Gawd ik las kotsenquote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:13 schreef Charmian het volgende:
[..]
als je ligt te koortsen dan beginnen je lakens wel op vette lappen te lijken soms. Moeje goffer ook nog extra wasjes draaien en bed verschonen
Ik vind afberen zo'n raar woordquote:
Na een nacht met mij ookquote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:13 schreef Charmian het volgende:
[..]
als je ligt te koortsen dan beginnen je lakens wel op vette lappen te lijken soms. Moeje goffer ook nog extra wasjes draaien en bed verschonen
U need a brilletje somsquote:
Beterskapquote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:13 schreef Charmian het volgende:
[..]
U need a brilletje somsquote:
jij ookquote:
Ik ken het niet, maar hey, ben ook niet katholiek.quote:
ik heb dat soort rariteiten niet in mijn bed heurquote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:12 schreef Deisyy het volgende:
[..]
tussen de klamme lappen = maffen voor stuurlui
tussen de vette lappen = maffen voor de vetpriester en de rest van het zwarte koor
Volgens de Dikke
Komt uit de scheepvaart, het hoofd van de combuis, keuken, werd zo genoemd. Vroeger was vet het voorname voedsel op schepen.quote:
Weer wat geleerdquote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:21 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Komt uit de scheepvaart, het hoofd van de combuis, keuken, werd zo genoemd. Vroeger was vet het voorname voedsel op schepen.
Idd, er komen ook veel spreekwoorden en gezegden uit de oude scheepvaart.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:23 schreef Five4Nine het volgende:
[..]
Weer wat geleerd![]()
Omdat dat langer houdbaar is ga ik dan maar van uit?
quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:24 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Idd, er komen ook veel spreekwoorden en gezegden uit de oude scheepvaart.
Ik ben geboren in Rotterdam en zou eigenlijk meer moeten weten van dit onderwerp.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:24 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Idd, er komen ook veel spreekwoorden en gezegden uit de oude scheepvaart.
Ik heb altijd wel interesse gehad in de oude scheepvaart.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:30 schreef Five4Nine het volgende:
[..]
Ik ben geboren in Rotterdam en zou eigenlijk meer moeten weten van dit onderwerp.
Mijn vader heeft in het verleden een sleepboot gebouwd die nu bij het Maritiem museum ligt. Dat is dan wel iets wat ik onthouden heb. Ik heb daar vroeger uiteraard ook in mee gevaren.
quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:32 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik heb altijd wel interesse gehad in de oude scheepvaart.
Is dat je vader in het blauwe pak?quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:32 schreef Five4Nine het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is hem. Hij heeft hem zelf helemaal opgebouwd naar zijn oude originele staat. Jaren mee bezig geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |