Dat soort lui moet je gewoon helemaal geen macht toevertrouwen. Ik wens geen Turkije te worden hier.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 15:34 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zolang we niet te maken hebben met omstandigheden waardoor Hitler aan de macht kon komen dan zal het allemaal wel meevallen. Hitler heeft alles wat hij in Mein Kampf had voorspeld ook uit laten komen. Maar wij leven in een echte democratische rechtsstaat waarin een partij met (te) extreme ideeën nooit veel macht zal krijgen gezien de politieke versnippering. Ik snap dus niet waar mensen zich zo druk om maken als we het over FvD hebben.
Misschien dacht hij dat mensen niet wisten dat hij in Nederland woont. Ik dacht, ik vertaal zo letterlijk mogelijk.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 15:31 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n detailneuker maar ik zie de toegevoegde waarde van "(where I live)" hier niet als het om een feit gaat of iets dat op een feit zou moeten lijken.
Hij bedoelt waarschijnlijk gewoon dat we onze ouders laten vereenzamen en ze vervolgens opruimen als ze daarvan depressief zijn geworden, in plaats van voor ze te zorgen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 15:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Dan slaat het al helemaal nergens op wat hij zegt over zelfmoord mbt ouderenzorg.
[..]
Huh? We faciliteren zelfmoord voor mensen, zodat ze dan niet voor hun ouders hoeven zorgen? Goh, die is nieuw.
Hij heeft het wel degelijk over euthanasie. En ook in dat licht is zijn opmerking simpelweg een leugen.
Maar dat doen we niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 15:45 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Hij bedoelt waarschijnlijk gewoon dat we onze ouders laten vereenzamen en ze vervolgens opruimen als ze daarvan depressief zijn geworden, in plaats van voor ze te zorgen.
Ok, maar dat heeft niets met euthanasie te maken.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 15:45 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Hij bedoelt waarschijnlijk gewoon dat we onze ouders laten vereenzamen en ze vervolgens opruimen als ze daarvan depressief zijn geworden, in plaats van voor ze te zorgen.
En het is ook onwaar.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 15:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Ok, maar dat heeft niets met euthanasie te maken.
De meesten van ons niet, denk ik. Op zich zit er wel iets in de gedachte dat inwonende (groot)ouders geestelijk vitaler zouden blijven omdat ze via het contact met hun kinderen en kleinkinderen blijven deelnemen aan het sociale leven. Maar de politicus Baudet chargeert het natuurlijk weer.quote:
Het grote theebladeren lezen is weer begonnen, zie ik.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 15:45 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Het is juist de 'wetenschapper' Baudet die het essay heeft geschreven, niet de politicus.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 15:49 schreef Iblardi het volgende:
[..]
De meesten van ons niet, denk ik. Op zich zit er wel iets in de gedachte dat inwonende (groot)ouders geestelijk vitaler zouden blijven omdat ze via het contact met hun kinderen en kleinkinderen blijven deelnemen aan het sociale leven. Maar de politicus Baudet chargeert het natuurlijk weer.
'Onzin schrijven' is niet hetzelfde als 'chargeren'.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 15:49 schreef Iblardi het volgende:
[..]
De meesten van ons niet, denk ik. Op zich zit er wel iets in de gedachte dat inwonende (groot)ouders geestelijk vitaler zouden blijven omdat ze via het contact met hun kinderen en kleinkinderen blijven deelnemen aan het sociale leven. Maar de politicus Baudet chargeert het natuurlijk weer.
Waar slaat dat op?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 15:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het grote theebladeren lezen is weer begonnen, zie ik.
Volgens mij is er maar één Baudet.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is juist de 'wetenschapper' Baudet die het essay heeft geschreven, niet de politicus.
Dat we toch hopelijk van iemand als Baudet mogen verwachten dat hij schrijft wat hij bedoelt, en dat we daar niet nog eens zelf naar hoeven raden of nuancering bij hoeven te verzinnen in een poging zijn verhaal kloppend te maken.quote:
Het grote gissen naar wat Baudet nou werkelijk bedoelt is weer begonnen. Dat gebeurt altijd als de man dubieuze uitspraken doet.quote:
Het was niet bedoeld als nuancering. Ik probeer zijn tekst precies zo te duiden als ik dat bij ieder ander zou doen, en daarvoor moet je nou eenmaal een poging doen om je in iemands denkwijze te verplaatsen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 15:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat we toch hopelijk van iemand als Baudet mogen verwachten dat hij schrijft wat hij bedoelt, en dat we daar niet nog eens zelf naar hoeven raden of nuancering bij hoeven te verzinnen in een poging zijn verhaal kloppend te maken.
Dan moet hij misschien eens ophouden om, wanneer het hem uit komt (tijdens momenten waarop hij kritiek te voortduren krijgt), het te gooien op het verschil tussen zijn persoonlijke opvattingen en zijn politieke intenties.quote:
Zijn schrijfsels bewijzen het tegendeel. De wetenschapper Baudet is veel conservatiever dan de politicus Baudet. Af en toe overlappen die twee elkaar, zoals tijdens de beruchte 'boreale speech', maar dan haast Terry zich om uit te leggen dat hij verkeerd wordt begrepen.quote:
Ja, en een paar dagen en flink wat publiciteit later blijkt dat hij er héél iets anders mee bedoelde. Het trucje begint wel een beetje te vervelen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 15:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het grote gissen naar wat Baudet nou werkelijk bedoelt is weer begonnen. Dat gebeurt altijd als de man dubieuze uitspraken doet.
Faust-syndroom: "Zwei Seelen wohnen, ach! in meiner Brust."quote:Op dinsdag 21 mei 2019 15:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zijn schrijfsels bewijzen het tegendeel. De wetenschapper Baudet is veel conservatiever dan de politicus Baudet. Af en toe overlappen die twee elkaar, zoals tijdens de beruchte 'boreale speech', maar dan haast Terry zich om uit te leggen dat hij verkeerd wordt begrepen.
Waarom denk je dat? Omdat Baudet het zegt?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 15:59 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ja, en een paar dagen en flink wat publiciteit later blijkt dat hij er héél iets anders mee bedoelde. Het trucje begint wel een beetje te vervelen.
Ja, maar inmiddels zou hij toch wel moeten weten dat zijn woorden op een goudschaaltje worden gewogen. Met dat "boreaal" kon hij wat mij betreft wel wegkomen, maar om nu weer zelf de aandacht te vestigen op een essay vol maatschappijkritiek (al dan niet terecht) en dan doen alsof je neus bloedt als mensen dat vervolgens in de politieke sfeer trekken komt wel wat ongeloofwaardig over.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 15:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zijn schrijfsels bewijzen het tegendeel. De wetenschapper Baudet is veel conservatiever dan de politicus Baudet. Af en toe overlappen die twee elkaar, zoals tijdens de beruchte 'boreale speech', maar dan haast Terry zich om uit te leggen dat hij verkeerd wordt begrepen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |