GATVERDAMMEquote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:29 schreef Scrutinizer het volgende:
Wat woon ik hier toch vervelend![]()
[ afbeelding ]
Mooie boot.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:32 schreef Five4Nine het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is hem. Hij heeft hem zelf helemaal opgebouwd naar zijn oude originele staat. Jaren mee bezig geweest.
Echt heel mooi.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:32 schreef Five4Nine het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is hem. Hij heeft hem zelf helemaal opgebouwd naar zijn oude originele staat. Jaren mee bezig geweest.
Ik zag niet zo snel dat er een idioot in een blauw pak op die foto stond.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:34 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Is dat je vader in het blauwe pak?
quote:
chemtrails. Overal. Chemtrailsquote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:29 schreef Scrutinizer het volgende:
Wat woon ik hier toch vervelend![]()
[ afbeelding ]
Nice.quote:
Met die schoorsteen zal het een een boot zijn geweest die met kolen gevoerd werd.quote:
Oude foto nog zonder hoogbouw op de scheepmakershavenquote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:35 schreef Five4Nine het volgende:
[..]
Ik zag niet zo snel dat er een idioot in een blauw pak op die foto stond.
Deze is beter.
[ afbeelding ]
Hij heeft toen hij klaar was de boot verkocht aan het Maritiem museum. En het ligt daar nog altijd.
Dat klopt helemaal. En mijn vader heeft toen hij hem kocht die originele schoorsteen er zelf weer op gezet omdat die verwijderd wasquote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:39 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Met die schoorsteen zal het een een boot zijn geweest die met kolen gevoerd werd.
Gaaf van je vader.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:41 schreef Five4Nine het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal. En mijn vader heeft toen hij hem kocht die originele schoorsteen er zelf weer op gezet omdat die verwijderd wasOok al heeft die nu geen nut meer.
Dit moest ik ook even opzoeken omdat ik zelf een jaar of 6 was.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:44 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Gaaf van je vader.
Dat bootje is van rond 1900?
Die foto moet Opa Potje ook echt even zien.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:46 schreef Five4Nine het volgende:
[..]
Dit moest ik ook even opzoeken omdat ik zelf een jaar of 6 was.
Deze sleepboot is in 2015 100 jaar geworden. De ‘Maashaven’ behoorde tot de categorie kleinere sleepboten van rederij Smit en werd voornamelijk gebruikt voor het lichtere sleepwerk in de haven en voor het ‘aanvletten’ van sleepschepen die vervolgens achter de veel grotere en sterkere Rijnsleepboten naar Duitsland gesleept werden.
Ik had voor mijzelf al zoiets van 1910 tot 1920.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:46 schreef Five4Nine het volgende:
[..]
Dit moest ik ook even opzoeken omdat ik zelf een jaar of 6 was.
Deze sleepboot is in 2015 100 jaar geworden. De ‘Maashaven’ behoorde tot de categorie kleinere sleepboten van rederij Smit en werd voornamelijk gebruikt voor het lichtere sleepwerk in de haven en voor het ‘aanvletten’ van sleepschepen die vervolgens achter de veel grotere en sterkere Rijnsleepboten naar Duitsland gesleept werden.
Netjes dat je dat zo goed inschat. Ik had zelf geen idee eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:51 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik had voor mijzelf al zoiets van 1910 tot 1920.
Ik heb altijd wel interesse gehad in de oude scheepvaart.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:54 schreef Five4Nine het volgende:
[..]
Netjes dat je dat zo goed inschat. Ik had zelf geen idee eerlijk gezegd.
Wel weet ik nog een moment dat we ooit een zeilboot met die boot uit een sluis hebben gesleept omdat de motor het niet meer deed. En dat terwijl we gewoon op vakantie waren. Dan kwam zo een boot toch nog van pas. Dat is wel mooi
En ik werd mij er aan herinnerd na zo een lange tijd. Want het is alweer jaren geleden dat hij die boot heeft verkocht.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:01 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik heb altijd wel interesse gehad in de oude scheepvaart.
Wel een leuke herinnering neem ik aan?quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:02 schreef Five4Nine het volgende:
[..]
En ik werd mij er aan herinnerd na zo een lange tijd. Want het is alweer jaren geleden dat hij die boot heeft verkocht.
Daarna nog wel een aantal zeilboten gehad maar nooit meer zo een oude boot als die sleepboot
Absoluut! Wat de boot betreftquote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:05 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Wel een leuke herinnering neem ik aan?
Nice!quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:35 schreef Five4Nine het volgende:
[..]
Ik zag niet zo snel dat er een idioot in een blauw pak op die foto stond.
Deze is beter.
[ afbeelding ]
Hij heeft toen hij klaar was de boot verkocht aan het Maritiem museum. En het ligt daar nog altijd.
Pindakaas, dat is ook wel leuk om te weten waar dat woord vandaan komt en de geschiedenis ervan.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |