Theorie versus praktijk. Niks tegen deze wet verder maar je kan op vijf vingers uittellen dat scheidingsadvocaten hier misbruik van gaan maken.quote:Op woensdag 22 mei 2019 07:05 schreef Allures het volgende:
[..]
Of je leest je even in
Het gaat er om dat als de ander zich niet heeft verzet omdat dat niet kon, bijvoorbeeld door dat hij/zij verstijft van angst is
Dat is, in mijn ogen gewoon een logische uitbreiding van de wet
Nu kun je verkracht worden en daar verstijft van angst liggen janken en dan zegt de ander 'ja joh ik had werkelijk geen idee' en dan voorziet de wet daar niet in terwijl iedereen in die rechtzaak ook echt wel weet wat er gebeurd is
Volgens welk wetsartikel is dat verkrachting dan?quote:Op woensdag 22 mei 2019 12:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Huilen en 'ik wil niet' roepen wordt gewoon gezien als 'tegenwerken', hoor.
https://www.rijksoverheid(...)uele-intimidatie.pdfquote:Strafbaarstelling van seks tegen de wil
Voor bewezenverklaring van aanranding of verkrachting, de meest ernstige
seksuele misdrijven, is op grond van de huidige wetgeving vereist dat komt vast
te staan dat een slachtoffer wordt gedwongen tot de seksuele handelingen.
Hieronder wordt verstaan dat de verdachte opzettelijk heeft veroorzaakt dat het
slachtoffer de handelingen tegen de wil heeft geduld. Voor bewezenverklaring
moet uit de bewijsmiddelen blijken van verzet en/of een onmogelijkheid tot
onttrekking. Een kenbaar “nee” van een slachtoffer wordt voor bewezenverklaring
niet zonder meer voldoende geacht. Vereist is dat bewezen kan worden dat de
seksuele handelingen voor het slachtoffer niet of nauwelijks te vermijden zijn
geweest. De bewijsrechtelijke lat voor vervolging voor onvrijwillige seksuele
handelingen ligt daarmee te hoog en impliceert voor het slachtoffer in wezen pas
strafrechtelijke bescherming krijgen, indien kan worden aangetoond dat sprake is
geweest van verzet.
Standje cowgirlquote:Op woensdag 22 mei 2019 12:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is geen angst. Ik stel slechts vragen. Hoe ga je dit allemaal juridisch inkaderen? hoe bewijs je of iemand daadwerkelijk toestemming heeft gevraagd?
Ik vind deze wet van Grapperhaus goed en gebalanceerd inderdaad. Die Zweedse shit, dat is wel anti man.quote:Op woensdag 22 mei 2019 12:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Omdat het geen aanval op de man is, maar een bescherming van slachtoffers van zedenmisdrijven. Ik begrijp niet waarom zoveel mannen meteen op hun achterste benen gaan staan uit angst dat ze straks helemaal rechteloos zijn en voor iedere handkus in de gevangenis terechtkomen.
Het is geen aanval op de man of de mannelijkheid.
Dat is natuurlijk straks allemaal verboden. Alleen missionaris met een ondertekende consentverklaring, anders geen seks.quote:Op woensdag 22 mei 2019 12:47 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Hoe gaat het dan indien je van role playing houdt?
Of van SM ? en/of bondage met ball gags en zo ?
Dat doe je niet zonder toestemming. Is een afgesproken spel.quote:Op woensdag 22 mei 2019 12:47 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Hoe gaat het dan indien je van role playing houdt?
Of van SM ? en/of bondage met ball gags en zo ?
Voor die zeldzame gevallen waarin het helder is, is deze wijziging ook niet nodig.quote:Op woensdag 22 mei 2019 12:32 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als je iemand de bosjes in sleurt lijkt het me wel duidelijk dat er van vrijwilligheid geen sprake is. Dit is gewoon werkverschaffing voor ambtenaren. Ze kunnen beter zorgen dat mensen veilig over straat kunnen ipv deze symboolplitiek
Jij vraagt aan je vriend/man constant toestemming?quote:Op woensdag 22 mei 2019 12:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat doe je niet zonder toestemming. Is een afgesproken spel.
Expliciete toestemming en tussendoor checken is doodnormaal in die hoek. Inc stopwoorden of gebaren afspreken om aan te kunnen geven dat er gestopt moet worden.
als je een vrouw verkracht, dan 'vecht' ze sowieso tegen, gedrogeerd of nietquote:Op woensdag 22 mei 2019 12:54 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Voor die zeldzame gevallen waarin het helder is, is deze wijziging ook niet nodig.
Maar als je nu een vrouw verkracht die gedrogeerd is, vecht ze niet tegen en is het feitelijk niet als verkrachting aan te merken. Dus dan is het wel handig dat instemming vooraf mee gaat spelen.
Zolang je gewoon wederzijds seks hebt zonder dat er iets gebeurt waaruit blijkt dat de ander niet meer wilt hoeft dat niet.quote:Op woensdag 22 mei 2019 12:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij vraagt aan je vriend/man constant toestemming?
Als iemand gedrogeerd is kan er makkelijk een "ja" aan onttrokken worden en is het tevens nog steeds het éne woord tegen het andere of er wel of geen "ja" is gezegd.quote:Op woensdag 22 mei 2019 12:54 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Voor die zeldzame gevallen waarin het helder is, is deze wijziging ook niet nodig.
Maar als je nu een vrouw verkracht die gedrogeerd is, vecht ze niet tegen en is het feitelijk niet als verkrachting aan te merken. Dus dan is het wel handig dat instemming vooraf mee gaat spelen.
Waarom zou je hier moeite mee hebben? Of waarom mannen denken dat vrouwen hier misbruik van zullen maken is me een raadsel.. In de meeste “normale” gevallen van seks is het redelijk duidelijk dat beide partijen willen.
Nee, dat hoeft de aanklaagde helemaal niet. De aanklager moet nog steeds bewijzen dat er geen toestemming was.quote:Op woensdag 22 mei 2019 12:59 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als iemand gedrogeerd is kan er makkelijk een "ja" aan onttrokken worden en is het tevens nog steeds het éne woord tegen het andere of er wel of geen "ja" is gezegd.
Nu moet de aangeklaagde gaan bewijzen dat er een duidelijk "ja" is gegeven wat de bewijslast omkeren is.
En die vraag stellen ze dan zeker aan jouquote:Op woensdag 22 mei 2019 13:03 schreef MakkieR het volgende:
Overigens is dit ook een klacht van veel vrouwen, waar zijn alle echte mannen gebleven, hoor je vrouwen steeds vaker zeggen.
Nee, dit was onlangs nog op het nieuws geweest, ging over het begrip de metroman.quote:Op woensdag 22 mei 2019 13:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
En die vraag stellen ze dan zeker aan jou?
Hm.. Semantiek?quote:Op woensdag 22 mei 2019 12:57 schreef hugecooll het volgende:
[..]
als je een vrouw verkracht, dan 'vecht' ze sowieso tegen, gedrogeerd of niet
Het ging daar over sm e.d., daar vooraf afspraken over maken inc woorden/gebaren om het te stoppen doodnormaal.quote:Op woensdag 22 mei 2019 12:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij vraagt aan je vriend/man constant toestemming?
Het is nu natuurlijk lastig in zaken waar geen geweld is gebruikt maar ik denk dat dit het er niet beter op gaat maken voor de gevallen waar iemand onterecht beschuldigt wordt.quote:Op woensdag 22 mei 2019 13:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, dat hoeft de aanklaagde helemaal niet. De aanklager moet nog steeds bewijzen dat er geen toestemming was.
Als je hierdoor geen seks meer kan krijgen, was het misschien beter dat je uit de pool werd gehaald. Pfff.quote:Op woensdag 22 mei 2019 13:03 schreef MakkieR het volgende:
Debiele wetgeving, alsof een vrouw al niet genoeg in een slachtofferrol wordt gedrukt kan dit er ook nog wel bij. Ik ken weinig vrouwen die niet op hun mondje zijn gevallen, dus met seksen worden de metromannen al helemaal aan een lijn gehouden. Deze wetgeving maakt dit er niet beter op. Waar straks de echte man niet meer bestaat en we niet meer durven te jagen op vrouwen, vanwege deze wetgeving en emancipatie. Overigens is dit ook een klacht van veel vrouwen, waar zijn alle echte mannen gebleven, hoor je vrouwen steeds vaker zeggen. Vrouwen willen graag dat mannen initiatief neemt, dus ook in bed.
inderdaad, maarja fokkers zijn natuurlijk allemaal mensen die belachelijk veel geld verdienen en een hoog profiel hebben waardoor vrouwen massaal rechtzaken aangaan om hun geld/waardigheid te krenken en dat alleen maar omdat ze ooit iets te lang iemand hebben aangekeken...quote:Op woensdag 22 mei 2019 13:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik snap niet zo goed waar een aantal hier het over hebben. Dit is zo vanzelfsprekend als de pest.
Wat een flauwe opmerking zegquote:Op woensdag 22 mei 2019 13:07 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Als je hierdoor geen seks meer kan krijgen, was het misschien beter dat je uit de pool werd gehaald. Pfff.
Maak je om mij geen zorgen, ik ben getrouwdquote:Op woensdag 22 mei 2019 13:07 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Als je hierdoor geen seks meer kan krijgen, was het misschien beter dat je uit de pool werd gehaald. Pfff.
Zaken waarin geen geweld is gebruikt is of mee gedreigd is is nu helemaal geen verkrachting. Dit wetsvoorstel past de criteria aan naar het wel of niet hebben van toestemming.quote:Op woensdag 22 mei 2019 13:06 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het is nu natuurlijk lastig in zaken waar geen geweld is gebruikt maar ik denk dat dit het er niet beter op gaat maken voor de gevallen waar iemand onterecht beschuldigt wordt.
Naja dan heet het geen verkrachting want geen dwangquote:Op woensdag 22 mei 2019 13:05 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Hm.. Semantiek?
Je hebt wel gelijk in het feit dat het hier in NL altijd verkrachting is als iemand bedwelmd is. Dwang hoeft dan niet bewezen te worden.
(Was even in de war met de VS)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |