De bewijslast is niet opeens omgekeerd. Jij wordt verdacht van een strafbaar feit, dan moet dat strafbare feit bewezen worden. Niet andersom.quote:Op woensdag 22 mei 2019 07:21 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Maar dat moet je dan toch goed bewaren, want anders ben je de sjaak als je voor de rechter komt. Want dame x zegt dat het tegen haar zin was. Of hoe wil je het anders bewijzen?
#metoo.quote:Op woensdag 22 mei 2019 06:51 schreef IShootPeople het volgende:
Ik vrees dat deze nieuwe wet een wapen word in vechtscheidingen en stukgelopen relaties.
Het is niet heel moeilijk om achteraf te beweren dat je niet wilde. En het tegendeel is onmogelijk te bewijzen.
Dit gaat heel veel onrecht en ellende veroorzaken.
Nee hoorquote:Op woensdag 22 mei 2019 06:52 schreef ender_xenocide het volgende:
Ben ik de enige die dacht dat het al verboden was?
Als ze valse beschuldigingen willen doen zullen ze nog steeds met bewijs op de proppen moeten komen. Er verandert niet zoveel wat dat betreft.quote:Op woensdag 22 mei 2019 08:59 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Dus nu moet verzet worden aangetoond, terwijl iemand ook kan 'bevriezen' als iets gebeurd wat diegene niet wil. Eigenlijk best een logisch voorstel. Het is ook een geval common sense, als je twijfelt of je te ver gaat kun je het ook gewoon vragen. Als iemand bevriest, spontaan stil en angstig is dan merk je dat ook wel.
De andere kant van de medaille is natuurlijk dat dit extra mogelijkheden biedt aan mensen die valse beschuldigingen willen doen.
Je hoeft het tegendeel dan ook niet te bewijzen.quote:Op woensdag 22 mei 2019 06:51 schreef IShootPeople het volgende:
Ik vrees dat deze nieuwe wet een wapen word in vechtscheidingen en stukgelopen relaties.
Het is niet heel moeilijk om achteraf te beweren dat je niet wilde. En het tegendeel is onmogelijk te bewijzen.
Kan prima naast het pakje condooms.quote:Op woensdag 22 mei 2019 07:14 schreef Nikonlover het volgende:
Belachelijke wet, nu moet ik altijd een rugzak met een hele stapel van dit soort formulieren bij me hebben. En een archiefkast aanschaffen om alles in op te bergen.
En consent kan ook tijdens de seks worden ingetrokken, dus zo een formulier gaat je ook niet helpen.quote:Op woensdag 22 mei 2019 10:00 schreef SeLang het volgende:
Seks tegen iemands wil leek mij sowieso al strafbaar
Het probleem is natuurlijk de bewijslast. Misschien kan de overheid een standaard "consent" formulier maken dat je kunt downloaden en eerst door je date laat ondertekenen voordat je sex hebt. Al kan ze dan na afloop nog steeds zeggen dat ze werd gedwongen om het te ondertekenen.... dan ben je nog steeds het bokje.
Jij denkt niet dat 'veel onrecht en ellende' de reden is dat dit gebeurt?quote:Op woensdag 22 mei 2019 06:51 schreef IShootPeople het volgende:
Voor die ene keer in de 5 jaar dat je een keer seks hebt?quote:Op woensdag 22 mei 2019 07:14 schreef Nikonlover het volgende:
Belachelijke wet, nu moet ik altijd een rugzak met een hele stapel van dit soort formulieren bij me hebben. En een archiefkast aanschaffen om alles in op te bergen.
Ja ook dat nogquote:Op woensdag 22 mei 2019 10:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En consent kan ook tijdens de seks worden ingetrokken, dus zo een formulier gaat je ook niet helpen.
Ja je bent nu strafbaar niet alleen als je het wist maar ook als je het had kunnen weten. Maar ja, met zo'n beetje alles kun je achteraf een redenering verzinnen waarom je iets had kunnen weten. Die wetswijzing is natuurlijk goed bedoeld maar dit begint toch wel problematisch te worden.quote:Overigens was seks tegen iemands wil inderdaad al strafbaar, de nuance zit hem erin hoe expliciet dat gebrek aan wil duidelijk moet zijn.
Ach, groeit de wereldbevolking iets minder hard. Elluk nadeil hep sun foordeil.quote:[b]Op woensdag 22 mei 2019 10:08 schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile. Die wetswijzing is natuurlijk goed bedoeld maar dit begint toch wel problematisch te worden.
En dan ook nog betaald?quote:Op woensdag 22 mei 2019 10:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Voor die ene keer in de 5 jaar dat je een keer seks hebt?
Als er geen duidelijke wil blijkt dan zal je dus moeten zorgen dat dat wel duidelijk wordt. Bijvoorbeeld door te vragen.quote:Op woensdag 22 mei 2019 10:08 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja ook dat nog
[..]
Ja je bent nu strafbaar niet alleen als je het wist maar ook als je het had kunnen weten. Maar ja, met zo'n beetje alles kun je achteraf een redenering verzinnen waarom je iets had kunnen weten. Die wetswijzing is natuurlijk goed bedoeld maar dit begint toch wel problematisch te worden.
Oh jee, en dan na vooraf betalen "wil je wel? "quote:
Hoe bewijs je dat de spermaresten die in haar vagina geloosd zijn terwijl ze welwillend aan het kreunen was, ook echt geloosd zijn terwijl ze welwillend aan het kreunen was? Het enige wat de vrouw in kwestie hoeft te doen is zeggen dat ze een onderzoek wil en zeggen dat ze 'verstijfd van angst' was en geen 'expliciete toestemming' heeft gegeven.quote:Op woensdag 22 mei 2019 08:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De bewijslast is niet opeens omgekeerd. Jij wordt verdacht van een strafbaar feit, dan moet dat strafbare feit bewezen worden. Niet andersom.
De bewijslast is niet opeens omgedraaid hoor.quote:Op woensdag 22 mei 2019 10:22 schreef Restyler het volgende:
[..]
Hoe bewijs je dat de spermaresten die in haar vagina geloosd zijn terwijl ze welwillend aan het kreunen was, ook echt geloosd zijn terwijl ze welwillend aan het kreunen was? Het enige wat de vrouw in kwestie hoeft te doen is zeggen dat ze een onderzoek wil en zeggen dat ze 'verstijfd van angst' was en geen 'expliciete toestemming' heeft gegeven.
Nu dus wel.quote:Op woensdag 22 mei 2019 10:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De bewijslast is niet opeens omgedraaid hoor.
Bron?quote:
maar jullie grote baas adviseert toch juist 'grab em right by the pussy'quote:Lichtere vergrijpen, zoals het aanraken van geslachtsdelen tegen de wil van de ander, gaan gepaard met een maximale celstraf van vier jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |