Volgens mij krijg je dan alleen maar een sneeuwbaleffect.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zie het wel als iets noodzakelijks als de criminaliteit nog verder zal toenemen en de politie het allemaal niet meer geregeld krijgt. Laatst nog een statement van de politie waar ze zeiden dat mensen maar gewoon een hond moeten kopen.![]()
Als je over een tijdje getto's en criminaliteitscijfers krijgt zoals in de VS dan is een vrije wapenwet wenselijk.
Dan heb je er toch niets aan in geval van nood?quote:Op donderdag 30 mei 2019 14:16 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Blaffer onder je bed en munitie op een andere plaats opbergen.
Nee hoor. In de VS zie je dat in de gebieden waar zo ongeveer iedere redneck een wapen heeft inbraken zeldzaam zijn. Omdat dieven weten dat ze een risico aangaan als ze proberen in te breken.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:01 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je dan alleen maar een sneeuwbaleffect.
Ik weet niet of de VS met bijbehorende angst en paniek een mooi voorbeeld is.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee hoor. In de VS zie je dat in de gebieden waar zo ongeveer iedere redneck een wapen heeft inbraken zeldzaam zijn. Omdat dieven weten dat ze een risico aangaan als ze proberen in te breken.
En iedereen behoort het recht te hebben om zichzelf en gezin te beschermen, vooral wanneer politie en overheid te kort schieten, en ik heb het idee dat dat laatste ook nu in Europa aan de hand is. Of beter gezegd, met de huidige koers zie ik de criminaliteit en onveiligheid in de toekomst niet afnemen.
Een beetje hond werkt dan ook veel beter tegen inbrekers. Zelfs een klein keffertje.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zie het wel als iets noodzakelijks als de criminaliteit nog verder zal toenemen en de politie het allemaal niet meer geregeld krijgt. Laatst nog een statement van de politie waar ze zeiden dat mensen maar gewoon een hond moeten kopen.![]()
Als je over een tijdje getto's en criminaliteitscijfers krijgt zoals in de VS dan is een vrije wapenwet wenselijk.
Er valt dan ook weinig te halen en er lopen meestal zelfs meerdere honden rond. Daarnaast best veel sociale controle, je valt als buitenstaander nogal snel op.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee hoor. In de VS zie je dat in de gebieden waar zo ongeveer iedere redneck een wapen heeft inbraken zeldzaam zijn. Omdat dieven weten dat ze een risico aangaan als ze proberen in te breken.
En iedereen behoort het recht te hebben om zichzelf en gezin te beschermen, vooral wanneer politie en overheid te kort schieten, en ik heb het idee dat dat laatste ook nu in Europa aan de hand is. Of beter gezegd, met de huidige koers zie ik de criminaliteit en onveiligheid in de toekomst niet afnemen.
Hoeveel inbrekers ken je?quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:14 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Goede sloten, licht, alarm/hond/camera's, dat maakt dat die inbreker zegt ik pak wel een ander huis.
Wat?quote:
Ken de andere kant iets beter vooral. De preventie kant. Inc overval training.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:18 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoeveel inbrekers ken je?
Meeste inbrekers waar ik vroeger mee ben opgetrokken laten zich niet tegenhouden door die dingen.
Je hebt het over rednecks. Niet het rijkste volk op aarde.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat?![]()
Ik heb het niet over een trailerpark hoor.
Daar bedoelde ik gewoon de gemiddelde Amerikaan mee die bijvoorbeeld in het westen of midwest woont.quote:
Die in minder bewoont gebied woont, meer sociale controle kent, ook andere 'vertragingssystemen' heeft en gemiddeld genomen ook simpelweg wat minder buit heeft.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Daar bedoelde ik gewoon de gemiddelde Amerikaan mee die bijvoorbeeld in het westen of midwest woont.
Een zakmes is geen wapen. Een zakmes is pas een wapen als het in iemands rug zit. Een komkommer is ook geen wapen, maar wel als je er iemand mee voor zijn smoel slaat. Net als een sok met weet ik veel.. Je portemonnee erin, of je riem, doe es geak.quote:Op woensdag 29 mei 2019 22:31 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Zou jij het goed vinden als jouw kinderen straks tieners zijn en wapens op zak hebben op straat ?
Ja ok, in die zin heb ik ook vaak een potienteel wapen op zak.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een zakmes is geen wapen. Een zakmes is pas een wapen als het in iemands rug zit. Een komkommer is ook geen wapen, maar wel als je er iemand mee voor zijn smoel slaat. Net als een sok met weet ik veel.. Je portemonnee erin, of je riem, doe es geak.
Als mijn kind mij kan uitleggen waarom hij een zakmes heeft of zou willen en ik vind dat een plausibel verhaal, zou ik het geen probleem vinden onder heel strikte voorwaarden. En één daarvan is dat het lemmet nooit never op een persoon gericht gaat worden. De eerste de beste keer dat daar sprake van zou zijn, bracht ik hem zélf naar de Politie en had 'ie een half jaar water, brood en een chronisch gebrek aan internet thuis (bij wijze van).
Ik draag al bijna mijn hele leven een mes bij me, gewoon omdat ik dat fijn vind. Ik gebruik hem op het werk, ik schil er een appeltje mee, ik snijd er touwen, zeilen en stroppen me door, ik fiks mijn motor of whatever ermee, ik smeer mijn brood ermee in voorkomende gevallen, tis gewoon een mes, handig om bij je te hebben. Al honderen keren was ik de handyman die dat handige mes bij zich had.
Niet iedereen met een mes is een potentiële serial killer he
Ik heb trouwens in al die tijd al best vaak 'fysieke conversaties' meegemaakt, en nog nooit heb ik het idee gehad om het ding als wapen of ter verdediging te pakken.
Als je je onzeker voelt, moet je op een vechtsport gaan. Daar leren ze je hoe je jezelf zonder poespas kunt verdedigen, en ook dat het veel handiger is om lege handen te hebben als je mano to mano gaat..
Een mes wordt heel simpel tegen je gebruikt, dat is een van de eerste dingen die ze je leren. Het is altijd fijn als iemand die ruzie met je komt zoeken iets meeneemt voor je wat je tegen hem kunt gebruiken
Protip van de dag; alle schurkjes hebben een kwetsbaar punt; één welgemikte schop op een goed getimed moment en het is klaar. Maakt niet uit hoe groot en breed; het is gewoon klaar
In mijn tijd had je gewoon een kettingslot, als je in risicogebied reed, deed je dat ding onder je jas om je nek. Of je reed gewoon om
Een mes in je zak steken is nooit grappig.quote:Op donderdag 30 mei 2019 20:37 schreef Sounddragon het volgende:
Een mes in je zak willen steken om jezelf te verdedigen is dan ook gewoon een dom idee en tevens een drogreden.
Als je met die insteek een mes bij je draagt, is het eerste wat je pakt in situaties dat ding en dan heb je meteen ook een 100% escalatie-garantie met alle gevolgen van dien.
Hmm, en ik dacht nog wel dat niemand ze eruit zou vissenquote:Op donderdag 30 mei 2019 20:39 schreef maily het volgende:
[..]
Een mes in je zak steken is nooit grappig.
En een insteek trouwens ook niet .....
Vanaf nu steek ik een komkommer in m'n tas. Lijkt me een prima verdedigingswapen door de verwarring die je ermee veroorzaakt.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:48 schreef Sounddragon het volgende:
Een komkommer is ook geen wapen, maar wel als je er iemand mee voor zijn smoel slaat.
Helpt ook tegen loslopende kattenquote:Op donderdag 30 mei 2019 20:47 schreef loveli het volgende:
[..]
Vanaf nu steek ik een komkommer in m'n tas. Lijkt me een prima verdedigingswapen door de verwarring die je ermee veroorzaakt.
Het gevoel is te verklaren idd als je op een plek woont waar dat soort dingen voorkomen, maar dan nog blijf ik erbij dat het gebruiken van een wapen je alleen maar verder in de problemen gaat helpen. In wat voor situatie dan ook.quote:Op donderdag 30 mei 2019 21:32 schreef Grems het volgende:
Beetje afhankelijk waar je woont kan het uiteenlopen van paranoïde tot gewoon realistisch.
Vergeet niet dat de gemiddelde inbreker dan ook wapens bij zich zullen dragen.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee hoor, genoeg situaties te bedenken waar het je leven kan redden.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 00:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het gevoel is te verklaren idd als je op een plek woont waar dat soort dingen voorkomen, maar dan nog blijf ik erbij dat het gebruiken van een wapen je alleen maar verder in de problemen gaat helpen. In wat voor situatie dan ook.
Nee idd, als je dreigt beroofd te worden van een scooter steek je ze gewoon neer.. krijg je 2 keer 5 jaar, maar gelukkig heb je je scooter dan nog als je weer vrij komt.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 00:39 schreef Grems het volgende:
[..]
Nee hoor, genoeg situaties te bedenken waar het je leven kan redden.
Dat je vervolgens pikstraf krijgt van de overheid is jammer maar niet van groot belang.
Als je in levensgevaar bent ben je een winnaar als jij degene bent die achteraf naar huis rijdt.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 01:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee idd, als je dreigt beroofd te worden van een scooter steek je ze gewoon neer.. krijg je 2 keer 5 jaar, maar gelukkig heb je je scooter dan nog als je weer vrij komt.
Of idd als je in het water terecht komt en je raakt ineens verstrikt in een visnet![]()
Als je een 'gevecht' aan gaat met een mes in je hand dwing je sowieso je tegenstander ergens toe; de stakes zijn dan vrij hoog, dus het geweld zal ook van dien aard zijn.. of je raakt het mes kwijt en vindt het terug in je buik (kans is vrij groot).. als je voor jezelf even realistisch alle scenario's doorneemt, ga je tot de conclusie komen dat er geen winnaar zal zijn..
Als jij jezelf een winnaar noemt omdat je iemand hebt neergestoken, wordt het een beetje tijd voor een psychiater.
Als je achteraf naar huis rijdt met een gekneusde hand en open knokkels, dán ben je een winnaar.
In levensgevaar ben je in een schuttersputje in Syrië.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 03:34 schreef Grems het volgende:
[..]
Als je in levensgevaar bent ben je een winnaar als jij degene bent die achteraf naar huis rijdt.
Het doorgesnoven pareltje die mij op een vrijdagavond klemreed heeft de hamer in ieder geval gevoeld
Gezien de auto ongelukken ben ik het daar niet 100% mee eens.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 12:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In levensgevaar ben je in een schuttersputje in Syrië.
In NL in een auto op de openbare weg ben je niet in levensgevaar.
Dat geldt voor elk soort wapen. Verkrachters wachten ook niet tot een vrouw haar pepperspray uit haar tas met een miljoen dingen erin heeft gevist, het gaat om het idee denk ik.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:08 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dan heb je er toch niets aan in geval van nood?
Alsof die agressieve inbreker zegt ik wacht even 10 minuten zodat jij wapen en munitie kan pakken en kan laden. Zal ik helpen de sleutels te zoeken?
Je weet dat het meeste van dat soort ellende binnen 10 minuten gebeurd is? Meestal zelfs ruim minder dan dat? Het gaat allemaal heel erg snel, van 0 naar 100 binnen no time.
Het enige nut wat je vuurwapen dan heeft is dat je er misschien een goede mep Mee uit kan delen, want je hebt geen tijd om hem rustig even te laden. Zelfs niet als je er een sport van gemaakt hebt om dat zo snel mogelijk en blind te kunnen.
Ja, spijkers op laag water vind je overal.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 12:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Gezien de auto ongelukken ben ik het daar niet 100% mee eens.
Canada, goede vergelijking.. Daar is de nummer 1 accessoire in een auto (want 75% pickups) een rear-windshield gunrackquote:Op vrijdag 31 mei 2019 12:21 schreef Droopie het volgende:
Ik zie wat voorbeelden over inbraken.
Zal nooit vergeten dat ze volgens mij bij de Daily Show deze discussie hadden en bij mensen in Canada de deuren gingen testen of ze open stonden.
Iedere Canadees had die deur open en kwam met de opmerking, ja maar als er als ingebroken wordt wil je zo snel mogelijk weg en dan werkt een deur op slot alleen maar vertragend.
Persoonlijk denk ik dat een verbod op wapens in Nederland alleen al een zegen is als je kijkt naar het aantal mensen met depressieve klachten, heb je een wapen voorhanden is de kans dat je hem gebruikt om zelfmoord te plegen groter ipv dat je je leven beschermt tegen andere misdadigers.
Maar zijn die niet bestemd tegen beren, die wapens passen niet onder je kussenquote:Op vrijdag 31 mei 2019 12:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Canada, goede vergelijking.. Daar is de nummer 1 accessoire in een auto (want 75% pickups) een rear-windshield gunrack
Klopt, daarom is het ook een beroerde vergelijkingquote:Op vrijdag 31 mei 2019 12:38 schreef Droopie het volgende:
[..]
Maar zijn die niet bestemd tegen beren, die wapens passen niet onder je kussen
De rechtbank dacht er anders overquote:Op vrijdag 31 mei 2019 12:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In levensgevaar ben je in een schuttersputje in Syrië.
In NL in een auto op de openbare weg ben je niet in levensgevaar.
Yeah right..quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |