Oh joh daar zitten haakjes aan. Gaaf. Nou, blij dat het soepel loopt maar een beetje geluid is ook niet erg. Mooiste geluid wat er is. Enig nadeeltje aan de nieuwe wielset dus, vooruit.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 08:45 schreef Z het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die haakjes maken de ratel. Die lopen dus soepel bij jou en maken weinig geluid
Hier ga ik misschien ook nog wel naar kijken maar ik dacht precies hetzelfde; als ik over een maandje in de Alpen van de Galibier af dans is de enorme stilte misschien ook wel heerlijk.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 08:54 schreef Patroon het volgende:
Wat helpt is even de body losmaken en het dikke vet eruit halen (dus van die palletjes). Daarna wat naaimachine olie erin, dit is een stuk dunner. Hierdoor heb je al wat meer geluid, maar de ene naaf zal nooit even veel geluid maken als de ander. Ik heb DT350s naven en die zijn nagenoeg stil. Eerst miste ik dat geluid ook wel, maar in de bergen bij lange afdalingen vind ik de rust heerlijk
Wat zijn de speciale eigenschappen van naaimachine-olie? Ik heb ook wel eens gelezen dat je er helemaal niks vettigs in moet stoppen omdat, als er dan vuil in komt, de palletjes dan vast gaan zitten.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 08:54 schreef Patroon het volgende:
Wat helpt is even de body losmaken en het dikke vet eruit halen (dus van die palletjes). Daarna wat naaimachine olie erin, dit is een stuk dunner. Hierdoor heb je al wat meer geluid, maar de ene naaf zal nooit even veel geluid maken als de ander. Ik heb DT350s naven en die zijn nagenoeg stil. Eerst miste ik dat geluid ook wel, maar in de bergen bij lange afdalingen vind ik de rust heerlijk
Wat denk je wat voor dikke spul er nu in zit...is ook behoorlijk vet!quote:Op vrijdag 7 juni 2019 09:09 schreef Z het volgende:
[..]
Wat zijn de speciale eigenschappen van naaimachine-olie? Ik heb ook wel eens gelezen dat je er helemaal niks vettigs in moet stoppen omdat, als er dan vuil in komt, de palletjes dan vast gaan zitten.
Ja precies. Bij mij zat er nauwelijks wat in toen ik 'm openmaakte. Ik ken naaimachineolie niet.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 09:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat denk je wat voor dikke spul er nu in zit...is ook behoorlijk vet!
Soms wilt naaf eraf halen en beetje vet eraf halen nog wel wat uitmaken.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 08:21 schreef Reljem het volgende:
Ik heb er eigenlijk nooit echt over nagedacht, maar na 4 jaar heb ik een keer een andere wielset, eindelijk. Team Vision 35 Comp, ze passen en ze zijn heerlijk. Echter; het o zo heerlijk geluid als je je benen stilhoudt en je fiets lekker verder ratelt ben ik zo goed als kwijt. Waar zit dat geluid 'm eigenlijk in? En hoe krijg ik het weer terug? Het heeft met name te maken met achterwiel zelf lijkt mij. Met mijn standaard Mavic Fulcrums op de Bulls Harrier had ik het toch aanzienlijk meer.
Kan je daar ook op gravel?quote:Op vrijdag 7 juni 2019 13:09 schreef Tommeke het volgende:
Ik zat vorig jaar een kleine twee weken vlakbij Colmar. Schitterend gebied, zou er zo weer heen willen! Halverwege de Platzerwasel heb je een terras met lekkere taart.
echt?quote:Op vrijdag 7 juni 2019 13:11 schreef ddx het volgende:
[..]
Soms wilt naaf eraf halen en beetje vet eraf halen nog wel wat uitmaken.
Af fabriek zitten sommige wielen flink in het vet. (nieuwe fulcrum wielen hoor je ook amper meer)
Zou het anders doen, velglint moet idd goed afdichten zodat lucht niet langs spaken naar buiten kan.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 07:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het komt er op neer dat je eerst een speciaal velglint in je velg moet doen, daar een speciaal ventielt doorprikken, dan je band erom, daar de latex in en dan moet je 'm oppompen. En dat oppompen is dan problematisch, want je moet er in 1 keer heel veel lucht in stoppen.
Woensdag ga ik mijn banden tubeless maken met behulp van MarcoD
Die velgen van pat zijn tubeless ready, ventiel erin, band erom, latex erin en pompen met een pomp. Gaat in zijn geval niet lastig zijn( heb ervaring met die velgen) weinig speciaals nodig.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 07:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het komt er op neer dat je eerst een speciaal velglint in je velg moet doen, daar een speciaal ventielt doorprikken, dan je band erom, daar de latex in en dan moet je 'm oppompen. En dat oppompen is dan problematisch, want je moet er in 1 keer heel veel lucht in stoppen.
Woensdag ga ik mijn banden tubeless maken met behulp van MarcoD
Valt mee, al kan het bij sommige velg/band combinaties behoorlijk schelden zijn.quote:
Oke thnx! Ga eens proberen, wel moet er dan nog velglint in voor tubeless en die smurrie he.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 13:20 schreef ddx het volgende:
[..]
Valt mee, al kan het bij sommige velg/band combinaties behoorlijk schelden zijn.
met m'n gravel 700c wielset (nox citico) is het erg lastig om band om velg te krijgen. (zelfs eerste kant over velg zit ik al te vloeken)
Ik heb zelf 2 dt swiss wielset en daar was het beide gewoon oppompen met sks pomp, geen compressor nodig.
pr1600 voor racefiets
en xm1491 voor 27.5" gravel
Mijn beide dt swiss wielsets zat dat er al op en niet nodig om te vervangen. (Ventiel zat er ook al bij.)quote:Op vrijdag 7 juni 2019 13:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke thnx! Ga eens proberen, wel moet er dan nog velglint in voor tubeless en die smurrie he.
Geen stootlekken meer.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 13:26 schreef Tommeke het volgende:
Wat is het voordeel? Ik heb in m’n crosser een setje carbon Rovals die ook TL geschikt zijn dacht ik.
Mmm oke, ik heb altijd biba en rij ook nooit lek, ook niet stootlek..kan me dat met een racefiets eigenlijk ook niet voorstellen...voor gravel lijkt het mij wel een voordeel.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 13:28 schreef ddx het volgende:
efiets wil ik eigenlijk niet meer met binnenband rijden.
Het is dat ik nog wat wielsets heb staan en om die nou allemaal weg te doen...
Afgelopen week 2 keer lekgerden, beide keren doordat ik ergens flinke steen meepakte en stootlek had.
Nox Citico is echt een ramp.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 13:25 schreef MarcoD het volgende:
Hoewel ik ook weleens op een bepaalde velg/bandcombinatie heb gevloekt.. maar in alle jaren dat ik bandjes tubeless monteer eigenlijk maar 1 keer zon geval gehad en dat was een Shimano/vittoria combi.
Toevallig nog wat (Strava) routes voorradig?quote:Op vrijdag 7 juni 2019 13:09 schreef Tommeke het volgende:
Ik zat vorig jaar een kleine twee weken vlakbij Colmar. Schitterend gebied, zou er zo weer heen willen! Halverwege de Platzerwasel heb je een terras met lekkere taart.
Conversiesetje kopen zoals deze: https://www.internet-bike(...)y-kit-21-mm-5-delig/quote:Op vrijdag 7 juni 2019 13:28 schreef ddx het volgende:
[..]
Geen stootlekken meer.
Zelfs op racefiets wil ik eigenlijk niet meer met binnenband rijden.
Het is dat ik nog wat wielsets heb staan en om die nou allemaal weg te doen...
Afgelopen week 2 keer lekgerden, beide keren doordat ik ergens flinke steen meepakte en stootlek had.
En meer comfort doordat je met lagere druk kan rijden.
Op racefiets zit op 4 bar vergeleken met 5bar met binnenband (25mm)
Ja allemaal spullen die handig zijn met tubeless compatible/ready velg.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 13:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Conversiesetje kopen zoals deze: https://www.internet-bike(...)y-kit-21-mm-5-delig/
Ik ga eens even kijken. Eerst die trip met 28mm racebandjes rijden en dan kan ik altijd nog die G-one banden kopen die tubeless ready zijn.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 13:56 schreef ddx het volgende:
[..]
Ja allemaal spullen die handig zijn met tubeless compatible/ready velg.
Maar als je velgrand/band niet aan elkaar vast kan zetten/klikken (of hoe je dat ook noemt) ga je niet alle voordelen halen.
En loop je risico dat je bij echt lek/leegloper alle vloeistof eruit komt via de zijkant.
Bij echte tubeless velgen kan je alle luch eruit laten en blijft band gewoon vast zitten.
Gaatje dichten met plug, ompompen en weer verder.
Ook gaaf, hoe is die op de gewone weg? En heb je dan een 33 of 38? De Schwalbe G-one schijnt nogal snel te slijten.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 14:31 schreef ddx het volgende:
Ik heb deze op m'n gravel fiets :
https://www.futurumshop.n(...)nd-zwart-zwart.phtml
Ik heb 42 voor en 38 achter. (meer omdat ik dacht 2x 42 te monteren maar dat liep achter direct aan)quote:Op vrijdag 7 juni 2019 14:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ook gaaf, hoe is die op de gewone weg? En heb je dan een 33 of 38? De Schwalbe G-one schijnt nogal snel te slijten.
Als hij dan de volgende keer langzaam langs komt, kijk dan meteen eens even goed voor welk team dat hij rijdt.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 15:20 schreef de_boswachter het volgende:
Sta op de Vaalserberg bij de Hammer Series. Taco van der Hoorn van Lotto NL puft als een oud wijf na de 2e keer de berg op te hebben gereden en moet er vanaf
Kan er he-le-maal niets van.
Jawel, maar wel allemaal vanaf de oostkant hè? Heb geen gekke dingen gedaan, vooral de bekende klimmen gepakt.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 13:38 schreef Reljem het volgende:
[..]
Toevallig nog wat (Strava) routes voorradig?
Vriend van me heeft deze besteld (andere kleur):quote:Op vrijdag 7 juni 2019 15:56 schreef Tommeke het volgende:
Ik ben nu in Verona trouwens en net ff binnengelopen bij Chesini. Die maken custom frames en ‘t is pure porno
Je weet toch wat ik bedoel Teams wisselen vaker van sponsor dan jij van onderbroek.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 15:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als hij dan de volgende keer langzaam langs komt, kijk dan meteen eens even goed voor welk team dat hij rijdt.
Die jongen rijdt op worldtour niveau en jij staat met je dikke pens vanaf de zijlijn te blaten op internet dat hij er niks van kan? Het wordt eens tijd dat je een beetje respect toont voor een sportmans.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 15:20 schreef de_boswachter het volgende:
Sta op de Vaalserberg bij de Hammer Series. Taco van der Hoorn van Lotto NL puft als een oud wijf na de 2e keer de berg op te hebben gereden en moet er vanaf
Kan er he-le-maal niets van.
kortzichtigquote:Op vrijdag 7 juni 2019 15:20 schreef de_boswachter het volgende:
Sta op de Vaalserberg bij de Hammer Series. Taco van der Hoorn van Lotto NL puft als een oud wijf na de 2e keer de berg op te hebben gereden en moet er vanaf
Kan er he-le-maal niets van.
quote:Op vrijdag 7 juni 2019 17:16 schreef kaasplankje het volgende:
Als ze de boswachter de Vaalserberg op laten rijden moeten ze een lier aan hem bevestigen anders is hij in 2025 nog niet boven.
Gaaf! Ze zitten midden in een verhuizing en verontschuldigden zich wel 3 keer voor de rommelquote:Op vrijdag 7 juni 2019 16:00 schreef Z het volgende:
[..]
Vriend van me heeft deze besteld (andere kleur):
https://www.chesini.it/eng/bikes/gran-premio-fatta
Gaat wel op z'n Italiaans. Geen enkel zicht op wanneer het frame klaar is.
@Wereldgozerquote:Op vrijdag 7 juni 2019 16:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die jongen rijdt op worldtour niveau en jij staat met je dikke pens vanaf de zijlijn te blaten op internet dat hij er niks van kan? Het wordt eens tijd dat je een beetje respect toont voor een sportmans.
Toetsenbordheld.
Nee helemaal niet. Heeft gewoon de klasse en het niveau niet, klaar.quote:
Amenquote:Op vrijdag 7 juni 2019 16:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die jongen rijdt op worldtour niveau en jij staat met je dikke pens vanaf de zijlijn te blaten op internet dat hij er niks van kan? Het wordt eens tijd dat je een beetje respect toont voor een sportmans.
Toetsenbordheld.
Dit mag in Nederland vaker gezegd worden!quote:Op vrijdag 7 juni 2019 16:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die jongen rijdt op worldtour niveau en jij staat met je dikke pens vanaf de zijlijn te blaten op internet dat hij er niks van kan? Het wordt eens tijd dat je een beetje respect toont voor een sportmans.
Toetsenbordheld.
Wat een toffe fietsen man, ik vind die stadfietsen ook erg mooi allemaal.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 16:00 schreef Z het volgende:
[..]
Vriend van me heeft deze besteld (andere kleur):
https://www.chesini.it/eng/bikes/gran-premio-fatta
Gaat wel op z'n Italiaans. Geen enkel zicht op wanneer het frame klaar is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |