Bron?quote:Op donderdag 30 mei 2019 11:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nederland is dan ook extreem onveilig geworden.
Als je de CBS cijfers moet geloven, lijkt er juist wat minder criminaliteit te zijn op elk vlak.
Maar dat rijmt niet met bericht na bericht over mensen die geen aangifte meer doen, aangiften waar niets mee gedaan word of niet word opgenomen.
Berichten over onderbezetting waardoor de crimineel vrij spel heeft in de grotere steden.
Berichten over hele hordes allochtonen of asielzoeker in ieder geval, die allerlei ellende veroorzaken in de omgeving waar ze zitten.
Dan zijn er nog de berichten dat de politie opzettelijk bepaald soort delicten wegzet onder een andere noemer waardoor het minder erg lijkt.
Bijv. autoinbraak bewust wegzetten onder het kopje vandalisme.
Duizenden dossiers achterhouden waardoor het net lijkt dat allochtonen niet zo vreselijk oververtegenwoordigd zijn op elk crimineel vlak. (zo bleek na een wob verzoek richting justitie door een of ik meen twee journalisten)
Zo gaat het maar door.
Maar waarschijnlijk vaak genoeg om mensen zich onveilig te laten voelen. Ik zeg niet dat ik graag wil dat mensen bewapend over straat gaan maar begrijp het soms wel.quote:Op donderdag 30 mei 2019 11:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, ik heb natuurlijk ook gewoon een vrouw, vrouwelijke familieleden en vrouwelijke vrienden, kennissen en collega's en die overkomen dat ook niet of niet vaak. Dat iemand je daadwerkelijk vastgrijpt komt echt niet vaak voor.
Er kan altijd wat gebeuren. Criminaliteit is een gegeven en zal overal, in welk land ter wereld in meer of mindere mate aanwezig zijn.quote:Op donderdag 30 mei 2019 10:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ook al is het een van de veiligste landen betekent het niet dat mensen geen dingen maken toch?
Weet niet waar jij woont. Maar ik heb dat hier nog nooit iemand horen zeggenquote:Op woensdag 29 mei 2019 21:59 schreef SVW5. het volgende:
Je hoort vaak mensen zeggen dat ze zich niet veilig voelen op straat en dat ze zichzelf willen kunnen verdedigen. Dat is allemaal te begrijpen.
Ook mee eens.quote:Op donderdag 30 mei 2019 10:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Precies. Met een mes over straat gaan voor agressieve honden is natuurlijk best ziek. Want hoe reëel is nou de kans dat je een agressieve hond tegen komt die je neer moet steken? De kans dat je overlijdt doordat je uitglijd in de badkamer of aangereden wordt door een tram is veel groter. Dan heb je gewoon een hondenfobie of iets dergelijks, dan moet je dat aanpakken. Gewapend over straat lopen is niet normaal of verstandig, dat is iets voor criminelen of mensen met irreële angsten. Het is hier geen Baghdad.
De Haagquote:Op donderdag 30 mei 2019 11:36 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Weet niet waar jij woont. Maar ik heb dat hier nog nooit iemand horen zeggen
Hier ook Den Haag:pquote:Op donderdag 30 mei 2019 11:40 schreef SVW5. het volgende:
[..]
De Haag
Ik kende iemand die een winkel had en die een pistool onder zijn toonbank had liggen. Daar valt als ondernemer trouwens nog wat voor te zeggen, zeker als je 3x overvallen ben.
Fok nieuws, misschien moet je het eens volgen.quote:
Er is natuurlijk een verschil tussen onveilig voelen en onveilig zijn. En ik heb er ook begrip voor dat mensen zich soms onveilig kunnen voelen, maar dat is lang niet altijd reëel. Eerder in het topic was iemand die gewapend over straat gaat voor het geval die persoon een agressieve hond tegenkomt......tja. Dat lijken me tamelijk ongezonde angsten.quote:Op donderdag 30 mei 2019 11:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar waarschijnlijk vaak genoeg om mensen zich onveilig te laten voelen. Ik zeg niet dat ik graag wil dat mensen bewapend over straat gaan maar begrijp het soms wel.
Ja heb ik gelezenquote:Op donderdag 30 mei 2019 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een verschil tussen onveilig voelen en onveilig zijn. En ik heb er ook begrip voor dat mensen zich soms onveilig kunnen voelen, maar dat is lang niet altijd reëel. Eerder in het topic was iemand die gewapend over straat gaat voor het geval die persoon een agressieve hond tegenkomt......tja. Dat lijken me tamelijk ongezonde angsten.
Zolang je zelf ergens wel weet dat je angst onterecht is is er denk ik weinig aan de hand. Ik neem aan dat jij tenminste niet met een vlammenwerper de straat op gaat voor het geval je een spin tegenkomt.quote:Op donderdag 30 mei 2019 11:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja heb ik gelezenMisschien slechte ervaring met honden en dan kan er idd een angst ontstaan. Maar hopen dat een verkeerd begrepen begroeting van een hond niet tot verwondingen of erger leidt
![]()
Ik ga niet oordelen of de angst terecht is of nietVeel angsten zijn niet terecht. Mijn angst voor spinnen bv slaat nergens op maar toch is die er
Nee.quote:Op donderdag 30 mei 2019 11:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Zolang je zelf ergens wel weet dat je angst onterecht is is er denk ik weinig aan de hand. Ik neem aan dat jij tenminste niet met een vlammenwerper de straat op gaat voor het geval je een spin tegenkomt.
Direct neervallen en je eigen dood voordoen?quote:Op donderdag 30 mei 2019 12:00 schreef Aiciu het volgende:
Mijn wapens zijn mijn vechttechnieken, mocht het met woorden niet op te lossen zijn.
Ik vecht om iemand uit te schakelen 😉quote:Op donderdag 30 mei 2019 12:27 schreef Tssha het volgende:
[..]
Direct neervallen en je eigen dood voordoen?
Je gewoon dood houden. Als je als een zak aardappelen op de grond ligt kunnen ze je ook niet de bosjes in sleuren.quote:Op donderdag 30 mei 2019 12:27 schreef Tssha het volgende:
[..]
Direct neervallen en je eigen dood voordoen?
Ik hoorde m'n ouders ook al over dat er in de jaren 70 mensen met wapens op zak rondliepen ter zelfverdediging. Dat waren overigens vaak of onzekere/paranoïde mensen of juist lui die graag ruzie maakten. Dat onveilige gevoel is imho strikt persoonlijk aangezien kutmensen altijd al hebben bestaan en binnen fietsafstand van je hebben gewoond.quote:Op woensdag 29 mei 2019 22:21 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Hoezo jank ik? Ik zeg toch gewoon hoe ik het zie.
Asielzoekers hebben in de laatste 30 jaar jammer genoeg niet bijgedragen aan een veiliger gevoel.
En tjah bedoel https://www.ad.nl/binnenl(...)rder-kind~a7fdad85d/ Dit maakt jou niet zoveel uit als je geen kinderen hebt maar dit soort situaties ontstaan gewoon. Als mijn kind aangevallen wordt op zo'n manier zorg ik ervoor dat ik iets heb om het voortijdig te stoppen.
Ik denk serieus dat een goed fluitje meer zin heeft dan een mes.quote:Op donderdag 30 mei 2019 11:12 schreef CherryLips het volgende:
Vraag me af of zo'n los alarm veel zin heeft, als je erbij kan op zo'n moment.
Ik heb een klein metalen fluitje aan mijn sleutelbos zitten, dat ding is hard en schel genoeg om oren te laten bloeden. Zou je de mogelijkheid moeten geven om weg te komen. Nog nooit nodig gehad overigens.quote:Op donderdag 30 mei 2019 14:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat een goed fluitje meer zin heeft dan een mes.
En die heb je weggedaan omdat je kinderen kreeg? Dat lijkt mij juist een extra reden om je blaffer wel aan te houden.quote:Op donderdag 30 mei 2019 09:24 schreef Nismo91 het volgende:
Voordat er kids waren had ik wel een gun in mijn nachtkastje.. je weet maar nooit.
Je moet er toch niet aan denken dat je kinderen dat ding te pakken krijgen. Dat is gevaarlijker dan een indringer.quote:Op donderdag 30 mei 2019 14:13 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
En die heb je weggedaan omdat je kinderen kreeg? Dat lijkt mij juist een extra reden om je blaffer wel aan te houden.
Blaffer onder je bed en munitie op een andere plaats opbergen.quote:Op donderdag 30 mei 2019 14:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Je moet er toch niet aan denken dat je kinderen dat ding te pakken krijgen. Dat is gevaarlijker dan een indringer.
Je bent niet wijs. Wat voor voorbeeld wil jij voor je kinderen zijn?quote:Op donderdag 30 mei 2019 14:16 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Blaffer onder je bed en munitie op een andere plaats opbergen.
Mijn kinderen weten daar niks van. En dat hoeven ze ook niet.quote:Op donderdag 30 mei 2019 14:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je bent niet wijs. Wat voor voorbeeld wil jij voor je kinderen zijn?
Ja dat hoop je. Ik heb ook niet echt het idee dat jij de belevingswereld van je kind goed aanvoelt, laat staan wat ze wel of niet weet.quote:Op donderdag 30 mei 2019 14:24 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Mijn kinderen weten daar niks van. En dat hoeven ze ook niet.
In principe is een keukenmes of een schroevendraaier ook uitermate geschikt als wapen, heb je die ook niet in huis?quote:Op donderdag 30 mei 2019 14:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een wapen in huis vind ik al een slecht idee, laat staan in huis waar ook kinderen wonen. Wapenbezit is niet voor niks strafbaar....
Hoe vaak hoor je wel niet dat kinderen hun familielid/vriendje doodschieten omdat ze denken dat het speelgoed is...
We hebben het hier over een pistool.quote:Op donderdag 30 mei 2019 14:45 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
In principe is een keukenmes of een schroevendraaier ook uitermate geschikt als wapen, heb je die ook niet in huis?
En toch hoor je bijna nooit dat een kindje een broertje of zusje vermoord met een mes of schroevendraaier.quote:Op donderdag 30 mei 2019 14:45 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
In principe is een keukenmes of een schroevendraaier ook uitermate geschikt als wapen, heb je die ook niet in huis?
En je hoort wel dagelijks dat kinderen in Nederland hun broertje of zusje doodgeschoten hebben? Ik niet hoor.quote:Op donderdag 30 mei 2019 14:59 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
En toch hoor je bijna nooit dat een kindje een broertje of zusje vermoord met een mes of schroevendraaier.
In Amerika zeker wel ja. Dagelijks niet, maar zeer regelmatig komt zoiets in het nieuwsquote:Op donderdag 30 mei 2019 15:04 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
En je hoort wel dagelijks dat kinderen in Nederland hun broertje of zusje doodgeschoten hebben? Ik niet hoor.
Niet in Nederland, wel regelmatig in Amerika.quote:Op donderdag 30 mei 2019 15:04 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
En je hoort wel dagelijks dat kinderen in Nederland hun broertje of zusje doodgeschoten hebben? Ik niet hoor.
Terwijl mannen statistisch gezien juist meer kans lopen op een hardhandige overval en ander geweld.quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:00 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Als vrouw alleen op straat of op reis zou ik wel niffa of pepperspray op zak houden maar als man mwoah
Ja en wat als een van de kids er aan komt... heeft weinig zin om zon ding in een kluis te bewaren.quote:Op donderdag 30 mei 2019 14:13 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
En die heb je weggedaan omdat je kinderen kreeg? Dat lijkt mij juist een extra reden om je blaffer wel aan te houden.
Wie bewaard een geladen wapen waar je kinderen zo bij kunnen? En tevens kun je kinderen leren om met hun tengels van papa zijn spullen af te blijven.quote:Op donderdag 30 mei 2019 16:02 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Ja en wat als een van de kids er aan komt... heeft weinig zin om zon ding in een kluis te bewaren.
Ja handig als je het nodig hebt.quote:Op donderdag 30 mei 2019 14:16 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Dat moet je eerst aan je kids laten zien dat je het hebt en dat ze ervan af dienen te blijven. Die je dat niet, dan denken ze gewoon dat het speelgoed is als ze dat ding zien. Ze weten in elk geval niet dat je iemand ermee kan doden.quote:Op donderdag 30 mei 2019 16:21 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Wie bewaard een geladen wapen waar je kinderen zo bij kunnen? En tevens kun je kinderen leren om met hun tengels van papa zijn spullen af te blijven.
Wat niet weet wat niet deert.quote:Op donderdag 30 mei 2019 16:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dan m
[..]
Dat moet je eerst aan je kids laten zien dat je het hebt en dat ze ervan af dienen te blijven. Die je dat niet, dan denken ze gewoon dat het speelgoed is als ze dat ding zien. Ze weten in elk geval niet dat je iemand ermee kan doden.
‘Meneer de inbreker/verkrachter, heeft u een momentje terwijl ik de munitie voor dit pistool hier haal?’quote:Op donderdag 30 mei 2019 14:16 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 30 mei 2019 16:21 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Wie bewaard een geladen wapen waar je kinderen zo bij kunnen? En tevens kun je kinderen leren om met hun tengels van papa zijn spullen af te blijven.
Weten ze het nu wel of niet?quote:
Dat heb ik sowieso toch al.quote:Op donderdag 30 mei 2019 16:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
‘Meneer de inbreker/verkrachter, heeft u een momentje terwijl ik de munitie voor dit pistool hier haal?’
[..]
[..]
Weten ze het nu wel of niet?
Ik vind het risico dat zo’n wapen in verkeerde (kinder)handen komt en er ongelukken gebeuren een stuk groter dan de kans dat je er een inbreker mee neerknalt. Waarna jij heel wat hebt uit te leggen aan de politie.
Je hebt toch vuisten neem ik aan.quote:Op donderdag 30 mei 2019 17:06 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Dat heb ik sowieso toch al.
En ik dacht dat dit topic ging over je veiliger voelen met een wapen op zak/in huis. Niet een: lees Dennis de les topic.
En ja mijn gevoel van veiligheid wordt beduidend groter als ik weet dat ik iig een paar dingen heb om mijn gezin mee te verdedigen.
Dat lijkt me niks. Alsof mensen zich aan regeltjes gaan houden. En iedereen denkt ermee om te kunnen gaan, dat denken mensen ook van foute honden en autorijden. Mensen hebben echt een te groot ego om er verstandig mee om te gaan.quote:Op donderdag 30 mei 2019 17:24 schreef Harvest89 het volgende:
Ik ben trouwens een grote voorstander van een wapenwet in NL naar Amerikaans model.
Dus voor wapens moet je vergunningen hebben, en bewijzen dat je er mee om kunt gaan.
Maar het is daarnaast natuurlijk ook belangrijk dat je ze buiten het zicht van kinderen opbergt.
Ik zie het wel als iets noodzakelijks als de criminaliteit nog verder zal toenemen en de politie het allemaal niet meer geregeld krijgt. Laatst nog een statement van de politie waar ze zeiden dat mensen maar gewoon een hond moeten kopen.quote:Op donderdag 30 mei 2019 17:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat lijkt me niks. Alsof mensen zich aan regeltjes gaan houden. En iedereen denkt ermee om te kunnen gaan, dat denken mensen ook van foute honden en autorijden. Mensen hebben echt een te groot ego om er verstandig mee om te gaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |