abonnement Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 mei 2019 @ 09:29:24 #201
163650 Greys
pi_187059731
Over de steden:

https://www.ad.nl/utrecht(...)tival-2020~ae06760b/

quote:
Medio juni hopen we te bepalen waar steden aan moeten voldoen om kans te maken op de organisatie. Daarna kunnen ze bij ons een bidboek inleveren.”
Die tijd heeft de NPO nodig om precies te kunnen bepalen wat van de steden moet worden gevraagd. ,,Er komt nogal wat op ze af. Er moeten voldoende accommodatie en mensen zijn, een locatie die zes weken beschikbaar is, en natuurlijk een goed logistiek plan.”
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187059984
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 18:18 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

O, nee dat doe ik ook niet. Ik kan ook prima leven met Rotterdam.
Maar Amsterdam heeft zowel Ziggo-in-combi-met-Afas als optie als de RAI als optie. Plus volgens mij de gunfactor van de EBU en van de fans. Dus ik schat de kans dat Amsterdam wint groter in dan dat Rotterdam het krijgt toegewezen.
Maar de rest acht ik kansloos.
Ik schat Utrecht en Arnhem niet in Als kansloos.

Wat die burgemeester van Arnhem in Pauw zei. Afstand van Schiphol is maar 1 uur. (En bij Utrecht een half uur)

In vergelijking met andere landen is die afstand van het vliegveld naar de stad zelf niet veel kleiner.
Qua bereikbaarheid zullen die steden dan in ieder geval niet afvallen
pi_187064360
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 09:50 schreef Max23 het volgende:

[..]

Ik schat Utrecht en Arnhem niet in Als kansloos.

Wat die burgemeester van Arnhem in Pauw zei. Afstand van Schiphol is maar 1 uur. (En bij Utrecht een half uur)

In vergelijking met andere landen is die afstand van het vliegveld naar de stad zelf niet veel kleiner.
Qua bereikbaarheid zullen die steden dan in ieder geval niet afvallen
Als je realistisch bent is Rotterdam met Ahoy de stad die nu al alle boxen aantikt. Ahoy heeft een zaal van de gewenste grootte en alle andere ruimtes die nodig zijn binnenshuis. Het heeft genoeg hotelcapaciteit in de directe omgeving, een eigen vliegveld, maar binnen 40 minuten zit je vanaf Schiphol hartje Rotterdam.
Plus Rotterdam is een stad die enige allure uitstraalt, ook internationaal: moderne grote havenstad met een mooie geschiedenis, uit de puinhopen van det tweede wereldoorlog herrezen tot de stralende stad die het nu is.
Rotterdams enig minpunt is, dat het niet Amsterdam is, de stad met onbetwistbaar de grootste internationale aantrekkingskracht.

Amsterdam heeft twee ijzers in het vuur: ZiggoDome+Afaslive als locatie. Of RAI. Voordeel van ZiggDome is dat de zaal de perfecte afmeting heeft. Nadeel is dat alle nevenruimtes die nodig zijn niet in het zelfde gebouw zitten, dus dat er ruimte geleend moet worden bij de buren.
RAI heeft alle ruimtes die nodig zijn wel allemaal onder één dak. Qua bezoekersaantal haalt het niet het aantal dat ZiggDome (of Ahoy) heeft, maar het haalt makkelijk het dubbele van wat Tel Aviv dit jaar had.
Amsterdams grootste pluspunt is dat het Amsterdam is. Zeg in het buitenland Nederland, het eerste wat ze dan zeggen is: Amsterdam. Deze stad is na Londen en Parijs de grootste toeristentrekker van Europa. Het is ons nationale uithangbord. Daar kan iedereen die buiten Amsterdam woont wel moeilijk over doen (Nederland is meer dan Amsterdam alleen) maar hier kun je niet echt omheen. De fans van het ESF willen heel graag naar Amsterdam, dat komt er ook nog eens bij.

Als je ééns in de 44 jaar zoiets mag organiseren als land, dan wil je er een showcase van maken. Dan kies je dus voor het beste wat je in huis hebt, daar waar mensen al van onder de indruk zijn, zonder dat je er verder iets voor hoeft te doen. Alle Amsterdamhaters ten spijt, Amsterdam is the place you want to be, als je voor het ESC naar Nederland komt.

De belangenafweging die EBU en AvroTros/NOS/NPO gaan maken, gaat tussen deze twee steden, omdat alle factoren die meetellen daar in principe afgevinkt kunnen worden.

Utrecht met de jaarbeurs als locatie (minder bezoekers dan Rai) heeft ook goede papieren, ligt centraal, genoeg hotels, goed bereikbaar. Minpunten: heeft internationaal niet de allure en het aanzien dat Rotterdam heeft, laat staan dat van Amsterdam.

Arnhem: Gelredome is groot. Heel groot. Te groot misschien, het wordt moeilijk om in die grote bak ook nog iets van intimiteit te suggereren, lijkt me. Maar ik wil die locatie niet meteen afschrijven. Al is het de vraag of dat stadion zomaar ze weken uit het voetbalschema kan worden gehaald.
Maar Arnhem zelf (zal best een leuke stad zijn, maar ) mist de internationale allure die Amsterdam en Rotterdam hebben. Als je Nederland wilt laten zien, is Arnhem nou niet het eerste waar je aan denkt, laten we eerlijk zijn.
Of er genoeg hotelcapaciteit is, is de vraag. Qua bereikbaarheid wordt het ook moeilijker in vergelijking met Amsterdam en Rotterdam.

Maastricht: prachtige stad, ongelogen waar. Maar het ligt in een uithoek van het land, wat fijn is voor de Duitse en Belgische fans, maar niet voor de Nederlandse fans. Het MEC kan niet het bezoekersaantal kwijt dat Ziggo, Ahoy of Rai kan bieden. Hotelcapaciteit zal er genoeg zijn in de omgeving, maar... Dan zouden de fans ook wel eens ruimte kunnen zoeken in België en Duitsland, en gaat de economische winst voor het organiserende land dus naar het buitenland. Dat zal een factor zijn die meeweegt, vermoed ik.
En ook voor Maastricht geldt: Een stad met historie, zeker, maar het heeft niet het internationale aanzien van steden als Amsterdam en Rotterdam.
Als we volgend jaar weer winnen (of over een jaar of twee_ en het daarna nog een keer mogen organiseren dan maakt Maastricht een hele mooie kans. Maar dit jaar moeten ze met een heel groot en verrassend konijn uit de hoge hoed komen, om de EBU en AVROTROS/NOS/NPO te laten vergeten dat Amsterdam en Rotterdam toch de betere kaarten in handen hebben.
pi_187064405
Het grote nadeel van Amsterdam: het is Amsterdam. Dat kennen de toeristen al en de stad wordt overlopen door toeristen. Daarom alleen al zou je dat daar niet moeten willen..
dag
pi_187064461
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 15:00 schreef Peter het volgende:
Het grote nadeel van Amsterdam: het is Amsterdam. Dat kennen de toeristen al en de stad wordt overlopen door toeristen. Daarom alleen al zou je dat daar niet moeten willen..
Ja, dat is dus een typische Nederlandse reactie. Zo denken ze daar in het buitenland heel anders over.
Als je aan honderd buitenlandse ESC fans zou vragen, waar wil je het liefst heen: Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Arnhem of Maastricht, dan durf ik te wedden dat Amsterdam meer punten binnenhaalt dat alle andere steden bij elkaar.
pi_187064509
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 15:04 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Ja, dat is dus een typische Nederlandse reactie. Zo denken ze daar in het buitenland heel anders over.
Mensen in het buitenland duiden Nederland vaak ook alleen met Amsterdam aan als ze het over ons land hebben, dus ik zou het snappen als we het ergens anders zouden houden.

Nederland is meer dan alleen Amsterdam.
pi_187064530
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 15:06 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]

Mensen in het buitenland duiden Nederland vaak ook alleen met Amsterdam aan als ze het over ons land hebben, dus ik zou het snappen als we het ergens anders in zouden houden.

Nederland is meer dan alleen Amsterdam.
Maar niet voor de meest buitenlanders. Voor hen is Nederland vooral Amsterdam.
pi_187064539
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 15:08 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Maar niet voor de meest buitenlanders. Voor hen is Nederland vooral Amsterdam.
En daarom het ESF graag in een andere stad. Omdat ons land meer te bieden heeft dan alleen die ene bekende stad. :)
pi_187064543
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 15:08 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Maar niet voor de meest buitenlanders. Voor hen is Nederland vooral Amsterdam.
En daarom is het een geschikte kans op het in Rotterdam te houden.
pi_187064552
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 15:09 schreef Butler456 het volgende:

[..]

En daarom is het een geschikte kans op het in Rotterdam te houden.
Zou ik ook heel tevreden mee zijn. :)
pi_187064585
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 15:09 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]

Zou ik ook heel tevreden mee zijn. :)
Wel blij dat we overal in NL belangstelling hebben voor volgend jaar, maar om heel eerlijk te zijn zie ik alle dorpen/steden die niet eindigen op 'terdam' al als kansloos, omdat ze op een of meerdere punten niet zullen voldoen aan de eisen. Daarom denk ik dat het sinds het begin al gaat tussen Amsterdam en Rotterdam.
pi_187064606
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 15:08 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]

En daarom het ESF graag in een andere stad. Omdat ons land meer te bieden heeft dan alleen die ene bekende stad. :)
Als je een huis wilt verkopen, dat zet je toch ook een foto van je mooiste kamer bovenaan en niet die van het schuurtje of de kinderkamer.
pi_187064620
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 15:04 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Ja, dat is dus een typische Nederlandse reactie. Zo denken ze daar in het buitenland heel anders over.
Als je aan honderd buitenlandse ESC fans zou vragen, waar wil je het liefst heen: Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Arnhem of Maastricht, dan durf ik te wedden dat Amsterdam meer punten binnenhaalt dat alle andere steden bij elkaar.
Gelukkig ligt de keuze niet bij die buitenlandse toerist voor dit evenement.. Je moet ook kijken wat gezond is, kan Amsterdam nog meer bezoek aan? Met Formule 1 en EK2020 er bij?
dag
pi_187064636
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 15:14 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Als je een huis wilt verkopen, dat zet je toch ook een foto van je mooiste kamer bovenaan en niet die van het schuurtje of de kinderkamer.
Heeft Amsterdam als enig de mooiste kamer dan?

Rare vergelijking. :)
pi_187064644
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 15:14 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Als je een huis wilt verkopen, dat zet je toch ook een foto van je mooiste kamer bovenaan en niet die van het schuurtje of de kinderkamer.
Hoho, dat is een manke vergelijking..

Jij wil de foto van de voorkamer plaatsen, terwijl de tuinkamer een prachtig uitzicht heeft. \Maar omdat de meeste bezoekers alleen de voorkamer zien, wil je dat voor je marketing ook gebruiken.
Amsterdam is niet de mooiste kamer, wel de bekendste.
dag
pi_187064651
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 15:12 schreef Butler456 het volgende:

[..]

Wel blij dat we overal in NL belangstelling hebben voor volgend jaar, maar om heel eerlijk te zijn zie ik alle dorpen/steden die niet eindigen op 'terdam' al als kansloos, omdat ze op een of meerdere punten niet zullen voldoen aan de eisen. Daarom denk ik dat het sinds het begin al gaat tussen Amsterdam en Rotterdam.
Dat denk ik dus ook. Amsterdam of Rotterdam.... Een van die twee gaat het worden. En het is mij om het even welke van die twee het wordt. Maar alle andere kandidaten kunnen niet matchen wat deze twee steden te bieden hebben.
pi_187064662
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 15:16 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook. Amsterdam of Rotterdam.... Een van die twee gaat het worden. En het is mij om het even welke van die twee het wordt. Maar alle andere kandidaten kunnen niet matchen wat deze twee steden te bieden hebben.
Jij vindt dat de andere steden dat niet kunnen.
Dat is iets heel anders, natuurlijk.
pi_187064672
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 15:15 schreef Peter het volgende:

[..]

Gelukkig ligt de keuze niet bij die buitenlandse toerist voor dit evenement.. Je moet ook kijken wat gezond is, kan Amsterdam nog meer bezoek aan? Met Formule 1 en EK2020 er bij?
Amsterdam denkt dat wel, de burgemeester heeft laten weten dat ze het ESC graag willen hosten.
pi_187064698
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 15:12 schreef Butler456 het volgende:

[..]

Wel blij dat we overal in NL belangstelling hebben voor volgend jaar, maar om heel eerlijk te zijn zie ik alle dorpen/steden die niet eindigen op 'terdam' al als kansloos, omdat ze op een of meerdere punten niet zullen voldoen aan de eisen. Daarom denk ik dat het sinds het begin al gaat tussen Amsterdam en Rotterdam.
Ik hoop op wellicht nog een verrassing.

Of anders Rotterdam. w/
pi_187064715
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 15:12 schreef Butler456 het volgende:

[..]

Wel blij dat we overal in NL belangstelling hebben voor volgend jaar, maar om heel eerlijk te zijn zie ik alle dorpen/steden die niet eindigen op 'terdam' al als kansloos, omdat ze op een of meerdere punten niet zullen voldoen aan de eisen. Daarom denk ik dat het sinds het begin al gaat tussen Amsterdam en Rotterdam.
Het wordt gewoon Amsterdam of Rotterdam, die anderen zijn kansloos. De helft weet dat zelf ook wel, maar willen graag wat aandacht. Ik gok ook dat ze het liefst wel Amsterdam willen, maar als dat niet kan door de drukte en ruimte heb je gelukkig meteen ook de perfecte locatie in Rotterdam.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 mei 2019 @ 15:21:36 #221
163650 Greys
pi_187064727
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 15:16 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook. Amsterdam of Rotterdam.... Een van die twee gaat het worden. En het is mij om het even welke van die twee het wordt. Maar alle andere kandidaten kunnen niet matchen wat deze twee steden te bieden hebben.
Ik denk dit ook echt idd.
Eén van deze twee. En persoonlijk denk ik dat Rdam de allerbeste papieren heeft hiervoor.

Utrecht is een prachtige stad maar lopen ver achter qua aantal hotelkamers. En ja natuurlijk kan je dan ook in een hotel in bv Amsterdam gaan zitten want zo ver is het allemaal niet maar de meeste esf bezoekers willen het liefst in/heel dichtbij de stad waar het gehouden wordt, waar je Eurovision Village in kunt als je geen kaarten hebt etc.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 mei 2019 @ 15:25:32 #222
163650 Greys
pi_187064779
Maar Eurovisie Twente is ook nog serieus bezig.

https://www.tubantia.nl/e(...)stivalplan~a71dc7c4/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 24 mei 2019 @ 15:35:07 #223
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_187064938
Nederland is zeker meer dan Amsterdam, maar ik vind ook dat we bezoekers de best mogelijke ervaring moeten willen bieden. En wat willen de meeste bezoekers ervaren? Juist, het ESF in Amsterdam. Voor sommigen die-hard fans zal dit een droom zijn die uitkomt.

Ik verwacht dat zelfs als het ESF in Rotterdam terechtkomt, veel mensen nog steeds in Amsterdam zullen willen overnachten en feestvieren omdat dat de sfeer is die ze verwachten van hun ESF-ervaring in Nederland.

De promotie van Nederland als geheel voor het TV-kijkend publiek komt wel goed via de postcards. Voor de gemiddelde kijker zal het echt niets uitmaken waar het ESF plaatsvindt.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_187064974
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 15:16 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]

Heeft Amsterdam als enig de mooiste kamer dan?

Rare vergelijking. :)
Amsterdam is een AAA merk. Internationaal gezien helemaal. En we hebben het hier wel over een internationaal evenement. Amsterdam is het grootste uithangbord dat Nederland bezit.

Ik ben geen geboren Amsterdammer, ik hou van mijn geboortestad en ik kan heel veel dingen opnoemen waar die stad beter in is dan Amsterdam. Maar ik kan nog meer dingen opnoemen waarin Amsterdam beter is. Dat Amsterdam wereldwijd uniek is, dat is iets dat iedere Nederlander zou moeten zien.

Rotterdam is een AA merk. Internationaal ook zeker gewaardeerd, met een eigen smoel en energie. Het is echt een heel stevig AA merk. Maar het haalt internationaal niet het aanzien dat Amsterdam nou eenmaal heeft, ook al komt het daar heel dicht bij in de buurt.

Als je met het ESC je land wilt promoten, dan is het toch logisch dat je het grootste uithangbord uithangt om de aandacht te vangen. Pas daarna ga je laten zien wat er allemaal nog meer te koop is. En laat je zien dat behalve Amsterdam er nog heel veel andere leuken steden zijn, en kastelen, en stranden en natuurgebieden en imposante waterwerken etc.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 mei 2019 @ 15:38:28 #225
163650 Greys
pi_187064990
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 15:35 schreef Strani het volgende:
Nederland is zeker meer dan Amsterdam, maar ik vind ook dat we bezoekers de best mogelijke ervaring moeten willen bieden. En wat willen de meeste bezoekers ervaren? Juist, het ESF in Amsterdam. Voor sommigen die-hard fans zal dit een droom zijn die uitkomt.

Ik verwacht dat zelfs als het ESF in Rotterdam terechtkomt, veel mensen nog steeds in Amsterdam zullen willen overnachten en feestvieren omdat dat de sfeer is die ze verwachten van hun ESF-ervaring in Nederland.

De promotie van Nederland als geheel voor het TV-kijkend publiek komt wel goed via de postcards. Voor de gemiddelde kijker zal het echt niets uitmaken waar het ESF plaatsvindt.
Mjah het maakte mij bv echt geen bal uit dat ik het Eurovisie in Düsseldorf bezocht ipv in Berlijn destijds hoor.

En stel het wordt Rotterdam. Als ze dan zo graag naar Amsterdam willen dan komen ze toch een weekje eerder of plakken ze er twee extra dagen Amsterdam aan vast als ze toch in NL zijn? :P Of boeken ze een paar maanden erna een stedentrip. Tis niet dat Amsterdam bezoeken alleen mogelijk is tijdens die éne ESF week..

Toen het in Tel Aviv was hebben mensen daar toch ook gewoon uitstapjes gemaakt naar andere steden en plekken? Dat is in NL echt helemáál appeltje eitje. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator vrijdag 24 mei 2019 @ 15:38:37 #226
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187064993
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 15:25 schreef Greys het volgende:
Maar Eurovisie Twente is ook nog serieus bezig.

https://www.tubantia.nl/e(...)stivalplan~a71dc7c4/
Slogan: Brommers Kiek'n _O_
pi_187065001
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 15:17 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]

Jij vindt dat de andere steden dat niet kunnen.
Dat is iets heel anders, natuurlijk.
Ik heb eerder uitgelegd waarom ze het op veel punten niet matchen.
pi_187065011
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 15:20 schreef Em31 het volgende:

[..]

Het wordt gewoon Amsterdam of Rotterdam, die anderen zijn kansloos. De helft weet dat zelf ook wel, maar willen graag wat aandacht. Ik gok ook dat ze het liefst wel Amsterdam willen, maar als dat niet kan door de drukte en ruimte heb je gelukkig meteen ook de perfecte locatie in Rotterdam.
Dit dus!
  vrijdag 24 mei 2019 @ 15:43:16 #229
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_187065080
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 15:38 schreef Greys het volgende:

[..]

Mjah het maakte mij bv echt geen bal uit dat ik het Eurovisie in Düsseldorf bezocht ipv in Berlijn destijds hoor.

En stel het wordt Rotterdam. Als ze dan zo graag naar Amsterdam willen dan komen ze toch een weekje eerder of plakken ze er twee extra dagen Amsterdam aan vast als ze toch in NL zijn? :P Of boeken ze een paar maanden erna een stedentrip. Tis niet dat Amsterdam bezoeken alleen mogelijk is tijdens die éne ESF week..

Toen het in Tel Aviv was hebben mensen daar toch ook gewoon uitstapjes gemaakt naar andere steden en plekken? Dat is in NL echt helemáál appeltje eitje. :)
Kan zeker, en zullen ze vast ook wel doen.

Amsterdam is niet echt te vergelijken met Berlijn vind ik; het is immers de homohoofdstad van Europa of zelfs de wereld. En het ESF schijnt die doelgroep redelijk aan te trekken :D
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 mei 2019 @ 16:33:30 #230
163650 Greys
pi_187065949
Alssssss het in Rdam gehouden wordt moet NL gewoon hetzelfde doen als Israël met Tel Aviv en Jeruzalem, zo'n Two Cities One Break campagne voeren voor de toeristen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187066608
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 16:33 schreef Greys het volgende:
Alssssss het in Rdam gehouden wordt moet NL gewoon hetzelfde doen als Israël met Tel Aviv en Jeruzalem, zo'n Two Cities One Break campagne voeren voor de toeristen.
Waarom two cities?:P Promoot dan heel NL.. van West naar oost in 2 uur, van zuid naar noord minder dan 4 uur. Visit the real Netherlands, cross our country!
dag
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 mei 2019 @ 17:24:10 #232
163650 Greys
pi_187066986
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 17:05 schreef Peter het volgende:

[..]

Waarom two cities?:P Promoot dan heel NL.. van West naar oost in 2 uur, van zuid naar noord minder dan 4 uur. Visit the real Netherlands, cross our country!
Ja, zoiets bedoelde ik. Maar in Israël was het dus two cities en hadden ze die slogan. :P

Maar stel dat het in Rotterdam gehouden wordt kunnen ze de MAAR IK WILDE NAAR AMSTERDAM huilers dus prima geruststellen dat ze dat alsnog gewoon kunnen bedoel ik. :D *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator vrijdag 24 mei 2019 @ 17:32:44 #233
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187067079
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 16:33 schreef Greys het volgende:
Alssssss het in Rdam gehouden wordt moet NL gewoon hetzelfde doen als Israël met Tel Aviv en Jeruzalem, zo'n Two Cities One Break campagne voeren voor de toeristen.
Die reclame wordt al 5 jaar bij de Giro gedraait omdat de dezelfde man die Madonna naar Israel haalde ook doekoe stopt in de Giro. :D Vandaag kwam die elk blok voorbij op eurosport in de bergrit, echt memewaardig irritant
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 mei 2019 @ 17:38:44 #234
163650 Greys
pi_187067153
Stel dat het Rdam zou worden. Stel. En dat Eurovision Village bv in het park bij de Euromast komt. Dan hebben de toeristen daar ook echt plenty toffe dingen, ze lopen langs de Maas naar de Erasmusbrug, Hotel New York aan de overkant, Spido zit daar voor de toffe boottochten, of ipv de Erasmusbrug over loop je linksaf zo de Coolsingel op en het centrum in, schiereiland Katendrecht/Wilhelminapier is helemaal hip en tof en knus en gezellig met alle leuke restaurantjes enzo. Rotterdam is echt veel leuker dan velen denken. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 mei 2019 @ 17:39:37 #235
163650 Greys
pi_187067161
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 17:32 schreef Momo... het volgende:

[..]

Die reclame wordt al 5 jaar bij de Giro gedraait omdat de dezelfde man die Madonna naar Israel haalde ook doekoe stopt in de Giro. :D Vandaag kwam die elk blok voorbij op eurosport in de bergrit, echt memewaardig irritant
Ja _O-

Maar je snapt wel wat ik bedoel qua dat ze alsnog gewoon ook naar Amsterdam kunnen dan. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator vrijdag 24 mei 2019 @ 17:49:32 #236
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187067302
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 17:39 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja _O-

Maar je snapt wel wat ik bedoel qua dat ze alsnog gewoon ook naar Amsterdam kunnen dan. :P
Jup, denk ook echt dat het 1 van die 2 wordt, qua zaal en voorzieningen. Die andere zalen zijn te klein of op andere manieren onpraktisch. Mij maakt het persoonlijk niet heel veel uit welke. :) Al zou ik Eurovision Twente heel leuk vinden als tukker. :P
  vrijdag 24 mei 2019 @ 17:53:57 #237
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_187067380
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 17:49 schreef Momo... het volgende:

[..]

Jup, denk ook echt dat het 1 van die 2 wordt, qua zaal en voorzieningen. Die andere zalen zijn te klein of op andere manieren onpraktisch. Mij maakt het persoonlijk niet heel veel uit welke. :) Al zou ik Eurovision Twente heel leuk vinden als tukker. :P
Eens!
Just do it »
pi_187067520
songfestivalNL twitterde op vrijdag 24-05-2019 om 18:02:54 Zwolle haakt af in strijd om #songfestival; IJsselhallen ongeschikthttps://t.co/JrbwDGGOM9 reageer retweet
  vrijdag 24 mei 2019 @ 18:10:04 #239
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_187067580
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 18:05 schreef Em31 het volgende:
songfestivalNL twitterde op vrijdag 24-05-2019 om 18:02:54 Zwolle haakt af in strijd om #songfestival; IJsselhallen ongeschikthttps://t.co/JrbwDGGOM9 reageer retweet
Goed dat ze dat zelfinzicht hadden.
Just do it »
  vrijdag 24 mei 2019 @ 18:54:54 #240
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187068214
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 17:38 schreef Greys het volgende:
Stel dat het Rdam zou worden. Stel. En dat Eurovision Village bv in het park bij de Euromast komt. Dan hebben de toeristen daar ook echt plenty toffe dingen, ze lopen langs de Maas naar de Erasmusbrug, Hotel New York aan de overkant, Spido zit daar voor de toffe boottochten, of ipv de Erasmusbrug over loop je linksaf zo de Coolsingel op en het centrum in, schiereiland Katendrecht/Wilhelminapier is helemaal hip en tof en knus en gezellig met alle leuke restaurantjes enzo. Rotterdam is echt veel leuker dan velen denken. O+
^O^

Is toch een uitgelezen kans dit, om te laten zien dat Nederland meer is dan alleen Amsterdam. Amsterdam is een moeie oude, maar mooie vrouw, Rotterdam de hippe jonge dertiger die na een tijdje lager wal weer vrijwel helemaal op de rails is.
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 mei 2019 @ 20:07:47 #241
163650 Greys
pi_187069410
https://www.ad.nl/rotterd(...)cent-klaar~a5da2751/

Bidbook Rotterdam al voor tachtig procent klaar.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 24 mei 2019 @ 20:17:39 #242
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_187069504
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 20:07 schreef Greys het volgende:
https://www.ad.nl/rotterd(...)cent-klaar~a5da2751/

Bidbook Rotterdam al voor tachtig procent klaar.
Wou het net plaatsen. Dit klinkt echt goed. Ik denk en hoop dat het Rotterdam wordt.
Just do it »
  vrijdag 24 mei 2019 @ 20:19:07 #243
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187069529
Oh ik hoop het echt :@
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 mei 2019 @ 20:22:25 #244
163650 Greys
pi_187069578
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 20:19 schreef Guanabana het volgende:
Oh ik hoop het echt :@
Allemaal naar Henk om te esf-sjoelen voordat we naar AHOY gaan *O* _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 mei 2019 @ 20:24:27 #245
163650 Greys
pi_187069617
Het klinkt alsof AvroTros iig niet een heel groot deel financieel hoeft te dragen, als het Rotterdam wordt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 24 mei 2019 @ 20:29:18 #246
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187069685
Hoop niet dat de EBU (en de AVROTROS) zelf ook verblind is door per se Amsterdam te willen maar wel eerlijk kijken naar wat het beste is.
Koel en donker bewaren
pi_187069739
Jemig, dat zou echt waanzinnig zijn. Al jaren fan van het songfestival en dan volgend jaar het evenement bekant om de hoek bij mij.

Niet te blij worden, het kan makkelijk nog een andere locatie worden.
pi_187069775
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 20:07 schreef Greys het volgende:
https://www.ad.nl/rotterd(...)cent-klaar~a5da2751/

Bidbook Rotterdam al voor tachtig procent klaar.
Klinkt goed ^O^

Lijkt me voor jullie trouwens wel gek als je daar woont want je hoopt natuurlijk heel erg op je eigen stad. Ik weet eigenlijk niet wat ik liever heb? Neutraal denk ik. Oppervlakkig gezien qua naam zou ik Amsterdam beter vinden, maar met alle drukte in mei lijkt me Rotterdam weer beter (maar ook weer een uur langer in de trein ;(). Nouja ik hoop gewoon dat ze de beste keuze maken. Als dat Amsterdam is dan graag, maar als dat het niet is hoop ik dat ze daar ook eerlijk in zijn.
pi_187069798
Alleen als bij 1 van de 2 of allebei een ander groot evenement te wachten staat, is de kans groot dat het daar niet wordt gehouden. Daarom ging het ESF in 2013 naar Malmö ipv Stockholm, omdat daar toen het WK ijshockey moest worden gehouden.
pi_187069821
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 20:34 schreef Em31 het volgende:

[..]

Klinkt goed ^O^

Lijkt me voor jullie trouwens wel gek als je daar woont want je hoopt natuurlijk heel erg op je eigen stad. Ik weet eigenlijk niet wat ik liever heb? Neutraal denk ik. Oppervlakkig gezien qua naam zou ik Amsterdam beter vinden, maar met alle drukte in mei lijkt me Rotterdam weer beter (maar ook weer een uur langer in de trein ;(). Nouja ik hoop gewoon dat ze de beste keuze maken. Als dat Amsterdam is dan graag, maar als dat het niet is hoop ik dat ze daar ook eerlijk in zijn.
Inderdaad. Als het Amsterdam wordt heb ik daar ook vrede mee. Is ook geen wereldreis :)

Waar staat dat Ziggo Dome? Bij de Arena toch?
pi_187069839
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 20:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Inderdaad. Als het Amsterdam wordt heb ik daar ook vrede mee. Is ook geen wereldreis :)

Waar staat dat Ziggo Dome? Bij de Arena toch?
Ja, pal tegenover elkaar.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 20:39:23 #252
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187069848
Ik ben Rotterdammer maar ben ergens wel voorstander voor het Ziggo Dome. Ik denk dat die zaal mooier over kan komen op tv en dat er meer mogelijk is wat betreft podium ontwerp (in de hoogte).
pi_187071083
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 17:38 schreef Greys het volgende:
Stel dat het Rdam zou worden. Stel. En dat Eurovision Village bv in het park bij de Euromast komt. Dan hebben de toeristen daar ook echt plenty toffe dingen, ze lopen langs de Maas naar de Erasmusbrug, Hotel New York aan de overkant, Spido zit daar voor de toffe boottochten, of ipv de Erasmusbrug over loop je linksaf zo de Coolsingel op en het centrum in, schiereiland Katendrecht/Wilhelminapier is helemaal hip en tof en knus en gezellig met alle leuke restaurantjes enzo. Rotterdam is echt veel leuker dan velen denken. O+
Ik heb niks tegen Rotterdam, ik snap alleen niet waarom anderen juist zo moeilijk doen over Amsterdam, terwijl de hele wereld wegloopt met die stad.
pi_187071168
Ik heb nog even binnenin de Ziggo Dome gekeken en het leek toch groter dan gedacht. Dus met Amsterdam zou ik ook niet teleurgesteld zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 mei 2019 @ 22:35:28 #255
163650 Greys
pi_187071993
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 21:52 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Ik heb niks tegen Rotterdam, ik snap alleen niet waarom anderen juist zo moeilijk doen over Amsterdam, terwijl de hele wereld wegloopt met die stad.
Als het Amsterdam wordt ga ik daar net zo jubelend heen hoor. :)

Ik wil alleen zelf gewoon graag dat ze (EBU en de NLe omroep) naar het beste ESF-totaalplaatje kijken en niet meteen klakkeloos Amsterdam nemen 'omdat Amsterdam'. Maar als zij het beste totaalpakket bieden dan welverdiend! En als Rotterdam het beste totaalpakket heeft kunnen de toeristen tijdens hun NL-verblijf prima gewoon ook nog naar Amsterdam, de stad waar heel de wereld mee wegloopt. ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter vrijdag 24 mei 2019 @ 22:36:19 #256
87554 Cee
Welluk?
pi_187072010
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 21:52 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Ik heb niks tegen Rotterdam, ik snap alleen niet waarom anderen juist zo moeilijk doen over Amsterdam, terwijl de hele wereld wegloopt met die stad.
Omdat de hele wereld niet veel anders kent dan Amsterdam, dus het zou mooi zijn als ze wat anders te zien krijgen.
En omdat het eerste wat in ze opkomt “omg weed everywhere” is.
pi_187072134
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 21:52 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Ik heb niks tegen Rotterdam, ik snap alleen niet waarom anderen juist zo moeilijk doen over Amsterdam, terwijl de hele wereld wegloopt met die stad.
Je klinkt wel als een campainer voor A'dam die van geen wijken wil horen :+
dag
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 mei 2019 @ 22:48:47 #258
163650 Greys
pi_187072266
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 22:42 schreef Peter het volgende:

[..]

Je klinkt wel als een campainer voor A'dam die van geen wijken wil horen :+
Hij heeft gewoon gezegd dat Rotterdam bijna alle hokjes meteen al aantikt. :P En dat ie daar prima mee zou kunnen leven. Niks mis met zelf een sterke voorkeur hebben voor bv Amsterdam of Rotterdam. Gewoon ieder lekker z'n wens laten hebben. *O*

Onderstaande vind ik meer dan redelijk klinken iig:

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 14:58 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Als je realistisch bent is Rotterdam met Ahoy de stad die nu al alle boxen aantikt. Ahoy heeft een zaal van de gewenste grootte en alle andere ruimtes die nodig zijn binnenshuis. Het heeft genoeg hotelcapaciteit in de directe omgeving, een eigen vliegveld, maar binnen 40 minuten zit je vanaf Schiphol hartje Rotterdam.
Plus Rotterdam is een stad die enige allure uitstraalt, ook internationaal: moderne grote havenstad met een mooie geschiedenis, uit de puinhopen van det tweede wereldoorlog herrezen tot de stralende stad die het nu is.
Rotterdams enig minpunt is, dat het niet Amsterdam is, de stad met onbetwistbaar de grootste internationale aantrekkingskracht.

Amsterdam heeft twee ijzers in het vuur: ZiggoDome+Afaslive als locatie. Of RAI. Voordeel van ZiggDome is dat de zaal de perfecte afmeting heeft. Nadeel is dat alle nevenruimtes die nodig zijn niet in het zelfde gebouw zitten, dus dat er ruimte geleend moet worden bij de buren.
RAI heeft alle ruimtes die nodig zijn wel allemaal onder één dak. Qua bezoekersaantal haalt het niet het aantal dat ZiggDome (of Ahoy) heeft, maar het haalt makkelijk het dubbele van wat Tel Aviv dit jaar had.
Amsterdams grootste pluspunt is dat het Amsterdam is. Zeg in het buitenland Nederland, het eerste wat ze dan zeggen is: Amsterdam. Deze stad is na Londen en Parijs de grootste toeristentrekker van Europa. Het is ons nationale uithangbord. Daar kan iedereen die buiten Amsterdam woont wel moeilijk over doen (Nederland is meer dan Amsterdam alleen) maar hier kun je niet echt omheen. De fans van het ESF willen heel graag naar Amsterdam, dat komt er ook nog eens bij.

De belangenafweging die EBU en AvroTros/NOS/NPO gaan maken, gaat tussen deze twee steden, omdat alle factoren die meetellen daar in principe afgevinkt kunnen worden.

*knip andere steden*

om de EBU en AVROTROS/NOS/NPO te laten vergeten dat Amsterdam en Rotterdam toch de betere kaarten in handen hebben.
^O^

[ Bericht 47% gewijzigd door Greys op 24-05-2019 22:53:53 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187072356
Ik zou echt gaan voor Maastricht. Perfecte stad, en heel europees gerichten het MECC en de stad is een prima locatie. Zou de regio zuid-limburg ook goed doen.

Dit is eindelijk een kans om eens andere steden buiten de randstad te laten zien. Rotterdam of Amsterdam zou ik echt niks vinden.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 mei 2019 @ 22:56:13 #260
163650 Greys
pi_187072381
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 22:54 schreef Minimunt het volgende:
Ik zou echt gaan voor Maastricht. Perfecte stad, en heel europees gerichten het MECC en de stad is een prima locatie. Zou de regio zuid-limburg ook goed doen.

Dit is eindelijk een kans om eens andere steden buiten de randstad te laten zien. Rotterdam of Amsterdam zou ik echt niks vinden.
Maar dan slapen de Duitsers en Belgen straks gewoon thuis ipv in NL.. Dan heeft NL de lasten en niet de lusten. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187072945
Ik zie dat een Facebook vriend naar een evenement gaat: Songfestival 16 mei 2020 in Rotterdam.

U las het hier voor het eerst *O*

:+
And so the lion fell in love with the lamb
  vrijdag 24 mei 2019 @ 23:19:45 #262
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_187072978
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 23:18 schreef Bamba het volgende:
Ik zie dat een Facebook vriend naar een evenement gaat: Songfestival 16 mei 2020 in Rotterdam.

U las het hier voor het eerst *O*

:+
:o
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  vrijdag 24 mei 2019 @ 23:28:01 #263
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187073125
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 22:54 schreef Minimunt het volgende:
Ik zou echt gaan voor Maastricht. Perfecte stad, en heel europees gerichten het MECC en de stad is een prima locatie. Zou de regio zuid-limburg ook goed doen.

Dit is eindelijk een kans om eens andere steden buiten de randstad te laten zien. Rotterdam of Amsterdam zou ik echt niks vinden.
Misschien als we het over drie jaar weer winnen! :D Na 44 jaar moet het gewoon in de beste concert venue van het land.
pi_187073412
eurotrashton twitterde op vrijdag 24-05-2019 om 23:30:36 The Netherlands hosting is gonna be so funny the bidding is already hilarious girl a fucking GRASS FIELD and an AIRPORT?? what’s next? Hosting it on the North Sea? Draining water and making an entire new land to host on like how you made the whole fucking province Flevoland? reageer retweet
_O-
  vrijdag 24 mei 2019 @ 23:43:44 #265
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_187073496
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 22:36 schreef Cee het volgende:

[..]

Omdat de hele wereld niet veel anders kent dan Amsterdam, dus het zou mooi zijn als ze wat anders te zien krijgen.
En omdat het eerste wat in ze opkomt “omg weed everywhere” is.
Maar voor de TV-kijkers zal het niet uitmaken waar het wordt gehouden. Van Tel Aviv hebben we nou ook weer niet zo veel meer gezien dan van de rest van Israel, bijvoorbeeld. Dus het gaat dan meer om de daadwerkelijke bezoekers.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_187073863
Amsterdam, Rotterdam of Maastricht. De rest doet niet mee.
pi_187074043
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 18:52 schreef lylastich het volgende:
ik zal even een berichtje sturen naar de brabanthallen in denbosch dat ze bosche bollen moeten gaan brengen...veel lekkerder dan limburgse vlaai :P
Er gaat niks boven Limburgse nonnevotten
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_187074052
Maastricht doet volgens mij ook niet serieus mee. Heb die hal gezien, kan me er niets bij voorstellen dat ze daar het willen organiseren. Ook qua locatie is zo'n uithoek voor Nederlanders de minste optie. Denk dat Den Bosch of Utrecht dan nog eerder met serieuze opties gaan komen.

Vooralsnog lijkt Ahoy Rotterdam mij de beste keuze.
pi_187074066
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 22:48 schreef Greys het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon gezegd dat Rotterdam bijna alle hokjes meteen al aantikt. :P En dat ie daar prima mee zou kunnen leven. Niks mis met zelf een sterke voorkeur hebben voor bv Amsterdam of Rotterdam. Gewoon ieder lekker z'n wens laten hebben. *O*

Onderstaande vind ik meer dan redelijk klinken iig:
[..]

^O^

Thanks Greys
pi_187074117
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 00:07 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Er gaat niks boven Limburgse nonnevotten
Ik ben Limburgs en ik heb geen flauw idee wat dat is/zijn ^^
pi_187074141
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 00:08 schreef libranl het volgende:
Maastricht doet volgens mij ook niet serieus mee. Heb die hal gezien, kan me er niets bij voorstellen dat ze daar het willen organiseren. Ook qua locatie is zo'n uithoek voor Nederlanders de minste optie. Denk dat Den Bosch of Utrecht dan nog eerder met serieuze opties gaan komen.

Vooralsnog lijkt Ahoy Rotterdam mij de beste keuze.
De hal is vrij laag, maar ik weet ook dat David Bowie en Prince daar opgetreden hebben. Plus Limburg heeft Pinkpop. Die weten dat echt wel hoe alles moet.
pi_187074215
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 00:08 schreef libranl het volgende:
Maastricht doet volgens mij ook niet serieus mee. Heb die hal gezien, kan me er niets bij voorstellen dat ze daar het willen organiseren. Ook qua locatie is zo'n uithoek voor Nederlanders de minste optie. Denk dat Den Bosch of Utrecht dan nog eerder met serieuze opties gaan komen.

Vooralsnog lijkt Ahoy Rotterdam mij de beste keuze.
Wat voor uithoek precies? Er is een luchthaven op 10 Km van het MECC. Die artiesten kunnen het prachtige oude Maastricht verkennen als ze willen. Drielandenpunt dichtbij. Het verdrag van Maastricht werd daar getekend, eh waarom denk je dat die regeringsleiders toen allemaal Maastricht top vonden?

En in Maastricht heb je een veel kleinere kans op een Saar Boerlage die het feestje komt verstoren
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_187074240
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 00:10 schreef lrishCassidy het volgende:

[..]

Ik ben Limburgs en ik heb geen flauw idee wat dat is/zijn ^^
Die koop ik geregeld bij de Makado in Beek. Een soort platte oliebol

http://www.nederlands-dis(...)et-men-in-limburg-i/

[ Bericht 15% gewijzigd door WhiteBeard op 25-05-2019 00:25:10 ]
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_187074257
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 00:16 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Wat voor uithoek precies? Er is een luchthaven op 10 Km van het MECC. Die artiesten kunnen het prachtige oude Maastricht verkennen als ze willen. Drielandenpunt dichtbij. Het verdrag van Maastricht werd daar getekend, eh waarom denk je dat die regeringsleiders toen allemaal Maastricht top vonden?

En in Maastricht heb je een veel kleinere kans op een Saar Boerlage die het feestje komt verstoren
Jij bent Limbo net als ik? ^^

Het maakt me werkelijk waar geen moer uit eigenlijk. Maar ik vlak Maastricht (nog) niet uit omdat ik denk dat het samen met Adam en Rdam de beste papieren heeft.
pi_187074284
Maar goed we gaan het zien :)

Ik vind alles prima als het maar goed klinkt en en er goed uitziet op TV.
Want dat is wat iedereen ziet in 2020.
pi_187074293
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 00:18 schreef lrishCassidy het volgende:

[..]

Jij bent Limbo net als ik? ^^

Het maakt me werkelijk waar geen moer uit eigenlijk. Maar ik vlak Maastricht (nog) niet uit omdat ik denk dat het samen met Adam en Rdam de beste papieren heeft.
Yep, andere kant Maas. In Belgisch Limburg
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_187074326
Ja leuk Maastricht, doen we het over 3 jaar in Delfzijl _O_
pi_187074397
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 00:20 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Yep, andere kant Maas. In Belgisch Limburg
Limbo's :)
pi_187074405
quote:
12s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 00:21 schreef Em31 het volgende:
Ja leuk Maastricht, doen we het over 3 jaar in Delfzijl _O_
Maastricht is echt zo mooi. Ben je er ooit geweest?
pi_187074432
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 00:25 schreef lrishCassidy het volgende:

[..]

Maastricht is echt zo mooi. Ben je er ooit geweest?
Ik in beide, ten opzichte van Maastricht is Duncan is Delfzijl dus lager dan het valse zingen van Madonna
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_187074445
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 00:27 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Ik in beide, ten opzichte van Maastricht is Duncan is Delfzijl dus lager dan het valse zingen van Madonna
Ik ben niet in Delfzijl geweest en ik vind het ook niet nodig wat je zegt over Delfzijl.
pi_187074456
Maar Maastricht is serieus mooi. Ik als Limburger zeg ook dat Venlo bijvoorbeeld echt lelijk is.
pi_187074497
Maar nu word het een soort van Provinciekwestie en dat wil ik zelf niet.
Ik zei alleen de 3 waarvan ik persoonlijk denk dat ze nog in de race zijn.

I dont care much. We zien het wel :)
pi_187074502
Ik bedoel natuurlijk de afstand :P Maastricht is prachtig, maar mensen uit het noorden zijn meer dan 4 uur onderweg. Ik zou het persoonlijk een beetje raar vinden als het makkelijker is voor Duitsers en Belgen om naar het songfestival te gaan dan voor een deel van Nederland.
pi_187074517
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 00:31 schreef Em31 het volgende:
Ik bedoel natuurlijk de afstand :P Maastricht is prachtig, maar mensen uit het noorden zijn meer dan 4 uur onderweg. Ik zou het persoonlijk een beetje raar vinden als het makkelijker is voor Duitsers en Belgen om naar het songfestival te gaan dan voor een deel van Nederland.
Ik niet, zo komen Nederlanders nog eens ergens. Van Harte Welkom in Limburg :)
pi_187074548
Maar Rotterdam (stiekem denk ik dat die op 1 staan) vind ik ook prima. Al staat Ahoy niet echt bekend om het beste geluid.
Of is dat echt beter geworden de laatste jaren? Lang niet geweest.
pi_187074559
Kunnen we voten voor cities á la Duncan John? ^^
pi_187074560
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 00:31 schreef Em31 het volgende:
Ik bedoel natuurlijk de afstand :P Maastricht is prachtig, maar mensen uit het noorden zijn meer dan 4 uur onderweg. Ik zou het persoonlijk een beetje raar vinden als het makkelijker is voor Duitsers en Belgen om naar het songfestival te gaan dan voor een deel van Nederland.
Ik heb een goede vriend die in Hoogezand woont met zijn vrouw en kinderen. Die is echt in 3 uur bij mij met zijn auto. Dus 4 uur is al overdreven. Hier heb je ook veel minder files dan in de randstad.
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_187074573
3 uur klopt.
Maar waar het mij meer om gaat is hoe is het MECC qua geluid?
pi_187074588
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 00:36 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Ik heb een goede vriend die in Hoogezand woont met zijn vrouw en kinderen. Die is echt in 3 uur bij mij met zijn auto. Dus 4 uur is al overdreven. Hier heb je ook veel minder files dan in de randstad.
Met de trein is het toch echt 4 uur en 11 minuten.
pi_187074626
quote:
12s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 00:38 schreef Em31 het volgende:

[..]

Met de trein is het toch echt 4 uur en 11 minuten.
Delfzijl Groningen is meer dan een half uur met de trein, moet je wachten op het station. Dan 2 uur en een kwartier naar Schiphol. Voor je in de zaal in Amsterdam bent ben je ook meer dan 4 uur kwijt
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_187074629
quote:
12s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 00:38 schreef Em31 het volgende:

[..]

Met de trein is het toch echt 4 uur en 11 minuten.
In andere landen is dat veul meer.

Maar het word waarschijnlijk toch Adam of Rdam dus :)
pi_187074683
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 00:41 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Delfzijl Groningen is meer dan een half uur met de trein, moet je wachten op het station. Dan 2 uur en een kwartier naar Schiphol. Voor je in de zaal in Amsterdam bent ben je ook meer dan 4 uur kwijt
Ik woon in Groningen :) Ik zei Delfzijl als andere uiterste, maar goed iemand die in Limburg woont wil natuurlijk het liefst Maastricht dusja dan maakt het niet uit :P
pi_187074689
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 00:41 schreef lrishCassidy het volgende:

[..]

Maar het word waarschijnlijk toch Adam of Rdam dus :)
Precies *O*
pi_187074730
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 00:44 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ik woon in Groningen :) Ik zei Delfzijl als andere uiterste, maar goed iemand die in Limburg woont wil natuurlijk het liefst Maastricht dusja dan maakt het niet uit :P
Ik ben een Noordlimburger en het maakt me geen reet uit ^^
Ik ga er toch niet naar toe zelf.

Maar ik blijf bij de 3 die ik eerder noemde simpelweg vanwege de mogelijkheden die ze bieden.
pi_187074780
En ergens diep in mijn hart. Limburg O+
pi_187074786
Het grote voordeel van Maastricht en dat moet echt in het bidbook staan is dat Maastricht en omgeving veel minder files heeft dan de randstad. Je moet op dinsdag, donderdag en zaterdag een vrijwel free pass hebben. Dat kan de randstad niet garanderen
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_187074798
Misschien wel de mooiste provincie van NL ;)
pi_187074812
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 00:12 schreef lrishCassidy het volgende:

[..]

De hal is vrij laag, maar ik weet ook dat David Bowie en Prince daar opgetreden hebben. Plus Limburg heeft Pinkpop. Die weten dat echt wel hoe alles moet.
Die laagte is natuurlijk minder van belang bij een gewoon concert dan voor een show die vooral voor tv gemaakt wordt. Dat gaat geen mooie beelden opleveren. Als er nou in heel Nederland niks anders te vinden was, neem je daar genoegen mee. Maar de realiteit is anders, er zijn andere en betere opties. En ja, die liggen in de Randstad. Boeien......
pi_187074824
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 00:51 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Die laagte is natuurlijk minder van belang bij een gewoon concert dan voor een show die vooral voor tv gemaakt wordt. Dat gaat geen mooie beelden opleveren. Als er nou in heel Nederland niks anders te vinden was, neem je daar genoegen mee. Maar de realiteit is anders, er zijn andere en betere opties. En ja, die liggen in de Randstad. Boeien......
Ik vind alles prima :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')