ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Vanaf Enschede tot Arnhem op een NRW-ticket zijn we afhankelijk van het aantal mensen dat meegaat zo'n 10-15 euro p.p. kwijt. Een dagkaart om naar Enschede en vanaf Arnhem te reizen is ¤19,50 via https://www.actievandedag(...)urenkaart-29-05-2019
Totaal dus ¤30-35
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het station werd in december 2017 opgeleverd, maar toch reed er nog geen trein, omdat de grond niet stevig genoeg bleek om de treinen er op volle snelheid te laten rijden. Aangezien een versteviging van de grond veel te duur is, wordt nu getest of de langzamere snelheid in de dienstregeling past.
Vandaar dat de treinen op het Kamperlijntje de komende veertien dagen op de stations van zowel Kampen als Zwolle ietsje eerder vertrekken.
Zo zo. En dat hebben ze binnen anderhalf jaar kunnen bedenken?
Zo zo. En dat hebben ze binnen anderhalf jaar kunnen bedenken?
Voor de reizigers lijkt het alsof er deze twee weken steeds hetzelfde gebeurt, maar in werkelijkheid worden er vanuit Keolis verschillende zaken getest (bijvoorbeeld één of twee machinisten). Door deze praktijkproef moet blijken of zaken die in theorie kunnen ook werkelijk mogelijk zijn.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
ook daar hadden ze best eerder mee kunnen beginnen. Sowieso is dat hele project één grote blunderkermis. Ik ga er vanavond maar eens even kijken denk ik Voor je t weet wordt het station weer gesloten want "nee kan toch niet"
Dat hele Kamperlijntje heeft een ontzettend krappe dienstregeling. Kijk maar eens naar gisteravond, van een vertraging van +7 om 20:31 heeft men nog de hele avond last gehad
Ik bedenk me nu ineens dat ik het lijntje Zwolle - Kampen nog nooit heb gedaan. Dat lijntje en een paar van de Noordelijke nevenlijnen, dat is alles wat ik nog mis op het Nederlandse spoorwegnet aan (planmatige) reizigerslijnen.
Op maandag 3 juni 2019 12:50 schreef James1988 het volgende: Ik bedenk me nu ineens dat ik het lijntje Zwolle - Kampen nog nooit heb gedaan. Dat lijntje en een paar van de Noordelijke nevenlijnen, dat is alles wat ik nog mis op het Nederlandse spoorwegnet aan (planmatige) reizigerslijnen.
En het boogje van Breda richting Antwerpen
Ach, ik ben ook nog altijd niet naar het Arriva-station Veendam gereisd, terwijl het helemaal niet zo ver is vanaf Groningen. Zal wel komen omdat ik voor de aanleg van het station al eens naar de STAR ben gereisd.
Komend weekend en de maandag erna zijn er werkzaamheden aan de spoortunnel in Heiloo, en in Castricum aan het station. Om die reden geen treinverkeer tussen Heerhugowaard en Uitgeest.
NS zet bussen in. dat ging eerder mis. Heiloo had bij de vorige bus-inzet zelf verkeersbordjes uitgeprint en opgehangen. Buschauffeurs negeerde deze papiertjes, en zo kwam er een tweetal figuren namens de gemeente die boetes ging uitdelen aan de buschauffeurs. de werkinstructie voor de chauffeurs (die amper doorkwam) was het omrijden via Egmond/Bakkum naar Castricum.
het plan voor Pinksteren: de bus stopt op de Kennemerstraatweg. vanaf daar zal een pendelbus naar het NS-station rijden. 600 meter.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op maandag 3 juni 2019 12:47 schreef James1988 het volgende: Dat hele Kamperlijntje heeft een ontzettend krappe dienstregeling. Kijk maar eens naar gisteravond, van een vertraging van +7 om 20:31 heeft men nog de hele avond last gehad
En waarom dan niet één slag ertussen uithalen dat zit je toch ook weer op je normale vertrektijd en dan ben je gelijk van de vertraging af.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
En waarom dan niet één slag ertussen uithalen dat zit je toch ook weer op je normale vertrektijd en dan ben je gelijk van de vertraging af.
Het kijken of er vertraging ingelopen kan worden zal ongetwijfeld deel van de proef zijn. Ik hoorde in elk geval al wel dat het overslaan van Stadshagen om vertraging in te lopen in elk geval geen oplossing is.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het kijken of er vertraging ingelopen kan worden zal ongetwijfeld deel van de proef zijn.
En we hebben het ook nog eens over de allereerste vertraging überhaupt ooit sinds de trein in Stadshagen stopt. Maak dan maar eens een goede afweging of je bij +7 blijft doorrijden of een slag opheft.
A.s. zondag gaat de V250 in dienst bij Trenitalia: voorlopig 's ochtends twee ritten van Ancona naar Milaan, en 's avonds twee ritten de andere kant op.
En we hebben het ook nog eens over de allereerste vertraging überhaupt ooit sinds de trein in Stadshagen stopt. Maak dan maar eens een goede afweging of je bij +7 blijft doorrijden of een slag opheft.
Nou ja, alles leuk en aardig maar als je al bij +7 serieus overweegt om een slag op te heffen staat de reiziger natuurlijk niet op 1,2 en 3.
Op dinsdag 4 juni 2019 00:47 schreef James1988 het volgende: A.s. zondag gaat de V250 in dienst bij Trenitalia: voorlopig 's ochtends twee ritten van Ancona naar Milaan, en 's avonds twee ritten de andere kant op.
Afgelopen zaterdag op zondagnacht had de NS werkzaamheden gepland tussen Breda en Dordrecht.
Om die reden zouden de 2 nachttreinen om 1.27 en 2.27 vervangen worden door bussen.
Er waren 2 grote evenementen in de regio: Intents Festival en Breda Jazz
Helaas lukte het mij niet om de trein van 1.27 te halen in Breda door file waar mijn eerdere bus in zat, dus ik kwam pas rond 2:15 op Breda aan.
NS had bedacht dat het een fantastisch plan was (ondanks ze op de hoogte waren van beide evenementen, ik heb de mail gezien gericht aan de medewerkers van S&V waar het verbussen van de treinen en beiden evenementen aangekondigd werden) slechts 1 touringcar in te zetten tussen Breda - Dordrecht en Rotterdam.
Uiteraard was er teveel reizigersaanbod om alle reizigers naar zowel Dordrecht en Rotterdam te vervoeren waarom de chauffeur besloot alleen de reizigers naar Rotterdam te vervoeren (ongeveer 55 reizigers)
Ik (en nog 36 andere reizigers) bleven achter op breda.
Het is dat de medewerkers van S&V aanwezig waren en echt alle moeite hebben gedaan om nog een bus te regelen (het wakkerbellen van wachtdienst, contact met meldkamer, busbedrijf, etc) maar uiteindelijk was het na 4:00 eer ik vertrok vanaf Breda, uiteindelijk was ik 4:45 op Dordrecht, waar dat 3:00 had moeten zijn.
Veel reizigers hadden toen al eieren voor hun geld gekozen en waren met een taxi vertrokken naar Dordrecht.
Helaas was dit voor mij ook de 2e keer dat iets dergelijks voorkwam (vorige keer was het om 23:30) en ook medewerkers van S&V gaven aan dat vrijwel altijd misgaat met de verbussen van de laatste 2 nachttreinen.
Men begreep ook niet goed waarom de werkzaamheden niet uitgesteld waren tot na de laatste treinen want de werkzaamheden zouden slechts tot 3:00 duren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Nou ja, alles leuk en aardig maar als je al bij +7 serieus overweegt om een slag op te heffen staat de reiziger natuurlijk niet op 1,2 en 3.
Nou ja, als je bij niet-opheffen nog 3-4 uur lang met vertraging rondrijdt (en dus je aansluitingen mist) is het opheffen van één slag misschien toch beter...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nou ja, als je bij niet-opheffen nog 3-4 uur lang met vertraging rondrijdt (en dus je aansluitingen mist) is het opheffen van één slag misschien toch beter...
Of er klopt sowieso al iets niet met je planning en je marges natuurlijk
Na 2 uur was het gedecimeerd naar +2. Dan kunnen de meeste overstappen wel gehaald worden. De vraag is vooral waar die +7 ineens vandaan komt. Dat is best bijzonder op zo'n lijntje.
Op dinsdag 4 juni 2019 13:21 schreef Mr_Klaasje het volgende: Na 2 uur was het gedecimeerd naar +2. Dan kunnen de meeste overstappen wel gehaald worden. De vraag is vooral waar die +7 ineens vandaan komt. Dat is best bijzonder op zo'n lijntje.
Ik durf te wedden dat dat kwam door een deurstoring of zoiets
En dan zit die stomme IJssel er nog eens tussen, waardoor het opgestuwd wordt en in Twello dus uren onweert, en dan is het binnen een half uur over Deventer heen. Zelfde hier met Hattem/Zwolle. Blergh.
Grote wateroppervlakten op warme dagen zorgen niet voor dezelfde spectaculaire intensiteit waarmee het in de bergen kan gebeuren, vanwege de snel stijgende en zakkende lucht over grotere afstanden, maar het werkt gewoon wel zo en dat weet je donders goed En het verschil is echt groot. Niet dat de buien of het onweer zoveel intenser is, maar ik woonde aan de andere kant van de IJssel, ongeveer even ver er vanaf als nu, en het verschil is gewoon opvallend.
Ik begin dingen te horen! En het staat inderdaad niet heel hoog, maaaarrr, vanwege het ruimte-voor-de-rivier-project, dus er is gewoon best veel oppervlaktewater hier in de omgeving. De uiterwaarden zijn vijf keer groter dan ze twintig jaar terug waren. Vet mooi trouwens, de moeite waard om doorheen te fietsen!
Da's wel waar trouwens op zich Ben eind vorig jaar nogeens naar de molen van Terwolde gefietst. En op de terugweg een stuk gewandeld door de Ossenwaard.
Onweer heeft flink huisgehouden hier. Vanaf station Breda vertrekt momenteel zo ongeveer niets.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op dinsdag 4 juni 2019 22:32 schreef Dr_Flash het volgende: Da's wel waar trouwens op zich Ben eind vorig jaar nogeens naar de molen van Terwolde gefietst. En op de terugweg een stuk gewandeld door de Ossenwaard.
Op dinsdag 4 juni 2019 22:39 schreef JDude het volgende: Onweer heeft flink huisgehouden hier. Vanaf station Breda vertrekt momenteel zo ongeveer niets.
Op dinsdag 4 juni 2019 23:12 schreef DeaDLocK2K het volgende: Als ik nu op een festival buiten zou zijn zou ik echt 2x10 tot de macht 32 kleuren poep schijten.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Ben blij dat ik vandaag geen ICD had zeg, kwam midden in de hoosbui Den Haag binnen rijden en was klaar. Ben nooit om 21:30 klaar maar dit kwam mooi uit.
Zag al een paar collega's in Tilburg gestrand staan
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Wow, je kan hier een boek lezen wajooooo Met bijna geen geluid ook, alleen dof gerommel. De wind maakt heel veel herrie en het regent nu ook horizontaal.
Van en naar Breda rijden er geen treinen door blikseminslag. Dit duurt tenminste tot 00:30 uur op woensdag 5 juni 2019.
Treinmaatregelen Intercity direct 900 Amsterdam C. - Schiphol Airport - Rotterdam C. - Breda rijdt niet tussen Breda en Rotterdam Centraal Intercity 1100 Den Haag C. - Rotterdam C. - Breda rijdt niet tussen Rotterdam Centraal en Eindhoven Intercity 3600 Zwolle - Deventer - Nijmegen - Roosendaal rijdt niet tussen Roosendaal en Tilburg Sprinter 6600 Dordrecht - Breda - 's-Hertogenbosch - Arnhem C. rijdt niet tussen Lage Zwaluwe en Gilze-Rijen
Op dinsdag 4 juni 2019 23:33 schreef Dr_Flash het volgende: Nog tot 0200 code oranje voor Overijssel. Nou ik kan je verklappen dat het hier afgelopen is hoor
Maar hier is het nog niet eens begonnen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 4 juni 2019 23:38 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik heb weleens iemand meegemaakt die trots was dat 'ie Apeldoorner was. Ik vond dat hilarisch. Werd me niet in dank afgenomen.
Op dinsdag 4 juni 2019 23:38 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik heb weleens iemand meegemaakt die trots was dat 'ie Apeldoorner was. Ik vond dat hilarisch. Werd me niet in dank afgenomen.
Ik heb wel eens tegen iemand uit Maastricht gezegd dat ik het een verschrikkelijke stad vond.
Een half jaar later weer tegen gekomen en er werd nog niet tegen me gepraat
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Extra perron in Zandvoort aan Zee. Bedoelen ze het tijdelijk verlengen van het perron?
Andere media hebben het over een extra uitgang bij het station ter doorstroming. Welke zal er dan gelijk hebben? ProRail noemt zelf beide maatregelen met een ‘of’ er tussen.
Op woensdag 5 juni 2019 09:14 schreef MTL het volgende: Laat me raden: je was weer eens aan het FLIRTen en zat toen opeens vast in het zuiden?
Mijn persoonlijke record staat nog altijd op een slordige 4 uur, dus de volgende keer moet je nog wat langer blijven hangen om dat te verbreken
1100 reed niet tussen Eindhoven en Tilburg wegens defect spoor dus ik met de spr naar Tilburg en toen ik daar kwam was bij Breda de pleuris uitgebroken
Op woensdag 5 juni 2019 09:55 schreef MTL het volgende: Ai, da's mooi klote. En via Utrecht was zeker geen optie meer op dat tijdstip?
ik was gestrand in Tilburg. De laatste ic naar den bosch die nog aansluiting gaf om via Utrecht en Rotterdam in Barendrecht te komen vertrekt om 23:04 maar die ging +10 weg waardoor de aansluiting in den bosch al niet meer mogelijk was. De taxi was uiteindelijk om dezelfde tijd in Barendrecht als de trein wanneer ik via Utrecht was gegaan.
is er nu al een tekort aan capaciteit bij het opstelterrein in Alkmaar? ik heb het idee dat er meer leeg materieelritten zijn dan dat er momenteel bekend zijn. de DDM1 stellen Haarlem-Alkmaar rijden na de avondspits weg richting Uitgeest. je ziet deze ritten niet terug in het huidige overzicht met lmritten, ook niet in de doorkomststaten op somda.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op woensdag 5 juni 2019 14:05 schreef spectrumanalyser het volgende: het lijkt mij niet wenselijk dat de bovenleiding in contact komt met de spoorstaaf. hopelijk is de apparatuur daar tegen beveiligd.
Ja, reken maar.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Da's een behoorlijke concurrentie voor de SNCF dan! De ochtend TGV vertrekt eerder uit Parijs en komt later aan, en niet eens op hoofdstations in Milaan...
Da's een behoorlijke concurrentie voor de SNCF dan! De ochtend TGV vertrekt eerder uit Parijs en komt later aan, en niet eens op hoofdstations in Milaan...
Als je echte concurrentie zal denk ik op prijs gaan zijn.
Wel echt naar (zeer) effectief Italiaans model opgezet, direct op verbinding concurreren in plaats van schijnconcurrentie met aanbesteding. Ben benieuwd.
Op woensdag 5 juni 2019 22:16 schreef b2py het volgende: Ik kom er net achter dat Rotterdam - Bordeaux net zo snel is als Amsterdam - Berlijn, en nog ruim een uur overstap in Parijs ook.
Op zulke afstanden scheelt tikt 130km/u snelheidsverschil ook wel aan natuurlijk
Deze zomer rijdt er vanaf 29 juni t/m 31 augustus elke zaterdag een rechtstreekse Thalys tussen Brussel-Zuid en Bordeaux:
08:20 V Brussel-Zuid -> Bordeaux A 12:31 (reistijd 4:11) 13:46 V Bordeaux -> Brussel-Zuid A 17:50 (reistijd 4:04)
Met de eerste Thalys van de dag zou je die trein vanuit Amsterdam kunnen halen: 06:15 Amsterdam - 06:58 Rotterdam - 08:08 Brussel, dat geeft je een overstap van 12 minuten. De totale reistijd tussen Amsterdam en Bordeaux komt daarmee uit op 6:16.
Ter vergelijking, volgens Google Maps doe je er met de auto 9,5 uur tot 14 uur over.
[ Bericht 8% gewijzigd door James1988 op 05-06-2019 22:38:26 ]
Schijnt een leuke stad te zijn. Of je je er een week kan vermaken weet ik niet, maar het heeft een Lonely Planet-pagina dus er zal vast wel íets te doen zijn
Schijnt een leuke stad te zijn. Of je je er een week kan vermaken weet ik niet, maar het heeft een Lonely Planet-pagina dus er zal vast wel íets te doen zijn
Rode wijn sippen en stokboordjes brie in lekker weer, dikke prima
Op woensdag 5 juni 2019 22:32 schreef James1988 het volgende: Deze zomer rijdt er vanaf 29 juni t/m 31 augustus elke zaterdag een rechtstreekse Thalys tussen Brussel-Zuid en Bordeaux:
08:20 V Brussel-Zuid -> Bordeaux A 12:31 (reistijd 4:11) 13:46 V Bordeaux -> Brussel-Zuid A 17:50 (reistijd 4:04)
Met de eerste Thalys van de dag zou je die trein vanuit Amsterdam kunnen halen: 06:15 Amsterdam - 06:58 Rotterdam - 08:08 Brussel, dat geeft je een overstap van 12 minuten. De totale reistijd tussen Amsterdam en Bordeaux komt daarmee uit op 6:16.
Ter vergelijking, volgens Google Maps doe je er met de auto 9,5 uur tot 14 uur over.
Het is niet te boekn op de thalys website, kennelijk durven ze deze overstap niet aan.
Los boeken levert vervelende juridische conseqenties op.
Dat is waar. Mocht je de aansluiting missen dan mag je gaan zeuren bij een balie, en zegt men dat het geen officiële aansluiting is en dat je maar een nieuw kaartje moet kopen enzo.
Met een doorgaand ticket onder dezelfde boekingscode is het het probleem van NS/Thalys als je 'm mist.
Dat is waar. Mocht je de aansluiting missen dan mag je gaan zeuren bij een balie, en zegt men dat het geen officiële aansluiting is en dat je maar een nieuw kaartje moet kopen enzo.
Met een doorgaand ticket onder dezelfde boekingscode is het het probleem van NS/Thalys als je 'm mist.
Precies, vind het wel raar dat ns deze verbinding wel durft aan te bieden en thalys niet. Geeft toch een onzeker gevoel mocht ik dit overwegen.
Thalys zal zich vooral richten op de relatie Brussel - Bordeaux. De trein rijdt al erg vroeg en zal voor de meeste mensen uit Nederland daardoor niet interessant zijn, of niet eens haalbaar.
Vanuit Breda kan ik die trein bijvoorbeeld niet halen, ik kan niet op tijd in Rotterdam zijn. Parkeren in Noorderkempen en vanuit daar naar Brussel sporen is evenmin een optie, de eerste trein vertrekt pas om 8:00 uit Noorderkempen
Sta wortel te schieten bij Tilburg vanwege "een suïcidaal persoon in het spoor". Rijd 'm gewoon voor z'n flikker. Win-win.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op vrijdag 7 juni 2019 15:43 schreef Dr_Flash het volgende: EN komt er voor die tijd niet nog een bakkie noodweer over het gebied heen denk je?
Inmiddels moeten alle bomen langs het spoor in Duitsland al wel om liggen denk ik, dus dat zal wel loslopen. Voor de zekerheid zal ik vanavond de situatie nog wel in de gaten houden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ja hoor. Gestrand in Arnhem vanwege"een verstoring elders". Waar is "elders"? Iemand? Waarom zou ik geloven dat de 1755 sprinter naar Zutphen of de 1811 intercity naar Zwolle wel rijden?
Op vrijdag 7 juni 2019 17:43 schreef Dr_Flash het volgende: Ja hoor. Gestrand in Arnhem vanwege"een verstoring elders". Waar is "elders"? Iemand? Waarom zou ik geloven dat de 1755 sprinter naar Zutphen of de 1811 intercity naar Zwolle wel rijden?
In de vertrektijden van station Dieren zie ik dat er rond die tijd een trein richting Roosendaal is opgeheven i.v.m. 'inzet van hulpdiensten'. Dat heeft er misschien wat mee te maken.
Verder zie ik geen storingsmeldingen dus euhm... dunno?
In Enschede regent het nu flink en waren er een paar flitsen te zien. Verder redelijk harde wind. Gelukkig zit ik lekker binnen (in tegenstelling tot de reizigers die uitstapten )
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 7 juni 2019 18:45 schreef dennistd het volgende: In Enschede regent het nu flink en waren er een paar flitsen te zien. Verder redelijk harde wind. Gelukkig zit ik lekker binnen (in tegenstelling tot de reizigers die uitstapten )
Ik kom op 8.38u hoor? Of kom je niet vanuit Emmen?
Oh, zal nog even opnieuw kijken, ik had 9:30 in de kop. 10:44 Haren kan ook om in Münster aan te sluiten maar vanuit Wesel terug wordt dan heel spannend om de laatste WFB te halen, dus liever niet.
Zo, @Peterselieman is met +5 vertrokken uit Groningen zo te zien, maar met een machinist die op de limiet rijdt (143-144km/h op de GPS). Dat komt wel goed.
Voor @derLudolf is het van belang dat Almelo-Hardenberg de eerste rit vanmorgen met +20 reed. Je kunt dus beter pas in Mariënberg overstappen, best kans dat de trein naar Almelo daar pas start namelijk.
Tot slot voor @Dr_Flash: denk eraan dat de trein naar Enschede vanaf het afwijkende spoor 4b vertrekt
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 8 juni 2019 08:47 schreef derLudolf het volgende: Dank voor het reisadvies, maar als ie in Marienberg start komt ie langs Hardenberg ja. Kom vanuit Emmen.
Ja, maar die vanaf Almelo wil nog wel eens keren in Mariënberg bij vertraging. Beetje lullig als jij dan in Hardenberg uit de trein gestapt bent vanaf Emmen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 8 juni 2019 08:45 schreef dennistd het volgende: Zo, @:Peterselieman is met +5 vertrokken uit Groningen zo te zien, maar met een machinist die op de limiet rijdt (143-144km/h op de GPS). Dat komt wel goed.
was een klein technisch probleem aan de trein. In Zwolle was het nog +1, dus ruim voldoende voor de Blauwnet sprinter
Ja, maar die vanaf Almelo wil nog wel eens keren in Mariënberg bij vertraging. Beetje lullig als jij dan in Hardenberg uit de trein gestapt bent vanaf Emmen
Nee, je blijft gewoon in de trein naar Zwolle zitten waar je nu in zit, en stapt pas in Mariënberg over. En niet zoals de reisplanner zegt in Hardenberg. Je hebt namelijk altijd kans dat de trein vanaf Almelo niet verder rijdt dan Mariënberg, en dus die naar Almelo ook pas begint in Mariënberg.
Zo dus:
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nee, je blijft gewoon in de trein naar Zwolle zitten waar je nu in zit, en stapt pas in Mariënberg over. En niet zoals de reisplanner zegt in Hardenberg. Je hebt namelijk altijd kans dat de trein vanaf Almelo niet verder rijdt dan Mariënberg, en dus die naar Almelo ook pas begint in Mariënberg.
Op zaterdag 8 juni 2019 09:28 schreef derLudolf het volgende: Ik zal jullie alvast geestelijk voorbereiden, d'r is een groep vrouwen van middelbare leeftijd uit Hardenberg die zo te horen ook naar Münster moeten
Oh god.. Hou ze goed in de gaten, kunnen wij ergens anders gaan zitten
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 8 juni 2019 09:28 schreef derLudolf het volgende: Ik zal jullie alvast geestelijk voorbereiden, d'r is een groep vrouwen van middelbare leeftijd uit Hardenberg die zo te horen ook naar Münster moeten
Op zaterdag 8 juni 2019 09:30 schreef derLudolf het volgende: Nooit geweten dat die LINT'jes gewoon rechtstreeks door die dieselmotor worden aangedreven. Niet DE of DH.
Diesel-mechanisch heet dat. En het is "railtractor"
Op zaterdag 8 juni 2019 09:48 schreef Dr_Flash het volgende: Godvervloekte hoerenzooi, begint het gezeik nu al ja?! We zitten vast achter een goederentrein. Net Rijssen voorbij.
Op zaterdag 8 juni 2019 09:48 schreef Dr_Flash het volgende: Godvervloekte hoerenzooi, begint het gezeik nu al ja?! We zitten vast achter een goederentrein. Net Rijssen voorbij.
ja dat roep ik ook altijd om als ik ff wat zachter ga rijden omdat ik de feesboek zit te checken
Op zaterdag 8 juni 2019 09:28 schreef derLudolf het volgende: Ik zal jullie alvast geestelijk voorbereiden, d'r is een groep vrouwen van middelbare leeftijd uit Hardenberg die zo te horen ook naar Münster moeten
Waren die niet in Hengelo uitgestapt. Was toch een zangkoortje?
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
Overigens is volgens de spoorbijbel van Schweers+Wall Lüdenscheid niet het hoogste punt: dat was met 407 meter in Meinerzhagen, 6 meter hoger dan Lüdenscheid.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 9 juni 2019 11:12 schreef derLudolf het volgende: Cijfertjes vind ik niet interessant betreur het wel dat de reisleider een route 452km heeft uitgezet. Dat is niet fantastisch
Het spoor was niet langer
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Best grote plannen voor de Volmetalbahn en de Oberbergische Bahn als ik het zo lees.
Tussen Dortmund en Lüdenscheid willen ze een halfuursdienst maken, wat volkomen te begrijpen is als je ziet hoeveel volk er gisteren uit dat treintje rolde.
Tussen Keulen en Lüdenscheid wil men een uursdienst en mogelijk volledige elektrificatie. Tussen Overath en Keulen wordt het zelfs een 20 minutendienst.
Apart. Bij aankomst in spoorwegmuseum vergeten uit te checken. Dus bij vertrek alsnog uit- en meteen weer ingecheckt.
Heenreis: ¤10,80 Terugreis: ¤5,04
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op zondag 9 juni 2019 16:13 schreef JDude het volgende: Apart. Bij aankomst in spoorwegmuseum vergeten uit te checken. Dus bij vertrek alsnog uit- en meteen weer ingecheckt.
Heenreis: ¤10,80 Terugreis: ¤5,04
Niets aparts aan. Wordt gezien als overstap en dan telt ie door ipv dat het twee enkele reizen zijn
Niets aparts aan. Wordt gezien als overstap en dan telt ie door ipv dat het twee enkele reizen zijn
Dat wist ik, maar niet dat het verschil meer dan de helft zou zijn.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Vandaag weer eens een rondje gaan maken. In Amersfoort kwam deze unit binnen:
Terwijl het ding binnenkwam (en ik de foto maakte) tyfoneerde de machinist, toen ik naar de trein liep werd ik opgewacht door twee heren van Veiligheid & Service.
"Meneer, de machinist was niet blij dat u hem liet schrikken" "Ik stond gewoon op openbaar terrein?" "Nee, dat stond u niet. U staat op privéterrein. U weet dat er een boete van ¤240 staat op die actie van u?" "Ik stond gewoon binnen de lijnen hoor, en ben ook niet voorbij een bordje gelopen? Het was in ieder geval niet mijn bedoeling om iemand te laten schrikken." "Nou, ik betwijfel dat u binnen de lijnen stond. Maar niet meer doen hè, prettige dag nog." "Eh, van hetzelfde."
Ik mag gewoon foto's maken, en stond gewoon op publiek toegankelijk terrein, met een geldig vervoerbewijs. Dus wat hun probleem nou was?
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 10-06-2019 15:53:29 ]
werk van maken. Wat de godver denken ze wel die apen. "laten schrikken" ja je moeder. Dat kan alleen als je geflitst zou hebben (nergens voor nodig) EN de machinist lag te pitten. Nou, WIE heeft er dan een probleem? En ze hadden kennelijk alle tijd om te bepalen of je binnen de lijnen stond. Trouwens, al stond je dat niet. Mag gewoon. Is verminderd verstandig, maar mag gewoon.
Kan best zijn dat de machinist me groette omdat hij zag dat ik een foto maakte.
Ik kwam die machinist tegen toen hij naar de andere kant liep. Ik vroeg hem "ik heb u toch niet laten schrikken hè?", maar hij haalde z'n schouders op en liep door. Zal wel meevallen dus.
Machinist dacht misschien dat je aan het filmen was dus hing louter uit schijtlol even op de toeter. Van aapjes met een V op het jasje moet je verder nergens al te veel verwachten.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op zondag 9 juni 2019 22:11 schreef JDude het volgende: Machinist dacht misschien dat je aan het filmen was dus hing louter uit schijtlol even op de toeter. Van aapjes met een V op het jasje moet je verder nergens al te veel verwachten.
Sowieso de claim "u staat op privé terrein" dan mag hij aan zijn baas gaan uitleggen waarom hij dat dacht. Stuur vooral die foto mee als bewijs. Dan heb je gewoon echt geen idee wat je aan het doen bent.
Terwijl het ding binnenkwam (en ik de foto maakte) tyfoneerde de machinist, toen ik naar de trein liep werd ik opgewacht door twee heren van Veiligheid & Service.
"Meneer, de machinist was niet blij dat u hem liet schrikken" "Ik stond gewoon op openbaar terrein?" "Nee, dat stond u niet. U staat op privéterrein. U weet dat er een boete van ¤240 staat op die actie van u?" "Ik stond gewoon binnen de lijnen hoor, en ben ook niet voorbij een bordje gelopen? Het was in ieder geval niet mijn bedoeling om iemand te laten schrikken." "Nou, ik betwijfel dat u binnen de lijnen stond. Maar niet meer doen hè, prettige dag nog." "Eh, van hetzelfde."
Ik mag gewoon foto's maken, en stond gewoon op publiek toegankelijk terrein, met een geldig vervoerbewijs. Dus wat hun probleem nou was?
Je stond niet op openbaar terrein maar verder moeten die idioten gewoon hun kakbek houden.
Ja maar juridisch maakt het verhaal dat heel anders. En ik geloof ook dat NS er iets over in de huisregels heeft staan. Maar het is gewoon onzinnig geblaat. Ik ken de plek die je bedoelt goed en het is juist slecht voor goede foto's om dichtbij de perronrand te gaan staan. Misschien bij die van het tegenoverliggende spoor, maar de tering zeg.
Ja maar juridisch maakt het verhaal dat heel anders.
Je hebt volledig gelijk hoor, het is juridisch inderdaad privéterrein. Ik gebruikte het verkeerde woord
quote:
En ik geloof ook dat NS er iets over in de huisregels heeft staan.
Ja, iets als "veroorzaak geen hinder of gevaar voor reizigers, medewerkers en de veiligheid van het spoorsysteem."
quote:
Maar het is gewoon onzinnig geblaat. Ik ken de plek die je bedoelt goed en het is juist slecht voor goede foto's om dichtbij de perronrand te gaan staan. Misschien bij die van het tegenoverliggende spoor, maar de tering zeg.
Enige tijd geleden werd bekend dat er vijf terzijde gestelde LINT-treinen zijn verkocht aan het Zweedse Inlandsbanan voor inzet op Östersund - Mora. De verkochte stellen hebben Nederland al verlaten, en worden in Polen opgeknapt.
Het eerste stel is een paar dagen geleden aangekomen in Östersund:
6 jaar en 10,5 maand (29 juli 20212) na de 1e rit met reizigers in Nederland heeft gisteren voor het eerst een V250 in Italië een commerciële rit gemaakt als ETR700. Het viel mij op dat de stoelen of althans de zetels zijn vervangen en er ook een bar in de treinen gemaakt is (niet zelf gezien maar op een filmpje).
Op donderdag 13 juni 2019 10:53 schreef b2py het volgende: Hoe noodzakelijk was cash geld in derde wereldland Duitsland naar jullie idee?
Het is altijd handig. Maar mocht je geen cash hebben dan kun je ook een verkeerd treinkaartje kopen met je pasje bij de automaat, dan krijg je hem vervolgens aan het loket cash terugbetaald
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven