https://www.telegraaf.nl/nieuws/3633467/corruptie-groter-dan-ooitquote:AMSTERDAM - De corruptie bij de opsporingsdiensten is fors toegenomen. Vooral door de steeds krachtiger georganiseerde misdaad zijn lek- en corruptiezaken veel ernstiger dan voorheen. In 2018 draaide de Rijksrecherche 65 van dit soort onderzoeken. Een record.
Dat blijkt uit het jaarrapport 2018 van het OM, dat deze krant heeft ingezien. Het aantal lek- en corruptiezaken dat onderzocht werd steeg van 45 naar 65. Maar hoewel de zaken toenemen worstelt de belangrijkste dienst die ze moet onderzoeken, de Rijksrecherche, met grote capaciteitsproblemen. OM-baas Gerrit van der Burg maakt zich zorgen over de toenemende zware misdaad en het geweld dat daarmee gepaard gaat.
Met maar liefst 27.500 aangiften of meldingen van strafbare feiten is door de politie niets gedaan, terwijl er wel aanknopingspunten voor opsporing en vervolging waren.
Is niet iets wat alleen in Amsterdam voorkomt henkquote:
Het bericht gaat niet over Amsterdam, Einstein.quote:Op donderdag 23 mei 2019 15:52 schreef Cattivo het volgende:
Tja dat kun je verwachten in Amsterdamistan.
Volgens mij is het begrip Opsporingsdiensten ruimer dan alleen politie.quote:Op donderdag 23 mei 2019 15:50 schreef DonVincenzo het volgende:
Dit zegt me niks. Er waren 65 onderzoeken, maar een onderzoek kan iemand ook vrij pleiten. Hoe vaak was er nou echt iets mis?
Bij de politie werken ruim 60.000 nensen, dus ongeveer 1 op de 1.000 was onderwerp van onderzoek. Is dat dan veel of weinig in vergelijking met bijv defensie, of gemeenten, of politici?
Ja dit.quote:Op donderdag 23 mei 2019 14:30 schreef Solstice1 het volgende:
Misschien integriteitsquota aanhouden i.p.v. diversiteitsquota?
Je hebt gelijk. Ik ging ten onrechte af op de TT.quote:Op donderdag 23 mei 2019 16:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Volgens mij is het begrip Opsporingsdiensten ruimer dan alleen politie.
En inderdaad, eerst maar eens kijken naar het aantal veroordelingen.
Staat geen Amsterdam in de topic titelquote:Op donderdag 23 mei 2019 16:21 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik ging ten onrechte af op de TT.
Nee, gaat over het feit dat het niet alleen bij de politie is maar bij de opsporingsdiensten.quote:Op donderdag 23 mei 2019 17:08 schreef julius123 het volgende:
[..]
Staat geen Amsterdam in de topic titel
Ah pardon, niet goed gezien.quote:Op donderdag 23 mei 2019 17:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nee, gaat over het feit dat het niet alleen bij de politie is maar bij de opsporingsdiensten.
We waren al een discussie verder.
Ik was dan ook gestopt bij het lezen van "Telegraaf".quote:Op donderdag 23 mei 2019 15:22 schreef julius123 het volgende:
[..]
Is niet iets wat alleen in Amsterdam voorkomt henk
Dat staat erboven omdat het kantoor van de telegraaf in Amsterdam staat.
Vallen daar die tandenborsteltellers ivm de uitkeringen ook onder?quote:Op donderdag 23 mei 2019 16:04 schreef Toefjes het volgende:
Volgens mij is het begrip Opsporingsdiensten ruimer dan alleen politie.
Nee, die vallen daar niet onder.quote:Op donderdag 23 mei 2019 17:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vallen daar die tandenborsteltellers ivm de uitkeringen ook onder?
Politie politie de hoeren van justitie!quote:Op donderdag 23 mei 2019 16:12 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja dit.
Politie wordt steeds kutter in dit land.
Zeker een goed punt.quote:Op donderdag 23 mei 2019 14:55 schreef Peligrosso het volgende:
Wellicht moeten agenten eens wat meer geld krijgen. Weerstand bieden tegen malafide aanbiedingen is moeilijk als je nauwelijks rondkomt.
Ook dat ja legaliseer dat nu eens!quote:Op donderdag 23 mei 2019 19:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De meeste corruptie word veroorzaakt door de War on Plants en is makkelijk op te lossen. Drugs legaliseren.
Ze kunnen nu nauwelijks rondkomen?quote:Op donderdag 23 mei 2019 14:55 schreef Peligrosso het volgende:
Wellicht moeten agenten eens wat meer geld krijgen. Weerstand bieden tegen malafide aanbiedingen is moeilijk als je nauwelijks rondkomt.
Zeker en daar zitten wel wat ernstigere misdrijven tussen als 6 plantjes op je zolderkamer hebben om recreatief wat te chillen.quote:Op donderdag 23 mei 2019 19:09 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Ik schrik meer van het feit dat er met 27.500 aangifte en meldingen niks gedaan wordt ivm met personeel tekort.
Lekker achter de plantjes aan blijven vangen, komt het vast wel een keer goed.![]()
Je gaat niet voor een goed salaris naar de politie, nee ze leiden geen honger maar een vetpot is het niet.quote:Op donderdag 23 mei 2019 19:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ze kunnen nu nauwelijks rondkomen?
Ja nou ja niet iedereen kan dik verdienen.quote:Op donderdag 23 mei 2019 19:20 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Je gaat niet voor een goed salaris naar de politie, nee ze leiden geen honger maar een vetpot is het niet.
Na je linkje, hierin staat toch gewoon:quote:Op donderdag 23 mei 2019 19:20 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Je gaat niet voor een goed salaris naar de politie, nee ze leiden geen honger maar een vetpot is het niet.
https://www.onetime.nl/ge(...)nt-een/politie-agent
quote:Een brigadier (dit kun je worden met een MBO-4 diploma) kan maximaal schaal 9 trede 14 uitbetaald krijgen. In de praktijk betekend dit dat hij maximaal per jaar ¤54.077,- verdient, exclusief de onregelmatigheidstoeslag. Niet gek bijna ¤60.000,- per jaar voor iemand met een MBO diploma!
Dat is voor enkelen die dat halen en dan nog is dat geen vetpot.quote:Op donderdag 23 mei 2019 19:24 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Na je linkje, hierin staat toch gewoon:
[..]
De bedragen waar je mee moet beginnen zijn erg laag in zo'n trede-systeem.quote:Op donderdag 23 mei 2019 19:24 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Na je linkje, hierin staat toch gewoon:
[..]
Nee maar het is toch helemaal niet normaal om met ern vetpot naar huis te gaan in dit mooie land?quote:Op donderdag 23 mei 2019 19:44 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Dat is voor enkelen die dat halen en dan nog is dat geen vetpot.
Haha nee dat niet en netto al helemaal nietquote:Op donderdag 23 mei 2019 19:48 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee maar het is toch helemaal niet normaal om met ern vetpot naar huis te gaan in dit mooie land?
quote:In 2018 draaide de Rijksrecherche 65 van dit soort onderzoeken. Een record.
Naja, met de dingen bij de douane die spelen, de politiemollen die gepakt worden. Het kan zijn dat het inderdaad een toenemend iets is.quote:Op donderdag 23 mei 2019 20:18 schreef Roces18 het volgende:
[..]![]()
Hieruit maak ik nergens op dat er meer corruptie is. Beetje een onbetrouwbaar artikel.
Het kan ook zijn dat de rijksrecherce hier meer aandacht aan heeft gegeven en voorheen niet.
Wetenschappelijk is het dan ook absoluut niet en slechts clickbait tijdens komkommertijd
Maar iedereen kan wel corrupt zijn.quote:Op donderdag 23 mei 2019 19:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja nou ja niet iedereen kan dik verdienen.
Maat het apje mag toch wel blijven dan he?quote:Op donderdag 23 mei 2019 14:55 schreef Peligrosso het volgende:
Ligt maar aan het bedrag, bij de juiste prijs/bod verkoop ik alles.quote:Op donderdag 23 mei 2019 22:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar iedereen kan wel corrupt zijn.
Zoals?quote:Op donderdag 23 mei 2019 23:14 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik sta er werkelijk perplex van dat er zo veel louche zaken plaatsvinden bij de politie & het ministerie van Justitie & Veiligheid.
[ afbeelding ]
Dat is nooit erg slim. Dan mis je een hoop qua maatschappelijke ontwikkelingen. Zo hou je jezelf opzettelijk dom en ongeïnformeerd. En dat enkel voor een beetje attitude. Dat is niet clever dus.quote:
Meer verstand in deze ene zin dan in alle zinnen van het hele "onderzoek" bij elkaar opgeteld.quote:Op donderdag 23 mei 2019 14:30 schreef Solstice1 het volgende:
Misschien integriteitsquota aanhouden i.p.v. diversiteitsquota?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |