Vetpriester?quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:12 schreef Deisyy het volgende:
[..]
tussen de klamme lappen = maffen voor stuurlui
tussen de vette lappen = maffen voor de vetpriester en de rest van het zwarte koor
Volgens de Dikke

Gawd ik las kotsenquote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:13 schreef Charmian het volgende:
[..]
als je ligt te koortsen dan beginnen je lakens wel op vette lappen te lijken soms. Moeje goffer ook nog extra wasjes draaien en bed verschonen

Ik vind afberen zo'n raar woordquote:

Na een nacht met mij ookquote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:13 schreef Charmian het volgende:
[..]
als je ligt te koortsen dan beginnen je lakens wel op vette lappen te lijken soms. Moeje goffer ook nog extra wasjes draaien en bed verschonen

U need a brilletje somsquote:

Beterskapquote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:13 schreef Charmian het volgende:
[..]

U need a brilletje somsquote:

jij ookquote:

Ik ken het niet, maar hey, ben ook niet katholiek.quote:

ik heb dat soort rariteiten niet in mijn bed heurquote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:12 schreef Deisyy het volgende:
[..]
tussen de klamme lappen = maffen voor stuurlui
tussen de vette lappen = maffen voor de vetpriester en de rest van het zwarte koor
Volgens de Dikke

Komt uit de scheepvaart, het hoofd van de combuis, keuken, werd zo genoemd. Vroeger was vet het voorname voedsel op schepen.quote:

Weer wat geleerdquote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:21 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Komt uit de scheepvaart, het hoofd van de combuis, keuken, werd zo genoemd. Vroeger was vet het voorname voedsel op schepen.

Idd, er komen ook veel spreekwoorden en gezegden uit de oude scheepvaart.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:23 schreef Five4Nine het volgende:
[..]
Weer wat geleerd
Omdat dat langer houdbaar is ga ik dan maar van uit?

quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:24 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Idd, er komen ook veel spreekwoorden en gezegden uit de oude scheepvaart.

Ik ben geboren in Rotterdam en zou eigenlijk meer moeten weten van dit onderwerp.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:24 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Idd, er komen ook veel spreekwoorden en gezegden uit de oude scheepvaart.

Ik heb altijd wel interesse gehad in de oude scheepvaart.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:30 schreef Five4Nine het volgende:
[..]
Ik ben geboren in Rotterdam en zou eigenlijk meer moeten weten van dit onderwerp.
Mijn vader heeft in het verleden een sleepboot gebouwd die nu bij het Maritiem museum ligt. Dat is dan wel iets wat ik onthouden heb. Ik heb daar vroeger uiteraard ook in mee gevaren.

quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:32 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik heb altijd wel interesse gehad in de oude scheepvaart.

Is dat je vader in het blauwe pak?quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:32 schreef Five4Nine het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is hem. Hij heeft hem zelf helemaal opgebouwd naar zijn oude originele staat. Jaren mee bezig geweest.

GATVERDAMMEquote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:29 schreef Scrutinizer het volgende:
Wat woon ik hier toch vervelend
[ afbeelding ]

Mooie boot.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:32 schreef Five4Nine het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is hem. Hij heeft hem zelf helemaal opgebouwd naar zijn oude originele staat. Jaren mee bezig geweest.

Echt heel mooi.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:32 schreef Five4Nine het volgende:
[..]
[ afbeelding ]

Ik zag niet zo snel dat er een idioot in een blauw pak op die foto stond.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:34 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Is dat je vader in het blauwe pak?

quote:

chemtrails. Overal. Chemtrailsquote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:29 schreef Scrutinizer het volgende:
Wat woon ik hier toch vervelend
[ afbeelding ]

Nice.quote:

Met die schoorsteen zal het een een boot zijn geweest die met kolen gevoerd werd.quote:

Oude foto nog zonder hoogbouw op de scheepmakershavenquote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:35 schreef Five4Nine het volgende:
[..]
Ik zag niet zo snel dat er een idioot in een blauw pak op die foto stond.
Deze is beter.
[ afbeelding ]
Hij heeft toen hij klaar was de boot verkocht aan het Maritiem museum. En het ligt daar nog altijd.

Dat klopt helemaal. En mijn vader heeft toen hij hem kocht die originele schoorsteen er zelf weer op gezet omdat die verwijderd wasquote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:39 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Met die schoorsteen zal het een een boot zijn geweest die met kolen gevoerd werd.
 Ook al heeft die nu geen nut meer.
 Ook al heeft die nu geen nut meer.

Gaaf van je vader.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:41 schreef Five4Nine het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal. En mijn vader heeft toen hij hem kocht die originele schoorsteen er zelf weer op gezet omdat die verwijderd wasOok al heeft die nu geen nut meer.

Dit moest ik ook even opzoeken omdat ik zelf een jaar of 6 was.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:44 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Gaaf van je vader.
Dat bootje is van rond 1900?

Die foto moet Opa Potje ook echt even zien.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:46 schreef Five4Nine het volgende:
[..]
Dit moest ik ook even opzoeken omdat ik zelf een jaar of 6 was.
Deze sleepboot is in 2015 100 jaar geworden. De ‘Maashaven’ behoorde tot de categorie kleinere sleepboten van rederij Smit en werd voornamelijk gebruikt voor het lichtere sleepwerk in de haven en voor het ‘aanvletten’ van sleepschepen die vervolgens achter de veel grotere en sterkere Rijnsleepboten naar Duitsland gesleept werden.

Ik had voor mijzelf al zoiets van 1910 tot 1920.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:46 schreef Five4Nine het volgende:
[..]
Dit moest ik ook even opzoeken omdat ik zelf een jaar of 6 was.
Deze sleepboot is in 2015 100 jaar geworden. De ‘Maashaven’ behoorde tot de categorie kleinere sleepboten van rederij Smit en werd voornamelijk gebruikt voor het lichtere sleepwerk in de haven en voor het ‘aanvletten’ van sleepschepen die vervolgens achter de veel grotere en sterkere Rijnsleepboten naar Duitsland gesleept werden.

Netjes dat je dat zo goed inschat. Ik had zelf geen idee eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:51 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik had voor mijzelf al zoiets van 1910 tot 1920.

Ik heb altijd wel interesse gehad in de oude scheepvaart.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:54 schreef Five4Nine het volgende:
[..]
Netjes dat je dat zo goed inschat. Ik had zelf geen idee eerlijk gezegd.
Wel weet ik nog een moment dat we ooit een zeilboot met die boot uit een sluis hebben gesleept omdat de motor het niet meer deed. En dat terwijl we gewoon op vakantie waren. Dan kwam zo een boot toch nog van pas. Dat is wel mooi

En ik werd mij er aan herinnerd na zo een lange tijd. Want het is alweer jaren geleden dat hij die boot heeft verkocht.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:01 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik heb altijd wel interesse gehad in de oude scheepvaart.

Wel een leuke herinnering neem ik aan?quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:02 schreef Five4Nine het volgende:
[..]
En ik werd mij er aan herinnerd na zo een lange tijd. Want het is alweer jaren geleden dat hij die boot heeft verkocht.
Daarna nog wel een aantal zeilboten gehad maar nooit meer zo een oude boot als die sleepboot

Absoluut! Wat de boot betreftquote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:05 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Wel een leuke herinnering neem ik aan?

Nice!quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:35 schreef Five4Nine het volgende:
[..]
Ik zag niet zo snel dat er een idioot in een blauw pak op die foto stond.
Deze is beter.
[ afbeelding ]
Hij heeft toen hij klaar was de boot verkocht aan het Maritiem museum. En het ligt daar nog altijd.

Pindakaas, dat is ook wel leuk om te weten waar dat woord vandaan komt en de geschiedenis ervan.quote:

Laters.quote:

Ohw ja, dank je ik was het alweer vergeten.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:27 schreef FreshFruit72 het volgende:
Even een reminder: Om 12 uur is ons Mario jarig.

Hij vergeet altijd mijn verjaardag,dus zal het mij niet gebeuren.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:30 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ohw ja, dank je ik was het alweer vergeten.

Niet mijn muziek, ik zit The Medallion te kijken. Jackie Chan blijft leuk.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:32 schreef Five4Nine het volgende:
Aangezien ik geen film meer kijk en ik het tijd vind voor muziek. Open ik weer met
Dit nummer kan ik niet vaak genoeg luisteren!

Ik heb hem ooit een hand geschut.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:37 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Niet mijn muziek, ik zit The Medallion te kijken. Jackie Chan blijft leuk.

Ik was er al.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:44 schreef Superbadeendje het volgende:
Waar is recce als je hem nodig hebt?
Over een half uur komt die satalietensliert weer over maar ik weet niet in welke richting ik moet kijken.

iternet ISS nasa nog watquote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:44 schreef Superbadeendje het volgende:
Waar is recce als je hem nodig hebt?
Over een half uur komt die satalietensliert weer over maar ik weet niet in welke richting ik moet kijken.

Tot de Chinezen alles neer halen.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:45 schreef Recce het volgende:
De sliert gaat van west naar oost en op het hoogste punt zijn in het zuiden zo'n 40 graden boven de horizon.

quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:42 schreef Five4Nine het volgende:
[..]
Ik heb hem ooit een hand geschut.
Toen hij een film op opnam die ook gedeeltelijk in Rotterdam afspeelde. Ik weet even niet meer welke film maar hij zette op een briefje bijna voor het Hilton hotel "love Jackie Chan" als handtekening.
Ze hadden een ongeluk veroorzaakt daar met een auto van hun, volgens mij een taxi. Het is dat een maat van mij hem herkende en er naar toe stapte. Ik had hem niet herkent. Die kerel is is echt klein.

Juist die film!quote:

Het is hier bewolkt. Natuurlijkquote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:45 schreef Recce het volgende:
De sliert gaat van west naar oost en op het hoogste punt zijn in het zuiden zo'n 40 graden boven de horizon.

China wordt echt onderschat. Alleen Trump heeft dat nu door met zijn smerige spelletjes tegen de Chinezen.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:47 schreef Recce het volgende:
[..]
Die krijgen wel veel werk als ze 12000 satellieten moeten neerhalen.

https://www.youtube.com/watch?v=ticE-Eg7I8o[quote]quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:42 schreef Five4Nine het volgende:
[..]
Ik heb hem ooit een hand geschut.
Toen hij een film op opnam die ook gedeeltelijk in Rotterdam afspeelde. Ik weet even niet meer welke film maar hij zette op een briefje bijna voor het Hilton hotel "love Jackie Chan" als handtekening.
Ze hadden een ongeluk veroorzaakt daar met een auto van hun, volgens mij een taxi. Het is dat een maat van mij hem herkende en er naar toe stapte. Ik had hem niet herkent. Die kerel is is echt klein.
 Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2500746/7/25#p187090400]zaterdag 25 mei 2019 23:44[/url] schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile/222817]Recce[/url] het volgende:
 Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2500746/7/25#p187090400]zaterdag 25 mei 2019 23:44[/url] schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile/222817]Recce[/url] het volgende: Weet je ook welke richting er gekeken moet worden behalve naar boven?
 Weet je ook welke richting er gekeken moet worden behalve naar boven?  

Ik heb net het ruimtestation mooi langs zien komen. Hier is het nog onbewolkt. Gisteren heb ik ook naar het ruimtestation gekeken. Ik had dus ook per toeval die sliert kunnen zien. Dan had ik wel even moeten nadenken.quote:
 Maar wat zou jij er van vinden als je zomers 500 satellieten tussen de sterren ziet bewegen? Dat is niet echt wenselijk toch?
 Maar wat zou jij er van vinden als je zomers 500 satellieten tussen de sterren ziet bewegen? Dat is niet echt wenselijk toch?

Ik zou daar niet blij mee zijn.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:49 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik heb net het ruimtestation mooi langs zien komen. Hier is het nog onbewolkt. Gisteren heb ik ook naar het ruimtestation gekeken. Ik had dus ook per toeval die sliert kunnen zien. Dan had ik wel even moeten nadenken.Maar wat zou jij er van vinden als je zomers 500 satellieten tussen de sterren ziet bewegen? Dat is niet echt wenselijk toch?

En toch is er ook veel mis waar het westen niets tot weinig van weet.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:50 schreef Five4Nine het volgende:
Ik zie het zo.
Geen enkele vrouw of man uit het midden oosten die ik ken voel ik als een bedreiging. Kijk ik naar de Chinezen die ik persoonlijk ken. Ze zijn allemaal hoog op geleid en weten precies wat er gaande is.
Trump zou nooit een oorlog met China moeten willen beginnen want die verliest hij.
Dat is gewoon zo een mooi land als het gaat om technologie en vooral slimheid.

Het enige wat ze kunnen is technologie jatten en kopiëren.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:50 schreef Five4Nine het volgende:
Ik zie het zo.
Geen enkele vrouw of man uit het midden oosten die ik ken voel ik als een bedreiging. Kijk ik naar de Chinezen die ik persoonlijk ken. Ze zijn allemaal hoog op geleid en weten precies wat er gaande is.
Trump zou nooit een oorlog met China moeten willen beginnen want die verliest hij.
Dat is gewoon zo een mooi land als het gaat om technologie en vooral slimheid.

Vooral de werkdruk.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:51 schreef FreshFruit72 het volgende:
[..]
En toch is er ook veel mis waar het westen niets tot weinig van weet.

Hier ben ik het mee eens. Eerst maar eens een discussie hierover. Ik vind het nogal wat. SpaceX alleen al 12.000 satellieten, andere netwerken ook duizenden. De nachtelijke hemel is niet meer hetzelfde dan.twitter:AstroKatie twitterde op zaterdag 25-05-2019 om 23:38:05Maybe the benefit of the satellites will be worth the cost to astronomy, astrophotography, and stargazing in general. Hard to say at this point. But probably a discussion that should be had before the rest of the satellites are deployed. reageer retweet

precies dit.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:52 schreef Recce het volgende:
Hier ben ik het mee eens. Eerst maar eens een discussie hierover. Ik vind het nogal wat. SpaceX alleen al 12.000 satellieten, andere netwerken ook duizenden. De nachtelijke hemel is niet meer hetzelfde dan.twitter:AstroKatie twitterde op zaterdag 25-05-2019 om 23:38:05Maybe the benefit of the satellites will be worth the cost to astronomy, astrophotography, and stargazing in general. Hard to say at this point. But probably a discussion that should be had before the rest of the satellites are deployed. reageer retweet

Nee, niet gezwaaid. Gisteren wel toen ik mijn stiefmoeder vertelde dat er mensen inzaten. Die ging natuurlijk zwaaien.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:51 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ik zou daar niet blij mee zijn.
Heb je wel gezwaaid?

quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:53 schreef Recce het volgende:
[..]
Nee, niet gezwaaid. Gisteren wel toen ik mijn stiefmoeder vertelde dat er mensen inzaten. Die ging natuurlijk zwaaien.

quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:53 schreef Recce het volgende:
[..]
Nee, niet gezwaaid. Gisteren wel toen ik mijn stiefmoeder vertelde dat er mensen inzaten. Die ging natuurlijk zwaaien.

We hadden het vandaag over de eclipse van 2024. Texas lijkt wel de juiste plek. KWam iemand met: ja, het is wel tornado season dus je moet echt oppassen waar je gaat kijken.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:53 schreef Recce het volgende:
[..]

En dan zou je deze versie ook eens moeten horenquote:

Tegen die tijd is Texas helemaal groen gegroeid ...quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:57 schreef Prisha het volgende:
[..]
We hadden het vandaag over de eclipse van 2024. Texas lijkt wel de juiste plek. KWam iemand met: ja, het is wel tornado season dus je moet echt oppassen waar je gaat kijken.
Had ik nooit aangedacht. Vorige keer was het de rook van de bosbranden. Nu weer tornado's. Hoewel...heb altijd al een tornado in het echt willen zien

quote:Op zaterdag 25 mei 2019 23:59 schreef chufi het volgende:
[..]
Tegen die tijd is Texas helemaal groen gegroeid ...

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |