Wat ik in Zuid Amerika (En waarschijnlijk ook in de VS) zo "mooi" vind zijn die afgewerkte en zwaardere varianten van gipsplaten.. die als ze poreus worden door water ertoe kunnen leiden dat de hele handel naar beneden komt.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:01 schreef flipsen het volgende:
Wat is precies het probleem eigenlijk? Ik woon al zó lang in Argentinië dat ik bovenstaande foto´s al bijzonder netjes vindHier wordt alles maar gewoon aan elkaar geknoopt en met tape afgeplakt Vier aparte kabels in een kluwen aan elkaar verbonden en afgeplakt heb ik in ons huis al meerdere keren gezien
Edit: Ah, het gaat om de kleurtjes? Daar wordt hier al helemáál niet naar gekeken. Oh, ik heb een stukje draad nodig voor een extra verbinding. Even zoeken in mijn rommelbak. Ja, hiero! Kleur? Who cares? Met een spanningzoekertje kan je later toch gewoon zien welke de fase is en welke de neutro?![]()
Ooit in een oude VCA leerde ik dat bij gebruik van een boormachine, géén werkhandschoenen mochten worden gedragen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 22:35 schreef Makrolon het volgende:
Een regelmatig terugkomende blunder bij mij, ik klus veel met handschoenen aan. Als ik dan een schroef in draai gebeurt het nog wel eens dat ie m'n handschoen pakt en m'n vinger om de schroef heen draait.Tot nu toe was m'n reactievermogen goed genoeg om schade te beperken.
Dit ja.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 22:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Ooit in een oude VCA leerde ik dat bij gebruik van een boormachine, géén werkhandschoenen mochten worden gedragen.
Een accutol zal we snel stoppen, maar een 230 V. draait langer door.....
Ja dat snap ik wel.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 22:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Ooit in een oude VCA leerde ik dat bij gebruik van een boormachine, géén werkhandschoenen mochten worden gedragen.
Goede tip, ik heb ook een kolomboor staan.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 07:38 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Dit ja.
Eens een handje om een kolomboor gewikkeld zien worden zo. Zag er niet fraai uit.
Heeft de man in kwestie 1 vinger gekost en 3 anderen missen gedeeltelijke functiequote:Op woensdag 7 oktober 2020 09:11 schreef blomke het volgende:
[..]
Goede tip, ik heb ook een kolomboor staan.
Een beetje profi accuboormachine heeft tegenwoordig ook wel genoeg power om wat polsjes te brekenquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 22:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Kan ie niet meer vingeren….alleen met z'n duim.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 09:13 schreef FranticDJ het volgende:
Heeft de man in kwestie 1 vinger gekost en 3 anderen missen gedeeltelijke functie
Dus gaan we voor hem duimenquote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:44 schreef blomke het volgende:
Kan ie niet meer vingeren….alleen met z'n duim.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 22:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Tis meer dat een kolomboor meestal een aanknop heeft en een accutol een trekker.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:42 schreef boertie het volgende:
[..]
Een beetje profi accuboormachine heeft tegenwoordig ook wel genoeg power om wat polsjes te breken
De mijne heeft iig weinig moeite om een m16 tap door 2cm dik staal te draaien. Dan wil je hem echt wel met 2 handjes vast houden hoor.
Meestal laat ik hem heel rustig op druk komen wanneer ik de hoofdkraan weer open gooi, maar als het water al tegen de muren zat dan heb je hem zeker ineens vol open geknaldquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:47 schreef qajariaq het volgende:
Zojuist een nieuwe kraan ergens plaatsen. Het aftakken van de bestaande leiding moest in een drama hoekje en het wilde maar niet lukken. Uiteindelijk dan toch de aftakkende leiding aangesloten. Gelijk maar even zien of de knelkoppeling niet lekt...
Na een seconde of tien realiseerde ik me pas wat ik hoorde. Misschien was het handiger geweest voor het testen er ook een muurplaat en een kraan op te zetten.
Maar goed, de vloer is weer eens gedweild en de muren drogen ook wel weer op.
De leiding zat los langs de muur. Dan wordt die wel nat ja als er 12 mm water zo langs komt. Zelfs als je de hoofdkraan rustig open draait.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:07 schreef Tom_ het volgende:
[..]
Meestal laat ik hem heel rustig op druk komen wanneer ik de hoofdkraan weer open gooi, maar als het water al tegen de muren zat dan heb je hem zeker ineens vol open geknald
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:16 schreef Gieliovd het volgende:
Bedankt weer, heerlijk gelachen: D
Oké ik heb er ook nog een. Tijdje terug alweer.
Even op zondagmiddag nog dat ene stopcontact monteren. Tralala opbouw, draadje hier, draadje daar... Even wat anders tussendoor.
Nou kapje erop. Naar boven, groep weer aan. BAM! Vlamboog in de automaat. Ik denk wtf is dit joh!
Mja fase en nul op dezelfde klem![]()
Zelfde als collega's die wel even de stroom er afzetten voordat je de kabel gaat knippen :x; dat soort dingen doe ik in het vervolg ook gewoon lekker zelf. Vertrouwen is goed controle is beterquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
vergeten te controleren of de waterdruk er echt wel af is voor je de haakse slijper in de leiding zet![]()
er vanuit gaan dat je collega de hoofdkraan al dicht gezet heeft..
als ik het niet weet heb ik nog altijd de voltstick..quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:25 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]![]()
![]()
Even snel zker !![]()
[..]
Zelfde als collega's die wel even de stroom er afzetten voordat je de kabel gaat knippen :x; dat soort dingen doe ik in het vervolg ook gewoon lekker zelf. Vertrouwen is goed controle is beter![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |