nog
dag(en)
uur
minuten
seconden
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zaterdag 8 juni 2019 @ 19:07:43 #101
427674 Toby56
Carpe Diem
pi_187323791
registreer om deze reclame te verbergen
Opvallend veel dames laten in de kleine ruimte een verfijnde techniek zien... maar het vervolg laat nog wel eens te wensen over. De hoeveelheid 'horror' passes is gewoon te groot. En de keepers zijn nog steeds niet best. Uiteraard zijn er positieve uitzonderingen.

Verder zijn er gewoon sporten waarbij ik vind dat vrouwen meer te bieden hebben dan de mannen, zoals turnen en enkele atletiek-onderdelen (hoogspringen bijv.). Bij sporten als schaatsen en hockey maakt het me niet zo veel uit.
Voetbal en ijshockey bijvoorbeeld gaan veel langzamer dan bij mannen, maar toch kan ik er leuke dingen zien. Ik ben ook wel eens bij basketbalwedstrijden van vrouwen wezen kijken... daar waren verbazingwekkend veel driepunters te zien. Knap werk! Maar ja, als je vooral voor de dunks komt, valt er weinig te genieten.

Verder is er wat mij betreft gewoon teveel voetbal op de verrekijk... ik heb er geen hekel aan, maar ik vind het een inmiddels zwaar overschatte sport met belachelijk hoge salarissen (bij de mannen). Ik gun de vrouwen wel wat meer centen, maar het valt te hopen dat ze zich dan niet als 'Messiassen' gaan gedragen, zoals veel over het paard getilde voetballende haantjes.

Helaas maak ik lange dagen woon-werk, dus ik kan van de Oranje-dames gewoon niet alles live zien. Maar ik had ook veel gemist als de de mannen deze weken aan de bak hadden gemoeten voor een EK/WK. En daar niet echt onder geleden.

Tot slot wens ik de Oranjeleeuwinnen veel succes!
"Er is iets geks aan de hand met liefde die net buiten ons bereik ligt [...]" (www . happinez . nl)
pi_187323881
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 19:07 schreef Toby56 het volgende:
Opvallend veel dames laten in de kleine ruimte een verfijnde techniek zien... maar het vervolg laat nog wel eens te wensen over. De hoeveelheid 'horror' passes is gewoon te groot. En de keepers zijn nog steeds niet best. Uiteraard zijn er positieve uitzonderingen.

Verder zijn er gewoon sporten waarbij ik vind dat vrouwen meer te bieden hebben dan de mannen, zoals turnen en enkele atletiek-onderdelen (hoogspringen bijv.). Bij sporten als schaatsen en hockey maakt het me niet zo veel uit.
Voetbal en ijshockey bijvoorbeeld gaan veel langzamer dan bij mannen, maar toch kan ik er leuke dingen zien. Ik ben ook wel eens bij basketbalwedstrijden van vrouwen wezen kijken... daar waren verbazingwekkend veel driepunters te zien. Knap werk! Maar ja, als je vooral voor de dunks komt, valt er weinig te genieten.

Verder is er wat mij betreft gewoon teveel voetbal op de verrekijk... ik heb er geen hekel aan, maar ik vind het een inmiddels zwaar overschatte sport met belachelijk hoge salarissen (bij de mannen). Ik gun de vrouwen wel wat meer centen, maar het valt te hopen dat ze zich dan niet als 'Messiassen' gaan gedragen, zoals veel over het paard getilde voetballende haantjes.

Helaas maak ik lange dagen woon-werk, dus ik kan van de Oranje-dames gewoon niet alles live zien. Maar ik had ook veel gemist als de de mannen deze weken aan de bak hadden gemoeten voor een EK/WK. En daar niet echt onder geleden.

Tot slot wens ik de Oranjeleeuwinnen veel succes!
dat fucking schaatsen is overrated. Kijkt geen hond naar en toch wordt elk jaar weer een schaatsertje sporter van het jaar.Op top niveau voetballen is een veel grotere prestatie.

De salarissen zijn marktconform daar moet je niet over zeiken. Dat is gewoonweg simpel het vraag en aanbod principe.
  zaterdag 8 juni 2019 @ 19:21:22 #103
427674 Toby56
Carpe Diem
pi_187324042
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 19:12 schreef Craptacular het volgende:

[..]

dat fucking schaatsen is overrated. Kijkt geen hond naar en toch wordt elk jaar weer een schaatsertje sporter van het jaar.Op top niveau voetballen is een veel grotere prestatie.

De salarissen zijn marktconform daar moet je niet over zeiken. Dat is gewoonweg simpel het vraag en aanbod principe.
Ik moet helemaal niks.
En ik gun je alle voetbalpleizier dat maar mogelijk is. Dat doe ik trouwens op gezette tijden zelf ook wel. Maar het is waar: geef mij maar schaatsen. Ik heb sowieso een zwak voor wintersporten. Iedere gek zijn/haar gebrek.

De uitdrukking 'marktconform' laat me verder nogal koud. Ik heb schijt aan de markt.

"Ontwaakt, verworpenen der aarde!" :P
"Er is iets geks aan de hand met liefde die net buiten ons bereik ligt [...]" (www . happinez . nl)
pi_187324098
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 19:21 schreef Toby56 het volgende:

[..]

De uitdrukking 'marktconform' laat me verder nogal koud. Ik heb schijt aan de markt.
Maw je snapt het concept niet.

Kan.
  Moderator zaterdag 8 juni 2019 @ 19:26:28 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187324149
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 19:07 schreef Toby56 het volgende:

Voetbal en ijshockey bijvoorbeeld gaan veel langzamer dan bij mannen, maar toch kan ik er leuke dingen zien.
bij vrouwenijshockey zijn bodychecks verboden, dan krijg je een beetje een ander spelletje omdat je in situaties waar je normaal gesproken voor een fysieke oplossing kiest nu anders moet handelen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 8 juni 2019 @ 19:27:38 #106
427674 Toby56
Carpe Diem
pi_187324173
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 19:23 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Maw je snapt het concept niet.

Kan.
Merkwaardig. Volgens mij kennen wij elkaar niet (aangenaam, trouwens), maar in je eerste reactie meen je al te kunnen zeggen: je moet niet zeiken, en in je tweede post dat ik het marktconforme denken niet snap, gebaseerd op een opmerking die helemaal niets met 'begrip' te maken had.

Jij moet wel een geweldig grote mensenkenner zijn.

Kan.
  zaterdag 8 juni 2019 @ 19:29:34 #107
427674 Toby56
Carpe Diem
pi_187324213
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 19:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

bij vrouwenijshockey zijn bodychecks verboden, dan krijg je een beetje een ander spelletje omdat je in situaties waar je normaal gesproken voor een fysieke oplossing kiest nu anders moet handelen
Ja, klopt. Ik heb bij de OS dan ook best kunnen genieten van vrouwenijshockey, zeker als de partijen aan elkaar gewaagd waren. Er waren aardig wat dames in technische zin heel wat 'mans'.
  Moderator zaterdag 8 juni 2019 @ 19:34:10 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187324304
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 19:29 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Ja, klopt. Ik heb bij de OS dan ook best kunnen genieten van vrouwenijshockey, zeker als de partijen aan elkaar gewaagd waren. Er waren aardig wat dames in technische zin heel wat 'mans'.
hopelijk volgende keer met oranje :P
  zaterdag 8 juni 2019 @ 19:35:24 #109
427674 Toby56
Carpe Diem
pi_187324331
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 19:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

hopelijk volgende keer met oranje :P
Een mooie kleur op ijs. ;)

Vanille met een schijfje mandarijn.
  Moderator zaterdag 8 juni 2019 @ 19:41:46 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187324453
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 19:35 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Een mooie kleur op ijs. ;)

Vanille met een schijfje mandarijn.
wel leuker om te kijken met NL erbij want anders kies ik toch snel voor het mannentoernooi hoor

ze zitten er niet heel ver vandaan (top 16) inmiddels dus wie weet :)
  zaterdag 8 juni 2019 @ 19:42:04 #111
427674 Toby56
Carpe Diem
pi_187324462
In de 1e helft kwamen de Zuid-Afrikaansen een paar keer goed weg met overtredingen... maar dit kan alsnog een pingel worden.

Sorry, foute draad.
pi_187324497
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 16:53 schreef Fir3fly het volgende:
Jeetje. Het idee dat vrouwenvoetbal nog een beetje groeipijnen heeft is zeker te genuanceerd?
Nee, ik vind er ook veel voor te zeggen om er geld in te investeren, om het zelfstandige groeiproces een zetje in de rug te geven. Maar dat is wat anders dan wat nu gebeurt, het vrouwenvoetbal trekt een te grote broek aan en iedereen maar zeggen dat het zo leuk staat en zo goed past alleen om maar niet seksist aangezien te worden of zo.

Dit gaat ook alleen maar averechts werken omdat zoveel draken van wedstrijden met slecht spel een hoop ergernis gaat geven. Doe Nederland live, de rest in samevatting en vanaf de kwartfinale alles live of zo.
Vroeger was niet alles beter maar de toekomst wel.
  zaterdag 8 juni 2019 @ 23:35:27 #113
203039 pirlo444
adelante chicos!!!!!!!!!!!!!!!
pi_187328953
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 15:45 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Zoals ik Frankrijk gisteren zag voetballen, vraag ik mij af of er uberhaupt een Keuken Kampioen divisie ploeg van kan winnen.

Ik bedoel zelfe een team vol met pubertjes (Jong Ajax) kan kampioen worden in die divisie.
Welke divisie ?
  zaterdag 8 juni 2019 @ 23:36:26 #114
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187328978
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 19:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar dat is wat anders dan wat nu gebeurt, het vrouwenvoetbal trekt een te grote broek aan en iedereen maar zeggen dat het zo leuk staat en zo goed past alleen om maar niet seksist aangezien te worden of zo.
Dat is slechts zo in jouw fantasie.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 9 juni 2019 @ 02:09:36 #115
203039 pirlo444
pi_187331174
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 23:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is slechts zo in jouw fantasie.
Nee het is de harde realiteit.
  zondag 9 juni 2019 @ 02:29:36 #116
203039 pirlo444
pi_187331252
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 16:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je zegt het zelf eigenlijk al. 'De vrouwen willen ook meedoen'. Dat is de feitelijke situatie, ze hebben het voetbal niet uitgevonden, ze hebben het niet groot gemaakt, en nu willen ze het op hun eigen niveau spelen.

Ik juich dat van harte toe want het is de mooiste sport die er is waarbij allerlei lichamelijke eigenschappen een voordeel of een nadeel kunnen zijn en altijd ondergeschikt zijn aan een exceptioneel balgevoel.

Het probleem zit hem inderdaad in 'hun plek kennen'. Ook gecorrigeerd voor de lichamelijke factor blijft het niveau fors achter. Als je op je eigen niveau speelt dan heb je ook aandacht van je eigen niveau, inkomsten op je eigen niveau en vul je stadions en huiskamers op je eigen niveau. Als iedereen dat zou erkennen was er helemaal geen issue.

Maar ergens heerst het idee dat mannenvoetbal en vrouwenvoetbal gelijkwaardig zouden zijn omdat mannen en vrouwen dat zijn, wat natuurlijk een onzinnige redenering is. Daarom zouden ze ook zoveel betaald moeten krijgen en zou iedereen moeten doen alsof het net zo belangrijk is. Daarom krijgen we nu 52 wedstrijden uitgezonden, niet alleen op de NPO, maar ook op de Belg, de Duitser en de BBC die ook allemaal moeten laten zien dat ze geemancipeerd zijn. Daar gaat dusgeen hond naar kijken. Verspilling van zendtijd en niet toevallig bij de PO's, geen commerciele zender die daar brood in ziet.

Uiteindelijk is het toch vooral een kwestie van vrouwen die zeuren dat mannen naar vrouwenvoetbal moeten kijken omdat ze graag voetbal kijken. Nee, mannen kijken graag naar mannenvoetbal, die willen best weleens vrouwenwedstrijden zien zoals ze ook weleens hockey of volleyball willen kijken, maar niet de dames van Senegal tegen Wit-Rusland.

De oplossing is heel simpel, als vrouwen net zo massaal naar vrouwenvoetbal gaan kijken als mannen naar mannenvoetbal dan is er minstens zoveel vrouwenvoetbal te zien en verdienen ze ook minstens zoveel.
_O_
pi_187331268
Ok dokter
  Moderator zondag 9 juni 2019 @ 02:36:09 #118
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_187331272
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 16:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je zegt het zelf eigenlijk al. 'De vrouwen willen ook meedoen'. Dat is de feitelijke situatie, ze hebben het voetbal niet uitgevonden, ze hebben het niet groot gemaakt, en nu willen ze het op hun eigen niveau spelen.

Ik juich dat van harte toe want het is de mooiste sport die er is waarbij allerlei lichamelijke eigenschappen een voordeel of een nadeel kunnen zijn en altijd ondergeschikt zijn aan een exceptioneel balgevoel.

Het probleem zit hem inderdaad in 'hun plek kennen'. Ook gecorrigeerd voor de lichamelijke factor blijft het niveau fors achter. Als je op je eigen niveau speelt dan heb je ook aandacht van je eigen niveau, inkomsten op je eigen niveau en vul je stadions en huiskamers op je eigen niveau. Als iedereen dat zou erkennen was er helemaal geen issue.

Maar ergens heerst het idee dat mannenvoetbal en vrouwenvoetbal gelijkwaardig zouden zijn omdat mannen en vrouwen dat zijn, wat natuurlijk een onzinnige redenering is. Daarom zouden ze ook zoveel betaald moeten krijgen en zou iedereen moeten doen alsof het net zo belangrijk is. Daarom krijgen we nu 52 wedstrijden uitgezonden, niet alleen op de NPO, maar ook op de Belg, de Duitser en de BBC die ook allemaal moeten laten zien dat ze geemancipeerd zijn. Daar gaat dusgeen hond naar kijken. Verspilling van zendtijd en niet toevallig bij de PO's, geen commerciele zender die daar brood in ziet.

Uiteindelijk is het toch vooral een kwestie van vrouwen die zeuren dat mannen naar vrouwenvoetbal moeten kijken omdat ze graag voetbal kijken. Nee, mannen kijken graag naar mannenvoetbal, die willen best weleens vrouwenwedstrijden zien zoals ze ook weleens hockey of volleyball willen kijken, maar niet de dames van Senegal tegen Wit-Rusland.

De oplossing is heel simpel, als vrouwen net zo massaal naar vrouwenvoetbal gaan kijken als mannen naar mannenvoetbal dan is er minstens zoveel vrouwenvoetbal te zien en verdienen ze ook minstens zoveel.
Zeer goed post _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zondag 9 juni 2019 @ 03:21:52 #119
203039 pirlo444
pi_187331381
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 02:36 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Zeer goed post _O_
*O*
  zondag 9 juni 2019 @ 03:29:14 #120
203039 pirlo444
pi_187331392
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 16:18 schreef dokter.knakworst het volgende:
Voor de tweede keer op een wk voetbal meedoen en als titelhouder van het ek vind ik het best spannend wat het eindresultaat gaat worden. Het zou leuk zijn als ze bij de beste 3 van het toernooi horen dan kunnen we ze ook bewonderen in Japan volgend jaar :)
*O* w/
Dat ze de
EL maar eens gewoon uitzenden op de publieke omroep. Portugal- Zwitserland gemist verwacht dat Engeland- Zwitserland hetzelfde gebeurd :Y
  zondag 9 juni 2019 @ 03:31:21 #121
203039 pirlo444
pi_187331399
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 16:11 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

G competitie zeker. Wereldkampioen bij de vrouwen verloor gewoon van Dallas O17 of zo. Zal het Googlen.

Edit: het is nog erger: https://www.dailymail.co.(...)allas-U-15-boys.html

_O-
Komt hij aan met een incidenteel geval idd _O-
  zondag 9 juni 2019 @ 04:12:17 #122
484078 dokter.knakworst
unox in je hol
pi_187331458
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 03:29 schreef pirlo444 het volgende:

[..]

Dat ze de
EL maar eens gewoon uitzenden op de publieke omroep. Portugal- Zwitserland gemist verwacht dat Engeland- Zwitserland hetzelfde gebeurd :Y
Dan zitten we alsnog gewoon opgescheept met een reclameblok lijkt mij :N
metal up your ass
  zondag 9 juni 2019 @ 05:53:26 #123
434029 KillemWieft
My funk is multilayered!
pi_187331576
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 03:31 schreef pirlo444 het volgende:

[..]

Komt hij aan met een incidenteel geval idd _O-
https://www.dailymail.co.(...)lympics-warm-up.html

7-0!!! :D

Dit is gewoon hun niveau. Daarom oefenen ze immers tegen dit soort jeugd teams. Je gaat geen oefenwedstrijden spelen tegen teams die ver onder je niveau zitten.
Everybody's got a little light under the sun.
  zondag 9 juni 2019 @ 18:01:42 #124
203039 pirlo444
pi_187338116
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 05:53 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

https://www.dailymail.co.(...)lympics-warm-up.html

7-0!!! :D

Dit is gewoon hun niveau. Daarom oefenen ze immers tegen dit soort jeugd teams. Je gaat geen oefenwedstrijden spelen tegen teams die ver onder je niveau zitten.
_O- , en dan nog zijn er mensen die het verdedigen
pi_187338540
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 18:01 schreef pirlo444 het volgende:

[..]

_O- , en dan nog zijn er mensen die het verdedigen
Omdat dit allemaal in 2016 is, toen was inderdaad het vrouwenvoetbal duidelijk minder. Het heeft een aardig groei doorgemaakt de afgelopen 4 a 3 jaar. Niet dat het nu op geweldig niveau is, maar je kunt er nu wel goed naar kijken. En ja er zullen nog wat fouten in voor komen, maar geef het nog een paar jaar.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')