Als je in levensgevaar bent ben je een winnaar als jij degene bent die achteraf naar huis rijdt.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 01:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee idd, als je dreigt beroofd te worden van een scooter steek je ze gewoon neer.. krijg je 2 keer 5 jaar, maar gelukkig heb je je scooter dan nog als je weer vrij komt.
Of idd als je in het water terecht komt en je raakt ineens verstrikt in een visnet![]()
Als je een 'gevecht' aan gaat met een mes in je hand dwing je sowieso je tegenstander ergens toe; de stakes zijn dan vrij hoog, dus het geweld zal ook van dien aard zijn.. of je raakt het mes kwijt en vindt het terug in je buik (kans is vrij groot).. als je voor jezelf even realistisch alle scenario's doorneemt, ga je tot de conclusie komen dat er geen winnaar zal zijn..
Als jij jezelf een winnaar noemt omdat je iemand hebt neergestoken, wordt het een beetje tijd voor een psychiater.
Als je achteraf naar huis rijdt met een gekneusde hand en open knokkels, dán ben je een winnaar.
In levensgevaar ben je in een schuttersputje in Syrië.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 03:34 schreef Grems het volgende:
[..]
Als je in levensgevaar bent ben je een winnaar als jij degene bent die achteraf naar huis rijdt.
Het doorgesnoven pareltje die mij op een vrijdagavond klemreed heeft de hamer in ieder geval gevoeld
Gezien de auto ongelukken ben ik het daar niet 100% mee eens.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 12:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In levensgevaar ben je in een schuttersputje in Syrië.
In NL in een auto op de openbare weg ben je niet in levensgevaar.
Dat geldt voor elk soort wapen. Verkrachters wachten ook niet tot een vrouw haar pepperspray uit haar tas met een miljoen dingen erin heeft gevist, het gaat om het idee denk ik.quote:Op donderdag 30 mei 2019 18:08 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dan heb je er toch niets aan in geval van nood?
Alsof die agressieve inbreker zegt ik wacht even 10 minuten zodat jij wapen en munitie kan pakken en kan laden. Zal ik helpen de sleutels te zoeken?
Je weet dat het meeste van dat soort ellende binnen 10 minuten gebeurd is? Meestal zelfs ruim minder dan dat? Het gaat allemaal heel erg snel, van 0 naar 100 binnen no time.
Het enige nut wat je vuurwapen dan heeft is dat je er misschien een goede mep Mee uit kan delen, want je hebt geen tijd om hem rustig even te laden. Zelfs niet als je er een sport van gemaakt hebt om dat zo snel mogelijk en blind te kunnen.
Ja, spijkers op laag water vind je overal.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 12:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Gezien de auto ongelukken ben ik het daar niet 100% mee eens.
Canada, goede vergelijking.. Daar is de nummer 1 accessoire in een auto (want 75% pickups) een rear-windshield gunrackquote:Op vrijdag 31 mei 2019 12:21 schreef Droopie het volgende:
Ik zie wat voorbeelden over inbraken.
Zal nooit vergeten dat ze volgens mij bij de Daily Show deze discussie hadden en bij mensen in Canada de deuren gingen testen of ze open stonden.
Iedere Canadees had die deur open en kwam met de opmerking, ja maar als er als ingebroken wordt wil je zo snel mogelijk weg en dan werkt een deur op slot alleen maar vertragend.
Persoonlijk denk ik dat een verbod op wapens in Nederland alleen al een zegen is als je kijkt naar het aantal mensen met depressieve klachten, heb je een wapen voorhanden is de kans dat je hem gebruikt om zelfmoord te plegen groter ipv dat je je leven beschermt tegen andere misdadigers.
Maar zijn die niet bestemd tegen beren, die wapens passen niet onder je kussenquote:Op vrijdag 31 mei 2019 12:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Canada, goede vergelijking.. Daar is de nummer 1 accessoire in een auto (want 75% pickups) een rear-windshield gunrack
Klopt, daarom is het ook een beroerde vergelijkingquote:Op vrijdag 31 mei 2019 12:38 schreef Droopie het volgende:
[..]
Maar zijn die niet bestemd tegen beren, die wapens passen niet onder je kussen
De rechtbank dacht er anders overquote:Op vrijdag 31 mei 2019 12:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In levensgevaar ben je in een schuttersputje in Syrië.
In NL in een auto op de openbare weg ben je niet in levensgevaar.
Yeah right..quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |