Ik neem aan dat er wel degelijk verzwarende omstandigheden zijn, omdat de bezetting het inkomen van de boer en zijn gezin in gevaar brengen.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 11:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik moet er ook op googlen:
https://www.strafrechtadv(...)lvredebreuk-straffen
[..]
Als je iemand binnenlaat en ruzie krijgt met die persoon, en die sommeert te vertrekken en deze dat weigert, is er toch ook sprake van huisvredebreuk? Volgens mij gebeurt dat toch regelmatig. Ik weet natuurlijk niet hoe snel de politie daarvoor gebeld wordt.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 11:31 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Zeker, was dan ook meer een dolletje. Doorgaans heb je niet alleen vredebreuk maar pakt iemand gelijk iets mee.
Ja. Artikel 138 lid 1quote:Op dinsdag 14 mei 2019 11:34 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Als je iemand binnenlaat en ruzie krijgt met die persoon, en die sommeert te vertrekken en deze dat weigert, is er toch ook sprake van huisvredebreuk? Volgens mij gebeurt dat toch regelmatig. Ik weet natuurlijk niet hoe snel de politie daarvoor gebeld wordt.
Ongetwijfeld zal dat aangevoerd gaan worden bij een rechtszaak. Maar moet nog wel bewezen worden.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 11:33 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er wel degelijk verzwarende omstandigheden zijn, omdat de bezetting het inkomen van de boer en zijn gezin in gevaar brengen.
Klinkt als georganiseerde misdaad.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 11:33 schreef capricia het volgende:
Begrijp ook dat er van te voren afgesproken is welke actievoerders er buiten bleven, en welke naar binnen zouden gaan. Ivm strafblad en werk.
Dat is toch niet zo verbazingwekkend?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 11:33 schreef capricia het volgende:
Begrijp ook dat er van te voren afgesproken is welke actievoerders er buiten bleven, en welke naar binnen zouden gaan. Ivm strafblad en werk.
Het is een los-vast verband van actievoerders. Wie wil, die doet mee, en verdwijnt daarna weer. Lijkt me lastig om dit als criminele organisatie aan te merken, aangezien de organisatorische kenmerken "duurzaamheid' en "structuur" ontbreken.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 11:36 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Klinkt als georganiseerde misdaad.
Als het OM ballen heeft dan dagvaarden ze dat gepeupel en vragen ze de maximumstraf van 1 jaar cel. Waarschijnlijk krijgen ze niet eens de (minimumstraf van een) geldboete
En terecht. Als je bewust meedoet een strafbare feiten moet je ook de consequenties dragen. In dit geval lijken die consequenties er helaas niet te zijn.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 11:40 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo verbazingwekkend?
Als ik wel mee was gegaan had ik ook buiten gestaan. Anders was ik waarschijnlijk linea reactie van de uni getrapt en had ik nooit meer een baan kunnen krijgen in mijn sector.
Vind je dat ook van politici?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 11:41 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
En terecht. Als je bewust meedoet een strafbare feiten moet je ook de consequenties dragen. In dit geval lijken die consequenties er helaas niet te zijn.
Denk dat je dat nog wel kan aantonen, het is alleen dat het lastig wordt om te bewijzen dat het doel (oogmerk) is om strafbare feiten te plegen. Trouwens kan je ook de stilstaande mensen buiten ook onderdeel maken van de groep en die berechten als medeplegers, als ze maar iets hebben bijgedragen.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 11:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een los-vast verband van actievoerders. Wie wil, die doet mee, en verdwijnt daarna weer. Lijkt me lastig om dit als criminele organisatie aan te merken, aangezien de kenmerken duurzaamheid en structuur ontbreken.
Maar ik wacht af wat de rechter zal zeggen.
Het ging over actievoerders uit verschillende landen, die ondermeer gecarpoold hebben vanuit België, vandaar ook de vele Belgische nummerplaten op de auto's in de sloot. Als het nou ging over de lokale hippies dan viel daar wat voor te zeggen maar in dit geval... zo'n actie vereist coördinatie wat sowieso al wijst op structuur. Ook het feit dat ze allemaal hetzelfde "uniform" aanhebben wijst op een hoge mate van organisatie.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 11:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een los-vast verband van actievoerders. Wie wil, die doet mee, en verdwijnt daarna weer. Lijkt me lastig om dit als criminele organisatie aan te merken, aangezien de organisatorische kenmerken "duurzaamheid' en "structuur" ontbreken.
Maar ik wacht af wat de rechter zal zeggen.
Pandora's box. En jij als mod moet toch kunnen voorspellen dat zo'n vraag een topic totaal offtopic kan laten gaan.quote:
Ja. Ik heb niet bepaald een hoge pet op van politici (van welke strekking dan ook) dus dat is geen moeilijke vraag. Ik ben me er van bewust dat politici met veel te veel zaken wegkomen door hun bevoorrechte positie, maar dat maakt geen verschil m.b.t. deze zaak.quote:
Ik zeg ook niet dat het niet terecht is hè.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 11:41 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
En terecht. Als je bewust meedoet een strafbare feiten moet je ook de consequenties dragen. In dit geval lijken die consequenties er helaas niet te zijn.
Nee, je dekt je goed in. Goed voorbereid om maar geen illegale dingen te zeggen.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 11:47 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het niet terecht is hè.
Dat weet ik. Ik vind het gewoon vreemd dat je je zou inlaten met mensen die strafbare zaken plegen. Zeker strafbare zaken die niets goed tot stand brengen. Ik vind het dan een beetje hypocriet om te zeggen "ja maar ik protesteer buiten zodat ik m'n job niet verlies"...quote:Op dinsdag 14 mei 2019 11:47 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het niet terecht is hè.
Nogmaals, we eten er geen lapje vlees minder om.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 11:45 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Het ging over actievoerders uit verschillende landen, die ondermeer gecarpoold hebben vanuit België, vandaar ook de vele Belgische nummerplaten op de auto's in de sloot. Als het nou ging over de lokale hippies dan viel daar wat voor te zeggen maar in dit geval... zo'n actie vereist coördinatie wat sowieso al wijst op structuur. Ook het feit dat ze allemaal hetzelfde "uniform" aanhebben wijst op een hoge mate van organisatie.
Maar goed we zullen inderdaad zien wat de rechter zegt, als het al zover komt wat nog steeds te betwijfelen valt.
nou die zijn er echt wel hoor, ze zijn allemaal geregistreerd, als dit straf baar is dan hebben ze allemaal een strafblad en krijgen geen autoverzekering meer of een hele durequote:Op dinsdag 14 mei 2019 11:41 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik probeer wel degelijk weg te blijven heel goedkoop vlees en ben minder vlees gaan eten, met name door de hogere kostprijs. Maar ik ga me inderdaad niet schuldig voelen omdat ik iets eet wat ik graag heb.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 11:54 schreef Elzies het volgende:
[..]
Nogmaals, we eten er geen lapje vlees minder om.
Dit soort van activisme is zinloos, dom en dient geen enkel realistisch doel.
Wat doet hij of zij verkeerd?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Goede comeback, joh. Vooral geen voorbeeld zijn, als mod.
Mwoah, valt wel mee toch? Ik heb me er toch ook niet volledig tegen uitgesproken?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 11:52 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee, je dekt je goed in. Goed voorbereid om maar geen illegale dingen te zeggen.
Waarom zou je jezelf schuldig moeten voelen omdat je vlees eet? Omdat een paar idioten jouw dat schuldgevoel willen aanpraten?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 11:56 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik probeer wel degelijk weg te blijven heel goedkoop vlees en ben minder vlees gaan eten, met name door de hogere kostprijs. Maar ik ga me inderdaad niet schuldig voelen omdat ik iets eet wat ik graag heb.
Als ze iets willen bereiken, dan denk ik dat op grote schaal filmpjes verspreiden van dingen die niet goed gaan het meest efficiënt is. Net als dat die slachthuis filmpjes mensen aan het denken hebben gezet.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 11:31 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het blijft een volkomen zinloze actie. Consumenten blijven toch wel hun lapje vlees eten. Zo simpel liggen de realistische verhoudingen.
Idealisme maakt mensen zo verschrikkelijk dom in denken en handelen.
Wat bezield een mens om met het volle gezonde verstand een varkensstal binnen te dringen met de verwachting er iets mee te bereiken? Je bereikt er helemaal niets mee. De vleeseter blijft consumeren en de bio industrie levert en verdiend.
Dierenactivisme dient dus geen enkel doel of resultaat.
Je kijkt wel uit een kant te kiezen in je post idd. Terwijl je dat uiteraard voor jezelf allang gedaan hebt.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:05 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Mwoah, valt wel mee toch? Ik heb me er toch ook niet volledig tegen uitgesproken?
Een bar slechte mod zijn in dezen.quote:
Jawel, beelden helpen wel. De meeste mensen geven aan dat als ze plantaardig gaan eten (of meer in die richting) het is gekomen door documentaires zoals Dominion, Earthlings, Cowspiracy, etc. Er is ook wel echt een toenname van plantaardige producten. De vraag groeitquote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als ze iets willen bereiken, dan denk ik dat op grote schaal filmpjes verspreiden van dingen die niet goed gaan het meest efficiënt is. Net als dat die slachthuis filmpjes mensen aan het denken hebben gezet.
Geen idee trouwens of dat mensen ook daadwerkelijk heeft veranderd in hun aankoopgedrag.
Bron?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:06 schreef Loekie1 het volgende:
Boeren hopen dat milieu-activisten worden gezien als terroristen en dat ze opgepakt zullen worden door de AIVD.
Vanuit de boer niet zo gek toch?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:06 schreef Loekie1 het volgende:
Boeren hopen dat milieu-activisten worden gezien als terroristen en dat ze opgepakt zullen worden door de AIVD. Zielig.
Ik heb allang aangegeven dat ik veganist en activist ben ja. En dat ik de beweegredenen begrijp.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je kijkt wel uit een kant te kiezen in je post idd. Terwijl je dat uiteraard voor jezelf allang gedaan hebt.
Naja, op AD stond wel dat door de bestorming van de activisten alle veiligheidsprotocollen geschonden zijn omtrent veiligheid voor wat betreft ziektes.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:06 schreef Loekie1 het volgende:
Boeren hopen dat milieu-activisten worden gezien als terroristen en dat ze opgepakt zullen worden door de AIVD. Zielig.
En je doet het weer 👍quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:09 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb allang aangegeven dat ik veganist en activist ben ja. En dat ik de beweegredenen begrijp.
Ik heb ook aangegeven dat ik mijn bedenkingen heb (en die heb ik ook geuit naar andere activisten) over deze actie. En dat ik dus niet meedoe.
De wereld is niet zo zwart/wit als jij hem wil schetsen.
Alleen als ze het verdienen.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wat zit je toch te pijpzeiken op iedereen zeg.
Dat is ook prima. Kritiek is goed. Worden we met z'n allen uiteindelijk beter van.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:12 schreef Loekie1 het volgende:
Waar rook is, is vuur. Het is niet zomaar dat er zoveel mensen over de hele wereld protesteren tegen de gang van zaken in de bio-industrie. Je kon erop wachten dat in het internettijdperk, mensen uit meerdere landen zich gaan verenigen.
Tja, eens. Maar zo verschrikkelijk is het nu ook weer niet wat ze gedaan hebben.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:15 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat is ook prima. Kritiek is goed. Worden we met z'n allen uiteindelijk beter van.
Maar dat protesteren moet wel op legale wijze gedaan worden.
Wat? Je kunt toch wel lezen dat ik overwegend de kant kies van de activisten, ja? Maar dat ik niet overtuigd ben van de juistheid van de actie. En dus meer die kant op neig en dan niet zozeer om de actie zelf, maar omdat ik de beweegredenen erachter deel?quote:
Dan is dat de manier, en het zelfbewustzijn van mensen de rest laten doen.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:08 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Jawel, beelden helpen wel. De meeste mensen geven aan dat als ze plantaardig gaan eten (of meer in die richting) het is gekomen door documentaires zoals Dominion, Earthlings, Cowspiracy, etc. Er is ook wel echt een toenname van plantaardige producten. De vraag groeit
Door rood lopen is ook niet verschrikkelijk, maar toch krijg je daar een boete voor.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:18 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Tja, eens. Maar zo verschrikkelijk is het nu ook weer niet wat ze gedaan hebben.
Nou...quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:18 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Door rood lopen is ook niet verschrikkelijk, maar toch krijg je daar een boete voor.
Hup, naar Guantanamo Bay dan maarquote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:18 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wat? Je kunt toch wel lezen dat ik overwegend de kant kies van de activisten, ja? Maar dat ik niet overtuigd ben van de juistheid van de actie. En dus meer die kant op neig en dan niet zozeer om de actie zelf, maar omdat ik de beweegredenen erachter deel?
Zo goed?
Nou hiephoi, Candaasje is een terrorist. Iedereen blij.
Weer een loze kreet van Loekie1.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:20 schreef Loekie1 het volgende:
De boeren krijsen nog harder dan hun varkens.
er werd om een bron gevraagd.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:06 schreef Loekie1 het volgende:
Je bent voor dierenrechten, prima. En je bent er tegen om de wet te overtreden, ook prima.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:22 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik zal mijn koffers maar alvast pakken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |