abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 mei 2019 @ 13:11:31 #126
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_187022600
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:10 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zaken waarin geen geweld is gebruikt is of mee gedreigd is is nu helemaal geen verkrachting. Dit wetsvoorstel past de criteria aan naar het wel of niet hebben van toestemming.

Het verandert niet veel aan valse beschuldigingen. Een verklaring van een slachtoffer is onvoldoende bewijs in het Nederlandse strafrecht.
Okee dus er moet iemand bij zijn die getuige is van de toestemming?
pi_187022609
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:09 schreef the-eye het volgende:

[..]

Wat een flauwe opmerking zeg :')
Jij maakt mij niet wijs dat je vrijpartijen beginnen met "Ik wil dat je me straks gaat neuken"
Dat hoeft toch ook niet. Als je een normaal seksleven hebt, dan weet je toch dat dit nooit een issue zal worden.

Heb nog nooit getwijfeld of de ander wel wilde.. Dat blijkt toch uit alles..
  Moderator woensdag 22 mei 2019 @ 13:12:15 #128
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187022611
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:09 schreef the-eye het volgende:

[..]

Wat een flauwe opmerking zeg :')
Jij maakt mij niet wijs dat je vrijpartijen beginnen met "Ik wil dat je me straks gaat neuken"
Instemming hoeft niet schriftelijk in formele taal toch, het kan ook gewoon door mee te doen. En bij tegenstribbelen of op een andere manier aangeven dat de andere partij het niet leuk vind dan stop je toch gewoon....

Rare wereld leven we in als je je niet eens meer kan verplaatsen in degene met wie je seks hebt...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_187022618
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:10 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Maak je om mij geen zorgen, ik ben getrouwd :P
Het was ook niet persoonlijk. :D
pi_187022640
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:11 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Naja dan heet het geen verkrachting want geen dwang
Maar strafbaar is het wel ja
Weirdness. Thanks!
  woensdag 22 mei 2019 @ 13:15:54 #131
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187022683
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:11 schreef the-eye het volgende:

[..]

Okee dus er moet iemand bij zijn die getuige is van de toestemming?
Nee.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_187022708
quote:
2s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:12 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Het was ook niet persoonlijk. :D
Ik geef enkel mijn mening over dit onderwerp wat ik wel interessant vind gezien het enorme verschil van nu en vroeger is en waar alles steeds gekker wordt. permissie om te seksen hoort daar bij mijn mening wel bij omdat het voor mij een gevoelskwestie is en niet thuis hoort in de rechtbank. Een vrouw kan jou ook verlaten, en dan is er nog zoiets als de walk of shame met een glaasje te veel alcohol op, daar werd juist vroeger enorm om gelachen. Nu is dat blijkbaar een probleem.
  Moderator woensdag 22 mei 2019 @ 13:23:30 #133
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187022831
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:17 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik geef enkel mijn mening over dit onderwerp wat ik wel interessant vind gezien het enorme verschil van nu en vroeger is en waar alles steeds gekker wordt. permissie om te seksen hoort daar bij mijn mening wel bij omdat het voor mij een gevoelskwestie is en niet thuis hoort in de rechtbank. Een vrouw kan jou ook verlaten, en dan is er nog zoiets als de walk of shame met een glaasje te veel alcohol op, daar werd juist vroeger enorm om gelachen. Nu is dat blijkbaar een probleem.
Volgensmij is the walk of shame geen groter of kleiner probleem dan vroeger. Wat wel veranderd is is het idee dat de man alles op eigen houtje zou moeten beslissen/forceren als het om seks aankomt, gelukkig ligt die tijd ver achter ons. En daar past deze wetgeving als laatste zet ook goed bij.

