quote:BOXTEL - Activisten bezetten sinds maandag 12.00 uur een boerderij aan de Brede Heide in Boxtel. Dit doen zij om aandacht te vragen voor het leed dat volgens hen verborgen wordt gehouden voor de Nederlandse maatschappij. Volgens getuigen ter plaatse zouden ruim 200 mensen op de been zijn. Circa honderd mensen zijn de stallen binnen gedrongen. De andere actievoerders staan buiten bij de boerderij.
De politie is inmiddels ter plaatse. Een deel van de boerderij is afgezet met lint. Een politiehelikopter cirkelt boven het gebied.
Op het terrein roepen actievoerders leuzen tegen de varkensindustrie. Volgens een politiewoordvoerder zijn agenten inmiddels in gesprek met de activisten. ,,Alles is erop gericht om escalatie te voorkomen.”
https://www.bd.nl/meierij(...)twee-eisen~a945b4a8/
twitter:lientje1967 twitterde op maandag 13-05-2019 om 19:06:46De politie krijgt broodjes ham en kaas. Dierenactivisten willen ook eten halen uit hun auto's. Mag niet van de politie. ? #Boxtel https://t.co/KI8mcQxAJW reageer retweet
twitter:lientje1967 twitterde op maandag 13-05-2019 om 19:16:47Politieman ter plekke zegt: "Het duurt allemaal veel te lang. Er had eerder ingegrepen moeten worden." Volgens hem ook veel stress bij varkens. Politieman hoort biggen krijsen in de stal. #Boxtel reageer retweet
twitter:lientje1967 twitterde op maandag 13-05-2019 om 19:27:30Activisten willen zieke dieren meenemen uit de stal. Dit mag niet. Zieke dieren mogen niet zomaar worden vervoerd, ivm kans op verspreiding van ziektes. Ook is stelen strafbaar. Nu willen ze dat pers binnenkomt om te filmen. Zijn die activisten gek geworden of zo? #Boxtel reageer retweet
Draadje Pim Dikkers (Omroep Brabant):twitter:lientje1967 twitterde op maandag 13-05-2019 om 19:41:44De ME zou nu onderweg zijn #Boxtel reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:pimdikkers twitterde op maandag 13-05-2019 om 15:01:17Een activist laat zojuist weten dat ze geduldig zijn: 'We blijven zolang als nodig is'. Ze hebben twee eisen: 1) binnen beelden mogen maken van de vermeende wantoestanden 2) zieke/gewonde dieren naar buiten #Boxtel reageer retweet
twitter:pimdikkers twitterde op maandag 13-05-2019 om 15:37:52Volgens een actievoerder is de keuze voor deze varkenshouderij 'willekeurig'. "We hadden bij ieder ander bedrijf in Brabant hetzelfde kunnen doen". Enig verschil: hier in #boxtel hebben ze een jaar geleden al voorwerk gedaan reageer retweet
twitter:pimdikkers twitterde op maandag 13-05-2019 om 16:12:20Ook de POV (Producten Organisatie Varkenshouderij) is van de partij. Zij melden dat de deur van de stal geforceerd is vanmiddag. De organisatie waarschuwde twee dagen geleden al voor de mogelijke komst van activisten naar Nederlandse bedrijven #Boxtel reageer retweet
twitter:pimdikkers twitterde op maandag 13-05-2019 om 17:49:26Inmiddels zijn de staldeuren dichtgedaan door de politie. De toon van het protest is nog onveranderd gebleven #Boxtel reageer retweet
twitter:pimdikkers twitterde op maandag 13-05-2019 om 17:55:01Er zijn nu collega-boeren aan weerszijden van het bedrijf. De sfeer wordt iets grimmiger #Boxtel reageer retweet
twitter:pimdikkers twitterde op maandag 13-05-2019 om 18:11:07Nog meer boeren komen ter plaatse #Boxtel https://t.co/JsE1IgBmJJ reageer retweet
twitter:pimdikkers twitterde op maandag 13-05-2019 om 18:43:01We horen hier dat boeren uit omliggende dorpen massaal deze kant op (willen) komen. Ondertussen loopt de temperatuur in de stallen behoorlijk op, zeggen de actievoerders #boxtel reageer retweet
twitter:pimdikkers twitterde op maandag 13-05-2019 om 19:04:31De agenten krijgen eten en drinken. Het lijkt erop alsof het nog wel even gaat duren in #boxtel reageer retweet
twitter:pimdikkers twitterde op maandag 13-05-2019 om 19:38:06Er komt alleen maar meer politie. De onverharde weg die over het terrein van het bedrijf loopt, wordt nu ook leeg gehouden. Stilte voor de storm? De actievoerders herhalen ondertussen nog maar eens hun boodschap #Boxtel reageer retweet
twitter:pimdikkers twitterde op maandag 13-05-2019 om 19:38:06Er komt alleen maar meer politie. De onverharde weg die over het terrein van het bedrijf loopt, wordt nu ook leeg gehouden. Stilte voor de storm? De actievoerders herhalen ondertussen nog maar eens hun boodschap #Boxtel reageer retweet
Johquote:Op maandag 13 mei 2019 19:38 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
100% van alle levende wezens sterven.
Omdat je nog steeds niet duidelijk gezegd hebt dat je vindt dat dat binnendringen van dat bedrijf onrechtmatig is, en je probeert het goed te praten door te proberen de boer in een slecht daglicht te zetten. Terwijl ik geen enkel bewijs zie dat die boer iets wederrechtelijks doet. Ik zie een dode big en een biggetje dat op probeert te staan. Niks schokkends.quote:Op maandag 13 mei 2019 19:37 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Waarom dan? Mijn eerste bedenkingen om mee te doen (niet dus) blijven gewoon van kracht hoor.
Wat is hier schokkend aan?quote:Op maandag 13 mei 2019 19:33 schreef Candaasje het volgende:
Filmpje 2:
13% biggensterfte, dus geen ongewoon beeld. Niet per se enkel bij deze boer dus.
twitter:lientje1967 twitterde op maandag 13-05-2019 om 19:41:44De ME zou nu onderweg zijn #Boxtel reageer retweet
Mwoah valt wel mee. Er zijn een paar momenten in filmpjes dat de varkens kort schrikken (van een plotselinge beweging) maar over het algemeen komen de varkens redelijk nieuwsgierig kijken. Landrassen zijn ook weer niet zó stressgevoelig en na 6 (?) uur is de nieuwigheid er ook wel af natuurlijk.quote:Op maandag 13 mei 2019 19:37 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Heb je ook een filmpje waarop te zien is hoeveel stress die actievoerders bij de varkens teweeg brengen ?
Inb4 video's en foto's met "POLICE BRUTALITY!!"quote:Op maandag 13 mei 2019 19:43 schreef Nikonlover het volgende:
Bevestiging van het P2000 berichttwitter:lientje1967 twitterde op maandag 13-05-2019 om 19:41:44De ME zou nu onderweg zijn #Boxtel reageer retweet
al bijna 8 uurquote:Op maandag 13 mei 2019 19:44 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik hoorde net bij rtl4 dat de politie aan het onderhandelen is. Serieus?? Een paar beren los laten, zijn ze zo opgeflikkerd.
Al sinds 12 uur vanmiddagquote:Op maandag 13 mei 2019 19:44 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik hoorde net bij rtl4 dat de politie aan het onderhandelen is. Serieus?? Een paar beren los laten, zijn ze zo opgeflikkerd.
Maar hoe kom je zo snel aan een beer?quote:Op maandag 13 mei 2019 19:44 schreef Twinkle20 het volgende:
En ze gaan schreeuwen "Geen geweld!, Geen Geweld!"quote:Op maandag 13 mei 2019 19:44 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Inb4 video's en foto's met "POLICE BRUTALITY!!"
Die zal een varkensboer wel hebben.quote:Op maandag 13 mei 2019 19:45 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Maar hoe kom je zo snel aan een beer?
Besef je dat op erfvredebreuk 2 jaar gevangenisstraf staat en een boete cat 3 . Dat is vanaf 8300¤.quote:Op maandag 13 mei 2019 19:43 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Mwoah valt wel mee. Er zijn een paar momenten in filmpjes dat de varkens kort schrikken (van een plotselinge beweging) maar over het algemeen komen de varkens redelijk nieuwsgierig kijken. Landrassen zijn ook weer niet zó stressgevoelig en na 6 (?) uur is de nieuwigheid er ook wel af natuurlijk.
Nou wat vooral verboden is, is om zonder toestemming in te breken e.d.quote:Op maandag 13 mei 2019 19:45 schreef Ixnay het volgende:
Ze maken gewoon beelden van hoe het er wekelijk aan toegaat daar. Dat mag niet.
Veehouders zijn blijkbaar niet stoer genoeg om de wereld te laten zien hoe zij dieren behandelen en hoe zij hun geld verdienen.
Beer is een mannelijk varkenquote:Op maandag 13 mei 2019 19:45 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Maar hoe kom je zo snel aan een beer?
Hoezo onderhandelen? Inbraak is toch gewoon een strafbaar feit wat niets te maken heeft met het recht om te demonstreren?quote:Op maandag 13 mei 2019 19:44 schreef Twinkle20 het volgende:
Laat jij je altijd filmen tijdens het werk ? De hele dag thuis zitten en gefilmd worden hou jij ook niet van.quote:Op maandag 13 mei 2019 19:45 schreef Ixnay het volgende:
Veehouders zijn blijkbaar niet stoer genoeg om de wereld te laten zien hoe zij dieren behandelen en hoe zij hun geld verdienen.
twitter:lientje1967 twitterde op maandag 13-05-2019 om 19:47:21Activisten scanderen nu: "If you've got nothing to hide, let the media inside!". Ze eisen dat de politie de aanwezige journalisten naar binnen laat om te filmen hoe de varkens erbij liggen. Joe! Hoe lang duurt dit circus nog, @ferdgrapperhaus? #Boxtel reageer retweet
Klopt, dat is wel een dingetje.quote:Op maandag 13 mei 2019 19:48 schreef Roces18 het volgende:
heb een hekel aan demonstranten maar moet zeggen dat de vleesindustrie toch wel regelmatig die beesten mishandeld en de inspectie er weinig aan doet ivm onderbezetting en overig gezeik (lees; delen zo'n beetje alleen waarschuwingen uit)
Maar als ze het echt netjes hadden willen doen van beide kanten, hadden ze gewoon van tevoren afgesproken met de boer in kwestie of ze een dag konden komen filmen. Als de boer zich aan de regels houdt heeft hij verder ook niks te vrezen. Maar ja, waarom beleefd zijn als je ook in kan breken...quote:Op maandag 13 mei 2019 19:48 schreef Nikonlover het volgende:
twitter:lientje1967 twitterde op maandag 13-05-2019 om 19:47:21Activisten scanderen nu: "If you've got nothing to hide, let the media inside!". Ze eisen dat de politie de aanwezige journalisten naar binnen laat om te filmen hoe de varkens erbij liggen. Joe! Hoe lang duurt dit circus nog, @:ferdgrapperhaus? #Boxtel reageer retweet
Wonen we in Engeland? Schreeuw NL of rot op.quote:Op maandag 13 mei 2019 19:48 schreef Nikonlover het volgende:
twitter:lientje1967 twitterde op maandag 13-05-2019 om 19:47:21Activisten scanderen nu: "If you've got nothing to hide, let the media inside!". Ze eisen dat de politie de aanwezige journalisten naar binnen laat om te filmen hoe de varkens erbij liggen. Joe! Hoe lang duurt dit circus nog, @:ferdgrapperhaus? #Boxtel reageer retweet
Als de activisten nou bij de inspectie gaan werken...quote:Op maandag 13 mei 2019 19:48 schreef Roces18 het volgende:
heb een hekel aan demonstranten maar moet zeggen dat de vleesindustrie toch wel regelmatig die beesten mishandeld en de inspectie er weinig aan doet ivm onderbezetting en overig gezeik (lees; delen zo'n beetje alleen waarschuwingen uit)
Als er een drugslab zou zitten, of als er een pedo aan het werk zou zijn, zou heel Nederland (vooral Fok!kend Nederland) ook willen dat die vent gepakt werd voor zijn gebrek aan humaniteit.quote:Op maandag 13 mei 2019 19:46 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Nou wat vooral verboden is, is om zonder toestemming in te breken e.d.
lxnay zal er geen probleem van maken als een grote groep mensen zijn deur openbreekt om te kijken hoe het er aan toe toegaat bij hem thuis. Te gek voor woorden dat die boer het niet oke vindt dat men zijn deur openbreekt en lopen te schreeuwen tussen de varkens..quote:Op maandag 13 mei 2019 19:47 schreef Cattivo het volgende:
[..]
Laat jij je altijd filmen tijdens het werk ? De hele dag thuis zitten en gefilmd worden hou jij ook niet van.
Meewerken als kampbewaker om de gevangenen in één stuk naar de gaskamers te krijgenquote:Op maandag 13 mei 2019 19:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als de activisten nou bij de inspectie gaan werken...
dan kunnen zij zelf de bedrijven controleren;
dan is er genoeg personeel om de bedrijven te controleren;
dan worden boerenbedrijven niet bezet;
dan hoeft de ME er niet aan te pas te komen.
Dé oplossing!
Ik heb geloof ik een paar pagina's terug (in het vorige topic dus) een hele uitleg gegeven waarom ik het dubbel vind. Maar ik heb ook aangegeven dat ik weet dat het illegaal is en dat ik dus ook begrijp dat de politie er is.quote:Op maandag 13 mei 2019 19:41 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Omdat je nog steeds niet duidelijk gezegd hebt dat je vindt dat dat binnendringen van dat bedrijf onrechtmatig is, en je probeert het goed te praten door te proberen de boer in een slecht daglicht te zetten. Terwijl ik geen enkel bewijs zie dat die boer iets wederrechtelijks doet. Ik zie een dode big en een biggetje dat op probeert te staan. Niks schokkends.
Dus, zeg eerst maar eens dat de actie van die activisten wederrechtelijk is. Dan praten we verder.
niet echt, er is niet genoeg budget voor de inspectie vanwege bezuinigen.... de kans dat je gecontroleerd wordt is nihil dus de boerderijen interesseren het ook vrij weinigquote:Op maandag 13 mei 2019 19:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dé oplossing!
Dat was van de week ook bij die demonstratie in Amsterdam. Ok veel is al engels in Amsterdam, maar ook nog eens demonstreren in het engelsquote:Op maandag 13 mei 2019 19:49 schreef Cattivo het volgende:
[..]
Wonen we in Engeland? Schreeuw NL of rot op.
Dat volk komt van over de hele wereld om te kijken hoe de varkens er hier bij liggen. Geef dat volk een schop en laat ze die miljoenen varkens in China opgraven. Mogen ze dát op twitter en instagram zetten.quote:Op maandag 13 mei 2019 19:49 schreef Cattivo het volgende:
[..]
Wonen we in Engeland? Schreeuw NL of rot op.
Jeetje dit is wel heel erg constructief hoor.quote:Op maandag 13 mei 2019 19:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dé oplossing!
Inderdaad. Hele goede vergelijking. Ik heb namelijk in mijn huiskamer ook 400 varkens op 100 m2 gepropt. Ik wil echt niet dat jullie daar achterkomen.quote:Op maandag 13 mei 2019 19:47 schreef Cattivo het volgende:
[..]
Laat jij je altijd filmen tijdens het werk ? De hele dag thuis zitten en gefilmd worden hou jij ook niet van.
Je kan je vrienden straks in de cel gaan opzoeken!quote:Op maandag 13 mei 2019 19:51 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik een paar pagina's terug (in het vorige topic dus) een hele uitleg gegeven waarom ik het dubbel vind. Maar ik heb ook aangegeven dat ik weet dat het illegaal is en dat ik dus ook begrijp dat de politie er is.
Verder stel ik die boer niet in een kwaad daglicht, maar ik geef enkel aan dat er dode en gewonde biggen liggen dat is iets wat NIET is toegestaan uit het oogpunt van dierenwelzijn. Daarvoor behoor je dierenartsen (tijdig!) te bellen.
Daarbij is 13% biggensterfte een helaas voorkomend probleem, door de fok op teveel biggen. Dat is ook niet iets dat de sector ontkent. Maar het is wel schrijnend en onnodig. Dus activisten filmen het om te tonen dat niet enkel geslagen en geschopte varkens tot misstanden behoren, maar ook de dagelijkse gang van zaken.
En jij weet net zo goed als ik dat dat biggetje dat probeert te staan een te zwak en daardoor stervend biggetje is. Zo toch niet, dan weet je het nu. ( En dit kan echt elke dierenarts bevestigen. )
Maar goed, ik ben ook niet hier om jouw respect te winnen. Ik ben alleen echt niet van standpunt veranderd naar mijn weten dus ik snap niet waarom ik het wel opeens zou verliezen.
Het is mijns inziens niet bepaald "gewoon" om zonder toestemming privaat terrein te betreden en te gaan filmen.quote:Op maandag 13 mei 2019 19:45 schreef Ixnay het volgende:
Kwestie van perspectief. Dat jij heilig overtuigd bent van jouw visie op de ethiek van de mens wil nog niet zeggen dat iedereen die blindelings over moet nemen. Je mag iedereen een moordende lul vinden zoveel als je wil, maar zolang je hier in Nederland woont heb je je te houden aan de Nederlandse wet. En mocht het echt om criminele activiteiten gaan heb je gewoon het recht om een burgerarrest te maken.quote:Op maandag 13 mei 2019 19:51 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als er een drugslab zou zitten, of als er een pedo aan het werk zou zijn, zou heel Nederland (vooral Fok!kend Nederland) ook willen dat die vent gepakt werd voor zijn gebrek aan humaniteit.
Werken daar doen activisten terroristen niet aan.quote:Op maandag 13 mei 2019 19:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dé oplossing!
Bij mijn weten is het houden van varkens gewoon een legale bezigheid.quote:Op maandag 13 mei 2019 19:51 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als er een drugslab zou zitten, of als er een pedo aan het werk zou zijn, zou heel Nederland (vooral Fok!kend Nederland) ook willen dat die vent gepakt werd voor zijn gebrek aan humaniteit.
Misschien zijn er wel activisten mee bezig, om dat te kunnen gaan doen. Het kost alleen heel wat jaren voorbereiding.quote:Op maandag 13 mei 2019 19:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dé oplossing!
Hoe denk je dat die wet gevormd is en dat moraal door de eeuwen heen veranderd is.quote:Op maandag 13 mei 2019 19:52 schreef MadJackthePirate het volgende:
quote:
Op maandag 13 mei 2019 19:51 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Kwestie van perspectief. Dat jij heilig overtuigd bent van jouw visie op de ethiek van de mens wil nog niet zeggen dat iedereen die blindelings over moet nemen. Je mag iedereen een moordende lul vinden zoveel als je wil, maar zolang je hier in Nederland woont heb je je te houden aan de Nederlandse wet. En mocht het echt om criminele activiteiten gaan heb je gewoon het recht om een burgerarrest te maken.
Want bv elk nestje pups of kittens heeft 0% sterfte?quote:Op maandag 13 mei 2019 19:36 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat is geen pasgeboren dat leert staan. Dat is een zwak en stervend biggetje. Een pasgeboren biggetje kruip naar de tepel toe en heeft warmte nodig.
De meeste veehouders zullen de biggensterfte zo laag mogelijk proberen te houden dooie biggetjes kosten alleen maar geld. En zullen ze zo goed mogelijk proberen te behandelen omdat ze dan sneller en beter groeien.quote:Op maandag 13 mei 2019 19:45 schreef Ixnay het volgende:
Nee, door de democratie.quote:Op maandag 13 mei 2019 19:54 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Hoe denk je dat die wet gevormd is en dat moraal door de eeuwen heen veranderd is.
Door mensen die stil thuis op de bank zitten denk jij he?
Nee, en het staat je vrij om zoveel mogelijk zieltjes te werven op alle legale manieren. Maar we gaan hier niet opeens zeggen dat bepaalde dingen toch wel een soort van toegestaan zijn omdat een deel van de bevolking hier misschien wel achter staat. En bovendien, ik verwacht niet dat dit veel mensen over zal halen om veganistisch te worden. Mensen reageren er vaak niet zo goed op om weggezet te worden als dierenbeul en moordenaar als je hun standpunt probeert te veranderen.quote:Op maandag 13 mei 2019 19:54 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Hoe denk je dat die wet gevormd is en dat moraal door de eeuwen heen veranderd is.
Door mensen die stil thuis op de bank zitten denk jij he?
Misschien moeten ze daar hun energie in steken, i.p.v. illegaal een bedrijf bezetten.quote:Op maandag 13 mei 2019 19:54 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Misschien zijn er wel activisten mee bezig, om dat te kunnen gaan doen. Het kost alleen heel wat jaren voorbereiding.
Nee, 0% is onhaalbaar. Maar 13% is teveel, het is een structureel probleem en dat wordt ook niet ontkend door de sector zelf. Er wordt alleen al meer dan 10 jaar niks aan gedaan, en dat is wel een probleem.quote:Op maandag 13 mei 2019 19:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Want bv elk nestje pups of kittens heeft 0% sterfte?
Lekker kortquote:Op maandag 13 mei 2019 19:57 schreef Nikonlover het volgende:
Wat een kut livestream. Nu alweer gestopt
Lekker arbitrair.quote:
quote:Nu de politie de staldeuren dicht heeft gedaan, wordt de sfeer steeds grimmiger. "De dierenactivisten zijn boos en zeggen dat ze worden 'gegijzeld'", aldus Van de Laar.
En binnen zo'n democratie veranderen/moderniseren dingen uiteraard door eeuwenlang gewoon dingen te handhaven van wat op dat moment moreel/ethisch geldend is.quote:
quote:Op maandag 13 mei 2019 19:58 schreef TwenteFC het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)tte-varkensboerderij
[..]Koekoek.
Is dit een Speld-artikel?quote:Op maandag 13 mei 2019 19:58 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Koekoek.
HAHAHAquote:Op maandag 13 mei 2019 19:58 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Koekoek.
Nee, zijn gewoon rapporten over. Was ook gewoon onderwerp in het veeteeltdebat. Ook minister Schouten deelt die mening, en dat is niet bepaald een vegan activistquote:
Dit is een beetje alsof je een inbreker overmeestert en vastbindt en hij dan gaat miepen over z'n vrijheid.quote:Op maandag 13 mei 2019 19:58 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Koekoek.
Wel als diegene de wet overtreed ja. En zelfs dan wordt die de mond nog niet gesnoerd, maar gewoon vervolgd voor zijn of haar daden. Ga maar eens een punt maken waar mensen mee in zee willen gaan als je verandering wil.quote:Op maandag 13 mei 2019 19:58 schreef Ixnay het volgende:
[..]
En binnen zo'n democratie veranderen/moderniseren dingen uiteraard door eeuwenlang gewoon dingen te handhaven van wat op dat moment moreel/ethisch geldend is.
Als er dan een andersdenkende komt, wordt die meteen de mond gesnoerd. Zo krijg je verandering.
https://www.omroepbrabant(...)tte-varkensboerderijquote:
quote:Nu de politie de staldeuren dicht heeft gedaan, wordt de sfeer steeds grimmiger. "De dierenactivisten zijn boos en zeggen dat ze worden 'gegijzeld'", aldus Van de Laar.
Wat zou dan wel een reeel sterftepercentage moeten zijn, bij "goede" omstandigheden?quote:Op maandag 13 mei 2019 20:00 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nee, zijn gewoon rapporten over. Was ook gewoon onderwerp in het veeteeltdebat. Ook minister Schouten deelt die mening, en dat is niet bepaald een vegan activist
Precies, via de democratische weg. Stemmen op wat belangrijk is. Zo veranderen wetten.quote:Op maandag 13 mei 2019 19:58 schreef Ixnay het volgende:
[..]
En binnen zo'n democratie veranderen/moderniseren dingen uiteraard door eeuwenlang gewoon dingen te handhaven van wat op dat moment moreel/ethisch geldend is.
Als er dan een andersdenkende komt, wordt die meteen de mond gesnoerd. Zo krijg je verandering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |