quote:De Oostenrijkse oud-Formule 1-coureur Niki Lauda is in de nacht van maandag op dinsdag op zeventigjarige leeftijd overleden.
Dat melden Oostenrijkse media, die zich baseren op een verklaring van de familie van de voormalig racecoureur die is uitgegeven door het nationale persbureau van Oostenrijk (APA).
Lauda overleed in een medische privékliniek in Zwitserland. Hij onderging daar dialysebehandelingen vanwege nierproblemen. De Oostenrijker revalideerde nog van een dubbele longtransplantatie, die hij vorig jaar augustus onderging. In januari van dit jaar belandde nog op de intensive care omdat hij tijdens zijn revalidatie griep kreeg.
De Oostenrijker was op 1 augustus 1976 tijdens de Grand Prix van Duitsland betrokken bij een ernstig ongeluk. Na een crash vatte zijn auto vlam en dreigde hij levend te verbranden, maar kon hij op het laatste moment gered worden.
Lauda hield aan het ongeluk de rest van zijn leven gezondheidsproblemen over, hoewel hij zes weken later weer achter het stuur zat tijdens een race.
Lauda werd in zijn loopbaan drie keer wereldkampioen in de Formule 1. In 1975 en 1977 deed hij dat namens Ferrari, in 1984 in dienst van McLaren.
sentimenteel gelul. De beste man is 70 geworden nota benequote:Op dinsdag 21 mei 2019 06:07 schreef TagForce het volgende:
Kunnen we zeggen dat de F1, 42 jaar na dato, alsnog een slachtoffer eist? Al zijn gezondheidsissues komen voort uit die dag in 1976.
De 2 nier transplantaties en de dubbele longtransplantaties waren wel degelijk het gevolg van giftige rook en dampen inademen tijdens dat ongeluk.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 07:26 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
sentimenteel gelul. De beste man is 70 geworden nota bene
Nu.nl stuurt overal een push bericht voor. Ik heb ze een keer gevraagd wat hun criteria waren voor een push bericht, omdat ik vind dat ze op een glijdende schaal zitten. Mijns inziens stuur je een push bericht voor een vliegtuigramp oid. Kreeg een bericht terug van Nu.nl dat ik de push berichten uit kan zetten.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 07:33 schreef roos94 het volgende:
Waarom krijg ik hier een push bericht van NU.nl
quote:Op dinsdag 21 mei 2019 07:26 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
sentimenteel gelul. De beste man is 70 geworden nota bene
Dat deed-ie al tijdens zijn racecarrière... en vaak had-ie gelijk.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:06 schreef Lionheaad het volgende:
Jammer.
Was toch een man die gewoon zei wat hij dacht, hij zal gemist worden
Jammer dat ie er volgend jaar in Zandvoort niet meer bij is.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 06:24 schreef pvdplanet het volgende:
De beruchte bocht voor Bergwerk op de Nordschleife. Moet eigenlijk elke keer wel weer aan dat ongeval denken als we dat punt passeren. Heb de beste man 'live' zien winnen op Zandvoort in 1985. Iemand die je niet kan haten.
RIP
Rush is inderdaad een film die elke F1 liefhebber gezien MOET hebben!quote:Op dinsdag 21 mei 2019 17:29 schreef Toby56 het volgende:
R.I.P. Niki.
Ook aan het leven van een Overlever komt een eind.
[ afbeelding ]
[..]
Dat deed-ie al tijdens zijn racecarrière... en vaak had-ie gelijk.
Filmtip: Rush.
Over de tweestrijd tussen James Hunt en Niki Lauda.
Wie in een hiernamaals gelooft, mag nu dagdromen van een hemelse race tussen beide oude racetijgers.
Zeker, maar die kans leek me nogal kleinquote:Op dinsdag 21 mei 2019 17:58 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Had mooi gewest als ie na al die jaren de beker aan een nieuwe winnaar kon overhandigen.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |