abonnement Unibet Coolblue
pi_187082599
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:17 schreef opreis het volgende:
Is de Leclerc hype inmiddels over?
Nog lang niet. Vandaag werd hij weer flink genaaid door Ferrari.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_187082612
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:06 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Je kunt je Hamilton complotten ook overdrijven.
Het kan gebeuren, maar het gebeurt wel weer Bottas. Als het bij Ferrari was gebeurd dan had het wel een voorkeursbehandeling geheten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_187082616
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:12 schreef PzKpfw het volgende:
Hamilton val toch dood overal met het 'beste' publiek :r
hij heeft wel gelijk.
pi_187082628
Geweldige kwalificatie van Ricciardo. Goed dat het met Gasly ook steeds wat beter gaat, heeft Red Bull er misschien nog wat aan.

In Bahrein was Leclerc geweldig en daarna schreef iedereen meteen Vettel af. Vettel rijdt niet echt sterk, maar staat in de kwalificatie-battle nu 5-1 voor en is tot nu toe 4/5 races boven Leclerc gefinished (wel mbv Ferrari en een waardeloze strategie van Leclerc 2x).
pi_187082652
Plooij mag weer meer dan 1 vraag stellen. Dolle boel!
  zaterdag 25 mei 2019 @ 16:22:26 #256
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_187082673
Probeert Plooij zojuist Hulkenberg naar zich toe te fluiten?
  zaterdag 25 mei 2019 @ 16:22:45 #257
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_187082679
"Giovanazzi had nog een paar meisjes in zijn hoofd van de vorige avond.." :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 25 mei 2019 @ 16:24:39 #258
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_187082714
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:22 schreef beantherio het volgende:
Probeert Plooij zojuist Hulkenberg naar zich toe te fluiten?
Ik zou ook weglopen.
  zaterdag 25 mei 2019 @ 16:24:46 #259
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_187082720
Plooij bereikt "peak cringe" :')
pi_187082783
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:11 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Sow. Vraag me af wat hierop Gasly’s commentaar is.
Die bood wel over de radio direct zijn excuses aan, hij wist dat hij fout zat.

https://streamable.com/7uj0l

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2019 16:29:06 ]
pi_187082840
Wat een slap gelul bij Ziggo, Bottas had er nog wel wat vanaf kunnen krijgen als hij niet zoveel verkeer had.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_187082843
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 15:47 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Stoeltje opwarmen voor Kvyat :7
Met hoe goed Kvyat de laatste tijd bezig is zou het me 0,0 verbazen. Aan de andere kant is ook Albon zeer sterk bezig.
pi_187082865
Lachen. Gasly bekijkt aandachtig een A4tje en bij Ziggo weten ze aan de hand van de witte achterkant van het A4tje dat aan de andere kant de details beschreven staat hoe Max Verstappen de rondes rondrijdt en waar Gasly kan verbeteren

:')
pi_187082869
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:17 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Hier nog levendig.
Gebaseerd op wat? Hij heeft 1 goede kwalificatie gereden dit jaar. En een goede race (waar hij de beste auto had, viel paar plekken terug vanaf zn pole) waar hij pech had met zn motor. Voor de rest is hij de mindere van Vettel die niet vlekkenloos rijdt.
5-1 in kwali en je kan er ook wel vanuit gaan dat het morgen ook 5-1 in de race is.
  zaterdag 25 mei 2019 @ 16:40:00 #265
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_187082978
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:32 schreef opreis het volgende:

[..]

Gebaseerd op wat? Hij heeft 1 goede kwalificatie gereden dit jaar. En een goede race (waar hij de beste auto had, viel paar plekken terug vanaf zn pole) waar hij pech had met zn motor. Voor de rest is hij de mindere van Vettel die niet vlekkenloos rijdt.
5-1 in kwali en je kan er ook wel vanuit gaan dat het morgen ook 5-1 in de race is.
Ja Vettel is nog niet in goede doen geweest dit jaar volgens mij. Ook lijkt hij inmiddels dit seizoen al opgegeven te hebben. En toch kan Karel nog niet overtuigen ten opzichte van Seb.
pi_187083037
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:40 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ja Vettel is nog niet in goede doen geweest dit jaar volgens mij. Ook lijkt hij inmiddels dit seizoen al opgegeven te hebben. En toch kan Karel nog niet overtuigen ten opzichte van Seb.
Dit is ook het eerste seizoen dat Leclerc zich echt kan meten. Ericsson was nu niet echt goed vergelijkingsmateriaal. Al moet ik zeggen dat Ferrari Leclerc ook al een paar keer geferrari'd heeft.
  zaterdag 25 mei 2019 @ 16:47:01 #267
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_187083108
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:18 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nog lang niet. Vandaag werd hij weer flink genaaid door Ferrari.
Hij brengt zichzelf wel in die positie door een matige eerste stint te rijden, daarna maakt zijn team de fout.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  zaterdag 25 mei 2019 @ 16:47:28 #268
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_187083116
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:43 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Dit is ook het eerste seizoen dat Leclerc zich echt kan meten. Ericsson was nu niet echt goed vergelijkingsmateriaal. Al moet ik zeggen dat Ferrari Leclerc ook al een paar keer geferrari'd heeft.
Moet meten zelfs. En tegen een matige Seb vind ik het te wisselvallig en matig. Maargoed het is nog vroeg in het seizoen.

Ferrari is wel erg consequent in het verkloten.
pi_187083135
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:32 schreef opreis het volgende:

[..]

Gebaseerd op wat? Hij heeft 1 goede kwalificatie gereden dit jaar. En een goede race (waar hij de beste auto had, viel paar plekken terug vanaf zn pole) waar hij pech had met zn motor. Voor de rest is hij de mindere van Vettel die niet vlekkenloos rijdt.
5-1 in kwali en je kan er ook wel vanuit gaan dat het morgen ook 5-1 in de race is.
Het was natuurlijk ook meer onderdeel van de Vettel hetze dan een zelfstandige Leclerc hype. Hij doet het ook helemaal niet slecht. Hij is ongeveer een tiende langzamer dan Vettel gemiddeld, dat is 2 tienden sneller dan Raikkonen, in een auto die niet goed is. Het grootste verschil wordt gemaakt doordat Vettel net wat meer uit zijn snelheid haalt en dat is ook een kwestie van ervaring.

Dat Vettel niet vlekkeloos rijdt zegt me niet zoveel, het zit niet goed met de auto en hij gaat ook vaak alles of niets om nog iets te forceren als hij zich met een banker al van een behoorlijke positie heeft verzekerd. Als hij dan de vangrail schampt of tijd verliest in een bocht is dat niet omdat hij zo slecht aan het rijden is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_187083193
quote:
11s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:47 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Moet meten zelfs. En tegen een matige Seb vind ik het te wisselvallig en matig. Maargoed het is nog vroeg in het seizoen.

Ferrari is wel erg consequent in het verkloten.
Er is duidelijk iets structureels fout aan de auto. Dat heb je niet zomaar op de rit.
pi_187083469
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het was natuurlijk ook meer onderdeel van de Vettel hetze dan een zelfstandige Leclerc hype. Hij doet het ook helemaal niet slecht. Hij is ongeveer een tiende langzamer dan Vettel gemiddeld, dat is 2 tienden sneller dan Raikkonen, in een auto die niet goed is. Het grootste verschil wordt gemaakt doordat Vettel net wat meer uit zijn snelheid haalt en dat is ook een kwestie van ervaring.

Dat Vettel niet vlekkeloos rijdt zegt me niet zoveel, het zit niet goed met de auto en hij gaat ook vaak alles of niets om nog iets te forceren als hij zich met een banker al van een behoorlijke positie heeft verzekerd. Als hij dan de vangrail schampt of tijd verliest in een bocht is dat niet omdat hij zo slecht aan het rijden is.
Jij was een van degene die Leclerc zoveel snelheid toeschreef die ik tot nog toe niet gezien heb. Vettel hetze viel ook wel mee, dat heeft Vettel ook wel een beetje op zich afgeroepen met zijn fouten de laatste jaren natuurlijk.
Ik vind het een beetje te makkelijk om nu te zeggen dat Raikkonen 3 tienden langzamer was dan Vettel, en dat omdat Vettel, niet in goede doen dit jaar) dit jaar (volgens jou) 1 tienden sneller is dan Leclerc. Leclerc dan ook maar 2 tienden sneller is dan Raikkonen.
Ik vind het ook weer typisch dat je stelt dat Vettel slecht rijdt jou niet zo veel zegt. Die blinde verliefdheid op Vettel kennen we wel van je natuurlijk. Laten we lekker al Vettel zn fouten op Ferrari afschuiven en zo ons beeld van Vettel de geweldige in stand houden.
En de checklist is al helemaal compleet nadat je gemeld hebt dat Hamilton ondanks dat hij boven Bottas kwalificeerd dat dat de schuld is van mercedes.
  Moderator zaterdag 25 mei 2019 @ 17:17:41 #272
446930 crew  ESF1Gamer
pi_187083596
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:10 schreef opreis het volgende:

[..]

Jij was een van degene die Leclerc zoveel snelheid toeschreef die ik tot nog toe niet gezien heb. Vettel hetze viel ook wel mee, dat heeft Vettel ook wel een beetje op zich afgeroepen met zijn fouten de laatste jaren natuurlijk.
Ik vind het een beetje te makkelijk om nu te zeggen dat Raikkonen 3 tienden langzamer was dan Vettel, en dat omdat Vettel, niet in goede doen dit jaar) dit jaar (volgens jou) 1 tienden sneller is dan Leclerc. Leclerc dan ook maar 2 tienden sneller is dan Raikkonen.
Ik vind het ook weer typisch dat je stelt dat Vettel slecht rijdt jou niet zo veel zegt. Die blinde verliefdheid op Vettel kennen we wel van je natuurlijk. Laten we lekker al Vettel zn fouten op Ferrari afschuiven en zo ons beeld van Vettel de geweldige in stand houden.
En de checklist is al helemaal compleet nadat je gemeld hebt dat Hamilton ondanks dat hij boven Bottas kwalificeerd dat dat de schuld is van mercedes.
Probeer nou niet teveel in te gaan op de act van Weltnogwat
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_187083683
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:47 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Hij brengt zichzelf wel in die positie door een matige eerste stint te rijden, daarna maakt zijn team de fout.
Die eerste stint was beter dan die van Vettel. Alleen die mocht nog een keer. Leclerc niet.en daar is hij terecht boos over.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_187083736
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:32 schreef opreis het volgende:

[..]

Gebaseerd op wat? Hij heeft 1 goede kwalificatie gereden dit jaar. En een goede race (waar hij de beste auto had, viel paar plekken terug vanaf zn pole) waar hij pech had met zn motor. Voor de rest is hij de mindere van Vettel die niet vlekkenloos rijdt.
5-1 in kwali en je kan er ook wel vanuit gaan dat het morgen ook 5-1 in de race is.
Als je steeds aan de kant moet voor je teamgenoot die dan niet sneller blijkt te zijn en vervolgens op een rare strategie verder moet (extreem lang doorrijden op een setje banden), wat je ook tijd kost is dat meer aan Ferrari dan aan Leclerc te wijten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_187083854
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:24 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Als je steeds aan de kant moet voor je teamgenoot die dan niet sneller blijkt te zijn en vervolgens op een rare strategie verder moet (extreem lang doorrijden op een setje banden), wat je ook tijd kost is dat meer aan Ferrari dan aan Leclerc te wijten.
Dan moet je voor je teamgenoot kwalificeren en bij hem wegrijden
pi_187083880
Nou, wordt weer een spannende race :z :z
  zaterdag 25 mei 2019 @ 17:37:18 #277
131800 Tarado
capô de fusca
pi_187083898
arjanschouten twitterde op zaterdag 25-05-2019 om 17:34:04 Volgens Marko is het allemaal de schuld van Ricciardo, dat Verstappen niet op eerste startrij staat. Hij reed in de weg tijden outlap, waardoor laatste poging de mist in ging voor Nederlander, zo vertelde Marko aan de Oostenrijkse tv. Max zelf had het over: 'lot of traffic' reageer retweet
pi_187083915
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:31 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Met hoe goed Kvyat de laatste tijd bezig is zou het me 0,0 verbazen. Aan de andere kant is ook Albon zeer sterk bezig.
Denk dat ze de 3 rustig laten doorspartelen tot einde seizoen en dan pas een een keuze maken.
.
pi_187084186
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:39 schreef Fer het volgende:

[..]

Denk dat ze de 3 rustig laten doorspartelen tot einde seizoen en dan pas een een keuze maken.
Ik denk dat ze ze ook wel een beetje tevreden moeten houden, want als ze Max volgend jaar niet een winnende auto geven dan is Max weg en dan hebben ze niet veel achter de hand.
  zaterdag 25 mei 2019 @ 18:06:47 #280
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_187084221
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:21 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die eerste stint was beter dan die van Vettel. Alleen die mocht nog een keer. Leclerc niet.en daar is hij terecht boos over.
Vettel had zijn auto dan ook in de prak gereden in q3, die bouwde zijn kwalificatie dus sowieso anders op. Maar voor de duidelijkheid: Leclerc is terecht kwaad op zijn team, maar dat neemt niet weg dat hij zichzelf al veilig had kunnen rijden.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_187084244
Olav is ook gewoon klaar....
Soms mooie dingen hoor wat hij heeft en maakt.
Maar ook met de quali weer, het duurde echt 2 minuten voordat hij door kreeg dat Leclerc eruit vloog.
Het was allang te zien dat hij naar 15 ging, dat Vettel nog moest komen.
En toen duurde het nog ontzettend lang voordat hij het eindelijk door had. Zat nog beetje dom langs de lijst te kijken.
pi_187084533
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:10 schreef opreis het volgende:

[..]

Jij was een van degene die Leclerc zoveel snelheid toeschreef die ik tot nog toe niet gezien heb. Vettel hetze viel ook wel mee, dat heeft Vettel ook wel een beetje op zich afgeroepen met zijn fouten de laatste jaren natuurlijk.
Ik vind het een beetje te makkelijk om nu te zeggen dat Raikkonen 3 tienden langzamer was dan Vettel, en dat omdat Vettel, niet in goede doen dit jaar) dit jaar (volgens jou) 1 tienden sneller is dan Leclerc. Leclerc dan ook maar 2 tienden sneller is dan Raikkonen.
Ik vind het ook weer typisch dat je stelt dat Vettel slecht rijdt jou niet zo veel zegt.
Ik had natuurlijk ook kunnen zeggen dat Vettel niet in vorm is en dat het verschil dus eigenlijk veel groter is. Maar dat geloof ik niet, het is worstelen met de banden en met de balans, gezien de achterstand probeert hij weleens wat te forceren en dat pakt dan weleens verkeerd uit, in dat licht zie ik nou niet een Vettel die helemaal uit zijn doen is of zo.

quote:
Die blinde verliefdheid op Vettel kennen we wel van je natuurlijk. Laten we lekker al Vettel zn fouten op Ferrari afschuiven en zo ons beeld van Vettel de geweldige in stand houden.
En de checklist is al helemaal compleet nadat je gemeld hebt dat Hamilton ondanks dat hij boven Bottas kwalificeerd dat dat de schuld is van mercedes.
Bottas werd in het verkeer gezet, waardoor die geen snel laatste rondje kon doen. Hamilton kon dat wel, als hij dat eerdere rondje dan op het nippertje klopt vind ik dat niet zo'n prestatie. Het kan gebeuren maar Toto was er heel blij mee.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_187084602
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 18:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik had natuurlijk ook kunnen zeggen dat Vettel niet in vorm is en dat het verschil dus eigenlijk veel groter is. Maar dat geloof ik niet, het is worstelen met de banden en met de balans, gezien de achterstand probeert hij weleens wat te forceren en dat pakt dan weleens verkeerd uit, in dat licht zie ik nou niet een Vettel die helemaal uit zijn doen is of zo.
Of misschien zijn Vettel en Leclerc gewoon niet zo heel super goed. Dat Vettel aan het worstelen is betekend wat mij betreft dat hij in normale doen is. Het is sowieso niet een foutloze rijder. Al vanaf zijn tijd bij Red Bull niet, en bij Ferrari al helemaal niet.

quote:
Bottas werd in het verkeer gezet, waardoor die geen snel laatste rondje kon doen. Hamilton kon dat wel, als hij dat eerdere rondje dan op het nippertje klopt vind ik dat niet zo'n prestatie. Het kan gebeuren maar Toto was er heel blij mee.
Dan is het nog steeds niet gezegd dat Bottas zijn eerste rondje verbeterd zou hebben. Natuurlijk is Toto blij, zijn coureurs zijn wederom P1 en P2.
pi_187084727
Gasly 3 plaatsen grid penalty
  zaterdag 25 mei 2019 @ 18:49:53 #285
131800 Tarado
capô de fusca
pi_187084775
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 18:46 schreef opreis het volgende:
Gasly 3 plaatsen grid penalty
die heeft ook nog geen foutloos weekend gehad
  zaterdag 25 mei 2019 @ 18:55:48 #286
21467 franske19
Hit the deck!
pi_187084856
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:37 schreef Tarado het volgende:
arjanschouten twitterde op zaterdag 25-05-2019 om 17:34:04 Volgens Marko is het allemaal de schuld van Ricciardo, dat Verstappen niet op eerste startrij staat. Hij reed in de weg tijden outlap, waardoor laatste poging de mist in ging voor Nederlander, zo vertelde Marko aan de Oostenrijkse tv. Max zelf had het over: 'lot of traffic' reageer retweet
Weet niet waar hij die onzin vandaan heeft gehaald maar in ieder geval niet van Marko.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  zaterdag 25 mei 2019 @ 18:58:06 #287
131800 Tarado
capô de fusca
pi_187084895
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 18:55 schreef franske19 het volgende:

[..]

Weet niet waar hij die onzin vandaan heeft gehaald maar in ieder geval niet van Marko.
hij is van het AD
pi_187084905
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 18:55 schreef franske19 het volgende:

[..]

Weet niet waar hij die onzin vandaan heeft gehaald maar in ieder geval niet van Marko.
https://www.gpblog.com/nl(...)erste-startrij-.html
  zaterdag 25 mei 2019 @ 18:59:08 #289
131800 Tarado
capô de fusca
pi_187084908
AlbertFabrega twitterde op zaterdag 25-05-2019 om 18:54:26 Sectores y velocidades. Muy preocupante para Ferrari ver a Magnussen superar a Vettel en S2 y S3. Son los más veloces en punta.Sector times and speeds from today's quali. Really worring for Ferrari to see Magnussen quicker than Vettel in S2 and S3. They have the max speed. https://t.co/9SsciGPxUQ reageer retweet


pi_187084977
Dit seizoen begint erg vervelend te worden met Mercedes op P1 en 2 in bijna alles.

Ook door Ferrari en hun gestuntel altijd. Iemand hierboven zei dat Vettel geen foutloze rijder is. Nee dat is niemand, maar dat de auto gewoon niet goed meekomt is echt wel zo. Dat ze op P16 starten is gewoonweg schandalig.

Leuk om STR steeds vaker in de Q3 te zien. Ben Team Kvyat, maar Albon doet het ook erg goed. Franz mag best in zijn handjes knijpen.
pi_187085013
Lekker boeiend verder hoe goed Vettel rijdt enzo. We zitten naar het saaiste seizoen allertijden te kijken, met het walgelijk Mercedes en Lewis H. die wederom met een titel weg gaat wandelen, wat een nachtmerrie.
Jack does it in real time...
pi_187085175
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 18:39 schreef opreis het volgende:

[..]

Of misschien zijn Vettel en Leclerc gewoon niet zo heel super goed.
Dat zou kunnen ja. Ericsson die nooit opvallend langzaam was die ineens meer dan een halve seconde aan zijn broek krijgt, dat kan een niet heel goede coureur natuurlijk ook. Het zou ook kunnen dat Vettel al zijn wereldtitels geheel aan de auto te danken heeft, maar om een of andere reden de teamgenoot daar nooit tweede mee wist te worden. Raikkonen zou hem ook wel eventjes zoek rijden/heel erg aan hem gewaagd zijn, dat pakte net wat anders uit maar dat heeft vast ook een andere verklaring dan dat Vettel best goed. Net als pole pakken en winnen met een Toro Rosso, dat kan een niet zo heel goede coureur ook wel niet waar?

quote:
Dat Vettel aan het worstelen is betekend wat mij betreft dat hij in normale doen is. Het is sowieso niet een foutloze rijder. Al vanaf zijn tijd bij Red Bull niet, en bij Ferrari al helemaal niet.
Dat klopt wel, al was hij toen hij een half seizoen een auto had die bijna net zo goed was als de Mercedes van de laatste jaren ook foutloos.

Vettel en Leclerc hebben beiden maar te doen met de auto en de banden zoals die nu zijn, dan heeft de ervaren en bijzonder succesvolle Vettel net de overhand, ook niet heel ruim of zo. Dat is toch niet raar? Het idee dat Leclerc Vettel wel eventjes zou kloppen was niet gebaseerd op diens onmiskenbare talent, maar op het krampachtige wensdenken dat Vettel een mindere coureur is dan Hamilton en Verstappen.

Feit is dat Vettel het alweer makkelijker heeft met een teamgenoot dan vooraf ingeschat, en Hamilton alweer worstelt met een teamgenoot die nooit zo hoog aangeschreven stond. Dan lijkt er toch iets structureel mis met die inschatting.

quote:
Dan is het nog steeds niet gezegd dat Bottas zijn eerste rondje verbeterd zou hebben. Natuurlijk is Toto blij, zijn coureurs zijn wederom P1 en P2.
Dat maakt Toto niet zo blij hoor, je had zijn gezicht bij de poles van Bottas moeten zien. Natuurlijk is dat nooit zeker, maar het laatste rondje is doorgaans wel degene waar het om gaat en Hamilton was een beter moment naar buiten gestuurd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_187085754
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 19:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat zou kunnen ja. Ericsson die nooit opvallend langzaam was die ineens meer dan een halve seconde aan zijn broek krijgt, dat kan een niet heel goede coureur natuurlijk ook. Het zou ook kunnen dat Vettel al zijn wereldtitels geheel aan de auto te danken heeft, maar om een of andere reden de teamgenoot daar nooit tweede mee wist te worden. Raikkonen zou hem ook wel eventjes zoek rijden/heel erg aan hem gewaagd zijn, dat pakte net wat anders uit maar dat heeft vast ook een andere verklaring dan dat Vettel best goed. Net als pole pakken en winnen met een Toro Rosso, dat kan een niet zo heel goede coureur ook wel niet waar?
[..]

Dat klopt wel, al was hij toen hij een half seizoen een auto had die bijna net zo goed was als de Mercedes van de laatste jaren ook foutloos.

Vettel en Leclerc hebben beiden maar te doen met de auto en de banden zoals die nu zijn, dan heeft de ervaren en bijzonder succesvolle Vettel net de overhand, ook niet heel ruim of zo. Dat is toch niet raar? Het idee dat Leclerc Vettel wel eventjes zou kloppen was niet gebaseerd op diens onmiskenbare talent, maar op het krampachtige wensdenken dat Vettel een mindere coureur is dan Hamilton en Verstappen.

Feit is dat Vettel het alweer makkelijker heeft met een teamgenoot dan vooraf ingeschat, en Hamilton alweer worstelt met een teamgenoot die nooit zo hoog aangeschreven stond. Dan lijkt er toch iets structureel mis met die inschatting.
[..]

Dat maakt Toto niet zo blij hoor, je had zijn gezicht bij de poles van Bottas moeten zien. Natuurlijk is dat nooit zeker, maar het laatste rondje is doorgaans wel degene waar het om gaat en Hamilton was een beter moment naar buiten gestuurd.
Het is duidelijk dat er iets mis is met jou inschatting, want dat Vettel het makkelijk heeft met zijn teamgenoot is gewoon onzin.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_187085847
Als Monaco ook al voor Mercedes is, wanneer gaat het seizoen dan beginnen? Of is deze al geëindigd. :N
  zaterdag 25 mei 2019 @ 19:52:49 #295
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_187085893
Zou Fer bang zijn geweest om Lec naar buiten te sturen, om zo te zorgen dat Vettel niet buiten de top 15 te laten eindigen.
pi_187086182
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 19:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat zou kunnen ja. Ericsson die nooit opvallend langzaam was die ineens meer dan een halve seconde aan zijn broek krijgt, dat kan een niet heel goede coureur natuurlijk ook. Het zou ook kunnen dat Vettel al zijn wereldtitels geheel aan de auto te danken heeft, maar om een of andere reden de teamgenoot daar nooit tweede mee wist te worden. Raikkonen zou hem ook wel eventjes zoek rijden/heel erg aan hem gewaagd zijn, dat pakte net wat anders uit maar dat heeft vast ook een andere verklaring dan dat Vettel best goed. Net als pole pakken en winnen met een Toro Rosso, dat kan een niet zo heel goede coureur ook wel niet waar?
Ericsson werd jaar na jaar verslagen door coureurs die niet goed genoeg waren om een zitje te behouden in de F1. Veel slechter heb je ze niet. Natuurlijk is het ook dankzij de RB dat hij een kans had om WK te worden, al was de Red Bull niet met zo veel afstand de beste als Mercedes dat de afgelopen jaren is geweest. En Webber was natuurlijk nooit een topper dus als hij in de najaren van zijn carriere Vettel niet bij kan houden zegt dat natuurlijk niet dat Vettel zo geweldig is.
Je haalt maar weer aan dat iedereen dacht dat Kimi Vettel zou verslaan. Ben je vergeten dat voordat Vettel bij Ferrari kwam Alonso daar Kimi vernederd had op een manier waar Vettel in 4 jaar niet bij in de buurt is gekomen? Ik denk dat niemand een hoge pet op had van Kimi na 2013.
Ik vind Vettel best een goede coureur, maar zijn overstap naar Ferrari heeft m.u.v een goed 2014 wel zijn legacy behoorlijk aangetast. En Sebastian Buemi kon in die zelfde TR ook als 4de kwalificeren. Wederom iemand die nou niet bepaald een glasrijke F1 carriere heeft gehad. Dus laten we niet doen alsof die TR niet een prima auto was op Monza dat weekend. Ik denk oprecht dat er een handjevol coureurs zijn die hetzelfde kunstje hadden kunnen flikken in dezelfde situatie. Net als er een handje vol coureurs zijn die in de Red Bull kampioen hadden kunnen worden tussen 2010 en 2013. Of ja, zo ook in de Mercedes van 2014 tot 2018.

quote:
Dat klopt wel, al was hij toen hij een half seizoen een auto had die bijna net zo goed was als de Mercedes van de laatste jaren ook foutloos.
Zo zo, een half seizoen foutloos als je een auto hebt die een seconde sneller is dan die van de concurrentie en een middelmatige coureur als teamgenoot die aan zn laatste jaren in de F1 bezig is.

quote:
Vettel en Leclerc hebben beiden maar te doen met de auto en de banden zoals die nu zijn, dan heeft de ervaren en bijzonder succesvolle Vettel net de overhand, ook niet heel ruim of zo. Dat is toch niet raar? Het idee dat Leclerc Vettel wel eventjes zou kloppen was niet gebaseerd op diens onmiskenbare talent, maar op het krampachtige wensdenken dat Vettel een mindere coureur is dan Hamilton en Verstappen.
Ik heb nooit gedacht dat Leclerc beter zou zijn dan Vettel, maar iedereen die Vettel de afgelopen jaren heeft zien rijden kan wel zien dat Vettel (veel) meer had kunnen doen met het materiaal dat hij had bij Ferrari (m.u.v. 2014). Ik denk dat sinds Vettel naar Ferrari is gegaan er minimaal 4 coureurs geweest zijn die beter zijn geweest dan Vettel. Alonso, Hamilton, Max en Ricciardo. Rosberg misschien ook wel, al was die sommige seizoen wat wisselvallig.

quote:
Feit is dat Vettel het alweer makkelijker heeft met een teamgenoot dan vooraf ingeschat, en Hamilton alweer worstelt met een teamgenoot die nooit zo hoog aangeschreven stond. Dan lijkt er toch iets structureel mis met die inschatting.
Mwah, ik vind Vettel nou niet bepaald uitblinken t.o.v Leclerc. Hij is beter ja, maar gezien de fouten die Vettel al heeft gemaakt dit jaar kan je niet zeggen dat Vettel nou zo goed is.
Wat betreft Hamilton en Bottas is die inschatting niet zo heel raar, aangezien hij Bottas al 2 jaar behoorlijk de baas is. Alleen dit seizoen lijkt het verschil wat kleiner.

quote:
Dat maakt Toto niet zo blij hoor, je had zijn gezicht bij de poles van Bottas moeten zien. Natuurlijk is dat nooit zeker, maar het laatste rondje is doorgaans wel degene waar het om gaat en Hamilton was een beter moment naar buiten gestuurd.
Toto was gewoon tevreden met Bottas zijn poles. Ik heb dit jaar nog niet iets kunnen zien waaruit blijkt dat Hamilton structureel wordt voorgetrokken. Er zit natuurlijk ook een stukje geluk bij of je in verkeer zit of niet aangezien je van de andere teams niet altijd weet hoelang ze over hun in en outlap gaan doen, en het verkeer zelf ook af en toe een andere laptime zal moeten rijden om voor verkeer aan de kant te gaan.
pi_187086207
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 19:49 schreef MakkieR het volgende:
Als Monaco ook al voor Mercedes is, wanneer gaat het seizoen dan beginnen? Of is deze al geëindigd. :N
Zoals hierboven al is geschreven, zie ik mercedes echt geen overwinning weggeven dit jaar.
Hoogstens als Bottas en Hamilton elkaar een keer van de baan rijden, maar dat soort taferelen spelen eigenlijk geheel niet bij mercedes.

Dat ferrari het strategisch niet voor elkaar heeft is duidelijk, maar zelfs dan doen ze niet mee om de overwinning.
pi_187086271
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 20:10 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Zoals hierboven al is geschreven, zie ik mercedes echt geen overwinning weggeven dit jaar.
Hoogstens als Bottas en Hamilton elkaar een keer van de baan rijden, maar dat soort taferelen spelen eigenlijk geheel niet bij mercedes.

Dat ferrari het strategisch niet voor elkaar heeft is duidelijk, maar zelfs dan doen ze niet mee om de overwinning.
Mwah, dr zijn altijd wel een aantal incidentjes waardoor de andere teams de kruimels kunnen oprapen mbt een overwinning. Zo ver zitten de ferrari's en max er niet altijd van af. Probleem is dat zowel Bottas als Hamilton nu degelijk rijden en de andere er niet zo maar op eigen kracht meer langs kunnen gaan.
  zaterdag 25 mei 2019 @ 20:13:47 #299
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_187086286
vind het wel erg knap van de honda motoren dat ze nu al zo goed mee komen , en dat ze nu gewoon op plek 3 staan en heel goed mee kunnen doen om de 1 , 2 ,3 plekken

maar denk dat max zijn rijstijl ook wel erg veel geholpen heb met deze plekken ,, want die knul is gewoon heel erg geroeid na zijn slechte weekend het afgelopen jaar in Monaco

hoop echt dat hij de overstap gaat maken naar de Merc
maar denk dat we dan een Schumacher/ Ham tijd gaan krijgen , 1 Max en dan de rest
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_187086344
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 20:13 schreef opreis het volgende:

[..]

Mwah, dr zijn altijd wel een aantal incidentjes waardoor de andere teams de kruimels kunnen oprapen mbt een overwinning. Zo ver zitten de ferrari's en max er niet altijd van af. Probleem is dat zowel Bottas als Hamilton nu degelijk rijden en de andere er niet zo maar op eigen kracht meer langs kunnen gaan.
Bottas is hier idd wel een belangrijke factor in, vorig jaar was het zodra Lewis om wat voor een reden een slechte race had mogelijk om te winnen. Nu moeten zowel Bottas en Hamilton een slecht weekend hebben
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')