quote:Medio juni hopen we te bepalen waar steden aan moeten voldoen om kans te maken op de organisatie. Daarna kunnen ze bij ons een bidboek inleveren.”
Die tijd heeft de NPO nodig om precies te kunnen bepalen wat van de steden moet worden gevraagd. ,,Er komt nogal wat op ze af. Er moeten voldoende accommodatie en mensen zijn, een locatie die zes weken beschikbaar is, en natuurlijk een goed logistiek plan.”
Ik schat Utrecht en Arnhem niet in Als kansloos.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 18:18 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
O, nee dat doe ik ook niet. Ik kan ook prima leven met Rotterdam.
Maar Amsterdam heeft zowel Ziggo-in-combi-met-Afas als optie als de RAI als optie. Plus volgens mij de gunfactor van de EBU en van de fans. Dus ik schat de kans dat Amsterdam wint groter in dan dat Rotterdam het krijgt toegewezen.
Maar de rest acht ik kansloos.
Als je realistisch bent is Rotterdam met Ahoy de stad die nu al alle boxen aantikt. Ahoy heeft een zaal van de gewenste grootte en alle andere ruimtes die nodig zijn binnenshuis. Het heeft genoeg hotelcapaciteit in de directe omgeving, een eigen vliegveld, maar binnen 40 minuten zit je vanaf Schiphol hartje Rotterdam.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:50 schreef Max23 het volgende:
[..]
Ik schat Utrecht en Arnhem niet in Als kansloos.
Wat die burgemeester van Arnhem in Pauw zei. Afstand van Schiphol is maar 1 uur. (En bij Utrecht een half uur)
In vergelijking met andere landen is die afstand van het vliegveld naar de stad zelf niet veel kleiner.
Qua bereikbaarheid zullen die steden dan in ieder geval niet afvallen
Ja, dat is dus een typische Nederlandse reactie. Zo denken ze daar in het buitenland heel anders over.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 15:00 schreef Peter het volgende:
Het grote nadeel van Amsterdam: het is Amsterdam. Dat kennen de toeristen al en de stad wordt overlopen door toeristen. Daarom alleen al zou je dat daar niet moeten willen..
Mensen in het buitenland duiden Nederland vaak ook alleen met Amsterdam aan als ze het over ons land hebben, dus ik zou het snappen als we het ergens anders zouden houden.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 15:04 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Ja, dat is dus een typische Nederlandse reactie. Zo denken ze daar in het buitenland heel anders over.
Maar niet voor de meest buitenlanders. Voor hen is Nederland vooral Amsterdam.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 15:06 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Mensen in het buitenland duiden Nederland vaak ook alleen met Amsterdam aan als ze het over ons land hebben, dus ik zou het snappen als we het ergens anders in zouden houden.
Nederland is meer dan alleen Amsterdam.
En daarom het ESF graag in een andere stad. Omdat ons land meer te bieden heeft dan alleen die ene bekende stad.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 15:08 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Maar niet voor de meest buitenlanders. Voor hen is Nederland vooral Amsterdam.
En daarom is het een geschikte kans op het in Rotterdam te houden.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 15:08 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Maar niet voor de meest buitenlanders. Voor hen is Nederland vooral Amsterdam.
Zou ik ook heel tevreden mee zijn.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 15:09 schreef Butler456 het volgende:
[..]
En daarom is het een geschikte kans op het in Rotterdam te houden.
Wel blij dat we overal in NL belangstelling hebben voor volgend jaar, maar om heel eerlijk te zijn zie ik alle dorpen/steden die niet eindigen op 'terdam' al als kansloos, omdat ze op een of meerdere punten niet zullen voldoen aan de eisen. Daarom denk ik dat het sinds het begin al gaat tussen Amsterdam en Rotterdam.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 15:09 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Zou ik ook heel tevreden mee zijn.
Als je een huis wilt verkopen, dat zet je toch ook een foto van je mooiste kamer bovenaan en niet die van het schuurtje of de kinderkamer.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 15:08 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
En daarom het ESF graag in een andere stad. Omdat ons land meer te bieden heeft dan alleen die ene bekende stad.
Gelukkig ligt de keuze niet bij die buitenlandse toerist voor dit evenement.. Je moet ook kijken wat gezond is, kan Amsterdam nog meer bezoek aan? Met Formule 1 en EK2020 er bij?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 15:04 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Ja, dat is dus een typische Nederlandse reactie. Zo denken ze daar in het buitenland heel anders over.
Als je aan honderd buitenlandse ESC fans zou vragen, waar wil je het liefst heen: Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Arnhem of Maastricht, dan durf ik te wedden dat Amsterdam meer punten binnenhaalt dat alle andere steden bij elkaar.
Heeft Amsterdam als enig de mooiste kamer dan?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 15:14 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Als je een huis wilt verkopen, dat zet je toch ook een foto van je mooiste kamer bovenaan en niet die van het schuurtje of de kinderkamer.
Hoho, dat is een manke vergelijking..quote:Op vrijdag 24 mei 2019 15:14 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Als je een huis wilt verkopen, dat zet je toch ook een foto van je mooiste kamer bovenaan en niet die van het schuurtje of de kinderkamer.
Dat denk ik dus ook. Amsterdam of Rotterdam.... Een van die twee gaat het worden. En het is mij om het even welke van die twee het wordt. Maar alle andere kandidaten kunnen niet matchen wat deze twee steden te bieden hebben.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 15:12 schreef Butler456 het volgende:
[..]
Wel blij dat we overal in NL belangstelling hebben voor volgend jaar, maar om heel eerlijk te zijn zie ik alle dorpen/steden die niet eindigen op 'terdam' al als kansloos, omdat ze op een of meerdere punten niet zullen voldoen aan de eisen. Daarom denk ik dat het sinds het begin al gaat tussen Amsterdam en Rotterdam.
Jij vindt dat de andere steden dat niet kunnen.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 15:16 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook. Amsterdam of Rotterdam.... Een van die twee gaat het worden. En het is mij om het even welke van die twee het wordt. Maar alle andere kandidaten kunnen niet matchen wat deze twee steden te bieden hebben.
Amsterdam denkt dat wel, de burgemeester heeft laten weten dat ze het ESC graag willen hosten.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 15:15 schreef Peter het volgende:
[..]
Gelukkig ligt de keuze niet bij die buitenlandse toerist voor dit evenement.. Je moet ook kijken wat gezond is, kan Amsterdam nog meer bezoek aan? Met Formule 1 en EK2020 er bij?
Ik hoop op wellicht nog een verrassing.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 15:12 schreef Butler456 het volgende:
[..]
Wel blij dat we overal in NL belangstelling hebben voor volgend jaar, maar om heel eerlijk te zijn zie ik alle dorpen/steden die niet eindigen op 'terdam' al als kansloos, omdat ze op een of meerdere punten niet zullen voldoen aan de eisen. Daarom denk ik dat het sinds het begin al gaat tussen Amsterdam en Rotterdam.
Het wordt gewoon Amsterdam of Rotterdam, die anderen zijn kansloos. De helft weet dat zelf ook wel, maar willen graag wat aandacht. Ik gok ook dat ze het liefst wel Amsterdam willen, maar als dat niet kan door de drukte en ruimte heb je gelukkig meteen ook de perfecte locatie in Rotterdam.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 15:12 schreef Butler456 het volgende:
[..]
Ik denk dit ook echt idd.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 15:16 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook. Amsterdam of Rotterdam.... Een van die twee gaat het worden. En het is mij om het even welke van die twee het wordt. Maar alle andere kandidaten kunnen niet matchen wat deze twee steden te bieden hebben.
Amsterdam is een AAA merk. Internationaal gezien helemaal. En we hebben het hier wel over een internationaal evenement. Amsterdam is het grootste uithangbord dat Nederland bezit.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 15:16 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Heeft Amsterdam als enig de mooiste kamer dan?
Rare vergelijking.
Mjah het maakte mij bv echt geen bal uit dat ik het Eurovisie in Düsseldorf bezocht ipv in Berlijn destijds hoor.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 15:35 schreef Strani het volgende:
Nederland is zeker meer dan Amsterdam, maar ik vind ook dat we bezoekers de best mogelijke ervaring moeten willen bieden. En wat willen de meeste bezoekers ervaren? Juist, het ESF in Amsterdam. Voor sommigen die-hard fans zal dit een droom zijn die uitkomt.
Ik verwacht dat zelfs als het ESF in Rotterdam terechtkomt, veel mensen nog steeds in Amsterdam zullen willen overnachten en feestvieren omdat dat de sfeer is die ze verwachten van hun ESF-ervaring in Nederland.
De promotie van Nederland als geheel voor het TV-kijkend publiek komt wel goed via de postcards. Voor de gemiddelde kijker zal het echt niets uitmaken waar het ESF plaatsvindt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |