf :')
Kan er he-le-maal niets van.
U MAD?
  vrijdag 7 juni 2019 @ 15:49:16 #133
50772 RealBizkit666
pi_187306363
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 15:20 schreef de_boswachter het volgende:
Sta op de Vaalserberg bij de Hammer Series. Taco van der Hoorn van Lotto NL puft als een oud wijf na de 2e keer de berg op te hebben gereden en moet er vanaf :')
Kan er he-le-maal niets van.
Als hij dan de volgende keer langzaam langs komt, kijk dan meteen eens even goed voor welk team dat hij rijdt. :')
  vrijdag 7 juni 2019 @ 15:55:39 #134
139816 Tommeke
Hoi.
pi_187306471
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 13:38 schreef Reljem het volgende:

[..]

Toevallig nog wat (Strava) routes voorradig?
Jawel, maar wel allemaal vanaf de oostkant hè? Heb geen gekke dingen gedaan, vooral de bekende klimmen gepakt.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 15:56:41 #135
139816 Tommeke
Hoi.
pi_187306489
Ik ben nu in Verona trouwens en net ff binnengelopen bij Chesini. Die maken custom frames en ‘t is pure porno :9
  vrijdag 7 juni 2019 @ 16:00:43 #136
11342 Z
pi_187306554
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 15:56 schreef Tommeke het volgende:
Ik ben nu in Verona trouwens en net ff binnengelopen bij Chesini. Die maken custom frames en ‘t is pure porno :9
Vriend van me heeft deze besteld (andere kleur):
https://www.chesini.it/eng/bikes/gran-premio-fatta

Gaat wel op z'n Italiaans. Geen enkel zicht op wanneer het frame klaar is.
Aldus.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 16:35:04 #137
188813 de_boswachter
VIESDIK
pi_187307024
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 15:49 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Als hij dan de volgende keer langzaam langs komt, kijk dan meteen eens even goed voor welk team dat hij rijdt. :')
Je weet toch wat ik bedoel :) Teams wisselen vaker van sponsor dan jij van onderbroek.
U MAD?
  vrijdag 7 juni 2019 @ 16:54:47 #138
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187307294
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 15:20 schreef de_boswachter het volgende:
Sta op de Vaalserberg bij de Hammer Series. Taco van der Hoorn van Lotto NL puft als een oud wijf na de 2e keer de berg op te hebben gereden en moet er vanaf :')
Kan er he-le-maal niets van.
Die jongen rijdt op worldtour niveau en jij staat met je dikke pens vanaf de zijlijn te blaten op internet dat hij er niks van kan? Het wordt eens tijd dat je een beetje respect toont voor een sportmans.

Toetsenbordheld.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 17:16:20 #139
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187307611
Als ze de boswachter de Vaalserberg op laten rijden moeten ze een lier aan hem bevestigen anders is hij in 2025 nog niet boven.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 17:35:34 #140
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_187307847
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 15:20 schreef de_boswachter het volgende:
Sta op de Vaalserberg bij de Hammer Series. Taco van der Hoorn van Lotto NL puft als een oud wijf na de 2e keer de berg op te hebben gereden en moet er vanaf :')
Kan er he-le-maal niets van.
:') kortzichtig
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
Speel mee met Lucky Day en win!Speel mee met Lucky Day en win!
  vrijdag 7 juni 2019 @ 17:57:23 #141
139816 Tommeke
Hoi.
pi_187308125
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 17:16 schreef kaasplankje het volgende:
Als ze de boswachter de Vaalserberg op laten rijden moeten ze een lier aan hem bevestigen anders is hij in 2025 nog niet boven.
_O- _O-
  vrijdag 7 juni 2019 @ 17:58:28 #142
139816 Tommeke
Hoi.
pi_187308142
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 16:00 schreef Z het volgende:

[..]

Vriend van me heeft deze besteld (andere kleur):
https://www.chesini.it/eng/bikes/gran-premio-fatta

Gaat wel op z'n Italiaans. Geen enkel zicht op wanneer het frame klaar is.
Gaaf! Ze zitten midden in een verhuizing en verontschuldigden zich wel 3 keer voor de rommel :D

Ze vertelden dat ze veel in Nederland verkochten trouwens.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 18:59:28 #143
130803 Gripper
Get a grip
pi_187308943
Bellisima Tommeke! Grande! Domani Corsa?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 7 juni 2019 @ 19:13:57 #144
188813 de_boswachter
VIESDIK
pi_187309168
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 16:54 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Die jongen rijdt op worldtour niveau en jij staat met je dikke pens vanaf de zijlijn te blaten op internet dat hij er niks van kan? Het wordt eens tijd dat je een beetje respect toont voor een sportmans.

Toetsenbordheld.
@Wereldgozer
U MAD?
  vrijdag 7 juni 2019 @ 19:14:26 #145
188813 de_boswachter
VIESDIK
pi_187309180
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 17:35 schreef Rodgrod het volgende:

[..]

:') kortzichtig
Nee helemaal niet. Heeft gewoon de klasse en het niveau niet, klaar.
U MAD?
  vrijdag 7 juni 2019 @ 19:35:40 #146
139816 Tommeke
Hoi.
pi_187309622
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 18:59 schreef Gripper het volgende:
Bellisima Tommeke! Grande! Domani Corsa?
No, domenica!
  vrijdag 7 juni 2019 @ 22:26:46 #147
350432 Patroon
pi_187312699
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 16:54 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Die jongen rijdt op worldtour niveau en jij staat met je dikke pens vanaf de zijlijn te blaten op internet dat hij er niks van kan? Het wordt eens tijd dat je een beetje respect toont voor een sportmans.

Toetsenbordheld.
Amen
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 7 juni 2019 @ 23:15:45 #148
475083 Lospedrosa
$
pi_187313562
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 16:54 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Die jongen rijdt op worldtour niveau en jij staat met je dikke pens vanaf de zijlijn te blaten op internet dat hij er niks van kan? Het wordt eens tijd dat je een beetje respect toont voor een sportmans.

Toetsenbordheld.
Dit mag in Nederland vaker gezegd worden!
Totaal geen respect voor de eigen sporters.
Vakman pur sang
  vrijdag 7 juni 2019 @ 23:21:13 #149
139816 Tommeke
Hoi.
pi_187313622
Ja! #teamkaas

Je moet eens voor de grap een stukje meefietsen met een prof. Of desnoods een elite zonder contract, die fietsen al zo hard!
  zaterdag 8 juni 2019 @ 07:37:29 #150
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187315993
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 16:00 schreef Z het volgende:

[..]

Vriend van me heeft deze besteld (andere kleur):
https://www.chesini.it/eng/bikes/gran-premio-fatta

Gaat wel op z'n Italiaans. Geen enkel zicht op wanneer het frame klaar is.
Wat een toffe fietsen man, ik vind die stadfietsen ook erg mooi allemaal.



_O_
Speel mee met Lucky Day en win!Speel mee met Lucky Day en win!
  zaterdag 8 juni 2019 @ 08:05:19 #151
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187316100
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 23:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dit mag in Nederland vaker gezegd worden!
Totaal geen respect voor de eigen sporters.
Ja en totaal geen besef van wat presteren op wereldtopniveau betekent, en wat het voorstelt om dat niet 1x maar te blijven doen. Alsof het zo makkelijk is om alles uit jezelf te halen week na week jaar na jaar. Mensen roepen maar vanalles maar ze snappen er helemaal niks van. Hier op het wielrennentopic zit het vol met die idioten ik word er echt niet goed van als ik de comments van die sukkels lees.
  zaterdag 8 juni 2019 @ 09:10:12 #152
130803 Gripper
Get a grip
pi_187316444
:D kaas

Ze vinden zichzelf vooral helemaal geweldig met al dat “......genot” en broekje uit en meer van die oneliners.

Terwijl ze met een bak koud shoarmavlees en lauw pils op de bank zitten te vegeteren en kijken hoe topatleten wél het uiterste uit zichzelf halen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zaterdag 8 juni 2019 @ 11:48:38 #153
139816 Tommeke
Hoi.
pi_187317946
Tsjah, en die atleten die zo worden afgezeken blijken in persoon vaak hele aardige gasten / chicks!

Ik word persoonlijk heel treurig van Twitter. Allemaal van die toetsenbordhelden die vanuit hun zolderkamertje meningen spuien en sporters/politici whatever af te zeiken of tot de orde te roepen.
  zaterdag 8 juni 2019 @ 11:50:26 #154
139816 Tommeke
Hoi.
pi_187317965
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 09:10 schreef Gripper het volgende:
Terwijl ze met een bak koud shoarmavlees en lauw pils op de bank zitten te vegeteren en kijken hoe topatleten wél het uiterste uit zichzelf halen.
Daar is het hele eieren eten. Afgunst, omdat ze zelf te weinig karakter hebben om alles uit zichzelf te halen. Is niet erg, maar jaloers zijn en dan maar zeiken is gewoon sneu.
  zaterdag 8 juni 2019 @ 12:21:09 #155
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_187318325
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 15:20 schreef de_boswachter het volgende:
Sta op de Vaalserberg bij de Hammer Series. Taco van der Hoorn van Lotto NL puft als een oud wijf na de 2e keer de berg op te hebben gereden en moet er vanaf :')
Kan er he-le-maal niets van.
Is dus duidelijk geen Winner Taco.
Eerder een Cornetto gezien zijn achternaam.
pindazakje
  zaterdag 8 juni 2019 @ 12:45:10 #156
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187318642
Gelukkig zijn er ook nog kwaliteitsusers op het forum zoals Hyundai.
  zaterdag 8 juni 2019 @ 15:02:21 #157
188813 de_boswachter
VIESDIK
pi_187320288
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 23:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dit mag in Nederland vaker gezegd worden!
Totaal geen respect voor de eigen sporters.
Wat een onzin zeg. Weet je wat het probleem is met jou, een aantal users in dit topic en in Nederland in het algemeen? Wanneer er een Nederlands vlaggetje achter een willekeurige sporter staat dan is het hosanna en mag je niets negatiefs over zeggen. De blinde massa die als lemmingen maar wat roept valt over elkaar heen als iemand anders iets negatiefs zegt over een Nederlandse sporter. Voorbeelden te over.

Ik constateer gisteren dat die renner er geen hout van kon. Ik was daar, nam me de moeite om te gaan kijken. Jij en nog een paar andere mongolen in dit topic verwijten mij dat ik negatief ben maar roepen gewoon zelf ook maar wat. Vanachter jullie PC of telefoon, zonder ook maar te weten waar het over gaat. Jullie hebben die renner niet eens gezien op TV, hoe kun je dan reageren? Heb je hem uberhaupt al
eens zien fietsen? De pot verwijt de ketel in dit geval. Kijk eerst maar eens naar jullie zelf, fanboys. De 2019 statistieken geven mij in ieder geval gelijk:

https://www.procyclingstats.com/rider/taco-van-der-hoorn

Groetjes.
U MAD?
  zaterdag 8 juni 2019 @ 15:05:29 #158
188813 de_boswachter
VIESDIK
pi_187320327
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 11:48 schreef Tommeke het volgende:
Tsjah, en die atleten die zo worden afgezeken blijken in persoon vaak hele aardige gasten / chicks!
En hier zakt me al helemaal de broek van af, want wat heeft dat met het leveren van topprestaties te maken?
U MAD?
  zaterdag 8 juni 2019 @ 15:27:45 #159
50772 RealBizkit666
pi_187320601
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 15:02 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. Weet je wat het probleem is met jou, een aantal users in dit topic en in Nederland in het algemeen? Wanneer er een Nederlands vlaggetje achter een willekeurige sporter staat dan is het hosanna en mag je niets negatiefs over zeggen. De blinde massa die als lemmingen maar wat roept valt over elkaar heen als iemand anders iets negatiefs zegt over een Nederlandse sporter. Voorbeelden te over.

Ik constateer gisteren dat die renner er geen hout van kon. Ik was daar, nam me de moeite om te gaan kijken. Jij en nog een paar andere mongolen in dit topic verwijten mij dat ik negatief ben maar roepen gewoon zelf ook maar wat. Vanachter jullie PC of telefoon, zonder ook maar te weten waar het over gaat. Jullie hebben die renner niet eens gezien op TV, hoe kun je dan reageren? Heb je hem uberhaupt al
eens zien fietsen? De pot verwijt de ketel in dit geval. Kijk eerst maar eens naar jullie zelf, fanboys. De 2019 statistieken geven mij in ieder geval gelijk:

https://www.procyclingstats.com/rider/taco-van-der-hoorn

Groetjes.
Hoeveel wielerwedstrijden heb jij al op pro tour of world tour niveau gewonnen dan?

Dat hij dit jaar wellicht iets slechter presteert dan de vorige 2 jaar maakt hem geen slechte renner. Ja, wellicht in verhouding met andere grootheden. Maar gezien zijn prestaties van 2018 en 2017 is hij zeker gewoon een goede renner... Geen toprenner, gewoon een goede renner die genoeg werk kan verzetten voor de rest van het team. Je weet eigenlijk helemaal niet hoeveel kopwerk dat hij al gedaan had toen je hem zag. En wellicht heeft hij nu dus ook een andere rol bij Jumbo-Visma dan bij Roompot.

Maar jij weet blijkbaar alle ins en out over zijn wel en wee. Top. :)
  zaterdag 8 juni 2019 @ 15:37:00 #160
11342 Z
pi_187320717
Hij fietste laatst anders (met Tony Martin) het hele peleton op een hoop in Duinkerken. Vooral in de laatste etappe. Mooie koers was dat. Heel mooi in beeld gebracht ook.
Aldus.
UnibetSpeel mee met Lucky Day en win!
  zaterdag 8 juni 2019 @ 16:09:26 #161
139816 Tommeke
Hoi.
pi_187321238
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 15:05 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

En hier zakt me al helemaal de broek van af, want wat heeft dat met het leveren van topprestaties te maken?
Ik doel op twitterhelden die vanachter hun PC sporters helemaal in tweeën zagen. Zou je dat ook doen als je diegene in persoon kende?
  zaterdag 8 juni 2019 @ 16:53:24 #162
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187321843
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 15:02 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. Weet je wat het probleem is met jou, een aantal users in dit topic en in Nederland in het algemeen? Wanneer er een Nederlands vlaggetje achter een willekeurige sporter staat dan is het hosanna en mag je niets negatiefs over zeggen. De blinde massa die als lemmingen maar wat roept valt over elkaar heen als iemand anders iets negatiefs zegt over een Nederlandse sporter. Voorbeelden te over.

Ik constateer gisteren dat die renner er geen hout van kon. Ik was daar, nam me de moeite om te gaan kijken. Jij en nog een paar andere mongolen in dit topic verwijten mij dat ik negatief ben maar roepen gewoon zelf ook maar wat. Vanachter jullie PC of telefoon, zonder ook maar te weten waar het over gaat. Jullie hebben die renner niet eens gezien op TV, hoe kun je dan reageren? Heb je hem uberhaupt al
eens zien fietsen? De pot verwijt de ketel in dit geval. Kijk eerst maar eens naar jullie zelf, fanboys. De 2019 statistieken geven mij in ieder geval gelijk:

https://www.procyclingstats.com/rider/taco-van-der-hoorn

Groetjes.
Dat is precies het enige waar jullie naar kijken, PCS. Maar houd jezelf vooral voor dat je een kenner bent. En ga maar lekker ergens anders iedereen voor mongool uitmaken met je scorebordjournalistiek. :W
  zaterdag 8 juni 2019 @ 17:27:29 #163
392242 KolonelBroodje
pi_187322358
En dan ook nog al die poultjes in dat soort topics. Is er net een finish geweest lees je tig keer "oh die heeft geen punten gepakt" en "oh die wel!" :')
  zaterdag 8 juni 2019 @ 17:34:10 #164
188813 de_boswachter
VIESDIK
pi_187322453
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 16:09 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik doel op twitterhelden die vanachter hun PC sporters helemaal in tweeën zagen. Zou je dat ook doen als je diegene in persoon kende?
Geen idee, ik heb geen Twitter.
U MAD?
  zaterdag 8 juni 2019 @ 17:49:56 #165
188813 de_boswachter
VIESDIK
pi_187322691
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 16:53 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat is precies het enige waar jullie naar kijken, PCS. Maar houd jezelf vooral voor dat je een kenner bent. En ga maar lekker ergens anders iedereen voor mongool uitmaken met je scorebordjournalistiek. :W
En alweer flink wat aannames. Heb nergens gezegd dat ik een kenner ben. In dit topic is commentaar op Nederlandse sporters (wielrenner in dit geval) schijnbaar niet toegestaan want dan worden mensen woest. Raar en bovenal wenkbrauwfronsend om te zien. Vooral de redenaties om andere forumgebruikers die de sport totaal anders volgen dan jullie tot de grond toe af te branden. Want je kan alleen wielerkenner of liefhebber zijn als je het op jullie manier doet _O-

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 17:27 schreef KolonelBroodje het volgende:
En dan ook nog al die poultjes in dat soort topics. Is er net een finish geweest lees je tig keer "oh die heeft geen punten gepakt" en "oh die wel!" :')
Dit soort mafklappers :D
U MAD?
  zaterdag 8 juni 2019 @ 17:51:24 #166
350432 Patroon
pi_187322705
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 17:49 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

En alweer flink wat aannames. Heb nergens gezegd dat ik een kenner ben. In dit topic is commentaar op Nederlandse sporters schijnbaar niet toegestaan want dan worden mensen woest. Raar en bovenal wenkbrauwfronsend om te zien. Vooral de redenaties om andere forumgebruikers die de sport totaal anders volgen dan jullie tot de grond toe af te branden. Want je kan alleen wielerkenner of liefhebber zijn als je het op jullie manier doet _O-
Dit topic gaat meer over ons eigen recreatieve fietsen, dan over profs. Dus beter ga je ff ergens anders lopen janken.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zaterdag 8 juni 2019 @ 17:53:00 #167
188813 de_boswachter
VIESDIK
pi_187322723
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 17:51 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dit topic gaat meer over ons eigen recreatieve fietsen, dan over profs. Dus beter ga je ff ergens anders lopen janken.
Ik zet een post over profwielrennen in een verkeerd topic (dit dus) en vervolgens valt het halve topic over elkaar om te reageren. Gek hé dat ik dan reageer?
U MAD?
  zaterdag 8 juni 2019 @ 17:58:30 #168
454791 Najieto
FOK!
pi_187322784
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 17:53 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ik zet een post over profwielrennen in een verkeerd topic (dit dus) en vervolgens valt het halve topic over elkaar om te reageren. Gek hé dat ik dan reageer?
Je komt hier bewust trollen en dan janken dat je aangevallen wordt..
  zaterdag 8 juni 2019 @ 18:00:22 #169
188813 de_boswachter
VIESDIK
pi_187322805
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 09:10 schreef Gripper het volgende:
Terwijl ze met een bak koud shoarmavlees en lauw pils op de bank zitten te vegeteren en kijken hoe topatleten wél het uiterste uit zichzelf halen.
Dus omdat jij je met je ietwat te dikke lichaam in een ietwat te strak pakje van een wielerteam propt en op een fiets van ¤ 850- gaat zitten om elke week éénmaal een rondje van 40 KM op Strava te zetten (ik doe gewoon ook wat aannames, net als jij dat ook doet) mag jij wel iets vinden over het profwielrennen en mensen die dat niet doen niet. Dat jij je energie privé haalt uit het op een fiets zitten en ik dat uit andere dingen haal maakt je geen 'grotere' wielrenfan of sportliefhebber dan dat ik dat ben.
U MAD?
  zaterdag 8 juni 2019 @ 18:02:18 #170
188813 de_boswachter
VIESDIK
pi_187322824
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 17:58 schreef Najieto het volgende:

[..]

Je komt hier bewust trollen en dan janken dat je aangevallen wordt..
Ja tuurlijk joh, dan is het ineens trollen....... volgens mij reageer ik fatsoenlijk en niet d.m.v.
drie woorden of een plaatje. Dat we het niet eens zijn prima, maar een aantal users hier is geen haar beter dan de verwijten die ze naar andere users op dit forum maken.
U MAD?
Speel mee met Lucky Day en win!Unibet
  zaterdag 8 juni 2019 @ 19:14:55 #171
475083 Lospedrosa
$
pi_187323932
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 15:02 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. Weet je wat het probleem is met jou, een aantal users in dit topic en in Nederland in het algemeen? Wanneer er een Nederlands vlaggetje achter een willekeurige sporter staat dan is het hosanna en mag je niets negatiefs over zeggen. De blinde massa die als lemmingen maar wat roept valt over elkaar heen als iemand anders iets negatiefs zegt over een Nederlandse sporter. Voorbeelden te over.

Ik constateer gisteren dat die renner er geen hout van kon. Ik was daar, nam me de moeite om te gaan kijken. Jij en nog een paar andere mongolen in dit topic verwijten mij dat ik negatief ben maar roepen gewoon zelf ook maar wat. Vanachter jullie PC of telefoon, zonder ook maar te weten waar het over gaat. Jullie hebben die renner niet eens gezien op TV, hoe kun je dan reageren? Heb je hem uberhaupt al
eens zien fietsen? De pot verwijt de ketel in dit geval. Kijk eerst maar eens naar jullie zelf, fanboys. De 2019 statistieken geven mij in ieder geval gelijk:

https://www.procyclingstats.com/rider/taco-van-der-hoorn

Groetjes.
Jij ziet langs de kant vd weg een World Tour renner inkakken op een heuvel en zegt dat hij er “absoluut helemaal niets van bakt”.

Ik zou dat niet doen. Zoiets zeggen alleen zwakkelingen.
Vakman pur sang
  zaterdag 8 juni 2019 @ 21:44:17 #172
139816 Tommeke
Hoi.
pi_187326912
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 17:34 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Geen idee, ik heb geen Twitter.
Ben jij trouwens niet die DJ? :?
  zaterdag 8 juni 2019 @ 21:47:46 #173
188813 de_boswachter
VIESDIK
pi_187326968
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 21:44 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ben jij trouwens niet die DJ? :?
Dit posten:

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 11:48 schreef Tommeke het volgende:
Ik word persoonlijk heel treurig van Twitter. Allemaal van die toetsenbordhelden die vanuit hun zolderkamertje meningen spuien
En dan zelf met dit soort shit komen :')
U MAD?
  zaterdag 8 juni 2019 @ 22:04:05 #174
139816 Tommeke
Hoi.
pi_187327248
Ik spui geen mening toch??
  zaterdag 8 juni 2019 @ 22:34:15 #175
264919 Stoffa
Enter your phone number here
pi_187327862
Luister eens boswachtert: Als jij nou gewoon je excuses aanbiedt voor die eerdere opmerking van je dan laten we het verder rusten, ok?
  zaterdag 8 juni 2019 @ 22:41:51 #176
279824 Mansjester
City>United
pi_187327992
Waarom happen jullie zo makkelijk op boswachter :D
  zaterdag 8 juni 2019 @ 22:44:17 #177
264919 Stoffa
Enter your phone number here
pi_187328037
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 22:41 schreef Mansjester het volgende:
Waarom happen jullie zo makkelijk op boswachter :D
Hij zei iets over een World Tour renner en dat vinden we niks.
  zondag 9 juni 2019 @ 00:51:31 #178
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187330324
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 18:00 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Dus omdat jij je met je ietwat te dikke lichaam in een ietwat te strak pakje van een wielerteam propt en op een fiets van ¤ 850- gaat zitten om elke week éénmaal een rondje van 40 KM op Strava te zetten (ik doe gewoon ook wat aannames, net als jij dat ook doet) mag jij wel iets vinden over het profwielrennen en mensen die dat niet doen niet. Dat jij je energie privé haalt uit het op een fiets zitten en ik dat uit andere dingen haal maakt je geen 'grotere' wielrenfan of sportliefhebber dan dat ik dat ben.
3000 euro maar verder heb je gelijk :'(
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 9 juni 2019 @ 00:51:55 #179
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187330331
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 22:41 schreef Mansjester het volgende:
Waarom happen jullie zo makkelijk op boswachter :D
:’)

Niet weten dat hij hapt op ons getrol
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 9 juni 2019 @ 06:34:12 #180
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187331622
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 22:44 schreef Stoffa het volgende:

[..]

Hij zei iets over een World Tour renner en dat vinden we niks.
Precies, frikandellen in je mond stoppen en dan zeggen dat een renner geen klasse heeft hahaha.
De enige die er niks van kan is de boswachter zelf natuurlijk.
Speel mee met Lucky Day en win!Speel mee met Lucky Day en win!
  zondag 9 juni 2019 @ 06:59:22 #181
176972 DeLoet
pi_187331648
Zo naar Limburg! Hoop dat ik fatsoenlijk boven kom met 36-28 als lichtste versnelling. Vorige keren kon ik nog 34-34
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  zondag 9 juni 2019 @ 08:18:47 #182
188813 de_boswachter
VIESDIK
pi_187331804
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 06:34 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Precies, frikandellen in je mond stoppen en dan zeggen dat een renner geen klasse heeft hahaha.
De enige die er niks van kan is de boswachter zelf natuurlijk.
En Taco. Die is echt ondergrens slecht.
U MAD?
  zondag 9 juni 2019 @ 08:20:21 #183
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187331812
Blij dat wielrennen weer wat meer exposure krijgt :)

Mountainbikeweekend hier, benen zijn niet fris na een rondje met een volle kater.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zondag 9 juni 2019 @ 09:31:01 #184
50772 RealBizkit666
pi_187332155
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 06:59 schreef DeLoet het volgende:
Zo naar Limburg! Hoop dat ik fatsoenlijk boven kom met 36-28 als lichtste versnelling. Vorige keren kon ik nog 34-34
Zolang je de boswachter niet tegen komt die je de grond in kan boren moet dat zeker lukken. :)

Wat voor een route ga je fietsen?
  zondag 9 juni 2019 @ 10:00:46 #185
168823 the_critic
pi_187332362
Voetbalfans... Die leven in een wereld waarin 33 mensen de 3 podiumplekken winnen.
Bij wielrennen staan er maar 3, bij de eerste 3
everyone's a critic...
even you ! !
  zondag 9 juni 2019 @ 10:18:40 #186
350432 Patroon
pi_187332524
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 10:00 schreef the_critic het volgende:
Voetbalfans... Die leven in een wereld waarin 33 mensen de 3 podiumplekken winnen.
Bij wielrennen staan er maar 3, bij de eerste 3
Ook wel wat onzin natuurlijk. Je doet het met wielrennen ook in een team. Zonder knechten zal een sprinter niet zo makkelijk winnen. Zijn gewoon 2 totaal verschillende sporten en niet te vergelijken. Bij voetbal is prof worden weer veel moeilijker, de concurrentie is veel groter
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 9 juni 2019 @ 13:28:30 #187
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187334542
Ik was vanmorgen aan het trainen toen stond er een hele dikke man langs de weg en die zei dat ik totaal geen klasse had en er niets van kon.
  zondag 9 juni 2019 @ 14:39:42 #188
139816 Tommeke
Hoi.
pi_187335459
Ik fietste vanochtend naast iemand die echt ontzettend lelijk op z’n fiets zat. Echt lelijk. Maar hij heeft ooit wel eens podium gereden in de Tour :D
  zondag 9 juni 2019 @ 14:58:03 #189
168823 the_critic
pi_187335680
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 10:18 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ook wel wat onzin natuurlijk. Je doet het met wielrennen ook in een team. Zonder knechten zal een sprinter niet zo makkelijk winnen. Zijn gewoon 2 totaal verschillende sporten en niet te vergelijken. Bij voetbal is prof worden weer veel moeilijker, de concurrentie is veel groter
Dat bedoel ik ook... Zonder knechten en waterdragers geen winnende kopman.
De Chinees van giant 'the breakaway killer' nooit in beeld in de finales, maar gouden knecht
everyone's a critic...
even you ! !
  zondag 9 juni 2019 @ 15:05:50 #190
350432 Patroon
pi_187335769
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 14:58 schreef the_critic het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook... Zonder knechten en waterdragers geen winnende kopman.
De Chinees van giant 'the breakaway killer' nooit in beeld in de finales, maar gouden knecht
Oja...nu ik het voor de 2e keer lees vat ik hem :P Sorry het was nog vroeg ;)
Maar ik kan 't mis hebben...
Speel mee met Lucky Day en win!Speel mee met Lucky Day en win!
  zondag 9 juni 2019 @ 15:47:32 #191
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187336277
Bel de krant.

Ik heb vandaag gefietst
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 9 juni 2019 @ 15:48:09 #192
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187336287
Zit er aan te denken om me in te schrijven voor een limburgse klassieker. Kan ik gescout worden door de boswachter _O_
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 9 juni 2019 @ 15:55:15 #193
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_187336374
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 14:39 schreef Tommeke het volgende:
Ik fietste vanochtend naast iemand die echt ontzettend lelijk op z’n fiets zat. Echt lelijk. Maar hij heeft ooit wel eens podium gereden in de Tour :D
Steven Rooks genot.
  zondag 9 juni 2019 @ 15:58:24 #194
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_187336436
Morgen stukje fietsen nabij het Garda-meer. Iemand recent nog ervaring met de Monte Baldo? Ik heb begrepen dat de laatste 2? km gemiddeld 18% zijn. -O-
  zondag 9 juni 2019 @ 16:09:21 #195
168823 the_critic
pi_187336604
quote:
11s.gif Op zondag 9 juni 2019 15:58 schreef Zwansen het volgende:
Morgen stukje fietsen nabij het Garda-meer. Iemand recent nog ervaring met de Monte Baldo? Ik heb begrepen dat de laatste 2? km gemiddeld 18% zijn. -O-
continue denken.. slechter dan Taco kan het niet zijn... Maar de boswachter ziet het niet gelukkig
everyone's a critic...
even you ! !
  zondag 9 juni 2019 @ 16:46:29 #196
-1 #ANONIEM
pi_187337140


[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2019 17:34:08 ]
  zondag 9 juni 2019 @ 17:19:43 #197
139816 Tommeke
Hoi.
pi_187337560
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 15:55 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Steven Rooks genot.
Nee, Escartin haha.
  zondag 9 juni 2019 @ 17:54:45 #198
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_187338052
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 17:19 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Nee, Escartin haha.
Vet! Herkende je hem? Hoe fietst die gast tegenwoordig? Zal wel 50+ zijn neem ik aan.
  zondag 9 juni 2019 @ 17:57:48 #199
139816 Tommeke
Hoi.
pi_187338085
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 17:54 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Vet! Herkende je hem? Hoe fietst die gast tegenwoordig? Zal wel 50+ zijn neem ik aan.
Jep! Ik deed mee aan een cyclo en hij was er ook. Hij fietste wel makkelijk hoor en ziet er ook fit uit, maar hij zit nog steeds lelijk op de fiets :D

Na afloop zag ik ‘m nog met een biertje. Cipo, Savoldelli, Mazolleni en Gotti waren er ook. Die Savoldelli is ook naast de fiets echt zo’n gesoigneerde Italiaan.
  zondag 9 juni 2019 @ 18:16:26 #200
350432 Patroon
pi_187338301
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 17:57 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Jep! Ik deed mee aan een cyclo en hij was er ook. Hij fietste wel makkelijk hoor en ziet er ook fit uit, maar hij zit nog steeds lelijk op de fiets :D

Na afloop zag ik ‘m nog met een biertje. Cipo, Savoldelli, Mazolleni en Gotti waren er ook. Die Savoldelli is ook naast de fiets echt zo’n gesoigneerde Italiaan.
Lol dan noem je ook wat namen bij elkaar :P
Maar ik kan 't mis hebben...
Speel mee met Lucky Day en win!Unibet
  zondag 9 juni 2019 @ 18:29:29 #201
168823 the_critic
pi_187338475
Squadra Ferrari..
everyone's a critic...
even you ! !
  zondag 9 juni 2019 @ 19:00:11 #202
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187338851
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 17:57 schreef Tommeke het volgende:
Cipo, Savoldelli, Mazolleni en Gotti waren er ook.
_O_
  zondag 9 juni 2019 @ 19:01:42 #203
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_187338865
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 17:57 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Jep! Ik deed mee aan een cyclo en hij was er ook. Hij fietste wel makkelijk hoor en ziet er ook fit uit, maar hij zit nog steeds lelijk op de fiets :D

Na afloop zag ik ‘m nog met een biertje. Cipo, Savoldelli, Mazolleni en Gotti waren er ook. Die Savoldelli is ook naast de fiets echt zo’n gesoigneerde Italiaan.
Gaaf, mooie cyclo?
.
  zondag 9 juni 2019 @ 19:12:41 #204
139816 Tommeke
Hoi.
pi_187338989
Ja, dikke aanrader joh! Erg goed georganiseerd, mooie route (niet belachelijk zwaar) en na afloop een dik bord risotto, meloen met ham, broodje ham en een biertje. Ravitaillering was ook erg goed.

Verona zelf is ook de moeite waard. Mooie en leuke stad! En Italianen zijn veel leuker dan Fransen.
  zondag 9 juni 2019 @ 19:13:15 #205
139816 Tommeke
Hoi.
pi_187338994
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 18:29 schreef the_critic het volgende:
Squadra Ferrari..
Dacht ik ja 😅
  zondag 9 juni 2019 @ 19:59:39 #206
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_187339697
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 19:12 schreef Tommeke het volgende:
Ja, dikke aanrader joh! Erg goed georganiseerd, mooie route (niet belachelijk zwaar) en na afloop een dik bord risotto, meloen met ham, broodje ham en een biertje. Ravitaillering was ook erg goed.

Verona zelf is ook de moeite waard. Mooie en leuke stad! En Italianen zijn veel leuker dan Fransen.
Klinkt goed ^O^
.
  zondag 9 juni 2019 @ 20:37:41 #207
11342 Z
pi_187340643
Jumbo Visma wordt tweede in de Hammer series in Limburg. En staat eerste in de totale ranking.
Aldus.
  zondag 9 juni 2019 @ 20:43:13 #208
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_187340846
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 17:57 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Jep! Ik deed mee aan een cyclo en hij was er ook. Hij fietste wel makkelijk hoor en ziet er ook fit uit, maar hij zit nog steeds lelijk op de fiets :D

Na afloop zag ik ‘m nog met een biertje. Cipo, Savoldelli, Mazolleni en Gotti waren er ook. Die Savoldelli is ook naast de fiets echt zo’n gesoigneerde Italiaan.
_O-

Dat zijn een paar mannen bij elkaar hoor. En il Falco. _O_
  maandag 10 juni 2019 @ 19:10:27 #209
447656 RicoVV
pi_187357564
Boswachter wil gewoon even wat credits in de vorm van gevatte opmerkingen op het FOK forum... shit valt wat tegen..

Kijk als je op profs wilt zeiken dan moet je ook gewoon keihard bewijs hebben anders val je door de mand...

De laatste keer dat ik op de Vaalserberg stond reed gewoon de hele kopgroep tijdens de AGR de verkeerde kant op... stelletje prutsers dat het toch waren #sarcasme#

https://www.instagram.com/p/BwhFVBWolFX/?igshid=1n1dtqp7e9h93
  maandag 10 juni 2019 @ 23:16:53 #210
188813 de_boswachter
VIESDIK
pi_187363191
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:10 schreef RicoVV het volgende:
Boswachter wil gewoon even wat credits in de vorm van gevatte opmerkingen op het FOK forum... shit valt wat tegen..
Nog steeds boze mensen in dit topic zo te zien. Lol. En dat vanwege een opmerking over een wielrenner in de marge. Raar.
U MAD?
Speel mee met Lucky Day en win!Unibet
  dinsdag 11 juni 2019 @ 07:21:19 #211
447656 RicoVV
pi_187365695
Haha nee hoor ik ben nooit boos :-)
  dinsdag 11 juni 2019 @ 09:59:03 #212
350432 Patroon
pi_187366845
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:10 schreef RicoVV het volgende:
Boswachter wil gewoon even wat credits in de vorm van gevatte opmerkingen op het FOK forum... shit valt wat tegen..

Kijk als je op profs wilt zeiken dan moet je ook gewoon keihard bewijs hebben anders val je door de mand...

De laatste keer dat ik op de Vaalserberg stond reed gewoon de hele kopgroep tijdens de AGR de verkeerde kant op... stelletje prutsers dat het toch waren #sarcasme#

https://www.instagram.com/p/BwhFVBWolFX/?igshid=1n1dtqp7e9h93
Wat heeft het nou voor nut om dagen na zo'n discussie (die allang weer was gestopt en vergeten) nog eens op te reageren? Daarmee krijg je alleen maar weer dat zoiets doorgaat.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 11 juni 2019 @ 10:45:12 #213
-1 #ANONIEM
pi_187367232
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 09:59 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wat heeft het nou voor nut om dagen na zo'n discussie (die allang weer was gestopt en vergeten) nog eens op te reageren? Daarmee krijg je alleen maar weer dat zoiets doorgaat.
Hihi, doe je nu zelf ook :@
  dinsdag 11 juni 2019 @ 11:39:25 #214
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187367749
Ik wilde er eigenlijk graag nog even lekker op voortborduren.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 11:48:15 #215
130803 Gripper
Get a grip
pi_187367841
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 09:59 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wat heeft het nou voor nut om dagen na zo'n discussie (die allang weer was gestopt en vergeten) nog eens op te reageren? Daarmee krijg je alleen maar weer dat zoiets doorgaat.
Ja ik wilde ook nog reageren op zn aantijging dat ik me in mn te strakke pakje op de fiets hijs om 1x per week 40 km op strava te knallen. Maar was te druk met trainen en daarna dacht ik mêh.
*olie op t vuur* :P

Nee joh, optyfen met zulke mafkezen en gewoon negeren. Gaan ze vanzelf weer een ander subforum zoeken om te rellen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 11 juni 2019 @ 12:58:30 #216
350432 Patroon
pi_187368600
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 10:45 schreef MCH het volgende:

[..]

Hihi, doe je nu zelf ook :@
jij ook :D
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 11 juni 2019 @ 12:59:13 #217
350432 Patroon
pi_187368605
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 11:48 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ja ik wilde ook nog reageren op zn aantijging dat ik me in mn te strakke pakje op de fiets hijs om 1x per week 40 km op strava te knallen. Maar was te druk met trainen en daarna dacht ik mêh.
*olie op t vuur* :P

Nee joh, optyfen met zulke mafkezen en gewoon negeren. Gaan ze vanzelf weer een ander subforum zoeken om te rellen.
Waar precies had hij dan ongelijk? ~O>
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 11 juni 2019 @ 13:06:00 #218
14928 ddx
pi_187368700


Leuk gravelritje gisteren met Gripper.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 13:47:48 #219
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187369265
Moet hij daar nu lossen bij een paar op stadfietsen?
  dinsdag 11 juni 2019 @ 13:48:56 #220
14928 ddx
pi_187369282
Ja het is dat die niet op strava zitten, anders hadden die de kom gehad.
UnibetSpeel mee met Lucky Day en win!
  dinsdag 11 juni 2019 @ 15:33:07 #221
139816 Tommeke
Hoi.
pi_187370915
Leuk mannen!
  dinsdag 11 juni 2019 @ 16:09:43 #222
168823 the_critic
pi_187371637
Vandaag een spaak los gelopen in mijn wiel en vroeg me toen eigenlijk af... Hoe vervangen ze dat bij een tubeless velg, dus met dicht velgbed? Je kunt niet vanaf velg kant nippel doorsteken en vasthouden met schroevendraaier om grip te krijgen op nieuwe spaak..
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 11 juni 2019 @ 19:40:10 #223
545 dop
:copyright: dop
pi_187375278
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 16:09 schreef the_critic het volgende:
Vandaag een spaak los gelopen in mijn wiel en vroeg me toen eigenlijk af... Hoe vervangen ze dat bij een tubeless velg, dus met dicht velgbed? Je kunt niet vanaf velg kant nippel doorsteken en vasthouden met schroevendraaier om grip te krijgen op nieuwe spaak..
magneetje vanaf ventiel
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 11 juni 2019 @ 20:34:41 #224
14928 ddx
pi_187376365
Heeft niet direct met tubeless of niet te maken, fulcrum wielen zijn al tijden volledig dicht en daar krijg je idd magneetje bij geleverd.
En genoeg tubeless velgen waar tape echt nodig is ivm 'spaakgaten'
  dinsdag 11 juni 2019 @ 20:57:25 #225
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187376810
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 16:09 schreef the_critic het volgende:
Vandaag een spaak los gelopen in mijn wiel en vroeg me toen eigenlijk af... Hoe vervangen ze dat bij een tubeless velg, dus met dicht velgbed? Je kunt niet vanaf velg kant nippel doorsteken en vasthouden met schroevendraaier om grip te krijgen op nieuwe spaak..
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 22:57:05 #226
130803 Gripper
Get a grip
pi_187379685
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 12:59 schreef Patroon het volgende:

[..]

Waar precies had hij dan ongelijk? ~O>
Kom gravelracen dan, ik rij rondjes om je heen jongen!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 12 juni 2019 @ 08:52:45 #227
168823 the_critic
pi_187383406
quote:
Aha.. Nu heb ik er beeld bij.. Merci..
Benieuwd of de fietsenmaker netjes de band terug monteert met logo bij het ventiel haha
everyone's a critic...
even you ! !
  woensdag 12 juni 2019 @ 09:34:59 #228
350432 Patroon
pi_187383748
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 22:57 schreef Gripper het volgende:

[..]

Kom gravelracen dan, ik rij rondjes om je heen jongen!
Oja zoals bij Girona ik om jou heen reed :9
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 12 juni 2019 @ 11:31:32 #229
130803 Gripper
Get a grip
pi_187385059
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 09:34 schreef Patroon het volgende:

[..]

Oja zoals bij Girona ik om jou heen reed :9
Ja ok ok ok , maar het was ook zo mooi daar dat ik bij elke bocht even wilde kijken en foto's maken ;)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 12 juni 2019 @ 11:52:58 #230
350432 Patroon
pi_187385413
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 11:31 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ja ok ok ok , maar het was ook zo mooi daar dat ik bij elke bocht even wilde kijken en foto's maken ;)
ja die foto's zijn mooi gelukt! ^O^
Maar ik kan 't mis hebben...
Speel mee met Lucky Day en win!Speel mee met Lucky Day en win!
  woensdag 12 juni 2019 @ 20:16:12 #231
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187393904
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 09:34 schreef Patroon het volgende:

[..]

Oja zoals bij Girona ik om jou heen reed :9
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 22:57 schreef Gripper het volgende:

[..]

Kom gravelracen dan, ik rij rondjes om je heen jongen!
En wat nu als dhr. kaasplank een gravelmeet organiseert vanuit Rotterdam van 100/120km? Met 2 rondjes mtb parcours Oostvoornse Meer erin en een nog aan te maken segment op de Brielse Maasdijk van bijna 9km lang rechtdoor zonder kruising of stoplichten? Komen jullie dan ook? En bijvoorbeeld op zaterdag 31 aug 2019?
En wie komt er dan nog meer? Gravelbikes/CX of MTB?
oO/
  woensdag 12 juni 2019 @ 20:21:34 #232
350432 Patroon
pi_187394016
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 20:16 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

[..]

En wat nu als dhr. kaasplank een gravelmeet organiseert vanuit Rotterdam van 100/120km? Met 2 rondjes mtb parcours Oostvoornse Meer erin en een nog aan te maken segment op de Brielse Maasdijk van bijna 9km lang rechtdoor zonder kruising of stoplichten? Komen jullie dan ook? En bijvoorbeeld op zaterdag 31 aug 2019?
En wie komt er dan nog meer? Gravelbikes/CX of MTB?
oO/
Maar daar zit dan heulemoal geen berg in? -O-
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 12 juni 2019 @ 20:26:39 #233
545 dop
:copyright: dop
pi_187394105
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 20:16 schreef kaasplankje het volgende:

[..]


[..]

En wat nu als dhr. kaasplank een gravelmeet organiseert vanuit Rotterdam van 100/120km? Met 2 rondjes mtb parcours Oostvoornse Meer erin en een nog aan te maken segment op de Brielse Maasdijk van bijna 9km lang rechtdoor zonder kruising of stoplichten? Komen jullie dan ook? En bijvoorbeeld op zaterdag 31 aug 2019?
En wie komt er dan nog meer? Gravelbikes/CX of MTB?
oO/
Heerlijk schapenstront ontwijken.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 12 juni 2019 @ 20:27:56 #234
545 dop
:copyright: dop
pi_187394125
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 20:21 schreef Patroon het volgende:

[..]

Maar daar zit dan heulemoal geen berg in? -O-
kan wel al je ook MTB bergsenhoek mee neemt in de route.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 12 juni 2019 @ 20:32:52 #235
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187394230
Kaasplank Gravel Raid, a cycling day full of adventure hosted by pro cyclist and gravel grinder kaasplank.

Let’s put the good times into racing.
You’ll have earned it.
  woensdag 12 juni 2019 @ 20:34:04 #236
350432 Patroon
pi_187394252
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 20:32 schreef kaasplankje het volgende:
Kaasplank Gravel Raid, a cycling day full of adventure hosted by pro cyclist and gravel grinder kaasplank.

Let’s put the good times into racing.
You’ll have earned it.
Wel minimaal 200 eckies vragen he, anders komen de meeste niet.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 12 juni 2019 @ 20:41:42 #237
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187394417
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 20:34 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wel minimaal 200 eckies vragen he, anders komen de meeste niet.
De vraag is of jij komt natuurlijk. En ddx en Gravel Grinder Dop, en Gravel Gripper, en Marco the gravelmaster etc.
  woensdag 12 juni 2019 @ 20:44:47 #238
545 dop
:copyright: dop
pi_187394469
Van het weekend nog gravelride met een paard 😅
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 12 juni 2019 @ 20:48:25 #239
545 dop
:copyright: dop
pi_187394539
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 20:41 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

De vraag is of jij komt natuurlijk. En ddx en Gravel Grinder Dop, en Gravel Gripper, en Marco the gravelmaster etc.
31 augustus helaas al bezet. Lijkt me wel leuk.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 12 juni 2019 @ 20:51:14 #240
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187394591
Dan kan evt. nog weekend van 15 of 22 september.
UnibetSpeel mee met Lucky Day en win!
  woensdag 12 juni 2019 @ 20:53:03 #241
350432 Patroon
pi_187394621
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 20:51 schreef kaasplankje het volgende:
Dan kan evt. nog weekend van 15 of 22 september.
Geen idee nog of 31e lukt, maar 15e of 22 september valt midden in onze vakantie, dus dat wordt sowieso lastig.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 12 juni 2019 @ 20:54:08 #242
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187394647
29 september is ook nog een optie, al is er natuurlijk altijd wel iemand die niet kan.
  woensdag 12 juni 2019 @ 20:54:33 #243
350432 Patroon
pi_187394650
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 20:54 schreef kaasplankje het volgende:
29 september is ook nog een optie, al is er natuurlijk altijd wel iemand die niet kan.
Idd, gewoon wat prikken en dan maar zien
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 12 juni 2019 @ 21:00:49 #244
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187394772
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 20:26 schreef dop het volgende:

[..]

Heerlijk schapenstront ontwijken.
Gewoon dwars erdoorheen, en oppassen voor de Ganzen.
  woensdag 12 juni 2019 @ 21:02:35 #245
545 dop
:copyright: dop
pi_187394805
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 20:54 schreef Patroon het volgende:

[..]

Idd, gewoon wat prikken en dan maar zien
Klopt, ik heb ook vaak kids in het weekend, en als ik die niet heb een vriendinnetje dat ook aandacht wil dus keuzes maken.
Gewoon prikken en ik zie wel of ik mee kan.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 12 juni 2019 @ 21:10:31 #246
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187394958
Ja, precies wat ik dacht. Online een grote mond maar als puntje bij paaltje komt indekken met een laffe smoes.
  woensdag 12 juni 2019 @ 21:15:18 #247
545 dop
:copyright: dop
pi_187395064
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 21:10 schreef kaasplankje het volgende:
Ja, precies wat ik dacht. Online een grote mond maar als puntje bij paaltje komt indekken met een laffe smoes.
net terug van 3 dagen gravel. Wel een van je koeriers tegen gekomen.
Maar geen kaasplankje te bekennen. 😋
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 12 juni 2019 @ 21:35:25 #248
545 dop
:copyright: dop
pi_187395404
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 12 juni 2019 @ 21:50:03 #249
454791 Najieto
FOK!
pi_187395713
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 20:16 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

[..]

En wat nu als dhr. kaasplank een gravelmeet organiseert vanuit Rotterdam van 100/120km? Met 2 rondjes mtb parcours Oostvoornse Meer erin en een nog aan te maken segment op de Brielse Maasdijk van bijna 9km lang rechtdoor zonder kruising of stoplichten? Komen jullie dan ook? En bijvoorbeeld op zaterdag 31 aug 2019?
En wie komt er dan nog meer? Gravelbikes/CX of MTB?
oO/
Ik heb ook wel interesse met de MTB. Ik heb geen agenda dus ik kan altijd. Ik haak af als ik denk dat de benen niet goed zijn >:)
  woensdag 12 juni 2019 @ 22:02:33 #250
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187395912
Zo, net mijn wielen tubeless gemaakt laten maken door MarcoD. Eigenlijk best makkelijk. Zin in vakantie _O_
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Speel mee met Lucky Day en win!Speel mee met Lucky Day en win!
  woensdag 12 juni 2019 @ 23:08:58 #251
139816 Tommeke
Hoi.
pi_187397361
Lijkt mij wel wat Kaas!
  woensdag 12 juni 2019 @ 23:10:33 #252
130803 Gripper
Get a grip
pi_187397395
Er ligt hier nog een met zorg en veel tijd samengestelde gravel rit op de plank die (incl wat nieuwe paadjes van afgelopen zondag) ook nog een keer met meer dan 3 man mag worden verreden :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 12 juni 2019 @ 23:11:12 #253
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187397407
Ziodra ik conditie heb doe ik mee!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 12 juni 2019 @ 23:13:01 #254
188813 de_boswachter
VIESDIK
pi_187397445
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 11:48 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ja ik wilde ook nog reageren op zn aantijging dat ik me in mn te strakke pakje op de fiets hijs om 1x per week 40 km op strava te knallen. Maar was te druk met trainen en daarna dacht ik mêh.
*olie op t vuur* :P

Nee joh, optyfen met zulke mafkezen en gewoon negeren. Gaan ze vanzelf weer een ander subforum zoeken om te rellen.
Te sneu dit :')
U MAD?
  woensdag 12 juni 2019 @ 23:46:45 #255
139816 Tommeke
Hoi.
pi_187398233
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 23:10 schreef Gripper het volgende:
Er ligt hier nog een met zorg en veel tijd samengestelde gravel rit op de plank die (incl wat nieuwe paadjes van afgelopen zondag) ook nog een keer met meer dan 3 man mag worden verreden :)
Grifo’s of Rhino’s?
  donderdag 13 juni 2019 @ 06:27:58 #256
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187400428
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 23:11 schreef kanovinnie het volgende:
Ziodra ik conditie heb doe ik mee!
Oke ik plan m in op 2029 dan.
  donderdag 13 juni 2019 @ 08:01:16 #257
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187400837
2039 een optie?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 13 juni 2019 @ 08:48:09 #258
350432 Patroon
pi_187401147
Kunnen we niet beter zo iets gaan doen als teamuitje? :P

https://www.scott-sports.com/se/sv/page/gravel-tripping-piemonte
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 13 juni 2019 @ 08:49:53 #259
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187401166
Mocht ik kunnen dan haak ik ook aan met de MTB of evt gravelracer*

Zoek al een tijdje een goede smoes om m'n budget wat op te hogen
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 13 juni 2019 @ 09:27:40 #260
117107 MarcoD
.........
pi_187401508
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 23:10 schreef Gripper het volgende:
Er ligt hier nog een met zorg en veel tijd samengestelde gravel rit op de plank die (incl wat nieuwe paadjes van afgelopen zondag) ook nog een keer met meer dan 3 man mag worden verreden :)
Die Rotterdammer wil er met jouw succesformule vandoor gaan voordat je überhaupt je kunsten heb kunnen vertonen😬
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
Speel mee met Lucky Day en win!Speel mee met Lucky Day en win!
  donderdag 13 juni 2019 @ 09:34:40 #261
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187401599
Froome ligt wel echt zwaar in de kreukels zeg :{
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 13 juni 2019 @ 09:38:14 #262
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187401643
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 08:48 schreef Patroon het volgende:
Kunnen we niet beter zo iets gaan doen als teamuitje? :P

https://www.scott-sports.com/se/sv/page/gravel-tripping-piemonte
turijn nice om maar wat te noemen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 13 juni 2019 @ 09:48:32 #263
168823 the_critic
pi_187401733
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 09:38 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

turijn nice om maar wat te noemen.
Super toffe rit lijkt me, van wat ik erover gelezen heb..
Had Marco die niet gedaan?
everyone's a critic...
even you ! !
  donderdag 13 juni 2019 @ 09:53:21 #264
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187401780
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 09:48 schreef the_critic het volgende:

[..]

Super toffe rit lijkt me, van wat ik erover gelezen heb..
Had Marco die niet gedaan?
Die gaat hem aankomend najaar rijden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 13 juni 2019 @ 09:58:23 #265
259040 Vinniiee
pi_187401831
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 09:34 schreef kanovinnie het volgende:
Froome ligt wel echt zwaar in de kreukels zeg :{
Niemand wordt beter van tegen een muur aan rijden met 54 km/h
  donderdag 13 juni 2019 @ 10:00:57 #266
350432 Patroon
pi_187401855
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 09:38 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

turijn nice om maar wat te noemen.
Ja ook over gelezen. 700km en je moet jezelf redden. Volgens mij is alleen de start en finish geregeld toch en is graties.
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 13 juni 2019 @ 10:01:44 #267
350432 Patroon
pi_187401859
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 09:34 schreef kanovinnie het volgende:
Froome ligt wel echt zwaar in de kreukels zeg :{
Niet de 1e keer dat hij bij het verkennen van de proloog onderuit gaat..
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 13 juni 2019 @ 11:55:30 #268
117107 MarcoD
.........
pi_187403017
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 10:00 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja ook over gelezen. 700km en je moet jezelf redden. Volgens mij is alleen de start en finish geregeld toch en is graties.
Je kan in ruil voor donatie (paar euro) aan een goed doel ook het hele route pakket krijgen van de organisator en hem zelf te fietsen.
Die doe ik dus inderdaad begin september, komt half/eind september wel een verslagje van.

Voor routes check ook www.bikepacking.com, daar staan wat leuke weekend/week trips in in Europa (zowel gravel als MTB, dus goed opletten)
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  donderdag 13 juni 2019 @ 12:27:20 #269
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187403414
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 09:27 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Die Rotterdammer wil er met jouw succesformule vandoor gaan voordat je überhaupt je kunsten heb kunnen vertonen😬
})
  donderdag 13 juni 2019 @ 12:38:52 #270
350432 Patroon
pi_187403518
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2019 11:55 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Je kan in ruil voor donatie (paar euro) aan een goed doel ook het hele route pakket krijgen van de organisator en hem zelf te fietsen.
Die doe ik dus inderdaad begin september, komt half/eind september wel een verslagje van.

Voor routes check ook www.bikepacking.com, daar staan wat leuke weekend/week trips in in Europa (zowel gravel als MTB, dus goed opletten)
Mooi man, ja staat ook een verhaal in een magazine van 12go biking
Maar ik kan 't mis hebben...
Speel mee met Lucky Day en win!Unibet
  donderdag 13 juni 2019 @ 12:43:29 #271
11342 Z
pi_187403557
Lijkt mij ook leuk, ik heb alleen geen goede fiets voor 'n eckte gravelride. Ik ga eens kijken of ik wat kan regelen.
Aldus.
  donderdag 13 juni 2019 @ 12:43:51 #272
11342 Z
pi_187403565
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 06:27 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Oke ik plan m in op 2029 dan.
Dan moet ik naar de tandarts.
Aldus.
  donderdag 13 juni 2019 @ 15:25:20 #273
168823 the_critic
pi_187405624
Recreatief gravelrijden #1 maasvlakte of heuvelrug
everyone's a critic...
even you ! !
  donderdag 13 juni 2019 @ 15:44:55 #274
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187405843
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 15:25 schreef the_critic het volgende:
Recreatief gravelrijden #1 maasvlakte of heuvelrug
Wordt het teveel? :P
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 13 juni 2019 @ 16:10:36 #275
130803 Gripper
Get a grip
pi_187406212
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 15:25 schreef the_critic het volgende:
Recreatief gravelrijden #1 maasvlakte of heuvelrug
In de Alpen liggen grote blokken vierkant graniet al miljoenmiljard jaar te liggen. Af en toe dondert er eens een in een rivier en wordt dan meegevoerd door het ziedende gletscherwater. Erop fietsen kan sowieso niet, want het is allemaal te groot en te lomp. Hooguit kan je er met een downhill MTB vanaf.

Dat blok rondt zich af tot een grote kei, en komt uiteindelijk in een mooi groen Alpendal terecht. Kinderen bouwen er op vakantie dammen mee waardoor de halve camping onder water loopt en je ouders bijna van de camping af worden getrapt. De dam wordt afgebroken, en de kei valt weer in de rivier en vervolgt uiteindelijk zn weg en komt in de Rijn terecht, tegen die tijd een kiezelsteentje door al dat gebots en geschuur.

In de Nederlandse delta aangekomen heeft ie na al die jaren het perfecte formaat tussen een rotsblok en een zandkorreltje in: gravel. Zou je nu nog verder afzakken naar -noem maar eens een plek, de Maasvlakte- dan is het alleen nog maar zand en stof wat knarst tussen je tanden en je tandwielen, en waarin je amper vooruitkomt.

De heuvelrug is gewoon de optimale plek. Daar hoef je geen geoloog voor te zijn om dat te zien.

[ Bericht 2% gewijzigd door Gripper op 13-06-2019 16:17:53 ]
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 13 juni 2019 @ 17:00:57 #276
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187407037
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 16:10 schreef Gripper het volgende:
Zou je nu nog verder afzakken naar -noem maar eens een plek, de Maasvlakte- dan is het alleen nog maar zand en stof wat knarst tussen je tanden en je tandwielen, en waarin je amper vooruitkomt.

Daarom zie je dat de Maasvlakte gravelriders veel sterker zijn dan die van de heuvelrug, omdat ze meer weerstand hebben.
  donderdag 13 juni 2019 @ 17:03:27 #277
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187407078
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 15:25 schreef the_critic het volgende:
Recreatief gravelrijden #1 maasvlakte of heuvelrug
De OP moet nodig geupdated, recreatief wielrennen is uit, gravelbiking en bikepacking is hot.
  donderdag 13 juni 2019 @ 17:22:27 #278
139816 Tommeke
Hoi.
pi_187407288
Ja, ik ben ook helemaal om! Dit voorjaar nog uitgebreid wezen gravellen in Tecklenburg. Wel op de racefiets, maar dat ging prima :)

Vandaag in Italië nog een heel stuk offroad gegaan. Echt leuk!

Nu is het dilemma: Ik heb al een goeie en mooie crosser. Heb ik dan een gravelbike nodig of kan ik gewoon beter een nieuwe tijdritfiets kopen? :D
  donderdag 13 juni 2019 @ 17:35:45 #279
545 dop
:copyright: dop
pi_187407480
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 17:22 schreef Tommeke het volgende:
Ja, ik ben ook helemaal om! Dit voorjaar nog uitgebreid wezen gravellen in Tecklenburg. Wel op de racefiets, maar dat ging prima :)

Vandaag in Italië nog een heel stuk offroad gegaan. Echt leuk!

Nu is het dilemma: Ik heb al een goeie en mooie crosser. Heb ik dan een gravelbike nodig of kan ik gewoon beter een nieuwe tijdritfiets kopen? :D
crosser is meestal prima gravelbike.
Hooguit andere bandjes en gaan.
Rijd zelf Cannondale caadx.
Wel even goed kijken of er nog wat bredere bandjes in je crosser passen.
Maar je kunt op je Cx banden natuurlijk ook 90% van de ondergrond aan.
Gravel banden zijn iets meer allround maar dan nog blijft het puzzelen en kiezen wat je zelf een lekkere band vind.

[ Bericht 11% gewijzigd door dop op 13-06-2019 17:41:04 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 13 juni 2019 @ 17:36:57 #280
350432 Patroon
pi_187407497
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 17:22 schreef Tommeke het volgende:
Ja, ik ben ook helemaal om! Dit voorjaar nog uitgebreid wezen gravellen in Tecklenburg. Wel op de racefiets, maar dat ging prima :)

Vandaag in Italië nog een heel stuk offroad gegaan. Echt leuk!

Nu is het dilemma: Ik heb al een goeie en mooie crosser. Heb ik dan een gravelbike nodig of kan ik gewoon beter een nieuwe tijdritfiets kopen? :D
Ik heb me laatst even verdiept in verschil tussen gravel en crosser en die zijn er nagenoeg niet. Gravel langere achterbrug en vaak slomer stuurgedrag dan crosser. Maar veel crosser hebben ook al een stuurhoek van 71 graden wat gelijk is met de meeste gravel bikes.
Maar ik kan 't mis hebben...
Speel mee met Lucky Day en win!Speel mee met Lucky Day en win!
  donderdag 13 juni 2019 @ 17:44:21 #281
545 dop
:copyright: dop
pi_187407595
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 17:36 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik heb me laatst even verdiept in verschil tussen gravel en crosser en die zijn er nagenoeg niet. Gravel langere achterbrug en vaak slomer stuurgedrag dan crosser. Maar veel crosser hebben ook al een stuurhoek van 71 graden wat gelijk is met de meeste gravel bikes.
vaak ruimte voor nog iets bredere banden 40 tot 50mm trend gaat naar nog breder. Zeker als je met bepakking gaat rijden wel prettig.
Gravelbike zit tussen de crosser en MTB in.
Je ziet wel heel veel crossers en ook wel omgebouwde mtb's
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 13 juni 2019 @ 17:57:38 #282
350432 Patroon
pi_187407767
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2019 17:44 schreef dop het volgende:

[..]

vaak ruimte voor nog iets bredere banden 40 tot 50mm trend gaat naar nog breder. Zeker als je met bepakking gaat rijden wel prettig.
Gravelbike zit tussen de crosser en MTB in.
Je ziet wel heel veel crossers en ook wel omgebouwde mtb's
Ja. Bij mij kan sowieso 35 en waarschijnlijk ook 40. Maar 35 lijkt mij genoeg.
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 13 juni 2019 @ 18:21:08 #283
139816 Tommeke
Hoi.
pi_187407992
Bredere banden dan de 32mm Grifo heb ik ook niet nodig natuurlijk. Maarja, n+1 hè? *)
  donderdag 13 juni 2019 @ 19:18:15 #284
350432 Patroon
pi_187409018
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2019 17:44 schreef dop het volgende:

[..]

vaak ruimte voor nog iets bredere banden 40 tot 50mm trend gaat naar nog breder. Zeker als je met bepakking gaat rijden wel prettig.
Gravelbike zit tussen de crosser en MTB in.
Je ziet wel heel veel crossers en ook wel omgebouwde mtb's
Mijn achtervork heeft ter hoogte van de band ongeveer 5 tot 5.5cm ruimte. Is dat genoeg voor 40mm? Volgens mij zijn die g-one 38mm toch?
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 13 juni 2019 @ 19:25:00 #285
545 dop
:copyright: dop
pi_187409157
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 19:18 schreef Patroon het volgende:

[..]

Mijn achtervork heeft ter hoogte van de band ongeveer 5 tot 5.5cm ruimte. Is dat genoeg voor 40mm? Volgens mij zijn die g-one 38mm toch?
35mm en 40mm versie.
Overigens niet de beste gravel band. Je wil zoveel.mogelijk verschillende ondergrond kunnen fietsen.

Of je ruimte genoeg hebt? Denk het wel, geen garantie!
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 13 juni 2019 @ 19:55:33 #286
168823 the_critic
pi_187409698
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 19:18 schreef Patroon het volgende:

[..]

Mijn achtervork heeft ter hoogte van de band ongeveer 5 tot 5.5cm ruimte. Is dat genoeg voor 40mm? Volgens mij zijn die g-one 38mm toch?
Ik weet niet hoeveel ruimte ik precies heb, maar passen makkelijk in mijn crosser. Prima bandje voor gravel, schelpen, bos paadjes.. Enkel in echt modder/gras kom je te kort.. (maar da's ook geen gravel ritje meer dan)
everyone's a critic...
even you ! !
  donderdag 13 juni 2019 @ 20:47:24 #287
454791 Najieto
FOK!
pi_187410422
Weet iemand een TT bike te koop voor iemand van 1.96? Mag een hobby project zijn. Budget 1500 euro.
  donderdag 13 juni 2019 @ 21:11:55 #288
168823 the_critic
pi_187410835
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 20:47 schreef Najieto het volgende:
Weet iemand een TT bike te koop voor iemand van 1.96? Mag een hobby project zijn. Budget 1500 euro.
frame van alie, groepset via mp of fiets forum?
everyone's a critic...
even you ! !
  donderdag 13 juni 2019 @ 21:14:15 #289
454791 Najieto
FOK!
pi_187410872
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 21:11 schreef the_critic het volgende:

[..]

frame van alie, groepset via mp of fiets forum?
Ik heb daar naar gekeken. Maar pas ik daar wel op? Ik zag veelal alleen kleine maten staan
  donderdag 13 juni 2019 @ 21:21:17 #290
545 dop
:copyright: dop
pi_187410962
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 21:11 schreef the_critic het volgende:

[..]

frame van alie, groepset via mp of fiets forum?
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 21:14 schreef Najieto het volgende:

[..]

Ik heb daar naar gekeken. Maar pas ik daar wel op? Ik zag veelal alleen kleine maten staan
Op Alie vind je geen frames in die maat.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
UnibetUnibet
  donderdag 13 juni 2019 @ 21:37:37 #291
224782 poiuytr
pi_187411289
Ik heb sinds kort een nieuwe racefiets (Canyon Aeroad). De standaard outfront van de Wahoo kan ik niet gebruiken omdat ik een aerostuur heb. Al paar keer zitten googlen en dit is een van de weinige outfronts die ik online kan vinden welke lijkt te gaan passen: https://www.racewaredirec(...)tribute_colour=Black

Alleen vind ik 50euro voor een stuk plastic best prijzig, dat is 25% van de aanschaf van het gps toestel.

Canyon biedt op hun site alleen een garmin mount aan: https://www.canyon.com/nl(...)H11+%26+H36#id=62911

Iemand wellicht een goedkoper adres of gouden tip?
  donderdag 13 juni 2019 @ 21:42:24 #292
350432 Patroon
pi_187411393
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 21:37 schreef poiuytr het volgende:
Ik heb sinds kort een nieuwe racefiets (Canyon Aeroad). De standaard outfront van de Wahoo kan ik niet gebruiken omdat ik een aerostuur heb. Al paar keer zitten googlen en dit is een van de weinige outfronts die ik online kan vinden welke lijkt te gaan passen: https://www.racewaredirec(...)tribute_colour=Black

Alleen vind ik 50euro voor een stuk plastic best prijzig, dat is 25% van de aanschaf van het gps toestel.

Canyon biedt op hun site alleen een garmin mount aan: https://www.canyon.com/nl(...)H11+%26+H36#id=62911

Iemand wellicht een goedkoper adres of gouden tip?
Heb je het H36 stuur? Google dan eens op rec mount wahoo. Ik heb de Garmin versie en meer dan tevreden. Garmin zit even hoog als het stuur en van stevig metaal ipv plastic.

https://www.amazon.co.uk/(...)ON1-GP/dp/B06XXWGK4P
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 13 juni 2019 @ 21:49:40 #293
224782 poiuytr
pi_187411535
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2019 21:42 schreef Patroon het volgende:

[..]

Heb je het H36 stuur? Google dan eens op rec mount wahoo. Ik heb de Garmin versie en meer dan tevreden. Garmin zit even hoog als het stuur en van stevig metaal ipv plastic.

https://www.amazon.co.uk/(...)ON1-GP/dp/B06XXWGK4P
Heb een H36 stuur ja. Thanks voor de link, ziet er goed uit maar alsnog best prijzig. Had gehoopt dat het goedkoper kon maar als dat ik zo allemaal zie op Google beginnen al die krengen vanaf minimaal 40euro.
  donderdag 13 juni 2019 @ 21:52:33 #294
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187411593
Tsja dat krijg je met zo'n fiets. Alllemaal speciale dingen voor de speciale sturen/zadelpennen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 13 juni 2019 @ 22:01:54 #295
350432 Patroon
pi_187411733
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 21:49 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Heb een H36 stuur ja. Thanks voor de link, ziet er goed uit maar alsnog best prijzig. Had gehoopt dat het goedkoper kon maar als dat ik zo allemaal zie op Google beginnen al die krengen vanaf minimaal 40euro.
Ach beter dit dan niet te koop. Ik heb er geen moment spijt van gehad. Garmin zit ook steviger dan in het origineel.
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 14 juni 2019 @ 00:01:57 #296
139816 Tommeke
Hoi.
pi_187413600
Misschien ff bij ome Ali kijken?
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:50:22 #297
350432 Patroon
pi_187416250
Vandaag 1e ritje op de crosser naar het werk. Bevalt erg goed, nog een beetje finetunen hier en daar, maar 1e gevoel is meer dan goed. Merk wel bij het aanzetten dat de fiets wel 2kg zwaarder is en stuurt iets anders, maar dat is een kwestie van wennen. Denk dat ik er nog wel een ultegra stages op wil zetten.

Wat ik het nadeel van die gravelritten vind is dat er zoveel van die hipsters op af komen van rond de 40-50 jaar met teveel geld op te dik materiaal. Kleding tot uit den treure gematcht en zichzelf te cool vinden...

Bijvoorbeeld dit soort toestanden:
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 14 juni 2019 @ 10:49:51 #298
168823 the_critic
pi_187416870
Dat gewichtsverschil is juist tof.. 5 ritjes op je crosser, en als je dan weer op je racer stapt heb je gevoel dat je vliegt... Goed voor moraal! :-)
everyone's a critic...
even you ! !
  vrijdag 14 juni 2019 @ 11:02:11 #299
139816 Tommeke
Hoi.
pi_187416981
Heb je al een Rapha, Stolen Goat of Pas Normal Studios Pakje, Patty? En 650b wielen met brede banden van WTB?

En als je dan toch bezig bent, monteer ff een bieropener op je fiets! En zo’n breed uitlopend stuur, ben je helemaal het mannetje mee!
  vrijdag 14 juni 2019 @ 11:10:20 #300
130803 Gripper
Get a grip
pi_187417065
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:50 schreef Patroon het volgende:
Vandaag 1e ritje op de crosser naar het werk. Bevalt erg goed, nog een beetje finetunen hier en daar, maar 1e gevoel is meer dan goed. Merk wel bij het aanzetten dat de fiets wel 2kg zwaarder is en stuurt iets anders, maar dat is een kwestie van wennen. Denk dat ik er nog wel een ultegra stages op wil zetten.

Wat ik het nadeel van die gravelritten vind is dat er zoveel van die hipsters op af komen van rond de 40-50 jaar met teveel geld op te dik materiaal. Kleding tot uit den treure gematcht en zichzelf te cool vinden...

Bijvoorbeeld dit soort toestanden:
[ afbeelding ]
Dat viel bijv afgelopen zondag heel erg mee. Denk omdat het maar 12,50 kostte, dan denken zulke types die jij beschrijft "zo goedkoop, dat kan nooit cool zijn"

maar die veel te hip geklede mannetjes met duur materiaal en een grote mond tref je bij cyclo's ook toch? Beste remedie is ze gewoon keihard voorbij rijden en ze je stof laten proeven.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
Speel mee met Lucky Day en win!Unibet
  vrijdag 14 juni 2019 @ 11:13:25 #301
350432 Patroon
pi_187417108
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:10 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dat viel bijv afgelopen zondag heel erg mee. Denk omdat het maar 12,50 kostte, dan denken zulke types die jij beschrijft "zo goedkoop, dat kan nooit cool zijn"

maar die veel te hip geklede mannetjes met duur materiaal en een grote mond tref je bij cyclo's ook toch? Beste remedie is ze gewoon keihard voorbij rijden en ze je stof laten proeven.
Weet niet, valt me dan niet zo op...misschien ook omdat die niet voorin het veld rijden :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:02 schreef Tommeke het volgende:
Heb je al een Rapha, Stolen Goat of Pas Normal Studios Pakje, Patty? En 650b wielen met brede banden van WTB?

En als je dan toch bezig bent, monteer ff een bieropener op je fiets! En zo’n breed uitlopend stuur, ben je helemaal het mannetje mee!
Ja moet nog even shoppen :P
Maar ik kan 't mis hebben...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')