abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 mei 2019 @ 15:17:46 #226
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187132729
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:59 schreef Hanca het volgende:

[..]

O, ik denk niet dat Rutte Timmermans op 1 heeft staan om naar voren te schuiven. Liever een CDA of VVD figuur, denk ik (niet voor voorzitter, wel commissaris). Ik geef Timmermans niet zo veel kans, gewoon omdat zijn partij niet bij de onderhandelingen zit.

Of PvdA moet echt veel steunen in de Eerste Kamer in ruil voor een toppositie voor Timmermans.
Gezien recente uitspraken van Asscher schat ik die kans niet heel hoog in.

Ik denk ook dat Timmerfrans het kan schudden, het is leuk dat hij won in Nederland, maar op Europees niveau hebben hij en zijn fractie gewoon keihard verloren - niet alleen qua zetels, maar ook in de race om de eerste plek.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 15:20:23 #227
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187132766
Het hangt ook nog wel een beetje van de media af

Neelie Kroes leek in 2009 ook op weg naar de uitgang maar door druk van media moest Balkenende haar toch weer voordragen
  dinsdag 28 mei 2019 @ 15:24:45 #228
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187132873
https://www.bbc.co.uk/programmes/b0bf6295

Over de 'deep state', Gladio enzovoorts.

Mijns inziens zit er wel wat in, maar het is dan lachwekkend dat dit uitgerekend van Baudet en Trump vandaan komt. Als er al een 'deep state' bestaat (Hoover, infiltratie van nazi's in inlichtingendiensten) dan is dat niet een van cultuurmarxisten.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_187132941
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:20 schreef Hexagon het volgende:
Het hangt ook nog wel een beetje van de media af

Neelie Kroes leek in 2009 ook op weg naar de uitgang maar door druk van media moest Balkenende haar toch weer voordragen
Ik heb het idee dat de media dat nu niet van plan zijn. Ik hoorde gister een stuk op de radio waar vooral werd gezegd dat Dijsselbloem goed zou zijn als voorzitter ECB. Dan snapt PvdA ook wel dat Timmermans dan kansloos is. Zo speelt Rutte schaak op verschillende borden en hij wil vooral ergens een Nederlandse voorzitter hebben, volgens mij. En Timmermans lijkt me niet de meest kansrijke.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 15:30:32 #230
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187132980
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat de media dat nu niet van plan zijn. Ik hoorde gister een stuk op de radio waar vooral werd gezegd dat Dijsselbloem goed zou zijn als voorzitter ECB. Dan snapt PvdA ook wel dat Timmermans dan kansloos is. Zo speelt Rutte schaak op verschillende borden en hij wil vooral ergens een Nederlandse voorzitter hebben, volgens mij. En Timmermans lijkt me niet de meest kansrijke.
Men kan op meerdere paarden wedden. Dijsselbloem naar voren schuiven voor de ECB, Timmermans als President van de Commissie etc.
Lijkt mij een betere aanpak dan alles op een functie gooien en dan met lege handen staan als het mislukt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 15:31:47 #231
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187133004
In dat geval zal het denk ik een CDA'er worden. Die hebben die post al sinds Hans van den Broek niet meer gehad. En D66 kreeg al de raad van state
pi_187133035
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Men kan op meerdere paarden wedden. Dijsselbloem naar voren schuiven voor de ECB, Timmermans als President van de Commissie etc.
Lijkt mij een betere aanpak dan alles op een functie gooien en dan met lege handen staan als het mislukt.
Ja, tuurlijk wordt Timmermans ingezet als pion. Maar ik denk wel dat het een pion is die Rutte best op wil offeren, zeker omdat hij zelf eigenlijk een voorzitter wil die vooral voor een kleine, werkbare EU is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187133086
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is maar één persoon.
Ik maak me al zorgen over dat dwingende van de vegetariërs, stel je voor als xe zich weten te verenigen 😉
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 15:38:02 #234
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187133151
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk wordt Timmermans ingezet als pion. Maar ik denk wel dat het een pion is die Rutte best op wil offeren, zeker omdat hij zelf eigenlijk een voorzitter wil die vooral voor een kleine, werkbare EU is.
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt behalve van je eigen wens van een kleinere EU, de EU kan niet kleiner qua bevoegdheden zonder zaken die nu EU wijd te regelen zijn op te offeren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 15:38:15 #235
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187133157
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:12 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Prachtig hoe je heel subtiel en geniepig de anti-homo cultuur in de voetbalwereld koppelt aan FvD stemmen.
Overigens zijn Derksen en Genee meerdere malen uitgenodigd door Baudet maar dat terzijde.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 15:38:38 #236
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187133167
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:34 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Ik maak me al zorgen over dat dwingende van de vegetariërs, stel je voor als xe zich weten te verenigen 😉
Dat is nog niks, wacht maar tot de veganisten de macht grijpen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_187133188
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt behalve van je eigen wens van een kleinere EU, de EU kan niet kleiner qua bevoegdheden zonder zaken die nu EU wijd te regelen zijn op te offeren.
Van opmerkingen van Rutte zelf. Nu zijn ze bij de VVD natuurlijk sowieso voor een kleine overheid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 28 mei 2019 @ 15:45:06 #238
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187133310
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:39 schreef Hanca het volgende:

[..]

Van opmerkingen van Rutte zelf. Nu zijn ze bij de VVD natuurlijk sowieso voor een kleine overheid.
Ze zijn vooral voor een anti democratische overheid, waarbij ze dan een deel geen overheid meer noemen. ;)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_187134147
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 17:10 schreef speknek het volgende:

[..]

Da's oud man, haal gelijk de middeleeuwen erbij om je punt te maken.
Het huidige werkende concept is van ver voor de middeleeuwen...Brood en Spelen.
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_187134197
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Overigens zijn Derksen en Genee meerdere malen uitgenodigd door Baudet maar dat terzijde.
Lol Genee? Genee steekt z'n afkeer tegen Baudet niet onder stoelen en banken en Baudet is vorig jaar ook al een keer weggelopen bij een interview van Genee toen Baudet werd uitgenodigd om z'n boek te bespreken. Het lijkt me sterk dat Baudet Genee heeft uitgenodigd, evenals Van der Gijp. Alleen Derksen is een keer uitgenodigd volgens mij.
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 16:27:14 #241
236264 crew  capricia
pi_187134371
quote:
Regeringsleiders EU komen bijeen om verkiezingsuitslag te bespreken - Hoofdinhoud
dinsdag 28 mei 2019, 8:10
Tusk tijdens Europese Raad
Bron: The Council of the European Union
BRUSSEL (ANP) - De regeringsleiders van de EU-landen komen dinsdagavond bijeen in Brussel om de uitslag van de Europese verkiezingen te bespreken. Tijdens een informeel diner buigen ze zich ook over de opvolging van Europees Commissievoorzitter Juncker, raadsvoorzitter Tusk, buitenlandchef Mogherini en ECB-president Draghi in het najaar.

Tusk heeft de leiders bijeengeroepen om snel spijkers met koppen te slaan. Hij wil dat er op een volgende top op 20 juni besluiten worden genomen, desnoods door te stemmen.

De lidstaten zijn in een competentiestrijd verwikkeld met het Europees Parlement over de opvolging van Juncker. De topkandidaten van de twee grootste fracties, Manfred Weber en Frans Timmermans, hebben (nog) geen parlementsmeerderheid achter zich.

Hun partijen staan erop dat het een van hen wordt, maar de lidstaten willen ook iemand van buiten het parlement kunnen aanstellen. Na de vorige verkiezingen in 2014 hadden de leiders er drie toppen voor nodig om het eens te worden over de aanstelling van Juncker. Ingewijden verwachten dat ze willen zoeken naar een werkbare meerderheid om de EU zonder ruzie te kunnen besturen.

De EU-leiders worden om 18.00 uur verwacht voor het diner. Er is geen eindtijd, dus het kan laat worden voor premier Rutte en zijn collega’s.
Bron

Terug naar het EP: Wie gaat het worden? Wie gaat Juncker opvolgen?
Definitely not CIA
pi_187134630
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 16:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Bron

Terug naar het EP: Wie gaat het worden? Wie gaat Juncker opvolgen?
Frans Timmermans..
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_187135274
Nu ja Frans Timmermans graag.. hoe eerder de koppen van Hydramonster EU zijn afhakt en dichtgebrand hoe beter het de wereld zal vergaan
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_187136040
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 16:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Bron

Terug naar het EP: Wie gaat het worden? Wie gaat Juncker opvolgen?
Mijn gok: een christendemocraat die niet op de lijst stond. Of anders een liberaal, vanwege het aantal liberalen in de Raad. Ik gok dat ze ergens een (oud)premier vandaan trekken. Liefst een vrouw, als dat kan (want die progressieve fracties kunnen toch moeilijk meer voor een oude man als Timmermans zijn, dan voor een eerste vrouwelijke voorzitster?).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 28 mei 2019 @ 17:54:35 #245
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187136063
Ik hoop in ieder geval iemand me meer charisma dan Juncker en Barosso
pi_187136388
Ik denk dat uiteindelijk Vestager (ALDE) als compromiskandidaat uit de hoge hoed wordt getoverd.
pi_187136437
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 18:13 schreef Tocadisco het volgende:
Ik denk dat uiteindelijk Vestager (ALDE) als compromiskandidaat uit de hoge hoed wordt getoverd.
Dat zou kunnen, dat is een vrouw. En toch ook een spitzenkandidaat. En een liberaal. Overal de meerderheid een reden om tevreden te zijn, zou je zeggen.

Maar nu zijn net de liberalen de enige grote fractie die geen belang hechten aan het feit dat de voorzitter een spitzenkandidaat moest zijn...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187137171
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 18:15 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, dat is een vrouw. En toch ook een spitzenkandidaat. En een liberaal. Overal de meerderheid een reden om tevreden te zijn, zou je zeggen.

Maar nu zijn net de liberalen de enige grote fractie die geen belang hechten aan het feit dat de voorzitter een spitzenkandidaat moest zijn...
Misschien ook maar net hoe het hun uitkomt ;)
  Moderator woensdag 29 mei 2019 @ 00:14:23 #249
236264 crew  capricia
pi_187144745
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:45 schreef capricia het volgende:

[..]

NOS Brussel inside.

Dit wist ik dan weer niet. Dat Macron Rutte en Michel gevraagd heeft.
https://tvnewsroom.consil(...)e-nl-part-1-20190528
1.17 min

Rutte gaat idd met de Belgische Michel een soort verkenners-rol op zich nemen.
Definitely not CIA
  woensdag 29 mei 2019 @ 13:56:45 #250
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187151624
Over de ECB en het nieuwe precariaat.

https://www.theguardian.c(...)w-european-precariat

Paradox, in landen met hogere belastingen hebben ze ook meer te besteden.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')