abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 juni 2019 @ 16:11:45 #276
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187222124
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 16:04 schreef deelnemer het volgende:
Nieuw rechts, voor wie jij het nu opneemt, zie ik als een nieuw ideologisch jasje voor dezelfde groep, die voorheen neoliberaal was. De nieuwe wereldorde vraag om een nieuwe ideologie. Degenen waar jij je boos over maakt, hebben veel minder kwaad gedaan, dan degenen waar jij het voor opneemt.
Je verandert steeds je posts dus .. ik ben misschien nu dubbel maar.

Ik zal het zo uitleggen op een manier waarop we het beiden eens zouden kunnen zijn

Ik zie deze nieuwe vorm van progressivisme als een 2e poging om (een post-moderne versie van) Marxisme teweeg te brengen in het westen.

Jij ziet mensen die tegen deze groep in gaan per definitie als mensen die de rechtmatige opvolgers zijn van het neoliberalisme.

----

Mijn stelling is dat je dat verkeert ziet. Dat je nu redelijke centraal-politieke mensen aan het samensmelten bent met Prager-U figuren. De enige overeenkomst is dat ze kritiek hebben op het post-modernisme. Verder heb ik niks met die christelijke conservatieven / neoliberalen. Je weet trouwens dondersgoed dat ik een mixed economy persoon ben.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  Moderator zondag 2 juni 2019 @ 16:12:31 #277
236264 crew  capricia
pi_187222140
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 16:11 schreef deelnemer het volgende:

[..]

DM's worden hier door de moderatoren (en admins etc..) gelezen, daarin schrijf ik niets. In een complexe samenleving is zoiets mogelijk, maar volgens de neoliberale ideologie niet.
Ik als mod kan geen DM’s lezen van andere users. Maar FA’s kunnen dat wel.
Ter info.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 2 juni 2019 @ 16:12:38 #278
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187222144
quote:
_O-.

Ja, zij vertegenwoordigt echt een heel domme extremistische vorm van linksheid. Maar de invloed daarvan wordt door jou stelselmatig overschat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 2 juni 2019 @ 16:14:15 #279
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187222162
quote:
14s.gif Op zondag 2 juni 2019 16:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

_O-.

Ja, zij vertegenwoordigt echt een heel domme extremistische vorm van linksheid. Maar de invloed daarvan wordt door jou stelselmatig overschat.
Meh. Nogmaals.. Evergreen College is een mooie case-study waarbij niet-invloedrijke dom-linkse mensen een heel instituut overhoop kunnen halen.

Dus ik neem dit soort figuren bloedserieus.

kan je overdreven vinden maar ... even goede vrinden... dat's dikke pech :P
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zondag 2 juni 2019 @ 16:21:26 #280
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_187222263
quote:
7s.gif Op zondag 2 juni 2019 16:11 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je verandert steeds je posts dus .. ik ben misschien nu dubbel maar.

Ik zal het zo uitleggen op een manier waarop we het beiden eens zouden kunnen zijn

Ik zie deze nieuwe vorm van progressivisme als een 2e poging om (een post-moderne versie van) Marxisme teweeg te brengen in het westen.

Jij ziet mensen die tegen deze groep in gaan per definitie als mensen die de rechtmatige opvolgers zijn van het neoliberalisme.

----

Mijn stelling is dat je dat verkeert ziet. Dat je nu redelijke centraal-politieke mensen aan het samensmelten bent met Prager-U figuren. De enige overeenkomst is dat ze kritiek hebben op het post-modernisme. Verder heb ik niks met die christelijke conservatieven / neoliberalen. Je weet trouwens dondersgoed dat ik een mixed economy persoon ben.
Het zijn de centraal-politieke mensen geweest, die in Nederland het neoliberalisme aangedreven hebben, en het publieke debat genfantiliseerd. De vrees voor het marxisme is in Nederland flauwekul. Rechts noemt iedere vorm van sociaal beleid links, en begint dan te kotsen.
The view from nowhere.
  zondag 2 juni 2019 @ 16:22:58 #281
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187222290
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 16:11 schreef deelnemer het volgende:

[..]

DM's worden hier door de moderatoren (en admins etc..) gelezen, daarin schrijf ik niets. In een complexe samenleving is zoiets mogelijk, maar volgens de neoliberale ideologie niet. En als je dan niet begrijpt dat je neoliberale medemens God is, wiens neoliberale dogma's en definities absolute waarheden zijn, dan moet vernedert of kapot gemaakt worden.
...
Ik eh... ik vind dit nogal heftig klinkt.. idee was om via de DM contactgegevens uit te wisselen want DM's zijn sowieso kutter dan kut voor lange gesprekken.
  zondag 2 juni 2019 @ 16:27:04 #282
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187222361
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 16:21 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Het zijn de centraal-politieke mensen geweest, die in Nederland het neoliberalisme aangedreven hebben,
Ik denk het eigenlijk niet. Nederlanders zijn altijd van de sociale voorzieningen geweest en afbraak heeft altijd voor sociale onrust gezorgd.

quote:
en het publieke debat genfantiliseerd. De vrees voor het marxisme is in Nederland flauwekul.
Oneens. het probeert continu nieuwe ingangen te vinden. De nieuwste ingang is via intersectionalisme en het post-modernisme. Op de HvA hebben we inmiddels al genderstudies trouwens.

quote:
Rechts noemt iedere vorm van sociaal beleid links, en begint dan te kotsen.
Ik kots op beleid als het niet productief is voor een betere samenleving. Infrastructuur en ziektekosten zie ik als sociale aangelegenheden. Andere dingen kunnen bedrijven weer beter. En bedrijven dienen zich gewoon aan een grote set regels te houden afhankelijk van de industrie.

Maar dat plein de opkomst van dolgedraaid-links nog niet vrij van al hun anti-wetenschappelijke bullshit.
  zondag 2 juni 2019 @ 16:29:19 #283
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_187222394
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 16:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik als mod kan geen DM’s lezen van andere users. Maar FA’s kunnen dat wel.
Ter info.
Jij gaf mij een tijdje terug een link naar mijn notes (om te laten zien dat ik een positieve note had gehad). Zo kon ik voor het eerst mijn eigen notes bekijken:
- een note die refereerde naar een DM.
- een note omdat ik Danny Roodbol erop wees dat NWS volgegooid werd met anti-migranten nieuws.
- een note nadat Jigzos mij 25x afzeek in een topic (F&L / Hoe komen we tot een betere samenleving?), en de moderator vond dat ik zelf het topic verklote.

Deze omgeving is voor mij te onveilig.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 02-06-2019 16:57:34 ]
The view from nowhere.
pi_187222881
Opvallend in deze, een user maakt zich oh zo druk om AOC die iets over moestuinen zegt maar maakt geen woord vuil aan de zaken die zij noemt zoals een uurloon van $2.31, dan denk ik dat de grote SJW bestrijder hier zich voor het karretje laat spannen van de mensen die dat een prima uurloon vinden.

Lijkt mij een veel groter probleem dan in de stress schieten over wat ze zegt over een moestuin.
pi_187223009
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 17:01 schreef Tijger_m het volgende:
Opvallend in deze, een user maakt zich oh zo druk om AOC die iets over moestuinen zegt maar maakt geen woord vuil aan de zaken die zij noemt zoals een uurloon van $2.31, dan denk ik dat de grote SJW bestrijder hier zich voor het karretje laat spannen van de mensen die dat een prima uurloon vinden.

Lijkt mij een veel groter probleem dan in de stress schieten over wat ze zegt over een moestuin.
Wat ze zegt over die moestuinen: als je wil dat mensen met een migratieachtergrond gebruik gaan maken van die tuinen, dan moet je ze niet vol zetten met groenten die die mensen nooit eten, want dan zullen ze er geen gebruik van maken. Plant er dus groenten die die mensen kennen. Houd rekening met hun perspectief.

Interpretatie van domrechts: ze zegt dat bloemkool racistisch is!
  zondag 2 juni 2019 @ 17:08:58 #286
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187223053
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 17:01 schreef Tijger_m het volgende:
Opvallend in deze, een user maakt zich oh zo druk om AOC die iets over moestuinen zegt maar maakt geen woord vuil aan de zaken die zij noemt zoals een uurloon van $2.31,
Wacht dus omdat ze soms dingen zegt die OK zijn ... dan betekent het dat ik al die dingen moet benoemen voordat ik iemand mag aandragen als een gekkie?

Jessica Valenti is voor betere leefomstandigheden van veedieren.... ok en nu? Ze is nog steeds een doorgeslagen feministe die walgelijke standpunten heeft over mannen.

quote:
dan denk ik dat de grote SJW bestrijder hier zich voor het karretje laat spannen van de mensen die dat een prima uurloon vinden.
Jij laat je hier voor een karretje spannen. Ik bedoel.. besef even hoeveel werk het heeft gekost om deze discussie te verplaatsen van "SJW's zijn een verzinsel" naar "Ze bestaan wel maar jij kan er geen 1 noemen" naar "noem er 10 i fucking dare you".. naar.. "ok maar deze mensen hebben geen invloed" naar "ok.. AOC heeft invloed maar ze zegt ook wel eens goede dingen!"

Olympisch duiken heet dat toch?

quote:
Ik heb goede redenen om opkomend post-modernisme in de politiek en op scholen een probleem te vinden. Jij doet nu alsof ik hier kom met het doel om jou te overtuigen dat jij dat ook moet vinden?

Doe normaal.
  zondag 2 juni 2019 @ 17:09:29 #287
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187223072
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 17:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat ze zegt over die moestuinen: als je wil dat mensen met een migratieachtergrond gebruik gaan maken van die tuinen, dan moet je ze niet vol zetten met groenten die die mensen nooit eten, want dan zullen ze er geen gebruik van maken. Plant er dus groenten die die mensen kennen. Houd rekening met hun perspectief.
Dat is niet alles wat zegt natuurlijk, ze gebruikt niet voor niets het woordje 'colonial'.

Er is echt geen reden om gekkies zoals haar te verdedigen hoor.
pi_187223201
quote:
14s.gif Op zondag 2 juni 2019 17:09 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is niet alles wat zegt natuurlijk, ze gebruikt niet voor niets het woordje 'colonial'.

O, dat wil ik er nog wel even tussen zetten hoor.

Wat ze zegt over die moestuinen: als je wil dat mensen met een migratieachtergrond gebruik gaan maken van die tuinen, dan moet je ze niet vol zetten met groenten die die mensen nooit eten, want dan zullen ze er geen gebruik van maken. Plant er dus groenten die die mensen kennen. Houd rekening met hun perspectief. Doe je dat niet, dat is dat een vorm van kolonialisme.

quote:
Ik ken die mevrouw amper. Leek me alleen vrij ondenkbaar dat iemand bloemkool kolonialistisch noemt. En inderdaad: dat was dan ook bullshit.
  zondag 2 juni 2019 @ 17:16:34 #289
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_187223210
quote:
7s.gif Op zondag 2 juni 2019 16:22 schreef SpecialK het volgende:

[..]

...
Ik eh... ik vind dit nogal heftig klinkt.. idee was om via de DM contactgegevens uit te wisselen want DM's zijn sowieso kutter dan kut voor lange gesprekken.
Ik heb door schade en schande geleerd hoe belangrijk radicale zelfbescherming is, als je omgaat met je rechtse medemens. Iets dat je ook terug ziet hier op POL.
The view from nowhere.
pi_187223225
Sowieso krijgt elke gek die een Youtube-account heeft een platform om allerlei onzin de wereld in te sturen. Mensen kijken er blijkbaar toch naar.
pi_187223251
quote:
14s.gif Op zondag 2 juni 2019 17:09 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik vind jou een gekkie om haar een gekkie te vinden.
En het is jouw overdrevenheid naar aanleiding van het flmpje haar een extremistisch hokje in te proppen
De laatste jaren is er in Amerika een discours ontstaan met een zekere lading van het woord colonial . Ik heb dat niet gevolgd, maar als ik het vertaal naar het Nederlands begrip koloniaal, is het een overbodig woord en onnodig verwijzend naar het koloniale streven andere landen en hun inwoners te overheersen.
In welke betekenis gebruikte ze het ?
Misschien in de betekenis van Europese mensen die niet begrijpen dat andere groepen anders eten en het voor hen leuker is andere groentes te kweken in het moestuintje ?
pi_187223282
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 17:18 schreef Bluesdude het volgende:
In welke betekenis gebruikte ze het ?
In de zin van: ervan uitgaan dat je mensen helpt door hun eigen cultuur te negeren en een andere cultuur op te leggen.
pi_187223320
Maar goed, als de boze rechtsman al gekwetst is als een Amerikaanse politica iets zegt over welke groentes je het beste kunt verbouwen als je wil dat stadsmoestuinen een succes worden, dan is de kleinzerigheid wel heel erg ver doorgeslagen.
  zondag 2 juni 2019 @ 17:23:50 #294
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187223337
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 17:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik vind jou een gekkie om haar een gekkie te vinden.
En het is jouw overdrevenheid naar aanleiding van het flmpje haar een extremistisch hokje in te proppen
Nee hoor, ik heb wel meer over haar gelezen. Ze vertegenwoordigt een extremistische flank van links Amerika die vergiftigd is door identity politics en dezelfde slachtoffercultuur waar hun evenknien aan de rechterkant zich ook schuldig aan maken.
  zondag 2 juni 2019 @ 17:24:11 #295
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187223346
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 17:16 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik heb door schade en schande geleerd hoe belangrijk radicale zelfbescherming is, als je omgaat met je rechtse medemens. Iets dat je ook terug ziet hier op POL.
Ik denk dat er normale mensen te vinden zijn aan links en rechts. En andersom ook tuig aan links en rechts dus wat dat betreft is mijn advies aan jou om vooral ook niet iemand in vertrouwen te nemen alleen omdat het lijkt alsof hij.zij het eens is met wat van je standpunten.

Maargoed blijf vooral vasthangen aan de gedachte dat ik rechts ben omdat ik de vuilnis wil buiten zetten bij links. Omdat ik overtuigd ben dat een links wat zich los trekt van de gekkies een sterker links is en dat vrijheid van expressie weer terug moet komen in deze flank daar waar mensen nu letterlijk naar rechts toe worden gejaagd als ze iets roepen wat niet politiek correct genoeg is... John Cleese is vandaag aan de beurt. Lekker dingen stukmaken toch? Deed ik ook als kind.. heel lego dorp maken en dan UFO invasie PIEF PAF CRASH alles naar de tering...

Laten we het maar doen. Laten we links zichzelf maar helemaal naar de kanker stuwen want blijkbaar is dat de enige manier. Ik ben nog bereid om via discussie bepaalde zieke elementen weg te snijden maar dit is de enige manier die acceptabel is blijkbaar.

Je werkt rechts zwaar in de hand hiermee.. ook door alles wat maar een beetje centrum is voor rechts uit te maken. Ik laat me niet verduwen, hoor. Maar zat mensen die inmiddels dat zieke zelf-opetende gedrag van links zat zijn en letterlijk rechtser zijn geworden.
pi_187223387
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 17:22 schreef Jigzoz het volgende:
Maar goed, als de boze rechtsman al gekwetst is als een Amerikaanse politica iets zegt over welke groentes je het beste kunt verbouwen als je wil dat stadsmoestuinen een succes worden, dan is de kleinzerigheid wel heel erg ver doorgeslagen.
Niet alleen gekwetst. Hij voelt zich zelfs bedreigd.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 2 juni 2019 @ 17:29:06 #297
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187223449
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 17:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O, dat wil ik er nog wel even tussen zetten hoor.

Wat ze zegt over die moestuinen: als je wil dat mensen met een migratieachtergrond gebruik gaan maken van die tuinen, dan moet je ze niet vol zetten met groenten die die mensen nooit eten, want dan zullen ze er geen gebruik van maken. Plant er dus groenten die die mensen kennen. Houd rekening met hun perspectief. Doe je dat niet, dat is dat een vorm van kolonialisme.
Zie je, als dat soort onzin toevoegt slaat het ineens nergens meer op.

En het gaat natuurlijk niet om de video zelf he. Dit soort idioterie is haar hele platform. Maar goed, zij is ook maar een van de vele Huisleden dus de hoeveelheid invloed is nihil. Gevaarlijker zijn haar vriendjes als Ilhan Omar, openlijk antisemitisch en vatbaar voor conspiracies zoals het belachelijke idee dat de chaos in Venezuela het gevolg is van sancties door de VS. Zij zit in een commissie die gaat over buitenlandbeleid.

Dus ja, gevaar is er en we moeten absoluut opletten. De claim dat deze mensen per se anti-blank en anti-hetero zijn en we ze heel serieus moeten nemen gaat dan weer te ver.
pi_187223524
quote:
7s.gif Op zondag 2 juni 2019 17:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zie je, als dat soort onzin toevoegt slaat het ineens nergens meer op.

En het gaat natuurlijk niet om de video zelf he. Dit soort idioterie is haar hele platform. Maar goed, zij is ook maar een van de vele Huisleden dus de hoeveelheid invloed is nihil. Gevaarlijker zijn haar vriendjes als Ilhan Omar, openlijk antisemitisch en vatbaar voor conspiracies zoals het belachelijke idee dat de chaos in Venezuela het gevolg is van sancties door de VS. Zij zit in een commissie die gaat over buitenlandbeleid.

Dus ja, gevaar is er en we moeten absoluut opletten. De claim dat deze mensen per se anti-blank en anti-hetero zijn en we ze heel serieus moeten nemen gaat dan weer te ver.
Mwoah, ik vind het allemaal wel meevallen. De strekking van haar betoog vind ik eigenlijk nogal een open deur. Welke woorden ze er verder ook voor gebruikt.
pi_187223567
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 17:26 schreef probeer het volgende:

[..]

Niet alleen gekwetst. Hij voelt zich zelfs bedreigd.
Het is een heel bijzondere subcultuur. Laten we het daar maar op houden.
  zondag 2 juni 2019 @ 17:42:04 #300
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_187223706
quote:
7s.gif Op zondag 2 juni 2019 17:24 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk dat er normale mensen te vinden zijn aan links en rechts. En andersom ook tuig aan links en rechts dus wat dat betreft is mijn advies aan jou om vooral ook niet iemand in vertrouwen te nemen alleen omdat het lijkt alsof hij.zij het eens is met wat van je standpunten.

Maargoed blijf vooral vasthangen aan de gedachte dat ik rechts ben omdat ik de vuilnis wil buiten zetten bij links. Omdat ik overtuigd ben dat een links wat zich los trekt van de gekkies een sterker links is en dat vrijheid van expressie weer terug moet komen in deze flank daar waar mensen nu letterlijk naar rechts toe worden gejaagd als ze iets roepen wat niet politiek correct genoeg is... John Cleese is vandaag aan de beurt. Lekker dingen stukmaken toch? Deed ik ook als kind.. heel lego dorp maken en dan UFO invasie PIEF PAF CRASH alles naar de tering...

Laten we het maar doen. Laten we links zichzelf maar helemaal naar de kanker stuwen want blijkbaar is dat de enige manier. Ik ben nog bereid om via discussie bepaalde zieke elementen weg te snijden maar dit is de enige manier die acceptabel is blijkbaar.

Je werkt rechts zwaar in de hand hiermee.. ook door alles wat maar een beetje centrum is voor rechts uit te maken. Ik laat me niet verduwen, hoor. Maar zat mensen die inmiddels dat zieke zelf-opetende gedrag van links zat zijn en letterlijk rechtser zijn geworden.
Het rechts waar ik het over heb, is centrum van de politiek geweest in het neoliberale tijdperk. Zelden heb ik rechts gezien dat bezwaar had tegen de neoliberale ideologie. Rechts denkt dat ideologie onschuldig is als zij het bedrijven. Het bezwaar maken tegen de neoliberale ideologie, is volledig ondermijnt. Daarom is er nu een harde reactie, met name in de meest neoliberale landen (VS en UK). Jij gelooft dat die reactie geen echte gronden heeft. Daarin vergis je je lelijk.
The view from nowhere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')