Leuke update, wat ga je dan anders doen voor de bonen volgend jaar? En ga je nog wintergroenten verbouwen?quote:Op maandag 5 augustus 2019 14:14 schreef athlonkmf het volgende:
Even een update weer:
De moestuinbakken zijn nu op een paar vlakken na helemaal leeg.
Veel blad geoogst. Maar ook veel verspilt.
De slatypes welke zijn blijven zitten zijn uiteindelijk door het warme weer doorgeschoten.
De wortels waren ook geliefd. De bieten ter grootte van een jeu de boulesbal heb ik weggegeven.
De bak is nu bijna een dedicated tomatenbak geworden. De tomatenplant doet het iets te goed en is nu een monster geworden.
De komkommerplant doet het ook goed. Alleen produceert die wel komkommers ter grootte van een 1,5 liter thermoskan...
De courgette heeft het niet overleefd op een of andere manier. Rotting aan de onderkant.
Ook de bonen/sugar snaps droogden op een gegeven moment uit.
Conclusie:
Ik gaf 1x per week water.
het wicking effect werkt heel goed voor bladgroente en groente/fruit met lange wortels (aardbeien, komkommers, tomaten)
De bonen hebben waarschijnlijk minder diepe wortels en droogden daarom uit. Daar moet ik rekening mee houden volgend jaar.
Ik ga nog wat slatypes planten en dan is het seizoen wel afgelopen denk ik.
Ik denk dat ik daar wat of meer vermiculiet gaat zetten. Of dat ik de aarde daar met 10cm lager ga zetten. Of simpelweg meer water bij de bonen geven.quote:Op maandag 5 augustus 2019 15:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
Leuke update, wat ga je dan anders doen voor de bonen volgend jaar? En ga je nog wintergroenten verbouwen?
Mijn tante adviseerde mij om de komkommers eerder te oogsten, zodra ze ±20cm zijn dan zit er de meeste/lekkerste smaak aan. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik te laat was en ze bij mij ook hopeloos doorgeschoten waren >40cm en ik heb ze daarna niet meer terug geplant.quote:Op maandag 5 augustus 2019 14:14 schreef athlonkmf het volgende:
[...]
De komkommerplant doet het ook goed. Alleen produceert die wel komkommers ter grootte van een 1,5 liter thermoskan...
[...]
Alleen hebben deze komkommers van die akelige stekels die pas als ze 40cm groot zijn verdwijnen. Ik heb aangenomen dat stekels weg betekent dat ze rijp zijn.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:19 schreef luciferhout het volgende:
Allereerst, wat een leuk topic!
[..]
Mijn tante adviseerde mij om de komkommers eerder te oogsten, zodra ze ±20cm zijn dan zit er de meeste/lekkerste smaak aan. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik te laat was en ze bij mij ook hopeloos doorgeschoten waren >40cm en ik heb ze daarna niet meer terug geplant.
Voor een wormenbak vind je hier veel opties: https://balkonton.nl/quote:Op zondag 26 maart 2023 14:00 schreef Seven. het volgende:
Ik gaf 'm een kick omdat ik zelf een wormenbak wil, en een kweekbak. Thanks voor de update!
Nooit aardbeien in de zomer gekweekt? dat is elke dag water gevenquote:Op zondag 26 maart 2023 14:12 schreef summer2bird het volgende:
Jouw systeem is niet echt lui vind ik
Ik heb een speciekuip op mijn balkon waar ik elk voorjaar een zak potgrond en een paar aardappelen in mieter, das veel luier
Maar erg mooi topic, hoop dat je het dit jaar ook weer uitgebreid gaat updaten
Ik heb aardbeien in de volle grond, die kunnen prima een paar dagen zonder water. Willen alleen regelmatig uitgedund worden.quote:Op maandag 27 maart 2023 21:30 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Nooit aardbeien in de zomer gekweekt? dat is elke dag water geven
Ik doe geen aardbeien meer, te veel gehannis met vogels weren enzoquote:Op maandag 27 maart 2023 21:30 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Nooit aardbeien in de zomer gekweekt? dat is elke dag water geven
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |