abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 mei 2019 @ 12:36:03 #101
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_187021831
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 07:05 schreef Allures het volgende:

[..]

Of je leest je even in
Het gaat er om dat als de ander zich niet heeft verzet omdat dat niet kon, bijvoorbeeld door dat hij/zij verstijft van angst is

Dat is, in mijn ogen gewoon een logische uitbreiding van de wet
Nu kun je verkracht worden en daar verstijft van angst liggen janken en dan zegt de ander 'ja joh ik had werkelijk geen idee' en dan voorziet de wet daar niet in terwijl iedereen in die rechtzaak ook echt wel weet wat er gebeurd is
Theorie versus praktijk. Niks tegen deze wet verder maar je kan op vijf vingers uittellen dat scheidingsadvocaten hier misbruik van gaan maken.
And so is the past
  woensdag 22 mei 2019 @ 12:37:02 #102
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187021848
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 12:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Huilen en 'ik wil niet' roepen wordt gewoon gezien als 'tegenwerken', hoor.
Volgens welk wetsartikel is dat verkrachting dan?

En ik zal hier nogmaals dat stukje plaatsen:
quote:
Strafbaarstelling van seks tegen de wil
Voor bewezenverklaring van aanranding of verkrachting, de meest ernstige
seksuele misdrijven, is op grond van de huidige wetgeving vereist dat komt vast
te staan dat een slachtoffer wordt gedwongen tot de seksuele handelingen.
Hieronder wordt verstaan dat de verdachte opzettelijk heeft veroorzaakt dat het
slachtoffer de handelingen tegen de wil heeft geduld. Voor bewezenverklaring
moet uit de bewijsmiddelen blijken van verzet en/of een onmogelijkheid tot
onttrekking. Een kenbaar “nee” van een slachtoffer wordt voor bewezenverklaring
niet zonder meer voldoende geacht
. Vereist is dat bewezen kan worden dat de
seksuele handelingen voor het slachtoffer niet of nauwelijks te vermijden zijn
geweest. De bewijsrechtelijke lat voor vervolging voor onvrijwillige seksuele
handelingen ligt daarmee te hoog en impliceert voor het slachtoffer in wezen pas
strafrechtelijke bescherming krijgen, indien kan worden aangetoond dat sprake is
geweest van verzet.
https://www.rijksoverheid(...)uele-intimidatie.pdf
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_187022026
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 12:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is geen angst. Ik stel slechts vragen. Hoe ga je dit allemaal juridisch inkaderen? hoe bewijs je of iemand daadwerkelijk toestemming heeft gevraagd?
Standje cowgirl
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 22 mei 2019 @ 12:46:44 #104
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187022034
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 12:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Omdat het geen aanval op de man is, maar een bescherming van slachtoffers van zedenmisdrijven. Ik begrijp niet waarom zoveel mannen meteen op hun achterste benen gaan staan uit angst dat ze straks helemaal rechteloos zijn en voor iedere handkus in de gevangenis terechtkomen.

Het is geen aanval op de man of de mannelijkheid.
Ik vind deze wet van Grapperhaus goed en gebalanceerd inderdaad. Die Zweedse shit, dat is wel anti man.
pi_187022040
Hoe gaat het dan indien je van role playing houdt?

Of van SM ? en/of bondage met ball gags en zo ?
  Moderator woensdag 22 mei 2019 @ 12:51:12 #106
5428 crew  miss_sly
pi_187022130
quote:
5s.gif Op woensdag 22 mei 2019 12:47 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

Dat is natuurlijk straks allemaal verboden. Alleen missionaris met een ondertekende consentverklaring, anders geen seks.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 22 mei 2019 @ 12:51:48 #107
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187022145
quote:
5s.gif Op woensdag 22 mei 2019 12:47 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

Dat doe je niet zonder toestemming. Is een afgesproken spel.
Expliciete toestemming en tussendoor checken is doodnormaal in die hoek. Inc stopwoorden of gebaren afspreken om aan te kunnen geven dat er gestopt moet worden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_187022198
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 12:32 schreef the-eye het volgende:

[..]

Als je iemand de bosjes in sleurt lijkt het me wel duidelijk dat er van vrijwilligheid geen sprake is. Dit is gewoon werkverschaffing voor ambtenaren. Ze kunnen beter zorgen dat mensen veilig over straat kunnen ipv deze symboolplitiek
Voor die zeldzame gevallen waarin het helder is, is deze wijziging ook niet nodig.
Maar als je nu een vrouw verkracht die gedrogeerd is, vecht ze niet tegen en is het feitelijk niet als verkrachting aan te merken. Dus dan is het wel handig dat instemming vooraf mee gaat spelen.

Waarom zou je hier moeite mee hebben? Of waarom mannen denken dat vrouwen hier misbruik van zullen maken is me een raadsel.. In de meeste “normale” gevallen van seks is het redelijk duidelijk dat beide partijen willen.
pi_187022210
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 12:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat doe je niet zonder toestemming. Is een afgesproken spel.
Expliciete toestemming en tussendoor checken is doodnormaal in die hoek. Inc stopwoorden of gebaren afspreken om aan te kunnen geven dat er gestopt moet worden.
Jij vraagt aan je vriend/man constant toestemming?
  woensdag 22 mei 2019 @ 12:57:34 #110
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_187022273
quote:
2s.gif Op woensdag 22 mei 2019 12:54 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Voor die zeldzame gevallen waarin het helder is, is deze wijziging ook niet nodig.
Maar als je nu een vrouw verkracht die gedrogeerd is, vecht ze niet tegen en is het feitelijk niet als verkrachting aan te merken. Dus dan is het wel handig dat instemming vooraf mee gaat spelen.
als je een vrouw verkracht, dan 'vecht' ze sowieso tegen, gedrogeerd of niet
  woensdag 22 mei 2019 @ 12:58:25 #111
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187022302
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 12:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zolang je gewoon wederzijds seks hebt zonder dat er iets gebeurt waaruit blijkt dat de ander niet meer wilt hoeft dat niet.

Zodra iemand expliciet zijn toestemming intrekt moet je echter wel stoppen. Of als er iets anders gebeurt waaruit dat impliciet blijkt. Dan is het nodig om eens na te vragen of er iets aan de hand is en zo nodig te stoppen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 22 mei 2019 @ 12:59:18 #112
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_187022321
quote:
2s.gif Op woensdag 22 mei 2019 12:54 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Waarom zou je hier moeite mee hebben? Of waarom mannen denken dat vrouwen hier misbruik van zullen maken is me een raadsel.. In de meeste “normale” gevallen van seks is het redelijk duidelijk dat beide partijen willen.
Als iemand gedrogeerd is kan er makkelijk een "ja" aan onttrokken worden en is het tevens nog steeds het éne woord tegen het andere of er wel of geen "ja" is gezegd.
Nu moet de aangeklaagde gaan bewijzen dat er een duidelijk "ja" is gegeven wat de bewijslast omkeren is.
  woensdag 22 mei 2019 @ 13:01:27 #113
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187022375
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 12:59 schreef the-eye het volgende:

[..]

Als iemand gedrogeerd is kan er makkelijk een "ja" aan onttrokken worden en is het tevens nog steeds het éne woord tegen het andere of er wel of geen "ja" is gezegd.
Nu moet de aangeklaagde gaan bewijzen dat er een duidelijk "ja" is gegeven wat de bewijslast omkeren is.
Nee, dat hoeft de aanklaagde helemaal niet. De aanklager moet nog steeds bewijzen dat er geen toestemming was.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_187022408
Debiele wetgeving, alsof een vrouw al niet genoeg in een slachtofferrol wordt gedrukt kan dit er ook nog wel bij. Ik ken weinig vrouwen die niet op hun mondje zijn gevallen, dus met seksen worden de metromannen al helemaal aan een lijn gehouden. Deze wetgeving maakt dit er niet beter op. Waar straks de echte man niet meer bestaat en we niet meer durven te jagen op vrouwen, vanwege deze wetgeving en emancipatie. Overigens is dit ook een klacht van veel vrouwen, waar zijn alle echte mannen gebleven, hoor je vrouwen steeds vaker zeggen. Vrouwen willen graag dat mannen initiatief neemt, dus ook in bed.
  woensdag 22 mei 2019 @ 13:04:26 #115
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_187022445
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:03 schreef MakkieR het volgende:
Overigens is dit ook een klacht van veel vrouwen, waar zijn alle echte mannen gebleven, hoor je vrouwen steeds vaker zeggen.
En die vraag stellen ze dan zeker aan jou :')?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_187022467
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:04 schreef Ringo het volgende:

[..]

En die vraag stellen ze dan zeker aan jou :')?
Nee, dit was onlangs nog op het nieuws geweest, ging over het begrip de metroman.
pi_187022470
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2019 12:57 schreef hugecooll het volgende:

[..]

als je een vrouw verkracht, dan 'vecht' ze sowieso tegen, gedrogeerd of niet
Hm.. Semantiek?

Je hebt wel gelijk in het feit dat het hier in NL altijd verkrachting is als iemand bedwelmd is. Dwang hoeft dan niet bewezen te worden.

(Was even in de war met de VS :@ )
  woensdag 22 mei 2019 @ 13:05:30 #118
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187022478
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 12:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het ging daar over sm e.d., daar vooraf afspraken over maken inc woorden/gebaren om het te stoppen doodnormaal.
Ook tijdens het spel checken is vrij normaal. En dat kan op heel ontspannen en speelse manier gebeuren.

Bij gewone seks is echt letterlijk toestemming vragen vrijwel nooit nodig, ook niet als je iemand net ontmoet hebt. Gewoon omdat ze willend meedoen.
Ja in woord en daad dus.

Ik snap niet zo goed waar een aantal hier het over hebben. Dit is zo vanzelfsprekend als de pest.
Bij twijfel vraag je het, maar als het goed is zou het gemiddelde mens vrijwel in de situatie komen dat hij/zij twijfelt. Want die zoekt wederkerige seks ipv iemand die ineens verstijft, niet meedoet of wat dan ook.
Voor vrijwel elk normaal mens zijn dat soort zaken reden om even een stapje terug te doen en even te checken of alles goed is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 22 mei 2019 @ 13:06:42 #119
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_187022507
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:01 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee, dat hoeft de aanklaagde helemaal niet. De aanklager moet nog steeds bewijzen dat er geen toestemming was.
Het is nu natuurlijk lastig in zaken waar geen geweld is gebruikt maar ik denk dat dit het er niet beter op gaat maken voor de gevallen waar iemand onterecht beschuldigt wordt.
pi_187022526
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:03 schreef MakkieR het volgende:
Debiele wetgeving, alsof een vrouw al niet genoeg in een slachtofferrol wordt gedrukt kan dit er ook nog wel bij. Ik ken weinig vrouwen die niet op hun mondje zijn gevallen, dus met seksen worden de metromannen al helemaal aan een lijn gehouden. Deze wetgeving maakt dit er niet beter op. Waar straks de echte man niet meer bestaat en we niet meer durven te jagen op vrouwen, vanwege deze wetgeving en emancipatie. Overigens is dit ook een klacht van veel vrouwen, waar zijn alle echte mannen gebleven, hoor je vrouwen steeds vaker zeggen. Vrouwen willen graag dat mannen initiatief neemt, dus ook in bed.
Als je hierdoor geen seks meer kan krijgen, was het misschien beter dat je uit de pool werd gehaald. Pfff.
  Moderator woensdag 22 mei 2019 @ 13:08:57 #121
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187022550
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik snap niet zo goed waar een aantal hier het over hebben. Dit is zo vanzelfsprekend als de pest.
inderdaad, maarja fokkers zijn natuurlijk allemaal mensen die belachelijk veel geld verdienen en een hoog profiel hebben waardoor vrouwen massaal rechtzaken aangaan om hun geld/waardigheid te krenken en dat alleen maar omdat ze ooit iets te lang iemand hebben aangekeken... :')

:N nee ik snap de zorgen ook helemaal niet, als mensen nou gewoon normaal doen is er niets aan de hand.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 22 mei 2019 @ 13:09:20 #122
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_187022560
quote:
2s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:07 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Als je hierdoor geen seks meer kan krijgen, was het misschien beter dat je uit de pool werd gehaald. Pfff.
Wat een flauwe opmerking zeg :')
Jij maakt mij niet wijs dat je vrijpartijen beginnen met "Ik wil dat je me straks gaat neuken"
pi_187022576
quote:
2s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:07 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Maak je om mij geen zorgen, ik ben getrouwd :P
  woensdag 22 mei 2019 @ 13:10:32 #124
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187022580
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:06 schreef the-eye het volgende:

[..]

Het is nu natuurlijk lastig in zaken waar geen geweld is gebruikt maar ik denk dat dit het er niet beter op gaat maken voor de gevallen waar iemand onterecht beschuldigt wordt.
Zaken waarin geen geweld is gebruikt is of mee gedreigd is is nu helemaal geen verkrachting. Dit wetsvoorstel past de criteria aan naar het wel of niet hebben van toestemming.

Het verandert niet veel aan valse beschuldigingen. Een verklaring van een slachtoffer is onvoldoende bewijs in het Nederlandse strafrecht.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 22 mei 2019 @ 13:11:01 #125
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_187022596
quote:
2s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:05 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Hm.. Semantiek?

Je hebt wel gelijk in het feit dat het hier in NL altijd verkrachting is als iemand bedwelmd is. Dwang hoeft dan niet bewezen te worden.

(Was even in de war met de VS :@ )
Naja dan heet het geen verkrachting want geen dwang
Maar strafbaar is het wel ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')