abonnement Unibet Coolblue
  maandag 20 mei 2019 @ 21:56:14 #101
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_186992689
quote:
14s.gif Op maandag 20 mei 2019 21:46 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik zou dat wel hebben denk ik, tis niet bepaald zakgeld allemaal, 25k (geef mijn bek maar effe een douw natuurlijk) is best een hoopje geld, ik word al blij van 5 :9~

Denk effe: een grattisjh nieuwe keuken in je nieuwe huis.
Dat hebben we er makkelijk uitgehaald. En het hele nieuwe huis kunnen we er ook van laten stuken. Dan blijft er ook nog wat over voor de tuin ;). Je kan altijd maar meer wensen maar meer was echt niet haalbaar.
  maandag 20 mei 2019 @ 21:59:13 #102
149959 SQ
snelle trees
pi_186992799
Dat je je huis snel verkoopt wil absoluut niet zeggen dat je het te laag hebt verkocht natuurlijk.

Sterker nog, hoe langer het te koop staat, hoe meer het in je nadeel werkt op dit moment.
disclaimer
  maandag 20 mei 2019 @ 22:31:00 #103
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_186993694
Al dacht ik het ook hoor toen het huis verkocht was voordat het überhaupt op Funda stond. Ik denk nog steeds dat er een 20k meer in had kunnen zitten. Aan de andere kant hebben we 1000den euro's en veel stress bespaard doordat het zo snel weg was met de ideale voorwaarden (voor ons dan). Dus ach...
  dinsdag 21 mei 2019 @ 09:26:09 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_186999007
Wat ik vooral hilarisch vind zijn de soms bijna boze reacties van mensen als ze horen waarvoor je je huis hebt verkocht.
Er waren zelfs mensen die dachten dat we wel een vriendenprijsje zouden maken als er geïnteresseerden uit onze eigen buurt zouden zijn. Ja alsof ik mezelf voor enkele tienduizenden euro's ga benadelen omdat ik de buurman uit de straat zo aardig vind _O-
De meesten lijken dat na uitleg overigens wel te snappen, maar er zitten exemplaren tussen die heel graag aan hun eigen aparte wereldbeeld vast willen houden ;)
disclaimer
pi_186999460
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 09:26 schreef Stormqueen het volgende:
Wat ik vooral hilarisch vind zijn de soms bijna boze reacties van mensen als ze horen waarvoor je je huis hebt verkocht.
Er waren zelfs mensen die dachten dat we wel een vriendenprijsje zouden maken als er geïnteresseerden uit onze eigen buurt zouden zijn. Ja alsof ik mezelf voor enkele tienduizenden euro's ga benadelen omdat ik de buurman uit de straat zo aardig vind _O-
De meesten lijken dat na uitleg overigens wel te snappen, maar er zitten exemplaren tussen die heel graag aan hun eigen aparte wereldbeeld vast willen houden ;)
Wij hebben gewoon de vraagprijs geboden maar we kregen wel voorrang om dat we uit de buurt kwamen en geen huurhuis ervan wilde maken
  dinsdag 21 mei 2019 @ 10:11:11 #106
149959 SQ
snelle trees
pi_186999525
Wij hebben ons huis ook verkocht aan een buurtgenoot, maar niet voor een vriendenprijs ;) waarschijnlijk hadden we er via Funda nog net wat meer uit kunnen halen, maar wat bleiblei al zegt, dat was me het gedoe en de extra kosten niet waard.
Maar er waren mensen die dachten dat ze het wel voor 80k minder konden kopen zeg maar :P
disclaimer
  dinsdag 21 mei 2019 @ 10:32:06 #107
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_186999814
Ons huis is voor 65 duizend boven de vraagprijs verkocht. In een paar uur tijd. Hysterisch gedoe waar we dankbaar gebruik van hebben gemaakt.

Wij hadden ook best boze buurtgenoten, maar met name mensen die hun huis óók te koop hadden staan. Dat we het gras voor hun voeten wegmaaiden en zo. Tja, het was voor ons gewoon een zakelijke kwestie en het staat iedereen vrij net zo te handelen. Ik was wel verbaasd over de verontwaardiging. Alsof ik 65.000 euro laat schieten omdat de buurman er ietwat onzeker van wordt.

We kochten zelf ook weer iets op die gekke markt en betaalden daar ook de hoofdprijs. Ik vond dat we het dan aan beide kanten wel maximaal mochten meemaken.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 21 mei 2019 @ 10:37:13 #108
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_186999909
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 10:32 schreef Duderinnetje het volgende:
Ons huis is voor 65 duizend boven de vraagprijs verkocht. In een paar uur tijd. Hysterisch gedoe waar we dankbaar gebruik van hebben gemaakt.

Wij hadden ook best boze buurtgenoten, maar met name mensen die hun huis óók te koop hadden staan. Dat we het gras voor hun voeten wegmaaiden en zo. Tja, het was voor ons gewoon een zakelijke kwestie en het staat iedereen vrij net zo te handelen. Ik was wel verbaasd over de verontwaardiging. Alsof ik 65.000 euro laat schieten omdat de buurman er ietwat onzeker van wordt.

We kochten zelf ook weer iets op die gekke markt en betaalden daar ook de hoofdprijs. Ik vond dat we het dan aan beide kanten wel maximaal mochten meemaken.
Ik snap dat sowieso niet zo goed. Dan moet er toch een reden zijn waarom jullie huis meer in trek is dan die van de buren? Dat is toch niet jullie schuld en pure marktwerking?

Je kunt ook betogen dat door jullie hoge opbrengst, ze dat er ook in mee kunnen nemen in de onderhandeling. Als hun huis op bepaalde punten (afwerking oid) achterblijft dan zullen zij dat er weer op afdingen maar verder prima toch.

Ik heb juist het idee dat de verkoop van het appartement van de buren verderop in de straat mijn verkoop juist heel erg heeft geholpen. Dat van hen was van binnen stukken mooier en beter afgewerkt, heel objectief gezien. Toch heb ik het voor maar 2k minder kunnen verkopen. Terwijl ik eigenlijk al genoegen zou nemen - als het echt moest - met 13k minder dan de uiteindelijke vraagprijs.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  Moderator dinsdag 21 mei 2019 @ 10:53:28 #109
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_187000122
Ach. De -achteraf- roddels van de buren bij de aankoop toentertijd was ook lachwekkend
“Nou die hebben hem gekocht onder de ton in euro’s” (6 jaar geleden afbraakpand bijna haha) en Toen het huis voor 167000 weer verkocht werd wederom ogen als schoteltjes. Tja. Het stond anderhalf jaar te koop. Dus hou toch op, je had zelf genoeg kans.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 21 mei 2019 @ 11:03:28 #110
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187000273
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 10:37 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Ik snap dat sowieso niet zo goed. Dan moet er toch een reden zijn waarom jullie huis meer in trek is dan die van de buren? Dat is toch niet jullie schuld en pure marktwerking?

Je kunt ook betogen dat door jullie hoge opbrengst, ze dat er ook in mee kunnen nemen in de onderhandeling. Als hun huis op bepaalde punten (afwerking oid) achterblijft dan zullen zij dat er weer op afdingen maar verder prima toch.

Ik heb juist het idee dat de verkoop van het appartement van de buren verderop in de straat mijn verkoop juist heel erg heeft geholpen. Dat van hen was van binnen stukken mooier en beter afgewerkt, heel objectief gezien. Toch heb ik het voor maar 2k minder kunnen verkopen. Terwijl ik eigenlijk al genoegen zou nemen - als het echt moest - met 13k minder dan de uiteindelijke vraagprijs.
Ja ben ik met je eens. Ze hadden er van kunnen profiteren. We hadden wel echt een agressieve strategie: laag inzetten, hype maximaliseren in een paar uurtjes open huis, blind bieden.
Dat is niet erg sympathiek misschien, maar ik run geen liefdadigheidsinstelling, dus ik vond het prima kunnen.

Ik had er zelf in den beginne ook wel wat moeite mee, maar bedacht toen dat het gewoonweg zakelijk is en we wel gek zouden zijn als we de overspannen markt niet zouden benutten.

De boze buurman had zijn open huis overigens daags voor de onze en maakte veel minder winst. Ons huis stond toen al wel aangekondigd bij de makelaars. Mogelijk wilden mensen toch liever op ons huis gokken (we hadden het hoofdzakelijk leuker ingericht. Ik denk dat de kwaliteit niet veel verschilde.)

Ik denk dat hij in die zin wel last van ons heeft gehad. Ons huis stond goedkoper te koop dan het zijne, met het idee een hype te creeren waarin iedereen tegen elkaar zou opbieden. De buurman volgde de ouderwetse strategie van vraagprijs en dan onderhandelen. Ons inziens was dat in Groningen echt al lang niet meer aan de orde. Het is een heksenketel hier. Niet fraai, maar wel de realiteit.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_187000427
Ik verbaas me dat er nu een apartement te koop staat in de buurt van onze oude. Ongeveer zelfde bouwjaar
Vreemde vorm (driehoek), minder m2 (20m2 minder), meer vve-kosten (lift), drukke straat. Maar wel 50k hogere vraagprijs dan onze verkoopprijs 1 jaar geleden.

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 10:32 schreef Duderinnetje het volgende:

Wij hadden ook best boze buurtgenoten, maar met name mensen die hun huis óók te koop hadden staan. Dat we het gras voor hun voeten wegmaaiden en zo.
Nou, dan moet je maar blij zijn dat ze geen buren zijn.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 11:23:05 #112
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_187000591
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 11:12 schreef athlonkmf het volgende:
Ik verbaas me dat er nu een apartement te koop staat in de buurt van onze oude. Ongeveer zelfde bouwjaar
Vreemde vorm (driehoek), minder m2 (20m2 minder), meer vve-kosten (lift), drukke straat. Maar wel 50k hogere vraagprijs dan onze verkoopprijs 1 jaar geleden.
[..]

Nou, dan moet je maar blij zijn dat ze geen buren zijn.
Tja, wij hadden een inschatting laten maken door onze makelaar 2 jaar geleden, en die ligt 75k onder de prijs waar we het nu voor verkocht hebben, dat is zo'n 20%. Dus zo gek kan het gaan ;) Want die prijs was toen echt wel reëel en waren we blij dat we quitte zouden spelen met onze hypotheek uit de hoogtijdagen.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 11:25:36 #113
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_187000638
Wat een aparte gedachtengang inderdaad. Wat je zegt, Duderinnetje, je koopt ook weer relatief duur aan omdat die crazyness beide kanten op werkt.

Wij kregen op dag 2 van de bezichtigingen (18 afspraken stonden er gepland, er waren er nog zo’n 10-12 achter de hand) een bod van bijna ¤40.000 boven de vraagprijs (die al hoger was ingezet dan ‘nodig’ voor de nieuwe hypotheek). Met daarbij ook de mogelijkheid tot oplevering in september (en evt met uitloop, we hebben ons huis vorig jaar december verkocht). Was voor ons een hele goede deal, die we niet konden laten liggen.

Verder: het lijkt erop dat ons huis na de bouwvak opgeleverd gaat worden i.p.v. ervoor :( . Dit terwijl we nog steeds voor op schema liggen. Komt vooral door de andere woningen: die worden nu met spoed afgewerkt omdat de nutsbedrijven daar eindelijk klaar zijn. Hierdoor liggen de werkzaamheden bij ons even redelijk plat. Bummer...
  dinsdag 21 mei 2019 @ 11:26:06 #114
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187000645
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 11:12 schreef athlonkmf het volgende:
Ik verbaas me dat er nu een apartement te koop staat in de buurt van onze oude. Ongeveer zelfde bouwjaar
Vreemde vorm (driehoek), minder m2 (20m2 minder), meer vve-kosten (lift), drukke straat. Maar wel 50k hogere vraagprijs dan onze verkoopprijs 1 jaar geleden.
[..]

Nou, dan moet je maar blij zijn dat ze geen buren zijn.
Ach ja, je ziet het ook de andere kant op werken. In de nieuwe buurt kloppen ze ons goedmoedig op de schouder omdat ze denken dat we voor belachelijk veel geld een huis hebben gekocht hier (wat an sich waar is, al is het een fantastisch huis. We gaan het echter nooooooit meer voor deze prijs verkopen. Hoeft gelukkig ook niet.)

Maar met de winst uit het vorige huis + bitcoinfeestje, wonen we voor een prikkie in ons droomhuis. De buurman verderop hier was wél blij met ons. Die verkocht onlangs zijn huis en hij was reuzeblij dat de aankoopprijs van ons huis bekend was. We stuwen de buurt wat omhoog, zeg maar. :P
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 21 mei 2019 @ 11:27:34 #115
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_187000667
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 11:03 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja ben ik met je eens. Ze hadden er van kunnen profiteren. We hadden wel echt een agressieve strategie: laag inzetten, hype maximaliseren in een paar uurtjes open huis, blind bieden.
Dat is niet erg sympathiek misschien, maar ik run geen liefdadigheidsinstelling, dus ik vond het prima kunnen.

Ik had er zelf in den beginne ook wel wat moeite mee, maar bedacht toen dat het gewoonweg zakelijk is en we wel gek zouden zijn als we de overspannen markt niet zouden benutten.

De boze buurman had zijn open huis overigens daags voor de onze en maakte veel minder winst. Ons huis stond toen al wel aangekondigd bij de makelaars. Mogelijk wilden mensen toch liever op ons huis gokken (we hadden het hoofdzakelijk leuker ingericht. Ik denk dat de kwaliteit niet veel verschilde.)

Ik denk dat hij in die zin wel last van ons heeft gehad. Ons huis stond goedkoper te koop dan het zijne, met het idee een hype te creeren waarin iedereen tegen elkaar zou opbieden. De buurman volgde de ouderwetse strategie van vraagprijs en dan onderhandelen. Ons inziens was dat in Groningen echt al lang niet meer aan de orde. Het is een heksenketel hier. Niet fraai, maar wel de realiteit.
Tsja, het is ook een beetje een spel en daar moet je gewoon zakelijk in zijn. Niet iedereen snapt het spel even goed. Een goede makelaar kan daar wel bij helpen, ik ben nog steeds blij met de mijne destijds.

Overigens andere dingen waar ik me over verbaas op de huizenmarkt. Ik zag het vaak bij huizen in de range waarin wij zochten. Dat waren vaak zeker wel grote huizen met veel kamers, veel ruimte, maar hopeloos gedateerd. Je kunt er vergif op innemen dat het van oude senioren waren die inmiddels zijn overleden, waarschijnlijk niet zelden hypotheekvrij. Ik verdenk er de kinderen ervan dat ze hun erfenisje daarom duur willen verkopen - laat het maar lekker op de markt staan, geen haast, zit niet echt in de weg.

Ik ga alleen niet tussen de 5 en 7 ton neerleggen aan een huis waar ik waarschijnlijk dan nog eens een ton extra uit aan moet geven om alles in de 21e eeuw te krijgen naar eigen smaak.

Vraag me serieus af hoe lang ze nog denken het voor die hoofdprijs te kunnen krijgen voordat ze eindelijk gaan zakken naar iets realistischers.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 11:28:59 #116
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187000682
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 11:25 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wat een aparte gedachtengang inderdaad. Wat je zegt, Duderinnetje, je koopt ook weer relatief duur aan omdat die crazyness beide kanten op werkt.

Wij kregen op dag 2 van de bezichtigingen (18 afspraken stonden er gepland, er waren er nog zo’n 10-12 achter de hand) een bod van bijna ¤40.000 boven de vraagprijs (die al hoger was ingezet dan ‘nodig’ voor de nieuwe hypotheek). Met daarbij ook de mogelijkheid tot oplevering in september (en evt met uitloop, we hebben ons huis vorig jaar december verkocht). Was voor ons een hele goede deal, die we niet konden laten liggen.

Verder: het lijkt erop dat ons huis na de bouwvak opgeleverd gaat worden i.p.v. ervoor :( . Dit terwijl we nog steeds voor op schema liggen. Komt vooral door de andere woningen: die worden nu met spoed afgewerkt omdat de nutsbedrijven daar eindelijk klaar zijn. Hierdoor liggen de werkzaamheden bij ons even redelijk plat. Bummer...
Zeg Tante, wat balen van de oplevering. Zit je nu in een tussenwoning, of nog in je oude huis?
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 21 mei 2019 @ 11:29:26 #117
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_187000687
Onze buurman zette zijn huis een half jaar voor de onze te koop. Hij vroeg een prijs en daar werd in de buurt schande over gesproken want dat was veel te veel :') uiteindelijk heeft hij ¤5.000,- onder de vraagprijs verkocht. Half jaar later zetten wij de onze te koop voor een hogere vraagprijs en die ging ook weg voor die vraagprijs. En maar mauwen daar in dat blok :')

Dit speelt zich af allemaal vlak voordat het hek echt van de dam ging qua huizenprijzen hier in de buurt.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 21 mei 2019 @ 11:31:20 #118
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_187000714
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 11:28 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Zeg Tante, wat balen van de oplevering. Zit je nu in een tussenwoning, of nog in je oude huis?
We zitten nog in ons ‘oude’ huis. We kunnen hier blijven zitten tot in ieder geval september. De kopers zijn wel bereid om dit nog op te rekken indien nodig. We hebben ook nog wel andere opties om de tijd te overbruggen. Het is nu vooral het niet weten dat het vervelendst is :s)
  dinsdag 21 mei 2019 @ 11:32:29 #119
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187000727
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 11:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Onze buurman zette zijn huis een half jaar voor de onze te koop. Hij vroeg een prijs en daar werd in de buurt schande over gesproken want dat was veel te veel :') uiteindelijk heeft hij ¤5.000,- onder de vraagprijs verkocht. Half jaar later zetten wij de onze te koop voor een hogere vraagprijs en die ging ook weg voor die vraagprijs. En maar mauwen daar in dat blok :')

Dit speelt zich af allemaal vlak voordat het hek echt van de dam ging qua huizenprijzen hier in de buurt.
Wat fijn dat jullie de beoogde prijs kregen.
En ja, het kan zo verschillen per tijdsvak. Gekke markt.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 21 mei 2019 @ 11:34:38 #120
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_187000761
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 11:32 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Wat fijn dat jullie de beoogde prijs kregen.
En ja, het kan zo verschillen per tijdsvak. Gekke markt.
Ja ik snapte vooral de buurt niet zo. Het ging om nieuwbouw. Wees blij dat die huizen zoveel opbrengen denk ik dan. Die waren alleen maar bang voor de WoZ die omhoog zou gaan _O-
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 21 mei 2019 @ 11:34:59 #121
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187000767
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 11:31 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

We zitten nog in ons ‘oude’ huis. We kunnen hier blijven zitten tot in ieder geval september. De kopers zijn wel bereid om dit nog op te rekken indien nodig. We hebben ook nog wel andere opties om de tijd te overbruggen. Het is nu vooral het niet weten dat het vervelendst is :s)
Kan ik me voorstellen, dat dat vervelend is.
Wel fijn dat je nog even respijt hebt.

Is dat niet gek wonen, in een huis dat eigenlijk al verkocht is? Ik zou het zo bevreemdend vinden, denk ik.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 21 mei 2019 @ 11:38:54 #122
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_187000811
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 11:31 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

We zitten nog in ons ‘oude’ huis. We kunnen hier blijven zitten tot in ieder geval september. De kopers zijn wel bereid om dit nog op te rekken indien nodig. We hebben ook nog wel andere opties om de tijd te overbruggen. Het is nu vooral het niet weten dat het vervelendst is :s)
Oh dat is wel heel irritant ja. Hopelijk snel duidelijkheid!.

Ik ken dat nog wel bij ons vorige huis. Het huis was helemaal klaar voor oplevering. Behalve de nutsvoorzieningen :') en het pad voor het huis zodat er bij het huis te komen viel.

Dat heeft bijna 2 maanden geduurt :')
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 21 mei 2019 @ 11:39:26 #123
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187000820
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 11:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja ik snapte vooral de buurt niet zo. Het ging om nieuwbouw. Wees blij dat die huizen zoveel opbrengen denk ik dan. Die waren alleen maar bang voor de WoZ die omhoog zou gaan _O-
Ja dat is vast de reden geweest! Nooit over nagedacht.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_187000826
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 11:26 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ach ja, je ziet het ook de andere kant op werken. In de nieuwe buurt kloppen ze ons goedmoedig op de schouder omdat ze denken dat we voor belachelijk veel geld een huis hebben gekocht hier (wat an sich waar is, al is het een fantastisch huis. We gaan het echter nooooooit meer voor deze prijs verkopen. Hoeft gelukkig ook niet.)

Ach ja... er is geen peil aan te trekken. Mijn huis is voor 50k duurder gekocht dan mijn buurman welke een jaar eerder had gekocht. Maar mijn nieuwe buurvrouw heeft weer voor 10k duurder gekocht dan ons.

Maakt ook totaal niet uit, want wij hebben de beste thuis. :P
  dinsdag 21 mei 2019 @ 11:43:49 #125
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187000866
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 11:40 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ach ja... er is geen peil aan te trekken. Mijn huis is voor 50k duurder gekocht dan mijn buurman welke een jaar eerder had gekocht. Maar mijn nieuwe buurvrouw heeft weer voor 10k duurder gekocht dan ons.

Maakt ook totaal niet uit, want wij hebben de beste thuis. :P
Het gaat er uiteindelijk om dat je er zelf zo voordelig mogelijk uit komt. Dat hangt af van waar je vandaan komt, hoe je je vorige huis hebt verkocht etc.

Dat kun je voor een ander toch nooit inschatten.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 21 mei 2019 @ 12:05:08 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_187001233
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 11:34 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen, dat dat vervelend is.
Wel fijn dat je nog even respijt hebt.

Is dat niet gek wonen, in een huis dat eigenlijk al verkocht is? Ik zou het zo bevreemdend vinden, denk ik.
Da's toch niet ongebruikelijk? Meestal verkoop je toch voordat je verhuist?
disclaimer
  dinsdag 21 mei 2019 @ 12:22:20 #127
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_187001442
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 11:34 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen, dat dat vervelend is.
Wel fijn dat je nog even respijt hebt.

Is dat niet gek wonen, in een huis dat eigenlijk al verkocht is? Ik zou het zo bevreemdend vinden, denk ik.
Dat is heel gek wonen inderdaad, het voelt al alsof het niet meer ons huis is. We zijn er ook echt wel aan toe om te verhuizen :).

Edit: @Stormqueen ja, dat is wel gebruikelijk natuurlijk maar bij ons is die periode wel heel lang. En omdat we ook nog niet bezig zijn met inpakken, verhuizen, klussen ed in een nieuw huis voelt het wel een beetje apart. Alsof er niks veranderd is maar toch ook weer wel.

[ Bericht 18% gewijzigd door Tante_Soesa op 21-05-2019 12:23:42 (Toevoeging ) ]
  Moderator dinsdag 21 mei 2019 @ 12:24:54 #128
5428 crew  miss_sly
pi_187001474
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 11:25 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wat een aparte gedachtengang inderdaad. Wat je zegt, Duderinnetje, je koopt ook weer relatief duur aan omdat die crazyness beide kanten op werkt.

Wij kregen op dag 2 van de bezichtigingen (18 afspraken stonden er gepland, er waren er nog zo’n 10-12 achter de hand) een bod van bijna ¤40.000 boven de vraagprijs (die al hoger was ingezet dan ‘nodig’ voor de nieuwe hypotheek). Met daarbij ook de mogelijkheid tot oplevering in september (en evt met uitloop, we hebben ons huis vorig jaar december verkocht). Was voor ons een hele goede deal, die we niet konden laten liggen.

Verder: het lijkt erop dat ons huis na de bouwvak opgeleverd gaat worden i.p.v. ervoor :( . Dit terwijl we nog steeds voor op schema liggen. Komt vooral door de andere woningen: die worden nu met spoed afgewerkt omdat de nutsbedrijven daar eindelijk klaar zijn. Hierdoor liggen de werkzaamheden bij ons even redelijk plat. Bummer...
Wat balen van de oplevering!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 21 mei 2019 @ 12:56:46 #129
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_187001936
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 12:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat balen van de oplevering!
Ja! Al is het nog niet helemaal definitief. De nutsbedrijven zijn bij ons blok woningen al wel aan de slag gegaan, dat is eerder dan verwacht. Als zij nou heel snel zijn met de werkzaamheden, dan kunnen we wellicht nog mee met de opleveringen voor de bouwvak. Duimen maar...
  Moderator dinsdag 21 mei 2019 @ 13:27:57 #130
5428 crew  miss_sly
pi_187002517
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 12:56 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ja! Al is het nog niet helemaal definitief. De nutsbedrijven zijn bij ons blok woningen al wel aan de slag gegaan, dat is eerder dan verwacht. Als zij nou heel snel zijn met de werkzaamheden, dan kunnen we wellicht nog mee met de opleveringen voor de bouwvak. Duimen maar...
Ik duim met je mee!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 21 mei 2019 @ 17:21:26 #131
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187006472
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 12:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Da's toch niet ongebruikelijk? Meestal verkoop je toch voordat je verhuist?
Ja is ook zo. Maar wij waren tot nu toe steeds best snel weg. Dus voor mij lijkt dat vreemd. Realiseer me dat dat inderdaad persoonlijk is. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 21 mei 2019 @ 17:51:40 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187006970
G*dgloeiendeg*dver!
Dat je }#&&¤%#% kind van 11 (!!!!!) (11! Niet 3, nee, 11!!!!) gaat zitten kleuren op je nieuwe bijzettafeltje!!! :r :X :r

Guess what... :{

Echt he... -O-
***
  dinsdag 21 mei 2019 @ 18:09:00 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_187007214
Krassen of vlekken?
disclaimer
pi_187007301
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 17:51 schreef Brighteyes het volgende:
G*dgloeiendeg*dver!
Dat je }#&&¤%#% kind van 11 (!!!!!) (11! Niet 3, nee, 11!!!!) gaat zitten kleuren op je nieuwe bijzettafeltje!!! :r :X :r

Guess what... :{

Echt he... -O-
Kleuterdesign :+ maar wel balen ja :X
  dinsdag 21 mei 2019 @ 18:20:47 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187007381
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 18:09 schreef Stormqueen het volgende:
Krassen of vlekken?
Zwarte streepjes, watervaste stift...
Ik durf ook niet met aceton oid want vlgs mij is het echt een laagje notenhout.

Het is niet megaveel, 3 of 4 streepjes, maar toch. :X Grrrr!!!
***
  dinsdag 21 mei 2019 @ 18:23:00 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_187007415
Oh jakkes wat stom.
Tafelblad kan zeker ook niet omgedraaid?
disclaimer
  dinsdag 21 mei 2019 @ 18:36:38 #137
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187007692
Wonderspons! True story!
KuikenGuppy
  dinsdag 21 mei 2019 @ 19:12:50 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187008611
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 18:23 schreef Stormqueen het volgende:
Oh jakkes wat stom.
Tafelblad kan zeker ook niet omgedraaid?
Nope.

En het is ook maar echt weinig, maar toch, na 1 dag al...

Wonderspons ga ik halen, tx Burdie!
***
  dinsdag 21 mei 2019 @ 19:16:09 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_187008685
Ik zou ook furieus zijn hoor. :*
disclaimer
  dinsdag 21 mei 2019 @ 19:17:05 #140
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187008710
Bij de action. Klein stukje afbreken, zodat je echt alleen op de stift poetst en zo min mogelijk op de tafel.
Wel zuur hoor! Hopelijk krijg je het er nog af.
KuikenGuppy
pi_187009752
Ik vind het wel spannend allemaal en lees dan ook aandachtig mee hier.

We moeten onze vraagprijs nog bepalen. De makelaar zet hoog in en is ervan overtuigd dat we dat er echt voor gaan krijgen.
Ik twijfel of we niet beter lager in kunnen zetten. Beetje zoals Duderrinnetje schetst. Wil ook geen mensen afstoten door een te hoge vraagprijs. Maar wil ook geen dief van eigen portemonnee zijn. Het gaat niet om een paar tientjes tenslotte.

Bright, dat is balen!!
  dinsdag 21 mei 2019 @ 20:03:41 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_187009887
Ik ben wel benieuwd waar de makelaar op in wil zetten, Malteser!
disclaimer
  woensdag 22 mei 2019 @ 08:57:17 #143
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187018040
Spannend malteser, wij hebben een beetje hetzelfde dilemma, al zijn we nog niet zo ver in het proces als jullie.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 22 mei 2019 @ 09:07:31 #144
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_187018151
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 19:57 schreef Malteser het volgende:
Ik vind het wel spannend allemaal en lees dan ook aandachtig mee hier.

We moeten onze vraagprijs nog bepalen. De makelaar zet hoog in en is ervan overtuigd dat we dat er echt voor gaan krijgen.
Ik twijfel of we niet beter lager in kunnen zetten. Beetje zoals Duderrinnetje schetst. Wil ook geen mensen afstoten door een te hoge vraagprijs. Maar wil ook geen dief van eigen portemonnee zijn. Het gaat niet om een paar tientjes tenslotte.

Bright, dat is balen!!
Mogen we weten welke orde van grootte het is? Kan ook uitmaken voor welk publiek je aan wilt spreken namelijk.

Mijn appartement zat in het starterssegment. Mijn makelaar heeft hem toen expres voor 175k te koop gezet. Daarmee spreek je zowel de starters die tot 175k kijken maar tegelijkertijd ook de mensen die ergens tussen de 175k en 200k aan het kijken zijn.

Hij vertelde dat sommige makelaars het dan bijv voor 174.900 te koop zetten (zelfde psychologische truc waarom supermarkten dingen prijzen op 9,95 en niet voor 10 euro) en dat je dan dus in een van die twee filters niet naar boven komt.

Misschien een tipje of iets om rekening mee te houden.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 22 mei 2019 @ 09:13:57 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187018227
Aan de andere kant gebruiken mensen dat minimumfilter volgens mij niet heel vaak.
Ik gebruik het alleen om losse garages/parkeerplaatsen eruit te filteren.

Maar met de minimale woonoppervlakte en/of kavelgrootte filter je die er meestal wel uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187018448
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 09:07 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Mogen we weten welke orde van grootte het is? Kan ook uitmaken voor welk publiek je aan wilt spreken namelijk.

Mijn appartement zat in het starterssegment. Mijn makelaar heeft hem toen expres voor 175k te koop gezet. Daarmee spreek je zowel de starters die tot 175k kijken maar tegelijkertijd ook de mensen die ergens tussen de 175k en 200k aan het kijken zijn.
Onze makelaar hanteert dezelfde logica hier (Nog een lagere prijsklasse, dat wel) :Y
  woensdag 22 mei 2019 @ 09:32:22 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_187018466
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 09:13 schreef Leandra het volgende:
Aan de andere kant gebruiken mensen dat minimumfilter volgens mij niet heel vaak.
Ik gebruik het alleen om losse garages/parkeerplaatsen eruit te filteren.

Maar met de minimale woonoppervlakte en/of kavelgrootte filter je die er meestal wel uit.
Oh ik gebruik m wel :P
disclaimer
  woensdag 22 mei 2019 @ 09:39:01 #148
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187018604
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 17:51 schreef Brighteyes het volgende:
G*dgloeiendeg*dver!
Dat je }#&&¤%#% kind van 11 (!!!!!) (11! Niet 3, nee, 11!!!!) gaat zitten kleuren op je nieuwe bijzettafeltje!!! :r :X :r

Guess what... :{

Echt he... -O-
Oeps. Inboedelverzekering?

Is die tafel nog te koop? Nieuwe kopen en deze op marktplaats? Plus zoonlief voorlopig even wat laten afdragen van zijn zakgeld.

Of is dat te streng? :@

[ Bericht 10% gewijzigd door Duderinnetje op 22-05-2019 09:46:49 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 22 mei 2019 @ 09:44:21 #149
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187018728
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 19:57 schreef Malteser het volgende:
Ik vind het wel spannend allemaal en lees dan ook aandachtig mee hier.

We moeten onze vraagprijs nog bepalen. De makelaar zet hoog in en is ervan overtuigd dat we dat er echt voor gaan krijgen.
Ik twijfel of we niet beter lager in kunnen zetten. Beetje zoals Duderrinnetje schetst. Wil ook geen mensen afstoten door een te hoge vraagprijs. Maar wil ook geen dief van eigen portemonnee zijn. Het gaat niet om een paar tientjes tenslotte.

Bright, dat is balen!!
Een vanafprijs ipv vraagprijs is tegenwoordig echt niet gek meer. Dan zet je dus laag in, maar met de boodschap dat er goed geboden moet worden.

Wij wilden minimaal 40.000 meer dan de vanafprijs. Dat hadden we ook meteen kunnen vragen, maar dan was de stormloop en bijbehorende gekte minder geweest. Voor ons werkte het dus goed zo. Is wel in de Groningse gekte. Ik weet niet hoe de huizenmarkt elders is. Hier is niemand meer bij zinnen, is mijn indruk.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_187018806
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 19:57 schreef Malteser het volgende:
Ik vind het wel spannend allemaal en lees dan ook aandachtig mee hier.

We moeten onze vraagprijs nog bepalen. De makelaar zet hoog in en is ervan overtuigd dat we dat er echt voor gaan krijgen.
Ik twijfel of we niet beter lager in kunnen zetten. Beetje zoals Duderrinnetje schetst. Wil ook geen mensen afstoten door een te hoge vraagprijs. Maar wil ook geen dief van eigen portemonnee zijn. Het gaat niet om een paar tientjes tenslotte.

Bright, dat is balen!!
Zoveel factoren die daarbij meespelen. Het is best ingewikkeld om een goede prijs te bepalen als je geen referentiekader hebt.

In mijn buurt zijn de afgelopen jaren best wel wat vergelijkbare huizen verkocht, dus heb wel een redelijk beeld van de prijs. Vriend van mij woont in een buurt waar praktisch nooit huizen te koop komen te staan en daar is het al een stuk lastiger om je prijs te bepalen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')