abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 23 mei 2019 @ 11:16:03 #76
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187043833
Tailles, jongen, jij hebt overduidelijk aandelen piratenpartij hé?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_187043937
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2019 11:20 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Duidelijk.
Dus ja :D
pi_187044857
Als ik SP stem, heeft dat zin?
Komt er wel iets Nederlands in dat GUE/ NGL alliantie gebeuren (waar SP en PVDD deel van uitmaken) of misschien wel helemaal niks gezien beide partijen op verlies staan?

Blijft er iets van een GUE/ NGL alliantie (naar verwachting) uberhaupt?

Waar stemt bovengenoemde alliantie o.a. voor? En wat is het verschil met die alliantie waar Groenlinks deel van uitmaakt; de Groenen/ Vrije Europese alliantie?

Of kan ik beter voor GL gaan? (ik vind klimaat het belangrijkste op dit moment en wil niet dat mijn stem helemaal verloren gaat)
pi_187045693
Ook maar mijn plicht gedaan. FvD
  Moderator donderdag 23 mei 2019 @ 13:04:32 #80
236264 crew  capricia
pi_187045740
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 12:13 schreef bulbjes het volgende:
Als ik SP stem, heeft dat zin?
Komt er wel iets Nederlands in dat GUE/ NGL alliantie gebeuren (waar SP en PVDD deel van uitmaken) of misschien wel helemaal niks gezien beide partijen op verlies staan?

Blijft er iets van een GUE/ NGL alliantie (naar verwachting) uberhaupt?

Waar stemt bovengenoemde alliantie o.a. voor? En wat is het verschil met die alliantie waar Groenlinks deel van uitmaakt; de Groenen/ Vrije Europese alliantie?

Of kan ik beter voor GL gaan? (ik vind klimaat het belangrijkste op dit moment en wil niet dat mijn stem helemaal verloren gaat)
Dat kunnen wij jou niet adviseren. Stem wat je het belangrijkste thema vindt, dat is het enige wat ik je mee kan geven. :)
Succes met je keuze!
Definitely not CIA
pi_187046047
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 12:13 schreef bulbjes het volgende:
Als ik SP stem, heeft dat zin?
Komt er wel iets Nederlands in dat GUE/ NGL alliantie gebeuren (waar SP en PVDD deel van uitmaken) of misschien wel helemaal niks gezien beide partijen op verlies staan?

Blijft er iets van een GUE/ NGL alliantie (naar verwachting) uberhaupt?

Waar stemt bovengenoemde alliantie o.a. voor? En wat is het verschil met die alliantie waar Groenlinks deel van uitmaakt; de Groenen/ Vrije Europese alliantie?

Of kan ik beter voor GL gaan? (ik vind klimaat het belangrijkste op dit moment en wil niet dat mijn stem helemaal verloren gaat)
SP haalt echt wel minstens 1 zetel. Die ondergrens hebben ze wel. En de fracties zijn niet zo belangrijk als de media ons nu soms willen doen geloven. Er is geen fractiediscipline, op tal van terreinen stemmen de fracties helemaal niet hetzelfde. Soms uit nationaal belang (pulsvissen, bijv) en soms omdat de fractie gewoon verschillend over dingen denkt.

SP is eurosceptisch, die willen zo min mogelijk dingen naar Brussel overhevelen. Maar klimaat vinden ze wel iets Europees.

GL is veel meer eurofiel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187046405
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 09:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het IQ van de gemiddelde VVD-kiezer ligt wat hoger dan dat van de FvD-applausmachine schat ik zo. Zal wel meevallen dus.
Ik zou het andersom willen stellen.VVD stemmers klakkeloze volgers van elitaire fossielen die denken dat ze daar ook toebehoren maar accuut en zonder omzien afgestraft worden als het de fossielen niet zint.Ik mag graag applaudisseren en bepaal zelf wel wanneer.
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_187047302
Ik twijfel nog tussen Piraten en Dieren. Heeft iemand nog een goede onderbouwing waarom de een beter is dan de ander?
  donderdag 23 mei 2019 @ 14:55:29 #84
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187047329
rcbregman twitterde op donderdag 23-05-2019 om 13:18:45 1/ Today it’s European election day in The Netherlands and the UK (for most other member states it's Sunday). I know it's easy to be anti-EU these days, but the reality is that Europe can play a leading role in tackling some of the biggest global challenges. reageer retweet
Op GroenLinks gestemd
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_187047361
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 14:55 schreef Klopkoek het volgende:
rcbregman twitterde op donderdag 23-05-2019 om 13:18:45 1/ Today it’s European election day in The Netherlands and the UK (for most other member states it's Sunday). I know it's easy to be anti-EU these days, but the reality is that Europe can play a leading role in tackling some of the biggest global challenges. reageer retweet
Op GroenLinks gestemd
Ook al zou Europa hun best doen, je hebt alle landen op deze planeet nodig en het helpt ook niet dat er politici in Brazilië gekozen worden die zeggen, hak de amazone maar om...
pi_187047364
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2019 09:48 schreef Tailless het volgende:

[..]

Piraten is altijd een goed idee
quote:
:D o|O
Somebody that I used to know
  donderdag 23 mei 2019 @ 15:03:10 #87
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_187047410
Ook gestemd, 1x GL (ik) en 2x PvdA (volmacht ouders).

De PvdA mag mij wel dankbaar zijn trouwens, want als ik niet aangeboden had om voor ze te stemmen dan waren ze gewoon niet gegaan. o|O
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_187047416
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2019 14:58 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

[..]

:D o|O
Echt een Piraten actie.
GKleinpaste twitterde op donderdag 23-05-2019 om 13:16:53 Twijfelt u nog? Hier een overzichtje van belangrijke opvattingen/uitgangspunten in de @Piratenpartij https://t.co/XiyrpEIYEW reageer retweet


[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2019 15:05:02 ]
  donderdag 23 mei 2019 @ 15:06:30 #89
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187047435
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2019 13:47 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ik zou het andersom willen stellen.VVD stemmers klakkeloze volgers van elitaire fossielen die denken dat ze daar ook toebehoren maar accuut en zonder omzien afgestraft worden als het de fossielen niet zint.Ik mag graag applaudisseren en bepaal zelf wel wanneer.

Veel VVD stemmers zijn helemaal niet rijk genoeg om VVD te stemmen, logisch bezien. Dus nee, ik geloof niet dat het gemiddelde IQ veel hoger ligt...
  donderdag 23 mei 2019 @ 15:08:29 #90
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187047472
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 14:57 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ook al zou Europa hun best doen, je hebt alle landen op deze planeet nodig en het helpt ook niet dat er politici in Brazilië gekozen worden die zeggen, hak de amazone maar om...
Ik vind dat ook echt zo'n neo-imperialistische instelling. Europa gaat de planeet wel redden van het domme kutvolk in China, Brazilie etc. :{

Bregman heeft het zelf niet eens door vermoed ik.
  donderdag 23 mei 2019 @ 15:11:17 #91
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_187047515
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2019 15:03 schreef kladderadatsch het volgende:
Ook gestemd, 1x GL (ik) en 2x PvdA (volmacht ouders).

De PvdA mag mij wel dankbaar zijn trouwens, want als ik niet aangeboden had om voor ze te stemmen dan waren ze gewoon niet gegaan. o|O
Zijn je ouders slecht ter been ofzo? Ik vind stemmen nu eigenlijk nooit veel moeite, snel binnen en je staat buiten binnen een paar minuten...
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_187047786
De kans gegeven aan Volt. Zal een beetje een weg gegooide stem zijn, maar zal het zondagavond zien,
  donderdag 23 mei 2019 @ 15:30:41 #93
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_187047790
quote:
15s.gif Op donderdag 23 mei 2019 15:11 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Zijn je ouders slecht ter been ofzo? Ik vind stemmen nu eigenlijk nooit veel moeite, snel binnen en je staat buiten binnen een paar minuten...
Neuh, ze vonden het gewoon niet belangrijk genoeg.

Denk trouwens dat dit voor veel mensen speelt, vandaar dat de opkomst wel weer bedroevend laag zal zijn...
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_187047840
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 15:30 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Neuh, ze vonden het gewoon niet belangrijk genoeg.
Snap dat nooit. Ach, er hebben mensen maar heel lang (echt decennialang) voor gestreden, maar nu vinden mensen het al teveel moeite om er 5 minuten voor uit te trekken...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 23 mei 2019 @ 15:36:55 #95
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_187047852
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 15:35 schreef Hanca het volgende:

[..]

Snap dat nooit. Ach, er hebben mensen maar heel lang (echt meer dan een eeuw) voor gestreden, maar nu vinden mensen het al teveel moeite om er 5 minuten voor uit te trekken...
Tsja, maar ik denk dat ze tot de meerderheid behoren.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_187047868
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 15:36 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Tsja, maar ik denk dat ze tot de meerderheid behoren.
Ik vrees het ook. Het is ook niet zozeer gericht op je ouders, hoe kan deze desinteresse in de samenleving zijn geslopen? Want het is niet alleen bij Europese verkiezingen, maar bij elke verkiezing.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 23 mei 2019 @ 15:41:12 #97
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_187047899
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 15:30 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Neuh, ze vonden het gewoon niet belangrijk genoeg.

Denk trouwens dat dit voor veel mensen speelt, vandaar dat de opkomst wel weer bedroevend laag zal zijn...
Ja ik weet dat dat voor veel mensen zo geldt. Ik vind het vreemd maar goed ik ben dan ook (nog) Belg en stem voor het laatst mee in België deze verkiezingen en daar ben je verplicht om op te dagen dus heb je niet eens een keuze, behalve als je een boete wilt. Niet dat die boetes altijd worden uitgedeeld maar toch :s)

Ik vind het vreemd dat er weinig interesse is om te komen stemmen. Maar goed voor de EU verkiezingen kan ik het me wel voorstellen. Je stem heeft weinig waarde, en de 26 zetels uit NL gaan ook geen verschil maken in het parlement. Dat is meteen ook één van de grootste problemen met de EU imo, het democratisch deficit dat niet altijd intentioneel is maar wel duidelijk aanwezig
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_187047907
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2019 15:35 schreef Hanca het volgende:

[..]

Snap dat nooit. Ach, er hebben mensen maar heel lang (echt decennialang) voor gestreden, maar nu vinden mensen het al teveel moeite om er 5 minuten voor uit te trekken...
Mensen hebben gestreden voor democratie, niet voor het mogen stemmen voor een klein hoekje in een excuusparlement dat onderdeel uitmaakt van een apparaat dat die democratie om zeep helpt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_187047954
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2019 15:35 schreef Hanca het volgende:

[..]

Snap dat nooit. Ach, er hebben mensen maar heel lang (echt decennialang) voor gestreden, maar nu vinden mensen het al teveel moeite om er 5 minuten voor uit te trekken...
Ik heb ook erg getwijfeld om te stemmen omdat ik er dit keer voor het eerst echt niet uitkwam qua stemkeuze. Uiteindelijk gestemd op het minst slechte in mijn ogen.
AFCA!
pi_187048003
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 15:47 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Ik heb ook erg getwijfeld om te stemmen omdat ik er dit keer voor het eerst echt niet uitkwam qua stemkeuze. Uiteindelijk gestemd op het minst slechte in mijn ogen.
Als je er niet uit komt, twijfel je meestal tussen 2 of 3 partijen. Kun je toch nog beter 1 van die 2 of 3 toch je stem geven en de andere niet, dan allemaal niet. De kans dat het je allemaal lood om oud ijzer is als je je er in verdiept is wel heel erg klein.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')