abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187171004
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik zie het wel als iets noodzakelijks als de criminaliteit nog verder zal toenemen en de politie het allemaal niet meer geregeld krijgt. Laatst nog een statement van de politie waar ze zeiden dat mensen maar gewoon een hond moeten kopen. :')

Als je over een tijdje getto's en criminaliteitscijfers krijgt zoals in de VS dan is een vrije wapenwet wenselijk.
Volgens mij krijg je dan alleen maar een sneeuwbaleffect.
Tap tap tap
  donderdag 30 mei 2019 @ 18:08:01 #202
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187171082
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 14:16 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Blaffer onder je bed en munitie op een andere plaats opbergen.
Dan heb je er toch niets aan in geval van nood?

Alsof die agressieve inbreker zegt ik wacht even 10 minuten zodat jij wapen en munitie kan pakken en kan laden. Zal ik helpen de sleutels te zoeken?

Je weet dat het meeste van dat soort ellende binnen 10 minuten gebeurd is? Meestal zelfs ruim minder dan dat? Het gaat allemaal heel erg snel, van 0 naar 100 binnen no time.

Het enige nut wat je vuurwapen dan heeft is dat je er misschien een goede mep Mee uit kan delen, want je hebt geen tijd om hem rustig even te laden. Zelfs niet als je er een sport van gemaakt hebt om dat zo snel mogelijk en blind te kunnen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 30 mei 2019 @ 18:09:10 #203
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187171101
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:01 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Volgens mij krijg je dan alleen maar een sneeuwbaleffect.
Nee hoor. In de VS zie je dat in de gebieden waar zo ongeveer iedere redneck een wapen heeft inbraken zeldzaam zijn. Omdat dieven weten dat ze een risico aangaan als ze proberen in te breken.

En iedereen behoort het recht te hebben om zichzelf en gezin te beschermen, vooral wanneer politie en overheid te kort schieten, en ik heb het idee dat dat laatste ook nu in Europa aan de hand is. Of beter gezegd, met de huidige koers zie ik de criminaliteit en onveiligheid in de toekomst niet afnemen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_187171117
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Nee hoor. In de VS zie je dat in de gebieden waar zo ongeveer iedere redneck een wapen heeft inbraken zeldzaam zijn. Omdat dieven weten dat ze een risico aangaan als ze proberen in te breken.

En iedereen behoort het recht te hebben om zichzelf en gezin te beschermen, vooral wanneer politie en overheid te kort schieten, en ik heb het idee dat dat laatste ook nu in Europa aan de hand is. Of beter gezegd, met de huidige koers zie ik de criminaliteit en onveiligheid in de toekomst niet afnemen.
Ik weet niet of de VS met bijbehorende angst en paniek een mooi voorbeeld is.
Tap tap tap
pi_187171174
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 30 mei 2019 @ 18:14:13 #206
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187171187
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik zie het wel als iets noodzakelijks als de criminaliteit nog verder zal toenemen en de politie het allemaal niet meer geregeld krijgt. Laatst nog een statement van de politie waar ze zeiden dat mensen maar gewoon een hond moeten kopen. :')

Als je over een tijdje getto's en criminaliteitscijfers krijgt zoals in de VS dan is een vrije wapenwet wenselijk.
Een beetje hond werkt dan ook veel beter tegen inbrekers. Zelfs een klein keffertje.

Vertragen en kans dat ze opvallen vergroten werkt afschrikkender dan een eventueel wapen wat men waarschijnlijk niet direct bij de hand heeft.

Goede sloten, licht, alarm/hond/camera's, dat maakt dat die inbreker zegt ik pak wel een ander huis. In de meeste gevallen dan.
Agressie jegens jou in jouw huis zonder dat ze gelijk gezien worden en het ze ernstig vertraagt is minder een probleem.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 30 mei 2019 @ 18:17:49 #207
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187171234
quote:

[..]

Er valt dan ook weinig te halen en er lopen meestal zelfs meerdere honden rond. Daarnaast best veel sociale controle, je valt als buitenstaander nogal snel op.

Dat enkel aan die wapens hangen is niet eerlijk.
  donderdag 30 mei 2019 @ 18:18:29 #208
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187171241
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:14 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Goede sloten, licht, alarm/hond/camera's, dat maakt dat die inbreker zegt ik pak wel een ander huis.
Hoeveel inbrekers ken je?
Meeste inbrekers waar ik vroeger mee ben opgetrokken laten zich niet tegenhouden door die dingen.
  donderdag 30 mei 2019 @ 18:19:34 #209
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187171258
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Er valt dan ook weinig te halen
Wat? :')
Ik heb het niet over een trailerpark hoor.
  donderdag 30 mei 2019 @ 18:26:42 #210
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187171352
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:18 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hoeveel inbrekers ken je?
Meeste inbrekers waar ik vroeger mee ben opgetrokken laten zich niet tegenhouden door die dingen.
Ken de andere kant iets beter vooral. De preventie kant. Inc overval training.

Wat ik weet van inbrekers is dat ze vooral verdomd snel erin en eruit willen. Of ze moeten weten dat er echt een serieus grote buit is waardoor ze meer risico willen nemen.

Bij de meeste gewone mensen gaat het om een buit van honderden euro's, niet van duizenden of meer.
Voor jouw huis vele andere huizen. Ze kiezen voornamelijk snel in, snel uit.

En vooral, zijn vaak jong en dom, junks en dat soort tuig. Staan bekend om vlotjes overgaan tot geweld bij gedoe. Zijn niet zo berekend, staan al stijf en kunnen zomaar ontploffen.

De 'slimmere' komen niet als jij thuis bent. Die houden de boel in de gaten en kiezen een moment waarin ze zo zeker mogelijk zijn dat je er niet bent. Dat geeft ze meer tijd en minder kans op grove ellende.
  donderdag 30 mei 2019 @ 18:27:44 #211
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187171366
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wat? :')
Ik heb het niet over een trailerpark hoor.
Je hebt het over rednecks. Niet het rijkste volk op aarde.

En ook nog eens minder bewoond gebied.
  donderdag 30 mei 2019 @ 18:30:16 #212
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187171404
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Je hebt het over rednecks.
Daar bedoelde ik gewoon de gemiddelde Amerikaan mee die bijvoorbeeld in het westen of midwest woont.
  donderdag 30 mei 2019 @ 18:36:20 #213
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187171492
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Daar bedoelde ik gewoon de gemiddelde Amerikaan mee die bijvoorbeeld in het westen of midwest woont.
Die in minder bewoont gebied woont, meer sociale controle kent, ook andere 'vertragingssystemen' heeft en gemiddeld genomen ook simpelweg wat minder buit heeft.

In drukker gebied en bij meer buit is het een heel ander verhaal. En vooral, ondanks als die wapens is het nogsteeds best wel hoog. Hoger dan hier bv.
  donderdag 30 mei 2019 @ 18:48:56 #214
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187171640
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 22:31 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Zou jij het goed vinden als jouw kinderen straks tieners zijn en wapens op zak hebben op straat ?
Een zakmes is geen wapen. Een zakmes is pas een wapen als het in iemands rug zit. Een komkommer is ook geen wapen, maar wel als je er iemand mee voor zijn smoel slaat. Net als een sok met weet ik veel.. Je portemonnee erin, of je riem, doe es geak.

Als mijn kind mij kan uitleggen waarom hij een zakmes heeft of zou willen en ik vind dat een plausibel verhaal, zou ik het geen probleem vinden onder heel strikte voorwaarden. En één daarvan is dat het lemmet nooit never op een persoon gericht gaat worden. De eerste de beste keer dat daar sprake van zou zijn, bracht ik hem zélf naar de Politie en had 'ie een half jaar water, brood en een chronisch gebrek aan internet thuis (bij wijze van :+ ).

Ik draag al bijna mijn hele leven een mes bij me, gewoon omdat ik dat fijn vind. Ik gebruik hem op het werk, ik schil er een appeltje mee, ik snijd er touwen, zeilen en stroppen me door, ik fiks mijn motor of whatever ermee, ik smeer mijn brood ermee in voorkomende gevallen, tis gewoon een mes, handig om bij je te hebben. Al honderen keren was ik de handyman die dat handige mes bij zich had.

Niet iedereen met een mes is een potentiële serial killer he ;)

Ik heb trouwens in al die tijd al best vaak 'fysieke conversaties' meegemaakt, en nog nooit heb ik het idee gehad om het ding als wapen of ter verdediging te pakken.

Als je je onzeker voelt, moet je op een vechtsport gaan. Daar leren ze je hoe je jezelf zonder poespas kunt verdedigen, en ook dat het veel handiger is om lege handen te hebben als je mano to mano gaat..
Een mes wordt heel simpel tegen je gebruikt, dat is een van de eerste dingen die ze je leren. Het is altijd fijn als iemand die ruzie met je komt zoeken iets meeneemt voor je wat je tegen hem kunt gebruiken ^O^

Protip van de dag; alle schurkjes hebben een kwetsbaar punt; één welgemikte schop op een goed getimed moment en het is klaar. Maakt niet uit hoe groot en breed; het is gewoon klaar :W

In mijn tijd had je gewoon een kettingslot, als je in risicogebied reed, deed je dat ding onder je jas om je nek. Of je reed gewoon om :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 30 mei 2019 @ 19:11:28 #215
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187171972
quote:
14s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:48 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Een zakmes is geen wapen. Een zakmes is pas een wapen als het in iemands rug zit. Een komkommer is ook geen wapen, maar wel als je er iemand mee voor zijn smoel slaat. Net als een sok met weet ik veel.. Je portemonnee erin, of je riem, doe es geak.

Als mijn kind mij kan uitleggen waarom hij een zakmes heeft of zou willen en ik vind dat een plausibel verhaal, zou ik het geen probleem vinden onder heel strikte voorwaarden. En één daarvan is dat het lemmet nooit never op een persoon gericht gaat worden. De eerste de beste keer dat daar sprake van zou zijn, bracht ik hem zélf naar de Politie en had 'ie een half jaar water, brood en een chronisch gebrek aan internet thuis (bij wijze van :+ ).

Ik draag al bijna mijn hele leven een mes bij me, gewoon omdat ik dat fijn vind. Ik gebruik hem op het werk, ik schil er een appeltje mee, ik snijd er touwen, zeilen en stroppen me door, ik fiks mijn motor of whatever ermee, ik smeer mijn brood ermee in voorkomende gevallen, tis gewoon een mes, handig om bij je te hebben. Al honderen keren was ik de handyman die dat handige mes bij zich had.

Niet iedereen met een mes is een potentiële serial killer he ;)

Ik heb trouwens in al die tijd al best vaak 'fysieke conversaties' meegemaakt, en nog nooit heb ik het idee gehad om het ding als wapen of ter verdediging te pakken.

Als je je onzeker voelt, moet je op een vechtsport gaan. Daar leren ze je hoe je jezelf zonder poespas kunt verdedigen, en ook dat het veel handiger is om lege handen te hebben als je mano to mano gaat..
Een mes wordt heel simpel tegen je gebruikt, dat is een van de eerste dingen die ze je leren. Het is altijd fijn als iemand die ruzie met je komt zoeken iets meeneemt voor je wat je tegen hem kunt gebruiken ^O^

Protip van de dag; alle schurkjes hebben een kwetsbaar punt; één welgemikte schop op een goed getimed moment en het is klaar. Maakt niet uit hoe groot en breed; het is gewoon klaar :W

In mijn tijd had je gewoon een kettingslot, als je in risicogebied reed, deed je dat ding onder je jas om je nek. Of je reed gewoon om :')
Ja ok, in die zin heb ik ook vaak een potienteel wapen op zak.
Heb vaak een (goed en scherp) zakmes bij me.
Maar niet om mezelf te verdedigen, wel om touwtjes te snijden of in nood (leren) lijnen door te snijden (en vele andere handige zaken als gebruiks voorwerp). Ga bv nooit met de paardenkar weg zonder gedegen (scherp) zakmes op zak. Net zoals ik veiligheids sluitingen heb gekozen zodat ik ze in nood los kan krijgen.

Een mes voor praktische redenen denk ik hetzelfde over. Als verdedigen vind ik het niet echt nuttig.
  donderdag 30 mei 2019 @ 20:37:24 #216
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187173283
Een mes in je zak willen steken om jezelf te verdedigen is dan ook gewoon een dom idee en tevens een drogreden.

Als je met die insteek een mes bij je draagt, is het eerste wat je pakt in situaties dat ding en dan heb je meteen ook een 100% escalatie-garantie met alle gevolgen van dien.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Spellchecker donderdag 30 mei 2019 @ 20:39:46 #217
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187173326
quote:
4s.gif Op donderdag 30 mei 2019 20:37 schreef Sounddragon het volgende:
Een mes in je zak willen steken om jezelf te verdedigen is dan ook gewoon een dom idee en tevens een drogreden.

Als je met die insteek een mes bij je draagt, is het eerste wat je pakt in situaties dat ding en dan heb je meteen ook een 100% escalatie-garantie met alle gevolgen van dien.
Een mes in je zak steken is nooit grappig.

En een insteek trouwens ook niet .....
  donderdag 30 mei 2019 @ 20:40:37 #218
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187173341
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 20:39 schreef maily het volgende:

[..]

Een mes in je zak steken is nooit grappig.

En een insteek trouwens ook niet .....
Hmm, en ik dacht nog wel dat niemand ze eruit zou vissen :D
  Vis een optie? donderdag 30 mei 2019 @ 20:47:45 #219
70532 loveli
N
pi_187173460
quote:
14s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:48 schreef Sounddragon het volgende:

Een komkommer is ook geen wapen, maar wel als je er iemand mee voor zijn smoel slaat.
Vanaf nu steek ik een komkommer in m'n tas. Lijkt me een prima verdedigingswapen door de verwarring die je ermee veroorzaakt.
crap in = crap out
pi_187173881
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 20:47 schreef loveli het volgende:

[..]

Vanaf nu steek ik een komkommer in m'n tas. Lijkt me een prima verdedigingswapen door de verwarring die je ermee veroorzaakt.
Helpt ook tegen loslopende katten :Y

donderdag 30 mei 2019 @ 21:32:16 #221
451005 Grems
Clown World
pi_187174359
Beetje afhankelijk waar je woont kan het uiteenlopen van paranoïde tot gewoon realistisch.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 00:27:05 #222
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187177440
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 21:32 schreef Grems het volgende:
Beetje afhankelijk waar je woont kan het uiteenlopen van paranoïde tot gewoon realistisch.
Het gevoel is te verklaren idd als je op een plek woont waar dat soort dingen voorkomen, maar dan nog blijf ik erbij dat het gebruiken van een wapen je alleen maar verder in de problemen gaat helpen. In wat voor situatie dan ook.
pi_187177577
quote:

[..]

Vergeet niet dat de gemiddelde inbreker dan ook wapens bij zich zullen dragen.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 00:39:46 #224
451005 Grems
Clown World
pi_187177636
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 00:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het gevoel is te verklaren idd als je op een plek woont waar dat soort dingen voorkomen, maar dan nog blijf ik erbij dat het gebruiken van een wapen je alleen maar verder in de problemen gaat helpen. In wat voor situatie dan ook.
Nee hoor, genoeg situaties te bedenken waar het je leven kan redden.

Dat je vervolgens pikstraf krijgt van de overheid is jammer maar niet van groot belang.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 01:23:29 #225
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187177996
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 00:39 schreef Grems het volgende:

[..]

Nee hoor, genoeg situaties te bedenken waar het je leven kan redden.

Dat je vervolgens pikstraf krijgt van de overheid is jammer maar niet van groot belang.
Nee idd, als je dreigt beroofd te worden van een scooter steek je ze gewoon neer.. krijg je 2 keer 5 jaar, maar gelukkig heb je je scooter dan nog als je weer vrij komt.

Of idd als je in het water terecht komt en je raakt ineens verstrikt in een visnet :Y

Als je een 'gevecht' aan gaat met een mes in je hand dwing je sowieso je tegenstander ergens toe; de stakes zijn dan vrij hoog, dus het geweld zal ook van dien aard zijn.. of je raakt het mes kwijt en vindt het terug in je buik (kans is vrij groot).. als je voor jezelf even realistisch alle scenario's doorneemt, ga je tot de conclusie komen dat er geen winnaar zal zijn..

Als jij jezelf een winnaar noemt omdat je iemand hebt neergestoken, wordt het een beetje tijd voor een psychiater.
Als je achteraf naar huis rijdt met een gekneusde hand en open knokkels, dán ben je een winnaar.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 03:34:08 #226
451005 Grems
Clown World
pi_187178326
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 01:23 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nee idd, als je dreigt beroofd te worden van een scooter steek je ze gewoon neer.. krijg je 2 keer 5 jaar, maar gelukkig heb je je scooter dan nog als je weer vrij komt.

Of idd als je in het water terecht komt en je raakt ineens verstrikt in een visnet :Y

Als je een 'gevecht' aan gaat met een mes in je hand dwing je sowieso je tegenstander ergens toe; de stakes zijn dan vrij hoog, dus het geweld zal ook van dien aard zijn.. of je raakt het mes kwijt en vindt het terug in je buik (kans is vrij groot).. als je voor jezelf even realistisch alle scenario's doorneemt, ga je tot de conclusie komen dat er geen winnaar zal zijn..

Als jij jezelf een winnaar noemt omdat je iemand hebt neergestoken, wordt het een beetje tijd voor een psychiater.
Als je achteraf naar huis rijdt met een gekneusde hand en open knokkels, dán ben je een winnaar.
Als je in levensgevaar bent ben je een winnaar als jij degene bent die achteraf naar huis rijdt.

Het doorgesnoven pareltje die mij op een vrijdagavond klemreed heeft de hamer in ieder geval gevoeld ^O^
  vrijdag 31 mei 2019 @ 12:01:49 #227
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187181558
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 03:34 schreef Grems het volgende:

[..]

Als je in levensgevaar bent ben je een winnaar als jij degene bent die achteraf naar huis rijdt.

Het doorgesnoven pareltje die mij op een vrijdagavond klemreed heeft de hamer in ieder geval gevoeld ^O^
In levensgevaar ben je in een schuttersputje in Syrië.
In NL in een auto op de openbare weg ben je niet in levensgevaar.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 12:04:00 #228
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187181594
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 12:01 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Gezien de auto ongelukken ben ik het daar niet 100% mee eens.
pi_187181682
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:08 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dan heb je er toch niets aan in geval van nood?

Alsof die agressieve inbreker zegt ik wacht even 10 minuten zodat jij wapen en munitie kan pakken en kan laden. Zal ik helpen de sleutels te zoeken?

Je weet dat het meeste van dat soort ellende binnen 10 minuten gebeurd is? Meestal zelfs ruim minder dan dat? Het gaat allemaal heel erg snel, van 0 naar 100 binnen no time.

Het enige nut wat je vuurwapen dan heeft is dat je er misschien een goede mep Mee uit kan delen, want je hebt geen tijd om hem rustig even te laden. Zelfs niet als je er een sport van gemaakt hebt om dat zo snel mogelijk en blind te kunnen.
Dat geldt voor elk soort wapen. Verkrachters wachten ook niet tot een vrouw haar pepperspray uit haar tas met een miljoen dingen erin heeft gevist, het gaat om het idee denk ik.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 12:17:03 #230
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187181714
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 12:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Gezien de auto ongelukken ben ik het daar niet 100% mee eens.
Ja, spijkers op laag water vind je overal.

Het enige wat je in NL in het verkeer met een mes kunt, is de bocht afsnijden.
pi_187181750
Ik zie wat voorbeelden over inbraken.
Zal nooit vergeten dat ze volgens mij bij de Daily Show deze discussie hadden en bij mensen in Canada de deuren gingen testen of ze open stonden.

Iedere Canadees had die deur open en kwam met de opmerking, ja maar als er als ingebroken wordt wil je zo snel mogelijk weg en dan werkt een deur op slot alleen maar vertragend.

Persoonlijk denk ik dat een verbod op wapens in Nederland alleen al een zegen is als je kijkt naar het aantal mensen met depressieve klachten, heb je een wapen voorhanden is de kans dat je hem gebruikt om zelfmoord te plegen groter ipv dat je je leven beschermt tegen andere misdadigers.
Hell To The Liars
  vrijdag 31 mei 2019 @ 12:35:32 #232
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187181894
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 12:21 schreef Droopie het volgende:
Ik zie wat voorbeelden over inbraken.
Zal nooit vergeten dat ze volgens mij bij de Daily Show deze discussie hadden en bij mensen in Canada de deuren gingen testen of ze open stonden.

Iedere Canadees had die deur open en kwam met de opmerking, ja maar als er als ingebroken wordt wil je zo snel mogelijk weg en dan werkt een deur op slot alleen maar vertragend.

Persoonlijk denk ik dat een verbod op wapens in Nederland alleen al een zegen is als je kijkt naar het aantal mensen met depressieve klachten, heb je een wapen voorhanden is de kans dat je hem gebruikt om zelfmoord te plegen groter ipv dat je je leven beschermt tegen andere misdadigers.
Canada, goede vergelijking.. Daar is de nummer 1 accessoire in een auto (want 75% pickups) een rear-windshield gunrack _O-
pi_187181937
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 12:35 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Canada, goede vergelijking.. Daar is de nummer 1 accessoire in een auto (want 75% pickups) een rear-windshield gunrack _O-
Maar zijn die niet bestemd tegen beren, die wapens passen niet onder je kussen :P
Hell To The Liars
  vrijdag 31 mei 2019 @ 12:46:00 #234
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187182051
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 12:38 schreef Droopie het volgende:

[..]

Maar zijn die niet bestemd tegen beren, die wapens passen niet onder je kussen :P
Klopt, daarom is het ook een beroerde vergelijking ;)

Maar je kunt er natuurlijk donder op zeggen dat iemand die in een pickup met een gunrack rijdt, daar ook een shotgun en een rifle op heeft hangen, en dan heb je ws ook een glovebox-surprise, en een mes om het wild te skinnen en gutten. Heel andere wereld, die mensen vallen niet flauw van bloed.

Hier zijn we een stelletje sissy's; als je hier iemand over straat ziet lopen met een fatsoenlijk mes, rent iedereen het dorp uit en komt er een arrestatieteam jouw kant op. Small difference.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 13:23:46 #235
451005 Grems
Clown World
pi_187182568
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 12:01 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

De rechtbank dacht er anders over :')
  vrijdag 31 mei 2019 @ 14:51:32 #236
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187183707
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 13:23 schreef Grems het volgende:

[..]

De rechtbank dacht er anders over :')
Yeah right..

Iets zegt me dat je maar een snippertje van een verhaal post.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 15:00:16 #237
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187183819
Zelfs in een primitief kutland als India krijgt een vrouw het voor elkaar..

Indiase vrouw slaat gewapende overvaller van zich af https://www.nu.nl/272607/(...)ler-van-zich-af.html (via @nunl)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')