Het gaat helemaal niet om de spontaniteit uit het spel te halen, het gaat wel om het spel gelijkwaardiger spelen. En de regels gewoon voor alle partijen duidelijk hebben : nee is nee.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_187022847
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:10 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Maak je om mij geen zorgen, ik ben getrouwd :P
Dan is je seksleven wel voorbij ja -O-
  woensdag 22 mei 2019 @ 13:25:44 #135
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_187022871
quote:
2s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:12 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Dat hoeft toch ook niet. Als je een normaal seksleven hebt, dan weet je toch dat dit nooit een issue zal worden.

Heb nog nooit getwijfeld of de ander wel wilde.. Dat blijkt toch uit alles..
Blijf dat vooral geloven en ik ben blij voor je dat je geen crazy chick hebt. Voor mij geldt (en dat geld niet alleen vwb sex) dat mensen ineens hele rare trekjes of streken kunnen blijken te hebben.
pi_187022921
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 09:47 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Je hoeft het tegendeel dan ook niet te bewijzen. :')
Jawel, hij wil OOK de bewijslast omkeren. Als je dus beschuldigd wordt moet jij als verdachte bewijzen dat het vrijwillig was.
Iets dan onmogelijk is.
see what is invisible to others.
  woensdag 22 mei 2019 @ 13:28:55 #137
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187022929
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:25 schreef the-eye het volgende:

[..]

Blijf dat vooral geloven en ik ben blij voor je dat je geen crazy chick hebt. Voor mij geldt (en dat geld niet alleen vwb sex) dat mensen ineens hele rare trekjes of streken kunnen blijken te hebben.
Daar verandert deze wet, nogmaals, niks aan. Bewijslast blijft hetzelfde.
Ook onder de oude wetgeving had ze valselijk kunnen verklaren dat jij haar gedwongen had tot seks. En vervolgens wordt je daar niet voor veroordeeld wegens gebrek aan bewijs. Dat is met de nieuwe wetgeving nog steeds zo.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_187022933
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:17 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Door wie werd er om gelachen?

Het was altijd al een probleem. Verkrachting “in de bosjes” is minimaal vergeleken met de meer diffuse scenario’s.
Als het goed is kom je ook niet in de rechtbank terecht als je de regels van het sociale spel volgt, maar blijkbaar is er een behoefte vanuit vrouwen om dit beter geregeld te hebben.

Ik vind het gek dat je permissie linkt aan een rechtzaak. Het was toch altijd al heel normaal om permissie te vragen? Alhoewel verkrachting binnen het huwelijk hier ook nog maar “recent” tot strafbaar is gemaakt.

Voor al die mannen die denken dat vrouwen nog steeds eigendom zijn is dit een mooie beweging, voor alle andere mannen zou dit verder niet relevant moeten zijn. Zie echt het probleem niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door _I op 22-05-2019 13:37:33 ]
  woensdag 22 mei 2019 @ 13:29:08 #139
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187022936
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:28 schreef IShootPeople het volgende:

[..]

Jawel, hij wil OOK de bewijslast omkeren. Als je dus beschuldigd wordt moet jij als verdachte bewijzen dat het vrijwillig was.
Iets dan onmogelijk is.
Nee, dat wil hij niet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 22 mei 2019 @ 13:30:56 #140
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_187022971
quote:
2s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Instemming hoeft niet schriftelijk in formele taal toch, het kan ook gewoon door mee te doen. En bij tegenstribbelen of op een andere manier aangeven dat de andere partij het niet leuk vind dan stop je toch gewoon....

Rare wereld leven we in als je je niet eens meer kan verplaatsen in degene met wie je seks hebt...
Nog nooit meegemaakt hoe iemand na een relatie de boel kan verdraaien?
  woensdag 22 mei 2019 @ 13:31:47 #141
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_187022983
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:28 schreef IShootPeople het volgende:

[..]

Iets dan onmogelijk is.
Waar staat dat dan want ik vind dat niet terug in het NOS artikel. Verder gaat dat in tegen onze grondbeginselen van de rechtsstaat. Lijkt me dus onmogelijk.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 22 mei 2019 @ 13:32:51 #142
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187023008
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:31 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Waar staat dat dan want ik vind dat niet terug in het NOS artikel. Verder gaat dat in tegen onze grondbeginselen van de rechtsstaat. Lijkt me dus onmogelijk.
Het staat ook niet in zijn kamerbrief. Geen idee waar die onzin vandaan komt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_187023037
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:25 schreef the-eye het volgende:

[..]

Met labiele mensen had je altijd al problemen en dat zal je altijd blijven houden. Don’t stick your dick in crazy blijft een waarheid als een koe.

(Geen chicks, maar in mijn vijver zwemt ook vreemd spul rond ;) )
  woensdag 22 mei 2019 @ 13:35:56 #144
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_187023059
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:28 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Daar verandert deze wet, nogmaals, niks aan. Bewijslast blijft hetzelfde.
Ook onder de oude wetgeving had ze valselijk kunnen verklaren dat jij haar gedwongen had tot seks. En vervolgens wordt je daar niet voor veroordeeld wegens gebrek aan bewijs. Dat is met de nieuwe wetgeving nog steeds zo.
Het ging nu niet om waar jij nu op doelt maar ik moest wel laten zien dat het een kansloze exercitie zou worden. Ik denk dat, dat met deze nieuwe wetgeving een stuk lastiger zou zijn. Een vrijspraak koop je dan niks voor want het stigma is er dan al
  woensdag 22 mei 2019 @ 13:36:31 #145
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_187023068
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:32 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het staat ook niet in zijn kamerbrief. Geen idee waar die onzin vandaan komt.
Feministen proberen mannen te onderdrukken. snap je het niet?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 22 mei 2019 @ 13:37:01 #146
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187023078
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:35 schreef the-eye het volgende:

[..]

Het ging nu niet om waar jij nu op doelt maar ik moest wel laten zien dat het een kansloze exercitie zou worden. Ik denk dat, dat met deze nieuwe wetgeving een stuk lastiger zou zijn. Een vrijspraak koop je dan niks voor want het stigma is er dan al
Dat stigma is er ook onder de oude wetgeving.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 22 mei 2019 @ 13:37:35 #147
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187023088
quote:
9s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:36 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Feministen proberen mannen te onderdrukken. snap je het niet?
Grapperhaus als marionet van de feministen, dat ik dat niet gezien heb ;(
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_187023118
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:31 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Hier :

Grapperhaus wil bewijslast onvrijwillige seks aanpakken - https://nos.nl/l/2272771

Zie "vrijwilligheid bewijzen"

"de verdachte zou voortaan moeten kunnen aantonen dat er echt sprake is van vrijwilligheid"

Het recept voor misbruik van wetgeving en valse aangiftes zoals bv in de V.S. gebeurt..
Gaat leuk worden joh..
see what is invisible to others.
pi_187023127
Ik onderschrijf het principe wel. Maar ik vraag me wel af of deze generatie politici de benodigde wetgevingskwaliteit kan leveren, of dat het weer zo'n wetsvoorstel met losse eindjes wordt waarbij de wetgever dan verzucht dat de rechter dat maar moet uitzoeken omdat het te ingewikkeld voor hen is.

Daarnaast moeten vrouwen wel in staat geacht worden om nee te zeggen, we moeten er ook geen willoze slachtoffers van maken. Als je dat nog niet kunt moet je maar veilig thuis blijven of een chaperone meekrijgen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 22 mei 2019 @ 13:44:02 #150
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187023167
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:40 schreef IShootPeople het volgende:

[..]

Hier :

Grapperhaus wil bewijslast onvrijwillige seks aanpakken - https://nos.nl/l/2272771

Zie "vrijwilligheid bewijzen"
Ik snap je verwarring, maar je ziet dat dat niet het voorstel van Grapperhaus is maar een (onhaalbare) wens van Kuiken?

Hier heb je de kamerbrief van Grapperhaus zelf:
https://www.rijksoverheid(...)uele-intimidatie.pdf
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')