abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 24 mei 2019 @ 21:09:45 #1
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_187070333


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Sinds 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Betaaldata:


Emolumententabel:


Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers

  vrijdag 24 mei 2019 @ 21:11:33 #2
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_187070370
Ja postbezorgers vallen onder een andere Cao. Daar zal het verschil in zitten.
pi_187070826
Voorbereiders hebben volgens mij ook meer verlof }:|
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_187071058
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 21:37 schreef VixenFromHell het volgende:
Voorbereiders hebben volgens mij ook meer verlof }:|
4 weken wettelijk en 1 week bovenwettelijk ja, volgens mij hebben postbezorgers 4 weken verlof?
pi_187080391
Ja, 4 idd.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_187081476
Zijn er hier misschien meer oud medewerkers die te weinig salaris hebben ontvangen bij hun laatste maandsalaris?

Ik ben 11-05 uit dienst gegaan. Ik had een contract van 9 uur p/week met een uurloon van ¤10,07

Tijdvak laatste maandsalaris is 1-04 - 1-05

Ik heb uitbetaald gekregen als maandsalaris: ¤139,78

Daarnaast heb ik gelukkig nog wel mijn vakantiegeld uitbetaald gekregen.

Ik heb vandaag de loonspecificatie via de post binnen gekregen, dus kan helaas niet direct contact opnemen met HR.

Ben benieuwd of er oud medewerkers zijn die problemen met hun salarissen hebben gehad na het uit dienst gaan bij PostNL.
pi_187082041
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 15:20 schreef DavidKJ het volgende:
Zijn er hier misschien meer oud medewerkers die te weinig salaris hebben ontvangen bij hun laatste maandsalaris?

Ik ben 11-05 uit dienst gegaan. Ik had een contract van 9 uur p/week met een uurloon van ¤10,07

Tijdvak laatste maandsalaris is 1-04 - 1-05

Ik heb uitbetaald gekregen als maandsalaris: ¤139,78

Daarnaast heb ik gelukkig nog wel mijn vakantiegeld uitbetaald gekregen.

Ik heb vandaag de loonspecificatie via de post binnen gekregen, dus kan helaas niet direct contact opnemen met HR.

Ben benieuwd of er oud medewerkers zijn die problemen met hun salarissen hebben gehad na het uit dienst gaan bij PostNL.
is niet je laatste maand salaris dan toch?
wat zijn je gewerkte uren over april?
pi_187082543
Even de naam vergeten van degene die mij laatst advie gaf over ziekteverzuimuren, het is ook echt niet zo dat ik in al die jaren nog nooit ziek ben geweest en eerder liep het altijd gesmeerd, ik heb het bij TC aangekaart en ze zou er vandaag voor gaan zitten met een collega.....niks gehoord natuurlijk, dus ik wacht het maar af, feit blijft dat ze nooit op 1 minuut na zomaar je contract uren mogen gaan boeken, ik ga het wel horen

*vergat nog te zeggen bedankt voor je input en heb TC meegegeven dat ze me best een screendump mag geven van hun gegegevens, maar zoals gezegd nog niks terug gehoord*
pi_187082655
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 15:20 schreef DavidKJ het volgende:
Zijn er hier misschien meer oud medewerkers die te weinig salaris hebben ontvangen bij hun laatste maandsalaris?

Ik ben 11-05 uit dienst gegaan. Ik had een contract van 9 uur p/week met een uurloon van ¤10,07

Tijdvak laatste maandsalaris is 1-04 - 1-05

Ik heb uitbetaald gekregen als maandsalaris: ¤139,78

Daarnaast heb ik gelukkig nog wel mijn vakantiegeld uitbetaald gekregen.

Ik heb vandaag de loonspecificatie via de post binnen gekregen, dus kan helaas niet direct contact opnemen met HR.

Ben benieuwd of er oud medewerkers zijn die problemen met hun salarissen hebben gehad na het uit dienst gaan bij PostNL.
Je krijgt je salaris (dwz: de contracturen) altijd uitbetaald in de maand zelf. Dus in mei krijg je je contracturen over mei uitbetaald. Je meeruren krijg je met een maand vertraging uitbetaald, dat is dat tijdvak emolumenten (01-04/05-05).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_187082792
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Je krijgt je salaris (dwz: de contracturen) altijd uitbetaald in de maand zelf. Dus in mei krijg je je contracturen over mei uitbetaald. Je meeruren krijg je met een maand vertraging uitbetaald, dat is dat tijdvak emolumenten (01-04/05-05).
ahh ja we zitten al vet in mei (time flies) dan is de 139 nog helemaal niet zo slecht voor die 7 dagen
pi_187123467
geen zin in nrp.... :r
pi_187126113
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 22:31 schreef Thomas-sama het volgende:
geen zin in nrp.... :r
wie wel :)
  dinsdag 28 mei 2019 @ 15:37:46 #13
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_187133146
Mwah, de ramptoerist in mij wil eigenlijk wel zien hoe groot de zooi gaat worden die week.

Wazig verhaal op mijn werk over china meuk nu op bundels post te plaatsen. Ik zie niet in hoe dat handiger gaat zijn.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_187133738
Nou ja. Het alternatief was alle Chinese zooi in een pakjestas. En dan spreek je dus over meerdere tassen pakjes per wijk. Maar je blijft toch afhankelijk van je voorbereider.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 17:45:25 #15
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_187135889
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:37 schreef V__L_N het volgende:
Mwah, de ramptoerist in mij wil eigenlijk wel zien hoe groot de zooi gaat worden die week.

Wazig verhaal op mijn werk over china meuk nu op bundels post te plaatsen. Ik zie niet in hoe dat handiger gaat zijn.
Handiger dan 30 kleine Chinese frutselpakjes door elkaar gesodemieterd in een pakjestas en op elke bundel post een roze kaart.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 28 mei 2019 @ 19:18:39 #16
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_187137457
Ja, maar het mogen er maximaal 4 per bundel zijn. Ik heb hier adressen waar ik er 5 tot 10 per keer bezorg.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_187138026
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:18 schreef V__L_N het volgende:
Ja, maar het mogen er maximaal 4 per bundel zijn. Ik heb hier adressen waar ik er 5 tot 10 per keer bezorg.
sja das makkelijk op te lossen door er 6 in je tas te gooien en 4 bovenop toch?
en geldt dat dan voor een "x"of een "y" wijk?
  dinsdag 28 mei 2019 @ 20:12:40 #18
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_187138791
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:42 schreef liedetector het volgende:

[..]

sja das makkelijk op te lossen door er 6 in je tas te gooien en 4 bovenop toch?
en geldt dat dan voor een "x"of een "y" wijk?
Ja, maar of het daar nou zo praktisch van wordt. Als ze nu gewoon verstand gebruiken en gewoon alle pakjes voor 1 adres bij mekaar binden.

Ik heb een X wijk. Door mijn collega's ook wel aangeduid als de hel :o Ze konden er niet zo veel aan veranderen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_187138920
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 20:12 schreef V__L_N het volgende:
Ja, maar of het daar nou zo praktisch van wordt. Als ze nu gewoon verstand gebruiken en gewoon alle pakjes voor 1 adres bij mekaar binden.

dat deed ik idd vroeger ook wel ja, dat die shit zooi net een beetje opkwam
pi_187138959
Een tip, controleer je bonnetje als je dingen naar de retailer brengt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_187196041
Laatste dag hah! Ben er blij mee, al hebben ze vandaag een jaguar magazine van 67 gr om uit te delen.
Komt dan neer op een uitloop van meer dan een uur, maar ga er gewoon rustig van genieten ;)

vergeet je zomershirt niet aan te trekken, smeer je goed in en kijk niet raar op als je pakjestassen uit omliggende gemeentes hebt.
pi_187196865
Ik heb mijn chocola toch maar even opgepikt van het depot :P

Gelukkig nog niet zo heet als morgen, maar toch.. succes!

Mijn zomershirt was qua maat precies goed :Y
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_187198923
Chocola? Waar? Hier niets gezien.... en ook nog geen zomershirt helaas - die had ik vandaag graag uitgeprobeerd.
pi_187199863
Misschien komt het daar nog, is omdat de NRP volgende week start. Speciaal met een postnl verpakking en alles, dus niet iets lokaals neem ik aan ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_187204923
Hier ook chocolade gekregen, al heb ik liever mijn wijken terug.. :(
  zaterdag 1 juni 2019 @ 20:14:14 #26
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_187205639
Heeft iedereen nu andere wijken gekregen?
  zaterdag 1 juni 2019 @ 21:24:48 #27
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_187207664
Hier ook chocola. Heb mijn eigen wijk gehouden, maar loop wel 45 minuten in de min volgens het nieuwe rooster. Tl denk dat ik ws dan nog om de week met een collega moet ruilen. Mijn dal voor haar piek. Maar ik ga het eerst wel even proberen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_187208495
Hier moeten veel mensen er eens in de zoveel tijd iets bij doen, omdat ze op papier in de min gaan lopen. Ondanks dat er op die wijken steevast veel geplust wordt, daar mogen ze geen rekening mee houden. Bezorgers moeten met de basistijden aan hun uren komen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_187212732
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 20:14 schreef Globetrottertje het volgende:
Heeft iedereen nu andere wijken gekregen?
Ja ze hebben alle wijken in een grote ton gegooid en grabbelen maar..
pi_187214735
bedenk hier de volgende reorganisatienamen bij de post
ze begonnen met de Nieuwe Weg van de Brief
nu de Nieuwe Route van de Post

Het Verfriste Pad van de Zending
De Hedendaagse Straat van het Schrijven
De Bijgewerkte Boulevard van de Boodschap
pi_187215366
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 08:01 schreef bmp80 het volgende:
bedenk hier de volgende reorganisatienamen bij de post
ze begonnen met de Nieuwe Weg van de Brief
nu de Nieuwe Route van de Post

Het Verfriste Pad van de Zending
De Hedendaagse Straat van het Schrijven
De Bijgewerkte Boulevard van de Boodschap
🤣🤣🤣🤣🤣

Het laantje van herstelpost

[ Bericht 2% gewijzigd door RZA1991 op 02-06-2019 09:18:18 ]
pi_187215442
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 09:13 schreef RZA1991 het volgende:

[..]

🤣🤣🤣🤣🤣

Het laantje van herstelpost
haha
de laan van de late rouwbrief
  zondag 2 juni 2019 @ 09:47:27 #33
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_187215739
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 08:01 schreef bmp80 het volgende:
bedenk hier de volgende reorganisatienamen bij de post
ze begonnen met de Nieuwe Weg van de Brief
nu de Nieuwe Route van de Post

Het Verfriste Pad van de Zending
De Hedendaagse Straat van het Schrijven
De Bijgewerkte Boulevard van de Boodschap
Het nieuwe traject van de correspondentie
De aangepaste koers van de bestelling
Het geüpdate parcours van het drukwerk.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 2 juni 2019 @ 09:56:52 #34
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_187215894
Of, wellicht in het Engels, waar PostNL zo dol op is:

The improved itinerary of the letters
The modified path of the parcels
The modernized means of the mail
The cutting-edge course of the correspondence
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_187216692
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 20:14 schreef Globetrottertje het volgende:
Heeft iedereen nu andere wijken gekregen?
Hier wisselend. Sommigen houden dezelfde wijken, anderen krijgen een totaal nieuw rooster. Hier is het gelukkig wel in goed overleg gegaan, en is voor zover ik weet iedereen redelijk tevreden.

Ik ben heel benieuwd of de nieuwe tijden enigszins kloppen. Vast niet. Maar tot mijn grote verbazing hebben de x-wijken hier op donderdag ruim méér tijd gekregen. Da's raar.
pi_187216749
Krijg drie Y wijken op zaterdag, mag wel echt weinig post zijn dan. Heb geen zin om op zaterdag langer te werken. Tussen de wijken fietsen kost ook nog wat tijd.
pi_187216799
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 09:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Of, wellicht in het Engels, waar PostNL zo dol op is:

The improved itinerary of the letters
The modified path of the parcels
The modernized means of the mail
The cutting-edge course of the correspondence
Dit allitereert in ieder geval beter dan de PostNL verzinsels.
  zondag 2 juni 2019 @ 11:54:28 #38
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_187217574
Hoe beslissen ze wat een x-wijk wordt en wat een y-wijk?
  zondag 2 juni 2019 @ 12:06:33 #39
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_187217721
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 10:52 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Hier wisselend. Sommigen houden dezelfde wijken, anderen krijgen een totaal nieuw rooster. Hier is het gelukkig wel in goed overleg gegaan, en is voor zover ik weet iedereen redelijk tevreden.

Ik ben heel benieuwd of de nieuwe tijden enigszins kloppen. Vast niet. Maar tot mijn grote verbazing hebben de x-wijken hier op donderdag ruim méér tijd gekregen. Da's raar.
Hier ook. Er is ons verteld dat er straks ook bij de x-wijken post van de zaterdag naar de donderdag gaat. Dus dat de reden dat er zaterdag zoveel tijd is afgegaan niet alleen door het wegvallen van het hah komt. We gaan het meemaken. Komende zaterdag in elk geval Kampioen, dus ik denk niet dat ik daadwerkelijk een uur sneller door mijn wijk heen ben, zoals PostNL denkt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_187217727
Hm, heb hier gehoord dat het afhing van hoe druk een bepaalde wijk op zaterdag is. De wijken die op zaterdag niet zoveel post hebben, zouden naar 2 piekdagen gaan. Maar vervolgens hebben ze daar vervolgens ook nog weer lopen switchen alsnog, dus ik weet het niet :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zondag 2 juni 2019 @ 12:09:01 #41
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_187217752
Bij ons gaat het gewoon per (deel van een) postcodegebied. Er is geen verband met de grootte van de wijk of de hoeveelheid post.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_187217981
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 12:07 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm, heb hier gehoord dat het afhing van hoe druk een bepaalde wijk op zaterdag is. De wijken die op zaterdag niet zoveel post hebben, zouden naar 2 piekdagen gaan. Maar vervolgens hebben ze daar vervolgens ook nog weer lopen switchen alsnog, dus ik weet het niet :')
Daar hebben ze sowieso niet naar gekeken. Mensen met y wijken hebben hier te weinig tijd. Er gaat daar namelijk over de hele week gezien meer tijd af dan bij de x wijken. Bij de x wijken ga je de eerste paar zaterdagen van de maand (met de kampioenen) in problemen komen met de tijd.
pi_187218041
Hm.. Collega had vd TL zelf gehoord dat haar wijk om die reden naar 2 piekdagen zou gaan. Wat dus wel later ineens toch anders werd. Is hier wel 1 compleet gebied dat bij 3 piekdagen blijft, bij andere gebieden gaat het volgens mij ook nog per wijk verschillen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_187237897
Ben het even na gaan rekenen, scheelt hier al snel 30 min per week voor wijken die naar 2 piekdagen gaan. Ik vraag me ook af of het aantal bundels in die wijken ook omhoog gaat, de extra post van de 3e piekdag zal toch in de bundel moeten en het lijkt me niet de bedoeling dat die dan regelmatig te dik worden.
pi_187238046
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 14:18 schreef zerebus het volgende:
Ben het even na gaan rekenen, scheelt hier al snel 30 min per week voor wijken die naar 2 piekdagen gaan. Ik vraag me ook af of het aantal bundels in die wijken ook omhoog gaat, de extra post van de 3e piekdag zal toch in de bundel moeten en het lijkt me niet de bedoeling dat die dan regelmatig te dik worden.
Dat gaan ze niet doen. Alles om te voorkomen dat ze binnen meer ruimte nodig hebben.
pi_187249062


[ Bericht 100% gewijzigd door blijevis op 03-06-2019 23:51:48 ]
pi_187255558
10.45 en 12.00 aanleveren. Wel mooi dat ze daar niet op besparen _O-
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_187258425
Mijn X wijk had twee keer zoveel pakjes als een normale piekdag, lekker begin voor de basistijden, not. Mijn y wijk was prima, jammer dat het weer vol fouten zat. De regen is wel lekker afkoelen.
pi_187258488
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 14:26 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Dat gaan ze niet doen. Alles om te voorkomen dat ze binnen meer ruimte nodig hebben.
dat is precies de hele opzet.... buiten is ondergeschikt

bij ons wel gezien (klein filiaal) dat tweede ronde zetten mensen als het binnen eigen unit vallen hun eigen wijken zijn (das wel sympatiek)
pi_187258512
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 17:14 schreef ripe72 het volgende:
Mijn X wijk had twee keer zoveel pakjes als een normale piekdag, lekker begin voor de basistijden, not. Mijn y wijk was prima, jammer dat het weer vol fouten zat. De regen is wel lekker afkoelen.
vast omdat er dingen zijn blijven liggen door nieuwe code....werd zaterdag al veel aangeleverd of met nieuwe code of de code van voor combibundel...kortom dikke IT faal, hercoderen op locatie kon ook niet, want ook de oude oude oude codeerregel
pi_187259799
quote:
dat ze dit soort dingen niet beveiligd verzenden,je hoort er de laatste tijd steeds meer over.
  woensdag 5 juni 2019 @ 14:07:09 #53
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_187273076
En hoe doet iedereen de nrp tot nu toe?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_187273798
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 14:07 schreef V__L_N het volgende:
En hoe doet iedereen de nrp tot nu toe?
Het moet maar he.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_187273891
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 14:07 schreef V__L_N het volgende:
En hoe doet iedereen de nrp tot nu toe?
Blij dat ik geen y wijk heb. Gezellig de tv-gidsen van di en do, en de Donald Duck etc. allemaal op de woensdag. En dat voor dezelfde tijd als voorheen op dinsdag.
pi_187275006
Nrp sucks.. In die twee dagen al drie keer een pakjestas "kwijt", blijkt dan bij een andere loop te zitten. Ontzettend geërgerd aan een douglas mailing die er met bijzonder weinig aandacht tussengepropt was en het bezettingsprobleem neemt ook grote vormen aan. Maandag een wijk gelopen waarbij ik allerlei gidsen, story's en soortgelijke veel te laat in de bus gooide. Was notabene vroeger een postbodewijk met veel belangrijke adressen (gemeente, bieb etc). Ben blij dat ik binnenkort drie weken vakantie heb, echt aan toe ;)
pi_187275335
Worden dan ook wel lekkere dikke stapels. Zit me wel af te vragen hoe dat dan straks met die combiblunder gaat. Als ik het goed begrepen heb scheiden ze dan alleen de grote post en willen ze het aantal stapels in een wijk ook niet verhogen, dus misschien moeten we dan maar gewoon het restant teruggeven.
pi_187278343
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 15:20 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Blij dat ik geen y wijk heb. Gezellig de tv-gidsen van di en do, en de Donald Duck etc. allemaal op de woensdag. En dat voor dezelfde tijd als voorheen op dinsdag.
Ja, dat was even veel vandaag. De tijd (zelfde tijd als voorheen op dinsdag inderdaad) klopte dus voor geen meter. Aan de andere kant: ik had nu voor het eerst in lange tijd voor vrijwel elk adres post. Dat loopt wel lekker efficiënt. Als de tijd in juli realistisch wordt aangepast vind ik dit op zich prima te doen.
  woensdag 5 juni 2019 @ 20:15:20 #59
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_187278897
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 20:09 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Ja, dat was even veel vandaag. De tijd (zelfde tijd als voorheen op dinsdag inderdaad) klopte dus voor geen meter. Aan de andere kant: ik had nu voor het eerst in lange tijd voor vrijwel elk adres post. Dat loopt wel lekker efficiënt. Als de tijd in juli realistisch wordt aangepast vind ik dit op zich prima te doen.
Het loopt wel prettig ja. Alleen heb je dan ook de tijd nodig van een paar tijdsreducties terug. Op zich vreemd dat die x wijken morgen wel meer tijd hebben. Kan me niet voorstellen dat die x wijken morgen drukker zijn dan de y wijken van vandaag.
pi_187279330
quote:
Ik snap niet hoe die dingen kwijt kunnen raken terwijl iedereen er extra oplet. Waar kunnen ze dan in hemelsnaam liggen en waarom valt niemand het op?
pi_187279334
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 20:38 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Het loopt wel prettig ja. Alleen heb je dan ook de tijd nodig van een paar tijdsreducties terug. Op zich vreemd dat die x wijken morgen wel meer tijd hebben. Kan me niet voorstellen dat die x wijken morgen drukker zijn dan de y wijken van vandaag.
Eens. Daarom houd ik nu op de minuut bij hoeveel tijd ik nodig heb, en noteer voor mezelf elke dag in een paar steekwoorden wat de bijzonderheden waren (vandaag dus: tvgidsen en sanoma). Dan kom ik straks goed beslagen ten ijs mocht mijn tl moeilijk doen over mijn "eis" voor extra tijd erbij.
pi_187279461
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 16:53 schreef Bezorgertje het volgende:
Ontzettend geërgerd aan een douglas mailing die er met bijzonder weinig aandacht tussengepropt was [...]
Ook een leuke bijkomstigheid van die Douglas mailing: de huisnummers waren onvolledig (geen huisnummertoevoeging)
pi_187279561
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 20:57 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe die dingen kwijt kunnen raken terwijl iedereen er extra oplet. Waar kunnen ze dan in hemelsnaam liggen en waarom valt niemand het op?
Sinds de invoering van de codeerregel is het niet meer mogelijk (en ook niet meer toegestaan) om ergens extra op te letten. Die post zit wellicht in een tas voor een wijk 60 km verwijderd van de wijk waarvoor die post bedoeld is. En het valt niemand op omdat niemand er op let. Met een beetje geluk zit er in die wijk, 60 km verderop, een alerte bezorger die de zaak corrigeert. Maar je hebt niet altijd geluk.

[ Bericht 7% gewijzigd door blijevis op 05-06-2019 21:33:34 ]
pi_187284059
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:11 schreef blijevis het volgende:

[..]

Sinds de invoering van de codeerregel is het niet meer mogelijk (en ook niet meer toegestaan) om ergens extra op te letten. Die post zit wellicht in een tas voor een wijk 60 km verwijderd van de wijk waarvoor die post bedoeld is. En het valt niemand op omdat niemand er op let. Met een beetje geluk zit er in die wijk, 60 km verderop, een alerte bezorger die de zaak corrigeert. Maar je hebt niet altijd geluk.
Ja maar die aangetekenden zitten bij pakketten en autobedrijf en daar staat geen codeerregel op. En er staat een grote rode rand omheen en ze zijn knalgeel zodat je zo heel snel kan herkennen. Dus ze zouden wel op moeten vallen.
pi_187285752
Ik vind wel eens aangetekenden tussen de gewone post.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_187286129
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:04 schreef blijevis het volgende:

[..]

Ook een leuke bijkomstigheid van die Douglas mailing: de huisnummers waren onvolledig (geen huisnummertoevoeging)
Dat hebben we gemerkt ja _O-
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_187286285
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 09:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik vind wel eens aangetekenden tussen de gewone post.
Jaaa maar dan heb je ze dus gevonden! Maar hoe kan het dat ze echt helemaal kwijt zijn!
pi_187287546
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 09:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik vind wel eens aangetekenden tussen de gewone post.
Moeten we die nu ook gewoon in de oranje brievenbus werpen?
pi_187288284
quote:
3s.gif Op donderdag 6 juni 2019 12:34 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Moeten we die nu ook gewoon in de oranje brievenbus werpen?
als je m morgen weer wil hebben wel ;)
  donderdag 6 juni 2019 @ 14:45:17 #71
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_187289151
Donderdag de nieuwe dag voor de eigen huis magazines.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_187289358
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 14:45 schreef V__L_N het volgende:
Donderdag de nieuwe dag voor de eigen huis magazines.
alles is verschoven ook gidsen
pi_187289598
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 14:45 schreef V__L_N het volgende:
Donderdag de nieuwe dag voor de eigen huis magazines.
Daar zat ie al jaren hier.
pi_187289640
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 15:19 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Daar zat ie al jaren hier.
overal aangezien de klant dat heeft afgedwongen, mag ook nooit doorgeschoven etc
pi_187290003
quote:
3s.gif Op donderdag 6 juni 2019 12:34 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Moeten we die nu ook gewoon in de oranje brievenbus werpen?
Nee. Aangetekend moet je bij de retailer inleveren, met het verzoek dit in het aangetekend proces mee te nemen. Dus níet bij de gewone herstelpost - dan zit ie de volgende dag weer in jouw tas.
pi_187290056
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 15:53 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Nee. Aangetekend moet je bij de retailer inleveren, met het verzoek dit in het aangetekend proces mee te nemen. Dus níet bij de gewone herstelpost - dan zit ie de volgende dag weer in jouw tas.
Snap ik. Maar ik zag een mooie nieuwe stap na het geweldige succes met de afhandeling van de rouwkaarten :P
  donderdag 6 juni 2019 @ 16:35:47 #77
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_187290524
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 15:22 schreef liedetector het volgende:

[..]

overal aangezien de klant dat heeft afgedwongen, mag ook nooit doorgeschoven etc
Vreemd, want die zat hier altijd op zaterdag.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_187290583
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 16:35 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Vreemd, want die zat hier altijd op zaterdag.
heel bijzonder ja!
pi_187301552
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:04 schreef blijevis het volgende:

[..]

Ook een leuke bijkomstigheid van die Douglas mailing: de huisnummers waren onvolledig (geen huisnummertoevoeging)
Gisteren ook alle Veronica gidsen zonder huisnummertoevoeging.
Zou het de nieuwe trend zijn?
pi_187301942
Op Facebook zijn ze een actie gestart tegen het stickeren van rouwpost

https://forms.gle/sfAiw7aefvKz253X7
pi_187302035
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 09:08 schreef the_X het volgende:
Op Facebook zijn ze een actie gestart tegen het stickeren van rouwpost

https://forms.gle/sfAiw7aefvKz253X7
heb geen petitie, handleiding of andere bemoeienis nodig om die kaarten te verwerken zoals ik vind dat het moet. wel goed om te zien dat zelfs de positivo's een grens hebben bij het verslechteren van de service ;)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 juni 2019 @ 18:02:01 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_187308195
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 09:08 schreef the_X het volgende:
Op Facebook zijn ze een actie gestart tegen het stickeren van rouwpost

https://forms.gle/sfAiw7aefvKz253X7
kan niets meer met dat document
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_187308858
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 18:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

kan niets meer met dat document
Klopt. Ze hebben 'm maar 1 dag open gezet.
pi_187309065
Was het niet de bedoeling dat je op je rooster in de app kan zien of iets een x of y wijk is? Ik zie het er niet bij staan op mijn rooster van komende week..

Kan aan de tijden wel zien hoe en wat, maar toch. Als flexibele wil ik dat toch wel erbij zien staan.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_187309243
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 19:08 schreef VixenFromHell het volgende:
Was het niet de bedoeling dat je op je rooster in de app kan zien of iets een x of y wijk is? Ik zie het er niet bij staan op mijn rooster van komende week..

Kan aan de tijden wel zien hoe en wat, maar toch. Als flexibele wil ik dat toch wel erbij zien staan.
Nee. Daar hebben veel mensen om gevraagd, ik geloof dat ook de OR zich er hard voor heeft gemaakt, maar tja, technisch technisch, moeilijk moeilijk en zo.

Als het goed is heb je wel een overzicht van je teamleider gekregen met alle wijken/tijden/x of y. Ik heb dat overzicht altijd bij me (foto op telefoon), en accepteer pas een wijk als ik weet wat het is. Bij twijfel weiger ik - zeker omdat ik met name bij y-wijken niet weet hoe realistisch de tijd is.
En ja, da's vervelend voor de admi als ze lastminute nog iets kwijt willen, maar that's part of their job.
pi_187309321
Toch eerst maar eens kijken hoe ze het doen met de volumes. Vandaag bij een x wijk ook gewoon doodleuk kampioenen.

Naamswijziging zou niet zo moeilijk moeten zijn. Hebben hier op het depot één elektrische fiets wijk en daar staat dan ook gewoon een C in de naam. Moet een y of x ook wel kunnen.
pi_187309649
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 19:21 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Toch eerst maar eens kijken hoe ze het doen met de volumes. Vandaag bij een x wijk ook gewoon doodleuk kampioenen.

Naamswijziging zou niet zo moeilijk moeten zijn. Hebben hier op het depot één elektrische fiets wijk en daar staat dan ook gewoon een C in de naam. Moet een y of x ook wel kunnen.
Dat vind jij, dat vind ik. Maar hogerop in de organisatie vinden ze het maar ingewikkeld geloof ik....
pi_187309733
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 19:17 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Nee. Daar hebben veel mensen om gevraagd, ik geloof dat ook de OR zich er hard voor heeft gemaakt, maar tja, technisch technisch, moeilijk moeilijk en zo.

Hm, heb nog even teruggekeken.. onze TL heeft begin vd week nog gezegd dat het te zien zou zijn in de app. Stom :(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 8 juni 2019 @ 12:15:33 #89
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_187318253
Het grootste voordeel van de NRP is (op ons depot) dat de post over het algemeen eerder wordt afgeleverd. Een nadeel is dat bij de Y-wijken, die maar 2 piekdagen hebben, deze dagen wel heel erg druk zijn, zeker als je (zoals deze week) Eigen Huis Magazine en Kampioen hebt. Dus wijken die je normaal in 1x meekreeg, ook op een piekdag, daar moet je nu 2x voor fietsen. Ook is de bezetting bij Voorbereiden hier niet goed op berekend, waardoor de beloofde vroegere aanvoertijden op woensdag en vrijdag vaak niet gehaald worden bij de Y-wijken. Op een gegeven moment komen ze dan in tijdnood, en gaan ze containers met (buitenlandse) pakjes laten staan. Dus dan heb je dagenlang nauwelijks pakjes, en dan ineens tassen vol. Natuurlijk niet op loopvolgorde.
Een ander probleem is dat bij voorbereiden je niet langer 1 of 2 postcodegebieden per team hebt, maar een stuk of 6. Dus als er dan weer eens een wijk een verkeerd label krijgt, belandt ie niet op een depot 3 km verderop (daar zou je 'm evt. zelf nog kunnen ophalen), maar ligt íe in het ongunstigste geval 20 km verderop.

Maar goed, dit is natuurlijk pas de eerste week, dus sommige dingen zullen wel verbeteren. Dat van die verkeerd gelabelde tassen niet, vrees ik, want dat probleem staat eigenlijk los van de NRP, dat speelt al sinds de invoering van de codeerregel, en dat is al weer bijna 2 jaar geleden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_187318390
Gister waren er 3 ritten nodig om de tassen van mijn wijk aan te leveren _O-
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_187318489
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 12:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ook is de bezetting bij Voorbereiden hier niet goed op berekend, waardoor de beloofde vroegere aanvoertijden op woensdag en vrijdag vaak niet gehaald worden bij de Y-wijken.
dit klopt niet helemaal, want niet per depot is het een X of Y wijk volgens mij, en er is maar 1 x afvoer.... kortom dat staat er los van.. Wel is het bij ons zo dat 1 depot ineens verdeeld is over 2 units en de ene unit heeft een andere afvoertijd dan de andere.... (ik zie er ook geen logica in)

[ Bericht 9% gewijzigd door liedetector op 08-06-2019 12:38:14 ]
  zaterdag 8 juni 2019 @ 17:31:08 #92
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_187322413
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 12:33 schreef liedetector het volgende:

[..]

dit klopt niet helemaal, want niet per depot is het een X of Y wijk volgens mij, en er is maar 1 x afvoer.... kortom dat staat er los van.. Wel is het bij ons zo dat 1 depot ineens verdeeld is over 2 units en de ene unit heeft een andere afvoertijd dan de andere.... (ik zie er ook geen logica in)
"Niet per depot is het een X of Y wijk volgens mij"? Wat betekent deze zin? En wat zou er niet kloppen in mijn betoog? Ik zie het toch zelf gebeuren? Op dinsdag en donderdag was de post redelijk op tijd, op woensdag en vrijdag waren er flinke vertragingen. En alle vertraagde wijken waren Y-wijken. En dat kwam door de grote posthoeveelheid, omdat Y wijken op woensdag en vrijdag meer post hebben dan X wijken op didoza.

Dat er maar 1 afvoer is klopt bij ons in elk geval niet: mijn depot wordt 3x beleverd.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_187322697
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 17:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

"Niet per depot is het een X of Y wijk volgens mij"? Wat betekent deze zin? En wat zou er niet kloppen in mijn betoog? Ik zie het toch zelf gebeuren? Op dinsdag en donderdag was de post redelijk op tijd, op woensdag en vrijdag waren er flinke vertragingen. En alle vertraagde wijken waren Y-wijken. En dat kwam door de grote posthoeveelheid, omdat Y wijken op woensdag en vrijdag meer post hebben dan X wijken op didoza.

Dat er maar 1 afvoer is klopt bij ons in elk geval niet: mijn depot wordt 3x beleverd.
of de wijk x of y is blijft het binnen dezelfde unit met dezelfde afvoertijd...dat klopt niet aan je betoog, kortom x of y boeit niet elke dag zelfde gewoon, niet dat ie de ene dag bij ene afvoer en dag erop bij de volgende zit, zo werkt het niet
  zaterdag 8 juni 2019 @ 17:58:23 #94
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_187322781
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 17:50 schreef liedetector het volgende:

[..]

of de wijk x of y is blijft het binnen dezelfde unit met dezelfde afvoertijd...dat klopt niet aan je betoog, kortom x of y boeit niet elke dag zelfde gewoon, niet dat ie de ene dag bij ene afvoer en dag erop bij de volgende zit, zo werkt het niet
Ik zeg toch ook nergens dat de x-wijken een andere afvoertijd zouden hebben dan de y-wijken? En ja, de afvoertijden (en dus ook de aanvoertijden) zijn elke dag hetzelfde. Op papier. In de praktijk niet. Ik constateer dat men op woensdag en vrijdag in de knel komt bij de voorbereiding, en dat dit komt door de grote hoeveelheid post voor de y-wijken, die vervolgens te laat klaar zijn en dus te laat op de depots belanden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_187322838
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 17:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook nergens dat de x-wijken een andere afvoertijd zouden hebben dan de y-wijken? En ja, de afvoertijden (en dus ook de aanvoertijden) zijn elke dag hetzelfde. Op papier. In de praktijk niet. Ik constateer dat men op woensdag en vrijdag in de knel komt bij de voorbereiding, en dat dit komt door de grote hoeveelheid post voor de y-wijken, die vervolgens te laat klaar zijn en dus te laat op de depots belanden.
en daar heb ik dus moeite mee dat je dat zegt.....tegenwoordig kan je auto bedrijf niet en keer extra laten rijden...dan is het rood afvoeren en de rest blijft op vbl..... binnen mijn unit doe ik er alles aan dat het niet gebeurd....maar dat is dan enige wat we nog mogen gewoon
  zaterdag 8 juni 2019 @ 18:06:35 #96
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_187322869
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 18:03 schreef liedetector het volgende:

[..]

en daar heb ik dus moeite mee dat je dat zegt.....tegenwoordig kan je auto bedrijf niet en keer extra laten rijden...dan is het rood afvoeren en de rest blijft op vbl..... binnen mijn unit doe ik er alles aan dat het niet gebeurd....maar dat is dan enige wat we nog mogen gewoon
Dat hebben ze bij ons ook een tijdje gedaan, met het devies tijdigheid voor volledigheid, maar dat zijn ze dus even vergeten. Dus de vertraagde wijken komen dan met een volgende rit mee.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_187322912
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 18:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat hebben ze bij ons ook een tijdje gedaan, met het devies tijdigheid voor volledigheid, maar dat zijn ze dus even vergeten. Dus de vertraagde wijken komen dan met een volgende rit mee.
vol;gende rit is echt geen optie, wellicht dan de mazzel bij ons..... maar dat is geen optie gewoon (niemand is ook nog creatoef genoeg te bedenken dat ondanks andere labels sommige dingen naar zelfde depot gaan denk ik,... en ik hou mn muil!)
  zaterdag 8 juni 2019 @ 18:14:11 #98
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_187322959
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 18:09 schreef liedetector het volgende:

[..]

vol;gende rit is echt geen optie, wellicht dan de mazzel bij ons..... maar dat is geen optie gewoon (niemand is ook nog creatoef genoeg te bedenken dat ondanks andere labels sommige dingen naar zelfde depot gaan denk ik,... en ik hou mn muil!)
Ja, die labels, dat is nu helemaal een puzzel geworden. Vroeger was het 1 kleur per depot, en dan kon je ook snel zien of iets fout lag, maar nu heb je zelfs per depot allerlei verschillende kleuren, en zelfs de labels zijn meerkleurig, het lijken wel vlaggen. En dan die codes die er op staan, het lijkt wel geheimtaal. Maar als je iemand vraagt bij welke wijk de huppeldepupstraat hoort, dan weet niemand het. En men gooit rustig een schoenendoos voor Oude Pekela in een posttas voor Boskoop.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_187323101
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 18:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja, die labels, dat is nu helemaal een puzzel geworden. Vroeger was het 1 kleur per depot, en dan kon je ook snel zien of iets fout lag, maar nu heb je zelfs per depot allerlei verschillende kleuren, en zelfs de labels zijn meerkleurig, het lijken wel vlaggen. En dan die codes die er op staan, het lijkt wel geheimtaal. Maar als je iemand vraagt bij welke wijk de huppeldepupstraat hoort, dan weet niemand het. En men gooit rustig een schoenendoos voor Oude Pekela in een posttas voor Boskoop.
ik weet het! van de 12 depots die ik nu heb (minimaal ik heb ze neit geteld) hebben er minimaal 6 een meer kleurig ding...en waar je het in de lola zet komt ook niet over een met de labels(qua kleur) en de schuifborden kloppen ook voor geen meter.... denk dat ik die van de week zelf een keer opnieuw ga plakken als onze B&O man ze ff uitdraait voor me want is een puinhoop....
  zondag 9 juni 2019 @ 00:19:57 #100
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_187329874
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 18:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja, die labels, dat is nu helemaal een puzzel geworden. Vroeger was het 1 kleur per depot, en dan kon je ook snel zien of iets fout lag, maar nu heb je zelfs per depot allerlei verschillende kleuren, en zelfs de labels zijn meerkleurig, het lijken wel vlaggen. En dan die codes die er op staan, het lijkt wel geheimtaal. Maar als je iemand vraagt bij welke wijk de huppeldepupstraat hoort, dan weet niemand het. En men gooit rustig een schoenendoos voor Oude Pekela in een posttas voor Boskoop.
De labels met een enkele kleur zijn voor grootvervoer (vrachtwagens), de labels met dubbele kleur zijn voor kleinvervoer. De labelkleuren staan inderdaad niet meer voor het depot, maar voor de chauffeursrit. Op die manier kan de chauffeur duidelijk zien welke containers met zijn rit mee moeten.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_187330118
Vandaag heb ik het zomershirt binnengekregen.
Daar ga ik dus echt niet in rondlopen. :N Wat een lelijk ding!
Ik vermoed dat die shirts onder de mannelijke collega's niet bijzonder populair zullen worden.
  zondag 9 juni 2019 @ 09:17:58 #102
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_187332051
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 00:34 schreef Rafierafie het volgende:
Vandaag heb ik het zomershirt binnengekregen.
Daar ga ik dus echt niet in rondlopen. :N Wat een lelijk ding!
Ik vermoed dat die shirts onder de mannelijke collega's niet bijzonder populair zullen worden.
Tijdens de pilot is er een felgekleurde en een fletse variant van het overhemd getest. Omdat de felgekleurde al snel verbleekte door zonlicht en wasbeurten hebben ze uiteindelijk gekozen voor een overhemd wat bij voorbaat al verschoten was. Aldus de informatie in het nieuwsbericht op mijn werk.

Samsung heeft trouwens aangekondigd met een nieuw toestel op de markt te komen dat al gelijk voorzien is van diverse krassen en een barst in het scherm. Zo hoeven gebruikers hun toestel niet meer te laten vallen, en als het toch valt is het niet zo erg omdat het toestel toch al beschadigd was.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_187332245
ik denk dan alleen maar dat het al geen erg "mannelijke" "aantrekkelijke" kleuren waren...fel oranje en een rare donkerblauw..... als het materiaal beter is heb ik ergens schijt aan de kleuren! Hoop dat er een postverdelers variant komt waar een zakje in zit zodat ik ook eens een pen kwijt kan en wat niet mega zweterig materiaal is..... verder lekker boeien!
  zondag 9 juni 2019 @ 17:28:26 #104
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_187337674
Ik heb hem even getest van een collega. Had hem zelf niet besteld. Pas de meeste postnl shirts niet. Deze dus ook niet, m'n bovenarmen worden afgeknelt. Verder vond ik het inderdaad een lelijk ding.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_187348110
Heb maat S genomen. Bij mij is het iets te lang en de mouwen zitten krap.
pi_187366278
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 09:45 schreef liedetector het volgende:
ik denk dan alleen maar dat het al geen erg "mannelijke" "aantrekkelijke" kleuren waren...fel oranje en een rare donkerblauw..... als het materiaal beter is heb ik ergens schijt aan de kleuren! Hoop dat er een postverdelers variant komt waar een zakje in zit zodat ik ook eens een pen kwijt kan en wat niet mega zweterig materiaal is..... verder lekker boeien!
Als ik niet over straat hoefde in dat shirt had ik het geen probleem gevonden. Als ik de keuze heb tussen een shirt in blauw en oranje en een in zalmroze en paarsblauw, ga ik toch echt voor de eerste optie. Ik draag in mijn vrije tijd ook geen lelijke roze shirts.
Iedereen die er blij mee is wens ik er veel plezier mee. Ik hou het wel bij de polo's.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 23:08:48 #107
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_187379993
Instructie rouwpost terug gedraaid: https://mijnpostnl.mijnpo(...)ocedurerouwpost.aspx?

Nu nog een betere oplossing.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_187383253
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 23:08 schreef V__L_N het volgende:
Instructie rouwpost terug gedraaid: https://mijnpostnl.mijnpo(...)ocedurerouwpost.aspx?

Nu nog een betere oplossing.
Mooi. Dit is voor het eerst dat ik zie dat er echt naar de werkvloer geluisterd is. Ben benieuwd naar het vervolg.
pi_187383332
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 08:26 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Mooi. Dit is voor het eerst dat ik zie dat er echt naar de werkvloer geluisterd is. Ben benieuwd naar het vervolg.
Kan goed een opzetje geweest zijn. Nu "geeft" post.nl zogenaamd iets terwijl de echte veranderingen lekker doorgedramd worden. Geef mij de fietsreparaties maar terug, goede kleding en normaal gesorteerde post voor mijn eigen wijk.
pi_187388712
Ik vraag me af vanaf wanneer de tijden gaan kloppen met het daadwerkelijke volume. Ik heb x wijken, maar ik heb nog geen normale daldag gehad. Kampioenen, TV-Gidsen & mailingen in de machinepost. Ook de piekdagen komen nog niet echt overeen. Erg onhandig bij het accepteren/afwijzen van extra wijken.
  woensdag 12 juni 2019 @ 17:15:52 #111
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_187390985
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 15:17 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ik vraag me af vanaf wanneer de tijden gaan kloppen met het daadwerkelijke volume. Ik heb x wijken, maar ik heb nog geen normale daldag gehad. Kampioenen, TV-Gidsen & mailingen in de machinepost. Ook de piekdagen komen nog niet echt overeen. Erg onhandig bij het accepteren/afwijzen van extra wijken.
Hier ook. Dat hele X/Y-systeem klopt in de praktijk voor geen meter. Ik had gisteren voor mijn X-wijk best weinig post, want van de TV-gidsen had ik alleen maar Veronica en VPRO. De overige gidsen (Max, KRO, NCRV, Vara) zaten er vandaag bij, inclusief een bijna hah-mailing van het FNV. Met als resultaat dat ik vandaag even lang bezig was met mijn X-wijk als gisteren. Mijn Y-wijk zou vandaag veel post moeten hebben, maar doordat er weer eens voorbereiders te weinig waren had ik daar alleen een kwart tasje machinepost voor. Dus het loopt nog niet echt soepeltjes.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 12 juni 2019 @ 17:29:24 #112
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_187391179
Straks gaan ze zeggen dat de tijd klopt terwijl er gewoon niks zinnigs over te zeggen is zo.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_187391389
en dan de puinhopen binnen...ja ik zie de besparing wel [/sarcasm]
pi_187391833
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 08:41 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

Kan goed een opzetje geweest zijn. Nu "geeft" post.nl zogenaamd iets terwijl de echte veranderingen lekker doorgedramd worden. Geef mij de fietsreparaties maar terug, goede kleding en normaal gesorteerde post voor mijn eigen wijk.
niks aan toe te voegen
pi_187401938
Meer dan 20 scanpakjes, in 3 wijken.. ik hoop dat het qua post wel echt een daldag is :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_187406646
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 02:37 schreef Thomas-sama het volgende:
Heb maat S genomen. Bij mij is het iets te lang en de mouwen zitten krap.
Zelfde probleem. Het oude TNT-overhemd had ik ook in S, die was korter en breder. In dit ding valt niet te werken, zodra je 1 arm optilt voel je de naden bijna knappen. En het trekt onder m'n oksels.

Wat wel positief is dat het ruglogo is geborduurd, dus niet zo'n plakplaatje wat er tijdens de eerste wasbeurt in kleine stukjes af valt, waardoor al je overige wasgoed ineens onder de plakkerige grijze frummeltjes zit. En hij heeft 2 grote borstzakken, als je tenminste het herenmodel hebt.

Maar ik stuur hem toch maar retour. Eens kijken hoe een M zit. En als die nog steeds te lang is met te krappe mouwen, dan evt een L/S
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_187406974
-laat maar zitten-

[ Bericht 84% gewijzigd door Kramerica-Industries op 13-06-2019 17:42:03 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_187407371
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 10:12 schreef VixenFromHell het volgende:
Meer dan 20 scanpakjes, in 3 wijken.. ik hoop dat het qua post wel echt een daldag is :X
Nope, dit kon ik toch echt geen daldag meer noemen. Rustige piekdag, was wel iets minder dan een echte volwaardige piekdag.

Mijn ervaringen tot nu toe met NRP, deze week begon het voor mij ;)
Hele week Y wijken, op de daldagen 3 en piekdagen 2. Dinsdag waren 2 hiervan wel aardig dal (lukte ook aardig binnen de tijd, maar de andere had erg veel boekjes van natuurmonumenten, dus daar ging ik al wel 10 minuten er over heen. Gisteren kwartier langer over gedaan per wijk, maar dat had ook met het noodweer te maken. Moest ook veel spul stickeren.

Maar vandaag... 20, 25 en 30 minuten uitloop per wijk, op wijken van 30 tot 40 minuten. :X toch nog behoorlijk wat post, ook paar partijen van Sandd erbij.
Ook gemerkt dat wijk op een andere volgorde lopen zo met de CB gewoon geen doen is, met al die keren dat ze de grote post extra splitsen. Dat zie ik dan niet als ik bepaalde straten eruit vis, en als het dan zoals nu op een daldag voor een half straatje is, mis ik het ook niet. En dan kom ik het tegen als ik aan de andere kant vd wijk zit :(

Ik heb mijn zomershirt voor de zekerheid maar aan de ruime kant besteld, dus hier zit ie gelukkig wel goed. De polo's heb ik meestal een maat kleiner.

Meer mensen problemen met de app? Hij is ineens heel traag met opstarten, iedere keer gezeik dat er geen internetverbinding is, zelfs na verversen krijgt de TL niet door dat ik allang gestart en gestopt ben, scannen is ook ineens heel sloom (ik gebruik de scanner al heel lang niet meer :')).
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_187407427
Geen problemen met de app hier.

Die y wijken krijgen nu inderdaad helemaal vaak veel te dikke bundels. Laatst een wijk waar ze een paar bundels hadden samengevoegd om hem nog op de kast te krijgen. Zitten er 70 adressen in zo'n vakje :X
pi_187435352
Heb nu ook eindelijk dat zomershirt binnen, alles te groot, maar de mouwen te krap. Ga hem toch maar omruilen voor een grotere maat.
pi_187435948
Hier was er al iemand (flexibele) die dus niet door had dat een bepaalde wijk vandaag een piekdag zou hebben, lekker handig... :X liep doordeweeks een andere wijk in dat gebied en bij die wijk was het omgekeerd, dus die had een daldag verwacht.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_187436482
Vandaag de nieuwe dopper in ontvangst mogen nemen!
pi_187436748
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 15:12 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier was er al iemand (flexibele) die dus niet door had dat een bepaalde wijk vandaag een piekdag zou hebben, lekker handig... :X liep doordeweeks een andere wijk in dat gebied en bij die wijk was het omgekeerd, dus die had een daldag verwacht.
Het lijkt me een kleine moeite X of Y achter een wijk te zetten in het rooster, maar dat zal wel weer te simpel gedacht zijn.
  maandag 17 juni 2019 @ 18:58:06 #124
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_187473259
We krijgen deze maand een bonus, afgesproken in de cao onderhandelingen (dat was de trekker om de bonden over de streep te halen). De bonus is tussen de 50 en 150 euro. Er blijft na aftrek van beslastingen ongeveer 32,50 tot 100 euro over.

Bereid je dus voor op een dikke loonstrook! Er straat wel 32,50 euro extra op!
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_187480958
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 18:58 schreef V__L_N het volgende:
We krijgen deze maand een bonus, afgesproken in de cao onderhandelingen (dat was de trekker om de bonden over de streep te halen). De bonus is tussen de 50 en 150 euro. Er blijft na aftrek van beslastingen ongeveer 32,50 tot 100 euro over.

Bereid je dus voor op een dikke loonstrook! Er straat wel 32,50 euro extra op!
Er staat veel meer extra op, drie weken van 20plus uur bij en 15 uurs contract ;) Al heb ik laten regelen dat vanaf na mijn vakantie alles naar MIVT gaat. Vind "ineens" vrij fijner dan geld. Na mijn vakantie wordt het een flex baantje qua wijken, en wijken ontdekken met de combibundel is toch wat bewerkelijker..
Verder prima weer om met een drankje aan het water te zitten, dus tot later!
pi_187481037
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:07 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

Er staat veel meer extra op, drie weken van 20plus uur bij en 15 uurs contract ;) Al heb ik laten regelen dat vanaf na mijn vakantie alles naar MIVT gaat. Vind "ineens" vrij fijner dan geld. Na mijn vakantie wordt het een flex baantje qua wijken, en wijken ontdekken met de combibundel is toch wat bewerkelijker..
Verder prima weer om met een drankje aan het water te zitten, dus tot later!
Dan is het te hopen dat er niet ineens teveel mensen vrij of ziek zijn. Als ze niet toestaan dat je gebruik maakt van je vrije uren schiet je er nog weinig mee op.

Fijne vakantie!
pi_187488419
Op ons depot zijn het volgens mij vooral de heren die klagen over de pasvorm van het zomershirt, en dan idd mbt die mouwen.

Ik heb er net nog een paar besteld. Dacht begrepen te hebben dat je er nog 1 bij zou kunnen bestellen, maar er lijkt niet echt een beperking op te zitten. Met 1 kom je ook niet aan het minimale aantal punten dat je moet besteden om te kunnen bestellen, maar is dat nieuw? Kan me niet herinneren dit eerder te hebben gezien. Je mag ook max 1 jas en 1 regenpak per jaar bestellen. De jasssen draag ik eigenlijk nooit meer (wel het vest, en die kun je nog altijd niet bestellen :(). Regenpak heb ik nog niet zo lang geleden een nieuwe van besteld met een kortere broek. Meerdere mensen hier dragen iets van een bodywarmer (dun stofje volgens mij), maar ook die is niet beschikbaar om zelf te bestellen als ik het goed zie. Pet ook niet, dat was een one time dingetje volgens mij? Wel een beetje jammer allemaal, al draag ik toch liever mijn eigen petjes met lichtere kleuren.

Heb nog 300+ punten :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_187489768
Hoe duidelijk vinden jullie die scanbrieven trouwens? Klein scan logo en een ander soort streepjescode. Het zou me niets verbazen als ik ze wel eens mis... die van vandaag stond niet in de scanlijst, en de vorige stond er wel in maar stond niet bij dat het een brief was. Heb wel eens dat pakjes niet in de tas zitten, daar zaten vast wel eens wat scanbrieven bij :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_187489871
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 19:08 schreef VixenFromHell het volgende:
Hoe duidelijk vinden jullie die scanbrieven trouwens? Klein scan logo en een ander soort streepjescode. Het zou me niets verbazen als ik ze wel eens mis... die van vandaag stond niet in de scanlijst, en de vorige stond er wel in maar stond niet bij dat het een brief was. Heb wel eens dat pakjes niet in de tas zitten, daar zaten vast wel eens wat scanbrieven bij :X
Had er toevallig vandaag ook één. Heel opvallend zijn ze niet in ieder geval.
pi_187490030
Zomershirt zit prima

Waarom die kleine dunne Douglas flutdingen tussen de grote post, absoluut niet werkbaar .
Sinds ik X en Y wijken loop ben ik alleen maar aan het plussen, dat ligt ook wel een beetje aan dat vreselijke doorbundelen, niet zo zeer aan de combi bundel ik heb het idee dat ik daar niet zo veel tijd mee verlies, en die pakjes elke dag 15-20 is heel normaal
pi_187490071
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 19:25 schreef Bottendaal het volgende:
Zomershirt zit prima

Waarom die kleine dunne Douglas flutdingen tussen de grote post, absoluut niet werkbaar .

Omdat de scheiding niet kleine/grote post is, maar (volledig) machinaal / en handsortering. Die dunne kaartjes kan de machine niet goed verwerken. Vandaar dat die bij de "grote" post zitten.
pi_187490102
Ik wist eigenlijk helemaal niet dat we ook brieven scanden. Heb er ook nooit echt op gelet, en ben ook niet van plan dat te gaan doen
pi_187490137
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 19:27 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Omdat de scheiding niet kleine/grote post is, maar (volledig) machinaal / en handsortering. Die dunne kaartjes kan de machine niet goed verwerken. Vandaar dat die bij de "grote" post zitten.
Oke ik snap het
Maar het blijft ellendig bezorgen
pi_187490151
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 17:37 schreef VixenFromHell het volgende:
Op ons depot zijn het volgens mij vooral de heren die klagen over de pasvorm van het zomershirt, en dan idd mbt die mouwen.

Ik heb er net nog een paar besteld. Dacht begrepen te hebben dat je er nog 1 bij zou kunnen bestellen, maar er lijkt niet echt een beperking op te zitten. Met 1 kom je ook niet aan het minimale aantal punten dat je moet besteden om te kunnen bestellen, maar is dat nieuw? Kan me niet herinneren dit eerder te hebben gezien. Je mag ook max 1 jas en 1 regenpak per jaar bestellen. De jasssen draag ik eigenlijk nooit meer (wel het vest, en die kun je nog altijd niet bestellen :(). Regenpak heb ik nog niet zo lang geleden een nieuwe van besteld met een kortere broek. Meerdere mensen hier dragen iets van een bodywarmer (dun stofje volgens mij), maar ook die is niet beschikbaar om zelf te bestellen als ik het goed zie. Pet ook niet, dat was een one time dingetje volgens mij? Wel een beetje jammer allemaal, al draag ik toch liever mijn eigen petjes met lichtere kleuren.

Heb nog 300+ punten :')
De bodywarmer (hesje) krijg je als nieuwe bezorger - omdat je dan nog geen kledingpakket hebt. Je teamleider zou er dus een aantal op voorraad moeten hebben. Petjes heeft de teamleider ook. Vraag het hem/haar dus.
pi_187490223
Als die reclame verkeerd zit gooi ik het gewoon terug, dagje later maakt voor die rommel echt niet uit. Als ze hier binnenkort met de combiblunder beginnen moet ik op dat punt misschien nog maar wat strenger worden.
pi_187490253
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 19:30 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Oke ik snap het
Maar het blijft ellendig bezorgen
Klopt. Met kerst is het helemaal ellende. Dat zitten die kleine kaartjes dus ook in die handsortering.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 20:12:28 #137
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_187490819
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 19:08 schreef VixenFromHell het volgende:
Hoe duidelijk vinden jullie die scanbrieven trouwens? Klein scan logo en een ander soort streepjescode. Het zou me niets verbazen als ik ze wel eens mis... die van vandaag stond niet in de scanlijst, en de vorige stond er wel in maar stond niet bij dat het een brief was. Heb wel eens dat pakjes niet in de tas zitten, daar zaten vast wel eens wat scanbrieven bij :X
Ik had er vandaag toevallig eentje. Er stond geen 3S-code op, alleen een soort sorteerstreepjescode onder het adres, zoals je die wel vaker ziet. Maar wat blijkt, die kan je ook scannen. PostNL had hier wel eens een nieuwsbericht aan kunnen wijden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_187490938
Het enige dat ik kan vinden is dat er een pilot is geweest in de randstad, en vervolgens najaar 2017 een landelijke partij scanbrieven. Dat was 1 vd eerste keren dat een klant die dienst afgenomen had, begrijp ik uit het bericht.

Dat is toen aangekondigd, meer kan ik zo snel niet vinden over scanbrieven.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_187492593
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 20:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik had er vandaag toevallig eentje. Er stond geen 3S-code op, alleen een soort sorteerstreepjescode onder het adres, zoals je die wel vaker ziet. Maar wat blijkt, die kan je ook scannen. PostNL had hier wel eens een nieuwsbericht aan kunnen wijden.
KIX heten die streepjes, en het gewoon een 3S-code als je hem leest met een scan-app.

Ik had er vier, natuurlijk niet één in de takenlijst.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 23:04:40 #140
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_187494114
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 20:21 schreef VixenFromHell het volgende:
Het enige dat ik kan vinden is dat er een pilot is geweest in de randstad, en vervolgens najaar 2017 een landelijke partij scanbrieven. Dat was 1 vd eerste keren dat een klant die dienst afgenomen had, begrijp ik uit het bericht.

Dat is toen aangekondigd, meer kan ik zo snel niet vinden over scanbrieven.
Ik had er vandaag 3. Zie ze wel eens vaker en weet ook niet beter dan dat we dat al een jaar of 1,5 doen. Rijksoverheid, paar verzekeringsbedrijven volgens mij. Volgens mij ook alleen een dienst voor hele grote klanten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 17:37 schreef VixenFromHell het volgende:
Op ons depot zijn het volgens mij vooral de heren die klagen over de pasvorm van het zomershirt, en dan idd mbt die mouwen.

Ik heb er net nog een paar besteld. Dacht begrepen te hebben dat je er nog 1 bij zou kunnen bestellen, maar er lijkt niet echt een beperking op te zitten. Met 1 kom je ook niet aan het minimale aantal punten dat je moet besteden om te kunnen bestellen, maar is dat nieuw? Kan me niet herinneren dit eerder te hebben gezien. Je mag ook max 1 jas en 1 regenpak per jaar bestellen. De jasssen draag ik eigenlijk nooit meer (wel het vest, en die kun je nog altijd niet bestellen :(). Regenpak heb ik nog niet zo lang geleden een nieuwe van besteld met een kortere broek. Meerdere mensen hier dragen iets van een bodywarmer (dun stofje volgens mij), maar ook die is niet beschikbaar om zelf te bestellen als ik het goed zie. Pet ook niet, dat was een one time dingetje volgens mij? Wel een beetje jammer allemaal, al draag ik toch liever mijn eigen petjes met lichtere kleuren.

Heb nog 300+ punten :')
Ik ben geen man. Mare die dingen passen echt niet om mijn bovenarmen. Daar zitten spieren en die passen er niet in. Maat groter zou wel kunnen misschien, ware het niet dat ik 1.62 ben en als ik een XL ga aandoen dan is het net een soepjurk. Kwa lengte verzuip ik toch al de helft van de tijd in postnl spullen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_187497014
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 09:07 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

Er staat veel meer extra op, drie weken van 20plus uur bij en 15 uurs contract ;) Al heb ik laten regelen dat vanaf na mijn vakantie alles naar MIVT gaat. Vind "ineens" vrij fijner dan geld. Na mijn vakantie wordt het een flex baantje qua wijken, en wijken ontdekken met de combibundel is toch wat bewerkelijker..
Verder prima weer om met een drankje aan het water te zitten, dus tot later!
Wel leuk als je ook echt vrij kan nemen. Denk dat PostNL wel blij met je keuze is _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 20:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik had er vandaag toevallig eentje. Er stond geen 3S-code op, alleen een soort sorteerstreepjescode onder het adres, zoals je die wel vaker ziet. Maar wat blijkt, die kan je ook scannen. PostNL had hier wel eens een nieuwsbericht aan kunnen wijden.
Toevallig ook 1tje. En ik zag hem alleen maar omdat ik de post op het depot aan het sorteren was (wat jammer genoeg nog steeds nodig is :'))

Staat hier ook niet tussen je taken dus dat schiet ook niet echt op
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  woensdag 19 juni 2019 @ 16:06:00 #142
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_187503758
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 19 juni 2019 @ 16:14:25 #144
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_187503857
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 16:07 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Zelfde hier
Zo'n manager gaat natuurlijk ook niet toegeven dat het project onder zijn bezielende leiding op een fiasco afstevent. Dat is niet goed voor zijn carrière. En afgaand op het beeldmateriaal komt die Bauke net uit de collegebanken, hij ziet er uit alsof hij amper 25 is. Of hij is familie van Pieter Derks, dat kan ook.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 19 juni 2019 @ 16:31:00 #145
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_187504034
Zag op zijn Linkedin dat hij in 1998 met zijn middelbare school is begonnen.

't broekie. :P
pi_187504058
quote:
De één zijn 'best wel goed' is de ander zijn 'puinhoop'. Die vent kijkt ook alleen maar naar de output in cijfers. Als dat er allemaal redelijk uitziet vindt hij dat het 'best wel goed' gaat. Dat die (relatief) goede cijfers alleen maar met kunst en vliegwerk en een hoop stress en chagrijn op de werkvloer behaald worden en dat de boog altijd en bijzonder strak gespannen staat dringt niet bij zo'n vent door. En als het wel doordringt boeit het hem niet zoveel of denkt hij:"dat strijken we nog wel glad."

Heul lang geleden hadden we ook een TC-team en manager die stomverbaasd waren toen in september de boel vastliep bij ons (was een tyfusdrukke maand ook echt toen). Dat was echt een drama, leverde bijna nog een wilde staking op :D . Echt bij iedereen kwam de stoom uit de oren, jankende medewerkers op de vloer en alles. Snapten ze niks van, ze hadden het toch goed neergezet? Waarom kwamen wij dan nú ineens zeuren? :?

Dat ze gewoon al een klein jaar iedereen over de kling aan het jagen waren is ze gewoon ontgaan, en dat zijn dan nog mensen die er met de neus bovenop zitten.
pi_187504845
Sommige partijen post moeten voorlopig blijkbaar nog steeds op een bepaalde dag of dagen bezorgd worden. Daar ligt dus met Y wijken een probleempje :') en zaterdag als ik het goed begreep een NPL mailing voor alle wijken, joepie. Heb meerdere Y wijken die dag.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_187505011
Hier een lijstje met wat je op welke dag zou moeten hebben/bezorgen (ligt er ook aan of het een X/Y wijk is)

pi_187505040
Y wijken zijn ook wel leuk als er kampioenen ofzo blijven staan op vrijdag. Die kunnen dan (als ze het goed doen) op woensdag pas mee. Maar ja, dan heb je al alle tv-gidsen + Sanoma bladen.
pi_187505216
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 17:48 schreef the_X het volgende:
Hier een lijstje met wat je op welke dag zou moeten hebben/bezorgen (ligt er ook aan of het een X/Y wijk is)

[ afbeelding ]
Handig overzicht.

Echter komt dit niet echt overeen met de tijden die staan voor de diverse lopen. Zeker nier als de loterijen er op zaterdag geadresseerde Hah doorheen gooien.
pi_187505286
Salarisstrook online

Extraatje van 52 hele euro's
pi_187505304
quote:
ik wilde zelfde aanhalen, wat een onzin! een tering zooi is het
pi_187505318
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juni 2019 16:32 schreef lololo het volgende:
wel een puinhoop bij ons.

De één zijn 'best wel goed' is de ander zijn 'puinhoop'. Die vent kijkt ook alleen maar naar de output in cijfers. Als dat er allemaal redelijk uitziet vindt hij dat het 'best wel goed' gaat. Dat die (relatief) goede cijfers alleen maar met kunst en vliegwerk en een hoop stress en chagrijn op de werkvloer behaald worden en dat de boog altijd en bijzonder strak gespannen staat dringt niet bij zo'n vent door. En als het wel doordringt boeit het hem niet zoveel of denkt hij:"dat strijken we nog wel glad."
fucking mooi omschreven! het is echt geen doen gewoon!
pi_187506421
Handig dat overzicht! We merken hier dat er nog veel mailingen/grote partijen (niet in die lijst) op didoza blijven komen, daar willen ze wel wat aan gaan doen. Maar is soms lastig met nog oude afspraken gebaseerd op het didoza systeem. Van die loterij mailing is het nu dan iig bekend, maar ik zit wel met 3 Ywijken waar ik dus veeeeel langer over zal gaan doen. Dat wist ik niet toen ik het rooster goedkeurde, maar ik ben er al achter dat ik er niet op hoef te rekenen dat daldag echt dal is. Vind eigenlijk ook dat ze eerst hadden moeten regelen dat ze met al die partijen kunnen schuiven qua dag, voordat de NRP ingevoerd werd.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_187516021
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 17:48 schreef the_X het volgende:
Hier een lijstje met wat je op welke dag zou moeten hebben/bezorgen (ligt er ook aan of het een X/Y wijk is)

[ afbeelding ]
Handig weer dat PostNL dit lijstje niet gewoon voor iedereen beschikbaar stelt.
Wat ik ook debiel vind is dat Y wijken nu dus de dinsdag en de donderdag in een keer op woensdag meekrijgen. Konden ze dat nu echt niet beter verdelen?
pi_187520393
quote:
Link werkt al niet meer. Maar kan perfect raden wat er stond :

Alles gaat prima _O-
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_187520857
quote:
Ja die had ik al gevonden ^O^
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_187522443
Ze gaan natuurlijk niet zeggen dat het een puinzooi is, want mislukte projecten dat kennen ze niet..
pi_187522452
Heel benieuwd naar het rooster.. extreme hitte op komst, meerdere mensen op vakantie, mensen die gestopt zijn.. dat gaat vast leuk worden :X

Hele week geen dienst, nou prima joh _O-

Later dan nog maar een keer kijken.. ze kunnen hier al maanden geen nieuwe mensen meer krijgen (of ze stoppen in de proeftijd), en we zijn recent nog weer wat mensen kwijtgeraakt. Dus de zomer gaat qua bezetting waarschijnlijk een drama worden -O-

Ben niet van plan om bij een hittegolf met temperaturen van 35+ graden een hoop extra uurtjes te gaan werken..
Zou natuurlijk kunnen dat ze om die reden nog wat moeite hebben met het rooster, dat ze door hebben dat bepaalde diensten gewoon niet kunnen dan.

[ Bericht 62% gewijzigd door VixenFromHell op 20-06-2019 18:13:02 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_187524269
"Best wel goed" klinkt al voorzichtiger dan het doorslaande succes wat uit andere pilots doorgaans naar voeren komt. Heb het met jullie te doen. Sterkte met het fijne postvest, volgende week met 37 graden! :(
pi_187526901
Op zich valt het rooster mee, maar dinsdag wel veel..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 20 juni 2019 @ 23:16:11 #163
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_187529321
Godzijdank ben ik de komende 11 dagen vrij. Mijn vooruitziende blik wist dat het tering weer zou worden. Heb geen zin in een zonnesteek nu al.

Succes allemaal en denk er aan, we hebben een warm weer protocol :')
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_187529418
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 19:19 schreef diesnelle het volgende:
"Best wel goed" klinkt al voorzichtiger dan het doorslaande succes wat uit andere pilots doorgaans naar voeren komt. Heb het met jullie te doen. Sterkte met het fijne postvest, volgende week met 37 graden! :(
Het gaat best wel goed, maar we zien ook verbeterpunten. Dat is managerees voor het is ene grote teringbende.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_187529750
Verbeterpunten: dat zijn er heel veel, wat een puinzooi is die NRP, het enige voordeel is hier dat we vroeger kunnen starten met onze lopen
pi_187529883
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 23:42 schreef Bottendaal het volgende:
Verbeterpunten: dat zijn er heel veel, wat een puinzooi is die NRP, het enige voordeel is hier dat we vroeger kunnen starten met onze lopen
Geluksvogel; wij krijgen de post sinds de invoering van de NRP ruim een uur later aangeleverd.
pi_187530006
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 23:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het gaat best wel goed, maar we zien ook verbeterpunten. Dat is managerees voor het is ene grote teringbende.
Zolang het in theorie goedkoper uitpakt zal het de managers een rotzorg zijn.
pi_187531880
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 23:53 schreef blijevis het volgende:

[..]

Geluksvogel; wij krijgen de post sinds de invoering van de NRP ruim een uur later aangeleverd.
Da's knap waardeloos.

Wij zijn van officiëel 11 uur naar officiëel 10 uur gegaan. In de praktijk was het 10.30-10.45 en nu regelmatig 9.15.-9.30. Voor ons dus een forse verbetering - en dat maakt het makkelijker om de (ik hoop) aanloopproblemen met veel fouten en volle tassen te dragen.

Is jullie officiële tijd ook een uur later geworden? Want dat mag volgens mij niet. Als ik het me goed herinner mag de tijd maximaal een half uur later worden, én alleen als het team daarmee instemt. Misschien aan de bel trekken bij je OC-lid? Wie weet kan er nog iets geschoven worden als jullie hele team aangeeft hierdoor in de problemen te komen (met die rest van je leven en zo).
pi_187539257
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 08:44 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Da's knap waardeloos.

Wij zijn van officiëel 11 uur naar officiëel 10 uur gegaan. In de praktijk was het 10.30-10.45 en nu regelmatig 9.15.-9.30. Voor ons dus een forse verbetering - en dat maakt het makkelijker om de (ik hoop) aanloopproblemen met veel fouten en volle tassen te dragen.

Is jullie officiële tijd ook een uur later geworden? Want dat mag volgens mij niet. Als ik het me goed herinner mag de tijd maximaal een half uur later worden, én alleen als het team daarmee instemt. Misschien aan de bel trekken bij je OC-lid? Wie weet kan er nog iets geschoven worden als jullie hele team aangeeft hierdoor in de problemen te komen (met die rest van je leven en zo).

De officiele tijd is niet later geworden, die was 11:45 en is dat nog steeds, maar voorheen kwam de post in de praktijk rond 10:30; bij de invoering van de NRP is de route van de chauffeur die de post komt brengen, gewijzigd en nu komt de post in de praktijk tussen 11:30 en 11:45.
pi_187579273
Het zal mij benieuwen morgen. Zag net een bericht in de app dat ze nog geen extra maatregelen gaan nemen, en dat woensdagochtend waarschijnlijk code geel ook weer voorbij is. Hier wordt morgen nog wel 35 graden verwacht.

Niet dat ik nu echt heel erg veel zin heb om in de avond te gaan lopen, maar met 2 redelijke wijken waarvan 1 ook met flinke afstanden fietsen is, houd ik het wel in gedachten als optie.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_187582021
https://www.nu.nl/binnenl(...)l#coral_talk_wrapper

na jullie ervaringen denk ik alleen maar (wellicht onterecht) oww weer een ziggo klant ;)
pi_187589001
Lekker handig, 's avonds lopen in een winkelwijk :')
pi_187589287
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 14:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Het zal mij benieuwen morgen. Zag net een bericht in de app dat ze nog geen extra maatregelen gaan nemen, en dat woensdagochtend waarschijnlijk code geel ook weer voorbij is. Hier wordt morgen nog wel 35 graden verwacht.
Hoe werkt het eigenlijk in delen van de wereld waar zulke temperaturen heel gewoon zijn?
  maandag 24 juni 2019 @ 23:21:58 #174
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_187589393
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 23:16 schreef blijevis het volgende:

[..]

Hoe werkt het eigenlijk in delen van de wereld waar zulke temperaturen heel gewoon zijn?
Genoeg landen waar op het heetste van de dag alles stil ligt en de winkels bijv. gewoon hun deuren sluiten.

Je zal trouwens maar dakdekker zijn. Op het journaal zeiden ze dat er in de dakdekkers-cao was bepaald dat er bij 40 graden of meer niet gewerkt hoefde te worden. Daar heb je dus niks aan, want het is nooit 40 graden of meer hier. Dan kun je net zo goed in de CAO opnemen dat je niet hoeft te werken als er meer dan een meter sneeuw ligt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_187592401
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 23:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Genoeg landen waar op het heetste van de dag alles stil ligt en de winkels bijv. gewoon hun deuren sluiten.

Je zal trouwens maar dakdekker zijn. Op het journaal zeiden ze dat er in de dakdekkers-cao was bepaald dat er bij 40 graden of meer niet gewerkt hoefde te worden. Daar heb je dus niks aan, want het is nooit 40 graden of meer hier. Dan kun je net zo goed in de CAO opnemen dat je niet hoeft te werken als er meer dan een meter sneeuw ligt.
Misschien dat zij beter bestand zijn tegen de hitte omdat ze natuurlijk al vaak in de bloedhitte werken als ze met zo'n brander bezig zijn. Een beetje zoals mensen die in een glasfabriek of bij de hoogovens werken.
Mijn ding zou het in elk geval niet zijn. Als ik zulk werk zou gaan doen, zou ik waarschijnlijk de eerste twee weken mijn ontbijt en lunch niet binnen kunnen houden.
pi_187593041
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 23:53 schreef blijevis het volgende:

[..]

Geluksvogel; wij krijgen de post sinds de invoering van de NRP ruim een uur later aangeleverd.
Wij wanneer ze chauffeurs hebben

Hier kregen we vrijdag nog een berichtje of we afgelopen maandag niet zin hadden in wat extra wijken 8)7
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_187593211
Ik werd nog gebeld of ik nog wat kon betekenen, zieke.. maar goed, vorige week al juist gevraagd om iets minder, dus nee. Heb al een grote en middelgrote X wijk. Morgen en vrijdag maar 1 X wijk, dus ik vrees dat ze dan ook wel weer gaan bellen. Ze bellen ondertussen alweer bijna elke dag :X

Net zo rond de tijd dat de post komt, zal de temperatuur boven de 30 uit gaan komen is de verwachting. We hebben al wel weer de standaard tips gekregen maar tot nu toe verder nog geen aanpassingen. Vraag me af of het kan zijn dat ze daar voor 1 dagje niet zoveel trek in hebben mbt eventuele klachten..

Nou ja, mijn collega's die er echt baat bij hebben om 's avonds te gaan lopen, kunnen dat hopelijk gewoon met de teamleider bespreken.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_187604373
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 10:05 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik werd nog gebeld of ik nog wat kon betekenen, zieke.. maar goed, vorige week al juist gevraagd om iets minder, dus nee. Heb al een grote en middelgrote X wijk. Morgen en vrijdag maar 1 X wijk, dus ik vrees dat ze dan ook wel weer gaan bellen. Ze bellen ondertussen alweer bijna elke dag :X
Tip: neem niet op als PostNL belt.
pi_187604486
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 20:51 schreef blijevis het volgende:

[..]

Tip: neem niet op als PostNL belt.
Dan heb ik binnen no time meerdere gemiste oproepen, voicemail of ik kan bellen en een appje vd teamleider of ik contact op kan nemen. Dan kan ik beter nee zeggen :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_187605601
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 20:56 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Dan heb ik binnen no time meerdere gemiste oproepen, voicemail of ik kan bellen en een appje vd teamleider of ik contact op kan nemen.
Respectievelijk: negeren, niet reageren of tenminste 24 uur wachten met reageren, en nogmaals niet reageren of tenminste 24 uur wachten met reageren.
Het helpt echt: ze bellen namelijk het eerst de mensen die altijd "meedenken".
  woensdag 26 juni 2019 @ 00:34:59 #181
481998 K21
Cappuccino
pi_187610382
Niet opnemen heb ik ook een keer gedaan toen ik na een periode van vaak extra lopen echt geen zin had, vooral niet op zaterdag met drie stuks HaH. Eerst werd ik nog twee keer gebeld in een minuut, en toen kreeg ik een voicemail met de mededeling dat ik een of andere megawijk erbij had naast mijn twee wijken. :')

Nu ben ik een behoorlijke deurmat (ook de reden dat ik op de bellijst stond, want K21 zegt toch wel ja), maar toen heb ik maar even teruggebeld om te protesteren. :P
pi_187611875
Bellen en admi's.. Heb zoveel collega's die het ding gewoon laten rammelen. Zelf neem ik meestal op, maar zeg net zo makkelijk (afhankelijk van hoeveelheid werk) nee als ja. Als je duidelijk bent accepteren ze elk antwoord heb ik gemerkt.
Ben weer flex na 10 maanden vervangen van een collega met een hernia. Wel teleurgesteld over: vaste wijkjes zijn fijn en voorspelbaar en het was een erg rustige wijk.
Nu mag ik elke dag ergens anders heen, en merkte gisteren dat de beleveringstijd nog steeds niet in die app staat: blijkbaar is het op het depot waar ik nu naar toe mag 9.30! Das echt wel beter dan de 1200 gisteren.
pi_187612109
Ik ben hier 1 van een handjevol flexibelen, dus op zich is het niet zo vreemd dat ze bellen. Ben meestal ook al niet de 1e keus omdat ik vaker nee zeg dan de anderen.
Maar ik kan gewoon heel slecht tegen dat opdringerige, en als ik dan al weet dat ze waarschijnlijk gaan bellen terwijl ik het niet wil gaan lopen. Niet zoveel zin in :X

Een wijk gewoon maar vast inplannen als ze je niet kunnen bereiken hebben ze hier ook een keer gedaan. Toen ik ze terugbelde zeiden ze wel dat ze hoopten dat het ok was.
Gelukkig maar 1 keertje gebeurd.

Ik neem ook eigenlijk nooit op, bel altijd terug. Kan ik eerst even kijken om uit te vinden waar het over gaat (staat er een wijk open vandaag?) en dan kan ik me er een beetje op voorbereiden. Is wel een paar keer gebeurd dat ze me wakker belden en ik toen slaperig ja zei terwijl dat helemaal niet handig was. Oeps :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 26 juni 2019 @ 09:10:04 #184
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_187612401
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 00:34 schreef K21 het volgende:
Niet opnemen heb ik ook een keer gedaan toen ik na een periode van vaak extra lopen echt geen zin had, vooral niet op zaterdag met drie stuks HaH. Eerst werd ik nog twee keer gebeld in een minuut, en toen kreeg ik een voicemail met de mededeling dat ik een of andere megawijk erbij had naast mijn twee wijken. :')

Nu ben ik een behoorlijke deurmat (ook de reden dat ik op de bellijst stond, want K21 zegt toch wel ja), maar toen heb ik maar even teruggebeld om te protesteren. :P
Daarom: voicemail uitzetten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_187624149
https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-zwembad-ventilator

Postnl kan de drukte weer eens niet aan, begint toch wel een beetje een gewoonte te worden. Het weer, geld terug van de belasting, het tekort aan bezorgers heeft natuurlijk niks met het lage loon te maken :Y
pi_187632870
quote:
Goh. De VVD maakt zich druk over bedrijven die dmv kunstgrepen de prijs te laag houden en daardoor oneerlijk concurreren. :') Maar ondertussen wel jarenlang bedrijven als Sandd ongemoeid hun gang laten gaan. Maar dat is natuurlijk een Nederlands bedrijf, en dan mag het allemaal wel, want dan zijn het hardwerkende ondernemers die je zo min mogelijk met regels moet lastig vallen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_187632876
quote:
goh..... poe poe en dat moet zo lang duren voor die conclusie kwam.....half nederland aan ondernemers is al failliet (china een ontwikkelingsland ook echt..... ja 15 jaar geleden misschien)
pi_187632915
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 16:23 schreef liedetector het volgende:

[..]

goh..... poe poe en dat moet zo lang duren voor die conclusie kwam.....half nederland aan ondernemers is al failliet (china een ontwikkelingsland ook echt..... ja 15 jaar geleden misschien)
De VVD vindt ook ineens dat de lonen omhoog moeten, en de winst niet allemaal in de zakken van aandeelhouders moet verdwijnen. En ze spreken schande van bedrijven die aan belastingontwijking doen. En een paar maanden geleden voelde Rutte nog in al z'n vezels dat de dividendbelasting afgeschaft moest worden. :')
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_187633509
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 16:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

De VVD vindt ook ineens dat de lonen omhoog moeten, en de winst niet allemaal in de zakken van aandeelhouders moet verdwijnen. En ze spreken schande van bedrijven die aan belastingontwijking doen. En een paar maanden geleden voelde Rutte nog in al z'n vezels dat de dividendbelasting afgeschaft moest worden. :')
we staan nog steeds in de top 5 van belasting paradijzen...behalve voor de inwoners dan! (gelukkig werd iedereen er dit jaar beter van en kregen we eindelijk het geld van rutte...tsssk) Ps het kwartje van kok was ook maar tijdelijk!
pi_187635125
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 16:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

De VVD vindt ook ineens dat de lonen omhoog moeten, en de winst niet allemaal in de zakken van aandeelhouders moet verdwijnen. En ze spreken schande van bedrijven die aan belastingontwijking doen. En een paar maanden geleden voelde Rutte nog in al z'n vezels dat de dividendbelasting afgeschaft moest worden. :')
In de zakken van de aandeelhouders? PostNL staat op een respectabele -37% in mijn portefeuille ;-)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2019 @ 19:09:37 #192
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_187635326
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 18:57 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

In de zakken van de aandeelhouders? PostNL staat op een respectabele -37% in mijn portefeuille ;-)
Het is ook niet een aandeel dat je op dit moment in de portefeuille wilt hebben. Weinig marge en voortdurende reorganisaties die verpakt zitten in mooie managementtaal.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_187636192
Ja ja die china meuk... hoop oud nieuws idd :')

Hier weer geen rooster, vorige week ook al te laat :X ik zit er altijd wel bovenop, hoe eerder je bezwaar maakt hoe beter.

[ Bericht 10% gewijzigd door VixenFromHell op 27-06-2019 19:59:20 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_187636546
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 19:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is ook niet een aandeel dat je op dit moment in de portefeuille wilt hebben. Weinig marge en voortdurende reorganisaties die verpakt zitten in mooie managementtaal.
Och, hij zit er wel prima. Lekker laten zitten. Maar ik moest wel even lachen om de opmerking dat het in de zakken van aandeelhouders verdween.
pi_187639904
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 20:00 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Och, hij zit er wel prima. Lekker laten zitten. Maar ik moest wel even lachen om de opmerking dat het in de zakken van aandeelhouders verdween.
De woorden van Rutte, hè, niet van mij. En het ging om beursgenoteerde bedrijven in het algemeen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 27 juni 2019 @ 23:20:37 #196
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_187640410
Iemand hier nog online die mij helpen kan met de rechten van een kind?

Ik heb grote aanleidingen dat een kind niet in een goede omgeving opgroeid maar ik als buurman kan niets.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2019 @ 23:22:23 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_187640446
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 20:00 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Och, hij zit er wel prima. Lekker laten zitten. Maar ik moest wel even lachen om de opmerking dat het in de zakken van aandeelhouders verdween.
PostNL is de uitzondering, maar het geld gaat daar ook niet naar het personeel.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 27 juni 2019 @ 23:22:42 #198
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_187640455
Niet alleen aanleidingen maar ook aanwijzingen en bewijs als ooggetuige
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2019 @ 23:23:49 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_187640479
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 23:20 schreef Outpost76 het volgende:
Iemand hier nog online die mij helpen kan met de rechten van een kind?

Ik heb grote aanleidingen dat een kind niet in een goede omgeving opgroeid maar ik als buurman kan niets.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 23:22 schreef Outpost76 het volgende:
Niet alleen aanleidingen maar ook aanwijzingen en bewijs als ooggetuige
ik denk dat dit niet het juiste topic is, omdat het hier puur over PostNL gaat ;)

Contact opnemen met de wijkagent?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_187640482
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 23:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

PostNL is de uitzondering, maar het geld gaat daar ook niet naar het personeel.
waar blijft het dan
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 22:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

De woorden van Rutte, hè, niet van mij. En het ging om beursgenoteerde bedrijven in het algemeen.
Ok ok :-P
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 23:20 schreef Outpost76 het volgende:
Iemand hier nog online die mij helpen kan met de rechten van een kind?

Ik heb grote aanleidingen dat een kind niet in een goede omgeving opgroeid maar ik als buurman kan niets.
Start een topic ;-)
  donderdag 27 juni 2019 @ 23:25:34 #201
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_187640505
quote:
11s.gif Op donderdag 27 juni 2019 23:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

[..]

ik denk dat dit niet het juiste topic is, omdat het hier puur over PostNL gaat ;)

Contact opnemen met de wijkagent?
Ik werd juist naar dit topic verwezen door andere in een ander topic waar het niet thuis hoorde.... :')
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  donderdag 27 juni 2019 @ 23:26:31 #202
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_187640522
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 23:23 schreef investeerdertje het volgende:

Start een topic ;-)
Dat wil ik niet, dan moet ik wellicht teveel details vrij geven en dat wil ik dat kind niet aan doen.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2019 @ 23:28:29 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_187640554
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 23:26 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Dat wil ik niet, dan moet ik wellicht teveel details vrij geven en dat wil ik dat kind niet aan doen.
dan denk ik dat de wijkagent de beste optie is. Kun je de zorgen uiten en hij/zij weet de weg in het net van hulpverlening dat eventueel opgestart kan worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 27 juni 2019 @ 23:36:44 #204
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_187640693
Is er dan serieus geen topic op fok waar er over dit soort dingen gepraat kan worden??
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2019 @ 23:47:34 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_187640843
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 23:36 schreef Outpost76 het volgende:
Is er dan serieus geen topic op fok waar er over dit soort dingen gepraat kan worden??
ik zou zeggen in dit forum, maar zelfs daar vind ik niet zo snel een passend onderwerp
Relaties & Psychologie
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 27 juni 2019 @ 23:51:01 #206
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_187640885
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 23:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik zou zeggen in dit forum, maar zelfs daar vind ik niet zo snel een passend onderwerp
Relaties & Psychologie
Ja en zo word ik van het kastje naar de muur gestuurd....
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2019 @ 23:52:19 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_187640906
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 23:51 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ja en zo word ik van het kastje naar de muur gestuurd....
dat snap ik, maar ik kan jou helaas niet echt verder helpen
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 27 juni 2019 @ 23:54:22 #208
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_187640940
Ik ga wel een mailtje naar Yvonne sturen, dit gaat nergens over...

Niets ten nadele van jullie users want jullie proberen me te helpen maar er is ook geen enkel modje die mij een antwoord geeft. Ik heb deze vraag nl op meerdere subfora gesteld.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  vrijdag 28 juni 2019 @ 00:13:54 #209
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_187641190
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 23:23 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

waar blijft het dan
[..]
Het verdwijnt in de vorm van forse bonussen in de zakken van directie en RvC.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 28 juni 2019 @ 00:20:36 #210
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_187641259
Fuck it, ik bel haar morgen hier wel over want in mijn ogen is dit een issue, niet zo zeer mijn probleem maar in het algemeen, een issue waar een topic over moet zijn op fok.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  vrijdag 28 juni 2019 @ 00:24:01 #211
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_187641296
Vind ik dan maar dat is niet aan mij
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_187641641
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 00:24 schreef Outpost76 het volgende:
Vind ik dan maar dat is niet aan mij
Zonder gekheid. Je hebt duizenden poets op fok. Je weet best hoe dit werkt.
  Moderator vrijdag 28 juni 2019 @ 08:28:57 #213
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_187643420
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 23:20 schreef Outpost76 het volgende:
Iemand hier nog online die mij helpen kan met de rechten van een kind?

Ik heb grote aanleidingen dat een kind niet in een goede omgeving opgroeid maar ik als buurman kan niets.
Je kan een los topic openen. Maar niet bij de postnl zoeken.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_187643492
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 23:25 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ik werd juist naar dit topic verwezen door andere in een ander topic waar het niet thuis hoorde.... :')
Ja, zo wordt wel meer shit op het bordje van de postbezorger gefl*kkerd - die lossen het wel op. Zonder gekheid: retour afzender, het is hier off topic, dat snap je zelf ook wel.
(Misschien een topic: help-ik heb-aandacht-nodig)

[ Bericht 2% gewijzigd door diesnelle op 28-06-2019 09:19:54 ]
pi_187644119
Of ik de drukste wijk van de stad zaterdag even rond wil brengen. Er ligt maar voor een paar dagen, en het depot is maar tien kilometer verderop. Jaa, ipv je eigen dorp. Wat extra's? Nee, sorry daar doen we niet aan.
Heb maar vriendelijk bedankt..
  vrijdag 28 juni 2019 @ 11:47:01 #216
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_187645590
Gelijk heb je bezorgertje. Het wordt trouwens zaterdag ook nog boven de 30 graden.

@Outpost76, je kunt een vermoeden van kindermishandeling anoniem melden. Ik zou het googlen. Er staat precies welke stappen ondernomen kunnen worden.
  vrijdag 28 juni 2019 @ 21:49:36 #217
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_187653829
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 08:41 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Ja, zo wordt wel meer shit op het bordje van de postbezorger gefl*kkerd - die lossen het wel op. Zonder gekheid: retour afzender, het is hier off topic, dat snap je zelf ook wel.
(Misschien een topic: help-ik heb-aandacht-nodig)
Denk lekker wat je wil denken, ik heb gisteren niet gekeken naar de TT, ik werd hier heen verwezen en heb blind de SC geopend die ik zag.

Sorry dat ik jullie helden heb lastig gevallen en voor de mensen met tips. THX! ^O^
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_187674020
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 23:25 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ik werd juist naar dit topic verwezen door andere in een ander topic waar het niet thuis hoorde.... :')
Je bent duidelijk getrold door die anderen.. :')
pi_187697605
Vraagje voor de PostNL medewerkers: hebben jullie tegenwoordig al officiele richtlijnen voor pakketbussen? (dus brievenbussen bij ontvangers waar pakketten in gedropt kunnen worden. Niet bussen waar pakketten in vervoerd worden ;) )

Hoe vaak kom je ze tegen en wat vinden jullie er nou zelf van?

Wij hebben zo'n ding al een jaar of twee en zijn er blij mee. De vele bezorgers ook denk ik. Maar ik zie wel elke keer dat een nieuweling even uitleg krijgt van z'n meer ervaren collega's.
pi_187697794
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 13:22 schreef athlonkmf het volgende:
Vraagje voor de PostNL medewerkers: hebben jullie tegenwoordig al officiele richtlijnen voor pakketbussen? (dus brievenbussen bij ontvangers waar pakketten in gedropt kunnen worden. Niet bussen waar pakketten in vervoerd worden ;) )

Hoe vaak kom je ze tegen en wat vinden jullie er nou zelf van?

Wij hebben zo'n ding al een jaar of twee en zijn er blij mee. De vele bezorgers ook denk ik. Maar ik zie wel elke keer dat een nieuweling even uitleg krijgt van z'n meer ervaren collega's.
Ik zie ze af en toe en ben er zeer blij mee. Het scheelt me een ritje naar de retailer.

Er zijn veel verschillende soorten, en het is niet altijd duidelijk hoe het ding werkt. Sommige hebben een deurtje met draaiknop die eenmalig gebruikt kan worden en daarna op slot gaat - die tref ik regelmatig op slot aan (geen idee of de eigenaar dat zelf gedaan heeft, of een collega-bezorger, of een lolbroek uit de buurt). We hebben ook geen instructie hierover gekregen, dus het zal per bezorger wisselen of de bus als pakketbus herkend wordt en er gebruik van wordt gemaakt.
pi_187700874
Eindelijk na wat belletjes heen en weer en een videogesprekje aangenomen voor zomerbaan. Waar kunnen jullie een elearning cursus doen? Ik heb daarover for some reason nog geen mailtje over gekregen...
pi_187701897
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 17:09 schreef Dgem het volgende:
Eindelijk na wat belletjes heen en weer en een videogesprekje aangenomen voor zomerbaan. Waar kunnen jullie een elearning cursus doen? Ik heb daarover for some reason nog geen mailtje over gekregen...
Heb je al inloggegevens gekregen voor mijnpostnl? Daar kun je ook een link vinden.

Neem anders nog even contact op met degene die je heeft aangenomen. Je hoort inderdaad een mail met instructies te krijgen.
pi_187706539
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 18:08 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Heb je al inloggegevens gekregen voor mijnpostnl? Daar kun je ook een link vinden.

Neem anders nog even contact op met degene die je heeft aangenomen. Je hoort inderdaad een mail met instructies te krijgen.
Via MijnPostNL kon ik alleen een linkje aandrukken die me naar een helppagina stuurde, hoe je een account moest aanmaken, maar die had ik al. Over die elearning had ik nog geen mail gekregen heeft. Ik zal even kijken nog.
pi_187712682
WTR goedkeuren gaat over alle wijken die je sinds 4 juni gelopen hebt, blijkbaar :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_187714204
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 11:04 schreef VixenFromHell het volgende:
WTR goedkeuren gaat over alle wijken die je sinds 4 juni gelopen hebt, blijkbaar :')
Vooral leuk voor de zaterdag tijden. De volumes post op die dag lopen nogal uiteen. Gaat straks Pietje een voorstel van 2:00 doen voor je wijk en zelf was je er bijvoorbeeld op een drukke zaterdag 3:00 mee bezig.
pi_187714275
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 20:51 schreef blijevis het volgende:

[..]

Tip: neem niet op als PostNL belt.
Hier bellen ze al niet meer ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 20:56 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Dan heb ik binnen no time meerdere gemiste oproepen, voicemail of ik kan bellen en een appje vd teamleider of ik contact op kan nemen. Dan kan ik beter nee zeggen :')
En dat moeten meer mensen gaan doen anders gaan ze nooit van kantoor meelopen _O- a

quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 23:25 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ik werd juist naar dit topic verwezen door andere in een ander topic waar het niet thuis hoorde.... :')
Oke maar wat precies heeft het met PostNL te maken?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  dinsdag 2 juli 2019 @ 14:06:14 #227
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_187714840
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 11:04 schreef VixenFromHell het volgende:
WTR goedkeuren gaat over alle wijken die je sinds 4 juni gelopen hebt, blijkbaar :')
Mijn vakantieinvaller kwam even langs. Die had een lijst gekregen met 25 wijken... Die had echt even zo iets van... "wtf moet ik hier nu weer mee"
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_187715369
Ja ik heb ook zo'n hele lijst. Kun je bezwaar maken op de tijd zonder toelichting etc? Want dat ga ik zeker niet doen :')

Zwijgen is in principe toestemmen, dus anders moet ik wel ff laten weten dat mijn niet reageren dus niet betekent dat ik akkoord ben met al die tijden...
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_187716028
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 11:04 schreef VixenFromHell het volgende:
WTR goedkeuren gaat over alle wijken die je sinds 4 juni gelopen hebt, blijkbaar :')
Klopt. Is leuk als je vliegende keep bent en elke week een ander rooster hebt. Dan heb je zomaar 30 wijken om te beoordelen.
pi_187716065
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 14:48 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja ik heb ook zo'n hele lijst. Kun je bezwaar maken op de tijd zonder toelichting etc? Want dat ga ik zeker niet doen :')

Zwijgen is in principe toestemmen, dus anders moet ik wel ff laten weten dat mijn niet reageren dus niet betekent dat ik akkoord ben met al die tijden...
Zet in ieder geval wel een nieuw tijdvoorstel erin. Als je niet akkoord gaat, en je tl is het niet met jouw voorstel eens, dan moet hij met je in gesprek. Dan kun je altijd nog met argumenten komen. Maar als je denkt dat je nu al voldoende munitie hebt om je tl te overtuigen, dan zou ik het er meteen bij zetten. Dat scheelt jullie beiden tijd.
pi_187717993
Niet mijn wijken ;) flexibele, heb 20+ items in de lijst staan (meeste met een te krappe basistijd. En zo te zien is een tegenvoorstel verplicht, dus daar begin ik niet aan :W
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_187718044
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 18:12 schreef VixenFromHell het volgende:
Niet mijn wijken ;) flexibele, heb 20+ items in de lijst staan (meeste met een te krappe basistijd. En zo te zien is een tegenvoorstel verplicht, dus daar begin ik niet aan :W
Je kan toch gewoon een realistische tijd aangeven? Mocht jij die wijk nog een keer lopen dan heb je tenminste ooit al aangegeven dat er geen hout van die tijd klopt.

Hoop hier vooral dat de flexibele hier, die als gekken door de wijk gaan, niet lagere tijden gaan invullen.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 21:20:49 #233
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_187721516
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 18:14 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Je kan toch gewoon een realistische tijd aangeven? Mocht jij die wijk nog een keer lopen dan heb je tenminste ooit al aangegeven dat er geen hout van die tijd klopt.

Hoop hier vooral dat de flexibele hier, die als gekken door de wijk gaan, niet lagere tijden gaan invullen.
Precies mijn idee. Ook als flexibele kracht zou je de meeste wijken wel ongeveer binnen de tijd moeten kunnen halen, tenzij het echt ingewikkelde wijken zijn waarbij je de 1e x heel erg loopt te zoeken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_187721844
Daarbij help je ook je mede flexibele bezorgers. Niks is irritanter dan een wijk te gaan lopen die in de praktijk veel langer is dan op papier. Er zijn diverse bezorgers die gewoon nooit plussen. En zelfs überhaupt niet aangeven dat er nieuwbouw is in hun wijk waar ze extra tijd voor nodig hebben.
pi_187722988
De lijst nog even nagelopen, gaat om meer dan 10 verschillende wijken. Op de meeste gaat het maar om 1 of 2 dagen waar mijn input gevraagd wordt. Bij 1 wijk staat de basistijd van een halve wijk erbij, omdat ik die 2x gedeeld heb met een ander :') zitten ook 2 wijken bij die ik in een half jaar tijd 1x gelopen heb, toevallig in deze periode.

Ik loop ook sneller dan veel vd vaste bezorgers, dus ook dat is een reden om me er liever niet mee te bemoeien ;) kan dan wel een voorstel doen voor meer tijd dan ik zelf nodig heb, maar dat wil ik eigenlijk ook liever niet. Er wordt hier al een tijd bijgehouden hoeveel tijd we doorgeven, dus mijn actuele tijden hebben ze sowieso wel. Had misschien nog input willen geven op wijken die ik de laatste tijd wel veel gelopen heb, maar ik heb daar gewoon fors minder tijd voor nodig dan de vaste. Wel meer dan de basistijd, dat wel. En nee, ik ga er niet als een gek door heen :P

Nou ja.. ik kan er nog wel even over nadenken.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_187752403
Ik liep voor de nrp veel flex, maar sinds de nrp zit ik met vaste wijken. Een van die vaste (x) wijken heeft op dal-dagen een normtijd van 0:45; mijn gelopen tijd op die wijk varieert tussen de 0:48 en 1:15. Een van de vliegende keeps die deze wijk tijdens mijn vakantie had gedaan kwam naar me toe om te vragen wat ik realistisch zou vinden. Ik kan zo'n wijk (die de ene keer slecht gesorteerd is, de andere keer buitenproportioneel veel pakjes heeft) nu nog even niet beoordelen en wacht er mee. De y wijken hebben zo vaak op de dal-dagen mailings die bijna huis aan huis bezorgd moeten worden, dat ze ook nog niet goed beoordeeld kunnen worden. Ik heb ook een paar wijken ertussen staan die ik maar een paar keer gedaan heb. Dus maar even met anderen overleggen wat zij ervan vinden.
  donderdag 4 juli 2019 @ 16:48:30 #237
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_187752847
Ik vind het ook nog steeds lastig hoor. Er zit zoveel fluctuatie in. Soms heb je hele stille daldagen, dan ineens zijn ze heel druk.

Na ruim 8 weken besloot ik eens aan mijn tl te vragen hoe het nu staat met het omleggen van mijn wijk. Want ik had nog niks gehoord en vond het wel eens tijd worden. Nu, dat is dus stilgevallen. Blijkbaar hebben ze er binnen een probleem mee dat ik dus 1 straat en een stukje kruislings heb gelegd en dus moet oversteken. Het is niet dat het niet kan in de computer, het is gewoon dat er binnen een paar zitten die het niet willen...

Wordt vervolgd maar weer.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_187752932
Vraag me wel vaker af wat die lui daar bij het invoeren van die routes doen. Geef je ze een kant en klare excel lijst. Staat er vervolgens een huisnummer op de verkeerde plek.

Bij die tijden ik het afwachten wat ze nu precies met de zaterdag willen. Bij mijn x wijk heb ik donderdag een half uur meer dan op dinsdag, en zaterdag juist een half uur minder.
pi_187755762
De zomerdal tijden zijn weer veranderd, gelukkig wel in ons voordeel, er gaat minder tijd af!
  donderdag 4 juli 2019 @ 20:04:21 #240
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_187755795
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 20:02 schreef the_X het volgende:
De zomerdal tijden zijn weer veranderd, gelukkig wel in ons voordeel, er gaat minder tijd af!
Wel terecht, er is ihkv de NRP al teveel tijd afgehaald (muv de donderdag, die staat bij veel wijken erg ruim), en dan wilden ze die te krappe tijden ook nog eens gaan korten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_187755942
Wel volgende week al. En dan komen als het goed is de Kampioenen nog.
  donderdag 4 juli 2019 @ 20:40:07 #242
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_187756368
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2019 16:55 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Vraag me wel vaker af wat die lui daar bij het invoeren van die routes doen. Geef je ze een kant en klare excel lijst. Staat er vervolgens een huisnummer op de verkeerde plek.

Bij die tijden ik het afwachten wat ze nu precies met de zaterdag willen. Bij mijn x wijk heb ik donderdag een half uur meer dan op dinsdag, en zaterdag juist een half uur minder.
Ze willen het gewoon niet eens invoeren.
Waarom doen we een hele oefening van reorganiseren als je vervolgens tegen de bezorger gaat zeggen dat ze niet op de meest efficiente manier mogen werken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_187756412
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 20:40 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ze willen het gewoon niet eens invoeren.
Waarom doen we een hele oefening van reorganiseren als je vervolgens tegen de bezorger gaat zeggen dat ze niet op de meest efficiente manier mogen werken.
Wel wonderlijk. Ik dacht dat die gasten eigenlijk helemaal niet naar kaarten keken. Nieuwbouw gooien ze op de raarste plekken.
  donderdag 4 juli 2019 @ 20:58:25 #244
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_187756655
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 20:02 schreef the_X het volgende:
De zomerdal tijden zijn weer veranderd, gelukkig wel in ons voordeel, er gaat minder tijd af!
Ja inplaats van 10 en 15% gaat er nu 6 en 11 % vanaf. Ze denken zeker dat er in de zomer helemaal geen werk meer overblijft ofzo

quote:
Wel wonderlijk. Ik dacht dat die gasten eigenlijk helemaal niet naar kaarten keken. Nieuwbouw gooien ze op de raarste plekken.
Ik stond ook even raar te kijken. Nog meer balen vind ik het dat ze het gewoon hebben laten liggen daarna. Niemand die ook wat zegt. En ik heb een stuk van 30 huizen nieuwbouw. Die hebben ze gewoon toegevoegd aan het einde van die straat. Maar niet op volgorde en dan ook nog een stuk dat bij de straat reorganisatie nu alleen nog vanaf de andere kant te bereiken is. Joh, maar ik vraag het toch zomaar...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  donderdag 4 juli 2019 @ 21:06:58 #245
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_187756771
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 20:58 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ja inplaats van 10 en 15% gaat er nu 6 en 11 % vanaf. Ze denken zeker dat er in de zomer helemaal geen werk meer overblijft ofzo
Ze doen dit zodat je op papier niet meer aan je contracturen komt en ze je dus kunnen dwingen om wijken van vakantievierende collega's over te nemen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_187756820
Worden er bij anderen nog verslagen rondgestuurd van het werkoverleg?

Een aantal jaar geleden werd er bij ons nog genotuleerd, maar tegenwoordig krijgen we niet eens een verslag meer. Hooguit een mail met een belangrijk punt omdat ze bijvoorbeeld iets van ons willen. Mensen die niet aanwezig kunnen zijn, balen hier nogal van. Daar val ik overigens zelf niet onder ;) heb de afgelopen jaren geen enkel overleg gemist :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_187756828
Hier is het sinds de nrp ook al een puinhoop, ik ga bij y wijken met name op daldagen ook fors over de tijd, zelfs zonder mailing, en ik ben echt niet langzamer dan de rest. Daarbij heb ik begrepen dat de x wijken op de daldagen toch ook vaak meer post hebben dan voorheen. Nou is het hier wel zo dat er ook wijken zijn waar mensen elk jaar akkoord gegaan zijn met de nieuwe tijden, dus dat die niet kloppen was al wel duidelijk.

Verder zijn sommige y wijken op woensdag ook een ramp, regelmatig gehad dat ze een bundel met 2 straten maar op een willekeurige plek scheiden, ondanks dat de straten ongeveer even groot zijn. Dan zie ik dus pas in de 2e straat dat er toch post voor de laatste adressen van de 1e straat was. Vervolgens heb ik die gidsen dan niet gelijk een dag later, maar pas op vrijdag, terwijl ze voor de nrp op dinsdag kwamen. Daarnaast ook wel gehad dat iets vrijdag verzonden zou zijn, en dat ik het pas op woensdag tussen de post had zitten
pi_187756989
Er zijn wijken waar je die ingedikte bundels nu op de woensdag in 3 of meer bundels moet splitsen. En je mag daarbij dus niet op het adres letten.

Nog leuker zijn die y wijken op daldagen waarbij je nog steeds maar 2à3 secties machinepost hebt. Doordat die dagen drukker zijn kan je het niet meer fatsoenlijk sorteren.
pi_187757539
Maar als ik dan vraag om een een paar extra bundels voor die wijk komen ze weer met de smoes van gebrek aan ruimte in de kast. Kan zijn dat ik die wijken ook ga weigeren, weet alleen niet of ze daar dan mee akkoord gaan, maar als ik in de volgende straat ben ga ik in elk geval niet terug.

Was er maar een Zweeds warenhuis waar je kasten kon kopen

[ Bericht 8% gewijzigd door zerebus op 04-07-2019 22:03:38 ]
pi_187757663
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 21:22 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Er zijn wijken waar je die ingedikte bundels nu op de woensdag in 3 of meer bundels moet splitsen. En je mag daarbij dus niet op het adres letten.

Nog leuker zijn die y wijken op daldagen waarbij je nog steeds maar 2à3 secties machinepost hebt. Doordat die dagen drukker zijn kan je het niet meer fatsoenlijk sorteren.
Dat vind ik als bezorger ook enorm irritant. Mijn y-wijkbundels hebben op daldagen al10cm machinepost. En dan de overige post er nog bij.
Ik heb mijn teamleider gevraagd of er meer knippen in gezet kunnen worden, want dit is niet hanteerbaar meer. En nu maar wachten totdat hij eindelijk actie onderneemt (gokje: eind 2020?)
  donderdag 4 juli 2019 @ 23:16:14 #251
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_187758823
Ook irritant, bundels machinepost die in 2 of 3 worden gesplitst en dan de handpost als 1 bundel.
Hier gebeurt het daarnaast ook nog dat er gewoon ouderwets gezet wordt op daldagen. Gewoon alles op volgorde. Dat is fijn behalve als ze halverwege stress krijgen en dat je dan fouten krijgt omdat er dan machinepost op willekeurige plekken wordt ingeduwd.

Dat dagen later terugkomen gebeurd hier ook. Merk ook dat pakjes die dan op dinsdag in m'n lijst staan soms pas op vrijdag of zaterdag opduiken.

Ik heb ook gevraagd om meer knippen (naja 1tje) mare dat is ergens in het zelfde proces blijven hangen vermoed ik.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_187761485
Hier worden de laatste weken wijken opgehaald als ze niet rondgebracht zijn en de volgende dag erbij gestoken. Beter dan een quatro-bundel, maar toch elke keer weer en onprettige verrassing want het wordt er nooit bijverteld als je die wijk accepteert.

Dat gehannes met die wijktijden weiger ik: die tijden zijn allang bekend en er kan best een eerlijke tijd berekend worden. Maar beter 20.000 bezorgers gratis iets laten doen dan een paar IT-ers betalen..

Mijn shirtje is gewassen: de kleuren zitten nu in de rest van de was.

Tot zover mijn positieve post bijdrage van deze week ;)
  vrijdag 5 juli 2019 @ 10:12:42 #253
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_187762021
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 09:20 schreef Bezorgertje het volgende:
Hier worden de laatste weken wijken opgehaald als ze niet rondgebracht zijn en de volgende dag erbij gestoken. Beter dan een quatro-bundel, maar toch elke keer weer en onprettige verrassing want het wordt er nooit bijverteld als je die wijk accepteert.

Dat gehannes met die wijktijden weiger ik: die tijden zijn allang bekend en er kan best een eerlijke tijd berekend worden. Maar beter 20.000 bezorgers gratis iets laten doen dan een paar IT-ers betalen..

Mijn shirtje is gewassen: de kleuren zitten nu in de rest van de was.

Tot zover mijn positieve post bijdrage van deze week ;)
Welk shirtje? Dat overhemd?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_187762167
correct Kramerica, mijn blouse bedoelde ik.

Op ons depot is trouwens een gespannen situatie ontstaan na het niet verlengen van een contract: goede medewerker, maar meegedaan aan stakingsachtige activiteiten. En dan word er blijkbaar van hogerhand "ingegrepen" zelfs bij ernstige onderbezetting. Het is nog niet zo simpel om je rechten te claimen.

[ Bericht 84% gewijzigd door Bezorgertje op 05-07-2019 10:28:53 (Foutje) ]
pi_187764742
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 21:57 schreef zerebus het volgende:
Maar als ik dan vraag om een een paar extra bundels voor die wijk komen ze weer met de smoes van gebrek aan ruimte in de kast. Kan zijn dat ik die wijken ook ga weigeren, weet alleen niet of ze daar dan mee akkoord gaan, maar als ik in de volgende straat ben ga ik in elk geval niet terug.

Was er maar een Zweeds warenhuis waar je kasten kon kopen
Dat excuus klopt ook niet. Meestal zijn er bij een instraateenheid nog wel wat vakjes vrij. En mocht dat niet zo zijn dan kan je ook nog een extra wijk op die kast zetten. Probleem zit hem waarschijnlijk dat er niet nog een wijk in het voscarré past.
  vrijdag 5 juli 2019 @ 16:30:56 #256
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_187767031
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 10:24 schreef Bezorgertje het volgende:
correct Kramerica, mijn blouse bedoelde ik.

Op ons depot is trouwens een gespannen situatie ontstaan na het niet verlengen van een contract: goede medewerker, maar meegedaan aan stakingsachtige activiteiten. En dan word er blijkbaar van hogerhand "ingegrepen" zelfs bij ernstige onderbezetting. Het is nog niet zo simpel om je rechten te claimen.
Dus nu is je bloesje nog verder verbleekt? Ik had het eerlijk gezegd niet voor mogelijk gehouden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_187767659
Nou, hij ziet er zelfs iets beter uit dan daarvoor. Maar had zelf een wasje gedaan en de witte sokken waren lichtrose ;) Moet dit soort dingen ook aan expert overlaten ( en de labeltjes lezen).

Had vandaag een gewoon gesorteerde dalwijk! Zat in het begin nog te zoeken naar ontbrekende bundels maar alles lag keurig op volgorde, bedankt diegenen die dit zo netjes deed!
pi_187780133
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 20:14 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Wel volgende week al. En dan komen als het goed is de Kampioenen nog.
Mijn X wijken hier hadden nu de Kampioen. Erg druk en loodzwaar, en een half uur per wijk minder basistijd dan donderdag :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_187780261
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 15:31 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Mijn X wijken hier hadden nu de Kampioen. Erg druk en loodzwaar, en een half uur per wijk minder basistijd dan donderdag :')
Hier geen kampioenen. Die krijg ik dus in het zomerdal. Maar bij die zaterdag ga je volgens mij nu dus steeds de helft van dagen te weinig tijd hebben door Kampioen en/of geadresseerde HAH van de loterijen.
pi_187837000
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 21:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ze doen dit zodat je op papier niet meer aan je contracturen komt en ze je dus kunnen dwingen om wijken van vakantievierende collega's over te nemen.
Wil jij nou zeggen dat je vakantie kan opnemen?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_187853536
De mensen zonder vaste wijken moeten hier de WTR vragenlijst niet invullen ;) dat had ik ook nog niet gedaan, dus prima.

Niet zoveel te doen deze week :O een enkeling heeft al een weekje (of 2) vakantie gehad, maar de meesten moeten nog. Denk vanaf volgende week t/m eind augustus iedere week wel veel weg. En een aantal mensen recentelijk gestopt. Dat wordt nog wat :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_187858987
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 21:52 schreef VixenFromHell het volgende:
De mensen zonder vaste wijken moeten hier de WTR vragenlijst niet invullen ;) dat had ik ook nog niet gedaan, dus prima.

Zorgen jullie als depot/groep er wel voor dat álle wijken op álle dagen beoordeeld worden? Anders lopen jullie de kans dat wijken structureel te weinig tijd hebben. Dit is nu juist voor het eerst in jaren dat we de mogelijkheid hebben om tijden (redelijk) realistisch te krijgen.

Is ook voor invallers belangrijk. Ik word voor 4-5 uur per dag ingeroosterd op van alles en nog wat. Dan vind ik het wel prettig om te weten of dat ongeveer 5 uur werk betekent of ruim 7....
pi_187859009
Hier zijn er dus mensen die 3 wijken lopen en dan alleen kijken naar hun totaaltijd. Zo van, die staat wel krap, maar bij die ander heb ik tijd over. Lekker handig voor die persoon die bij die krappe wijk mag invallen. Daarbij blijven er bezorgers bij die niet alle tijd meerekenen.
pi_187859053
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 08:40 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Hier zijn er dus mensen die 3 wijken lopen en dan alleen kijken naar hun totaaltijd. Zo van, die staat wel krap, maar bij die ander heb ik tijd over. Lekker handig voor die persoon die bij die krappe wijk mag invallen. Daarbij blijven er bezorgers bij die niet alle tijd meerekenen.
Precies. Leuk dat hun weektotaal klopt, maar als invaller heb ik daar niets aan.
Net zoals een teamleider die roept: "Het maakt niet uit of de tijd klopt, je mag toch altijd plussen." Tja, ik wil toch graag ongeveer weten hoe laat ik thuis ben. Een half uur uitloop is ingecalculeerd, maar 2 uur extra niet. Het blijft een parttime baan.
pi_187859129
Je krijgt er ook alleen maar onhandige gesprekken met de admie mee. Willen ze bijvoorbeeld jouw grote wijk ruilen voor een kleinere zodat je een extra wijk kan lopen. En dan moet je gaan aangeven dan die "kleinere" wijk in praktijk helemaal niet kleiner is.
pi_187864483
Een jaar lang heb ik in mijn dorp op zaterdag de post bezorgd: er stond 3:35 voor, maar had altijd rond de 4:35 nodig. Nu is de hah weg en staat die loop op 2:15, terwijl ik er al vier weken 3:30 over doe. Tig keer gevraagd om aanpassingen maar dat "kan niet". Dus doe aub niet of het aan de bezorgers ligt dat die tijden niet kloppen. Het is gewoon beleid.
pi_187864771
Het is beide. Aan de ene kant staan sommige wijken gewoon de strak. Maar hier krijgt de ene wijk wel tijd voor nieuwbouw en de andere niet. Bij de wijken die geen extra tijd krijgen komt dat ook door bezorgers die gewoon nooit wat aangeven.
pi_187864857
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 15:32 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Het is beide. Aan de ene kant staan sommige wijken gewoon de strak. Maar hier krijgt de ene wijk wel tijd voor nieuwbouw en de andere niet. Bij de wijken die geen extra tijd krijgen komt dat ook door bezorgers die gewoon nooit wat aangeven.
Eens
  donderdag 11 juli 2019 @ 16:32:52 #269
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_187865840
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 15:18 schreef Bezorgertje het volgende:
Een jaar lang heb ik in mijn dorp op zaterdag de post bezorgd: er stond 3:35 voor, maar had altijd rond de 4:35 nodig. Nu is de hah weg en staat die loop op 2:15, terwijl ik er al vier weken 3:30 over doe. Tig keer gevraagd om aanpassingen maar dat "kan niet". Dus doe aub niet of het aan de bezorgers ligt dat die tijden niet kloppen. Het is gewoon beleid.
Maar dan ga je nu toch niet akkoord met de tijd en geef je als voorstel 3:30.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_187866167
Dat heb ik gedaan VLN, sterker nog,heb samen met de vaste bezorger zelfs een mail naar de tc gestuurd. (Ze vroeg me erom)De wijktijden staan namelijk op 5 min-5min- 2.05. Het moet volgens ons 1.10-1.10 en 1.15 worden.Maar geef je op een briefje dat die tijd niet toegewezen wordt want magische formule zegt anders.

Het is wel zo dat de wijken van echt assertieve bezorgers ruimer staan, maar het is eigenlijk te gek voor woorden dat je zoveel moeite moet doen om wijktijden goed te krijgen. Altijd plussen is toch wel een duidelijk teken dat er iets niet klopt aan de basistijd.

Ps had vandaag een kerstkaart.. Het oorspronkelijke adres was door bewoners aangepast maar die kregen hem nu zes maanden later gewoon weer terug ;). Heb er nu een sticker opgedaan en dikke kans dat ie zonder sticker vrijdag of zaterdag weer terugkomt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Bezorgertje op 11-07-2019 17:29:24 ]
pi_187870878






[ Bericht 21% gewijzigd door the_X op 11-07-2019 21:55:08 ]
pi_187871668
Ze gaan vast niet vertellen dat we niet meer fatsoenlijk kunnen sorteren :P
pi_187872006
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:32 schreef the_X het volgende:

Ah da's goed om te weten. Als mijn roostertijd erop zit zal ik voortaan de nog resterende post ongestickerd in de oranje bus mikken. :N
pi_187873758
Die klantenservice van PostNL kraamt af en toe zulke flauwekul uit dat ik me serieus afvraag of ze echt denken dat het zo zit, of dat ze gewoon in een balorige bui zijn en lopen te dollen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_187878545
Ben nog wel af en toe met collega's aan het bespreken hoe lang zij over hun wijken doen en wat ze in vullen, en ze vragen dat soms ook wel aan mij. Dus er wordt nog wel wat overlegd over de tijden ;) de meeste mensen die ik spreek, zijn wel van plan om een goede tijd op te geven. Inmiddels hebben we ook wel iedereen zover dat ze gewoon plussen.

De wijken waar op een daldag verschillende mensen lopen, staan volgens mij over het algemeen wel goed. Eerder moest de totale tijd over de hele week verdeeld worden.. dit werd dan wel gedaan door de mensen die er op de piekdagen liepen, maar die waren er wel bewust van dat ze het eerlijk moesten houden voor de collega's op de daldagen :)

Zijn wel mensen die niet zoveel trek hebben in discussie over de tijden, maar nu je via de app al een voorstel kan doen en toe kan lichten, willen de meesten het volgens mij wel een kans geven :Y

Vrees idd ook meer voor de wijken waar dus geen vaste bezorger op zit. Die staan bij mij toevallig ook niet echt in het lijstje, omdat ik in die periode vooral mensen vervangen heb. Maar mijn flexibele collega's die er wel gelopen hebben, hebben natuurlijk ook de instructie gehad om de vragenlijst niet in te vullen. Op die manier komt er op die wijken idd geen input, en zal er vermoedelijk maximaal tijd vanaf gaan. Kan nog wel eens kijken of ik een paar flexibelen aan kan spreken, om te kijken hoe zij daar over denken.

Tegen de tijd dat er weer nieuwe collega's bij komen, staat de WTR waarschijnlijk alweer vast. Merk trouwens ook dat dat nieuwe collega's afschrikt, die veel te krappe basistijd. En terecht ook wel... zeg natuurlijk altijd dat ze gewoon moeten plussen, maar zo zou het niet moeten zijn en dat vinden de meeste nieuwe collega's net zo goed.

De klantenservice lult idd vaak een hoop onzin. Ik vind het nog steeds wel erg vermakelijk om die tweets door te spitten :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 12 juli 2019 @ 17:56:45 #276
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_187885842
Kampioenen op een daldag...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zaterdag 13 juli 2019 @ 13:49:19 #277
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_187899159
En de planning kan de klacht weer eens niet in behandeling nemen. Want geen wijknummer...

Stelletje ezels.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zaterdag 13 juli 2019 @ 16:29:14 #279
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_187901813
Volgens dit artikel over topinkomens is de loonkloof bij PostNL bijzonder klein. Herna Verhagen verdient slechts 6x zoveel als de gemiddelde werknemer bij PostNL. Het verbaast me, want Herna Verhagen was in 2018 toch nog goed voor 1,4 miljoen. Dus dan zou de gemiddelde werknemer van PostNL nog steeds goed zijn voor bijna 2,5 ton per jaar? Dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_187902065
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 16:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Volgens dit artikel over topinkomens is de loonkloof bij PostNL bijzonder klein. Herna Verhagen verdient slechts 6x zoveel als de gemiddelde werknemer bij PostNL. Het verbaast me, want Herna Verhagen was in 2018 toch nog goed voor 1,4 miljoen. Dus dan zou de gemiddelde werknemer van PostNL nog steeds goed zijn voor bijna 2,5 ton per jaar? Dat lijkt me onwaarschijnlijk.
hahaha dat is vast al dat dividend wat elk jaar uitgekeerd wordt dan ;)
pi_187904034
En dan mag verhagen nu dus ook ING richting de afgrond duwen 8)7
pi_187904799
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 16:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Volgens dit artikel over topinkomens is de loonkloof bij PostNL bijzonder klein. Herna Verhagen verdient slechts 6x zoveel als de gemiddelde werknemer bij PostNL. Het verbaast me, want Herna Verhagen was in 2018 toch nog goed voor 1,4 miljoen. Dus dan zou de gemiddelde werknemer van PostNL nog steeds goed zijn voor bijna 2,5 ton per jaar? Dat lijkt me onwaarschijnlijk.
geweldig verhaal :)
pi_187948224
Pff hoop gedoe zaterdag om een ongevraagd toegevoegde wijk. Resultaat: ik doe alleen nog maar mijn rooster.
pi_187951754
quote:
de klantenservice van PostNL kan je niet serieus nemen. Die weten amper wat er speelt _O- :')
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_187954651
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 15:06 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

de klantenservice van PostNL kan je niet serieus nemen. Die weten amper wat er speelt _O- :')
en dat tegen een vergoeding die een stuk hoger ligt dan de gem. pbz
pi_187966081
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 18:37 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

en dat tegen een vergoeding die een stuk hoger ligt dan de gem. pbz
wat let je?
pi_187969400
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 12:40 schreef liedetector het volgende:

[..]

wat let je?
Is dat niet in Leeuwarden?
pi_187970277
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 16:07 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Is dat niet in Leeuwarden?
geen idee....
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 juli 2019 @ 18:05:04 #289
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_187971671
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 16:07 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Is dat niet in Leeuwarden?
klopt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_187971882
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juli 2019 18:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt
volgens mij op meerdere plekken in Nl als ik zo de vacatures bekijk hoor
pi_187972370
Helaas is mn fietstandaard een stukje afgebroken vandaag. Waar kan ik de kosten eigenlijk declareren?
pi_187972719
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 18:54 schreef Dgem het volgende:
Helaas is mn fietstandaard een stukje afgebroken vandaag. Waar kan ik de kosten eigenlijk declareren?
Nergens, daar krijg je een fietsvergoeding voor 1 keer in de 3 maanden of zo.
pi_187972720
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 18:54 schreef Dgem het volgende:
Helaas is mn fietstandaard een stukje afgebroken vandaag. Waar kan ik de kosten eigenlijk declareren?
niet ben ik bang, zelfs de fietsvergoeding voor een postbode+ stelt geen reet meer voor
pi_188005876
Salarisstrook online.
pi_188009132
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 15:33 schreef Thomas-sama het volgende:
Salarisstrook online.
En goed je eenmalige uitkering van 1% narekenen. Bij mij hebben ze 0,4% uitgekeerd ipv 1%. HR gebeld en die gaan het uitzoeken.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 23:20:24 #296
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_188014493
Collega heeft het zelfde. De uitkering wordt alleen berekend over het basissalaris. Overuren (al dan niet structureel) worden niet meegenomen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_188015052
Ik krijg ook maar een schijntje omdat dat bedrag inderdaad gebaseerd is op je basissalaris.
Wat een smerige streek weer. Stelletje gierigaards! }:|
pi_188024349
Deze eenmalige uitkering van 1% heeft de bonden over de streep getrokken het CAO te tekenen.

PostNL had dit natuurlijk al zorgvuldig uitgedokterd waar de bonden niet bij stil hebben gestaan,
Resultaatafhankelijke uitkering trekken we in, Eenmalige uitkering formuleren we alsof het lijkt dat je het over je gehele salaris krijgt, Maar doen we slechts over de contracturen en vervolgens heb je je gehele loonsverhoging van het hele CAO uit eigen zak betaald.

Knap staaltje waardering! Chapeu.
pi_188024458
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 23:44 schreef Rafierafie het volgende:
Ik krijg ook maar een schijntje omdat dat bedrag inderdaad gebaseerd is op je basissalaris.
Wat een smerige streek weer. Stelletje gierigaards! }:|
bij Htm hebben ze het beter voor elkaar,na vele actie's
pi_188040038
Ben ook genaaid met alleen basissalaris.. Scheelt een paar tientjes geloof ik.
  maandag 22 juli 2019 @ 11:45:44 #301
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_188052508
En de oud medewerkers kregen dit jaar ook de resultaatafhankelijke uitkering niet meer, ondanks het hele voorgaande jaar in dienst.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')