slaan ze daar geen spijkers in de muur waar ze de draad even aan draaien als verdeelpunt?quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:01 schreef flipsen het volgende:
Wat is precies het probleem eigenlijk? Ik woon al zó lang in Argentinië dat ik bovenstaande foto´s al bijzonder netjes vindHier wordt alles maar gewoon aan elkaar geknoopt en met tape afgeplakt Vier aparte kabels in een kluwen aan elkaar verbonden en afgeplakt heb ik in ons huis al meerdere keren gezien
Edit: Ah, het gaat om de kleurtjes? Daar wordt hier al helemáál niet naar gekeken. Oh, ik heb een stukje draad nodig voor een extra verbinding. Even zoeken in mijn rommelbak. Ja, hiero! Kleur? Who cares? Met een spanningzoekertje kan je later toch gewoon zien welke de fase is en welke de neutro?![]()
Hm, dat is een goeie, dat zal ik eens aan mijn huisbaas vertellen. Gegarandeerd dat ie dat nog gaat doen ookquote:Op dinsdag 1 september 2020 19:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
slaan ze daar geen spijkers in de muur waar ze de draad even aan draaien als verdeelpunt?
Och, jezus christus...quote:Op dinsdag 1 september 2020 17:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
moeten we hier nou van zeggen...?
Ik zal even voor een positieve noot zorgen: de kleuren lijken correct gebruikt te zijn!quote:Op dinsdag 1 september 2020 17:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Gewoon omdat het kan :-) voelt een beetje als die ene eerste klus in je allereerste huis die je na 8 jaar weer tegen komt bij de volgende verbouwing 😁quote:Op dinsdag 1 september 2020 20:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
5 aderige lasdoppen gebruiken..... en dan nog op je WCD doorlussen
nogal useless
Tijd voor een brilletje denk ikquote:Op dinsdag 1 september 2020 20:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik zal even voor een positieve noot zorgen: de kleuren lijken correct gebruikt te zijn!
Want? Misschien moet ik ook weer eens langs de opticien maar volgens mij zijn de kleuren goed?quote:
Ik moest lachen om die stukgesneden flexbuis.quote:Op dinsdag 1 september 2020 17:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
Tja, zeker.quote:Op dinsdag 1 september 2020 20:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
5 aderige lasdoppen gebruiken..... en dan nog op je WCD doorlussen
nogal useless
Geen bloot koper en doorlussen mag 4x is mij een keer verteld. De draden zijn ook veelst te lang.quote:Op woensdag 2 september 2020 14:23 schreef asdqert het volgende:
[..]
Tja, zeker.
En voor de correctheid: in zo'n situatie moet (aldus le NEN) een diepe (75mm) doos gebruikt worden ipv een normale (45mm? 50mm?), toch? En dan draden uit muur -> lasdop -> WCD, toch?
En dan nog mag doorlussen naar een volgende WDC of lichtpunt max. 1 of 2 keer?
#toetstmijnkluskennis
Die opengetrokken flexbuis is natuurlijk een huge no-no.![]()
quote:Op woensdag 2 september 2020 14:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Geen bloot koper en doorlussen mag 4x is mij een keer verteld. De draden zijn ook veelst te lang.
Dus jullie doen thuis blauw op de zwarte en bruin op de blauwe?quote:Op woensdag 2 september 2020 13:32 schreef kingjotte het volgende:
[..]
Want? Misschien moet ik ook weer eens langs de opticien maar volgens mij zijn de kleuren goed?![]()
Aan die flexibele buis te zien lag die er al en hebben ze daarna het gat voor de inbouwdoos geboord, dan moet je toch iets?
Blank draad wat uit de lasdop of je schakelmateriaal steekt is natuurlijk een nono.
Maakt dat uit met wisselstroom? Het wisselt toch 50 keer per secondequote:Op woensdag 2 september 2020 19:39 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Dus jullie doen thuis blauw op de zwarte en bruin op de blauwe?
Het gaat om de stopcontact-aansluiting he, die later geplaatste foto van de lamp is een heel ander verhaal.quote:Op woensdag 2 september 2020 19:39 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Ik zie het idd. De niet spannende foto gaat het over.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Het gaat om de stopcontact-aansluiting he, die later geplaatste foto van de lamp is een heel ander verhaal.
Ik zie daar nergens zwart
Ja en neequote:Op woensdag 2 september 2020 20:55 schreef lipje het volgende:
[..]
Maakt dat uit met wisselstroom? Het wisselt toch 50 keer per seconde
Nee, maar het ging over de foto's van de wandcontactdoos met de kapotte flexbuis.quote:Op woensdag 2 september 2020 19:39 schreef tiho1 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |