ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Vanaf Enschede tot Arnhem op een NRW-ticket zijn we afhankelijk van het aantal mensen dat meegaat zo'n 10-15 euro p.p. kwijt. Een dagkaart om naar Enschede en vanaf Arnhem te reizen is ¤19,50 via https://www.actievandedag(...)urenkaart-29-05-2019
Totaal dus ¤30-35
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het station werd in december 2017 opgeleverd, maar toch reed er nog geen trein, omdat de grond niet stevig genoeg bleek om de treinen er op volle snelheid te laten rijden. Aangezien een versteviging van de grond veel te duur is, wordt nu getest of de langzamere snelheid in de dienstregeling past.
Vandaar dat de treinen op het Kamperlijntje de komende veertien dagen op de stations van zowel Kampen als Zwolle ietsje eerder vertrekken.
Zo zo. En dat hebben ze binnen anderhalf jaar kunnen bedenken?
Zo zo. En dat hebben ze binnen anderhalf jaar kunnen bedenken?
Voor de reizigers lijkt het alsof er deze twee weken steeds hetzelfde gebeurt, maar in werkelijkheid worden er vanuit Keolis verschillende zaken getest (bijvoorbeeld één of twee machinisten). Door deze praktijkproef moet blijken of zaken die in theorie kunnen ook werkelijk mogelijk zijn.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
ook daar hadden ze best eerder mee kunnen beginnen. Sowieso is dat hele project één grote blunderkermis. Ik ga er vanavond maar eens even kijken denk ik Voor je t weet wordt het station weer gesloten want "nee kan toch niet"
Dat hele Kamperlijntje heeft een ontzettend krappe dienstregeling. Kijk maar eens naar gisteravond, van een vertraging van +7 om 20:31 heeft men nog de hele avond last gehad
Ik bedenk me nu ineens dat ik het lijntje Zwolle - Kampen nog nooit heb gedaan. Dat lijntje en een paar van de Noordelijke nevenlijnen, dat is alles wat ik nog mis op het Nederlandse spoorwegnet aan (planmatige) reizigerslijnen.
Op maandag 3 juni 2019 12:50 schreef James1988 het volgende: Ik bedenk me nu ineens dat ik het lijntje Zwolle - Kampen nog nooit heb gedaan. Dat lijntje en een paar van de Noordelijke nevenlijnen, dat is alles wat ik nog mis op het Nederlandse spoorwegnet aan (planmatige) reizigerslijnen.
En het boogje van Breda richting Antwerpen
Ach, ik ben ook nog altijd niet naar het Arriva-station Veendam gereisd, terwijl het helemaal niet zo ver is vanaf Groningen. Zal wel komen omdat ik voor de aanleg van het station al eens naar de STAR ben gereisd.
Komend weekend en de maandag erna zijn er werkzaamheden aan de spoortunnel in Heiloo, en in Castricum aan het station. Om die reden geen treinverkeer tussen Heerhugowaard en Uitgeest.
NS zet bussen in. dat ging eerder mis. Heiloo had bij de vorige bus-inzet zelf verkeersbordjes uitgeprint en opgehangen. Buschauffeurs negeerde deze papiertjes, en zo kwam er een tweetal figuren namens de gemeente die boetes ging uitdelen aan de buschauffeurs. de werkinstructie voor de chauffeurs (die amper doorkwam) was het omrijden via Egmond/Bakkum naar Castricum.
het plan voor Pinksteren: de bus stopt op de Kennemerstraatweg. vanaf daar zal een pendelbus naar het NS-station rijden. 600 meter.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op maandag 3 juni 2019 12:47 schreef James1988 het volgende: Dat hele Kamperlijntje heeft een ontzettend krappe dienstregeling. Kijk maar eens naar gisteravond, van een vertraging van +7 om 20:31 heeft men nog de hele avond last gehad
En waarom dan niet één slag ertussen uithalen dat zit je toch ook weer op je normale vertrektijd en dan ben je gelijk van de vertraging af.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
En waarom dan niet één slag ertussen uithalen dat zit je toch ook weer op je normale vertrektijd en dan ben je gelijk van de vertraging af.
Het kijken of er vertraging ingelopen kan worden zal ongetwijfeld deel van de proef zijn. Ik hoorde in elk geval al wel dat het overslaan van Stadshagen om vertraging in te lopen in elk geval geen oplossing is.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het kijken of er vertraging ingelopen kan worden zal ongetwijfeld deel van de proef zijn.
En we hebben het ook nog eens over de allereerste vertraging überhaupt ooit sinds de trein in Stadshagen stopt. Maak dan maar eens een goede afweging of je bij +7 blijft doorrijden of een slag opheft.
A.s. zondag gaat de V250 in dienst bij Trenitalia: voorlopig 's ochtends twee ritten van Ancona naar Milaan, en 's avonds twee ritten de andere kant op.
En we hebben het ook nog eens over de allereerste vertraging überhaupt ooit sinds de trein in Stadshagen stopt. Maak dan maar eens een goede afweging of je bij +7 blijft doorrijden of een slag opheft.
Nou ja, alles leuk en aardig maar als je al bij +7 serieus overweegt om een slag op te heffen staat de reiziger natuurlijk niet op 1,2 en 3.
Op dinsdag 4 juni 2019 00:47 schreef James1988 het volgende: A.s. zondag gaat de V250 in dienst bij Trenitalia: voorlopig 's ochtends twee ritten van Ancona naar Milaan, en 's avonds twee ritten de andere kant op.
Afgelopen zaterdag op zondagnacht had de NS werkzaamheden gepland tussen Breda en Dordrecht.
Om die reden zouden de 2 nachttreinen om 1.27 en 2.27 vervangen worden door bussen.
Er waren 2 grote evenementen in de regio: Intents Festival en Breda Jazz
Helaas lukte het mij niet om de trein van 1.27 te halen in Breda door file waar mijn eerdere bus in zat, dus ik kwam pas rond 2:15 op Breda aan.
NS had bedacht dat het een fantastisch plan was (ondanks ze op de hoogte waren van beide evenementen, ik heb de mail gezien gericht aan de medewerkers van S&V waar het verbussen van de treinen en beiden evenementen aangekondigd werden) slechts 1 touringcar in te zetten tussen Breda - Dordrecht en Rotterdam.
Uiteraard was er teveel reizigersaanbod om alle reizigers naar zowel Dordrecht en Rotterdam te vervoeren waarom de chauffeur besloot alleen de reizigers naar Rotterdam te vervoeren (ongeveer 55 reizigers)
Ik (en nog 36 andere reizigers) bleven achter op breda.
Het is dat de medewerkers van S&V aanwezig waren en echt alle moeite hebben gedaan om nog een bus te regelen (het wakkerbellen van wachtdienst, contact met meldkamer, busbedrijf, etc) maar uiteindelijk was het na 4:00 eer ik vertrok vanaf Breda, uiteindelijk was ik 4:45 op Dordrecht, waar dat 3:00 had moeten zijn.
Veel reizigers hadden toen al eieren voor hun geld gekozen en waren met een taxi vertrokken naar Dordrecht.
Helaas was dit voor mij ook de 2e keer dat iets dergelijks voorkwam (vorige keer was het om 23:30) en ook medewerkers van S&V gaven aan dat vrijwel altijd misgaat met de verbussen van de laatste 2 nachttreinen.
Men begreep ook niet goed waarom de werkzaamheden niet uitgesteld waren tot na de laatste treinen want de werkzaamheden zouden slechts tot 3:00 duren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Nou ja, alles leuk en aardig maar als je al bij +7 serieus overweegt om een slag op te heffen staat de reiziger natuurlijk niet op 1,2 en 3.
Nou ja, als je bij niet-opheffen nog 3-4 uur lang met vertraging rondrijdt (en dus je aansluitingen mist) is het opheffen van één slag misschien toch beter...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nou ja, als je bij niet-opheffen nog 3-4 uur lang met vertraging rondrijdt (en dus je aansluitingen mist) is het opheffen van één slag misschien toch beter...
Of er klopt sowieso al iets niet met je planning en je marges natuurlijk
Na 2 uur was het gedecimeerd naar +2. Dan kunnen de meeste overstappen wel gehaald worden. De vraag is vooral waar die +7 ineens vandaan komt. Dat is best bijzonder op zo'n lijntje.
Op dinsdag 4 juni 2019 13:21 schreef Mr_Klaasje het volgende: Na 2 uur was het gedecimeerd naar +2. Dan kunnen de meeste overstappen wel gehaald worden. De vraag is vooral waar die +7 ineens vandaan komt. Dat is best bijzonder op zo'n lijntje.
Ik durf te wedden dat dat kwam door een deurstoring of zoiets